Σελίδες

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

Πανελλαδικό Κάλεσμα Συλλογής Υπογραφών Νεοδιόριστων Ενάντια στην "Ατομική Αξιολόγηση"

Οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι υπογράφουν
(είτε απευθείας ηλεκτρονικά εδώ:
http://bit.ly/3DovBoN, είτε αποστέλλοντας στο Σωματείο τους, ΕΛΜΕ ή ΣΕΠΕ, τα στοιχεία τους συμπληρωμένα στην φόρμα που επισυνάπτεται)  

Ο χώρος της εκπαίδευσης βρίσκεται για άλλη μια φορά στο στόχαστρο! Το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί ξεδιάντροπα να μας «χρησιμοποιήσει» ως μοχλό για την εφαρμογής της αξιολόγησης (ν. 4823/21), στην οποία επανειλημμένα έχει αντιδράσει ο κλάδος των εκπαιδευτικών. 

Όλοι γνωρίζουμε από «πρώτο χέρι» τα «έργα και τις ημέρες» Κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας, τόσο των σημερινών, όσο και των προηγούμενων. Αν πρόθεσή τους ήταν πραγματικά να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων, θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Θα είχαν καλύψει τα χιλιάδες κενά με μαζικούς μόνιμους διορισμούς, θα είχαν μειώσει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, θα είχαν αυξήσει την χρηματοδότηση των σχολείων, θα είχαν προχωρήσει σε ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, θα είχαν αντιμετωπίσει όλες τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στο μορφωτικό και κοινωνικό-ψυχολογικό επίπεδο των παιδιών. 

Εμείς από την πλευρά μας, για 10, 13, 15 χρόνια, καλύπταμε ως αναπληρωτές τις πάγιες ανάγκες της εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, ενώ παράλληλα ήμασταν αναγκασμένοι να ξοδεύουμε δυσβάσταχτα ποσά, ώστε να μαζεύουμε κάθε λογής «προσόντα» (να ‘ναι καλά ο Γαβρόγλου και το προσοντολόγιό του) για να εξασφαλίσουμε μια θέση στους πίνακες διορισμών. Κι έρχονται τώρα, μετά από όλη αυτή την προσπάθεια και τον αγώνα, να μας «αξιολογήσουν»; Ποιοί και με ποιά κριτήρια;

Στην πραγματικότητα, επιδιώκουν ένα σχολείο κατηγοριοποιημένο και υποχρηματοδοτούμενο, όπου όλα τα ζητήματα που προκύπτουν θα λύνονται στη λογική της «ατομικής ευθύνης», ενώ οι γονείς θα βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στη τσέπη. Θέλουν έναν δάσκαλο σκυφτό, σάκο του μποξ στον εκάστοτε καλοθελητή «ευεργέτη». Έναν δάσκαλο πελαγωμένο από την ατελείωτη γραφειοκρατία για χάρη της «αναβάθμισης» της σχολικής μονάδας, ο οποίος θα φταίει για οτιδήποτε συμβαίνει στον χώρο εργασίας του.

Ο άθλιος εκβιασμός και η ομηρεία των νεοδιόριστων δε θα περάσει! 

Έχουμε τη δύναμη να τους χαλάσουμε για άλλη μια φορά τα σχέδια, όπως κάναμε 

και στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων! 

Το σχολείο που σχεδιάζουν ΔΕΝ είναι αυτό που ονειρευόμαστε και που δικαιούνται οι μαθητές μας, και σε ένα τέτοιο σχολείο ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΜΕ»!

Καλούμε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν ΆΜΕΣΑ αγωνιστικές αποφάσεις που θα ενώσουν όλο τον Κλάδο ώστε να δοθεί ΚΟΙΝΗ – ΕΝΙΑΙΑ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ! 


Να αποφασίσουν ΑΜΕΣΑ και ΧΩΡΙΣ άλλη καθυστέρηση:

  1. Απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την «αξιολόγηση», εσωτερική και εξωτερική, όπως προβλέπεται από τον νόμο 4823/21 και την Υ.Α.  Αριθμ.9950/ΓΔ5.
  2. Όλα τα αναγκαία μέτρα που θα λειτουργήσουν επικουρικά στην οργάνωση του αγώνα μας  π.χ. στάσεις εργασίας και απεργιακή κινητοποίηση.
  3. Πανελλαδική κινητοποίηση σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με αίτημα την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων και την έκδοση όλων των διαπιστωτικών πράξεων από τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ με ταυτόχρονη αξιοποίηση όλων  νομικών μέσων (π.χ. εξώδικα, προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια όπου έχουν γίνει ανακλήσεις) προκειμένου να ασκηθεί πίεση προς αυτή την κατεύθυνση. 
  4. Έκδοση ενημερωτικής επιστολής προς τους γονείς που θα αποκαλύπτει τους πραγματικούς στόχους της Κυβέρνησης. 
  5. Να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ενημέρωση και την συσπείρωση του Κλάδου με συσκέψεις, συνελεύσεις, κινητοποιήσεις, συνεντεύξεις τύπου. 





Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023

Αναγνώριση διδακτικής προϋπηρεσίας σε ΣΔΕ για τον υπολογισμό του ωραρίου.

Ενημερώνουμε τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους ότι κατόπιν ενεργειών της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου η ΔΙΔΕ Λέσβου ζήτησε και έλαβε από το Υπουργείο διευκρίνηση αναφορικά με την αναγνώριση της διδακτικής προϋπηρεσίας σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για τον υπολογισμό του ωραρίου, σύμφωνα με την οποία η σχετική προϋπηρεσία αναγνωρίζεται κανονικά. Κατόπιν τούτου η ΔΙΔΕ Λέσβου απέστειλε οδηγίες για τις/τους συναδέλφους που εργάστηκαν σε ΣΔΕ πριν τον διορισμό τους.
Βρείτε συνημμένα όλα τα σχετικά έγγραφα.









Σχέδιο δράσης απέναντι στην απόπειρα υλοποίησης της ατομικής «αξιολόγησης» εκπαιδευτικών με διαδικασίες εξπρές.

Αιτία πολέμου η απόφαση Κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας,
να υλοποιήσουν με διαδικασίες - εξπρές την λεγόμενη
«ατομική αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών!

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Με ένα άσχετο νομοσχέδιο (του Υπουργείου Μεταφορών!), όπως μας έχει πια συνηθίσει, το Υπουργείο Παιδείας φέρνει τροπολογία ώστε να επισπεύσει τη διαδικασία έναρξης της ατομικής «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία δίνεται η δυνατότητα, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής Συμβούλων, να ξεκινήσει άμεσα η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και μάλιστα πρώτα των νεοδιόριστων, όπως ήδη είχε ανακοινωθεί.

Αντί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να απολογηθούν και να πάρουν μέτρα:

  • Για τα σχολεία που η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα εν ώρα μαθήματος (Άρτα).
  • Για τις άθλιες υποδομές που καταρρέουν και οδήγησαν μέχρι και σε τραγικό θάνατο μαθητή μας (Σέρρες).
  • Για την έξωση μαθητών από τα σχολεία τους εν μέσω σχολικής χρονιάς (Αιγάλεω).
  • Για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς.
  • Για την απουσία οποιασδήποτε στήριξης στους εκπαιδευτικούς προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα σοβαρά μαθησιακά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα που οξύνονται απότομα τα τελευταία χρόνια.

Συνεχίζουν να εξαπατούν τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς με τις κάλπικες διακηρύξεις περί «στήριξης και αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου».

Η βιασύνη της Κυβέρνησης και η «πρεμούρα» της, λίγο πριν τη λήξη της θητείας της, να ξεκινήσει τις διαδικασίες της αξιολόγησης δεν κρύβεται! Όσο όμως και να προσπαθεί η Υπουργός, με πανηγυρικά δελτία τύπου, να καμουφλάρει τους πραγματικούς και ανομολόγητους στόχους της «αξιολόγησης» πίσω από ωραίες λέξεις, όπως «αποτίμηση», «ανατροφοδότηση», «βελτίωση» και άλλα τέτοια, δεν πρόκειται να τα καταφέρει, γιατί η εκπαιδευτική κοινότητα έχει πλέον και την πείρα, αλλά και ξεκάθαρη εικόνα των επιδιώξεών της. Το είχε άλλωστε προσπαθήσει και η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά ούτε εκείνοι τα κατάφεραν. 

