Σελίδες

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

Ψήφισμα συμπαράστασης προς τους Eκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή του Γυμνασίου Ιππείου της νήσου Λέσβου.

Καταδικάζουμε κατηγορηματικά και απερίφραστα τις θρασύτατες και προκλητικές ρατσιστικές ενέργειες που έλαβαν χώρα στο Γυμνάσιο Ιππείου Λέσβου, όπου μερίδα «αγανακτισμένων» γονέων και εξωσχολικών προέβησαν σε κλείσιμο του σχολείου, υβρίζοντας και προπηλακίζοντας μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, με αποτέλεσμα την παρεμπόδιση λειτουργίας θεσμού (ΖΕΠ) που αφορά την εκπαίδευση ανήλικων προσφυγόπουλων. Καταδικάζουμε τον πρωτοφανή και απαράδεκτο διασυρμό που υπέστησαν τόσο ο Διευθυντής όσο και ο σύλλογος διδασκόντων του Γυμνασίου Ιππείου. Η εκπαιδευτική κοινότητα της Λέσβου, που βιώνει έντονα το προσφυγικό πρόβλημα, απορρίπτει κάθετα κάθε ρατσιστική δράση και πρακτική, πόσο μάλλον όταν αυτή στρέφεται ενάντια σε ανήλικα παιδιά, θύματα πολέμων, οικονομικής εξαθλίωσης και διωγμών. Στεκόμαστε στο πλευρό του Συλλόγου Διδασκόντων και του Δ/ντή του Γυμνασίου Ιππείου και δηλώνουμε ότι στηρίζουμε κάθε βήμα του Συλλόγου στην αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών.

Οι πρόσφυγες και μετανάστες που βρίσκονται στο νησί είναι θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων και των ανταγωνισμών μεταξύ κρατών και μονοπωλίων για τη διανομή των αγορών και των πλουτοπαραγωγικών πηγών. Είναι θύματα των πολέμων και των ξένων επεμβάσεων στις χώρες τους, που φτωχοποιούν και εξαθλιώνουν τους λαούς οδηγώντας τους στην μετανάστευση και την προσφυγιά.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και όλες οι προηγούμενες, συμμετέχει πρόθυμα και ενεργά σε όλους τους επικίνδυνους σχεδιασμούς των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΕΕ. Στήριξαν κάθε απόφαση του ΝΑΤΟ, καθώς και την εμβάθυνση της συνεργασίας με την ιμπεριαλιστική ΕΕ, που με πρόσχημα την "ειρήνη" και την "ασφάλεια", επιδιώκουν την "ασφάλεια" της κερδοφορίας των ευρω - αμερικανικών μονοπωλίων σε βάρος των δικαιωμάτων των λαών.

Χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα, τόσο η ΝΔ, όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ προηγούμενα, φρόντισαν να υπογράψουν με ΕΕ και Τουρκία συμφωνίες επονείδιστες, οι οποίες παγιδεύουν πρόσφυγες και μετανάστες ανάμεσα στη «Σκύλλα» του εγκλωβισμού τους στα Ελληνικά στρατόπεδα συγκέντρωσης και τη «Χάρυβδη» της επαναπροώθησής τους στην Τουρκία. Οι ταλαιπωρημένοι αυτοί άνθρωποι αποστερούνται το δικαίωμα της επανένωσης με τις οικογένειές τους, αλλά και τα στοιχειώδη δικαιώματα της πρόσβασης στην υγεία, στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην αξιοπρεπή διαβίωση.

Ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να στεκόμαστε αλληλέγγυοι σε κάθε κατατρεγμένο, ανεξάρτητα από φυλή, χρώμα, θρησκεία, κοινωνικούς ή οικονομικούς διαχωρισμούς. Ειδικότερα, οφείλουμε να παράσχουμε το υπέρτατο αγαθό της Παιδείας σε όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως. Η ένταξη προσφύγων και μεταναστών στην εκπαίδευση προβλέπεται τόσο από την ελληνική νομοθεσία, όσο και από διεθνείς συνθήκες για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του παιδιού. Κυρίως, όμως, αποτελεί εσωτερική υποχρέωση που μας επιβάλλει η ίδια μας η συνείδηση και οι αξίες της αλληλεγγύης, της δικαιοσύνης και της ανθρωπιάς. 

Οι άναρθρες κραυγές και οι ύβρεις εναντίων εκπαιδευτικών και -πολύ περισσότερο- εναντίον παιδιών, η τρομοκρατία και οι αντικοινωνικές αντιδραστικές συμπεριφορές είναι σημάδια σήψης κοινωνικής, ηθικής και πολιτικής. Δεν μας τρομάζουν, δεν μας σταματούν. Ούτε βήμα πίσω από τον αταλάντευτο αγώνα μας για το αναφαίρετο δικαίωμα στη μόρφωση ΟΛΩΝ των παιδιών, που συνδέεται άρρηκτα με τα πάγια αιτήματά μας για καθολική και ισότιμη πρόσβαση στη γνώση μέσα από ένα σύστημα παιδείας αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν.


Εδώ και τώρα απαιτούμε


  • Ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες στέγασης, σίτισης και περίθαλψης για όλους τους πρόσφυγες και μετανάστες για το διάστημα που παραμένουν στη χώρα.
  • Επιτάχυνση των διαδικασιών που απαιτούνται για τη μετακίνηση προσφύγων και μεταναστών στις χώρες που επιθυμούν - Μέριμνα για την κοινωνική, οικονομική, και εργασιακή ένταξη όσων παραμένουν.
  • Εγγραφή όλων των προσφυγόπουλων σχολικής ηλικίας  στα  δημόσια σχολεία και εξασφάλιση της ουσιαστικής πρόσβασης και συμμετοχής τους στη μάθηση κατά την παραμονή τους στη χώρα. 
  • Στελέχωση των δημόσιων σχολείων με εκπαιδευτικούς τμημάτων υποδοχής, μεταφραστές, και ψυχολόγους. Κατάλληλα σχολικά εγχειρίδια, βασισμένα στις αξίες και τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, για τις ανάγκες των αλλόγλωσσων μαθητών, μεταναστών και προσφύγων.