Σελίδες

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022

Κοινό ψήφισμα της ΕΛΜΕ Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο.

Όχι στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο! Να σταματήσει κάθε εμπλοκή και ελληνική συμμετοχή!

Η διεξαγωγή ενός ακόμα πολέμου που ξεσπά στην Ευρώπη μετά τον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία, ανοίγει τον δρόμο για μια πολεμική αντιπαράθεση απρόβλεπτων διαστάσεων με θύματα για μια ακόμα φορά τους λαούς όχι μόνο των εμπλεκόμενων χωρών αλλά γενικότερα.

Η απαράδεκτη εισβολή της Ρωσίας στο έδαφος της Ουκρανίας είναι η τυπική έναρξη ενός πολέμου που προετοιμαζόταν για καιρό στο έδαφος της συσσωρευμένης έντασης και του σκληρού ανταγωνισμού ΗΠΑ/ΝΑΤΟ- ΕΕ- Ρωσίας στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης και όχι μόνο.  Η πολεμική σύγκρουση δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, ούτε αφορά μειονοτικές ή ιστορικές διαφορές όπως εντέχνως προσπαθούν να παρουσιάσουν. Ούτως ή άλλως για δεκαετίες οι λαοί της περιοχής ζούσαν αδελφωμένοι. Η αντιπαράθεση γίνεται για τα κέρδη των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων. 

Η χρήση στρατιωτικών μέσων που παίρνει τη σκυτάλη από τη διπλωματία και τους προσωρινούς συμβιβασμούς, έχει στόχο την επικράτηση στην κούρσα για τις σφαίρες επιρροής, το ποιος θα έχει μεγαλύτερο έλεγχο στην παραγωγή και μεταφορά ενέργειας, ποια ιμπεριαλιστικά κράτη και οργανισμοί θα αποκτήσουν το πάνω χέρι για λογαριασμό των μονοπωλίων που αρπάζουν τον πλούτο που παράγει η εργατική τάξη σε κάθε περιοχή.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας σε όλους τους λαούς της περιοχής οι οποίοι βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα, αντιμέτωποι με την πιο βίαιη μορφή που μπορούν να πάρουν οι διεθνείς ανταγωνισμοί και οι ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις. Η σκέψη μας βρίσκεται ιδιαίτερα στους εκατομμύρια μαθητές που αντί να βρίσκονται στο σχολείο τους είναι κρυμμένοι στα καταφύγια, οδηγούνται στα καραβάνια της προσφυγιάς, ζούνε σε έναν διαρκή κίνδυνο για τη ζωή τη δική τους και των οικογενειών τους.

Η πολεμική αντιπαράθεση στην Ουκρανία αφορά όλους τους λαούς του κόσμου γιατί οι αιτίες των πολέμων που ζήσαμε στα Βαλκάνια, στη Μέση Ανατολή, στην Ασία, στη Λατινική Αμερική είναι οι ίδιες που κρύβονται και σήμερα πίσω από τη στρατιωτική επέμβαση και εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, αλλά και οι επιπτώσεις των πολεμικών αναμετρήσεων πέφτουν στις πλάτες των λαών όλου του κόσμου με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, κάτι το οποίο θα συμβεί και τώρα.

Δε θα γίνουμε συνένοχοι στο έγκλημα!

Απαιτούμε εδώ και τώρα από την κυβέρνηση να σταματήσει κάθε εμπλοκή της χώρας σε αυτόν τον πόλεμο. Η βάση της Αλεξανδρούπολης έχει μετατραπεί σε κόμβο μεταφοράς και προώθησης στρατιωτικών δυνάμεων σε όλη την Ανατολική Ευρώπη, αντίστοιχο ρόλο παίζει και η βάση της Σούδας. Είναι τεράστιες οι ευθύνες της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων που διαγωνίζονταν για το ποιος θα ανοίξει περισσότερες αμερικανικανονατοϊκές βάσεις στη χώρα μας. Η μετατροπή της Ελλάδας σε ορμητήριο του ΝΑΤΟ βάζει τον λαό μας στο στόχαστρο, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τους εργαζόμενους και τους νέους της χώρας μας.

Η πολεμική ανάφλεξη στην περιοχή μας ήδη επιφέρει νέα βάρη και έχει ως συνέπεια την ακρίβεια βασικών αγαθών, την αύξηση της τιμής των καυσίμων, την ακόμα μεγαλύτερη ενεργειακή φτώχεια για τα λαϊκά νοικοκυριά, νέο γύρο πολεμικών εξοπλισμών. Τα σωματεία και όλοι οι εργαζόμενοι δε θα επιτρέψουμε να «ματώσουμε» για μια ακόμα φορά για τα κέρδη και τα συμφέροντα των μονοπωλίων. Δεν κάνουμε βήμα πίσω, δυναμώνουμε την πάλη για την ικανοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεών μας για προστασία της ζωής και της υγείας μας, για μισθούς με αξιοπρέπεια, για μόρφωση και ζωή με δικαιώματα. 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να ανοίξουμε θαρρετά τη συζήτηση μέσα στις τάξεις με τους μαθητές μας:

  • Για τις πραγματικές αιτίες που γενούν τους πολέμους και τις επεμβάσεις. Σε κάθε ιμπεριαλιστικό πόλεμο οι λαοί πληρώνουν με το αίμα τους το μάρμαρο την ίδια στιγμή που οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες όλων των χωρών που συμμετέχουν απομυζούν αμύθητα κέρδη, όπως γίνεται και τώρα με το παιχνίδι της ενέργειας. 
  • Να απαντήσουμε στο ψευτοδίλημμα αν θα στηρίξουμε τη Ρωσία ή τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να αναδείξουμε ότι «όταν συγκρούονται τα βουβάλια, την πληρώνουν πάντα τα βατράχια», ότι ο μόνος ελπιδοφόρος δρόμος για τους λαούς είναι η ενωμένη πάλη τους απέναντι σε όλους όσους μας καταδυναστεύουν για τα κέρδη των λίγων, η πάλη για ένα κόσμο χωρίς εκμετάλλευση.
  • Να αναδείξουμε τον πραγματικό ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ που τάχα υπερασπίζονται την ειρήνη και τους λαούς. Η εικόνα, 23 χρόνια πριν, των Γιουγκοσλάβων βρεφονηπιοκόμων να κουβαλούν τις θερμοκοιτίδες στα χέρια για να γλιτώσουν τα βρέφη από τις βόμβες των Αμερικανών και των ευρωπαίων έχει μείνει χαραγμένη στη συλλογική μνήμη. 
  • Να απαντήσουμε στις αντιεπιστημονικές θεωρίες που προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας ως εκπαιδευτικοί ότι δήθεν ο πόλεμος είναι προϊόν κάποιων αλλοφρόνων ηγετών. Να εξηγήσουμε τις πραγματικές αιτίες έτσι ώστε οι μαθητές μας να μπορούν να βρουν και τις κατάλληλες απαντήσεις.
  • Τέλος να αναδείξουμε τον βρώμικο ρόλο των εθνικιστικών, ναζιστικών, παρακρατικών ομάδων, που αντίστοιχες δρουν και στη χώρα μας,  και το πώς αξιοποιούνται από το σύστημα τις πιο κρίσιμες στιγμές. 

