Σελίδες

Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2023

Κοινό ενημερωτικό σημείωμα με τη μορφή ερωταπαντήσεων της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου για την απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση που έχουν προκηρύξει η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ.

Ανακοινώθηκε η νέα εγκύκλιος για την ατομική αξιολόγηση του έτους 2023. Οι νεοδιόριστες/οι και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί όλων των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ της χώρας, θα αρχίσουν να λαμβάνουν προσωπικά email από τις δ/νσεις εκπαίδευσης. Πιθανόν τις επόμενες μέρες να βρεθούν αντιμέτωπες/οι με τους αξιολογητές τους. Θα κληθούν σε συνάντηση με τον αξιολογητή για να καθοριστεί το πλαίσιο της αξιολόγησης (καθήκον σε εξωδιδακτικό χρόνο) και να καθοριστούν οι δυο διδακτικές ώρες που ο/η αξιολογητής/τρια θα μπει για να παρακολουθήσει το μάθημα τους.

Ήδη την περσινή χρονιά δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα αρνήθηκαν να συναινέσουν κι υπέγραψαν μαζικά Απεργία/Αποχή και μπλόκαραν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας.

Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι και αμέσως μετά όλοι οι υπόλοιποι. Γι’ αυτό το ζήτημα δεν είναι ατομικό. Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ εκπαιδευτικών και σχολείων δε θα περάσει!

Θα μας βρουν απέναντι συλλογικά, μαζικά, μαχητικά! Θα ακυρώσουμε και θα μπλοκάρουμε την αξιολόγηση, όπως χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες σε όλη την χώρα μέχρι τώρα! Κανένας και καμία μόνος/-η!

Καλούμε κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να συμμετέχει στην Απεργία/Αποχή από την ατομική αξιολόγηση και στις στάσεις εργασίας, όχι από αλληλεγγύη στους νεοδιόριστους, αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στον αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης που επιδιώκει διαχρονικά την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την προώθηση της αυτόνομης σχολικής μονάδας που θα λειτουργεί με όρους αγοράς. 


Ερωτήσεις και απαντήσεις

Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνω;

Να δηλώσω άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχω ήδη κάνει) υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΟΛΜΕ/ΔΟΕ που έχει αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μου και να την πρωτοκολλήσω.


Τα στελέχη του ΥΠΑΙΘ δηλώνουν ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα η άρνηση της αξιολόγησης που επισύρει πειθαρχικές διώξεις και κρατήσεις μισθού. Ισχύει; Επίσης, μήπως κινδυνεύω να στοχοποιηθώ;

Σε καμία περίπτωση. Από την πρώτη στιγμή του αγώνα μας, το Υπουργείο κατέφυγε σε απειλές, εκβιασμούς και ποικίλους εκφοβισμούς. Μια μεγάλη μερίδα συμβούλων αλλά και κάποιοι διευθυντές σχολικών μονάδων αναπαρήγαγαν αυτό το κρεσέντο εκφοβισμού. Ότι οι αναπληρωτές κινδυνεύουν να απολυθούν, να μην επαναπροσληφθούν, ότι δε θα μπορούν να μετατεθούν οι νεοδιόριστοι, ότι η Απεργία Αποχή είναι παράνομη, ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα. Αντίθετα, υπενθυμίζουμε ότι αναπληρωτές που συμμετείχαν στην Απεργία Αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας διορίστηκαν κανονικά, οι μεταθέσεις έγιναν κανονικότατα.

Είναι νόμιμη μορφή η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α); Οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας;

Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας, η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Επισυνάπτουμε και σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.  Το ίδιο ισχύει και για τις στάσεις εργασίας.


Τι απαντάμε εάν σταλεί email από τον αξιολογητή;

Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ/ΔΟΕ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή. Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στο ΔΣ της ΕΛΜΕ/ του ΣΕΠΕ. Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δεν συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δεν δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή, για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του, για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία, ενημερώνουμε άμεσα και πάλι το Δ.Σ. με οποιονδήποτε τρόπο.


Η Α/Α έχει κρατήσεις από τον μισθό μου;

Όχι, δεν έχει. Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να μπορεί να υπολογιστεί το χρονικό διάστημα που απείχε κάποιος, πράγμα αδύνατο. Ποτέ έως τώρα δεν επιχειρήθηκε να επιβληθούν κρατήσεις, αντίστοιχες για παράδειγμα με τις στάσεις εργασίας.


Υπογράφουμε στο σχολείο που έχουμε οργανική ή και σε όσα σχολεία συμπληρώνουμε ωράριο;

Υπογράφουμε σε όλα τα σχολεία που υπηρετούμε.


