Σελίδες

Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

ελπίζουμε το μήνυμα αυτό να βρίσκει εσάς και τις οικογένειές σας υγιείς. Σας στέλνουμε ένα κείμενο - επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας. Θα διακινηθεί πανελλαδικά από πολλές ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και σας καλούμε αν συμφωνείτε να το υπογράψετε. Όσοι συμφωνείται απλά απαντήστε σ' αυτό το mail γράφοντας το ονοματεπώνυμό σας, το σχολείο που εργάζεστε και την ειδικότητά σας. Κάνουμε πράξη το σύνθημα: ΔΕ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΙΩΠΗΛΟΙ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ- ΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ!!



Επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας

Σταματήστε τα εξ αποστάσεως … ευχολόγια και πάρτε μέτρα τώρα για τη στήριξη όλων των παιδιών και των εκπαιδευτικών!

Εκεί στο Υπουργείο Παιδείας, ακούει κανείς;

Κυρία Υπουργέ, κύριοι της κυβέρνησης, 

Μας ζητήσατε, εκπαιδευτικοί αλλά και γονείς, να μπούμε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και να εξασφαλίσουμε για τα παιδιά μας μια θέση σε μια e-me ή e-class τάξη!

Δε μας ρωτήσατε αν έχουμε Η/Υ, αν έχουμε ίντερνετ, αν έχουμε σχετικές γνώσεις ή ακόμα και τις δυνατότητες, καθώς είμαστε όλοι κλεισμένοι μέσα στο σπίτι με τα παιδιά μας και τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας σε κίνδυνο! Φυσικά δεν περιμέναμε τέτοια «ευαισθησία», αφού με την πολιτική σας μας καταδικάσατε, δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες από μας, στην ανεργία και την ανασφάλεια. Μια ακόμα εκδοχή της περιβόητης θεωρίας της “ατομικής ευθύνης”, που απαλλάσσει το κράτος από τις δικές του ευθύνες. 

Παρά τις τεράστιες δυσκολίες μας, με αλληλεγγύη μεταξύ μας, άλλοι εκπαιδευτικοί καταφέραμε να δημιουργήσουμε την ηλεκτρονική μας τάξη, άλλοι το παλεύουμε κι άλλοι χρησιμοποιούμε κάθε πρόσφορο μέσο και επικοινωνούμε με τους γονείς και τους μαθητές μας, να σταθούμε δίπλα τους. Άλλωστε είχαμε ήδη αρχίσει να το κάνουμε, δεν περιμέναμε εσάς να μας το πείτε! Παράλληλα, άλλοι από μας καταφέραμε να εξασφαλίσουμε στα παιδιά μας τον πολυπόθητο κωδικό, άλλοι το παλεύουμε κι άλλοι θα θέλαμε αλλά μας λείπουν παντελώς τα μέσα. Φυσικά όλοι εμείς «παλεύουμε» στην κυριολεξία με το ηλεκτρονικό σύστημά σας, γιατί «σέρνεται», «πέφτει», μας πετάει έξω! Αλήθεια πού πήγαν τα τόσο εκατομμύρια ευρώ για το περίφημο “ψηφιακό σχολείο”, για το “νέο σχολείο”, που διαφήμιζαν εδώ και χρόνια όλες οι κυβερνήσεις και η δική σας;

Αλλά και τα παιδιά μας, έγκλειστα και νευρικά λόγω κορωνοϊού, προσπαθούν με τα ίδια απαράδεκτα μέρα να συνεχίσουν τον αγώνα για τη μόρφωση. Κάνουμε δηλαδή, όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και τα παιδιά μας, ό,τι είναι δυνατόν να συνεχίσουν να έχουν τα παιδιά μας μια έστω κι εξ αποστάσεως επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Αλλά είμαστε άοπλοι! Όπως οι ηρωικοί γιατροί μας και το ηρωικό νοσηλευτικό προσωπικό στα νοσοκομείο μάχονται αλλά δεν έχουν όπλα, ούτε αρκετό προσωπικό ούτε προστατευτικό εξοπλισμό ούτε αρκετά φάρμακα και κατάλληλες υποδομές, έτσι κι εμείς συναντάμε τοίχο, αλλά όχι αυτόν της ηλεκτρονικής τάξης αλλά της δικής σας εξ αποστάσεως …επαφής με την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Και ρωτάμε ευθέως:

  • Τι κάνατε για να εξασφαλίσετε την αναγκαία αναβάθμιση στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (που έτσι κι αλλιώς είναι αρκετά παλιό), για να δεχτεί χιλιάδες φορές περισσότερους εκπαιδευτικούς και μαθητές; ΤΙΠΟΤΑ!
  • Τι κάνατε για να εξασφαλίσετε τεχνολογική υποδομή στα σχολεία, ώστε να έχουν μια καλή βάση στην εκπαιδευτική διαδικασία, την επικοινωνία με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, να υπάρχουν δηλαδή ήδη mail, λογαριασμοί, καλό ίντερνετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τεχνολογικά μέσα κ.λπ.; ΤΙΠΟΤΑ!
  • Τι κάνατε για να εξασφαλίσετε έστω και τώρα τεχνολογικό εξοπλισμό σε κάθε σχολείο, εκπαιδευτικό και μαθητή; ΩΣ ΤΩΡΑ ΤΙΠΟΤΑ! Ή μήπως σκέφτεστε να μας τα «προσφέρουν» οι καλοί «χορηγοί» με το αζημίωτο φυσικά από σας και με τον λογαριασμό να φτάνει τελικά σε μας; ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ!
  • Τι κάνετε για τα παιδιά των πολύ φτωχών λαϊκών οικογενειών, ελληνόπουλα, προσφυγόπουλα και μεταναστόπουλα, που όχι μόνο δεν έχουν κανένα μα κανένα τεχνολογικό μέσο για την όποια εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά πεινάνε ή είναι άστεγες οικογένειες κ.λπ.; ΤΙΠΟΤΑ!

Τελικά, νιώθουμε ότι μας εμπαίζετε! Ως Υπουργείο Παιδείας και ως κυβέρνηση, που από το πρωί ως το βράδυ λέτε ότι παίρνετε μέτρα να μας προστατέψετε από τον κορωνοϊό, μέχρι και απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβάλατε, τελικά σε μας και τα παιδιά μας δίνετε ψίχουλα και παράλληλα μας στοιβάζετε στα νέα εργασιακά κάτεργα, που με τους νόμους σας φτιάχνετε, μέσα ή έξω από το σπίτι, κι επιπλέον αφήνετε και τα  παιδιά μας αμόρφωτα.

Τελικά, την ώρα που είστε απόλυτα συγχρονισμένοι με τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων και τους δίνετε δις και ασυλία για αντεργατικά μέτρα στους χώρους δουλειάς, την ίδια ώρα δείχνετε απίστευτη ασύγχρονη …επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και όσα χρειάζονται τα παιδιά μας! 

Γι’ αυτό, εμείς οι εκπαιδευτικοί μαζί με τα παιδιά μας, δε θα κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Ο εγκλεισμός στο σπίτι και οι μάσκες, όταν έχουμε, δε θα μας κλείσουν το στόμα! Όταν πρόκειται για τη μόρφωση των παιδιών μας θα φωνάξουμε όσο πιο δυνατά γίνεται!  Με τη στάση μας θα τα διδάξουμε να παίρνουν τη ζωή τους στα χέρια τους και στις «σιωπηλές» μέρες μας αλλά και στην μετά τον κορωνοϊό εποχή!

Αν ακούει κάποιος στο Υπουργείο, επαναλαμβάνουμε ότι εδώ και τώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, απαιτούμε και διεκδικούμε πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους εκπαιδευτικούς και όλα τα παιδιά!

ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ: 

  1. Να εξασφαλιστούν τώρα όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, ώστε να συμμετέχουν ισότιμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση Η/Υ για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τώρα να εξασφαλιστεί ένα δωρεάν tablet για κάθε μαθητή.
  2. Δημιουργία κεντρικής ομάδας τεχνικής υποστήριξης στο Υπουργείο Παιδείας, στελεχωμένη με όλο το αναγκαίο προσωπικό, που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου ή με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή και θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση.
  3. Δημιουργία Κεντρικής Ψηφιακής Πλατφόρμας Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και υλικό για όλες τις ηλικίες. 
  4. Λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα, που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
  5. Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης και με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά. 
  6. Να δοθεί ξεκάθαρη οδηγία  από το Υπουργείο, με βάση τα παραπάνω προβλήματα, ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα, π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.ά., στην προσπάθεια των συναδέλφων να στηρίξουν τους μαθητές. 
  7. Εδώ και τώρα έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία, ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό. 

Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα για τη μόρφωση των παιδιών μας και ταυτόχρονα απαιτούμε από το Υπουργείο να ικανοποιήσει εδώ και τώρα τις διεκδικήσεις μας!