Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2022

Ψήφισμα συμπαράστασης στις συναδέλφισσες του 4ου ΓΕ.Λ. Γαλατσίου.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλει τον Διευθυντή της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας Νικολόπουλο Αθανάσιο, που προχώρησε σε μια πρωτοφανή δίωξη συναδελφισσών, με τις ευλογίες του ΥΠΑΙΘ. 

Συγκεκριμένα, με υπογραφή του Διευθυντή της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας Νικολόπουλου Αθανάσιου, καλέστηκαν σε απολογία τρεις συναδέλφισσες του 4ου ΓΕ.Λ. Γαλατσίου, μέλη της Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας με την κατηγορία της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος. Ο λόγος; Η συμμετοχή των συναδελφισσών στη νόμιμα προκηρυχθείσα, από τις 22/09/22, Απεργία-Αποχή που κήρυξε η Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας από Μέντορες-Συντονιστές, τηρώντας όλες τις απαραίτητες διαδικασίες. Χωρίς μάλιστα η απεργία που κήρυξε η Γ΄ ΕΛΜΕ να έχει προσβληθεί σε κάποιο δικαστήριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι είχε προηγηθεί η αυθαίρετη και αντισυναδελφική ενέργεια του Διευθυντή του 4ου ΓΕ.Λ. Γαλατσίου, Αλεξόπουλου Παναγιώτη, να κοινοποιήσει στον Διευθυντή της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, τη στιγμή που δεν του είχε ζητηθεί, ότι οι συγκεκριμένες συναδέλφισσες απείχαν από τις αρμοδιότητες που συνοδεύουν τις τοποθετήσεις τους σε μέντορες/συντονιστές ασκώντας το νόμιμο και συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της Απεργίας-Αποχής που είχε πάρει η Γ΄ ΕΛΜΕ.

Ο Διευθυντής της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, επιδιώκει την ποινικοποίηση της συμμετοχής μελών του σωματείου σε νόμιμα προκηρυγμένη Απεργία! Αποτελεί πολύ σοβαρή, πρωτοφανή, επικίνδυνη εξέλιξη, που πρέπει να πάρει αποφασιστική, μαζική απάντηση! Με βάση το σκεπτικό του καλέσματος για απολογία των συναδελφισσών, αύριο θα μπορεί να παραπέμπεται και όποιος/όποια συνάδελφος/συναδέλφισσα παίρνει μέρος στις απεργιακές κινητοποιήσεις του σωματείου του, της Ομοσπονδίας του.

Πρόκειται για ξεκάθαρη προσπάθεια τρομοκράτησης όσων αγωνίζονται και βάζει στο στόχαστρο το ίδιο το δικαίωμα της Απεργίας, το ίδιο το δικαίωμα των Πρωτοβάθμιων Σωματείων να την κηρύσσουν. Δεν πρόκειται για τυχαία ή απερίσκεπτη ενέργεια, αλλά απόφαση της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, που λήφθηκε από κοινού με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια να χτυπηθεί το δικαίωμα στην Απεργία (που κατά τα άλλα λένε ότι είναι ξεπερασμένη), με αποκορύφωμα τον εκτρωματικό-απεργοκτόνο νόμο Χατζηδάκη, με βάση τον οποίο 6 φορές, έχουν κηρυχτεί παράνομες οι απεργίες του κλάδου μας. Δεν πρόκειται να περάσει η προσπάθεια τρομοκράτησης και χτυπήματος του δικαιώματος της Απεργίας.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου δηλώνει την αμέριστη συμπαράστασή του στις συναδέλφισσες του 4ου ΓΕ.Λ. Γαλατσίου και μέλη της Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας. Απαιτεί την άμεση παύση της δίωξης.

Κάτω τα χέρια από τις συναδέλφισσες του 4ου ΓΕ.Λ. Γαλατσίου που κατηγορούνται για παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος επειδή συμμετείχαν στην Απεργία-Αποχή που κήρυξε η Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας από μέντορες/συντονιστές!!!






ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΟΣΟΥΣ ΑΠΕΡΓΟΥΝ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ


ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ


ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΔΙΩΞΗ! 


Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2022

Kάλεσμα συμμετοχής στην ΑΠΕΡΓΙΑ της 15ης Δεκέμβρη.








ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 15ης ΔΕΚΕΜΒΡΗ!

ΠΟΥ ΚΗΡΥΞΑΝ ΟΛΜΕ (24ωρη) και ΔΟΕ-Σύλλογοι 

(3ωρη η ΔΟΕ και 3ωρη συμπληρωματική το ΔΣ του ΣΕΠΕ Λήμνου, άρα 24ωρη) 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 12:00 ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΤΕ

ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ 

ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΜΑΣ!

Στις 15 του μήνα η θέση κάθε εκπαιδευτικού είναι στην  απεργιακή συγκέντρωση!

  • Δεν ανεχόμαστε έναν ακόμη προϋπολογισμό πείνας για την πλειοψηφία των εργαζομένων και ένδειας για τη λειτουργία των σχολείων.
  • Μπαίνουμε όλοι στη μάχη γιατί δεν πάει άλλο! Μέσα σε 12 χρόνια μας έχουν κόψει 6 μισθούς! Ήρθε η ώρα να απαιτήσουμε και να κερδίσουμε πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας!
  • Στις 15/12 να μην ανοίξει κανένα σχολείο! Απεργούμε, γιατί δεν είμαστε εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας. Τα 737 ευρώ των νεοδιόριστων μοιάζουν με χαρτζιλίκι, την ώρα που ακόμα και η μονιμοποίησή τους μπαίνει στον πάγο, αφού ξεκάθαρα θέλουν τον εκπαιδευτικό όχι μόνο φθηνό, αλλά και σκυφτό και φοβισμένο!
  • Διεκδικούμε όλοι μαζί εδώ και τώρα άμεση απόδοση του δώρου Χριστουγέννων! 
  • Διεκδικούμε τη δυνατότητα να ικανοποιούνται οι σύγχρονες ανάγκες μας με την εργασία μας και τον μισθό μας! Δεν αποδεχόμαστε να μην μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στα καθημερινά μας έξοδα, να δυσκολευόμαστε να μετακινηθούμε από και προς το σχολείο, να πληρώνουμε 350 - 500 ευρώ για σπίτια – αποθήκες, και την ίδια ώρα να εξωθούμαστε να καταβάλουμε τεράστια ποσά, ως δίδακτρα, για τα περιβόητα "προσόντα"! 
  • Απεργούμε, γιατί διεκδικούμε την αναβάθμιση του παιδαγωγικού μας ρόλου σε ένα σχολείο σύγχρονο, δημόσιο και δωρεάν που να καλύπτει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.

Για όλα αυτά δίνουμε τη μάχη απέναντι στην κυβέρνηση που πανηγυρίζει για την ανάπτυξη του 3% και την αύξηση των φορολογικών εσόδων, ενώ διατυμπανίζει τα δεκάδες δις που δίνει στις μεγάλες εταιρείες και σε δαπάνες ιμπεριαλιστικών πολέμων. 

Οι απειλές της, η προσπάθειά της να περάσει ένα κλίμα φόβου και ατομισμού μέσα στα σχολεία και ιδιαίτερα στους νέους συναδέλφους, θα βρίσκουν τοίχο όσο είμαστε μια γροθιά απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική, όπως στην μάχη ενάντια στις ηλεκτρονικές εκλογές, όπως στις μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις του Νοέμβρη, αλλά και στη σθεναρή αντίσταση που προβάλλουμε οι εκπαιδευτικοί ενάντια στο σχολείο της «αξιολόγησης». 

Τίποτε δεν έχουμε να ελπίζουμε από αυτούς που, είτε ως κυβέρνηση, είτε ως αντιπολίτευση: 

  • Επέβαλλαν και διατηρούν τις τεράστιες μειώσεις στους μισθούς μας.
  • Μας έκλεψαν τα ΜΚ του 2016-2017.
  • Μας έκοψαν τον 13ο και 14ο μισθό.
  • Έφτασαν στα 67 χρόνια το ηλικιακό όριο για τη σύνταξη.
  • Απαγόρευσαν με νόμο τις συλλογικές διαπραγματεύσεις για τα εργασιακά δικαιώματα.
  • Παγίωσαν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση (1 στους 3 είναι αναπληρωτής).  

Δεν έχουμε περιθώριο για αναμονή, ούτε για παθητικότητα, που ανοίγουν τον δρόμο στις κυβερνήσεις για να ξηλώνουν όλο και περισσότερα δικαιώματα. Αποκαλυπτικές είναι οι δηλώσεις κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης στη ΔΕΘ που για άλλη μια φορά δεν είπαν μιλιά για αυξήσεις στους μισθούς μας.

Εδώ και τώρα δίνουμε αγωνιστική απάντηση σε όσους παίζουν βρώμικα παιχνίδια με το δικαίωμα χιλιάδων νεοδιόριστων συναδέλφων στη μόνιμη και σταθερή εργασία, συνδέοντάς το με την «αξιολόγηση» που επιχειρούν να επιβάλουν! Μόνο οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί μπορούμε να σώσουμε τους εαυτούς μας από την επίθεση αυτή και από τις συνδικαλιστικές δυνάμεις που -με την αμέριστη στήριξή τους στην «αξιολόγηση»- στρώνουν το χαλί στο Υπουργείο Παιδείας για την μη μονιμοποίηση των δόκιμων εκπαιδευτικών! Τα καταφέραμε και πριν, θα τα καταφέρουμε και τώρα! Η επίθεση απέναντι στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς θα αποτύχει χάρη στον αγώνα όλων μας!

Η Κυβέρνηση έχει εξαπολύσει απειλές και καταγγελίες εναντίον συναδέλφων, γιατί μας φοβάται, φοβάται τους αγώνες μας που καθημερινά ορθώνουν εμπόδια στην εφαρμογή της πολιτικής τους. Στις 15 του Δεκέμβρη να αποδείξουμε βάσιμους τους φόβους τους, ότι δεν θα τους στρώσουμε το χαλί, ούτε θα κάνουμε πίσω για όλα αυτά που έχουμε ανάγκη. Όπως έκαναν και άλλοι κλάδοι (εργαζόμενοι της e-food, οικοδόμοι, ξενοδοχοϋπάλληλοι κα) που με ενότητα, αποφασιστικότητα και απεργιακό αγώνα κέρδισαν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και αυξήσεις! Με ενότητα και αγώνα θα εμποδίσουμε κι εμείς τα σχέδιά τους για έναν εκπαιδευτικό εξοντωμένο και ένα σχολείο εξοντωτικό που απωθεί τους μαθητές και κάνει τη μόρφωση εμπόρευμα.  

      Άλλος δρόμος δεν υπάρχει. Γι’ αυτό και μόνο μετά την σύσκεψη των δεκάδων εκπαιδευτικών σωματείων, με αιχμή τις μισθολογικές διεκδικήσεις, άρχισε η Υπουργός να αφήνει και κάποιες υποσχέσεις για αυξήσεις στο απώτερο μέλλον. 



Όμως εμείς δεν μένουμε στις υποσχέσεις! Δεν έχουμε αυταπάτες! Μόνο αν τους πιέσουμε μπορούμε να κερδίσουμε, μόνο αν τους αναγκάσουμε! Η παρουσία μας στην απεργιακή κινητοποίηση και στη συγκέντρωση την Πέμπτη 15 Δεκέμβρη είναι αναγκαία, ώστε να βροντοφωνάξουμε και να απαιτήσουμε άμεσα:

  • Τέλος στην κοροϊδία και την ομηρεία! Να υπογραφούν εδώ και τώρα οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των δόκιμων νεοδιόριστών εκπαιδευτικών! 
  • Αύξηση μισθού κατά 20% στο εισαγωγικό κλιμάκιο (δηλ 950 ευρώ καθαρά) και αντίστοιχα σε όλα τα υπόλοιπα.
  • Άμεση καταβολή 13ου και 14ου μισθού με αφετηρία τον Δεκέμβριο του 2022.


Βγαίνουμε στους δρόμους και απαιτούμε να κάνουμε Χριστούγεννα με το δώρο που δικαιούμαστε, διεκδικούμε εδώ και τώρα τον κλεμμένο μόχθο μας!





Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2022

Αίτηση άδειας διευκόλυνσης μετακίνησης εκπαιδευτικών ενόψει των εορτών.

Όπως γνωρίζετε, η Λήμνος και ο Άγιος Ευστράτιος ανήκουν στις απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές που δεν εξυπηρετούνται με τακτική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία από και προς την υπόλοιπη χώρα. Τα δρομολόγια είναι ελάχιστα και συχνά σε ώρες που δεν εξυπηρετούν καθόλου. Επιπλέον, υπάρχει πάντα σοβαρός κίνδυνος ακύρωσης ή αναβολής δρομολογίων, είτε λόγω απαγορευτικού λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών (κίνδυνος αυξημένος λόγω της εποχής), είτε λόγω της αναξιοπιστίας του ενός από τα πλοία που εξυπηρετούν τα δυο νησιά, αυτού μάλιστα που εκτελεί τα περισσότερα δρομολόγια, το οποίο, όπως εύκολα μπορείτε να διαπιστώσετε αν ανατρέξετε στην τοπική ειδησεογραφία, παρουσιάζει σοβαρές βλάβες κάθε τρεις και λίγο. Για όλους αυτούς τους λόγους, όπως καταλαβαίνετε, επικρατεί έντονη και δικαιολογημένη ανησυχία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να μετακινηθούν, για το αν θα καταφέρουν να φτάσουν έγκαιρα στα σπίτια τους και να περάσουν τις γιορτές με τις οικογένειές τους, ή θα τους βρουν τα Χριστούγεννα σε λιμάνια, βαπόρια, ή στο δρόμο.

Ενόψει, λοιπόν, των διακοπών των Χριστουγέννων, θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε να παραχωρήσετε στους συναδέλφους που υπηρετούν στη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο ειδική άδεια διευκόλυνσης μίας έως δύο ημερών, ανάλογα με την περίπτωση, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη μετακίνησή τους. Ας σημειωθεί εδώ ότι ειδικά οι αναπληρωτές συνάδελφοι δεν δικαιούνται άδεια με πλήρεις αποδοχές, αφού, αν πάρουν κανονική, τους κόβεται το ημερομίσθιο από το επίδομα μη ληφθείσης κανονικής άδειας, ενώ αν πάρουν αναρρωτική χάνουν το μισό μεροκάματο. 

Αναλυτικότερα, με βάση τις τροποποιήσεις δρομολογίων που έχουν ήδη ανακοινωθεί, λόγω των εορτών, ισχύουν τα εξής για τους συναδέλφους που επιθυμούν να μετακινηθούν ακτοπλοϊκώς από τη Λήμνο προς τα παρακάτω λιμάνια (υπενθυμίζουμε ότι για τους περισσότερους το ταξίδι δεν τελειώνει εκεί, αλλά συνεχίζεται οδικώς):

Προς Μυτιλήνη 

Μοναδικό δρομολόγιο που εξασφαλίζει άφιξη στη Λέσβο πριν τα Χριστούγεννα είναι αυτό της Πέμπτης 22/12 στη 01:00 μετά τα μεσάνυχτα, που προϋποθέτει άδεια δύο ημερών (Πέμπτη 22/12 & Παρασκευή 23/12). Επόμενο δρομολόγιο, άφιξη στη Λέσβο Δευτέρα 26/12 στις 06:50 το πρωί, δηλαδή ταξίδι όλη τη νύχτα των Χριστουγέννων.

Προς Λαύριο

Το δρομολόγιο που εξασφαλίζει έγκαιρη άφιξη είναι αυτό της Πέμπτης 22/12 στις 21:45, που προϋποθέτει άδεια μιας ημέρας (Παρασκευή 23/12). Επόμενο δρομολόγιο το Σάββατο 24/12 τα χαράματα (04:30 το πρωί) με άφιξη στο Λαύριο στις 14:00 το μεσημέρι των Χριστουγέννων, Κυριακή 25/12! (Επιπλέον, αν δοθεί στους συναδέλφους η δυνατότητα να ταξιδέψουν την Πέμπτη, σε περίπτωση ακύρωσης ή αναβολής του δρομολογίου θα έχουν τουλάχιστον την επιλογή του Σαββάτου.)


Προς Καβάλα

Το δρομολόγιο που εξασφαλίζει έγκαιρη άφιξη είναι αυτό της Πέμπτης 22/12 στις 08:15, που προϋποθέτει άδεια δύο ημερών (Πέμπτη 22/12 & Παρασκευή 23/12). Το επόμενο δρομολόγιο είναι την Παρασκευή 23/12 στις 18:00 με άφιξη στην Καβάλα 22:15 και στη συνέχεια νυχτερινό ταξίδι μέχρι τον τελικό προορισμό. (Επιπλέον, αν δοθεί στους συναδέλφους η δυνατότητα να ταξιδέψουν την Πέμπτη, σε περίπτωση ακύρωσης ή αναβολής του δρομολογίου θα έχουν τουλάχιστον την επιλογή της Παρασκευής, ενώ αν αναγκαστούν να ταξιδέψουν Παρασκευή 23/12, σε περίπτωση ακύρωσης ή αναβολής, επόμενο προγραμματισμένο δρομολόγιο είναι την Τρίτη 27/12!!)


Σε ό, τι αφορά ειδικά τον Άγιο Ευστράτιο, λόγω δυσμενών συνθηκών, εξαιρετικά απομακρυσμένης θέσης, πιθανής ανάγκης χρήσης δύο διαφορετικών πλοίων και απουσίας αεροδρομίου, παρακαλούμε για την χορήγηση ειδικής άδειας διευκόλυνσης μετακίνησης δύο ημερών για όλους τους συναδέλφους που επιθυμούν να μετακινηθούν. 






Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2022

Ενημερωτικό για το μεταφορικό ισοδύναμο στα καύσιμα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,


Σας ενημερώνουμε ότι επεκτάθηκε και στη Λήμνο το μεταφορικό ισοδύναμο στα καύσιμα, από 7/12/2022.

Συγκεκριμένα, οι ωφελούμενοι του μέτρου εφόσον διαθέτουν ΜΑΝ, θα πρέπει να αποδεχτούν τους όρους της δράσης του Μ.Ι. Καυσίμων, στην Πλατφόρμα της δράσης. Σε περίπτωση που δεν έχουν εκδώσει ΜΑΝ, θα πρέπει πρώτα να πιστοποιηθούν μέσω της Πλατφόρμας της δράσης για την απόκτησή τους ώστε να καταστούν δικαιούχοι του μέτρου.
Η πλατφόρμα της δράσης βρίσκεται στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://metaforikoisodynamo.gr/
Από 07/12/2022 οι ωφελούμενοι μπορούν να προμηθεύονται επιλέξιμα υγρά καύσιμα:

  • Είτε επιδεικνύοντας την κάρτα τους με τον ΜΑΝ στον πρατηριούχο ο οποίος καταχωρεί στο Πληροφοριακό Σύστημα της δράσης την σχετική απόδειξη των καυσίμων που προμηθεύτηκαν μέχρι την επόμενη μέρα της έκδοσης του παραστατικού.
  • Είτε καταχωρίζοντας οι ίδιοι το παραστατικό στο Πληροφοριακό Σύστημα εντός αποκλειστικής προθεσμίας 30 ημερών από την έκδοση του παραστατικού αγοράς υγρών καυσίμων.

Επιλέξιμες Δαπάνες
Τροποποιείται το πλήθος των επιλέξιμων δαπανών των ωφελούμενων μονάδων (πολίτες) από 1-12-2022 ως εξής:

  • Για τους δικαιούχους της παρ.1 του άρθρου 6 της ΚΥΑ (μόνιμους κατοίκους) είναι επιλέξιμες έως και τρεις (3) αποδείξεις προμήθειας υγρών καυσίμων ανά ημερομηνία έκδοσης απόδειξης, και μέχρι τριάντα (30) αποδείξεις ανά μήνα.
  • Για τους δικαιούχους της παρ.2 του άρθρου 6 της ΚΥΑ (υπαλλήλους) είναι επιλέξιμη μία (1) απόδειξη προμήθειας υγρών καυσίμων ανά ημερομηνία έκδοσης απόδειξης, και μέχρι δέκα (10) δαπάνες ανά μήνα.

Επισημαίνουμε:
α) Οι δικαιούχοι της δράσης οφείλουν να κάνουν χρήση των καυσίμων που προμηθεύονται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη των αναγκών των μελών της ωφελούμενης μονάδας τους, επιδεικνύοντας το ΜΑΝ σε κάθε αγορά επιλέξιμων καυσίμων και μόνο για ιδιόκτητα ή μισθωμένα μέσα (οχήματα, σκάφη, μηχανήματα, οικίες, γραφεία κ.ά.) που διαθέτουν. Για τα μισθωμένα μέσα θα πρέπει να διαθέτουν αντίστοιχα μισθωτήρια.

β) Σύμφωνα με το άρθρο 15 της ΚΥΑ προβλέπεται η διενέργεια Δειγματοληπτικών ελέγχων σε ωφελούμενες μονάδες και επιχειρήσεις για τη διασφάλιση της ορθής εφαρμογής του μέτρου. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να φυλάσσετε τα παραστατικά προμήθειας των επιλέξιμων καυσίμων για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από τη σχετική πληρωμή σας.

Μπορείτε να βρείτε την ΚΥΑ στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://metaforikoisodynamo.gr/Files/2022_KYA_4111_08_01_3201_Pilotiki_Efarmogi_MI_Kausimwn.pdf

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022

Απόφαση της ΕΛΜΕ - Πρόταση προς τους συναδέλφους για την επόμενη φάση της αξιολόγησης.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει την προσπάθεια εκφοβισμού και πίεσης των εκπαιδευτικών, που εδώ και σχεδόν 1,5 χρόνο δίνουν μάχη ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια κατηγοριοποίησης των σχολείων και απαξίωσης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Σε μια περίοδο, μάλιστα, που οι εκπαιδευτικοί -και ειδικά της Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης- «τρέχουν και δε φτάνουν» με διαγωνίσματα, διορθώσεις γραπτών, καταχωρήσεις απουσιών και όλες τις άλλες εργασίες -διδακτικές και μη- που τους βαρύνουν.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αποκομμένη πλήρως από την πραγματικότητα, αδιαφορώντας πλήρως για μαθητές και εκπαιδευτικούς, έχει έναν και μόνο στόχο: να περάσει η πολιτική της κυβέρνησης στην εκπαίδευση κι ας πάει πίσω η εκπαιδευτική διαδικασία. Την ίδια στάση κρατούν και πολλοί συντονιστές εκπαίδευσης, πιέζοντας συναδέλφους ώστε να συμπληρωθούν οι δείκτες, όπως ακριβώς θέλουν οι ίδιοι κι όχι οι εκπαιδευτικοί.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι εκπαιδευτικοί, με τις συλλογικές μας αποφάσεις, δεν αποδεχόμαστε, απορρίπτουμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, τη βαθιά αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων στέκεται απέναντι στα σχέδια για κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, για απαξίωση της ολόπλευρης μόρφωσης για όλα τα παιδιά και στροφή στις εφήμερες δεξιότητες, για τη μεταφορά του κόστους ακόμα περισσότερο στις τσέπες των γονιών, για την απαξίωση των συλλόγων διδασκόντων και την αλλοίωση του παιδαγωγικού ρόλο των εκπαιδευτικών.

Οι ευθύνες της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ είναι τεράστιες! Έχουν αφήσει τον κλάδο ακάλυπτο εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο, κόντρα στην εκφρασμένη διάθεση χιλιάδων εκπαιδευτικών για συνέχιση του αγώνα. Αντιμάχονται μετά μανίας κάθε συζήτηση για επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής που κατά κοινή ομολογία αποτελεί το πιο ισχυρό μας όπλο ενάντια στην «αξιολόγηση» και το πλέον ικανό να συσπειρώσει τον κλάδο! Από την άλλη, ακόμα περιμένουμε από την ΟΛΜΕ να ανακοινώσει εκείνους τους περίφημους «άλλους τρόπους και μέσα» που δήθεν θα εξασφάλιζαν τη συνέχιση του αγώνα. Αντίθετα, η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει κυριολεκτικά «εξαφανίσει» εντελώς ως θέμα την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας! Ουσιαστικά, αρνούνται να ενεργοποιήσουν τον κλάδο ώστε να εκφραστεί συλλογικά η αντίθεσή του στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. 



Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου αποφασίζει τα παρακάτω βήματα:

  1. Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα θέση και να καλύψει τους εκπαιδευτικούς ώστε να αντισταθούν στη συμπλήρωση των δεικτών της αξιολόγησης.
  2. Απαιτούμε την άμεση προκήρυξη απεργίας – αποχής από την ΟΛΜΕ (χωρίς καμιά υποχώρηση στις αντιδραστικές προϋποθέσεις του ν. Χατζηδάκη), ώστε να εκφραστεί συλλογικά η αντίθεση του κλάδου.
  3. Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταθέτει πρόταση (ακολουθεί) μπροστά στην επόμενη φάση της αξιολόγησης (10/12/2022), με βάση τις θέσεις και τα αιτήματα του κλάδου, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί από τους συναδέλφους. Καλούμε τους συντονιστές των ομάδων και στην τρέχουσα συγκυρία να αξιοποιούν το κείμενο της ΕΛΜΕ, ώστε σε κάθε περίπτωση να αποτυπώνουν τις θέσεις του κλάδου.


Υπενθυμίζουμε επίσης:


  • Οι συντονιστές εκπαίδευσης δεν έχουν κανένα δικαίωμα να τροποποιήσουν τη διατύπωση ή να επιβάλλουν στις ομάδες να γράψουν κάτι συγκεκριμένο στους δείκτες αξιολόγησης.




ΑΠΟΦΑΣΗ-ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ 

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΜΑΣ  

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


Οι εκπαιδευτικοί που εργαζόμαστε στο Δημόσιο Σχολείο αντιμετωπίζουμε, στην προσπάθεια για τη διαπαιδαγώγηση και τη μόρφωση των μαθητών μας, πολλά και οξυμένα προβλήματα, που αφορούν συνολικά το πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης και ασφαλώς και το σχολείο που εργάζομαι. Τα προβλήματα αυτά, τόσο του κάθε σχολείου, όσο και συνολικά της εκπαίδευσης, είναι γνωστά και καταγεγραμμένα στο Υπουργείο Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί, είτε ως άτομα, είτε ως Σύλλογος Διδασκόντων, είτε μέσα από την ΕΛΜΕ, είτε από κοινού με γονείς και μαθητές, έχουμε καταθέσει, προφορικά ή γραπτά, τις απόψεις μας και τα αιτήματά μας, στη Διοίκηση και στο Υπουργείο Παιδείας, χωρίς καμία ανταπόκριση.

Στο πλαίσιο αυτό, διαχρονικά διεκδικούμε την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς, τη συχνή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, τη γενναία αύξηση της χρηματοδότησης, την πρόσληψη διοικητικού προσωπικού, την παρουσία εξειδικευμένου βοηθητικού επιστημονικού προσωπικού, (πχ ψυχολόγοι) και πολλά άλλα.

Αντί να ικανοποιηθούν τα παραπάνω, κοινή διαπίστωση είναι ότι τα σχολεία λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο, στην προσπάθεια και στην προσφορά των εκπαιδευτικών, όπως έδειξε ανάγλυφα η περίοδος της καραντίνας. Οι εκπαιδευτικοί, εκτός από τα διδακτικά τους καθήκοντα, διεκπεραιώνουν πλήθος άλλων εργασιών και δραστηριοτήτων, άσχετων με το διδακτικό τους έργο, ενώ συνεχώς επιφορτίζονται και νέα καθήκοντα.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η αξιολόγηση και οι σχετικές διαδικασίες, όπως δείκτες, βαθμολόγηση δεικτών κ.α. και μάλιστα με “εντέλλεσθε”, δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην ανάδειξη και κυρίως στη λύση των έτσι και αλλιώς γνωστών στο ΥΠΑΙΘ προβλημάτων της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα, η διεθνής πείρα δείχνει ότι, όπου εφαρμόστηκαν τα μέτρα αυτά, βάθυνε η κατηγοριοποίηση των σχολείων, η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολικών μονάδων, ενώ σχολεία οδηγήθηκαν σε κλείσιμο.


Πιο συγκεκριμένα, για τους άξονες-δείκτες που προτείνει το ΥΠΑΙΘ:

Για την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, εφαρμογή διαφοροποιημένης μάθησης, υποστήριξη ένταξης ευάλωτων ομάδων μαθητών/τριών και μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σήμερα η πλειοψηφία των σχολικών κτηρίων είναι ακατάλληλα, με σημαντικές ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή. Μέσα στον Δεκέμβρη υπάρχουν ακόμα ελλείψεις στο Ειδικό Βοηθητικό και στο Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό. Το 30% των σχολικών κτηρίων είναι 50ετίας. Γυμναστήριο έχει το 19% των Δημοτικών, το 42% των Γυμνασίων/Λυκείων και το 17% των ΕΠΑΛ. Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έχει το 27% Δημοτικών. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών έχει το 5% Δημοτικών και το 26% των Γυμνασίων/Λυκείων. Βιβλιοθήκη έχει το 12% των Δημοτικών, το 38% των Γυμνασίων/Λυκείων και το 37% των ΕΠΑΛ. Η δε διαφοροποιημένη μάθηση δεν μπορεί να εφαρμοστεί, σε ένα σχολείο που κυνηγάει δείκτες, που εφαρμόζει έντονους εξεταστικούς φραγμούς (τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις τύπου Pisa).

Η υλοποίηση των παραπάνω δεικτών συνδέεται με:

  1. Με ετήσια επιστημονική επιμόρφωση και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. 
  2. Δημιουργία ψηφιακού-υποστηρικτικού υλικού για τους εκπαιδευτικούς.
  3. Δημιουργία σύγχρονων υποδομών, εργαστήριων και βιβλιοθηκών.  
  4. Ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών με βάση ένα ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα που θα μορφώνει όλα τα παιδιά, θα συνδέει τη θεωρία με την πράξη, την επιστήμη με την Τέχνη και τον Αθλητισμό.  Θα παρέχει σύγχρονα και καλογραμμένα βιβλία σε όλα τα παιδιά, αλλά και όλο το αναγκαίο υποστηρικτικό υλικό. Θα προσφέρει την απαραίτητη στήριξη και ενισχυτική δομή με βάση και τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυσκολίες των μαθητών. 




Για την παρακολούθηση/μείωση της σχολικής διαρροής, μέριμνα για τη μετάβαση από βαθμίδα σε βαθμίδα και την αγορά εργασίας.

Είναι γνωστό από πληθώρα μελετών και στοιχείων ότι τα αίτια της σχολικής διαρροής έχουν κατά βάση κοινωνική προέλευση. Η καταβαράθρωση των μισθών και συνακόλουθα του βιοτικού επιπέδου, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, η αύξηση της ανεργίας στις οικογένειες χιλιάδων μαθητών μας αποτυπώνεται στην αύξηση των μαθησιακών προβλημάτων. Συγχρόνως, το γεγονός ότι δεν διδάσκονται όλα τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς, η αποδοχή ότι η παρεχόμενη εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να διαφοροποιείται ανά περιοχή και σχολείο (υποδομή, προσωπικό, κενά κ.α) αντικειμενικά οξύνει τις ανισότητες και την σχολική διαρροή. Επιπλέον, στο σημερινό σχολείο πολύ μεγάλες είναι οι ελλείψεις στη στήριξη και τα αντισταθμιστικά μέτρα για αυτές τις οικογένειες, η εξειδικευμένη βοήθεια από ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό, όπως διεκδικούμε οι εκπαιδευτικοί, ενώ ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη είναι πολύ πίσω από τις σύγχρονες ανάγκες.

Ουσιαστική εκπαιδευτική πολιτική για τη σχολική διαρροή σημαίνει:

  1. Ενισχυτική Διδασκαλία και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη από την αρχή της χρονιάς.
  2. 20 μαθητές ανά τάξη (και 15 στην πανδημία), για να μπορούν να στηριχθούν όλα τα παιδιά.
  3. Τμήματα ένταξης και υποδοχής με βάση τις ανάγκες και την σημερινή ελληνική πραγματικότητα. 
  4. Ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για όλους τους μαθητές. Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών σε όλα τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς.

 

Για τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων.

Σήμερα ανησυχία προκαλεί η αύξηση της σχολικής βίας εντός και εκτός σχολείου. Οι συνέπειες του μακροχρόνιου εγκλεισμού, το υποβαθμισμένο σχολικό περιβάλλον, η υπερφορτωμένη τάξη, η φτωχοποίηση της κοινωνίας και οι αξίες του ανταγωνισμού και του ατομισμού συμβάλλουν στην όξυνση αυτού του προβλήματος. Η λειτουργία της εκπαίδευσης οφείλει να κινείται στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων: 

  1. Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.
  2. 20 μαθητές ανά τάξη. 
  3. Πρόγραμμα σχολικών γευμάτων κρατικά οργανωμένο με επέκταση σε όλα τα σχολεία. 
  4. Δωρεάν εκδρομές για όλους τους μαθητές.
  5. Αναβάθμιση των πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων στα σχολεία με την υλοποίηση των αντίστοιχων υποδομών και κάλυψη του απαραίτητου προσωπικού.
  6. Ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό σε όλα τα σχολεία. 


Για την καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

Σημειώνουμε ότι ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τέτοιες πλευρές διαρκώς υποβαθμίζεται με σειρά νομοθετημάτων, ενώ απουσιάζει το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, που θα μπορούσε να διαχειριστεί ενδοσχολικές αντιπαραθέσεις μεταξύ των μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών και μαθητικών που οξύνθηκαν την περίοδο της πανδημίας. Άμεση ανάγκη αποτελεί η πρόσληψη σταθερού ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού σε όλα τα σχολεία (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές).


Για την ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας, υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, κοινωνίας, την υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος. 

Οι σύλλογοι γονέων, οι μαζικοί φορείς και τα σωματεία στα πλαίσια της αυτοτελούς λειτουργίας τους και  των διακριτών τους ρόλων μπορούν σε πνεύμα συνεργασίας να συναντηθούν με τα αιτήματα και τις αγωνίες των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Μέσα από τα όργανά τους και την αλληλοτροφόδοτηση μπορούν να εντοπίσουν καλύτερα, να εξειδικεύσουν τις γενικές και ειδικές ανάγκες κάθε σχολείου και να ζητήσουν από την πολιτεία την ικανοποίηση όλων των σχετικών αναγκών. 


Για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, την κατανομή και διαχείριση πόρων, την αξιοποίηση σχολικών πόρων και υποδομών. 

Η συνεργασία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας με σκοπό την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου  και των υποδομών προϋποθέτει:

  1. Την κάλυψη όλων των αναγκών και την επαρκή χρηματοδότηση όλων των σχολείων. 
  2. Άμεση εξάλειψη του φαινόμενου των προκάτ/σχολείων. 
  3. Ειδικές αίθουσες σε κάθε σχολείο. 
  4. Κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό.
  5. Καμία εμπλοκή των γονέων και ιδιωτικών φορέων στην χρηματοδότηση των σχολείων.

Σε διαφορετική περίπτωση η μόρφωση και το επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα διαφοροποιείται ανά σχολείο με αποτέλεσμα την ανισότιμη μόρφωση.


Για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις. 

Ισότιμη συμμετοχή των  εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση σημαίνει:

  1. Δραστική εξάλειψη του φαινομένου ένας στους τρεις εκπαιδευτικούς να εργάζεται σε δύο και περισσότερα σχολεία.
  2. Ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

Για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, που όμως είναι γνωστό ότι δεν απευθύνονται σε όλα τα παιδιά. 

Τα χρήματα που δίνονται για τη χρηματοδότηση αυτών των προγραμμάτων θα μπορούσαν να κατευθυνθούν στην κάλυψη ουσιαστικών αναγκών των σχολείων και των μαθητών. Πολλά από αυτά τα προγράμματα οδηγούν στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του ενιαίου προγράμματος σπουδών.


Για τον εσωτερικό κανονισμό

Κανείς δεν είναι ενάντια στη θέσπιση κανόνων ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, στα πλαίσια των ευρύτερων στοχεύσεων δημιουργίας κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ενημερώνουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που πιθανόν αδυνατεί να το αντιληφθεί, ότι όλα αυτά συμβαίνουν και σήμερα. Πολλά από τα κοινωνικά και εκπαιδευτικά προβλήματα που ξεσπούν μέσα στο σχολείο έχουν την αιτία τους σε προβλήματα που γεννιούνται έξω από αυτό. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, με συναίσθηση του παιδαγωγικού μας ρόλου,  μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων, χωρίς τυμπανοκρουσίες, αντιμετωπίζουμε καθημερινά απλά ή συνθετότερα προβλήματα. 


Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε, όπως κάναμε μέχρι τώρα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, να συμβάλλουμε στη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου και ταυτόχρονα, να διεκδικούμε ένα σχολείο Δημόσιο και Δωρεάν για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.


ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ!
Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!