Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
σας υπενθυμίζουμε ότι το ΔΣ της ΕΛΜΕ έχει συγκαλέσει Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Σωματείου την Πέμπτη 31-03-2022 στις 17:00 στο Λυκειακό Συγκρότημα Μύρινας με θέματα:
- Εισήγηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για τη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 2 Απριλίου στην Αθήνα.
- Προετοιμασία για τη συμμετοχή του Σωματείου στην Πανεργατική Απεργία της Τετάρτης 06 Απριλίου.
- Εξελίξεις στην εκπαίδευση, προβλήματα του κλάδου και λοιπά θέματα
Η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο του σωματείου μας και η παρουσία όλων μας είναι απαραίτητη.
Πρόταση του Δ.Σ. προς τη ΓενικήΣυνέλευση της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου
Όλοι στην πανελλαδική απεργία στις 6 Απρίλη!
Καμιά εμπλοκή-καμιά συμμετοχή της χώρας μας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο!
Όλοι στον αγώνα ενάντια στην ακρίβεια και στην φοροληστεία, για την υπεράσπιση
του εργατικού - λαϊκού εισοδήματος! Αυξήσεις στους μισθούς!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Είναι ώρα να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας! Λέμε ένα μεγάλο ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! Μέσα από τα σωματεία μας, τις Γενικές μας Συνελεύσεις φέρνουμε τις πραγματικές μας ανάγκες στο προσκήνιο.
Ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος στην Ουκρανία, η επικίνδυνη εμπλοκή και συμμετοχή της χώρας μας με την αποστολή πολεμικού υλικού και την αξιοποίηση των αμερικανοΝΑΤΟϊκών βάσεων ανοίγουν τους “ασκούς του Αιόλου” για τους εργαζόμενους και τους μαθητές μας.
Η απαράδεκτη εισβολή της Ρωσίας και ο πόλεμος στο έδαφος της Ουκρανίας είναι αποτέλεσμα του σκληρού ανταγωνισμού ΗΠΑ/ΝΑΤΟ - ΕΕ και Ρωσίας για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων κάθε χώρας, για την αναβάθμιση τους στο ευρύτερο πεδίο των αντιπαραθέσεων για τον έλεγχο αγορών, πλουτοπαραγωγικών πηγών και διαύλων.
Για μια ακόμα φορά ο πόλεμος θα αφήσει νικητές και ηττημένους. Ήδη οι μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι στον τομέα της ενέργειας θησαυρίζουν, οι Έλληνες εφοπλιστές κατασκευάζουν πλοία για τη μεταφορά υγροποιημένου αερίου, μια σειρά μεγάλες επιχειρήσεις μετράνε κέρδη και ο κατάλογος δεν έχει τέλος. Ταυτόχρονα οι λαοί της περιοχής μετρούν χιλιάδες νεκρούς, τραυματίες, ξεριζωμένους αλλά και οι υπόλοιποι λαοί της Ευρώπης στενάζουν από την ακρίβεια, μεγάλα τμήματα των εργαζομένων οδηγούνται στην εξαθλίωση.
- Απευθυνόμαστε σε όλους τους συναδέλφους που έρχονται αντιμέτωποι με τις δυσβάστακτες ανατιμήσεις στο πετρέλαιο, στο φυσικό αέριο, στη βενζίνη, στο ηλεκτρικό ρεύμα, στο ψωμί, στο σούπερ μάρκετ. Σε όλους όσους λένε ''φτάνει, ως εδώ, δεν πάει άλλο'', ενώ παλεύουν να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες στην υγεία, στη ζωή. Πριν καν τελειώσει ο μήνας, ο μισθός μας έχει εξανεμιστεί. Η μισθολογική καθήλωση (έχει να δοθεί αύξηση στον κλάδο 12 χρόνια, το ΜΚ που μας έκλεψε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ), η ακρίβεια και οι ανατιμήσεις μας έχουν οδηγήσει σε οικονομικό αδιέξοδο.
- Απευθυνόμαστε στους 55 χιλιάδες συμβασιούχους συνάδελφους που συνεχίζουν να ζουν σε καθεστώς ομηρίας και σε πλήρη ανασφάλεια και οικονομική δυσπραγία. Στους 15.000 νεοδιορισμένους συναδέλφους που ο μισθός πείνας ίσα που φτάνει για ένα δωμάτιο και τα εισιτήρια για να δουν μια φορά το μήνα την οικογένειά τους.
- Απευθυνόμαστε στους μαθητές και τις οικογένειες τους που βλέπουν να υψώνονται όλο και μεγαλύτερα εμπόδια στα μορφωτικά τους δικαιώματα με το καθεστώς της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στις πανελλαδικές εξετάσεις καθώς και με την καθιέρωση της Τράπεζας Θεμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις σε Α΄ και Β΄ Λυκείου.
Η τελευταία εγκύκλιος του γ.γ. του ΥΠΑΙΘ για την ολοκλήρωση της ύλης στο Λύκειο αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και αντιπαιδαγωγικής πρακτικής. Η κυβέρνηση της Ν.Δ., αντί να στηρίξει ουσιαστικά τη δουλειά των εκπαιδευτικών στην τάξη και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, επιμένει να επιβάλει τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους 4692/20, 4823/21, την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, διατηρεί άθικτο και αξιοποιεί στο ακέραιο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο της προηγούμενης κυβέρνησης. Προχωρά σε απαράδεκτα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών που ήδη έχουν ξεσηκώσει κατακραυγή τόσο από τον κλάδο όσο και από τις Επιστημονικές Ενώσεις. Αξιοποιεί την πανδημία, προκειμένου με τον πιο επιθετικό τρόπο να εφαρμόσει αντιεκπαιδευτικές - αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που έχουν αποφασιστεί εδώ και τριάντα χρόνια σε επίπεδο ΕΕ και ΟΟΣΑ, πτυχές των οποίων έχουν εφαρμόσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ενίσχυσε το ν. Γαβρόγλου για το Νέο Λύκειο, ψήφισε τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, εξετάσεις τύπου PISA στην ΣΤ’ Δημοτικού και στην Γ’ Γυμνασίου, γενικεύει τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία, επιλέγοντας μαθητές μέσω εξετάσεων. Ειδικά στο ζήτημα της κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της λεγόμενης «αξιολόγησης», η κυβέρνηση έχει σπάσει όλα τα κοντέρ. Έχοντας σύσσωμο τον κλάδο απέναντι της, προσπαθεί να την επιβάλει με κάθε τρόπο, αξιοποιώντας δικαστήρια, καταστολή, απειλές, όλο το διοικητικό μηχανισμό του Υπουργείου. Για μια ακόμα φορά ο κλάδος απέδειξε ότι μπορεί να τσαλακώσει οποιαδήποτε κυβερνητική επιλογή που επιβάλλεται, κόντρα στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας.
- Προκαλεί οργή στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, να υπάρχουν ακόμα κενά στα σχολεία, να στοιβάζονται 25 παιδιά μέσα στην τάξη, να συνεχίζεται το πρωτόκολλο – ντροπή του 50%+1. Κάθε μέρα η κυβέρνηση παίζει με την υγεία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους, αρνείται να εφαρμόσει έστω και ένα μέτρο, ώστε τα σχολεία να μην είναι εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοϊού.
Είναι προκλητικό ότι εδώ και δύο χρόνια η κυβέρνηση δεν έχει πάρει ούτε ένα σοβαρό μέτρο, προκειμένου να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία, να στηρίξει εμάς τους εκπαιδευτικούς, ώστε να αντιμετωπίσουμε τα τεράστια γνωστικά κενά που έχουν δημιουργηθεί στους μαθητές μας αλλά και τα ψυχολογικά και τα κοινωνικά προβλήματα που έχουν προκληθεί από την εγκληματική πολιτική διαχείρισης του κορωνοϊού. Αντίθετα έχει δημιουργήσει ένα γραφειοκρατικό, ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων και εντατικοποίησης της εργασίας των εκπαιδευτικών, στα υποστελεχωμένα σχολεία χωρίς καμία παιδαγωγική βάση. Στην πραγματικότητα βάζει εμπόδια στους χιλιάδες συναδέλφους που κάτω από αντίξοες συνθήκες προσπαθούμε να “παίξουμε” τον παιδαγωγικό μας ρόλο.
Δε δεχόμαστε να πληρώσουμε ούτε να ματώσουμε για τα συμφέροντα των λίγων, για τα κέρδη των εκμεταλλευτών μας!Δε θα πληρώσουμε με φτώχεια, εξαθλίωση, ανεργία, με διακοπές ρεύματος και δυσβάστακτους λογαριασμούς για τους πολεμικούς εξοπλισμούς. Δεν πρέπει να ανεχτούμε, από την μια η κυβέρνηση να δίνει 5 δισ. ευρώ το χρόνο για τη συμμετοχή στους ΝΑΤΟϊκούς σχεδιασμούς που μας εμπλέκουν σε επικίνδυνα σχέδια, να δίνει 11δις € ζεστό χρήμα στις μεγάλες επιχειρήσεις, μέσα από τον αναπτυξιακό νόμο, και από την άλλη να μη διατίθενται χρήματα για να ενισχυθούν οι υποδομές, το προσωπικό, οι μισθοί μας.
Η μαζική συμμετοχή των εργαζομένων στα συλλαλητήρια στις 26 Φλεβάρη, οι μεγάλοι αγώνες στη ΛΑΡΚΟ, στα Πετρέλαια Καβάλας, στην COSCO, στην E-Food, μας γεμίζουν αισιοδοξία, δείχνουν το δρόμο για τις νίκες, μικρές και μεγάλες που έχουμε ανάγκη και μπορούμε να πετύχουμε.
Απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που συνθλίβει τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας, τη μόρφωση των μαθητών μας, όλες τις πτυχές της ζωής μας, στις μυλόπετρες της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρήσεων και την εγκληματική στρατηγική του «κόστους – οφέλους», είναι μονόδρομος να δυναμώσει ο αγώνας και η οργάνωση της πάλης.
Ο κάλπικος ανταγωνισμός και οι κοκορομαχίες μεταξύ της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ δεν μπορούν να κρύψουν τη στρατηγική τους σύμπλευση και συμφωνία της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής που υλοποιούν. Φάνηκε για μια ακόμα φορά με τη συμφωνία τους σε μια πολιτική που γεννά την ακρίβεια στο ρεύμα και την ενέργεια, την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, την «πράσινη μετάβαση», την απολιγνιτοποίηση, το εμπόριο ρύπων και την απαξίωση των εγχώριων ενεργειακών πηγών που καταδικάζουν τη λαϊκή οικογένεια στην «ενεργειακή φτώχεια». Ο κλάδος μας πια έχει πλούσια αρνητική πείρα!
Τώρα είναι η ώρα της μάχης! Συσπειρωνόμαστε στα σωματεία μας, βάζουμε τις πραγματικές μας ανάγκες στο επίκεντρο της πάλης, υπερασπιζόμαστε το δικαίωμά μας στην απεργία, στη χειραφέτηση του συνδικαλιστικού κινήματος από το κράτος και τους μηχανισμούς του, καταργούμε το ν. Χατζηδάκη στην πράξη. Να απαιτήσουμε να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα μας.
Δεν περιμένουμε εργολάβους λύσεων, κυβερνητικούς μεσσίες που δήθεν θα προστατεύσουν τη ζωή και τα δικαιώματά μας. Η δύναμή μας βρίσκεται στην οργάνωση και στον αγώνα, στο δρόμο της διεκδίκησης και της ανατροπής.
Τίποτα δεν μας χαρίζεται, όλα τα έχουμε κατακτήσει
με θυσίες, με σκληρούς αγώνες! Αυτός είναι ο δικός μας δρόμος!
Απαιτούμε εδώ και τώρα:
- Απεμπλοκή από τον πόλεμο με οποιοδήποτε πρόσχημα και με οποιοδήποτε τρόπο, με πολεμικό υλικό, με στρατιωτικά μέσα, με εκστρατευτικό σώμα.
- Να μην χρησιμοποιηθούν ευρωατλαντικές υποδομές από ελληνικό έδαφος για τις επιχειρήσεις στην Ουκρανία.
- Να κλείσουν τώρα όλες οι αμερικανοΝΑΤΟϊκές στρατιωτικές βάσεις στη χώρα.
Διεκδικούμε:
- Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα των ΜΚ 2015-2017, στήριξη όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους. Να μην γίνει καμιά περικοπή ανθυγιεινού επιδόματος, για κανέναν κλάδο, για κανέναν εργαζόμενο.
- Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας.
- Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Καμία απόλυση αναπληρωτή. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Κατάργηση όλων των μορφών ελαστικής εργασίας αλλά και του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου του Γαβρόγλου. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών, εδώ και τώρα, με τη θεσμοθέτηση όλων των απαραίτητων διατάξεων. Υπογραφή Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από το ΥΠΑΙΘ που θα κατοχυρώνει όλα τα παραπάνω.
- Μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών δωρεάν μετακίνηση από και προς τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους, καταβολή έγκαιρα, κάθε μήνα. Άμεση λύση στο στεγαστικό πρόβλημα με ευθύνη του Υπουργείου, επίδομα στέγασης σε όλους όσοι εργάζονται μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους, δωρεάν σίτιση για όλους.
- Δικαίωμα υπηρεσιακών μεταβολών στους νεοδιορισμένους συναδέλφους μετά τον πρώτο χρόνο υπηρέτησης.
- Να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων (αραίωση μαθητών, δωρεάν τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ, προσωπικό καθαριότητας, ατομικά μέσα προστασίας για όλους κ.λ.π.). Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων. Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεση των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
- Να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί ο ν.4808/21 (Χατζηδάκη). Καμία διάταξη του, ούτε ηλεκτρονικές εκλογές, ούτε μητρώα και φακέλωμα, ούτε αλλαγή του τρόπου προκήρυξης των απεργιών να μην εφαρμοστεί από τα σωματεία. Απαιτούμε από ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΑΔΕΔΥ να πάρουν αντίστοιχη θέση.
- Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, για την θέρμανση και όλων των έκτακτων αναγκών.
- Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.
- Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία όσων τμημάτων ένταξης χρειάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης.
- Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Να καταργηθούν οι νόμοι 4692/20, 4823/21, 4547/2018.
- Να καταργηθούν εδώ και τώρα όλες οι νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν την λεγόμενη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημία και με ίδια μέσα από τους εκπαιδευτικούς.
Πρόγραμμα Δράσης
- Συμμετέχουμε μαζικά στην πανεργατική απεργία στις 6 Απριλίου. Κανένα σχολείο να μην ανοίξει. Μαζί με τα συνδικάτα του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα πλημμυρίζουμε τις πόλεις από τις απεργιακές συγκεντρώσεις.
- Συνεχίζουμε με κινητοποιήσεις του κλάδου για όλα τα εκπαιδευτικά ζητήματα που έχουμε μπροστά μας. Συντονίζουμε τη δράση μας με τους μαθητές και τους γονείς. Πραγματοποιούμε, συλλαλητήρια, συγκεντρώσεις, συσκέψεις και ενημερώσεις.
- Συμμετέχουμε μαζί με τις Ομοσπονδίες γονέων στις πρωτοβουλίες που παίρνουν μαζί με τους μαθητές μας (καλλιτεχνικοί διαγωνισμοί κλπ) ενάντια στον πόλεμο.
- Συνεχίζουμε τις κοινές πρωτοβουλίες δράσης με τους μαθητές μας αναδεικνύοντας τα πραγματικά αίτια του πολέμου. Ανοίγουμε θαρρετά τη συζήτηση μέσα στις τάξεις σε κάθε σχολείο παίρνουμε πολύμορφες πρωτοβουλίες (καλλιτεχνικές, πολιτιστικές, αθλητικές κ.α.) μαζί με τους μαθητές μας. Βροντοφωνάζουμε «ΟΧΙ στον πόλεμο, ΝΑΙ στην Ειρήνη και τη Φιλία των Λαών»!
- Παίρνουμε αποφάσεις και ενημερώνουμε γονείς και μαθητές για τις επιπτώσεις των πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου. Μπλοκάρουμε διενέργεια τους.
- Απαιτούμε να επαναπροκηρυχθεί άμεσα απεργία – αποχή από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ (χωρίς καμιά υποχώρηση στις αντιδραστικές προϋποθέσεις του ν. Χατζηδάκη). Εάν οι ομοσπονδίες δεν το πράξουν, οι Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ, μέσα από κοινό συντονισμό και με ενιαίο τρόπο, μέσα από μαζικές διαδικασίες (γενικές συνελεύσεις, ολομέλεια προέδρων) που θα ενεργοποιήσουν το σύνολο του κλάδου, να πάρουν επάνω τους την κήρυξη απεργίας/αποχής πανελλαδικά, ώστε να εκφραστεί συλλογική αντίθεση του κλάδου.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το έντονο πολεμικό κλίμα, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η συγκέντρωση πολεμικών δυνάμεων στην Μεσόγειο, οι χιλιάδες απώλειες ανθρωπίνων ζωών, τα εκατομμύρια νέοι πρόσφυγες στην Ευρώπη και αυτή τη φορά διαμορφώνουν ένα περιβάλλον βαρβαρότητας για τις κοινωνίες και για τους/τις εργαζόμενους/ες.
Οι ιμπεριαλιστικές καινούργιες και παλιές πολιτικές πλήττουν το αγαθό της ειρήνης, την ίδια τη ζωή δεκάδων χιλιάδων πολιτών, δυναμιτίζουν την πρόοδο των λαών. Αγωνιζόμαστε κατά του πολέμου. Καμιά εμπλοκή της Ελλάδας σε οποιαδήποτε μορφή πολέμου.
Ως παιδαγωγοί οφείλουμε να υπερασπιστούμε τις ανθρωπιστικές ιδέες και τα ιδεώδη της ειρήνης. Να αναπτύξουμε δράσεις για την ανάπτυξη της αντιπολεμικής παιδείας στα σχολεία.
Στη χώρα μας εφαρμόζονται δέκα και πλέον έτη σκληρές περιοριστικές πολιτικές, που έχουν εξουθενώσει σημαντικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας. Επιπροσθέτως, την τελευταία διετία η χώρα πλήττεται από μία πρωτοφανή υγειονομική κρίση, την οποία η κυβέρνηση απέτυχε να διαχειριστεί επιτυχώς. Στον χώρο της εκπαίδευσης υποχρέωσε τους εκπαιδευτικούς να εργαστούν σε αντίξοες συνθήκες και έθεσε σε κίνδυνο την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η ανεργία και η ακρίβεια δοκιμάζουν με τον πιο απόλυτο τρόπο την επιβίωση των οικογενειών. Η κυβέρνηση εξακολουθεί να εφαρμόζει ένα σκληρό και άκαμπτο οικονομικό πρόγραμμα, παραγνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, δυσκολίες που γίνονται ακόμα μεγαλύτερες εξαιτίας των διεθνών κερδοσκόπων, οι οποίοι εκμεταλλεύονται τον πόλεμο στην Ουκρανία, για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Οι μεγάλες αυξήσεις στα καύσιμα, στην ενέργεια και στα είδη διατροφής ταλανίζουν μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας και σίγουρα τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων εκπαιδευτικών. Οι όποιες ελαφρύνσεις εξαγγέλθηκαν από την κυβέρνηση είναι σταγόνα στον ωκεανό και δεν βελτιώνουν κατ’ ελάχιστον την καθημερινότητα του μέσου πολίτη. Παρά τη δυσμενή διεθνή συγκυρία, Δ.Ν.Τ. και Ευρωπαϊκή Επιτροπή εμμένουν στις νεοφιλελεύθερες επιλογές τους. Η Έκθεση Πισσαρίδη επιχειρεί να δώσει στις δυνάμεις της αγοράς τμήματα της δημόσιας εκπαίδευσης. Το εφιαλτικό σενάριο της εμπλοκής των Δήμων στη συνολική διαχείριση των σχολείων έρχεται όλο και πιο κοντά.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακολουθεί συνειδητά μία πολιτική απαξίωσης του Δημοσίου σχολείου και του εκπαιδευτικού. Είναι ξεκάθαρο ότι αδιαφορεί για την προσφορά των εκπαιδευτικών και στοχεύει στην εκχώρηση μέρους του εκπαιδευτικού έργου στον ιδιωτικό τομέα.
Η ιδιωτική εκπαίδευση προβάλλεται και υπηρετείται συνεχώς και με θέρμη από το Υπουργείο Παιδείας. Η εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων και αποφοίτων δημόσιων πανεπιστημίων είναι το πιο σκληρό πλήγμα στη δημόσια εκπαίδευση από τη Μεταπολίτευση έως σήμερα.
Η Υπουργός Παιδείας ακολουθώντας μία συνεπή πολιτική απαξιώνει τα συνδικάτα της εκπαίδευσης και αρνείται τον διάλογο με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, νομοθετεί αιφνιδιαστικά, και καταφεύγει στη δικαιοσύνη, για να ακυρώσει αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Αντίθετα, είναι ιδιαίτερα δεκτική στις προτάσεις των σχολαρχών και των ιδιωτών, που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης.
Δεν μας προκαλεί εντύπωση ότι και τo σύστημα αυτοαξιολόγησης, που επέβαλλε με αυταρχικό τρόπο η Υπουργός Παιδείας , είναι ένα απόλυτα γραφειοκρατικό τερατούργημα, που έχει οδηγήσει στην αποθέωση της γραφειοκρατίας στην εκπαίδευση και έχει επιτείνει την εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Είναι δεδομένο ότι δεν παράγει κανένα εκπαιδευτικό αποτέλεσμα, αλλά δημιουργήθηκε από τους καρεκλοκένταυρους του ΙΕΠ, που επιδιώκουν να περάσουν στην εκπαίδευση πολιτικές αποτυχημένες και καταδικασμένες από τον κλάδο. Είναι απόλυτα λογικό το σύστημα αυτό να έχει προκαλέσει δικαιολογημένες διαμαρτυρίες, αλλά και ανησυχία στον εκπαιδευτικό κόσμο για τις πραγματικές προθέσεις του. Είναι προφανές ότι το συγκεκριμένο σύστημα δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Εδώ και δεκαετίες η ΟΛΜΕ, με βάση τις συνεδριακές της αποφάσεις, έχει συγκεκριμένες θέσεις για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων.
Μία αποτίμηση, που θα έχει συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους, δεν θα είναι γραφειοκρατική και τιμωρητική, ούτε για τους εκπαιδευτικούς ούτε για τις σχολικές μονάδες και δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη Διοίκηση σε βάρος των εργαζομένων. Μια καθαρά εσωτερική, ανατροφοδοτική διαδικασία, χωρίς ποσοτικούς δείκτες και δημοσιοποίηση εκθέσεων, προκειμένου να αποφεύγεται η κατηγοριοποίηση και η χειραγώγηση.
Η μακρά διακοπή της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων, λόγω της πανδημίας, δημιούργησε σοβαρότατα προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, προκάλεσε τεράστια μαθησιακά κενά και ενίσχυσε την σχολική παραβατικότητα και βία. Μάλιστα, πολλές φορές και κατά των εκπαιδευτικών.
Η πλήρης εγκατάλειψη του σχολείου και των εκπαιδευτικών, η παντελής απουσία μέτρων για την κάλυψη του μαθησιακού και μορφωτικού κενού των μαθητών/μαθητριών για τα δύο χρόνια «θεσμικής υποεκπαίδευσης», η ενίσχυση της μεταγυμνασιακής κατάρτισης και η απογύμνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, η ιδιωτικοποίηση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, οι συνεχείς διοικητικές πράξεις περιστολής της παιδαγωγικής ελευθερίας μας, η επιβολή λειτουργιών αδιαφάνειας με την παύση των δημοκρατικά εκλεγμένων αιρετών μας από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, οι μισθοί – επιδόματα που αμαυρώνουν την ίδια την αξιοπρέπειά μας και κυρίως τον μορφωτικό ρόλο του σχολείου, η πλήρης αδιαφορία για τα πολλαπλά εργασιακά προβλήματα του κλάδου μας, η συνολική αντιεκπαιδευτική και αντιμεταρρυθμιστική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας οδηγούν τη δημόσια παιδεία σε απαξίωση.
Μισθολογικά η υποβάθμιση του κλάδου εντείνεται από την ακρίβεια και την άνοδο του πληθωρισμού που υπολογίζεται από το ίδιο το γραφείο προϋπολογισμού της Βουλής σε πάνω από 10%. Η απαξίωση από την Πολιτεία, εκφράστηκε πρόσφατα με την εφάπαξ πενιχρή επιδότηση των 200 ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού. Ουσιαστικά το ΥΠΑΙΘ θεωρεί ότι με αυτό το φιλοδώρημα -που δεν έχει δοθεί ακόμη- λύνει όλα τα προβλήματα για την εξυπηρέτηση των αναγκών της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Η καθυστέρηση στην απόδοση των συντάξεων δυσχεραίνει τη ζωή των συνταξιούχων εκπαιδευτικών που περιμένουν ακόμη και πάνω από δύο χρόνια με πενιχρή προσωρινή σύνταξη, συνοδεύεται μάλιστα από την αβεβαιότητα σχετικά με το εάν δικαιούνται να αποχωρήσουν με καθεστώς μειωμένης σύνταξης, όσοι συμπληρώνουν την ηλικία των 56 ή 58 ετών μετά την 1/1/2022!
Οι μισθοί μας, οι συντάξεις μας, η ασφάλισή μας, η σκληρή καθημερινότητα του σχολείου με τα πολλαπλά αντικοινωνικά φαινόμενα και με τα φαινόμενα βίας κατά των εκπαιδευτικών, η υποβάθμιση της ουσιαστικής παιδαγωγικής και μορφωτικής λειτουργίας του σχολείου και η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, αποτελούν βασικά προβλήματα που απαιτούν άμεση δράση.
Η ελαστικοποίηση της εργασίας μας με την μαζική αύξηση του ποσοστού των αναπληρωτών, που από το παραδοσιακό 10% έχει αγγίξει το 30%, αλλά και ο θεσμός των αναπληρωτών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας, οι σκληρές συνθήκες εργασίας, που δεν ισχύουν σε κανέναν άλλον τομέα του δημοσίου σε αυτή τη μαζική κλίμακα, τα μειωμένα εργασιακά δικαιώματα, διαμορφώνουν μια θεσμική διχοτόμηση μέσα στον κλάδο μας και αποτελούν στοιχεία που πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε κατά προτεραιότητα.
Σε ότι αφορά στην Τράπεζα Θεμάτων επιχειρείται να εφαρμοστεί φέτος με κάθε τρόπο, παραγνωρίζοντας η πολιτική ηγεσία ότι η φετινή χρονιά κάθε άλλο παρά κανονική μπορεί να χαρακτηριστεί. Η πρόσφατη εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου, μετακυλίει την ευθύνη για την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς, παραβλέποντας το γεγονός ότι υπήρξαν κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς σοβαρές αμέλειες του υπουργείου στην κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, πολλές απουσίες εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών λόγω ασθένειας από covid, αφού η ίδια η κυβέρνηση δεν φρόντισε να εξασφαλίσει τις ελάχιστες συνθήκες για να αποφευχθεί η υπερμετάδοση του ιού στα σχολεία. Ακόμη σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα υπήρξε αύξηση ύλης σε βαθμό, που η κάλυψη της θα ήταν δύσκολη ακόμα και σε συνθήκες κανονικότητας.
Η εμμονή για την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων φέτος, έχει να κάνει:
- Με την επικοινωνιακή προσπάθεια του Υπουργείου να προβάλλει μία επίπλαστη εικόνα κανονικότητας.
- Με την προσπάθεια επιβολής και επίδειξης δύναμης από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ.
- Με την προσπάθεια να ενοχοποιηθεί συνολικά ο κλάδος για τα σφάλματα και τις παραλείψεις της πολιτικής ηγεσίας.
Το ΥΠΑΙΘ αδιαφορώντας πλήρως για τις μαθησιακές και ψυχοπαιδαγωγικές συνέπειες της πανδημίας, όχι μόνο δεν στηρίζει παιδαγωγικά την πιο πολύπαθη γενιά μαθητών/τριών αλλά με μία άκρως ιδεοληπτική εμμονή επιβάλλει την τράπεζα θεμάτων, την ΕΒΕ, την ελληνική «PISA» και την αύξηση της ύλης, μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστική αρένα και διαλύει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου.
Σήμερα κρίνονται και δοκιμάζονται οι πιο βασικές αξίες που σχετίζονται με την εκπαίδευση και το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Μόνο ο δικός μας αγώνας, η ενότητα των δυνάμεών μας, η πάντα αποτελεσματική συλλογική μας δράση είναι δυνατόν να αποτρέψουν τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας και να προστατεύσουν το Δημόσιο Σχολείο και τους/τις συναδέλφους.
Αγωνιζόμαστε ενάντια στην ξεκάθαρη πρόθεση της κυβέρνησης να καταργήσει τα συνδικάτα, ώστε να συνεχίζει το αντιλαϊκό πρόγραμμά της χωρίς καμία αντίσταση. Αγωνιζόμαστε ενάντια στην απαγόρευση της απεργίας και των διαδηλώσεων και την ωμή παρέμβαση του κράτους στο εσωτερικό των συνδικάτων, που επιχειρείται με το νόμο Χατζηδάκη.
Σε αυτό τον αγώνα κανένας και καμιά εκπαιδευτικός δεν μπορεί να λείπει. Είμαστε αποφασισμένοι/ες να παλέψουμε για τα δίκαια αιτήματά μας. Έχουμε πίστη στις δυνάμεις και στις δυνατότητες του κλάδου μας. Έχουμε ανάγκη την κριτική όλων – την κριτική που ανανεώνει και δυναμώνει τη δράση μας. Η μικροπαραταξιακής έμπνευσης προσπάθεια για διχασμό στο εσωτερικό του κινήματός μας είναι θνησιγενής. Όλοι γνωρίζουμε ποιους εξυπηρετεί.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, οι ΕΛΜΕ μας, οι συνελεύσεις μας και οι συνεδριάσεις μας, η ανάδειξη των προβλημάτων και των θέσεων του κλάδου μας, η καθολική συμμετοχή όλων μας και η δική μας βασική ευθύνη ως Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ είναι οι παράγοντες που θα καθορίσουν ένα καλύτερο μέλλον για το σχολείο και για τον εκπαιδευτικό.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Μπορούμε να αντισταθούμε στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας.
Μπορούμε να φέρουμε στο προσκήνιο την πρότασή μας για δημοκρατική παιδεία και να αγωνιστούμε κατά των ανισοτήτων, που πλήττουν όλο και πιο πολύ τους νέους και τους εργαζόμενους.
Μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα ζωντανό εκπαιδευτικό κίνημα, που θα εμπνέει τους νέους μας στον αγώνα τους για μόρφωση και εργασία σε μία δίκαιη κοινωνία.
Μπορούμε να διαπαιδαγωγούμε και να διδάσκουμε τα αγαθά της παιδείας και της μόρφωσης, της ελευθερίας και της χειραφέτησης, της ειρήνης και της δικαιοσύνης με πίστη στον εαυτό μας και στον κοινωνικό μας ρόλο.
Αιτήματα
- Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Ενίσχυση των νέων συναδέλφων.
- Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Καμία μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων.
- Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με βάση και τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος (μείωση αριθμού μαθητών, όρια συνταξιοδότησης, επαναφορά διδακτικού ωραρίου στο προ του 2013 επίπεδο, επαναφορά της μείωσης ωραρίου των Υπευθύνων εργαστηρίων κλπ) και πλήρη κάλυψη όλων των τρεχουσών αναγκών.
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους/ες! Δουλειά με πλήρη εργασιακά – ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων αναπληρωτών/τριών. Κατάργηση όλων των νέων μορφών ελαστικής εργασίας, όχι στις τρίμηνες συμβάσεις! Όχι στην καταστρατήγηση του ωραρίου με εργασία εκτός σχολικού ωραρίου (επιμορφώσεις, συνεδριάσεις, εκπαιδευτικοί όμιλοι κλπ).
- Κατάργηση της υποχρεωτικής παραμονής των νεοδιόριστων επί διετία στον τόπο διορισμού τους.
- Ανοικτά και ασφαλή σχολεία, με 15 μαθητές/τριες κατ’ ανώτατο όριο στο τμήμα, λόγω της πανδημίας, μαζικά δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ για όλους/ες, προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα. Εξασφάλιση απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού και σχολικών αιθουσών για τη λειτουργία τμημάτων με μειωμένο αριθμό μαθητών. Περιορισμός των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία.
- Προστασία των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, με απαλλαγή από την δια ζώσης διδασκαλία και δικαίωμα να διδάσκουν εξ αποστάσεως τους μαθητές/τριες που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
- Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων Κεραμέως (4692/20, 4823/21, 4763/20, 4713/20).
- Κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη (4808/21), που περιστέλλει τα εργασιακά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα.
- Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.
- Κατάργηση της ισοτιμίας κολλεγίων-ΑΕΙ.
- Να μην εφαρμοστεί η ΕΒΕ και το νέο πλαίσιο εισαγωγής στην Γ/θμια στο σύνολό του (ν.4777/21) Άμεση κάλυψη όλων των κενών θέσεων των Πανεπιστημίων και αύξηση των εισακτέων.
- Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων και η ελληνική «PISA».
- Αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων που οδήγησαν στον αφανισμό ολόκληρων επιστημονικών πεδίων δηλαδή των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας και άμεση επαναφορά της Κοινωνιολογίας.
- Επανασχεδιασμός της ύλης και των διδακτικών στόχων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για την κάλυψη των μορφωτικών κενών των παιδιών εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης. Αντισταθμιστικά μέτρα ενίσχυσης των παιδιών σε κάθε σχολείο. Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολείο για την αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών συνεπειών της τηλεκπαίδευσης.
- Έγκαιρη έναρξη των Τάξεων Υποδοχής και ΔΥΕΠ για τα παιδιά με προσφυγικό υπόβαθρο και των τμημάτων ένταξης. Ειδική μέριμνα επανασύνδεσής με το σχολείο όλων των παιδιών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, που ενάμιση χρόνο είναι αποκλεισμένα από τη εκπαιδευτική διαδικασία (Ρομά, παιδιά με προσφυγικό υπόβαθρο, έγκλειστοι/ες σε σωφρονιστικά καταστήματα).
- Αναβάθμιση του ΠΣΔ και των τεχνολογικών υποδομών των σχολείων, διακοπή της σύμβασης με την cisco και προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών
Πρόγραμμα Δράσης:
- Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την Πανελλαδική Πανεργατική Απεργία στις 6 Απρίλη ενάντια στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, ενάντια στην ακρίβεια που εξαθλιώνει τις ζωές μας. Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.
- Εξουσιοδοτούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να προκηρύξει 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία σε συνεννόηση με τη ΔΟΕ τον Απρίλιο ή το Μάϊο.
- Να πραγματοποιούνται απογευματινά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα κάθε βδομάδα, σε μέρες που θα συμφωνηθούν με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
- Η ΟΛΜΕ να δημιουργήσει σποτάκι για την συνολική πολιτική ενάντια στο δημόσιο σχολείο.
- Να συνταχτούν από τις ΕΛΜΕ επιστολές ενημέρωσης προς γονείς και μαθητές/τριες.
- Οι ΕΛΜΕ να καλέσουν άμεσα σε ενημερωτικές συσκέψεις τους συλλόγους γονέων για όλα τα προβλήματα των σχολείων, όπου θα μοιραστούν και οι παραπάνω επιστολές.
- Οι ΕΛΜΕ να πραγματοποιήσουν συνέντευξη τύπου με τα τοπικά ΜΜΕ για τα προβλήματα των σχολείων τους (κενά, συμπτύξεις τμημάτων, κτιριακά, έλλειψη εξοπλισμού, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων κλπ).
- Οι ΕΛΜΕ να μοιράσουν σε κεντρικά σημεία της πόλης τους ανακοινώσεις για τα προβλήματα των σχολείων τους (κενά, συμπτύξεις τμημάτων, κτιριακά, έλλειψη εξοπλισμού, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων κλπ) προς ενημέρωση των πολιτών.
- Να αναρτηθούν πανό σε όλα τα σχολεία ενάντια στην αντιεκπαιδευτική και αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης.
- Να υψωθούν μαύρες σημαίες στα σχολεία ως διαμαρτυρία για τις δικαστικές αποφάσεις που απαγορεύουν το δικαίωμα στην απεργία.