Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

Σχετικά με τον ασφυκτικά πιεστικό τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων.

Ενδοσχολικές εξετάσεις «fast track» από το Υπουργείο Παιδείας!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και το Υπουργείο Παιδείας, προχωρούν σε μια «fast track» διαδικασία ενδοσχολικών εξετάσεων για τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ. Με το χρονοδιάγραμμα για το τέλος των μαθημάτων και τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων εντατικοποιούν και στριμώχνουν σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια τις ενδοσχολικές εξετάσεις, υποβαθμίζοντας έτσι την εκπαιδευτική διαδικασία και δημιουργώντας πρόσθετες δυσκολίες για τους μαθητές.

Είναι χαρακτηριστικά τα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια:

  • Οι μαθητές της Γ' τάξης των ΕΠΑΛ καλούνται να εξεταστούν σε 5 έως και 8 μαθήματα, ανάλογα με την ειδικότητά τους, μέσα σε 6 ημέρες. Το πρόγραμμα αυτό παραβιάζει κάθε κοινή λογική. Πολλοί μαθητές θα δώσουν έως και 2 μαθήματα την ημέρα. Οι εξετάσεις τελειώνουν στις 6/6, ενώ στις 7/6, χωρίς ανάσα κυριολεκτικά, ξεκινάνε οι Πανελλαδικές εξετάσεις. 
  • Οι μαθητές των ΓΕΛ θα αντιμετωπίσουν αντίστοιχες συνθήκες γράφοντας κάθε μέρα προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις. Ιδιαίτερα οι μαθητές της Β' Λυκείου μέσα σε 10 ημέρες θα εξεταστούν σε 16 μαθήματα.  

Μόνο ως κοροϊδία προς τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μπορεί να εκληφθεί το κάλεσμα του Υπουργείου προς τους διευθυντές των σχολείων “να μεριμνήσουν για την ορθολογική κατάρτιση του προγράμματος των εξετάσεων... προκειμένου οι μαθητές να έχουν την δυνατότητα να προετοιμαστούν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο”!!!

Το Υπουργείο Παιδείας με το πλαίσιο αυτό φορτώνει πρόσθετο άγχος και βάρη στους μαθητές αδιαφορώντας για τις παιδαγωγικές συνέπειες, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο τα παιδιά των ΕΠΑΛ που θα έχουν και το επιπλέον άγχος των Πανελλαδικών. Τελικά η πολυδιαφημιζόμενη παράταση του σχολικού έτους ουσιαστικά μεταφράζεται σε αύξηση της εξεταστικής πίεσης για όλους τους μαθητές.




Αντιεπιστημονικές και αντιπαιδαγωγικές αναθέσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια.

Η κυβέρνηση παίζει με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και υποβαθμίζει το ρόλο των εκπαιδευτικών! 

Με αλλεπάλληλες υπουργικές αποφάσεις το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε τις νέες αναθέσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια. Η κυβέρνηση παρόλες τις φανφάρες για έργο στην εκπαίδευση, συνεχίζει στην αντιλαϊκη ρότα που χάραξαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, τα αποτελέσματα της οποίας είναι ήδη "εδώ", μέσα στη σχολική τάξη! 

Οι νέες αναθέσεις εναρμονίζονται με τις νέες ενοποιημένες ειδικότητες που δημιουργήθηκαν πριν από λίγο καιρό με το νόμο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Με το νόμο αυτό οι συνολικά 167 ειδικότητες που υπήρχαν έγιναν 40, γενικεύοντας στο έπακρο τη δεύτερη και τρίτη ανάθεση φέρνοντας σε δυσμενή θέση ολόκληρους κλάδους.

Και η πρώτη και η δεύτερη Υ.Α. δημοσιεύθηκαν με κριτήριο όχι την επιστημονική και παιδαγωγική πρακτική αλλά για να καλύψει η κυβέρνηση τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν και να μειώσει περεταίρω την ανάγκη μόνιμων διορισμών και πρόσληψης νέων αναπληρωτών από τη νέα σχολική χρονιά.

Έτσι καλούνται εκπαιδευτικοί να διδάξουν μαθήματα ακόμα και άσχετα με το επιστημονικό τους αντικείμενο ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που στοχοποιήθηκαν ειδικότητες, αφού έμειναν χωρίς κανένα μάθημα Α’ ανάθεσης.

Οι αντιδράσεις των συναδέλφων και η κατακραυγή για τις παράλογες αναθέσεις οδήγησαν το Υπουργείο να αναιρέσει κάποιες αδικίες, δεν αλλάζει όμως σε τίποτα την ουσία και τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Η «μπακαλίστικη» λογική του Υπουργείου που «κόβει και ράβει» αναθέσεις έρχεται να υπηρετήσει τις δραστικές περικοπές μαθημάτων και ειδικοτήτων στο «Νέο Λύκειο» που ετοιμάζουν, αλλά και να κρύψει κάτω από το χαλί την πραγματικότητα των κενών στα σχολεία λόγω της χρόνιας αδιοριστίας που και αυτή η κυβέρνηση υλοποιεί.

Κανείς συνάδελφος δεν πρέπει να ξεχάσει ότι τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μείωσε ώρες διδασκαλίας, κατάργησε μαθήματα, κατάργησε τα μειωμένα ωράρια για τους υπεύθυνους των εργαστηρίων, αύξησε τους μαθητές στην τάξη και εξαφάνισε δεκάδες ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ.

Η λογική της μετατροπής του εκπαιδευτικού από επιστήμονα σε εκπαιδευτικό που «κάνει τα πάντα και συμφέρει», υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, πρέπει να βρει την αντίθεση όλων των σωματείων. Να εναντιωθούμε στο «φθηνό» σχολείο με μαθητές χωρίς μόρφωση και δικαιώματα. 


Εδώ και τώρα διεκδικούμε:

  • Μείωση των μαθητών στην τάξη σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις, 
  • Επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου.
  • Κατάργηση της Γ’ ανάθεσης. 
  • Κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερα από 2 σχολεία. 
  • Όχι  στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ
  • Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων



 

Παρασκευή 25 Μαΐου 2018

Αλλαγή ημερομηνίας Πορείας Ειρήνης και σχετικών εκδηλώσεων

Ενημερώνουμε ότι η ημερομηνία της πορείας και της εκδήλωσης για την ειρήνη που συνδιοργανώνουν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου και η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου μαζί με την ΕΕΔΥΕ, μετατίθεται για την Κυριακή 3 Ιουνίου 2018, την ίδια ώρα.

Παρακαλούμε τους συναδέλφους να ενημερώσουν τους μαθητές και τους γονείς για την αλλαγή αυτή.




Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

Πρόσκληση στην προβολή της ταινίας "Η Τέλεια Ομορφιά" από την Κινηματογραφική Λέσχη Μύρινας Λήμνου - Τρίτη 22/5 στις 21:00, 2ο Δημοτικό Μύρινας



Η Κινηματογραφική Λέσχη Μύρινας Λήμνου, μια πρωτοβουλία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και μαθητών, σας προσκαλεί στην προβολή της ταινίας “H Τέλεια Ομορφιά  την Τρίτη 22/05, στις 21:00, στo 2ο Δημοτικό Μύρινας. Η είσοδος είναι, φυσικά, δωρεάν. Ελάτε με την καλή σας διάθεση και την αγάπη σας για το καλό σινεμά!


La Grande Bellezza (H Τέλεια Ομορφιά) 

2013 | 141’ | Ιταλία - Γαλλία| σκηνοθεσία: Paolo Sorrentino

με τους: Toni Servillo, Carlo Verdone, Sabrina Ferilli


Ο Τζεπ Γκαμπαρντέλα είναι ένας 65χρονος, κομψός, φλεγματικός άντρας, γοητευτικός κι ερωτεύσιμος, ένας επιτυχημένος συγγραφέας του ενός και μόνο βιβλίου, γνωστός δημοσιογράφος και κοσμικός. Ζει στη Ρώμη κι όταν λέμε ζει, εννοούμε με κάθε ρανίδα της ύπαρξής του: κάνει βόλτα στην πόλη με τη μαγική ιστορία, λουσμένη στον καλοκαιρινό ήλιο, μπαινοβγαίνει στα ομορφότερα σπίτια που στέγασαν και καθόρισαν τις τέχνες, με την ίδια ευκολία που περνά το βράδυ του στο στριπτιζάδικο ενός παλιού φίλου, πηγαίνει σε ξέφρενα πάρτι που διαρκούν ως το ξημέρωμα και διοργανώνει, ως τέλειος οικοδεσπότης, συγκεντρώσεις στο μοναδικό σπίτι του με το μπαλκόνι που αγγίζει το Κολοσσαίο. Είναι ένας bon viveur, φίλος των τεχνών και των γραμμάτων, αλλά και των ανθρώπων που τα δημιουργούν, τα σχολιάζουν ή τα εμπορεύονται. Ταυτόχρονα, είναι ένας άντρας στο τελευταίο κεφάλαιο της ζωής του, που, αφενός συνειδητοποιεί αίφνης πως είναι κι αυτός μέλος ενός υποκριτικού κύκλου που επιδίδεται σε ψευτοφιλοσοφικές συζητήσεις με ένα ποτό στο χέρι, μανιώδεις χορευτικές φιγούρες και εξαλλοσύνες συντροφιά με τα απομεινάρια των party animals που προσπαθούν να διατηρήσουν τη χαμένη αίγλη του παρελθόντος, κι αφετέρου νιώθει το χρόνο να τον πιέζει να αξιολογήσει όσα πέρασε κι όσα κατάφερε ως τώρα.

Ο θεατής προσκαλείται σε μια φαντασμαγορική περιπλάνηση στις αμέτρητες ηδονές, τα ξέφρενα πάρτι και τις ολονύχτιες κραιπάλες της Ρώμης. Με ξεναγό έναν κοσμοπολίτη συγγραφέα που βαρέθηκε να πνίγει τις υπαρξιακές κρίσεις του σε ακριβά κοκτέιλ και αρχίζει σταδιακά να συνειδητοποιεί τη ματαιότητα των πάντων. Μία κοινωνία σε κρίση, ένας διαφορετικός κόσμος μακριά από τη σκληρή πραγματικότητα, με μόνο άγχος την ανακάλυψη νέων ηδονών και καινούργιων ενδιαφερόντων. Όλα μπορούν να γίνουν στην αιώνια πόλη. Όμως όταν τα φώτα σβήσουν, όταν τα πάρτυ τελειώσουν, βρίσκεσαι μόνος σου ακόμα κι αν περιπλανιέσαι μέσα στο πλήθος. Εκεί όπου ολοκληρώνεται η «Γλυκιά Ζωή» του Φεντερίκο Φελίνι (1960), ξεκινά «Η Τέλεια Ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο. Μπορεί να ακούγετai υπερβολική ή ίσως και ιεροσυλία μία τέτοια σύγκριση, αλλά είναι γεγονός ότι ο Σορεντίνο, με πρωταγωνιστή του και πάλι τον σπουδαίο Τόνι Σερβίλο, μας παραδίδει μία σπουδαία ταινία, ένα πραγματικό αριστούργημα, μία από τις κορυφαίες κινηματογραφικές στιγμές του 2013. 

Το τρέιλερ της ταινίας:   https://youtu.be/V-JKHQj6rBM 

Η σελίδα της Λέσχης στο facebook: https://www.facebook.com/Cinephilimnos/ 

(Κάντε like στη σελίδα για να ενημερώνεστε για όλα τα νέα της Λέσχης και να παρακολουθείτε τις δράσεις μας)

Τοποθέτηση του αντιπροσώπου της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου Ανδρέα Ξυπτερά στο 12ο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ.

Στην εισήγηση γίνεται μια περιγραφή των συνθηκών που βιώνουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Αντίστοιχες καταστάσεις και χειρότερες βιώνουν εργαζόμενοι και εργάτες σε όλες τις δουλειές. Σκοπός μας όμως είναι να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση και για να γίνει αυτό πρέπει να πείσουμε την κοινωνία ότι η μονιμοποίηση των αναπληρωτών θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της λειτουργίας του σχολείου, στη μόρφωση των μαθητών και θα ελαφρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό. 

Οι δυναμικές πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις από την αρχή της σχολικής χρονιάς έφεραν στο προσκήνιο το αίτημα για τη στελέχωση των σχολείων με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Για εμάς τους αναπληρωτές η σταθεροποίηση του εργασιακού περιβάλλοντος και των σχέσεων εργασίας αποτελεί όρο επιβίωσης. Η μόνιμη εργασιακή περιπλάνηση και η ανασφάλεια έχουν υποβαθμίσει τις ζωές μας, μας έχουν οδηγήσει στην οικονομική εξαθλίωση και την αδυναμία οικογενειακού προγραμματισμού. Γι’ αυτό το λόγο ήμασταν μπροστά σε όλες τις κινητοποιήσεις της φετινής χρονιάς.

Πολλοί συνάδελφοι θα μπορούσαν να ισχυριστούν ότι το αίτημα για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών είναι ένα αίτημα που αφορά κυρίως στους αναπληρωτές. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Το αίτημα για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στα σχολεία δεν αφορά μόνο στους αναπληρωτές. Το ζήτημα της κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών των σχολείων με μόνιμους διορισμούς αφορά πρώτα και κύρια τη λειτουργία του σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, το δικαίωμα όλων των οικογενειών σε μία πραγματικά δωρεάν Παιδεία, που θα καλύπτει τις ανάγκες των παιδιών της και θα τα εφοδιάζει για τα επόμενα βήματα στη ζωή τους.

Δεκαετίες τώρα όλες οι κυβερνήσεις που έχουν αναλάβει υπηρεσία, εφαρμόζουν στο χώρο της παιδείας πολιτικές που είτε βαφτίζονται “δεξιές” είτε βαφτίζονται “αριστερές”, έχουν ένα κοινό παρονομαστή. την υποβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Από τις κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και συνοδοιπόρων ψηφίστηκαν νόμοι που οδήγησαν:

  • στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, 
  • στην αύξηση των μαθητών ανά τάξη, 
  • στην κινητικότητα των εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, 
  • στις κατακόρυφες μειώσεις των μισθών και των συντάξεων, 
  • στην αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.
  • στην κατάργηση του μειωμένου ωραρίου στους υπεύθυνους των εργαστηρίων πληροφορικής και φυσικών επιστημών. 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έρχεται να προσθέσει τα τελευταία τρία χρόνια νόμους που αφορούν:

  • Συμπτύξεις τμημάτων – συγχωνεύσεις σχολείων,
  • την 30ώρη υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία,
  • την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων στα γυμνάσια, που οδήγησαν στη μείωση ωρών και θέσεων εργασίας,
  • τις διευρυμένες δεύτερες και τρίτες αναθέσεις,
  • την ανάθεση ωρών της παράλληλης στήριξης και ειδικοτήτων σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής.

Αν προσθέσουμε σ’ αυτούς το νομοσχέδιο για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου που κατατέθηκε για ψήφιση στη βουλή, το παζλ συμπληρώνεται σιγά σιγά. Αυτονομία των σχολικών μονάδων. Τα σχολεία δηλαδή θα πλέουν “αυτόνομα” στη θάλασσα της ελεύθερης αγοράς αναζητώντας πόρους για τη λειτουργία τους. Φυσικά με λιγότερο προσωπικό και ελαστικές σχέσεις εργασίας αφού στις διατυπωμένες προθέσεις της κυβέρνησης είναι η αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων του Λυκείου με δραματική μείωση των διδασκόμενων αντικειμένων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι προβλέπεται για τη Β΄ Λυκείου μείωση των μαθημάτων από 18 σε 10 ενώ στην Γ΄ Λυκείου τα μαθήματα που θα διδάσκονται γίνονται μόνο 7. Στοχεύουν ξεκάθαρα στην υποβάθμιση της δομής και του περιεχομένου του σχολείου. 

Όλες αυτές οι αναδιαρθρώσεις πλήττουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Γιατί είναι σοβαρό μορφωτικό πρόβλημα να γίνεται μάθημα σε αίθουσες κλουβιά με μαθητές στοιβαγμένους σαν σαρδέλες με 28 μαθητές. Να γιατί ζητάμε 20 μαθητές ανά τμήμα και ακόμα λιγότερο αριθμό σε κατευθύνσεις και εργαστήρια, για να γίνεται πιο ουσιαστική δουλειά με τα παιδιά. Να γιατί χρειάζονται πιο πολλοί μόνιμοι εκπαιδευτικοί. 

Γιατί είναι σοβαρό μορφωτικό πρόβλημα οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να μένουν αβοήθητοι ή να αλλάζουν κάθε χρόνο εκπαιδευτικό μια και το 80% των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή είναι συμβασιούχοι, ενώ οι μαθητές που έχουν ανάγκη από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης να αναγκάζονται να μοιράζονται τον καθηγητή τους με άλλα δύο, τρία η και τέσσερα παιδιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές όπως οι δικές μας να μην έχουν κανένα! Είναι πρόβλημα για τις οικογένειες να αναζητούν ιδιωτική στήριξη λόγω των τεράστιων ελλείψεων του Δημόσιου Σχολείου. Να γιατί ζητάμε μαζικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική αγωγή.

Γιατί είναι πισωγύρισμα να υπάρχουν κενά σε ειδικότητες και να μην καλύπτονται από τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό ή να συγχωνεύονται διαφορετικά αντικείμενα, όπως η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία στη δευτεροβάθμια και τελικά «όλοι να τα διδάσκουν όλα». Να γιατί ζητάμε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του. Γιατί είναι απαίτηση οι μαθητές μας να έχουν από την έναρξη της χρονιάς καθηγητές ξένων γλωσσών στη γλώσσα που επιλέγουν, να έχουν καθηγητές οργάνων στα Μουσικά σχολεία, να δημιουργούνται τμήματα, ειδικότητες και κατευθύνσεις στα ΕΠΑΛ ανάλογα με τις επιλογές των μαθητών. Να γιατί χρειάζονται εδώ και τώρα χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία. 

Εκτός από τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, στοχεύουν και στη μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. 

Τα τελευταία χρόνια, παρά τις συνταξιοδοτήσεις, οι διορισμοί είναι μηδενικοί και ο αριθμός των αναπληρωτών γίνεται όλο και μικρότερος. Αν προχωρήσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων στο Λύκειο τότε θα μιλάμε για οριστική απόλυση του συνόλου σχεδόν των αναπληρωτών. Η κυβέρνηση θα έχει καταφέρει κάτι αξιοσημείωτο. Να εξαφανίσει τους αναπληρωτές μέσω τις αποψίλωσης των εκπαιδευτικών αναγκών που αυτοί καλύπτουν διαχρονικά.

Οι εργασιακές σχέσεις γίνονται ακόμα χειρότερες, αφού για πρώτη φορά στη Β/θμια εκπαίδευση, προσλήφθηκαν συνάδελφοι μειωμένου ωραρίου ακόμα και της ίδιας ειδικότητας στο ίδιο ΠΥΣΔΕ, αλλά και γενικότερα αυξάνονται οι μειωμένου ωραρίου. Η δημιουργία εκπαιδευτικών διαφορετικών ταχυτήτων (ωρομίσθιοι, αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου, με πληρωμή από τον κρατικό προϋπολογισμό, μέσω ΕΣΠΑ ή Π.Δ.Ε) και η πολυδιάσπαση που αυτή επιφέρει βάζει στο εκπαιδευτικό κίνημα το καθήκον να διεκδικήσει συλλογικές συμβάσεις εργασίας που θα κατοχυρώνουν τα εργασιακά δικαιώματα με τρόπο καθολικό.

Επίσης, σε γενικές γραμμές διατηρείται το απαράδεκτο καθεστώς των αδειών των αναπληρωτών. Ένας αναπληρωτής δεν δικαιούται ούτε να αρρωστήσει! Αν κάτι τέτοιο απαράδεκτο συμβεί χάνει το μισό μεροκάματο. Να γιατί είναι ανάγκη να εξισωθούν τα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών.

Η κυβέρνηση με τη σειρά της δεν έχει πάψει να μας εμπαίζει. Κάτω από το βάρος των δυναμικών κινητοποιήσεων του κλάδου παρέπεμψε την ανακοίνωση των κριτηρίων για μόνιμους διορισμούς τον Οκτώβρη με σαφή στόχο να βάλει τις διάφορες υποομάδες που λειτουργούν στο χώρο των αναπληρωτών να τσακώνονται μεταξύ τους για το ποια θα είναι τα κριτήρια. Δέχεται σε συναντήσεις τις διάφορες υποομάδες την ίδια στιγμή που αρνείται το διάλογο με τους εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων σωματείων, όπως στις πρόσφατες κινητοποιήσεις στο υπουργείο Παιδείας. Ενισχύει τη λογική του «ας μπω εγώ από τη χαραμάδα και δεν πειράζει για τους χιλιάδες συναδέλφους που θα μείνουν εκτός εκπαίδευσης». Χρησιμοποιεί το γνωστό προεκλογικό τέχνασμα για μόνιμους διορισμούς που θα συμβούν κάποτε στο μέλλον. Αυτή την κοροϊδία τη ζούμε τα τελευταία τρία χρόνια με όλους τους υπουργούς Παιδείας της κυβέρνησης.

Η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ από την πλευρά της έχει δώσει ρέστα στη στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής. Εν μέσω των τελευταίων αγωνιστικών κινητοποιήσεων με αιχμή το αίτημα για άμεση μονιμοποίηση των αναπληρωτών, έκανε διάλογο με το υπουργείο για την εύρεση δίκαιου συστήματος διορισμών υπονομεύοντας το κύριο αίτημα του αγώνα μας και λειτουργώντας διασπαστικά. Δεν κρύβουν επίσης ότι συμφωνούν με το αντιλαϊκό περιεχόμενο που φέρνει το ν/σ για τις νέες δομές, συμφωνούν με την αυτονομία των σχολείων, το αποκεντρωμένο σχολείο, την αντιδραστική αξιολόγηση. Έχουν «εικόνισμα» την αντιλαϊκή στρατηγική της ΕΕ, την πολιτική της ανταγωνιστικότητας, των πλεονασμάτων και της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Μόνο θυμηδία προκαλεί η επικείμενη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την ETUCE και εκπροσώπους της ευρωπαϊκής επιτροπής για τα ζητήματα που απασχολούν τους αναπληρωτές. Θα μιλήσουν για σταθερές εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση μ΄ αυτούς έχουν ευαγγέλιο την ελαστική εργασία.

Από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών το μόνο αίτημα που μπορεί να ενώσει όλους τους συναδέλφους, ανεξάρτητα από τη σύμβαση εργασίας και ταυτόχρονα να ικανοποιεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών είναι η άμεση μονιμοποίηση όλων των συναδέλφων που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Καμία απόλυση συμβασιούχου γιατί καλύπτει πάγιες ανάγκες και κάθε χρόνο αναπληρώνει τον εαυτό του.

Ο μόνος δρόμος για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι η οργανωμένη δράση μέσα στα σωματεία. Εκεί είναι που όλοι μαζί, μόνιμοι και αναπληρωτές, μπορούμε να δώσουμε τη μάχη. Έχουμε ευθύνη, μέσα από τη δυναμική μας συμμετοχή στα σωματεία, να πάρουμε πρωτοβουλίες, να βάλουμε στο προσκήνιο τα πραγματικά αιτήματα που καλύπτουν τις ανάγκες μας. 

Κυριακή 20 Μαΐου 2018

Διοργάνωση Πορείας Ειρήνης (27/5) και σχετικών εκδηλώσεων στη Μύρινα από ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ.



Καλούμε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς σε συμμετοχή στην Πορεία Ειρήνης που διοργανώνουμε την Κυριακή 27 Μαϊου 2018 με αφορμή την πρωτοβουλία της ΕΕΔΥΕ για δράσεις για την ειρήνη με θέμα :

Μια εικόνα, τρία ερωτήματα:

Γιατί γίνονται οι πόλεμοι;

Γιατί ξεριζώνονται εκατομμύρια άνθρωποι από τις εστίες τους ;”

Γιατί "να σκοτώνονται οι λαοί για τ' αφέντη το φαΐ" ;

Η ιδέα βασίζεται σε μια χαρακτηριστική φωτογραφία παιδιού από εμπόλεμη ζώνη της Μέσης Ανατολής που  συνοδεύεται από τα προαναφερόμενα ερωτήματα.

Η πορεία θα ξεκινήσει στις 10 π. μ. από την Παλιά ΔΕΗ και θα καταλήξει στο Δημαρχείο της Μύρινας. Οι συμμετέχοντες θα μετακινηθούν στην αφετηρία με λεωφορείο που θα αναχωρήσει στις 9.30 το πρωί από την Πλατεία ΚΤΕΛ. Στο τέλος της πορείας θα γίνει ομιλία και οι παιδικές χορωδίες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και του Ωδείου Λήμνου θα τραγουδήσουν για την ειρήνη. Οι μαθητές των σχολείων που θα συμμετέχουν στην πορεία μπορούν να δημιουργήσουν πλακάτ ή πικέτες  σχετικά με το θέμα της εκδήλωσης, που θα φέρουν κατά τη διάρκεια της πορείας. Παράλληλα, θα λειτουργήσει στις 10 το πρωί, χώρος ζωγραφικής για την ειρήνη μπροστά από το Δημαρχείο, για τα παιδιά μικρότερων ηλικιών.

Βιώνουμε μια δύσκολη χρονική συγκυρία, με νέα βάρη και κινδύνους για τον ελληνικό λαό, που εντείνονται λόγω των συμφωνιών και δεσμεύσεων που αναλαμβάνουν σε ΝΑΤΟ – Ευρωπαϊκή ΄Ενωση οι ελληνικές κυβερνήσεις διαχρονικά, αλλά και η σημερινή. Οι οξύτατοι ανταγωνισμοί για το μοίρασμα των αγορών από τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, πυκνώνουν τα σύννεφα του πολέμου στη γειτονιά μας, αλλά και ευρύτερα στον κόσμο. Oι ενεργειακοί πόροι, οι δρόμοι μεταφοράς τους κλπ. είναι το σύγχρονο «μήλο της έριδος». Όλα αυτά γέννησαν και θα γεννούν τον ξεριζωμό, την προσφυγιά μεγάλου αριθμού ανθρώπων από όλες τις χώρες του πλανήτη που δεινοπαθούν από τις επεμβάσεις, τη φτώχεια και τους πολέμους. 

Σε αυτό το σύνθετο τοπίο, η ΕΕΔΥΕ με δράσεις και πρωτοβουλίες επιδιώκει να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη προβληματισμού σχετικά με τις αιτίες που καταδυναστεύουν την ανθρωπότητα και τη ζωή μας, αλλά και τη δυνατότητα εναντίωσης στους πολέμους και σε κάθε ελληνική συμμετοχή σε αυτούς. Μέσα από τη γόνιμη συνεργασία των σχολικών κοινοτήτων και των κατά τόπους Επιτροπών Ειρήνης της ΕΕΔΥΕ, οι δράσεις που αναπτύχθηκαν τα προηγούμενα χρόνια: «Μια ζωγραφιά για την ειρήνη» το 2015, «Κανείς δεν επιλέγει να γίνει πρόσφυγας» το 2016, και «Να σκέφτεσαι τους άλλους» το 2017, ενεργοποίησαν τις δυνατότητες δημιουργίας στους μαθητές μας, μέσα στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων στα σχολεία, όπου μοχθούν οι εκπαιδευτικοί, κάτω από δύσκολες συνθήκες να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό στα παιδιά μας. Στην πληθώρα των έργων των μαθητών σε διάφορες μορφές (ζωγραφική, κείμενα, ποιήματα, βίντεο κλπ.) εκφράστηκαν σκέψεις και επιθυμίες για ένα κόσμο ειρηνικό χωρίς πολέμους, φτώχεια και προσφυγιά. Φέτος, συνεχίζεται για τέταρτη χρονιά αυτή η προσπάθεια της ΕΕΔΥΕ με αυτή τη νέα πρωτοβουλία προς τα σχολεία.

  Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου και η ΕΛΜΕ Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου, στηρίζουμε την προσπάθεια αυτή και σας καλούμε σε μαζική συμμετοχή στην πορεία ειρήνης.




Παρασκευή 18 Μαΐου 2018

Ψήφισμα - Καταγγελία των δολοφονικών επιθέσεων του κράτους του Ισραήλ εναντίον του Παλαιστινιακού λαού.

  Καταγγέλλουμε με αποτροπιασμό τη νέα δολοφονική επίθεση του κράτους - τρομοκράτη του Ισραήλ ενάντια στον Παλαιστινιακό λαό


Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλει το κράτος - τρομοκράτη του Ισραήλ που κλιμακώνει τη δολοφονική του βία σε βάρος του Παλαιστινιακού λαού, τη σφαγή Παλαιστινίων με εν ψυχρώ δολοφονίες δεκάδων άοπλων διαδηλωτών, ενθαρρυμένο από την προκλητική στήριξη των ΗΠΑ που αποφάσισαν να μεταφέρουν την πρεσβεία τους από το Τελ Αβίβ στην Ιερουσαλήμ.

Εκφράζουμε την αμέριστη αλληλεγγύη και συμπαράστασή μας στο δίκαιο αγώνα του Παλαιστινιακού λαού κατά της Ισραηλινής κατοχής, που διαιωνίζεται με τη στήριξη των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Καταδικάζουμε τη βία, τον αυταρχισμό, τις δολοφονίες αγωνιστών, -που σήμερα μόνο έχουν φτάσει τις 59 και τους 2770 τραυματίες, τις φυλακίσεις, το απαράδεκτο τείχος, τους εποικισμούς του Ισραήλ, την προσπάθεια ταύτισης του "θύτη" με το "θύμα". Είναι πρόσφατο το κατάπτυστο ψήφισμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ούτε λίγο ούτε πολύ ρίχνει το φταίξιμο στους αγωνιστές Παλαιστίνιους που… αναγκάζουν τους Ισραηλινούς να τους δολοφονούν!!!

Καλούμε τους συμπολίτες μας να στηρίξουν το δίκαιο αγώνα των Παλαιστινίων, που, διεκδικώντας την ίδια τους την πατρίδα, έρχονται αντιμέτωποι με την κρατική βία, τις δολοφονίες και τις φυλακίσεις εκ μέρους του κράτους-δολοφόνου του Ισραήλ. Να δυναμώσουμε μαζί τον αγώνα ενάντια στην επικίνδυνη πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ που ενισχύει την πολιτική και στρατιωτική συνεργασία με το κράτος του Ισραήλ. Το ελληνικό κράτος και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ενισχύουν συστηματικά τις πολιτικές, οικονομικές, στρατιωτικές σχέσεις με το Ισραήλ, ενώ προσδένονται όλο και περισσότερο στο άρμα του ΝΑΤΟ. 

Υποστηρίζουμε το δίκαιο αγώνα του Παλαιστινιακού λαού και αγωνιζόμαστε για τη δημιουργία ανεξάρτητου και κυρίαρχου Παλαιστινιακού κράτους, στα σύνορα του 1967 με πρωτεύουσα την Ανατολική Ιερουσαλήμ.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μιλήσουν στους μαθητές μας για το δίκαιο αγώνα του Παλαιστινιακού λαού και να εκφράσουν την πολύμορφη αλληλεγγύη τους.

Έξω η Ελλάδα από το ΝΑΤΟ, έξω οι βάσεις από την Ελλάδα. 

Νίκη στην Παλαιστινιακή Αντίσταση!



Δευτέρα 7 Μαΐου 2018

Πανδημοσιοϋπαλληλική στάση εργασίας την Παρασκευή 11 Μαΐου και συγκέντρωση στην πλατεία ΟΤΕ στις 12:30.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ!! 

  • Εδώ και τώρα να πραγματοποιηθούν 25.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων!
  • Απαιτούμε εδώ και τώρα τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών!
  • Απαιτούμε εξίσωση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων! 
  • Να παρθούν άμεσα μέτρα στήριξης των συμβασιούχων συναδέλφων για τη στέγαση, τη σίτιση και τη δωρεάν μετακίνησή τους!

Οι δυναμικές κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος στρίμωξαν την κυβέρνηση. Οι εξαγγελίες του Γαβρόγλου για υποτιθέμενους διορισμούς από το Φθινόπωρο, έγιναν κάτω από την πίεση των αγωνιστικών μας διεκδικήσεων. 

Κανείς συνάδελφος δεν πρέπει να έχει αυταπάτη για τους σκοπούς και τις επιδιώξεις της κυβέρνησης. Η αυτονομία, η αποκέντρωση, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας είναι βασικά συστατικά της αντιλαϊκής της πολιτικής. Άλλωστε μαζί με τον ΟΟΣΑ έδιναν συνεντεύξεις τύπου για να παρουσιάσουν τη κοινή τους στρατηγική για την εκπαίδευση. Η στρατηγική τους συμβαδίζει με τη «δίκαιη» ανάπτυξη, με τα ψέματα τους για «καθαρή» έξοδο από τα μνημόνια, την ίδια στιγμή που θα εφαρμόζονται μνημονιακοί νόμοι και μέτρα ως το 2060.

Τους ξεκαθαρίζουμε ότι θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους. Μέχρι να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας!

Τώρα χρειάζεται να δυναμώσει η πάλη μας ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, απέναντι σε παλιά και νέα προαπαιτούμενα. Ενάντια στα μέτρα που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την Παιδεία. Ενάντια στη λεγόμενη αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση του σχολείου και την προώθηση αντιδραστικών αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενο με το νομοσχέδιο για τις νέες δομές στην εκπαίδευση, που τέθηκε σε «διαβούλευση», που θα οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις δομών, όπως π.χ. τα ΚΕΔΔΥ. Ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων. Ενάντια στην εφαρμογή του Π.Δ. 79 για τα 25άρια τμήματα.

Αξιοποιούμε τη στάση εργασίας που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ (11:00 - 14:00) και συμμετέχουμε σε πανδημοσιοϋπαλληλική συγκέντρωση την Παρασκευή 11 Μαίου στις 12:30 στην πλατεία ΟΤΕ που οργανώνει το Νομαρχιακό τμήμα Λήμνου της ΑΔΕΔΥ.

Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας, ο αγώνας αφορά τη μόρφωση, το μέλλον και τη ζωή της νέα γενιάς και αυτό είναι το μεγάλο μας όπλο!



Πρόσκληση στην προβολή της ταινίας "Το Τραγούδι του Φοίνικα" - Τρίτη 8/5 από την Κινηματογραφική Λέσχη.



Η Κινηματογραφική Λέσχη Μύρινας Λήμνου, μια πρωτοβουλία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και μαθητών, σας προσκαλεί στην προβολή της ταινίας “Το Τραγούδι του Φοίνικα” την  Τρίτη 8/5, στις 21:00, στo 2ο Δημοτικό Μύρινας. Η είσοδος είναι, φυσικά, δωρεάν. Ελάτε με την καλή σας διάθεση και την αγάπη σας για το καλό σινεμά!

P H O E N I X 

(Το Τραγούδι του Φοίνικα)

2014 | 98’ | ΓΕΡΜΑΝΙΑ - ΠΟΛΩΝΙΑ | σκηνοθεσία: Christian Petzold

με τους: Nina Hoss, Roland Zehrfeld, Nina Kunzendorf


Ιούνιος, 1945. Η Νέλι, μία εβραία γυναίκα, πάλαι ποτέ μεγαλοαστή κληρονόμος από το Βερολίνο, παραμορφωμένη από τα βασανιστήρια, φυγαδεύεται από το Άουσβιτς σε μυστική κλινική. Εκεί υποβάλλεται σε πλαστικές, κι ο γιατρός της εξηγεί ότι της χάρισε ένα νέο πρόσωπο - μπορεί πια να κάνει μια καινούρια, ασφαλή αρχή. Εκείνη όμως δε θέλει τίποτα καινούριο. Θέλει το παρελθόν. Θέλει την παλιά της ζωή πίσω. Θέλει τον Τζόνι, το γόη σύζυγό της. Εκείνον που έπαιζε πιάνο στα τζαζ μπαρ κι εκείνη τραγουδούσε. Εκείνον, που σύμφωνα με την Αντίσταση, την πρόδωσε στους Ναζί. Μόνο που η Νέλι δε θέλει να το πιστέψει. Επιστρέφει στο Βερολίνο για να τον αναζητήσει. Τον βρίσκει να δουλεύει στο «Phoenix», ένα κλαμπ στην αμερικανική συνοικία. Η εξέλιξη της ιστορίας, την οποία δε θα προδώσουμε εδώ, είναι απλά συγκλονιστική.

Στην πέμπτη του συνεργασία με την μούσα και πρωταγωνίστριά του Νίνα Χος, ο Κρίστιαν Πέτσολντ («Barbara», «Yella») πλάθει μία ταινία εποχής που κοιτά κατάματα το παραμορφωμένο πρόσωπο της μεταπολεμικής Γερμανίας και την σκληρή πραγματικότητα μίας ανεπιστρεπτί χαμένης αθωότητας. Κανείς δεν μπορεί να γυρίσει πίσω το χρόνο. Κανείς δεν μπορεί να κοιταχτεί στον καθρέφτη και να μην αντικρύσει την τερατόμορφη ουλή που στιγμάτισε μια χώρα. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τις ευθύνες του. Μία ιστορία αγάπης σε καιρούς που έχουν βομβαρδιστεί οι «Καζαμπλάνκες», τόσο κυριολεκτικά όσο και μέσα μας, πλάθει ο Πέτσολντ. Mία σπαραχτική Ιλσα που το μόνο που θέλει είναι να play it again. Κι ένα αρσενικό που δεν ξέρουμε αν ποτέ υπήρξε Μπόγκαρντ, ή εκείνη τον ονειρεύτηκε έτσι μέσα στο ημίφως, τους καπνούς, τα ερωτόλογα. Οταν ξεκινήσει η τελευταία σκηνή και το «Τραγούδι του Φοίνικα», ετοιμαστείτε να μην την ξεχάσετε ποτέ...

                          Το τρέιλερ της ταινίας:   https://youtu.be/Gt9dLRNa0Uk 

Η σελίδα της Λέσχης στο facebook: https://www.facebook.com/Cinephilimnos/ 



Παρασκευή 4 Μαΐου 2018

Δελτίο Τύπου ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου και ΣΕΠΕ Λήμνου σχετικά με την επίσκεψη Γαβρόγλου.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΟ 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ ΛΗΜΝΟΥ


  Στις 3-5-2018 επισκέφθηκαν τη Λήμνο ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Παιδείας, οι οποίοι συναντήθηκαν στο Δημαρχείο του νησιού με τον Δήμαρχο και άλλους φορείς. Εκεί, με βάση δημοσιεύματα του τύπου, συζητήθηκαν εκπαιδευτικά ζητήματα και ενημερώθηκαν από τους τοπικούς φορείς  ότι τα σχολεία λειτουργούν… χωρίς κενά!!! Να θυμίσουμε ότι τα σχολεία ξεκινούν στις 11 Σεπτεμβρίου και όχι το Μάιο. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς τα κενά μπορεί να μειώνονται, αλλά σε καμία περίπτωση δεν καλύπτονται πλήρως. Εκτός αν, για κάποιους, μαθήματα όπως των καλλιτεχνικών, που ουσιαστικά δε διδάσκεται εδώ και χρόνια στα Γυμνάσια, δεν αποτελούν σημαντικό...κενό. Επίσης, να θυμίσουμε ότι τα σχολεία της περιοχής μας στελεχώνονται με πολλούς αναπληρωτές, οι οποίοι προσλαμβάνονται σταδιακά και σε διάφορες φάσεις, ακόμα και στα μέσα του σχολικού έτους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της «κανονικής» λειτουργίας των σχολείων ήταν το Γυμνάσιο Λ.Τ. του Αγίου Ευστρατίου, το οποίο στελεχώθηκε σχεδόν ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Άραγε «γνωρίζει» το υπουργείο παιδείας τα κενά που υπάρχουν σε όλα τα σχολεία από την αρχή του έτους; Άραγε «γνωρίζει» πόσες φάσεις αναπληρωτών γίνονται;


Ο Υπουργός Παιδείας επισκέφθηκε (εκτός προγράμματος)και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας και στη διάρκεια της συζήτησης που είχε με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, έκαναν παρέμβαση ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου.

  Οι πρόεδροι των σωματείων των εκπαιδευτικών, αφού εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους γιατί στην κινητοποίηση που είχε γίνει στο Υπουργείο Παιδείας στις 16 Μαρτίου 2018 εμποδίστηκαν μαζί με άλλους προέδρους να θέσουν τα αιτήματά τους στον Υπουργό Παιδείας, έθεσαν στον Υπουργό τα αιτήματα για :

  • Κάλυψη των 25.000 και πλέον κενών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών.
  • Εξίσωση των δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών.
  • Απόσυρση του νομοσχεδίου για τις «νέες δομές» στην εκπαίδευση που προβλέπει αθρόες συγχωνεύσεις-καταργήσεις δομών και υπηρεσιών, αντιδραστικές αντιεπιστημονικές αλλαγές στην Ειδική Αγωγή με κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, προώθηση της αξιολόγησης.
  • Εξασφάλιση από την κυβέρνηση κονδυλίων για την εφαρμογή του νόμου που ψήφισε η ίδια για την επιδότηση της σίτισης και στέγασης των εργαζομένων στο δημόσιο και των εκπαιδευτικών σε νησιά μέχρι 18.000 πληθυσμό όπως είναι και η Λήμνος.
  • Αύξηση των κονδυλίων για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων του νησιού για να μην αναγκάζονται να ζητιανεύουν χορηγίες από επιχειρήσεις ή να μην πληρώνουν οι γονείς για τις ανάγκες των σχολείων.

 

 Στην επίμονη τοποθέτηση του προέδρου της ΕΛΜΕ ότι από την αρχή της τετραετίας έχουμε “χορτάσει” από προγραμματισμούς για δεκάδες χιλιάδες μόνιμους διορισμούς και ότι μόνο ως εμπαιγμό μπορούμε να λάβουμε τις εξαγγελίες για μόνιμους διορισμούς από τον Οκτώβρη, ο Υπουργός Παιδείας απάντησε επαναλαμβάνοντας όσα έχει πει κατά καιρούς μέχρι τώρα, δηλαδή ότι η κυβέρνηση θέλει να κάνει διορισμούς αλλά δεν την αφήνουν οι θεσμοί, πως δεν υπάρχουν χρήματα και ότι δεν μπορούν να κάνουν εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς γιατί δεσμεύονται από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο «για τις νέες δομές» στην εκπαίδευση λέγοντας ότι η κυβέρνηση έχει αυξήσει τα κονδύλια για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων και ότι όταν το Σεπτέμβριο βγούμε από την επιτήρηση και δούμε «φως στο τούνελ», θα δουν και το θέμα των μόνιμων διορισμών!

  Όσο για τη διαμαρτυρία των προέδρων γιατί δεν τους δέχτηκε μαζί με άλλους προέδρους κατά την κινητοποίηση της 16-3-2018, επικαλέστηκε μεταξύ άλλων και την ηγεσία της ΟΛΜΕ η οποία συμφωνούσε με την τακτική του αυτή!

 Σε παρατήρηση του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου πως γίνεται να έχει αυξήσει τα κονδύλια για τις ανάγκες των σχολείων, τη στιγμή που δεν καλύπτονται ούτε οι ανάγκες σε γραφική ύλη των νηπίων στα νηπιαγωγεία της Λήμνου, «έριξε το μπαλάκι» στη Δημοτική αρχή και πρότεινε το «κίνημα να πιέσει τη Δημοτική Αρχή για καλύτερη διαχείριση των κονδυλίων» τη στιγμή που με ευθύνη και της σημερινής κυβέρνησης μειώνονται τα κονδύλια στους ΟΤΑ και καλούνται οι εργαζόμενοι και ο λαός να διπλοπληρώνουν φόρους για ελλιπείς υπηρεσίες. 

  Οι πρόεδροι των σωματείων των εκπαιδευτικών είπαν ότι χρήματα για μόνιμους διορισμούς και γενικά για την εκπαίδευση υπάρχουν, αρκεί η κυβέρνηση να σταματήσει να πληρώνει το χαράτσι των 4 δις ευρώ το χρόνο στο ΝΑΤΟ που μόνο μπελάδες φέρνει στην περιοχή μας και σπέρνει το θάνατο και την καταστροφή στους λαούς και να φορολογήσει το μεγάλο κεφάλαιο με 45%, γιατί αποτελεί κατάφωρη αδικία ο εργαζόμενος να πληρώνει αναλογικά περισσότερους φόρους από τον εφοπλιστή.

  Σε διαμαρτυρία συναδέλφου του σχολείου ότι δεν γίνονται οι αναγκαίες για τους εκπαιδευτικούς μεταθέσεις, απάντησε ότι γι' αυτό φταίει ότι λιγοστεύουν οι θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία λόγω της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού!

  Δεν απάντησε όμως στο αίτημα να σταματήσουν να υπάρχουν πολυπληθή τμήματα των 27 και 30 μαθητών και να νομοθετηθεί η αναλογία 1:15 εκπαιδευτικού - μαθητών για τα νηπιαγωγεία και τις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού και 1:20 για τις υπόλοιπες τάξεις του Δημοτικού, τα Γυμνάσια, τα Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, γεγονός που θα ανοίξει νέες θέσεις εκπαιδευτικών και θα συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

  Επίσης στην παρατήρηση του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου ότι όταν ήταν στην αντιπολίτευση καταφερόταν εναντίον των θεσμών και της τρόικας και τώρα κάνουν άλλα, είπε ότι τότε «δεν ήξεραν» και τώρα αναγκάζονται να κάνουν τα ίδια για να μην «βουλιάξει η χώρα»! (άραγε σε πού διαφέρουν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις;)

  Τέλος στη θέση του προέδρου της ΕΛΜΕ και αναπληρωτή εκπαιδευτικού ότι τον προσβάλλει ως Έλληνα εκπαιδευτικό η συνεχής επίκληση στους θεσμούς και η διαρκής δικαιολόγηση της πολιτικής της επιτροπείας και της υποτέλειας ο υπουργός ρώτησε ειρωνικά: “Ως τι σε προσβάλλει; Μήπως ως εθνικιστή;”

 Από την όλη συζήτηση φαίνεται για άλλη μια φορά ότι εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, δεν έχουν να περιμένουν τίποτα από αυτή την κυβέρνηση (όπως και με τις προηγούμενες) και ότι είναι αναγκαία η συσπείρωση στα σωματεία και η ανασύνταξη του κινήματος ενάντια σε κυβέρνηση, ΣΕΒ, ΟΟΣΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση, για μόνιμους διορισμούς στα σχολεία, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, για Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, για 12χρονο Ενιαίο Σχολείο Δημόσιο Δωρεάν Υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά.