Σελίδες

Σάββατο 12 Μαρτίου 2022

Ανακοινοποίηση - Ψήφισμα σχετικά με την αναφορά της Διευθύντριας του 12ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών σε βάρος 20 εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας

Με την ανακοίνωση του Α΄ Συλλόγου Αθηνών Π.Ε. (αρ.πρ. 6/7-3-2022) ενημερωθήκαμε ότι η διευθύντρια του 12ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών έχει προχωρήσει από τις 23/12 σε αναφορά για 20 συναδέλφους του σχολείου προς τη Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας (για απείθεια, υπέρβαση καθήκοντος κ.λπ.), η οποία με τη σειρά της προχώρησε σε προκαταρκτική έρευνα. Τα «παραπτώματα» για τα οποία εγκαλούνται οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι του 12ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών είναι ότι υπερασπίζονται τα εντελώς αυτονόητα σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου, τις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, τα δικαιώματα των παιδιών, το δικαίωμα ύπαρξης Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ενάντια σε κάθε αυθαίρετη και αντιδημοκρατική επιλογή.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταδικάζει αυταρχικές λογικές που επιδιώκουν να αντικαταστήσουν την δημοκρατία των Συλλόγων Διδασκόντων με εκφοβιστικές διαδικασίες αναφορών προς την Διοίκηση και εκφράζει τη στήριξη και την αλληλεγγύη του στους/στις 20 συναδέλφους του 12ουΔημ. Σχολείου Αθηνών. Καλούμε, έστω και τώρα, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας να αποσύρει την αναφορά της, να αναγνωρίσει τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου της όπως η Ένωση Γονέων 7ου Διαμερίσματος Δήμου Αθηναίων αλλά και όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν πράξει και να συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία της σχολικής κοινότητας στην οποία υπηρετεί. Τα όποια προβλήματα προκύπτουν στις σχολικές μας μονάδες δεν επιλύονται ούτε με αυταρχισμό ούτε με αυθαίρετες και μονοπρόσωπες αποφάσεις αλλά με διάλογο ανάμεσα σε όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας, ομαλή λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων, δημοκρατικό πνεύμα, διασφάλιση του παιδαγωγικού και συναδελφικού κλίματος.

Επιπλέον, εκφράζουμε την απορία μας για την απαίτηση της Διευθύντριας να ζητήσουν εγγράφως συγγνώμη 7 συνάδελφοι για να αποσυρθεί η αναφορά για 20, όπως και για την αναφορά της σε «παράπλευρες απώλειες» κάποιας πολεμικής διαμάχης. Το σχολείο δεν είναι πεδίο μάχης μεταξύ των συναδέλφων, αλλά χώρος δημοκρατικής λειτουργίας, συναδελφικότητας, αλληλεγγύης, όπου πρέπει να διαμορφώνεται το κατάλληλο κλίμα συνεργασίας για να επιτελέσει τον ύψιστο σκοπό της διαπαιδαγώγησης ελεύθερων και κριτικά σκεπτόμενων συνειδήσεων.

Σε κάθε περίπτωση, κάθε έκφραση διοικητικού αυταρχισμού και αυθαιρεσίας, κάθε απόπειρα παραβίασης στοιχειωδών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων θα βρίσκει απέναντί της την αποφασιστική απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος.