Σελίδες

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019

Έκτακτη Γενική Συνέλευση ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου - Πέμπτη 21-02-2019 στις 18:00 στο Εσπερινό Γ/σιο Μύρινας

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καλεί τα μέλη της σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 21-02-2019 στις 18:00 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας με θέματα:

  • την εισήγηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για τη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου στην Αθήνα,
  • τις εξελίξεις στην εκπαίδευση και τα προβλήματα του κλάδου (διορισμοί εκπαιδευτικών, το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, τα εργασιακά - μισθολογικά - συνταξιοδοτικά, τις υποστηρικτικές δομές κτλ.)
  • τον προγραμματισμό δράσης.

Συνάδελφοι, η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο του σωματείου μας και η παρουσία όλων είναι απαραίτητη. Να είμαστε όλοι εκεί!



  Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

FAX: 210 32 27 382 - 33 11 338

www.olme.gr

email: olme@otenet.gr Αθήνα, 13/02/2019



ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ 


Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες

Το τελευταίο διάστημα (Δεκέμβριος-Ιανουάριος) η Ομοσπονδία ήρθε αντιμέτωπη με το Υπουργείο Παιδείας, με αιχμή το νέο σύστημα διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσε σχέδιο νόμου, το οποίο απείχε από τις θέσεις του κλάδου. Όπως είναι γνωστό η ΟΛΜΕ εγκαίρως είχε καταθέσει τη θέση της για τους μόνιμους διορισμούς, μία θέση που ελήφθη με ευρύτερη συναίνεση στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ και επισφραγίστηκε στη σχετική συνεδριακή διαδικασία. Δυστυχώς ο Υπουργός Παιδείας υιοθέτησε κριτήρια τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την πρόταση της ΟΛΜΕ. 

Με αιχμή το σύστημα διορισμών, η ΟΛΜΕ, πρωτοβάθμια σωματεία και συλλογικότητες αναπληρωτών ανέπτυξαν  πολύμορφες κινητοποιήσεις  ενάντια στο νόμο που προωθούσε το Υπουργείο Παιδείας, διεκδικώντας την απόσυρσή του  και τη νομοθέτηση συστήματος διορισμού  συμφώνα με τις θέσεις της Ομοσπονδίας.

Το κύριο χαρακτηριστικό αυτών των κινητοποιήσεων είναι ότι παρά την προσδοκώμενη  δυναμική τους, δεν κατάφεραν να συσπειρώσουν τη μεγάλη πλειοψηφία του κλάδου (μονίμων και αναπληρωτών) σε όλες τις εκφράσεις αυτού του κινήματος  (συγκεντρώσεις στο Υπουργείο και τη Βουλή, απεργίες, καταλήψεις).Με το νέο σύστημα πρόσληψης μονίμων εκπαιδευτικών, έχουμε ισχυρή πριμοδότηση κριτηρίων, τα οποία έρχονται σε αντίθεση με τις θέσεις της ΟΛΜΕ και επιπρόσθετα αποκτώνται με καταβολή διδάκτρων. Το γεγονός αυτό κρίνεται απαράδεκτο από την ΟΛΜΕ, η οποία από θέση αρχής θεωρεί ότι επιβάλλεται να υπάρχει δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους. 

Η μικρή συμμετοχή εκπαιδευτικών(αναπληρωτών και μονίμων) στις τελευταίες κινητοποιήσεις μας υποχρεώνει να μην κλείνουμε τα μάτια μας στις παθογένειες που ταλανίζουν το συνδικαλιστικό κίνημα. Είναι αναγκαίο να ανοίξει σε όλα τα επίπεδα σχολείο, ΕΛΜΕ, ΟΛΜΕ) ουσιαστικός διάλογος για τις αιτίες  της συνδικαλιστικής κρίσης, ώστε  στο επερχόμενο συνέδριο της ΟΛΜΕ να ολοκληρωθεί ο προβληματισμός και να αποφασιστούν τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση αυτού της κατάστασης.

Τα μεγάλα προβλήματα που παραμένουν ανοιχτά στον τομέα της εκπαίδευσης, παρά τα επιμέρους θετικά βήματα που έγιναν τα τελευταία χρόνια, απαιτούν ενωτικούς συντονισμένους   αγώνες. Στο άμεσο διάστημα και μέσα από γενικές συνελεύσεις θα πρέπει να έλθουν στο προσκήνιο τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και να γίνει σοβαρή προσπάθεια συσπείρωσης και αγωνιστικής διεκδίκησης. Αιχμές αυτών των προβλημάτων και αυτή την περίοδο είναι η υποχρηματοδότηση, οι διορισμοί (περισσότεροι και εμπροσθοβαρείς), το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό, το μισθολόγιο και η άρση των αδικιών για τους νέους συναδέλφους, τα οξυμένα εργασιακά προβλήματα μόνιμων και αναπληρωτών, οι μετακινήσεις σε πολλά σχολεία, οι ανεπαρκείς μεταθέσεις και αποσπάσεις, η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, τα ολιγομελή, η μείωση του διδακτικού ωραρίου, η επιμόρφωση, η στελέχωση σχολείων και υποστηρικτικών Δομών με επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό. Βασική παράμετρος όλων των παραπάνω προβλημάτων είναι η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, αίτημα το οποίο παραμένει στις προτεραιότητες του εκπ/κού κινήματος.  


ΜΙΣΘΟΙ 


Το επόμενο διάστημα το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών οφείλει να διεκδικήσει αγωνιστικά τις μισθολογικές απώλειες που έχει υποστεί τα τελευταία 8 χρόνια. 

Πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση είναι το μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17, η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, όπως ισχύει για τον ιδιωτικό τομέα, και η άρση των αδικιών στο μισθολόγιο για τους νέους συναδέλφους. Πρώτη προτεραιότητα είναι η διεκδίκηση των αναδρομικών για όλους τους συναδέλφους. Τελικός στόχος παραμένει το αίτημα να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.


ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ


Το θετικό βήμα της μη περικοπής της προσωπικής διαφοράς για τους παλιούς συνταξιούχους –κάτω από την πίεση του σ.κ- πρέπει να συνοδευτεί από  τη μη εφαρμογή του ν. Κατρούγκαλου (ν. 4387/16) για τους νέους συνταξιούχους που με τον επανυπολογισμό θα υποστούν σοβαρή μείωση  ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας. Θεωρούμε απαράδεκτα τα νέα όρια συνταξιοδότησης 62ετών με 40 χρόνια υπηρεσίας, ή 67ετών για τους εκπαιδευτικούς, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια -λόγω αδιοριστίας- η μέση ηλικία  έχει αυξηθεί δραματικά και το χάσμα γενεών μέσα στην τάξη είναι τεράστιο. Διεκδικούμε σταθερά την πλήρη συνταξιοδότησή μας στα 60 με 30 χρόνια υπηρεσίας.


ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ


Τα τεράστια προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί στις εργασιακές μας σχέσεις, (οργανικές, ωράριο, διαθέσεις σε πολλά σχολεία, άδειες, επιμόρφωση) δεν μπορούν πλέον να ρυθμίζονται αποσπασματικά με νόμους και υπουργικές αποφάσεις. Είναι καιρός να διεκδικήσουμε αγωνιστικά την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αίτημα που μπορεί να ευοδωθεί μέσα από την ενότητα και την αποφασιστικότητα του κλάδου. 


ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ


Η ΟΛΜΕ έχει ως κεντρικό της αίτημα τους μόνιμους μαζικούς διορισμούς που να καλύπτουν τα πραγματικά κενά. Θεωρούμε ότι η ανακοίνωση 15 χιλιάδων μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί ένα πρώτο βήμα για να σπάσει η πολιτική της αδιοριστίας και δικαιώνει τους αγώνες μας. Ωστόσο, στο νόμο που ψηφίστηκε, η πριμοδότηση αντικειμενικών κριτηρίων

(διδακτορικά, μεταπτυχιακά , ξένες γλώσσες) είναι αντίθετη με τις θέσεις του κλάδου, γιατί υποβαθμίζει το βασικό πτυχίο και  υπονομεύει το βασικό κριτήριο διορισμού, που για την ΟΛΜΕ είναι τα χρόνια προϋπηρεσίας των αναπληρωτών. Επίσης εντονότατο προβληματισμό μας προκαλεί, πέραν των άλλων, το γεγονός ότι για την απόκτηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων απαιτείται η καταβολή διδάκτρων, κάτι που είναι για μας εντελώς απαράδεκτο.  Επιπλέον, πρέπει να πιέσουμε άμεσα, ώστε  η διαδικασία των διορισμών να είναι εμπροσθοβαρής, η χρονιά 2019-20 να περιλαμβάνει και διορισμούς γενικής παιδείας, και σωστή κατανομή ανάμεσα στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης και στις διάφορες ειδικότητες. Εκτός αυτού επιβάλλεται να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό διορισμών κατά βαθμίδα, κλάδο και ειδικότητα για τα έτη 2020-21 και 2021-22.


ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ


Η πρόταση του Υπουργείου για άλλη μια φορά εστιάζει στη Γ΄ ΓΕΛ και τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψη η ανάγκη μεταρρύθμισης των προηγούμενων βαθμίδων και αναδιάρθρωσης ύλης και  προγραμμάτων σπουδών από το γυμνάσιο ως το λύκειο, ώστε να έχουμε ισχυρή γενική παιδεία. Το βασικό πρόβλημα είναι ο χαρακτήρας της Γ΄ Λυκείου που μετατρέπεται από τάξη γενικής παιδείας σε τάξη προπαρασκευαστική για τα ΑΕΙ – ΤΕΙ. Επίσης, η συμμετοχή του απολυτηρίου -με όποιο ποσοστό- στο βαθμό πρόσβασης μπορεί να αναπαράγει  εκπαιδευτικές ανισότητες, ιδιαίτερα στην περίπτωση που οι ειδικού τύπου τοπικές εξετάσεις θα αυξήσουν τη δυσκολία του  Τέλος, πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι  το επίπεδο και το εύρος της ύλης, για τα 6ωρα πλέον πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα , δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί. Οι αλλαγές αυτές αποτελούν ανοιχτή πρόκληση για διεκδικήσεις του κλάδου στην κατεύθυνση των θέσεών του (ενίσχυση της γενικής παιδείας) και τη μη καταστρατήγηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. 



ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ


Απαιτούμε την πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο προσωπικό και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων διεπιστημονικών δομών που απαιτούνται, ώστε να γίνεται έγκαιρα – και με τον επιστημονικά ορθό τρόπο – η διαδικασία της έγκαιρης διάγνωσης, της αξιολόγησης και κατ’ επέκταση της υποστήριξης.

Είναι προφανές ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν τις απαραίτητες επιστημονικές και εξειδικευμένες γνώσεις στην Ειδική Αγωγή ώστε να υποκαταστήσουν τις ομάδες επιστημονικής υποστήριξης όπου αυτές δεν υπάρχουν.

Συνεπώς η συγκρότηση των ομάδων επιστημονικής υποστήριξης δεν είναι δυνατή, καθώς δεν είναι σύμφωνη και με τις προτάσεις της ΟΛΜΕ.

(βλέπε ανακοίνωση ΟΛΜΕ 1/02/19: http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=11822 )


ΤΕΕ


Απαιτείται η περαιτέρω ενίσχυση της ΤΕΕ – δαπάνες, εργαστήρια, βιβλία κ.α. : Αλλαγή στον τρόπο σχηματισμού τμημάτων μέσω των ηλεκτρονικών εγγραφών και συγκεκριμένα άνοιγμα της φόρμας και στις αρχές Σεπτεμβρίου. Αλλαγή ορίων ολιγομελών, ώστε να μην δυσκολέψει η έγκρισή τους στα σχολεία που άλλαξαν ζώνη με την τελευταία αναμοριοδότηση.  Έγκριση ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ και Μαθητείας. Εξασφάλιση της σωστής λειτουργίας σύμφωνα με τις εκφρασμένες θέσεις του κλάδου. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ στα νέα γνωστικά αντικείμενα.



ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ


Επί είκοσι και πλέον χρόνια οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας απεδείχθησαν παντελώς ανίκανες να αντιμετωπίσουν το μείζον ζήτημα της συστηματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Όλο αυτό το διάστημα οι όποιες προσπάθειες έγιναν ήταν αποσπασματικές, δεν είχαν συγκεκριμένη στόχευση και αφορούσαν μικρό αριθμό συναδέλφων. Επιβάλλεται το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην άμεση θεσμοθέτηση πλαισίου για τη συστηματική επιμόρφωση των συναδέλφων. Όλοι οι συνάδελφοι επιβάλλεται να παρακολουθήσουν ετήσια επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Την επιμόρφωση αυτή θα πρέπει να την παρακολουθήσουν τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου. Επίσης διεκδικούμε και προγράμματα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης για όλους τους συναδέλφους. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να γίνεται υπό την αιγίδα των ΑΕΙ. Επίσης απαιτούμε την κατάργηση της καταβολής διδάκτρων για την απόκτηση  μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων. 

Όλες οι δυνάμεις οφείλουν να συμβάλλουν, για να είναι  ενωτικές και μαζικές οι αντιστάσεις και οι παρεμβάσεις του κλάδου, έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη διεκδίκηση ριζικών αλλαγών και εξελίξεων στην κατεύθυνση των θέσεων και των αναγκών των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.


Αιτήματα αιχμής της επόμενης περιόδου :


  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.
  • Μαζικοί διορισμοί για κάλυψη όλων των πραγματικών κενών. Σύστημα διορισμών με βάση τις θέσεις του κλάδου.
  • Αύξηση στους βασικούς μισθούς. Ξεπάγωμα του μισθολόγιου για τη διετία 2016-17 .Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Χορήγηση των αναδρομικών σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Άρση μισθολογικών ανισοτήτων για τους νέους συναδέλφους.
  • Κατάργηση ελαστικής εργασίας, πλήρη εργασιακά δικαιώματα, 12μηνη σύμβαση για αναπληρωτές. Επίλυση των ιδιαίτερων προβλημάτων αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στα σχολεία της περιφέρειας (στέγαση, σίτιση, μεταφορά κλπ). 
  • Κατάργηση του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/16) για το ασφαλιστικό, που μειώνει τις συντάξεις. Πλήρη σύνταξη  στους  εκπ/κους  στα 60,  µε  30  χρόνια  υπηρεσίας. Καμιά μείωση κύριων, επικουρικών συντάξεων και  εφάπαξ. Καμία αύξηση ασφαλιστικών εισφορών σε εργαζόμενους. 
  • Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013, μείωση ωρών για υπεύθυνους εργαστηρίων. Μείωση μαθητών ανά τμήμα (20 σε Γυμνάσια, ΕΠΑΛ,  ΓΕΛ, 15 σε Ο.Π., 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια).
  • Όχι στην υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Γενικού Λυκείου. Το Λύκειο – αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα με ενίσχυση της γενικής παιδείας. 
  • Στήριξη Ειδικής Αγωγής, Καλλιτεχνικών, Μουσικών, Διαπολιτισμικών σχολείων, και της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων. 
  • Ουσιαστική Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ. Διδασκαλία των μαθημάτων με βάση την επιστημονική / πανεπιστημιακή εκπαίδευσή μας.  
  • Υποστηρικτικές Δομές με πλήρη στελέχωση,  περιορισμό της γραφειοκρατίας και συλλογική λειτουργία. Ειδικά η ύπαρξη και η αποτελεσματική λειτουργία των Ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών  με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προϋποθέτει πλήρη στελέχωση και σωστή λειτουργία των ΕΔΕΑΥ  και παράλληλα επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
  • Να μην περάσει η αξιολόγηση του διευθυντή και του Υποδιευθυντή σχολικής μονάδας από τους εκπαιδευτικούς. 
  • Κατάργηση Καθηκοντολόγιου. Ο Σύλλογος να έχει τη συλλογική ευθύνη για την παιδαγωγική διαδικασία και τη λειτουργία του σχολείου. 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ


  • Τα Δ.Σ των ΕΛΜΕ με ενωτικό και αποφασιστικό τρόπο να πάρουν όλα τα μέτρα με επισκέψεις στα σχολεία, σύγκληση αντιπροσώπων κ.α. για την ενημέρωση και την κινητοποίηση των συναδέλφων/ισσών και για μαζικές Γενικές συνελεύσεις.
  • Άμεση απάντηση  με αποφάσεις του ΔΣ της ΟΛΜΕ για στάσεις, συλλαλητήριο και παραστάσεις διαμαρτυρίας, σε περίπτωση κατάθεσης νομοσχεδίου για το νέο ΓΕΛ  που θα περιέχει θέσεις αντίθετες με τις εκφρασμένες θέσεις του κλάδου.
  • Προετοιμασία του κλάδου για κλαδική απεργία  με εργασιακά, οικονομικά και συνταξιοδοτικά αιτήματα.    
  • Στάση εργασίας και συλλαλητήρια σε όλη την Ελλάδα 5 ή 6/3 
  • 24ωρη απεργία 14/3 (ενδεικτικές ημερομηνίες).
  • Νέες Γενικές Συνελεύσεις για εκτίμηση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, με ταυτόχρονο συντονισμό με ΔΟΕ και γονείς.


Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 23/2/2019 στις 10 π.μ. στο Ξενοδοχείο «ΤΙΤΑΝΙΑ» (Πανεπιστημίου 52, 210 332 6000). Προτείνεται οι ΓΣ των ΕΛΜΕ να πραγματοποιηθούν από 18/2 έως 22/2/19.