Πότε κάνουμε Α/Α και πότε στάση εργασίας;

Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ/ΔΟΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην Απεργία- Αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως. Στάση εργασίας δηλώνουμε, όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει ο αξιολογητής στο σχολείο. Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή μας καλύπτει η Α/Α.


Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο;

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από όλες/όλους τις/τους συναδέλφισσες/ους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το ΔΣ των ΟΛΜΕ/ΔΟΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ) και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Ενημερώνουμε άμεσα το ΔΣ, με οποιονδήποτε τρόπο, εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.


Πώς είναι ενημερωμένος ο εκπαιδευτικός για αυτή του την επίσκεψη;

Ο Σύμβουλος ενημερώνει το σχολείο για το ραντεβού. Είναι υποχρεωμένος. Και ο δ/ντής τον αξιολογούμενο εκπ/κό.


Τι θα γίνει με τη μονιμοποίησή μου, εάν δεν αξιολογηθώ; Δεν είναι πρόβλημα να παραμείνω δόκιμος/η;


Η μονιμοποίησή των εκπαιδευτικών πραγματοποιείται με την έκδοση του ΦΕΚ διορισμών. Επομένως, είναι ήδη μόνιμοι. Γι’ αυτό άλλωστε ισχύουν για τους νεοδιόριστους (δόκιμους) κανονικά όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις κτλ) και έχουν τα ίδια δικαιώματα π.χ. ίδια μισθολογική εξέλιξη. Η διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης υπογράφεται από τη ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ αυτοδίκαια με την παρέλευση της διετούς υπηρεσίας των νεοδιόριστων του 2020 ως δοκίμων. Το υπουργείο προς στιγμήν δεν εκδίδει τις διαπιστωτικές πράξεις, γι’ αυτό έχουμε κατ’ επανάληψη προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και θα συνεχίσουμε να το διεκδικούμε. Το ίδιο θα συνεχίσουμε να κάνουμε και για τους νεοδιόριστους του 2021 και μετά για τους οποίους ισχύει ο νόμος 4823/21.


Να κάνω τη διαδικασία παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω; Αρκετά δεν υπηρέτησα ως αναπληρωτής/αναπληρώτρια;

Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. Ακόμα και αν ολοκληρωθεί η Α’ φάση (Α1) ΔΕΝ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό! Επίσης, η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 ή 4 χρόνια! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ («έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε»). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: «μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι»; Με δυο λόγια: δε θα τελειώσεις, ίσα-ίσα που τότε θα αρχίσουν όλα για σένα. Η αξιολόγηση δεν οδηγεί στην πολυπόθητη εργασιακή ασφάλεια αλλά σε ένα καθεστώς μόνιμης εργασιακής αβεβαιότητας.

 

Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορώ να πάθω αν δεν αξιολογηθώ;

Το χειρότερο που μπορεί να πάθει όποιος/α δεν αξιολογηθεί είναι να πάει για επιμόρφωση…  χωρίς καμία επίπτωση στην εργασιακή σχέση (μονιμότητα) ή τη μισθολογική εξέλιξη. Ήδη κατά δήλωσή του προέδρου του ΙΕΠ το σχετικό υλικό «επιμόρφωσης» για τους μη ικανοποιητικούς είναι έτοιμο!


Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση, στη συνέχεια θα κριθώ ανεπαρκής και θα απολυθώ;

Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δεν συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Επιπλέον, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία δεν προβλέπεται η απόλυση.  


Δεν υπέγραψα τη δήλωση απεργίας-αποχής και τώρα έχει πρωτοκολληθεί.

Μπορείς να υπογράψεις οποιαδήποτε στιγμή τη δήλωση απεργίας-αποχής και να πρωτοκολληθεί με την ημερομηνία της ημέρας που υπέγραψες.


Η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων δεν κάνει απεργία-αποχή. Έχω το δικαίωμα να δηλώσω απεργία-αποχή ακόμη και μόνος/η μου;

Ακόμα και ένας/μία συνάδελφος μπορεί να δηλώσει Α/Α, όπως ακριβώς και απεργία.


Στην περίπτωση που ο/η σύμβουλος ενημερώσει ότι θα έρθει να γνωριστεί μαζί μας αλλά χωρίς να αξιολογήσει τι κάνουμε;

Ειδοποιούμε σε κάθε περίπτωση το ΔΣ της ΕΛΜΕ/του ΣΕΠΕ. Η γνωριμία σε ατομικό επίπεδο μόνο στην ατομική αξιολόγηση παραπέμπει. Εάν πρόκειται για ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων, οπωσδήποτε πρέπει να ειδοποιηθεί το ΔΣ και να του ξεκαθαρίσουμε την πλήρη αντίθεσή μας με την αξιολόγηση και σε κάθε περίπτωση πως οποιαδήποτε αναφορά στην αξιολόγηση δεν θα γίνει αποδεκτή.


Ενημερώθηκα ότι στις περιοχές που έχουν επιλεγεί οι νέοι σύμβουλοι, όσοι αξιολογητές πηγαίνουν στα σχολεία και πέφτουν σε συναδέλφους που απέχουν, ζητούν να καταγραφεί η απεργία-αποχή σε πρακτικό και να υπογραφεί από τον συνάδελφο που απέχει ή ζητούν να καταγραφεί στο βιβλίο σχολικής ζωής ή τους λένε ότι έκλεισε ο φάκελός τους κλπ. Πώς πρέπει να κινηθώ σε αντίστοιχες περιπτώσεις; Υπάρχει κάποιος κίνδυνος σε αυτές τις κινήσεις;

Δεν προβλέπεται από καμία διάταξη κάτι από τα παραπάνω. Ενημερώνονται για τη συμμετοχή μας στην απεργία αποχή, η οποία είναι νόμιμη και διασφαλίζει τους συμμετέχοντες. Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων (ΣΔ) καταγράφονται οι αποφάσεις του ΣΔ και υπογράφονται από όλες/όλους τις/τους παρούσες/όντες. Η απεργία-αποχή, όπως και η συμμετοχή σε απεργίες, στάσεις εργασίας κλπ. δεν τίθενται ως θέμα συζήτησης στον ΣΔ. Επομένως κανένα τέτοιο πρακτικό δεν μπορεί να γραφτεί. Στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής καταχωρούνται στοιχεία της καθημερινής ζωής της σχολικής μονάδας και καταγράφονται με χρονολογική σειρά όλα τα στοιχεία, γεγονότα, συμβάντα που αναφέρονται στη σχολική ζωή και τη λειτουργία του σχολείου, όπως εκδηλώσεις, συνεργασία με φορείς, έκτακτη απουσία εκπαιδευτικού, έκτακτη αλλαγή εφημερίας κ.λπ. - Άρα δεν γράφονται «όλα», κυρίως όχι η απεργία. Η απεργία-αποχή καταγράφεται στο πρωτόκολλο του σχολείου. Εάν κάποιος σχολικός σύμβουλος ζητήσει αντίγραφο της δήλωσης απεργίας-αποχής θα πρέπει να το πράξει εγγράφως. Αμέσως ενημερώνουμε το ΔΣ της ΕΛΜΕ/του ΣΕΠΕ. 

ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΟΣ/Η

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!




Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023

Για τη χορήγηση της άδειας άνευ αποδοχών στους εκπαιδευτικούς για την ανατροφή τέκνου.

ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ Η ΑΔΕΙΑ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΦΗ ΤΕΚΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ

Όπως είναι γνωστό, όλοι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι δικαιούνται άδεια για την ανατροφή τέκνου, χωρίς αποδοχές, μέχρι το παιδί να συμπληρώσει την ηλικία των 8 ετών. 

Η άδεια αυτή ωστόσο, σε ό,τι αφορά στους εκπαιδευτικούς, υπόκειται σε μια σειρά περιορισμούς, που εμποδίζουν τη χρήση της. Συγκεκριμένα, ενώ σε όλο το Δημόσιο Τομέα μπορεί να δοθεί τμηματικά, οποιοδήποτε διάστημα επιθυμεί ο υπάλληλος, στους εκπαιδευτικούς ειδικά, η λήξη της άδειας πρέπει να συμπίπτει με την λήξη του σχολικού έτους, δηλαδή 31-08. 

Για παράδειγμα: εκπαιδευτικός που θέλει να λάβει την άδεια την 1η Νοέμβρη και μέχρι τις 30 Απριλίου, υποχρεούται να λάβει την άδεια άνευ αποδοχών, υποχρεωτικά μέχρι τις 31 Αυγούστου.

Άλλο παράδειγμα: εκπαιδευτικός που θέλει να λάβει την άδεια για 4 μόνο μήνες κι όχι για ένα ολόκληρο σχολικό έτος (οι 4 μήνες λογίζονται σαν δημόσια υπηρεσία και αμείβονται οι 2 πρώτοι μήνες) υποχρεώνεται να λάβει την άδεια από 1η Μαΐου-31 Αυγούστου! Δηλαδή, η Υπηρεσία καθορίζει με το “έτσι  θέλω” και την ημερομηνία έναρξης και την ημερομηνία λήξη της άδειας.

Για τον περιορισμό αυτό, γίνεται επίκληση του άρθρου 16 του νόμου 1566/1965 (ο οποίος όμως αναφέρεται σε άδεια άνευ αποδοχών γενικά για σοβαρούς λόγους και όχι ειδικά για την ανατροφή τέκνου, όπως εξειδικεύουν οι νόμοι 4808 και 4830), αλλά και σχετικής γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους του 2016 (80/2016), δηλαδή πριν την έκδοση του νόμου 4830/2021 (άρθρο 56), που εξειδικεύει τα όσα ισχύουν για την άδεια άνευ αποδοχών λόγω ανατροφής  τέκνου.

Το ζήτημα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελεί ζήτημα ερμηνείας της κάθε υπηρεσίας (ΔΙΔΕ-ΔΙΠΕ), του κάθε Προϊστάμενου, αλλά ούτε και του ΥΠΑΙΘ! Είναι χαρακτηριστικό ότι το ΥΠΑΙΘ έχει αποστείλει “συστάσεις” προς τις ΔΙΔΕ-ΔΙΠΕ για τη τη χορήγηση της άδειας άνευ αποδοχών με τους παραπάνω περιορισμούς, ωστόσο, αποφεύγει να εκδώσει (γιατί άραγε;) σχετική εγκύκλιο.

Η κυβέρνηση φέρει ακέραια την ευθύνη για τη λύση του ζητήματος αυτού, δηλαδή τη χορήγηση χωρίς περιορισμούς της άδειας άνευ αποδοχών λόγω ανατροφής. 

Ήδη μια σειρά ΔΔΕ (π.χ. Πειραιά, Βόλου ) χορηγούν την συγκεκριμένη άδεια τμηματικά, αλλά και χωρίς να απαιτούν να συμπίπτει με τη λήξη του σχολικού έτους (31/08) (π. χ. από 1/9-31/12).

Μια σειρά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον προγραμματισμό των προσλήψεων για την κάλυψη των κενών που θα προκύπτουν, μπορούν να λυθούν με διάφορους τρόπους (π.χ. έτσι και αλλιώς γίνεται ενημέρωση για την πρόθεσης λήψης μακροχρόνιας άδειας μέχρι 31/5, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς). Άλλωστε, είναι καθαρά υποκριτικό το επιχείρημα αυτό, με δεδομένο ότι κενά ή επιστροφές εκπαιδευτικών από σχετικά μακροχρόνιες άδειες προκύπτουν μέσα στη μέση της σχολικής χρονιάς για μια σειρά άλλους λόγους (ανωτέρα βία ή άλλους), εδώ και χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, το δικαίωμα στην ανατροφή του τέκνου/τέκνων, στη διευκόλυνση για το μεγάλωμα των παιδιών, είναι αυτό που προέχει. 

Απαιτούμε την άμεση επίλυση του ζητήματος.




Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023

Απόφαση ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου.

Και φέτος συνεχίζουμε τον αγώνα μας για την υπεράσπιση του παιδαγωγικού μας ρόλου,
την αξιοπρεπή δουλειά,  τη μόρφωση των μαθητών!

  • Εντείνουμε τις προσπάθειες μας για να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στον κλάδο μας, ώστε να κατοχυρωθούν μια σειρά από δικαιώματα σε αναπληρωτές και μόνιμους, για να μπορέσει να ανοίξει ο δρόμος να ικανοποιηθούν ακόμα περισσότερες διεκδικήσεις μας.
  • Συνεχίζουμε και φέτος να υλοποιούμε την απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Η απεργία – αποχή, είναι σε ισχύ, άρα σε ισχύ είναι και οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από πέρσι. Όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει πέρσι την απεργία – αποχή, ή άλλαξαν σχολική μονάδα (για οποιονδήποτε λόγο) μπορούν να υπογράψουν φέτος δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή (και ζητάνε από τη διεύθυνση του σχολείου να την πρωτοκολλήσει).
  • Καλούμε την ΟΛΜΕ άμεσα να προκηρύξει απεργία αποχή για τους μέντορες και συντονιστές. Όσες ΕΛΜΕ έχουν προκηρύξει απεργία – αποχή αυτή βρίσκεται ήδη σε ισχύ.  Όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει πέρσι την απεργία – αποχή, ή άλλαξαν σχολική μονάδα (για οποιονδήποτε λόγο) μπορούν να υπογράψουν φέτος δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή (και ζητάνε από τη διεύθυνση του σχολείου να την πρωτοκολλήσει).
  • Με δεδομένο ότι εδώ και 2 χρόνια δεν υπάρχει, με ευθύνη της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ,  απόφαση της Ομοσπονδίας για απεργία – αποχή για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, την οποία στηρίζουμε ανά πάσα στιγμή, προτείνουμε να καλεστούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων να κρατήσουν ενιαία αγωνιστική στάση, με κείμενα, με βάση τις θέσεις του κλάδου απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να εμποδίσουν την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. 

