Σελίδες

Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

Αντιεπιστημονικές και αντιπαιδαγωγικές αναθέσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια.

Η κυβέρνηση παίζει με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και υποβαθμίζει το ρόλο των εκπαιδευτικών! 

Με αλλεπάλληλες υπουργικές αποφάσεις το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε τις νέες αναθέσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια. Η κυβέρνηση παρόλες τις φανφάρες για έργο στην εκπαίδευση, συνεχίζει στην αντιλαϊκη ρότα που χάραξαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, τα αποτελέσματα της οποίας είναι ήδη "εδώ", μέσα στη σχολική τάξη! 

Οι νέες αναθέσεις εναρμονίζονται με τις νέες ενοποιημένες ειδικότητες που δημιουργήθηκαν πριν από λίγο καιρό με το νόμο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Με το νόμο αυτό οι συνολικά 167 ειδικότητες που υπήρχαν έγιναν 40, γενικεύοντας στο έπακρο τη δεύτερη και τρίτη ανάθεση φέρνοντας σε δυσμενή θέση ολόκληρους κλάδους.

Και η πρώτη και η δεύτερη Υ.Α. δημοσιεύθηκαν με κριτήριο όχι την επιστημονική και παιδαγωγική πρακτική αλλά για να καλύψει η κυβέρνηση τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν και να μειώσει περεταίρω την ανάγκη μόνιμων διορισμών και πρόσληψης νέων αναπληρωτών από τη νέα σχολική χρονιά.

Έτσι καλούνται εκπαιδευτικοί να διδάξουν μαθήματα ακόμα και άσχετα με το επιστημονικό τους αντικείμενο ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που στοχοποιήθηκαν ειδικότητες, αφού έμειναν χωρίς κανένα μάθημα Α’ ανάθεσης.

Οι αντιδράσεις των συναδέλφων και η κατακραυγή για τις παράλογες αναθέσεις οδήγησαν το Υπουργείο να αναιρέσει κάποιες αδικίες, δεν αλλάζει όμως σε τίποτα την ουσία και τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Η «μπακαλίστικη» λογική του Υπουργείου που «κόβει και ράβει» αναθέσεις έρχεται να υπηρετήσει τις δραστικές περικοπές μαθημάτων και ειδικοτήτων στο «Νέο Λύκειο» που ετοιμάζουν, αλλά και να κρύψει κάτω από το χαλί την πραγματικότητα των κενών στα σχολεία λόγω της χρόνιας αδιοριστίας που και αυτή η κυβέρνηση υλοποιεί.

Κανείς συνάδελφος δεν πρέπει να ξεχάσει ότι τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μείωσε ώρες διδασκαλίας, κατάργησε μαθήματα, κατάργησε τα μειωμένα ωράρια για τους υπεύθυνους των εργαστηρίων, αύξησε τους μαθητές στην τάξη και εξαφάνισε δεκάδες ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ.

Η λογική της μετατροπής του εκπαιδευτικού από επιστήμονα σε εκπαιδευτικό που «κάνει τα πάντα και συμφέρει», υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, πρέπει να βρει την αντίθεση όλων των σωματείων. Να εναντιωθούμε στο «φθηνό» σχολείο με μαθητές χωρίς μόρφωση και δικαιώματα. 


Εδώ και τώρα διεκδικούμε:

  • Μείωση των μαθητών στην τάξη σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις, 
  • Επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου.
  • Κατάργηση της Γ’ ανάθεσης. 
  • Κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερα από 2 σχολεία. 
  • Όχι  στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ
  • Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων