Δυο Λόγια για την “Αξιολόγηση” και όχι μόνο…
Με αφορμή την επίσκεψη των συμβούλων-αξιολογητών στο νησί μας την εβδομάδα που μας πέρασε, υπενθυμίζουμε για άλλη μια φορά την από καιρό διακηρυγμένη θέση της ΕΛΜΕ μας, απέναντι στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
Συνάδελφοι,
η λεγόμενη αξιολόγηση έρχεται να δείξει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, τους ίδιους τους μαθητές ως τους μεγάλους υπεύθυνους για τα αδιέξοδα του σημερινού σχολείου.
Ας μη μας κοροϊδεύουν:
- Φταίει το έλλειμμα της “αξιολόγησης” για τα χάλια των σχολικών υποδομών που πλημμυρίζουν στην πρώτη βροχή;
- Φταίει το έλλειμμα της “αξιολόγησης” για την όξυνση πολλών κοινωνικών, μαθησιακών και άλλων προβλημάτων που εντοπίζουμε μέσα στα σχολεία και μεγάλωσαν μετά την πανδημία; Και έχουν το θράσος οι «άριστοι» να μας κουνάνε το δάχτυλο ενώ οι ίδιοι δεν μπόρεσαν να διεξάγουν μια εκπαιδευτική έρευνα μέσω ΙΕΠ - για το οποίο εκτός των άλλων δαπανώνται πολλά εκ. € για την λειτουργία του – σε σχέση με τις επιπτώσεις τη πανδημίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
- Γιατί ενώ έφεραν νέα αναλυτικά προγράμματα που συνεχίζουν στον ίδιο δρόμο της αποσπασματικότητας και των εφήμερων δεξιοτήτων, δεν “αξιολόγησαν” τα προηγούμενα; Εδώ η αξιολόγηση δεν είναι αναγκαία;
- Φταίει η έλλειψη “αξιολόγησης” για το θέμα της λεγόμενης σχολικής βίας, που επιχειρούν να την αντιμετωπίσουν με ανώνυμες πλατφόρμες καταγγελίας και να φορτώσουν με ανάθεση από τον διευθυντή όλη την ευθύνη σε έναν εκπαιδευτικό υπεύθυνο ανά σχολείο;
- Ο συνάδελφος και η συναδέλφισσα που εδώ και μια δεκαετία γύριζε όλη την Ελλάδα ως αναπληρωτής/ρια για να στηρίξει με προσωπικό, οικονομικό και οικογενειακό κόστος το δημόσιο σχολείο, που εξαναγκάστηκε να δώσει ένα σκασμό λεφτά σε προσόντα και πιστοποιήσεις για να γίνει στην πορεία μόνιμος και να αμείβεται με 735€ δεν είναι αξιολογημένος; Πρέπει να τον περάσουμε από κρίση; Ήταν ικανός τόσα χρόνια να ματώνει και να πληρώνει και τώρα πρέπει να αποδείξει ότι είναι άξιος και ικανός να μορφώνει τα παιδιά του λαού;
Σε καμία περίπτωση! Έχει “αξιολογηθεί” στις πιο σκληρές συνθήκες κρατώντας το σχολείο όρθιο, το “καθαρό βλέμμα” των χιλιάδων μαθητών είναι η πιο ζωντανή απόδειξη, και δεν πρόκειται να κριθεί σε δύο προπαρασκευασμένα 45λεπτά σόου.
ΛΕΝΕ ΨΕΜΑΤΑ!
Αν ήθελαν ένα καλύτερο σχολείο όλες οι κυβερνήσεις θα ξεκινούσαν με τα βασικά:
- α) Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών
- β) Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης
- γ) Μείωση των μαθητών στις τάξεις
- δ) Εξασφάλιση σύγχρονών και ασφαλών σχολείων
- ε) Αύξηση των δαπανών για την παιδεία και των μισθών μας
- στ) Θέσπιση σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων που θα προάγουν την ολόπλευρη γνώση για σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.
Τίποτα από αυτά δεν κάνουν γιατί η λογική τους είναι το «κόστος – όφελος»
και τα κέρδη των λίγων
Στόχος τους είναι η μετατροπή της εκπαίδευσης σε ατομική υπόθεση, είναι το άνοιγμα νέων πεδίων για κερδοφορία, είναι η πλήρης υποταγή των νέων, της μελλοντικής βάρδιας της εργατική τάξης, στις επιδιώξεις του κεφαλαίου και στην απαίτηση για φθηνό, ευέλικτο και υποταγμένο εργατικό δυναμικό.
Ο αγώνας μας για να υπερασπιστούμε τον ρόλο του εκπαιδευτικού και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας έχει στριμώξει για τα καλά την Κυβέρνηση. Η καθημερινότητα που ζούμε όλοι μας μέσα και έξω από το σχολείο, αλλά και η πλήρης αποτυχία της να πείσει για τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεκπαιδευτικές στοχεύσεις της, την έχει αναγκάσει να καταφεύγει μόνο στους εκβιασμούς και τις απειλές. Έχουμε χάσει το μέτρημα πια, πόσες φορές έχει στείλει στα δικαστήρια τον αγώνα που δίνουμε εδώ και χρόνια.
Αλήθεια γιατί κανένας εισαγγελέας δεν ασχολήθηκε με τις εκατοντάδες καταγγελίες ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για τις απαράδεκτες και επικίνδυνες σχολικές υποδομές; Γιατί δεν έγινε καμία παρέμβαση για τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που καταστρατηγούν ακόμα και το συνταγματικό δικαίωμα στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά; Ρητορικά τα ερωτήματα…
Η μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην πανεργατική Απεργία στις 20/11, η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή παρά την τρομοκρατία του υπουργείου και τις άδικες δικαστικές αποφάσεις εδώ και χρόνια, δείχνουν για ακόμα μια φορά την αποφασιστικότητα του κλάδου να συνεχίζει ενωμένος και συσπειρωμένος ενάντια στα σχέδια κατηγοριοποίησης μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών. Φανερώνουν τη δύναμη που έχει η συλλογική, ενιαία και μαζική δράση, ότι οι συντονισμένοι αγώνες με περιεχόμενο και δίκαιες διεκδικήσεις είναι η πραγματική αντιπολίτευση σε αυτή και κάθε Κυβέρνηση.
Οι εκπαιδευτικοί, νεοδιόριστοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, θα παραμείνουμε μια γροθιά, γιατί ο κοινός αγώνας μας είναι δίκαιος. Γιατί γνωρίζουμε καλά ότι η στάση του καθενός μας σήμερα, διαμορφώνει τη συλλογική και συνολική εικόνα που θα έχει το σχολείο αύριο, το μορφωτικό και εργασιακό περιβάλλον για τις επόμενες γενιές μαθητών και εκπαιδευτικών. Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, έχουμε τον τρόπο να ακυρώσουμε για ακόμα μια φορά το σχέδιο τρομοκράτησης και επιβολής της πολιτικής της κατηγοριοποίησης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.
Ο αγώνας που δίνουμε αφορά όλη μας τη ζωή, για να εργαζόμαστε και να ζούμε με αξιοπρέπεια. Έχουν το θράσος να μας λένε για «αναβάθμιση του σχολείου», για «στήριξη του εκπαιδευτικού» και «αξιολόγηση», όταν οι μισθοί μας είναι καθηλωμένοι εδώ και 15 χρόνια και η τεράστια ακρίβεια κατατρώει ότι έχει απομείνει από το πενιχρό εισόδημά μας. Όταν υπάρχουν 51 χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί-μπαλάκι, από περιοχή σε περιοχή και από σχολείο σε σχολείο κάθε χρόνο, χωρίς δικαίωμα ούτε καν σε αναρρωτική άδεια. Όταν τα ενοίκια και έξοδα της καθημερινής διαβίωσης έχουν σπάσει κάθε όριο και από την πλευρά της κυβέρνησης δεν υπάρχει κανένα μέτρο.
Για όλα τα παραπάνω αποφασίζουμε συλλογικά να δυναμώσουμε τον αγώνα.
Για τα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει ο κάθε συνάδελφος, σας παραπέμπουμε και σε παλιότερο κείμενο της ΕΛΜΕ μας, από κοινού με τον ΣΕΠΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου, με ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με την αξιολόγηση.
https://elmelimnosaistratis.blogspot.com/2024/07/blog-post_22.html?m=1
Κάθε συνάδελφος που έχει απορίες, προβληματισμούς, σκέψεις να μην διστάσει να επικοινωνήσει με το Σωματείο.