Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018

Για τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων.

  Τα τελευταία τρία χρόνια ακολουθείται μια καινούργια διαδικασία υποβολής αιτήσεων για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων μέσω του ενιαίου πληροφοριακού συστήματος του ΟΠΣΥΔ. Ενώ θα περιμέναμε ο ηλεκτρονικός τρόπος υποβολής των αιτήσεων να διευκολύνει τη ζωή των συναδέλφων, κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν έχει συμβεί αλλά αντίθετα η νέα αυτή διαδικασία έχει αποδειχθεί ιδιαιτέρως προβληματική. Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι αναπληρωτές βρίσκονται σε “κατάσταση αίτησης” από τα μέσα Απριλίου (υποβολή αιτήσεων για ένταξη στους πίνακες) μέχρι τέλη Αυγούστου (δήλωση περιοχών προτίμησης). Η εξαιρετικά μεγάλη χρονική διάρκεια της διαδικασίας προκαλεί μεγάλη ψυχολογική πίεση και δυσχεραίνει τον προσωπικό, οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό των συναδέλφων. Επιπλέον, το γεγονός ότι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ορίζεται εντός του σχολικού έτους σε συνδυασμό με τον αυξημένο φόρτο εργασίας και την εντατικοποίηση που έχει προκληθεί από τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών, αυξάνει την πιθανότητα λαθών κατά την υποβολή, ή ακόμα και εκ παραδρομής μη υποβολής αίτησης. Ακόμη, παρά τα τεράστια ποσά που έχουν δαπανηθεί για την αγορά σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων, δεν έχει προβλεφθεί καν η αποστολή μηνύματος επιβεβαίωσης της καταχώρησης των αιτήσεων, που θα εκμηδένιζε την πιθανότητα ανεπανόρθωτων λαθών. Τέτοια λάθη δυστυχώς καταγράφονται κάθε χρόνο τόσο στα νησιά της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Συγκεκριμένα, φέτος στην ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου τρίτεκνος συνάδελφος, λόγω φόρτου εργασίας στο σχολείο, διέκοψε τη διαδικασία υποβολής αίτησης και την άφησε ημιτελή, μένοντας με την εντύπωση ότι την είχε ολοκληρώσει, με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός πινάκων. Όλοι οι αναπληρωτές γνωρίζουν ότι αυτός είναι ο μεγαλύτερος φόβος τους και αναγνωρίζουν ότι μπορεί να συμβεί στον καθένα.

Για όλους αυτούς τους λόγους το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και το Δ.Σ του ΣΕΠΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου στηρίζουν κάθε συνάδελφο που αντιμετωπίζει ανάλογα προβλήματα και ζητά από το Υπουργείο Παιδείας και το ΑΣΕΠ:

  • Να “ανοίξουν” οι πίνακες εκ νέου για ένα εύλογο διάστημα ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους συναδέλφους να υποβάλουν την αίτησή τους.
  • Να καθιερωθεί άμεσα η αποστολή μηνύματος επιβεβαίωσης καταχώρισης της αίτησης.
  • Να ξεκινάει η διαδικασία των αιτήσεων με το πέρας του σχολικού έτους και να ολοκληρώνεται άμεσα.


Τετάρτη 20 Ιουνίου 2018

Συμπαράσταση δικαιωμένων δικαστικά συναδέλφων στο αίτημα για μόνιμο διορισμό.

Από το Δεκέμβριο του 2017 μέχρι σήμερα έχει εκδοθεί από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών (ΔΕΑ) μια σειρά δικαστικών αποφάσεων που αναγνωρίζουν το δικαίωμα διορισμού σε εκπαιδευτικούς διάφορων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε νηπιαγωγούς, επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 2008.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου απαιτεί από την Κυβέρνηση να προχωρήσει στο διορισμό των συναδέλφων που δικαιώθηκαν δικαστικά.

Ο διορισμός αυτών των συναδέλφων δεν έρχεται σε αντιπαράθεση, ούτε φυσικά επηρεάζει σε καμία περίπτωση όσους συναδέλφους ήδη διορίστηκαν μετά τον συγκεκριμένο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008.

Ταυτόχρονα, και καθώς ο αριθμός των δικαιωθέντων εκπαιδευτικών είναι μικρός, επιμένουμε και απαιτούμε την άμεση μονιμοποίηση όλων των συναδέλφων που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση καλύπτοντας τις χρόνιες ελλείψεις του δημόσιου σχολείου σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.




Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018

Για τον τρόπο υπολογισμού των μορίων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών στα δυσπρόσιτα σχολεία.

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση του 2014-15 για θέματα προσμέτρησης προϋπηρεσίας σε πίνακες κατάταξης, ως ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, λογίζεται η εναρκτήρια ημερομηνία της οριζόμενης, στη σχετική υπουργική απόφαση πρόσληψης, προθεσμίας. Παρ’ όλα αυτά, παρατηρήθηκε φέτος για πρώτη χρονιά, χωρίς πρότερη σχετική ενημέρωση, κατά τον υπολογισμό των μορίων των δυσπρόσιτων περιοχών, ότι δεν λαμβάνεται υπόψη στον διπλασιασμό τους η εναρκτήρια ημερομηνία της σχετικής υπουργικής απόφασης πρόσληψης, αλλά η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στο δυσπρόσιτο σχολείο τοποθέτησης. Ως αποτέλεσμα, με τη δημοσιοποίηση των προσωρινών πινάκων κατάταξης αναπληρωτών, οι συνάδελφοι βρέθηκαν προ δυσάρεστης έκπληξης, με τα μόρια προϋπηρεσίας τους να παρουσιάζονται λιγότερα του αναμενόμενου. 

Επιπλέον, ο συγκεκριμένος τρόπος υπολογισμού της προϋπηρεσίας προκαλεί τις εξής παρενέργειες:

1. Προκύπτουν αδικίες μεταξύ συναδέλφων εφόσον ο ακριβής χρόνος άφιξης στη σχολική μονάδα και ανάληψης υπηρεσίας (ειδικά όταν μιλάμε για δυσπρόσιτα σχολεία) εξαρτάται από αστάθμητους παράγοντες όπως οι καιρικές συνθήκες, η συχνότητα των δρομολογίων κτλ. 

2. Προκύπτουν αδικίες λόγω χειρισμών των ΠΥΣΔΕ καθώς έχουν παρατηρηθεί και αναφερθεί από συναδέλφους περιπτώσεις όπως: ανάληψη υπηρεσίας σε σχολείο πριν την απόφαση του ΠΥΣΔΕ, ανάληψη υπηρεσίας το απόγευμα, ή και ανάληψη υπηρεσίας με ημερομηνία προηγούμενης μέρας κατόπιν προφορικής εντολής. 

3. Προκλήθηκε σύγχυση στις Διευθύνσεις με αποτέλεσμα να παρατηρηθούν αναντιστοιχίες στη μοριοδότηση συναδέλφων διαφορετικών Διευθύνσεων.

4. Όλο το καθεστώς του πετσοκόμματος της προϋπηρεσίας στα δυσπρόσιτα πάει χέρι-χέρι με την πολιτική του αποχαρακτηρισμού των δυσπρόσιτων γεγονός που έχει σχέση τόσο με τη συγκρότηση των τμημάτων (μείωση του αριθμού τους) όσο και με τη στελέχωσή τους με προσωπικό (μείωση του προσωπικού).

Για όλους αυτούς τους λόγους, θεωρούμε απαράδεκτη την αιφνιδιαστική αλλαγή του πλαισίου υπολογισμού της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα σχολεία. Ζητάμε από το Υπουργείο την άμεση επαναφορά του στο πρότερο καθεστώς και να μην υπάρξει περιορισμός του αριθμού των χαρακτηρισμένων δυσπρόσιτων σχολείων.



Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018

Αφορά τους Αναπληρωτές Συναδέλφους - "Σχετικά με τη μοριοδότηση της φετινής προϋπηρεσίας των αναπληρωτών συναδέλφων"

Παρατηρήθηκε ότι για ορισμένους συναδέλφους η προϋπηρεσία που αναρτήθηκε στους πίνακες των αναπληρωτών ήταν μικρότερη του αναμενόμενου. Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τη Διεύθυνση προτείνουμε τα εξής βήματα για κάθε συνάδελφο που θίγεται:

1) Ζητάτε από το σχολείο τοποθέτησής σας να σας χορηγηθεί βεβαίωση που θα αναγράφει το εξής: «Βεβαιώνεται ότι για το διάστημα από την πράξη ανάληψης υπηρεσίας στο σχολείο τοποθέτησης μέχρι και την ημερομηνία έκδοσης της διάθεσης για συμπλήρωση ωραρίου σε επιπλέον σχολείο/-α, ο/η εκπαιδευτικός παρέμεινε εξολοκλήρου στο σχολείο τοποθέτησης με πλήρη απασχόληση».  

2) Κάνετε ένσταση επί των πινάκων προς τον ΑΣΕΠ με επισύναψη της παραπάνω βεβαίωσης.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση παραμένουμε στη διάθεσή σας. 

Τηλέφωνα Επικοινωνίας:                  Ανδρέας Ξυπτεράς – 6946 898028

                                                                    Αλέξης Ρίζος – 6998 454979   




Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Πρόσκληση στην προβολή της ταινίας "Πίσω από τους Λόφους" από την Κινηματογραφική Λέσχη

Η Κινηματογραφική Λέσχη Μύρινας Λήμνου, μια πρωτοβουλία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και μαθητών, σας προσκαλεί στην προβολή της ταινίας “Πίσω από τους Λόφους  την Τρίτη  05/06, στις 20:30, στo 2ο Δημοτικό Μύρινας. Η είσοδος είναι, φυσικά, δωρεάν. Ελάτε με την καλή σας διάθεση και την αγάπη σας για το καλό σινεμά!


Πίσω από τους Λόφους 

2012 | 150’| Ρουμανία| σκηνοθεσία: Christian Mungiu

με τους: Cosmina Stratan, Christina Flutur, Valeriu Andriuta, 


     Η Αλίνα και η Βοϊτσίτα γνωρίστηκαν μικρά παιδιά σε ορφανοτροφείο, μεγάλωσαν αχώριστες, ανέπτυξαν μία ιδιαίτερη σχέση. Η Αλίνα φεύγει μετανάστρια στην Γερμανία και μαζεύει χρήματα με όνειρα να χτίσει ένα σπίτι, αλλά όταν επιστρέφει πληροφορείται ότι η Βοϊτσίτα (πάμφτωχη και εκδιωγμένη από κάθε σπίτι που την υιοθέτησε και εκμεταλλεύτηκε) έχει καταφύγει στο απομακρυσμένο μοναστήρι της περιοχής, όπου βρήκε το Θεό. Η Αλίνα φιλοξενείται στον ιερό χώρο, αλλά δείχνει από την αρχή την αμφισβήτησή της για τα θεία. Όλοι της φέρονται με καλοσύνη, αλλά της ξεκαθαρίζουν: αν δεν ενταχθεί στους κανόνες της πλήρους πίστης και υπακοής, δε μπορεί να παραμείνει. Με τη Βοϊτσίτα να την αγνοεί, αφοσιωμένη στο Σωτήρα της, η Αλίνα φτάνει στα όριά της. 

Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα ρουμάνος σκηνοθέτης επιστρέφει μ' ένα έντονο κοινωνικό και πολιτικό δράμα που καταλήγει σε ηλεκτρισμένο θρίλερ. Όχι μόνο λόγω της έντασης της κινηματογράφησής του, ή της σύνθεσης των πλάνων του, αλλά και λόγω του θέματός του: άνθρωποι και κοινωνίες στα όρια της ανέχειας αφήνουν χώρο στο παράλογο, το τυφλό, το απάνθρωπο. Ο Μουντζίου καυτηριάζει τον θρησκευτικό παραλογισμό χωρίς περιστροφές, ωστόσο αυτό δεν είναι το μόνο που τον απασχολεί. Όπως ακριβώς κρίνει και κατακρίνει τα (αν)ιερά και τα (αν)όσια που διαδραματίζονται πίσω απ’ τον ξύλινο φράχτη του μοναστηριού, άλλο τόσο κατακεραυνώνει κι όσα συμβαίνουν έξω από αυτόν - στην κοινωνία της «ελεύθερης» βούλησης, στο πλαίσιο μιας χώρας που έχει αφήσει στην εξαθλίωση τους πολίτες της. Αυτό που παρακολουθούμε δεν είναι μόνο η πάλη μεταξύ καλού και κακού, Θεού και Σατανά, λογικής και μεταφυσικής πίστης, αλλά και η σύγκρουση της παλιάς με τη νέα Ρουμανία, της Ανατολής με τη Δύση, της συμπλεγματικής προσκόλλησης σε «παραδοσιακές» αξίες με τον, πολλά υποσχόμενο, αλλά και πολλαπλά προβληματικό «εκσυγχρονισμό».

Το τρέιλερ της ταινίας: https://youtu.be/ePi3p8nZdOs    

Η σελίδα της Λέσχης στο facebook: https://www.facebook.com/Cinephilimnos/ 

(Κάντε like στη σελίδα μας ώστε να ενημερώνεστε έγκαιρα για τα νέα, τις δράσεις και τις προβολές της Λέσχης)



Ανακοίνωση - Άμεση ανάγκη απόσυρσης του ν/σ για τις "Νέες Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου".

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Η κυβέρνηση, εισάγει το νομοσχέδιο "για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου" στη Βουλή, σαν τον κλέφτη, με τη μορφή του "κατεπείγοντος". Δεν είναι η πρώτη φορά. Έτσι έκαναν όλες οι κυβερνήσεις που έφερναν αντιλαϊκούς-αντιεκπαιδευτικούς νόμους. Έτσι κάνει και η σημερινή των ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ. Το νομοσχέδιο αυτό είναι προαπαιτούμενο στα πλαίσια της νέας αξιολόγησης από την ΕΕ και τους “θεσμούς”. Για ακόμα μια φορά επιβεβαιώνεται ότι “βγαίνουμε από τα Μνημόνια” με νέα Μνημόνια, ότι το κύριο προαπαιτούμενο της ανάπτυξης είναι να παραμείνουν και να αυξηθούν τα βάρη στις πλάτες της λαϊκής οικογένειας...

Το νομοσχέδιο με τον ψευδεπίγραφο τίτλο "Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Εργου" είναι στην ουσία: 

  • Νομοσχέδιο κατάργησης Δομών (ΚΕΔΔΥ, ΠΛΗΝΕΤ, ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ).
  • Νομοσχέδιο προώθησης της αντιδραστικής αξιολόγησης του σχολείου (που η κυβέρνηση βαφτίζει "παιδαγωγική ανατροφοδότηση και αποτίμηση" για να ξεγελάσει και να χρυσώσει το χάπι). 

Είναι το ίδιο σχέδιο με αυτό που οι προηγούμενες κυβερνήσεις ονόμαζαν αυτοαξιολόγηση και που ο κλάδος έστειλε στο καλάθι των αχρήστων. Όλα τριγύρω αλλάζουν κι όλα τα ίδια μένουν (δείκτες, κατηγοριοποίηση των σχολείων και ανταγωνισμός μεταξύ τους). Θέλουν ένα ακόμα εργαλείο για να γίνουν εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι γονείς και μαθητές συνένοχοι σε μια αντί-εκπαιδευτική πολιτική που καλύπτει όπως-όπως το minimum των αναγκών, θεωρώντας ουσιαστικά την ολόπλευρη μόρφωση πολυτέλεια για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών. 

Εάν προχωρήσουν αυτές οι αλλαγές θα έχουμε ένα πραγματικό πισωγύρισμα στην εκπαιδευτική πραγματικότητα της Ειδικής Αγωγής: Τα ΑμεΑ στην πράξη καταργούνται και διαγράφονται ως ομάδα προτεραιότητας και ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης. Ειδικά η κατάργηση των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, θα φορτώσει εντελώς στις πλάτες των οικογενειών όλο το κομμάτι της διάγνωσης και στήριξης των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και θα απαλλάξει το κράτος από τις ευθύνες του. Οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό προσωπικό, οι γονείς των παιδιών με ειδικές ανάγκες δεν πρέπει να επιτρέψουν να τιναχθεί στον αέρα η Ειδική Αγωγή και η στήριξη των παιδιών και των οικογενειών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί ένα ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων. Θα ακολουθήσει το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, με τη μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο-φροντιστήριο και τον εξοβελισμό ολόκληρων μαθημάτων και ειδικοτήτων από αυτό.

Να μην περάσει! Να αποσυρθεί άμεσα! Να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση, με αποχή από κάθε διαδικασία από αυτή. 

Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές μας χρειαζόμαστε πραγματική δημόσια και δωρεάν παιδεία με σύγχρονες δομές, με μόνιμο και επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό. Μαζί θα παλέψουμε  για τις ανάγκες μας, μαζί θα αγωνιστούμε ενάντια στο πισωγύρισμα που φέρνει αυτή η πολιτική!




Τρίτη 29 Μαΐου 2018

Πρόσκληση στην προβολή της ταινίας "Αναχωρήσεις" - από την Κινηματογραφική Λέσχη Μύρινας Λήμνου



Η Κινηματογραφική Λέσχη Μύρινας Λήμνου, μια πρωτοβουλία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και μαθητών, σας προσκαλεί στην προβολή της ταινίας “Αναχωρήσεις  την Τρίτη 29/05, στις 21:00, στo 2ο Δημοτικό Μύρινας. Η είσοδος είναι, φυσικά, δωρεάν. Ελάτε με την καλή σας διάθεση και την αγάπη σας για το καλό σινεμά!


Α ν α χ ω ρ ή σ ε ι ς 

2008 | 130’| Ιαπωνία| σκηνοθεσία: Yojiro Takita

με τους: Masahiro Motoki, Ryoko Hirosue, Tsutomu Yamazaki


     Ο ήρωας Ντάιγκο Κομπαγιάσι αποτυγχάνει ως βιολοντσελίστας στο Τόκιο και αναγκάζεται να επιστρέψει, αποκαρδιωμένος και άπορος, στη γενέτειρα του. Η μόνη δουλειά που βρίσκει είναι αυτή του βοηθού σε γραφείο κηδειών. Μια κομψή παράδοση συγκρούεται με την άρνηση του περίγυρού του να αποδεχθεί την ενασχόληση αυτή. Σταδιακά, δένεται με μια τελετουργία που τον βοηθάει να ξεφύγει από το κουκούλι της ηττοπάθειάς του, να ρίξει μια γέφυρα με τα δικά του μυστικά: η μητέρα του έχει πρόσφατα πεθάνει και ο πατέρας του είχε φύγει χρόνια πριν, μαζί με τη φίλη του. Οι Αναχωρήσεις είναι ένα θαυμάσιο ταξίδι και συνάμα μια προετοιμασία ομορφιάς και ακρίβειας, μια τελετουργία αναγκαία για την ωρίμανση του ατελούς πρωταγωνιστή. Ορφανός και απαράσκευος, βρίσκει το έρμα του στην επαφή του με τους νεκρούς λίγο πριν από την τελευταία τους συνάντηση με τους συγγενείς τους. Σιγά σιγά, ακολουθώντας τους πένθιμους ρυθμούς που αρμόζουν στο θέμα, στην ηρεμία και στην καταβύθιση σε ένα καταχωνιασμένο παρελθόν, γεφυρώνει το συναισθηματικό του χάσμα, αποσαφηνίζει τη σημασία της οικογένειας και τις δικές του προτεραιότητες κι επιτέλους ξυπνάει.

O δραματουργικός πλούτος ξεχειλίζει, παραδίδοντας μας ένα συμβολικό, ταπεινό μάθημα ζωής. Η διαχείριση του θανάτου και ό,τι η νέα εργασία σηματοδοτεί για τον ήρωα, περνούν μέσα από τους τραυματικούς ανοικτούς λογαριασμούς που άπτονται ζητημάτων απώλειας και ματαίωσης. Μέσα από την ευαίσθητη ματιά του Yojiro Takita και υπό τους μελωδικούς ήχους του Joe Hisaishi, οι «Αναχωρήσεις» αποδεικνύονται μία βαθύτατα συναισθηματική και απρόσμενα αισιόδοξη ταινία, που προσεγγίζει το ζήτημα του θανάτου μέσα από ένα πρωτότυπο μείγμα ρεαλισμού και συμβολισμού. Η ταινία απέσπασε το Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας του 2008.

Το τρέιλερ της ταινίας:   https://youtu.be/syFfbS9vOhs 

Η σελίδα της Λέσχης στο facebook: https://www.facebook.com/Cinephilimnos/ 

(Κάντε like στη σελίδα μας ώστε να ενημερώνεστε έγκαιρα για τα νέα, τις δράσεις και τις προβολές της Λέσχης)




Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

Σχετικά με τον ασφυκτικά πιεστικό τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων.

Ενδοσχολικές εξετάσεις «fast track» από το Υπουργείο Παιδείας!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και το Υπουργείο Παιδείας, προχωρούν σε μια «fast track» διαδικασία ενδοσχολικών εξετάσεων για τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ. Με το χρονοδιάγραμμα για το τέλος των μαθημάτων και τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων εντατικοποιούν και στριμώχνουν σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια τις ενδοσχολικές εξετάσεις, υποβαθμίζοντας έτσι την εκπαιδευτική διαδικασία και δημιουργώντας πρόσθετες δυσκολίες για τους μαθητές.

Είναι χαρακτηριστικά τα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια:

  • Οι μαθητές της Γ' τάξης των ΕΠΑΛ καλούνται να εξεταστούν σε 5 έως και 8 μαθήματα, ανάλογα με την ειδικότητά τους, μέσα σε 6 ημέρες. Το πρόγραμμα αυτό παραβιάζει κάθε κοινή λογική. Πολλοί μαθητές θα δώσουν έως και 2 μαθήματα την ημέρα. Οι εξετάσεις τελειώνουν στις 6/6, ενώ στις 7/6, χωρίς ανάσα κυριολεκτικά, ξεκινάνε οι Πανελλαδικές εξετάσεις. 
  • Οι μαθητές των ΓΕΛ θα αντιμετωπίσουν αντίστοιχες συνθήκες γράφοντας κάθε μέρα προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις. Ιδιαίτερα οι μαθητές της Β' Λυκείου μέσα σε 10 ημέρες θα εξεταστούν σε 16 μαθήματα.  

Μόνο ως κοροϊδία προς τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μπορεί να εκληφθεί το κάλεσμα του Υπουργείου προς τους διευθυντές των σχολείων “να μεριμνήσουν για την ορθολογική κατάρτιση του προγράμματος των εξετάσεων... προκειμένου οι μαθητές να έχουν την δυνατότητα να προετοιμαστούν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο”!!!

Το Υπουργείο Παιδείας με το πλαίσιο αυτό φορτώνει πρόσθετο άγχος και βάρη στους μαθητές αδιαφορώντας για τις παιδαγωγικές συνέπειες, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο τα παιδιά των ΕΠΑΛ που θα έχουν και το επιπλέον άγχος των Πανελλαδικών. Τελικά η πολυδιαφημιζόμενη παράταση του σχολικού έτους ουσιαστικά μεταφράζεται σε αύξηση της εξεταστικής πίεσης για όλους τους μαθητές.




Αντιεπιστημονικές και αντιπαιδαγωγικές αναθέσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια.

Η κυβέρνηση παίζει με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και υποβαθμίζει το ρόλο των εκπαιδευτικών! 

Με αλλεπάλληλες υπουργικές αποφάσεις το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε τις νέες αναθέσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια. Η κυβέρνηση παρόλες τις φανφάρες για έργο στην εκπαίδευση, συνεχίζει στην αντιλαϊκη ρότα που χάραξαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, τα αποτελέσματα της οποίας είναι ήδη "εδώ", μέσα στη σχολική τάξη! 

Οι νέες αναθέσεις εναρμονίζονται με τις νέες ενοποιημένες ειδικότητες που δημιουργήθηκαν πριν από λίγο καιρό με το νόμο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Με το νόμο αυτό οι συνολικά 167 ειδικότητες που υπήρχαν έγιναν 40, γενικεύοντας στο έπακρο τη δεύτερη και τρίτη ανάθεση φέρνοντας σε δυσμενή θέση ολόκληρους κλάδους.

Και η πρώτη και η δεύτερη Υ.Α. δημοσιεύθηκαν με κριτήριο όχι την επιστημονική και παιδαγωγική πρακτική αλλά για να καλύψει η κυβέρνηση τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν και να μειώσει περεταίρω την ανάγκη μόνιμων διορισμών και πρόσληψης νέων αναπληρωτών από τη νέα σχολική χρονιά.

Έτσι καλούνται εκπαιδευτικοί να διδάξουν μαθήματα ακόμα και άσχετα με το επιστημονικό τους αντικείμενο ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που στοχοποιήθηκαν ειδικότητες, αφού έμειναν χωρίς κανένα μάθημα Α’ ανάθεσης.

Οι αντιδράσεις των συναδέλφων και η κατακραυγή για τις παράλογες αναθέσεις οδήγησαν το Υπουργείο να αναιρέσει κάποιες αδικίες, δεν αλλάζει όμως σε τίποτα την ουσία και τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Η «μπακαλίστικη» λογική του Υπουργείου που «κόβει και ράβει» αναθέσεις έρχεται να υπηρετήσει τις δραστικές περικοπές μαθημάτων και ειδικοτήτων στο «Νέο Λύκειο» που ετοιμάζουν, αλλά και να κρύψει κάτω από το χαλί την πραγματικότητα των κενών στα σχολεία λόγω της χρόνιας αδιοριστίας που και αυτή η κυβέρνηση υλοποιεί.

Κανείς συνάδελφος δεν πρέπει να ξεχάσει ότι τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μείωσε ώρες διδασκαλίας, κατάργησε μαθήματα, κατάργησε τα μειωμένα ωράρια για τους υπεύθυνους των εργαστηρίων, αύξησε τους μαθητές στην τάξη και εξαφάνισε δεκάδες ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ.

Η λογική της μετατροπής του εκπαιδευτικού από επιστήμονα σε εκπαιδευτικό που «κάνει τα πάντα και συμφέρει», υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, πρέπει να βρει την αντίθεση όλων των σωματείων. Να εναντιωθούμε στο «φθηνό» σχολείο με μαθητές χωρίς μόρφωση και δικαιώματα. 


Εδώ και τώρα διεκδικούμε:

  • Μείωση των μαθητών στην τάξη σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις, 
  • Επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου.
  • Κατάργηση της Γ’ ανάθεσης. 
  • Κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερα από 2 σχολεία. 
  • Όχι  στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ
  • Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων



 

Παρασκευή 25 Μαΐου 2018

Αλλαγή ημερομηνίας Πορείας Ειρήνης και σχετικών εκδηλώσεων

Ενημερώνουμε ότι η ημερομηνία της πορείας και της εκδήλωσης για την ειρήνη που συνδιοργανώνουν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου και η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου μαζί με την ΕΕΔΥΕ, μετατίθεται για την Κυριακή 3 Ιουνίου 2018, την ίδια ώρα.

Παρακαλούμε τους συναδέλφους να ενημερώσουν τους μαθητές και τους γονείς για την αλλαγή αυτή.