Δυναμώνουμε τη φωνή μας!

Να σταματήσει αμέσως η ελληνική εμπλοκή και συμμετοχή στον πόλεμο. Κανένας Έλληνας φαντάρος έξω από τα σύνορα της χώρας. Δυναμώνουμε την πάλη ενάντια σε ΝΑΤΟ και ΕΕ, για να κλείσουν οι Αμερικανο-Νατοϊκές βάσεις στην Ελλάδα. 

Σε κάθε σχολείο παίρνουμε πολύμορφες πρωτοβουλίες
(καλλιτεχνικές, πολιτιστικές, αθλητικές κ.α.) μαζί με τους μαθητές μας. 

Βροντοφωνάζουμε «ΟΧΙ στον πόλεμο, ΝΑΙ στην Ειρήνη και τη Φιλία των Λαών»!




Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022

Που το πάει η κυβέρνηση με την παράλληλη στήριξη στα σχολεία;

Επιστρέφεται ως απαράδεκτη η πρόταση του Ευρωβουλευτή της ΝΔ  Κυμπουρόπουλου που ως λαγός κάνει προτάσεις (!!) προς την κυβέρνηση για παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με ανάρτησή του, “προτάθηκε να δοθεί στους γονείς η δυνατότητα υπόδειξης συγκεκριμένου ατόμου προς στο σχολείο, στις περιπτώσεις που έχουν ήδη βρει κι έτσι να αποφεύγεται η ύπαρξη κενών (στην παράλληλη στήριξη) μετά την ειδική πρόσκληση, καθώς συνήθως ακόμη και τότε οι θέσεις δεν καλύπτονταιΜάλιστα, η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέτα Μάκρη αντιμετώπισε θετικά τη συγκεκριμένη πρόταση. 

Σώνονται και τα λόγια πολλές φορές, όταν μπροστά στα αδιέξοδα που βιώνουν οι οικογένειες των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να έρχονται οι ίδιοι οι υπαίτιοι γι’ αυτή την κατάσταση να τις καθιστούν για άλλη μια φορά υπεύθυνες να τα λύσουν και μάλιστα δίνοντάς τους τη “δυνατότητα”!

Αλήθεια δε γνωρίζει ο ευρωβουλευτής ποιες πολιτικές επιλογές, αυτής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, έχουν διαμορφώσει αυτό το δυστοπικό τοπίο, καλώντας τους γονείς, για ακόμα μια φορά να πληρώσουν τα σπασμένα; Η υφυπουργός Παιδείας και γενικότερα η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, που έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την κάλυψη των κενών στα σχολεία, δεν ξέρουν ποια είναι η αιτία του προβλήματος; 

Ας τους ενημερώσουμε, λοιπόν,

  • Όλοι οι ειδικοί παιδαγωγοί στην Παράλληλη Στήριξη είναι αναπληρωτές, με αποτέλεσμα από τον Σεπτέμβρη να υπάρχει βασανιστική αναμονή  σε ποιο ύψος θα κόψουν τα κονδύλια του  ΕΣΠΑ, δηλαδή πόσο θα κοστολογήσουν κυβέρνηση και ΕΕ  το ύψος των αναγκών των παιδιών,  πόσους θα προσλάβουν, πόσα από αυτά τα παιδιά θα είναι τυχερά. Με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων οι προσλήψεις γίνονται σταδιακά μέχρι και τα τέλη Μαρτίου (!!) με αποτέλεσμα, για πολλούς μήνες, οι μαθητές με διάγνωση να μένουν χωρίς καμία στήριξη. 
  • Ειδικά τη φετινή χρονιά, με προφορική εντολή του Υπουργείου Παιδείας, τοποθετήθηκαν  μέχρι 2 εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης ανά σχολείο, ανεξάρτητα από τον αριθμό των διαγνώσεων. Το αποτέλεσμα αυτής της βαθιά αντιεκπαιδευτικής οδηγίας είναι σε σχολεία με 5,6 ή 7 διαγνώσεις να υπάρχουν μόνο 2 εκπαιδευτικοί που μοιράζονται σε πολλούς μαθητές με αρνητικές συνέπειες στην ίδια την παιδαγωγική διαδικασία, στα ίδια τα παιδιά που τους έχουν ανάγκη.
  • Ακόμα, χειρότερα, με τη διαχείριση της πανδημίας, την έλλειψη προσωπικού, την άρνηση της κυβέρνησης να προσλάβει τον αναγκαίο αριθμό αναπληρωτών για τα κενά που προκύπτουν από την νόσηση των εκπαιδευτικών, επιστρατεύονται οι ειδικοί παιδαγωγοί της Παράλληλης Στήριξης να «κρατήσουν» τάξεις, σε βάρος των παιδιών, για να μπορεί το υπουργείο να πανηγυρίζει ότι τα  σχολεία είναι ανοιχτά, με μια επίπλαστη εικόνα και  τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να είναι εκτός κάδρου!!
  • Σε σχέση με τη δήθεν «μη προσέλευση των εκπαιδευτικών της Παράλληλης Στήριξης για αναλάβουν στα σχολεία», οι κύριοι και οι κυρίες του ΥΠΑΙΘ θα έπρεπε τουλάχιστον να ντρέπονται. Την φετινή χρονιά οι προσλήψεις στην Παράλληλη Στήριξη είναι τουλάχιστον 1000 λιγότερες σε σχέση με πέρσι και τουλάχιστο 50% λιγότερες από τις διαγνώσεις. Πάει πολύ να στοχοποιούνται οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που με προσωπικό, οικονομικό και οικογενειακό κόστος γυρίζουν όλη την Ελλάδα για να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες. Να ενημερώσουμε επίσης ότι το οξυμμένο πρόβλημα με τις ελλείψεις σε ορισμένες ειδικότητες όπως οι Σχολικοί Νοσηλευτές υπάρχει γιατί με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, που διατηρεί η Ν.Δ., οι πίνακες με τους  μόνιμα περιπλανώμενους ομήρους, που ακριβοπληρώνουν τα προσόντα τους, έχουν κλείσει για τρία χρόνια. 
  • Ως αναφορά το θεσμικό πλαίσιο η ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης έχει χτιστεί απ’ όλες τις κυβερνήσεις. Με το νόμο 3699/2008 προβλέφθηκε η πρόσληψη ιδιώτη  με επιβάρυνση του γονέα στο δημόσιο γενικό σχολείο, στην συνέχεια ο ΣΥΡΙΖΑ στο νόμο 4186 επέκτεινε την πρόσληψη ιδιώτη ειδικού βοηθού και σχολικού νοσηλευτή στα ειδικά σχολεία. Οι δηλώσεις του ευρωβουλευτή σηματοδοτούν την στόχευση της κυβέρνησης για παραπέρα βάθεμα αυτών των πολιτικών επιλογών, για να ριζώσει ακόμα καλύτερα στη συνείδηση και το πορτοφόλι του γονέα ότι είναι δική του ευθύνη η κάλυψη των κενών στην εκπαίδευση. Δεν είναι η πρώτη φορά που ανοίγει η συζήτηση για κατάργηση της Δημόσιας και Δωρεάν Παράλληλης Στήριξης μέσω της μετατροπής σε ιδιωτικοποιημένη «υπηρεσία» με επιχορηγούμενα voucher. 

Τέρμα πια με την κοροϊδία!

Τώρα είναι η ώρα όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να δυναμώσουμε τον αγώνας μας για:

  • Μαζικές προσλήψεις όλου του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού εκπαιδευτικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή για να καλυφτούν όλα τα κενά σε ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, Παράλληλη Στήριξη. 
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών, άρα και της Π.Σ. από μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Θεσμοθέτηση σαφούς και ξεκάθαρου εργασιακού πλαισίου για τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης (π.χ. διάλειμμα, καθήκοντα, σχέση με δάσκαλο τάξης κ.α.) ώστε να αποφεύγεται κάθε αυθαιρεσία της διοίκησης. Η τοποθέτηση τους να γίνεται με επιστημονικά κριτήρια, ένας για  κάθε παιδί, εφόσον αυτό είναι αναγκαίο με βάση την αντίστοιχη γνωμάτευση. Δημόσια και δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
  • Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου που προβλέπει την πρόσληψη ιδιώτη βοηθού και σχολικού νοσηλευτή από τους γονείς. Όλες οι προσλήψεις να γίνονται με ευθύνη του κράτους.


Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

Εδώ και τώρα να σταματήσει κάθε δίωξη εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.

Η τρομοκρατία δε θα περάσει!

  • Να σταματήσει κάθε πειθαρχική δίωξη εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία - αποχή από την «αξιολόγηση»!
  • ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να στηρίξουν με όλα τα μέσα τους συναδέλφους, να οργανώσουν την ενιαία απάντηση του κλάδου απέναντι στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σπάει το ένα ρεκόρ αυταρχισμού μετά το άλλο. Μετά τις δικαστικές προσφυγές, τα «εντέλλεσθαι» και τον ανοιχτό εκφοβισμό των συναδέλφων, τώρα κάνει και το επόμενο βήμα. Στοχοποιεί διευθυντές/ριες και προϊσταμένους/ες που συμμετείχαν στην απεργία – αποχή των σωματείων τους. 

 Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ενεργοποιούν τις αντιδραστικές διατάξεις του άρθρου 56 του ν.4823/21 και συγκεκριμένα τα άρθρα 5,6, και 7 που αναφέρονται στις ευθύνες των διευθυντών των σχολείων να εφαρμόζουν τις διαδικασίες αξιολόγησης. 

Συγκεκριμένα, με απόφαση του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ, Κόπτση, στις 17/2, προχωράει σε «αναστολή οποιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξης» σε Διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τέτοια έγγραφα φαίνεται να έχουν σταλεί σε ακόμα 114 Διευθυντές/ριες και προϊσταμένους/ες Σχολικών Μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας. 

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, αντί να ασχοληθούν με τα τεράστια προβλήματα στην εκπαίδευση, η μοναδική τους εμμονή είναι η τιμωρία των εκπαιδευτικών που δεν υλοποιούν τα σχέδια για την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Αν στο ΥΠΑΙΘ έδειχναν τόσο ζήλο για όλα τα υπόλοιπα, θα είχαν καλυφθεί τα δεκάδες χιλιάδες κενά που υπάρχουν σήμερα, δε θα στοιβάζονταν τα παιδιά σε 25, 26 και πλέον κατά τμήμα, θα υπήρχαν αξιοπρεπείς νέες σχολικές μονάδες και όχι ασυντήρητα κτήρια, που στις αυλές τους δεσπόζουν κοντέινερς, θα υπήρχε ολοκληρωμένος σχεδιασμός ώστε να καλυφθούν τα μορφωτικά κενά που υπάρχουν στα παιδιά μετά από τα 2 χρόνια πανδημίας και τη διαχείρισή της από την κυβέρνηση (συνεχόμενα lockdown, τηλεκπαίδευση). 

Οι συλλογικές αποφάσεις των σωματείων και των Ομοσπονδιών δεν ακυρώνονται με εγκυκλίους και διοικητικές αποφάσεις.  

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ γνωρίζει πολύ καλά ότι οι εκπαιδευτικοί, με τις συλλογικές μας αποφάσεις, δεν αποδεχόμαστε, απορρίπτουμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, τη βαθιά αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων στέκεται απέναντι στα σχέδια για κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, για απαξίωση της ολόπλευρης μόρφωσης για όλα τα παιδιά και στροφή στις εφήμερες δεξιότητες, για τη μεταφορά του κόστους ακόμα περισσότερο στις τσέπες των γονιών, για απαξίωση των συλλόγων διδασκόντων και αλλοίωση του παιδαγωγικού ρόλο των εκπαιδευτικών.

Το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει, σε αυτή τη φάση, να στοχοποιήσει τους συγκεκριμένους συναδέλφους, με σκοπό να εκφοβίσει όλο τον κλάδο. Για μια ακόμα φορά παραδέχονται ότι τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της λεγόμενης «αξιολόγησης» είναι χρεοκοπημένα στη συνείδηση της πλειοψηφίας του κλάδου και δεν μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς τον βούρδουλα των πειθαρχικών κυρώσεων. Η γενική κατακραυγή του κλάδου οδηγεί από αναβολή σε αναβολή των διαδικασιών της «αξιολόγησης». Αυτή η διαδικασία έχει απαξιωθεί!

Μόνο η ενότητα του κλάδου, η κοινή στάση όλων των εκπαιδευτικών, η ενιαία έκφραση της αντίθεσης με το βαθιά αντιεκπαιδευτικό σχέδιο πανελλαδικά, και όχι ο κατακερματισμός, μπορεί να σπάσει τον «τσαμπουκά» του ΥΠΑΙΘ. Οι πλειοψηφίες των Ομοσπονδιών χρειάζεται να αναλάβουν τις ευθύνες τους προς αυτή την κατεύθυνση. 

Από πέρσι τον Φλεβάρη, οι εκπαιδευτικοί με τις συλλογικές μας αποφάσεις, με την απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης, με τις μαζικές μας κινητοποιήσεις, με την συγκλονιστική απεργία στις 11/10, με τις συλλογικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, έχουμε κάνει σαφές ότι η αξιολόγηση θα μείνει στα χαρτιά. Αυτές τις συλλογικές μας αποφάσεις υπερασπιζόμαστε και κάθε απόπειρα τρομοκράτησης και επιβολής ποινών είναι, πέρα από όλα τα αλλά, και παράνομη. 

Το Υπουργείο Παιδείας αρνούμενο να αναγνωρίσει την πραγματικότητα, αρνούμενο να αποδεχτεί ότι τα σχέδια του βρίσκουν απέναντι τη συντριπτική πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας και των εργαζομένων, συνεχίζει τον αυταρχικό κατήφορο ενεργοποιώντας τιμωρητικές διατάξεις, ποινικοποιώντας ουσιαστικά το δικαίωμα της συμμετοχής σε μια αναγνωρισμένη μορφή αγώνα. 

Ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία δε θα περάσουν!

Εδώ και τώρα:

  • Να ανακληθούν οι πειθαρχικές διώξεις που αφορούν τους 114 Διευθυντές Σχολικών Μονάδων. Να μην τολμήσουν να στοχοποιήσουν κανένα συνάδελφο/φισσα.
  • Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οφείλουν να καλύψουν τους συναδέλφους με κάθε δυνατό τρόπο, να καταγγείλουν τις διώξεις, να αναλάβουν όλες τις διαδικασίες υπεράσπισης των συναδέλφων. 
  • Να υπάρξει άμεση απάντηση στον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘ με παράσταση διαμαρτυρίας ΔΟΕ – ΟΛΜΕ, την Πέμπτη στο ΥΠΑΙΘ, με απαίτηση για συνάντηση με τον ΓΓ του Υπ. Παιδείας.


ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ!

Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

Κοινό αίτημα των ΕΛΜΕ για σύγκληση έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων και Συνέλευσης Προέδρων.

Απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που συνθλίβει τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας, τη μόρφωση των μαθητών μας, όλες τις πτυχές της ζωής μας, είναι μονόδρομος να δυναμώσει ο αγώνας και η οργάνωση της πάλης.

Μέσα από τα σωματεία μας, σε κοινή δράση με όλους τους εργαζόμενους και τους γονείς των μαθητών μας, φέρνουμε στο προσκήνιο τις δικές μας ανάγκες.

Οι ΕΛΜΕ που υπογράφουμε την παρούσα κοινή επιστολή, επικαλούμενες το καταστατικό της ΟΛΜΕ και συγκεκριμένα το Άρθρο 34 (Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις) παρ.1 και 2, έχοντας συγκεντρώσει τουλάχιστον το 1/10 των υπογραφών που απαιτούνται.

Ζητάμε από την Ομοσπονδία:

Να πραγματοποιήσει έκτακτη Γενική Συνέλευση των Προέδρων μέσα στο Μάρτη (ενδεικτική ημερομηνία Σάββατο 12 Μαρτίου) κηρύσσοντας παράλληλα Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις σε όλες τις ΕΛΜΕ με θέματα της Ημερήσιας Διάταξης:

  • Πανεκπαιδευτική απεργία για μισθολογικά, μέτρα, για ουσιαστικά μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας, για όλα τα εκπαιδευτικά ζητήματα. Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων μαζί με τα σωματεία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
  • Καθορισμός της στάσης του κλάδου απέναντι στις εξετάσεις της ελληνικής Pisa.
  • Προκήρυξη νέας απεργίας – αποχής από την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.

Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022

Ψήφισμα ενάντια στην εμπλοκή της χώρας στους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ.

Την ώρα που η λαϊκή οικογένεια:

  • αδυνατεί να τα βγάλει πέρα με την ακρίβεια, τις ανατιμήσεις στο ρεύμα και στα βασικά είδη πρώτης ανάγκης,
  • βρίσκεται αντιμέτωπη με την πανδημία, ως αποτέλεσμα των ελλιπών μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στα σχολεία και με το Εθνικό Σύστημα Υγείας να παραμένει αθωράκιστο,
  • ζει στο πετσί της τι θα πει φτώχεια, ανεργία, εξαθλίωση, μαζικές απολύσεις, κλείσιμο εργοστασίων και επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας, όπως η ΛΑΡΚΟ,
  • φορτώνεται ολοένα και μεγαλύτερα βάρη για τη μόρφωση και τις σπουδές των παιδιών της,

η κυβέρνηση δίνει δις ευρώ για ΝΑΤΟικές εξοπλιστικές δαπάνες κι εμπλέκει όλο και περισσότερο τη χώρα στους πολεμικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.

Οι αντιπαραθέσεις των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ με τη Ρωσία στο Ουκρανικό μέτωπο εγκυμονούν νέους ιμπεριαλιστικούς πολέμους, με καταστροφικές επιπτώσεις για όλους τους λαούς στην περιοχή και στην οποία δεν έχουμε καμία δουλειά να εμπλακούμε.

Η μεταφορά βαρύ εξοπλισμού και στρατιωτικών δυνάμεων στην κεντρική και την ανατολική Ευρώπη από τις δεκάδες βάσεις των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στη χώρα μας, με σκοπό την περικύκλωση της Ρωσίας, βάζουν στο στόχαστρο των ανταγωνισμών τους τον ελληνικό λαό.

Γιατί οι βάσεις των ΗΠΑ σε ελληνικό έδαφος δεν αφορούν στα κυριαρχικά μας δικαιώματα. 

Γιατί τα Rafale δεν θα αναχαιτίζουν τούρκικα πολεμικά αεροσκάφη που είναι στην ίδια με μας λυκοσυμμαχία. 

Γιατί οι φρεγάτες που αγοράζουμε θα περιπολούν όπου το ΝΑΤΟ, η ΕΕ και οι Αμερικανοί έχουν συμφέροντα κι όχι στα νησιά μας. 

Γιατί τα πυρηνικά που παρκάρουν σε ελληνικό έδαφος, προορίζονται να πλήξουν στόχους που δεν έχουν σχέση με την αμυντική ικανότητα της χώρας.

Γιατί οι ελληνικές κυβερνήσεις στέλνουν ένοπλες δυνάμεις στο Κόσσοβο, στον Περσικό, στο Αφγανιστάν, κι αύριο στην Ουκρανία, αντί να θωρακίζουν την κυριαρχία μας σε αέρα, θάλασσα και έδαφος.

Καταδικάζουμε τη “νέα” Ελληνοαμερικανική Συμφωνία για τις στρατιωτικές βάσεις που η υπογραφή της τον Οκτώβριο και η επ’ αόριστον ισχύ της, την οποία προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, βάζει το λαό μας σε τεράστιους κινδύνους, μετατρέποντας τη χώρα μας σε πολεμικό ορμητήριο και σε στόχο αντιποίνων. Γιατί η αναβάθμιση των αμερικανο-νατοϊκών βάσεων και υποδομών, στη Σούδα, στην Αλεξανδρούπολη, στο Στεφανοβίκειο, στο Λιτόχωρο και στη Λάρισα, δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιούνται για τα συμφέροντα των λυκοσυμμαχιών ΝΑΤΟ και ΕΕ.

Απαιτούμε τώρα:

  • Να ακυρωθεί η Ελληνοαμερικανική Συμφωνία για τις Βάσεις.
  • Να κλείσουν άμεσα οι βάσεις στη Σούδα, στην Αλεξανδρούπολη, στο Στεφανοβίκειο και στη Λάρισα, να κλείσουν άμεσα όλες οι ευρωατλαντικές υποδομές και να μη χρησιμοποιηθούν  για επιχειρήσεις στην Ουκρανία.
  • Την επιστροφή όλων των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων από αποστολές στο εξωτερικό.
  • Την αποδέσμευση της χώρας μας από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ.


Ο λαός έχει τη δύναμη με την πάλη του να βάλει τη σφραγίδα του στις εξελίξεις και να συμβάλει ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την πραγματική ειρήνη, τη φιλία, την αλληλεγγύη, τις σχέσεις αμοιβαίου οφέλους με άλλους λαούς.




 

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2022

Ψήφισμα - Κάτω τα χέρια από τους εργαζόμενους στους Δήμους και τις σχολικές καθαρίστριες.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου  καταγγέλλει την απρόκλητη επίθεση των ΜΑΤ στους εργαζόμενους των ΟΤΑ και τις σχολικές καθαρίστριες που διεκδικούσαν να μην καταργηθεί το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας και τα ΒΑΕ.

Οι συνάδελφοι μας σε μια σειρά κλάδους, που για χρόνια ολόκληρα δουλεύουν κάτω από αντίξοες και επικίνδυνες συνθήκες για την υγεία τους, οι σχολικές καθαρίστριες που έχουν κάψει τα χέρια τους και τα πνευμόνια τους από τις χλωρίνες καθαρίζοντας τις σχολικές αίθουσες, ήρθαν αντιμέτωποι με ΜΑΤ, χημικά, και κρότου λάμψης. Ντράπηκε και η ντροπή για την στάση της κυβέρνησης που αντί να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα τους και να μην προχωρήσει στο κόψιμο του ανθυγιεινού επιδόματος χρησιμοποιεί την βία και την καταστολή για να κάμψει τους αγώνες τους. Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η αντιλαϊκή πολιτική πάει χέρι-χέρι με την καταστολή και τον αυταρχισμό.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί  στεκόμαστε στο πλευρό τους. Παλεύουμε μαζί τους ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια, για δουλειά με δικαιώματα, για αξιοπρεπής μισθούς, για πλήρη ασφαλιστική δικαιώματα, για μόνιμη και σταθερή εργασία.

Όλοι στον αγώνα! Διεκδικούμε αγωνιστικά την εργασία και τη ζωή που δικαιούμαστε!

26/2 συμμετέχουμε στο μεγάλο συλλαλητήριο των συνδικάτων στις 12:00 στο Σύνταγμα!



Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022

Για την ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης.

Τα Τμήματα Ένταξης, ως θεσμός της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που αφορά σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, επιτελούν κρίσιμο εκπαιδευτικό έργο και ως τέτοια είναι αναγκαία, για την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών ώστε να μπορούν με εξατομικευμένο διδακτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εστιάζοντας στην δυσκολία αυτή καθαυτή, να σημειώνουν γενικότερη μαθησιακή  πρόοδο,  διευκολύνοντάς την αποτελεσματικότερη ένταξή τους στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία. 

Ωστόσο, αν και επιτελούν ένα τόσο σημαντικό έργο, ο αριθμός τους είναι αναντίστοιχος με τις πραγματικές ανάγκες, ενώ το έλλειμμα αυτό εκτινάσσεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα, μαθητές με ήπιες αναπηρίες να οδηγούνται στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

Από τις 26/7/2021 έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που προβλέπονταν με την εγκύκλιο του Υπουργείου  Παιδείας (Αρ. Πρωτ.: 48132/Δ3) για ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) και οι προτάσεις με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς ωστόσο να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που αφορούν στη δημοσίευση της απόφασης ώστε να δοθεί η δυνατότητα να τοποθετηθούν οι νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί  στις αντίστοιχες οργανικές θέσεις.

Η ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς αφορά εκατοντάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν χωρίς εξειδικευμένη υποστήριξη στα σχολεία τους.

Επιπλέον, είναι σημαντικό να ολοκληρωθούν το γρηγορότερο δυνατόν, με την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ, καθώς αρχές Μάρτη αναμένονται οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών. Με δεδομένο πως πολλοί εκπαιδευτικοί διορίστηκαν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους και τις οικογένειές τους, οι νέες οργανικές θέσεις θα μπορούσαν να δώσουν την ευκαιρία σε περισσότερους να επιστρέψουν κοντά στις οικογένειές τους.  

Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να πάρει άμεσα θέση:

  • Να δημιουργηθούν Τμήματα Ένταξης σε όλα τα σχολεία, έτσι ώστε κανένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες να μη μένει εκτός.
  • Να προχωρήσουν οι μόνιμοι, μαζικοί διορισμοί σε Ειδική και Γενική Αγωγή ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά των σχολείων.
  • Να ολοκληρωθεί η ίδρυση  των Τμημάτων Ένταξης ΤΕ και η δημοσίευση της απόφασης στο ΦΕΚ ώστε οι νέες οργανικές θέσεις που θα προκύψουν να συμπεριληφθούν στη διαδικασία των μεταθέσεων.


Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2022

Εκπτωτικά εισιτήρια για τα μέλη της ΕΛΜΕ για τη συναυλία της Ελένης Δήμου.

Αγαπητά μέλη του Σωματείου καλημέρα και καλή εβδομάδα,


Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου εξασφάλισε έκπτωση για τη συναυλία της Ελένης Δήμου, με αντίτιμο τα 10€ (αντί για 13€ ή 15€ ).
Όσα μέλη του Σωματείου επιθυμούν να συμπεριληφθούν στη λίστα για τα εκπτωτικά εισιτήρια, παρακαλώ να απαντήσουν στο παρόν email, δίνοντας όνομα και αριθμό τηλεφώνου. 
Εν συνεχεία, επειδή η παραγωγή μας ζήτησε να προπληρωθούν τα εισιτήρια, θα ενημερωθείτε για την ακριβή ώρα και τόπο όπου θα προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας.

Δείτε παρακάτω πληροφορίες σχετικά με τη συναυλία:
 
"Στο ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ ΜΑΡΟΥΛΑ
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΩΡΑ 21:00
«Προσωπικά» με τον Γιάννη Σπανό, μία βραδιά αφιερωμένη στον Γιάννη, στις αναμνήσεις μας, στην όμορφη γλυκιά Ελλάδα, σε όλους όσους αγάπησαν τον Γιάννη Σπανό.
Η Ελένη Δήμου με τη μαγευτική φωνή της, θα μας μεταφέρει σ’ ένα ταξίδι στο χρόνο όπου πρωτοστατούσαν η αγάπη και η αυθεντικότητα, καθώς … «Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια».
Μία βραδιά μία ευκαιρία να ενωθούν οι φωνές μας στο ξεχωριστό χώρο του και να ντύσουμε την χειμωνιάτικη αυτή νύχτα με κοινές αναμνήσεις.
Με την συμβολή ενός από τους πλέον σημαντικούς συνθέτες της ελληνικής μουσικής, όπως ο Γιάννης Σπανός, αλλά και μιας ερμηνεύτριας όπως η Ελένη Δήμου, η μουσική αυτή βραδιά θα μας μείνει σίγουρα αξέχαστη.
Μαζί της η Μαρία Τσοκάκη και ο Γιώργος Ντινάκος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Χώρος: ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ ΜΑΡΟΥΛΑ
Ώρα: 21:00
Προπώληση εισιτηρίων: Βιβλιοπωλείο ΚΥΒΟΣ
Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ γενική είσοδος, 13 ευρώ φοιτητικό – ανέργων.
Πληροφορίες- κρατήσεις: 2311-825788/ 6933413060"


Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2022

Για τη διάθεση δωρεάν self test στις καθαρίστριες των σχολείων.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

  Στα πλαίσια της εγκληματικής πολιτικής διαχείρισης της πανδημίας, της επίκλησης της

«ατομικής ευθύνης» και των ακόμη μεγαλύτερων εκπτώσεων στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η κυβέρνηση απέκλεισε από τη διαδικασία των δωρεάν αυτοδιαγνωστικών τεστ (selftests) τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων. Σαν να μην είναι αρκετό που η κυβέρνηση αφήνει τα σχολεία χωρίς τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, τα οποία θεωρεί «πολυτέλεια» και «κόστος», μετακυλύει στο πιο ευάλωτο κομμάτι των εργαζόμενων και την οικονομική επιβάρυνση για το αυτοδιαγνωστικό τεστ, από το λιγοστό τους εισόδημα.

Χωρίς να αποτελεί λύση η «αυτοδιάγνωση», την οποία η κυβέρνηση παρουσιάζει ως βασικό εργαλείο διαχείρισης της πανδημίας για να κρύψει την έλλειψη μέτρων ουσιαστικής προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων και του λαού, η κυβέρνηση δημιουργεί περαιτέρω αποκλεισμούς, με το να εξαιρούνται της διαδικασίας και να επιβαρύνονται οικονομικά για τα selftests οι ίδιες οι σχολικές καθαρίστριες, που κυριολεκτικά έχουν σηκώσει στις πλάτες τους την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας, όλο το διάστημα της πανδημίας. Αντί για τεστ επαναλαμβανόμενα, δωρεάν και με ευθύνη του ΕΟΔΥ και του κράτους για όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και το υπόλοιπο προσωπικό των σχολείων, αντί για ευθύνη κεντρική, κρατική, η προστασία από την πανδημία γίνεται ατομική ευθύνη και οικονομικό κόστος, με κίνδυνο τόσο τους εργαζόμενους όσο και τη σχολική κοινότητα στο σύνολό της.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την κατάσταση, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον αντιδήμαρχο κ. Γιάννη Ποντίκα και έλαβε τη διαβεβαίωση ότι από τον Δήμο θα διατίθενται στα σχολεία παραπάνω self test ώστε να καλύπτονται και οι καθαρίστριες των σχολείων.

Με βάση αυτή τη διαβεβαίωση, καλούμε τους διευθυντές/ντριες και προϊσταμένους/νες των σχολείων, να διαθέτουν δωρεάν self test στις καθαρίστριες, από αυτά που θα λαμβάνουν από τον Δήμο.

Παράλληλα, δε σταματάμε να διεκδικούμε από την κυβέρνηση :

  • Να υπάρξει άμεσα πρόβλεψη να γίνεται δωρεάν και για τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων η προμήθεια των selftests, που θεωρούνται υποχρεωτικά για την προσέλευση στο σχολείο. Να μην επιβαρύνονται το κόστος οι εργαζόμενοι.


  • Οργανωμένα τακτικά δωρεάν τεστ με ευθύνη του κράτους για την προστασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Δωρεάν rapidtest για όλους χωρίς εξαίρεση και δωρεάν χορήγηση μοριακού τεστ σε όσους το έχουν ανάγκη, με βάση τις επιστημονικές ενδείξεις και στο πλαίσιο της απαραίτητης ιχνηλάτησης.


  • Να χορηγούνται τα Μέσα Ατομικής Προστασίας των σχολικών καθαριστριών σε ποιότητα και ποσότητα ανάλογη των αναγκών προστασίας τους σε συνθήκες πανδημίας. Να χορηγούνται δωρεάν οι μάσκες αυξημένης προστασίας που απαιτούνται στα σχολεία. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, με σκοπό την εξασφάλιση όλων απαραίτητων υλικών καθαρισμού και ατομικής υγιεινής. 


Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022

Για τη δίωξη συναδέλφου λόγω μη συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου ενημερώθηκε για την πράξη περικοπής μισθών 80 ημερών (συνολικά 5.659,20 ευρώ) που επιβλήθηκε στον συνάδελφο και μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας Κώστα Κορδάτο, υπεύθυνο Τομέα (ΕΠΑΛ Καινούργιου) του ΕΚ Αγρινίου, λόγω δυσκολιών συμμετοχής του στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης στα εργαστηριακά μαθήματα (μηχανολογικού τομέα) που διδάσκει.

Δηλώνουμε την απόλυτη αντίθεσή μας στην εξοντωτική ποινή που επιβλήθηκε στον συνάδελφο, ιδιαίτερα σε μια εποχή όπου οι εργασιακές, υγειονομικές και κοινωνικές συνθήκες έχουν οξυνθεί δραματικά για κάθε εργαζόμενο. Η δίωξη του συναδέλφου για «μη παροχή τηλεκπαίδευσης» και μάλιστα σε μάθημα εργαστηριακό, το οποίο από τη φύση του πρέπει να διδάσκεται δια ζώσης, ενώ έχει νόημα μόνο με τη φυσική συμμετοχή και εμπλοκή των ίδιων των μαθητών, είναι άδικη και εκδικητική.

Μάλιστα, η περικοπή των μισθών του συναδέλφου γίνεται μετά την παρέλευση 8 μηνών και αφού ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης είχε παραπέμψει την υπόθεση της φερόμενης απουσίας του συναδέλφου στο Α' Πειθαρχικό Συμβούλιο Π&Δ Εκπαίδευσης Δ. Ελλάδας, από το οποίο εκκρεμεί η εκδίκαση της υπόθεσης τόσο στον τύπο όσο και στην ουσία.


Απαιτούμε την άμεση ανάκληση της ποινής του συναδέλφου!



Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2022

Πλαίσιο πάλης και πρόγραμμα δράσης του Σωματείου για το επόμενο διάστημα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Είναι ώρα να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας! Να πούμε ένα μεγάλο φτάνει πια! Εδώ και τώρα να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στα σχολεία, στις ζωές μας.

  • Η πρόσφατη κακοκαιρία απέδειξε για άλλη μια φορά ότι το κράτος είναι δυσκίνητο, ανίκανο και γυμνό, όταν πρέπει να υπηρετήσει τις λαϊκές ανάγκες, αλλά αποδεικνύεται επιτελικό, ικανό και ταχύτατο, όταν πρόκειται να προστατέψει τα κέρδη των εργοδοτών και των επιχειρήσεων. Είναι το ίδιο κράτος που με διαδικασίες fast-track ψηφίζει αντιλαϊκά νομοσχέδια, κηρύσσει τις απεργίες των συνδικάτων παράνομες μέσα σε λίγες ώρες, δε διστάζει να χρησιμοποιήσει την καταστολή και την τρομοκρατία, αλλά είναι εντελώς αναποτελεσματικό όταν πρόκειται για τις ανάγκες τις δικές μας και των μαθητών μας.
  • Όπως όλοι οι εργαζόμενοι, ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη συνεχώς διογκούμενη ακρίβεια. Ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου (αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενοι) ζει στα όρια της φτώχειας. Το πετσόκομμα και η καθήλωση των μισθών μας σε συνδυασμό με τις ανατιμήσεις μας έχουν
    οδηγήσει σε οικονομικό αδιέξοδο.
    Πριν καν τελειώσει ο μήνας, ο μισθός εξανεμίζεται. Δεν είναι δυνατόν το 2022 εκπαιδευτικοί να αναγκάζονται να διαμένουν σε δωμάτια – κλουβιά χωρίς
    θέρμανση, να μην έχουν τη δυνατότητα να βρεθούν με την οικογένειά τους τουλάχιστον ένα
    Σαββατοκύριακο, να μην αρκεί ο μισθός για τη στοιχειώδη επιβίωση, πολύ δε περισσότερο για να έχουμε τη δυνατότητα εμπλουτισμού της βιβλιοθήκης μας, πρόσβασης σε πολιτιστικά δρώμενα και εκδηλώσεις, και ό, τι άλλο απαιτείται ώστε να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στο λειτούργημά μας ως εκπαιδευτικοί. 
  • Δεν μπορούμε να συμβιβαστούμε με το γεγονός ότι μετράμε πάνω 23.000 νεκρούς από την πανδημία, αλλά εξακολουθεί να μην λαμβάνεται ούτε ένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, το δημόσιο σύστημα Υγείας έχει καταρρεύσει, ενώ η κυβέρνηση συνεχίζει την
    προκλητική ενίσχυση των ιδιωτικών κλινικών. Προκαλεί οργή σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και
    γονείς, να υπάρχουν ακόμα κενά στα σχολεία, να στοιβάζονται 25 παιδιά στην ίδια τάξη, να
    συνεχίζεται το πρωτόκολλο – ντροπή του 50% + 1. Κάθε μέρα η κυβέρνηση παίζει με την υγεία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους, έχοντας μετατρέψει τα σχολεία σε εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοϊού. Είναι προκλητικό ότι εδώ και δύο χρόνια η κυβέρνηση δεν έχει
    πάρει ούτε ένα σοβαρό μέτρο, προκειμένου να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία
    , να
    στηρίξει εμάς τους εκπαιδευτικούς, ώστε να αντιμετωπίσουμε τα τεράστια γνωστικά κενά που έχουν δημιουργηθεί στους μαθητές μας αλλά και τα ψυχολογικά και τα κοινωνικά προβλήματα που έχουν προκληθεί από την εγκληματική πολιτική διαχείρισης του κορωνοϊού. 



  • Η κυβέρνηση της Ν.Δ., αντί να στηρίξει ουσιαστικά τη δουλειά των εκπαιδευτικών στην τάξη και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, επιμένει να επιβάλει τους
    αντιεκπαιδευτικούς νόμους 4692/20, 4823/21, την αντιεκπαιδευτική «αξιολόγηση», την
    Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ενώ διατηρεί άθικτο και αξιοποιεί στο ακέραιο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο της προηγούμενης κυβέρνησης
    . Προχωρά σε
    απαράδεκτα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών που ήδη έχουν ξεσηκώσει κατακραυγή τόσο από τον κλάδο όσο και από τις Επιστημονικές Ενώσεις. Όλο αυτό το διάστημα αξιοποιεί την πανδημία, προκειμένου με τον πιο επιθετικό τρόπο να εφαρμόσει αντιεκπαιδευτικές - αντιδραστικές
    αναδιαρθρώσεις που έχουν αποφασιστεί εδώ και τριάντα χρόνια σε επίπεδο ΕΕ και ΟΟΣΑ, πτυχές των οποίων έχουν εφαρμόσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Ενίσχυσε τον ν. Γαβρόγλου για το Νέο Λύκειο, ψήφισε τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, εξετάσεις τύπου PISA στην ΣΤ’ Δημοτικού και στην Γ’ Γυμνασίου, ενώ γενικεύει τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία, επιλέγοντας μαθητές/-τριες μέσω εξετάσεων. Ειδικά στο ζήτημα της κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της λεγόμενης «αξιολόγησης», η κυβέρνηση έχει σπάσει όλα τα κοντέρ. Αφού γελοιοποιήθηκε φέρνοντας σύσσωμο τον κλάδο απέναντί της, προσπαθεί να την επιβάλει με κάθε τρόπο, αξιοποιώντας δικαστήρια, καταστολή, απειλές, κι όλο το διοικητικό μηχανισμό του
    Υπουργείου. Φτάσαμε Φλεβάρη και πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή, κι ακόμα δεν έχει γίνει ο
    λεγόμενος προγραμματισμός επίτευξης στόχων. Για μια ακόμα φορά ο κλάδος απέδειξε ότι μπορεί να τσαλακώσει οποιαδήποτε κυβερνητική επιλογή επιχειρείται να επιβληθεί κόντρα στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που συνθλίβει τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας, τη μόρφωση των μαθητών μας, όλες τις πτυχές της ζωής μας, στις μυλόπετρες της κερδοφορίας των μεγάλων
επιχειρήσεων και την εγκληματική στρατηγική του «κόστους – οφέλους», είναι μονόδρομος να
δυναμώσει ο αγώνας και η οργάνωση της πάλης.

Δεν πρέπει να ανεχτούμε η κυβέρνηση να δίνει 5 δισ. ευρώ το χρόνο για τη
συμμετοχή στους ΝΑΤΟϊκούς σχεδιασμούς
που μας εμπλέκουν σε επικίνδυνα σχέδια, να δίνει 11δις € ζεστό χρήμα στις μεγάλες επιχειρήσεις, μέσα από τον αναπτυξιακό νόμο, και από την άλλη να μη διατίθενται χρήματα για να ενισχυθούν οι υποδομές, το προσωπικό και τα μέσα που
προστατεύουν τη ζωή και την περιουσία του λαού μας.

Οι ευθύνες για την πορεία που έχουν πάρει τα πράγματα σε όλους τους τομείς, είναι διαχρονικές και είναι όλων των κυβερνήσεων, της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ. Ο κάλπικος ανταγωνισμός και οι κοκορομαχίες μεταξύ αυτών των κομμάτων επιχειρεί να κρύψει τη στρατηγική τους σύμπλευση και συμφωνία στην ίδια αντιλαϊκή πολιτική που υλοποιούν. Τη συμφωνία τους στις βασικές
αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία, στην Υγεία, στην καπιταλιστική ανάπτυξη, στην αποδοχή της
στρατηγικής της ΕΕ, όπως φάνηκε και από τον πρόσφατο Αναπτυξιακό Νόμο, 

Τώρα είναι η ώρα της μάχης! Συσπειρωνόμαστε στα σωματεία μας, βάζουμε τις πραγματικές μας ανάγκες στο επίκεντρο της πάλης, υπερασπιζόμαστε το δικαίωμά μας στην απεργία, στη
χειραφέτηση του συνδικαλιστικού κινήματος από το κράτος και τους μηχανισμούς του, καταργούμε τον ν. Χατζηδάκη στην πράξη. Να απαιτήσουμε να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα μας. Δεν περιμένουμε κάποιους «σωτήρες» που θα έρθουν να μας σώσουν και κάθε φορά θα βάζουν το λιθαράκι τους για να μας αφαιρούν δικαιώματα και κατακτήσεις.

Οργανώνουμε την πάλη μας, για να προστατεύσουμε τη ζωή,
την υγεία, τους μισθούς μας. Τίποτα δεν μας χαρίζεται, όλα τα έχουμε κατακτήσει
με θυσίες και σκληρούς αγώνες! Αυτός είναι ο δικός μας δρόμος!

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα των ΜΚ 2015-2017, στήριξη όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους. Να μην γίνει καμιά περικοπή ανθυγιεινού επιδόματος, για κανέναν κλάδο, για κανέναν εργαζόμενο.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας.
  • Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Καμία απόλυση αναπληρωτή. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Κατάργηση όλων των μορφών ελαστικής εργασίας αλλά και του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου Γαβρόγλου. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών, εδώ και τώρα, με τη θεσμοθέτηση όλων των
    απαραίτητων διατάξεων. Υπογραφή Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από το ΥΠΑΙΘ που θα κατοχυρώνει όλα τα παραπάνω. 
  • Να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων (αραίωση μαθητών, δωρεάν τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ, προσωπικό καθαριότητας, ατομικά μέσα προστασίας για  όλους κ.λ.π.). Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων. Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεση των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
    Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
  • Να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί ο ν.4808/21 (Χατζηδάκη). Καμία διάταξη του, ούτε
    ηλεκτρονικές εκλογές, ούτε μητρώα και φακέλωμα, ούτε αλλαγή του τρόπου προκήρυξης των απεργιών να μην εφαρμοστεί από τα σωματεία. Απαιτούμε από ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΑΔΕΔΥ να
    πάρουν αντίστοιχη θέση. 
  • Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, για τη θέρμανση και όλες τις έκτακτες ανάγκες.
  • Να μην εφαρμοστούν και να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα
    Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου. 
  • Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της
    πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων
    Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού
    Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα
    Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία όσων τμημάτων ένταξης χρειάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης. 
  • Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής
    «αξιολόγησης». Να καταργηθούν οι νόμοι 4692/20, 4823/21, 4547/2018.
  • Να καταργηθούν άμεσα όλες οι νομοθετικές διατάξεις που επιχειρούν να γενικεύσουν τη
    λεγόμενη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας, με κάθε ευκαιρία και με ίδια μέσα των
    εκπαιδευτικών.



Πρόγραμμα Δράσης:


  • Πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων των ΕΛΜΕ και Ολομέλειας των Προέδρων μέσα στον Φλεβάρη για την οργάνωση των αγώνων μας.
  • Συγκρότηση σε όλα τα Σωματεία Επιτροπών Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών. 
  • Το Σάββατο 26/2, δύο χρόνια μετά το πρώτο κρούσμα κορονοϊού, στηρίζουμε τη 
    συγκέντρωση των Συνδικάτων στο Σύνταγμα
    για την υπεράσπιση της υγείας και του
    εισοδήματος του λαού. 
  • Απαιτούμε από ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να κηρύξουν 24ωρη απεργία στην Εκπαίδευση στις 9 του Μάρτη, με πανελλαδική πανεκπαιδευτική κινητοποίηση.
  • Συμμετέχουμε στις συγκεντρώσεις των συνδικάτων και της ΟΓΕ για την Παγκόσμια
    Ημέρα της Γυναίκας στις 8
    η Μάρτη.
  • Συνεχίζουμε τις κοινές πρωτοβουλίες δράσης με τους γονείς, αγωνιστικές δράσεις
    ενημέρωσης
    στις πύλες των σχολείων, πανό στα σχολεία, γράμμα προς γονείς, κοινή αφίσα των Συλλόγων Π.Ε. – ΕΛΜΕ. 
  • Απαιτούμε να προκηρυχθεί άμεσα απεργία – αποχή από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ (χωρίς καμιά υποχώρηση στις αντιδραστικές προϋποθέσεις του ν. Χατζηδάκη). Εάν οι ομοσπονδίες δεν το πράξουν, οι Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ, μέσα από κοινό συντονισμό και με ενιαίο τρόπο, μέσα από μαζικές διαδικασίες (γενικές συνελεύσεις, ολομέλεια προέδρων) που θα
    ενεργοποιήσουν το σύνολο του κλάδου, να πάρουν επάνω τους την κήρυξη απεργίας/αποχής πανελλαδικά, ώστε να εκφραστεί η συλλογική αντίθεση του κλάδου.
  • Προετοιμάζουμε γενική απεργία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.