Με το βλέμμα στις ανάγκες του εκπαιδευτικού και του μαθητή παλεύουμε
για δουλειά, μόρφωση, ζωή με δικαιώματα!

  • Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά εκπαιδευτικών. Να προσληφθούν όλοι οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ). Δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης.
  • Μείωση του αριθμού μαθητών στις τάξεις. Έγκριση όλων των αιτημάτων των Συλλόγων Διδασκόντων για διαχωρισμό τμημάτων. Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα. Καμμιά περικοπή σε παράλληλη/ ένταξη.
  • Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. 
  • Μόνιμοι διορισμοί όλων των εκπαιδευτικών που αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον εαυτό τους. Μέτρα στήριξης της καθημερινής διαβίωσης των εκπαιδευτικών. Επιδότηση ενοικίου στα 300€ σε όσους αναγκάζονται να νοικιάσουν εκτός μόνιμης κατοικία., αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποδομών για τη στέγαση. 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ. Δωρεάν σίτιση σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες.
  • Κάθε απόπειρα νομοθέτησης γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ αποτελεί αιτία πολέμου. 
  • Προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας με πλήρες ωράριο. 
  • Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών ώστε να καλύπτονται όλες ανάγκες των σχολείων. Διαγραφή χρεών σε ρεύμα και ΔΕΚΟ. Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και Φυσικού αερίου.  Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
  • Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη. Επιβολή πλαφόν στις τιμές.
  • Δωρεάν γεύμα και δεκατιανό σε όλα τα παιδιά. Άμεση έναρξη των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. 
  • Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφερειών.
  • Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτηρίων. Επισκευή και συντήρηση των σχολείων αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά, από τα κακοσυντηρημένα υλικά (σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λπ.). Άμεση έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας, πυρασφάλεια και ελέγχους του ηλεκρομηχανολογικού εξοπλισμού. 
  • Διεκδικούμε τη δραστική αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των σχολείων κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων. 
  • Δε θα σταματήσουμε να απαιτούμε, με ευθύνη των Δήμων να υπάρχουν επιτροπές παρακολούθησης της χρηματοδότησης των σχολείων και των κατευθύνσεών της, με συμμετοχή της αντιπολίτευσης και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και των γονέων.
  • Δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Αυξήσεις 20% στους μισθούς των εκπαιδευτικών. Επιστροφή 13ου και 14 ου μισθού. Αφορολόγητο στα €12.000.
  • Άμεση υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. 
  • Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων.
  • Καμιά κατηγοριοποίηση σχολείων μέσω της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.  Όχι στο σχολείο των ταξικών διαχωρισμών και των εφήμερων δεξιοτήτων. Άμεση και χωρίς καμία προϋπόθεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων.
  • Λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία. Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στο πόλεμο.

Πρόγραμμα Δράσης

  • Αποφασίζουμε τον συντονισμό δράσης μας με ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ από όλη την Ελλάδα, προετοιμαζόμαστε για απόκρουση των κυβερνητικών σχεδιασμών (γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ, «ελεύθερη» επιλογή σχολείου, ιδιωτικά ΑΕΙ κτλ), προχωράμε σε πανελλαδική σύσκεψη.
  • Προχωράμε μέσα στον Οκτώβριο σε κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας για να παρθούν πίσω όλες οι διώξεις εκπαιδευτικών εξαιτίας της συνδικαλιστικής τους δράσης.
  • Δυναμώνουμε την αλληλεγγύη μας στον Παλαιστινιακό λαό και τον αγώνα για τερματισμό της ισραηλινής κατοχής!
  • Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Παίρνουμε πρωτοβουλίες στις ΕΛΜΕ μαζί με τους μαθητές μας για πολύμορφες εκδηλώσεις και δράσεις. Συμμετέχουμε στους αγωνιστικούς εορτασμούς και στις αντιιμπεριαλιστικές πορείες για τον εξέγερση του Πολυτεχνείου.
  • Προετοιμάζουμε απεργιακή κινητοποίηση το επόμενο διάστημα με αιχμή την υπογραφή ΣΣΕ, τους μισθούς και τους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης.  



Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2023

Έκτακτη Γενική Συνέλευση.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καλεί τα μέλη της ΕΛΜΕ σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Πεμπτη 19-10-2023 στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας εν όψει και της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 21-10-2023 στην Αθήνα. Τα θέματα της Γενικής Συνέλευσης:

  • Εισήγηση Δ.Σ. ΟΛΜΕ,
  • Σχεδιασμός δράσης της ΕΛΜΕ για το επόμενο διάστημα,
  • Λοιπά θέματα.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο του σωματείου μας και η παρουσία όλων είναι απαραίτητη. Να είμαστε όλοι εκεί!





Ψήφισμα για την Παλαιστίνη.

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

Όταν τα αστέρια μετράς πριν κοιμηθείς, να σκέφτεσαι τους άλλους.
Εκείνους που δεν έχουνε πού να πλαγιάσουν.
Όταν ελεύθερα μιλάς, να σκέφτεσαι τους άλλους.
Εκείνους που δεν τους αφήνουν να μιλήσουν…”

Μαχμούντ Νταρουίς, εθνικός ποιητής Παλαιστίνης

Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουμε την σταθερή και αταλάντευτη αλληλεγγύη μας στον πολύχρονο αγώνα του Παλαιστινιακού λαού ενάντια στην συνεχιζόμενη, βάρβαρη και δολοφονική Ισραηλινή κατοχή. Στηρίζουμε ανεπιφύλακτα τον αγώνα του λαού της Παλαιστίνης για Πατρίδα και Ελευθερία!

Εδώ και 75 χρόνια το κράτος δολοφόνος του Ισραήλ, με την ανοιχτή στήριξη των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ δολοφονεί έναν ολόκληρο λαό.

  • Έχει εισβάλλει στην γη των Παλαιστίνιων και έχει υπό κατοχή τα 3/4 των εδαφών τους, προχωρά σε εποικισμούς και ερήμωση ολόκληρων πόλεων. 
  • Η δολοφονική μηχανή του Ισραήλ καθημερινά δολοφονεί αθώους, άμαχους και μικρά παιδιά οδηγεί στην απόγνωση και την απελπισία ανθρώπινες ψυχές.

Μόνο τα τελευταία 18 χρόνια έχει δολοφονήσει 150.000 ανθρώπους, εκ των οποίων 33.000 μικρά παιδιά.

  • Πάνω από 2.500.000 Παλαιστίνιοι ζουν υπό καθεστώς μόνιμου αποκλεισμού, σε μια ανθρώπινη φυλακή στη Λωρίδα της Γάζας.
  • Μέσα στα 375 τετραγωνικά χιλιόμετρα της Γάζας επικρατούν απάνθρωπες συνθήκες, χωρίς τροφή, ρεύμα, νερό, φάρμακα.
  • Τείχος απαρτχάιντ δημιουργήθηκε μετά τη δεύτερη «Ιντιφάντα» (2000), με μήκος 708 χλμ., το οποίο βρίσκεται κατά 85% μέσα στη Δυτική Όχθη, κόβοντας στα δύο χωράφια, σπίτια, περιουσίες και τις ζωές εκατοντάδων χιλιάδων Παλαιστινίων.

Οι συγκλονιστικές εικόνες της ηρωικής αντίστασης του Παλαιστινιακού λαού, οι εικόνες άοπλων και μικρών παιδιών που τα βάζουν με πάνοπλους στρατιώτες και τεθωρακισμένα άρματα εμπνέουν και συγκινούν καθέναν που θέλει να λέγεται άνθρωπος.

Ο ελληνικός λαός και τα σωματεία των εκπαιδευτικών έχουμε εκφράσει την αλληλεγγύη μας στον Παλαιστινιακό λαό πολλές φορές κατά το παρελθόν, με τις πρωτοβουλίες ενάντια στον αποκλεισμό, για την ανέγερση σχολείων, με την πρωτοβουλία «ένα τετράδιο για τα παιδιά της Παλαιστίνης». Το ίδιο κάνουμε και τώρα.

Όσο η αντιδραστική κυβέρνηση του Ισραήλ θα συνεχίζει το πογκρόμ κατά των Παλαιστινίων αυτά τα γεγονότα που βιώνουμε αυτές τις μέρες, οι αιματηρές συγκρούσεις θα είναι αναπόφευκτες. 

Καταγγέλλουμε την υποκρισία, τα δύο μέτρα και δύο σταθμά, τους -για χρόνια- Πόντιους Πιλάτους, που «ανακάλυψαν» μόλις πριν λίγες μέρες ότι στην Παλαιστίνη γίνεται πόλεμος. Όλοι αυτοί τόσα χρόνια εθελοτυφλούσαν, στηρίζοντας την δολοφονική μηχανή του Ισραήλ που καθημερινά δολοφονούσε, φυλάκιζε και βασάνιζε εκατομμύρια Παλαιστινίους. Όλοι αυτοί στήριζαν και στηρίζουν ένα κράτος-Δολοφόνο, που έστελνε στην φυλακή μικρά παιδιά και σήμερα βομβαρδίζει, ισοπεδώνει, δολοφονεί αδιακρίτως μια ολόκληρη χώρα, έναν ολόκληρο λαό.

Το ίδιο κάνει και η Ελληνική Κυβέρνηση της ΝΔ, που συνεχίζοντας την διαχρονική συνεργασία όλων των Ελληνικών Κυβερνήσεων με το κράτος-δολοφόνο του Ισραήλ, τώρα στηρίζει έμπρακτα το σφαγιασμό 2 εκατομμυρίων παλαιστινίων στη Λωρίδα της Γάζας, στέλνοντας φρεγάτα του ελληνικού ναυτικού αλλά και παρέχοντας σειρά διευκολύνσεων στην πολεμική μηχανή των ΗΠΑ και του Ισραήλ. Γι΄ αυτό και η ομόφωνη απόφαση της Βουλής από το 2015 για την αναγνώριση του κράτους της Παλαιστίνης μένει στα συρτάρια με ευθύνη ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ προς μεγάλη ικανοποίηση των ΑμερικανοΝΑΤΟικών συμμάχων τους. 

Λευτεριά στην Παλαιστίνη!

Όσοι πραγματικά πιστεύουν στην ειρήνη, για να μην την πληρώνει τελικά ο ίδιος ο λαός, οι ίδιοι οι λαοί της περιοχής, ο παλαιστινιακός λαός, ο ισραηλινός λαός, οι υπόλοιποι λαοί της περιοχής τους σχεδιασμούς και τις επιδιώξεις των ισχυρών χρειάζεται να παλέψουν για ένα πραγματικά ανεξάρτητο παλαιστινιακό κράτος στα σύνορα του 1967 με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ με άμεση αποχώρηση όλων των κατοχικών στρατευμάτων του Ισραήλ από τα παλαιστινιακά εδάφη.

Οι λαοί στεκόμαστε στην σωστή πλευρά της ιστορίας, ενάντια στην ισραηλινή κατοχή και τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, στεκόμαστε στο πλευρό του αγωνιζόμενου λαού της Παλαιστίνης.

  • Αγωνιζόμαστε για την ειρήνη και την αδελφοσύνη των λαών, με τερματισμό της Ισραηλινής κατοχής, Παλαιστίνη ελεύθερη και ανεξάρτητη στα σύνορα του ‘67, με πρωτεύουσα την Αν. Ιερουσαλήμ.
  • Επιστροφή όλων των Παλαιστίνιων προσφύγων στις εστίες τους, με βάση τις σχετικές αποφάσεις του ΟΗΕ. Με άμεση απελευθέρωση όλων των Παλαιστίνιων και άλλων πολιτικών κρατουμένων που κρατούνται στις ισραηλινές φυλακές.
  • Καμία συμμετοχή-Καμία στήριξη της Ελλάδας στον σφαγιασμό του παλαιστινιακού λαού.
  • Να αποσυρθεί η Φρεγάτα ΨΑΡΑ από την περιοχή.
  • Να παύσει κάθε διευκόλυνση προς τις ΗΠΑ και το Ισραήλ. Να σταματήσει κάθε οικονομική-πολιτική-στρατιωτική συνεργασία με το κράτος-δολοφόνο του Ισραήλ.



Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2023

Επιχείρηση τρομοκράτησης απεργών από την εισαγγελία Ρεθύμνου.

Καταγγέλλουμε το απίστευτο περιστατικό που συνέβη στο 2ο Λύκειο Ρεθύμνου, όπως αναφέρει η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου. Μαθητής του σχολείου προσέφυγε στον εισαγγελέα ενάντια σε τέσσερις συναδέλφισσες, οι οποίες διέπραξαν το «έγκλημα» να απεργήσουν στη μεγάλη πανελλαδική απεργία στις 21 Σεπτέμβρη, γιατί όπως ανέφερε του στερούν το δικαίωμα στη μόρφωση.

Η εισαγγελία διαβίβασε την «καταγγελία» στο Α.Τ. Ρεθύμνου και οι συναδέλφισσες έλαβαν κλήτευση από την αστυνομία για να δώσουν εξηγήσεις. 

Φαίνεται ότι έτσι έγινε κατανοητή η δήλωση του Γεωργιάδη στη Βουλή ότι θα κινητοποιεί ο ίδιος τους εισαγγελείς όταν οι ίδιοι δεν τον κάνουν. Ο αντιδημοκρατικός κατήφορος της κυβέρνησης δεν έχει πάτο. Αυτές οι καταστάσεις είναι το αποτέλεσμα των απεργοκτόνων νόμων, όλων των τελευταίων κυβερνήσεων, με πιο εμφατικούς τους νόμους του Χατζιδάκη και του Γεωργιάδη. 

Τους απαντάμε ότι το δικαίωμα της απεργίας κερδήθηκε με αίμα. Μέχρι τη δεκαετία του 50, όταν νομιμοποιήθηκε η απεργία για τους δημοσίους υπαλλήλους, ο κλάδος μας το είχε κατακτήσει στην πράξη με πολύ μεγάλες απεργίες, σε πολύ πιο σκληρές συνθήκες από τις σημερινές. Αυτό το δικαίωμα δεν θα το διαπραγματευτούμε με κανέναν γραφικό υπουργό και με κανέναν πρόθυμο εισαγγελέα. 

Είναι υποχρέωσή μας, ως εκπαιδευτικοί, να περιφρουρήσουμε αυτό το δικαίωμα και για τη νέα γενιά, τους μαθητές μας, αλλά και να τους διαπαιδαγωγήσουμε με τη στάση μας. 

Το σίγουρο είναι ότι θέλουν έναν εκπαιδευτικό φοβισμένο και υποταγμένο, για να αναπαράγει τον εαυτό του στη νέα γενιά. Δεν θα τους κάνουμε τη χάρη. Με τη στάση μας διδάσκουμε το αγωνιστικό πρότυπο, του μαχητικού εκπαιδευτικού, τόσο μέσα στην τάξη, όσο και στους αγώνες του λαϊκού κινήματος. Για μια ακόμα φορά θα πετάξουμε τους σχεδιασμούς τους στα σκουπίδια.

Απαιτούμε ο προϊστάμενος της εισαγγελίας να σταματήσει τώρα αυτήν την απαράδεκτη διαδικασία!

Απαιτούμε τώρα η κυβέρνηση και ο υπουργός παιδείας να αναλάβουν τις ευθύνες τους,
να σταματήσουν αυτή την αθλιότητα!

ΥΓ1: Είναι πραγματικά γελοίο να εγκαλείται ο απεργός εκπαιδευτικός γιατί στερεί, τάχα, το δικαίωμα της μόρφωσης των παιδιών, όταν έχουν χαθεί ήδη ένα εκατομμύριο διδακτικές ώρες από τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, γεγονός που ούτως ή άλλως ήταν και αντικείμενο της συγκεκριμένης απεργίας. 

ΥΓ2: Να θυμίσουμε ότι 15 χρόνια οι εκπαιδευτικοί έχουμε κρατήσει τα σχολεία όρθια, μόνοι μας, σε πολύ δύσκολες συνθήκες και χωρίς καμία βοήθεια από το κράτος. Και όλα αυτά, μισθολογικά εξαθλιωμένοι, υπηρετώντας σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, σε απαράδεκτους έως επικίνδυνους χώρους εργασίας. Αν επιβιώνει κάτι από το δημόσιο σχολείο, αυτό οφείλεται στο πάθος και το μεράκι όλων μας. Εμείς είμαστε αυτοί που περιφρουρούμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, σε αντίθεση με το κράτος που τα υπονομεύει.




Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023

Σχετικά με τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης και της αξιολόγησης σχολικής μονάδας.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

α) Σχετικά με τις διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης είναι σε ισχύ η Απεργία-Αποχή που έχει κηρυχθεί με απόφαση της Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ. Πρόσφατα, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εξέδωσε αναλυτική ανακοίνωση (βλέπε και εδώ: 18-09-2023: Συνεχίζουμε τον αγώνα κατά της ατομικής αξιολόγησης – Ο.Λ.Μ.Ε. | Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (olme.gr). Καταθέτουμε εκ νέου συλλογικά τη δήλωση (ακολουθεί) και την καταχωρούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου.



ΔΗΛΩΣΗ

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).

 β) Σχετικά με τις ειδικές συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για τον προγραμματισμό ομάδων-δράσεων στα πλαίσια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου προκηρύσσει στάσεις εργασίας (μονόωρη, δίωρη ή τρίωρη) για την ημέρα και κατά τον χρόνο σύγκλησης της ειδικής συνεδρίασης για κάθε σχολείο, για την κάλυψη των συναδέλφων στην αποχή τους από τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Η ισχύς της απόφασης ξεκινά από Τετάρτη 04/10/2023. Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Διεύθυνση του σχολείου, να δηλώνουν στάση εργασίας και να αποχωρούν από τις ειδικές αυτές συνεδριάσεις. Ο αγώνας για την συνολική ανατροπή της αξιολόγησης θα συνεχιστεί και θα κλιμακωθεί.

Το ΔΣ