Με μοχλό την «αξιολόγηση» θέλουν να προχωρήσουν ακόμα πιο γρήγορα την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, την «αυτονομία» και τις «δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων» και τις περικοπές. Παράλληλα, ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, ενώ στο βάθος συνδέουν την αξιολόγηση με τους μισθούς, αλλά ακόμα και τις απολύσεις. Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας θέλουν να μεταθέσουν τις δικές τους ευθύνες για τα «χάλια» του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

Όλοι γνωρίζουμε από «πρώτο χέρι» τα «έργα και τις ημέρες» Κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας. Αν πρόθεσή τους ήταν να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων, θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Θα είχαν, για παράδειγμα, προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, θα είχαν μειώσει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, θα είχαν αυξήσει τη χρηματοδότηση των σχολείων, θα είχαν προχωρήσει σε ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, θα είχαν αντιμετωπίσει όλες τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στο μορφωτικό και κοινωνικό-ψυχολογικό επίπεδο των παιδιών.

Η επίσημη έναρξη της λεγόμενης «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών πρέπει να βρει σύσσωμο τον κλάδο σε θέση μάχης! Αποτελεί αιτία πολέμου για όλους τους συναδέλφους! Έχουμε την δύναμη να τους χαλάσουμε για άλλη μια φορά τα σχέδια, όπως κάναμε και στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων! 


Καλούμε όλα τα Σωματεία και τις Ομοσπονδίες ΔΟΕ – ΟΛΜΕ 

να πάρουν αγωνιστικές αποφάσεις!


Καταθέτουμε συγκεκριμένη πρόταση δράσης:

  1. Άμεση σύγκληση Γενικής Συνέλευσης της ΕΛΜΕ.
  2. Σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων με πρόταση για απεργία μέσα στον Φλεβάρη και παραπέρα κλιμάκωση. 
  3. Προετοιμασία για την αντιπαράθεση με την «ατομική αξιολόγηση», με πρώτο άμεσο βήμα την προκήρυξη απεργίας – αποχής.
  4. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς, με αιχμή τα οικονομικά – μισθολογικά ζητήματα και την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων.  


Καμία ανοχή στην αντιλαϊκή πολιτική, καμία αναμονή κυβερνητικών «σωτήρων». Απαντάμε δυναμικά με κινητοποιήσεις στα αντιδραστικά τους σχέδια! Καταδικάζουμε μαζικά σε όλα τα επίπεδα, στις γενικές συνελεύσεις, στην απεργία, στις εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, όλους αυτούς που μας μαυρίζουν τη ζωή και διαλύουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. 

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΘΑ ΒΓΟΥΜΕ ΝΙΚΗΤΕΣ!!!




Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2023

Ψήφισμα Συμπαράστασης στην ΕΛΜΕ Κέρκυρας

Τα Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Λήμνου και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου συμπαραστέκονται στα μέλη του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας (2017-2019), τα οποία δικάζονται στις 3 Φεβρουαρίου 2023, μετά τη μήνυση που κατατέθηκε το 2018, από  τη Δ/ντρια του 4ου Γυμνασίου Κέρκυρας, για συκοφαντική δυσφήμιση, εξαιτίας ανακοίνωσης που εξέδωσαν ομόφωνα καταγγέλλοντας τις πρακτικές της. Πρακτικές τις οποίες έχει αντιπαλέψει το κίνημα των εκπαιδευτικών εδώ και πολλά χρόνια κι έχουν καταδικάσει με τις αποφάσεις τους τόσο η ΕΛΜΕ όσο και η ΟΛΜΕ.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας πολλές φορές στο σχολείο μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών του, αφού η Διευθύντρια, με τη στάση της, και σύμφωνα πάντα με τις καταγγελίες εκπαιδευτικών, οι οποίες έφτασαν στο σωματείο, καταστρατηγούσε συστηματικά το ωράριο των εκπαιδευτικών, αρνούνταν να συγκαλέσει συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ακόμα και μετά από συλλογή υπογραφών της συντριπτικής πλειοψηφίας των μελών του συλλόγου, απαιτούσε από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ να επισκέπτεται το σχολείο μετά το πέρας των μαθημάτων ή και το απόγευμα, διαμορφώνοντας άσχημο κλίμα ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς. Από τότε και μέχρι τώρα, η Διευθύντρια έχει εμπλουτίσει τις πρακτικές της, καλώντας μέχρι και την αστυνομία όταν τα μέλη του Δ.Σ. επισκέπτονταν το σχολείο και κλειδώνοντας την πόρτα, μην επιτρέποντας στα μέλη του Δ.Σ. να φύγουν!

Τα Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Λήμνου και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλουν τις πρακτικές αυτές και συμπαραστέκονται στα μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας, καθώς είναι  αυτονόητο δικαίωμα και ταυτόχρονα υποχρέωση του σωματείου, να παρεμβαίνει με τους τρόπους που αυτό κρίνει σκόπιμο και να υπερασπίζεται τα μέλη του απέναντι στον αυταρχισμό και τις αυθαιρεσίες της


διοίκησης, να ασκεί  δημόσια κριτική για πράξεις και ενέργειες  τόσο της διοίκησης όσο και των στελεχών της.

Οι δικαστικές διώξεις ή ακόμα και η απειλή δίωξης προσώπων, ξεκάθαρα ισοδυναμούν με απόπειρα ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής και κοινωνικής δράσης. Η φυγομαχία από την δημόσια αντιπαράθεση και η μεταφορά αυτής στις αίθουσες των δικαστηρίων δεν μπορεί παρά να στοχεύει στη φίμωση της δημόσιας κριτικής, στον εκφοβισμό και στον περιορισμό των συνδικαλιστικών ελευθεριών.


Ζητάμε την αθώωση των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας στην επερχόμενη δίκη.




Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

Για την επανέναρξη λειτουργίας των Σχολείων, την κατάσταση στα Νοσοκομεία και τις ελλείψεις φαρμάκων

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, 

Για μια ακόμα φορά τα σχολεία μας βρίσκονται εκτεθειμένα στο νέο κύμα έξαρσης των ιώσεων, του κορονοϊού και άλλων λοιμώξεων που πλήττουν κυρίως τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Η ανησυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι πολύ μεγάλη για την εξέλιξη αυτής της κατάστασης. Για μια ακόμα φορά τα σχολεία, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο έλεος της κυβερνητικής αναλγησίας της «ατομικής ευθύνης»!

Η επαναλειτουργία των σχολείων μετά τις γιορτές χωρίς τη λήψη μέτρων προστασίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς αυξάνει ακόμη περισσότερο την πίεση προς τα νοσοκομεία. Οι απουσίες των μαθητών ήδη από τις πρώτες μέρες λειτουργίας των σχολείων επιβεβαιώνουν τα παραπάνω. Το κυβερνητικό αφήγημα περί ατομικής ευθύνης στη διαχείριση της κατάστασης αποτελεί συνέχεια της άθλιας διαχείρισης της πανδημίας και της συνειδητής κυβερνητικής επιλογής να μετατραπούν τα σχολεία σε εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοϊού. Η πραγματικότητα στα σχολεία είναι ότι εξακολουθούν να υπάρχουν πολυπληθή τμήματα και ακατάλληλες αίθουσες που συμβάλλουν στην εξάπλωση των λοιμώξεων, ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας, ελλείψεις ακόμα και σε αντισηπτικά και προϊόντα καθαρισμού. Επιπλέον, σημειώνονται αρκετές απουσίες εκπαιδευτικών, των οποίων τα κενά καλύπτονται «εκ των έσω» με αποκλειστική ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων, ή με μετακινούμενους αναπληρωτές, που από την αρχή της σχολικής χρονιάς καλύπτουν κενά και τοποθετούνται κάθε εβδομάδα σε διαφορετικό σχολείο σε οποιαδήποτε περιοχή ευθύνης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης που προσλήφθηκαν.

Την ίδια στιγμή η κατάσταση στα δημόσια νοσοκομεία 

και ειδικά στα παιδιατρικά τμήματα είναι τραγική!

Οι παιδιατρικές κλινικές στα δημόσια Νοσοκομεία έχουν φτάσει στα όριά τους. Σε πολλές περιοχές δεν υπάρχει παιδίατρος ή οι παιδιατρικές κλινικές είναι υποστελεχωμένες. Χαρακτηριστική είναι η κατάσταση με τις ΜΕΘ Παίδων, που δεν ξεπερνούν τις 55 σε ολόκληρη την Ελλάδα, καθιστώντας πια «κανονικότητα» τις διακομιδές από νοσοκομείο σε νοσοκομείο. Στη Βόρεια Ελλάδα, μάλιστα, μόνο το Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης διαθέτει Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, ενώ δεν υπάρχει ούτε ένα τέτοιο κρεβάτι σε Θεσσαλία και Ήπειρο! Εδώ στη Λήμνο το Νοσοκομείο είναι επίσης υποστελεχωμένο, ενώ απουσιάζουν πλήρως γιατροί που είναι απαραίτητοι για επείγουσες ιατρικές πράξεις, όπως  αναισθησιολόγοι και χειρουργοί. Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να αυξάνεται κατακόρυφα  ο αριθμός των αεροδιακομιδών και να τίθεται η ζωή των κατοίκων, παιδιών και ενηλίκων, σε μόνιμο κίνδυνο. 

Παράλληλα, στην πίεση που δέχονται τα παιδιατρικά νοσοκομεία αποτυπώνεται ανάγλυφα η δραματική απουσία δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Πολλοί γονείς στρέφονται στα παιδιατρικά νοσοκομεία Παίδων και στις εφημερίες τους, καθώς δεν υπάρχουν Κέντρα Υγείας με 24ωρη λειτουργία, στελεχωμένα με παιδίατρους, τα οποία θα μπορούσαν να περιθάλψουν τα περιστατικά των λοιμώξεων που δεν χρήζουν νοσηλείας, να ενημερώσουν και να συμβουλεύσουν τους γονείς. 

Το 2023 υπάρχουν ελλείψεις ακόμα και σε στοιχειώδη φάρμακα!

Την ίδια στιγμή εμφανίζονται τεράστιες ελλείψεις στα φάρμακα. Μετά από τις εκατόμβες νεκρών από την πανδημία που συνεχίζονται μέχρι και σήμερα και μετά τους ψηφισμένους νόμους διάλυσης των δημόσιων νοσοκομείων, επιλέγουν να στερήσουν από τον λαό φάρμακα ευρείας χρήσης, όπως αναλγητικά,  αντιπυρετικά, ακόμη και παιδιατρικά! 

Είναι ολοφάνερο πως τα μέτρα της κυβέρνησης περί προσωρινού περιορισμού των εξαγωγών, ή της υποχρεωτικής δήλωσης των αποθεμάτων από τις φαρμακαποθήκες, είναι κομμένα και ραμμένα στο πεδίο του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρηματικών ομίλων, αφού όχι μόνο κρύβουν την πραγματική αιτία του προβλήματος, αλλά ενισχύουν τους εκβιασμούς που τελικά έχουν αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των φαρμάκων. Γιατί κι εδώ δεν πρόκειται για «αστοχία», ούτε για εποχικές ελλείψεις. Είναι επιλογή να θυσιάζουν διαρκώς την υγεία του λαού στον βωμό της πολιτικής που θεωρεί ακόμη και το φάρμακο εμπόρευμα και άρα να διακινείται με κριτήριο το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος. 

Είναι απαράδεκτο το 2023 οι ασθενείς να μην έχουν πρόσβαση ή να ακριβοπληρώνουν το φάρμακο που χρειάζονται επειδή αυτό επιτάσσουν τα κέρδη των φαρμακοβιομήχανων και οι νόμοι της αγοράς και του ανταγωνισμού. Κι όλα αυτά σε μια εποχή που υπάρχουν όλες οι δυνατότητες στην επιστήμη, στην τεχνολογία, στην παραγωγή, με υπαρκτό το απαραίτητο εξειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό για την ανάπτυξη της έρευνας και της παραγωγής, ώστε να εξασφαλίζεται η επάρκεια φαρμάκων για όλους δωρεάν. 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες αλλά και όλα τα συνδικάτα 

να δυναμώσουμε τον οργανωμένο και συλλογικό αγώνα 

για να μη μείνει κανείς χωρίς δωρεάν περίθαλψη και φάρμακο.

  • Να απαγορευτούν -χωρίς αστερίσκους και εξαιρέσεις- οι παράλληλες εξαγωγές φαρμάκων.
  • Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εξασφάλιση δωρεάν όλων των απαραίτητων φαρμάκων σε αυτούς που τα χρειάζονται.
  • Άμεση στήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας και ιδιαίτερα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με μόνιμο προσωπικό και υποδομές, ειδικά για την περίθαλψη των παιδιών. 
  • Να παρθούν μέτρα για εξασφάλιση της υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία με βάση τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων και των Ενώσεων Γονέων.
  • Να καλυφθούν με νέες προσλήψεις όλα τα υπάρχοντα κενά, αλλά και αυτά που θα προκύψουν. 
  • Ειδικά στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που νοσούν, να δοθεί ειδική άδεια ασθενείας πλέον της αναρρωτικής χωρίς περικοπή σε μισθό και προϋπηρεσία. 


Μπαίνουμε και πάλι στην πρώτη γραμμή 

για την υπεράσπιση της υγείας και της μόρφωσης των μαθητών μας!




Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023

Ψήφισμα Συμπαράστασης στους Δικαστικά Δικαιωμένους Εκπαιδευτικούς.

ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΔΙΚΑΙΩΜΕΝΟΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, αδιόριστοι εκπαιδευτικοί – επιτυχόντες των γραπτών διαγωνισμών ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008 – έχουν δικαιωθεί από την Ελληνική Δικαιοσύνη, με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις στο όνομά τους, που τους διορίζουν αναδρομικά. Αποφάσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου (ΣτΕ), αναγνωρίζουν το δικαίωμα αναδρομικού διορισμού σε εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων, επιτυχόντων των γραπτών διαγωνισμών ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008. Μάλιστα, ο διορισμός αυτών των συναδέλφων δεν έρχεται σε αντιπαράθεση, ούτε επηρεάζει σε καμία περίπτωση όσους συναδέλφους έχουν ήδη διοριστεί μετά τους συγκεκριμένους διαγωνισμούς. 

Σε κάθε περίπτωση, δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν εργαζόμενους πρέπει να γίνονται σεβαστές από την Πολιτεία. Ως εκ τούτου, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου εκφράζει την απόλυτη συμπαράστασή του στους δικαστικά δικαιωμένους εκπαιδευτικούς και απαιτεί από την Κυβέρνηση να προχωρήσει στον άμεσο αναδρομικό  διορισμό των συναδέλφων. Επίσης, θεωρούμε ότι η πολιτεία οφείλει να αποκαταστήσει και τους συναδέλφους που δεν έχουν προσφύγει δικαστικά, αλλά βρίσκονται στον πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ.

Άλλωστε, είναι γεγονός ότι τα εκπαιδευτικά κενά είναι χιλιάδες και η κάλυψή τους με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών είναι υποχρέωση της πολιτείας, γι’ αυτό και αποτελεί ζήτημα πολιτικής βούλησης και όχι δικαστικών διεκδικήσεων. Για τον λόγο αυτό, συνεχίζουμε σταθερά και αταλάντευτα τον αγώνα για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών της Δημόσιας Εκπαίδευσης με άμεσους μόνιμους διορισμούς όλων των συναδέλφων μας που παραμένουν αδιόριστοι, παρά το γεγονός ότι έχουν μία ή και περισσότερες επιτυχίες σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, ανεξάρτητα από το αν έχουν κινηθεί δικαστικά, ή όχι, όπως επίσης και όλων των συναδέλφων μας που εργάζονται επί χρόνια ως αναπληρωτές. Απαιτούμε να δοθεί επιτέλους τέλος στο απαράδεκτο καθεστώς των «μόνιμων» αναπληρωτών που ουσιαστικά αναπληρώνουν… τον εαυτό τους, αφού καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.




Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023

Αναγνώριση προϋπηρεσίας στα ΣΔΕ για τον υπολογισμό του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Με βάση τις διευκρινήσεις που δόθηκαν με το υπ. αριθμ. 126542/Ε2/14-10-2022 έγγραφο, ως απάντηση σε σχετικό ερώτημα της ΔΙΔΕ Λέσβου, αναφορικά με την προϋπηρεσία στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), οι βεβαιώσεις προϋπηρεσίας των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στα ΣΔΕ δεν λογίζονται συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου με ωριαία αντιμισθία. Ως εκ τούτου, δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για την μοριοδότηση χρόνου συνολικής προϋπηρεσίας και Μ.Σ.Δ. κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων.

Ωστόσο, με βάση τη γνωμοδότηση με αριθμό 204/2005 του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, ως υπηρεσία για τον υπολογισμό του ωραρίου νοείται μόνο η εκπαιδευτική, αυτή που εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 34 του Ν. 3027/2002 το οποίο αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του Ν. 3687/2008. Ως εκ τούτου η προϋπηρεσία που έχει πραγματοποιηθεί στα ΣΔΕ του άρθρου 5 του Ν. 2525/1997 (ΦΕΚ Α΄) που αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του Ν. 3687/2008 (ΦΕΚΛ 153 Α΄) πρέπει να αναγνωριστεί ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία για τον υπολογισμό του ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Καλούμε τη ΔΙΔΕ Λέσβου, με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, να προχωρήσει άμεσα στην αναγνώριση της εν λόγω διδακτικής προϋπηρεσίας των συναδέλφων.