Παρακολουθείστε εδώ ( https://youtu.be/tPng3_F7EZ4 )
Ανδρέα Ξυπτερά, εκλεγμένου αντιπροσώπου της ΕΛΜΕ στο 19ο συνέδριο της ΟΛΜΕ.
Τρίτη 2 Ιουλίου 2019
Η ομιλία-τοποθέτηση του Προέδρου της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου, Ανδρέα Ξυπτερά, εκλεγμένου αντιπροσώπου της ΕΛΜΕ στο 19ο συνέδριο της ΟΛΜΕ.
Σχετικά με το Δικαίωμα στη Συνυπηρέτηση Συζύγων Εκπαιδευτικών.
Όπως είναι γνωστό, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες σύζυγοι ασκούν επαγγέλματα που συνεπάγονται την αναγκαιότητα συχνών αλλαγών στον τόπο εργασίας (λόγω μετάθεσης, τοποθέτησης, κλπ), η εξασφάλιση της συνυπηρέτησης καθίσταται απαραίτητη τόσο για την προστασία της οικογένειας, όσο και για λόγους οικονομικούς, κοινωνικούς και ψυχολογικούς. Η συντήρηση δύο, ή και τριών σπιτιών (σπουδάζοντα τέκνα, κλπ), αποτελεί δυσβάσταχτη οικονομική συνθήκη, με την οποία ωστόσο έρχεται αντιμέτωπος ένας υπερβολικά μεγάλος αριθμός εργαζομένων κάθε χρόνο. Ο κλάδος των εκπαιδευτικών είναι ένας από τους κλάδους που αναμφίβολα πλήττονται περισσότερο από αυτή την πολύ δυσάρεστη πραγματικότητα.
Μια διευκόλυνση που παρέχεται στους συναδέλφους που την έχουν ανάγκη, η είναι η απόσπαση. Ωστόσο, σύμφωνα και με την Εγκύκλιο Αποσπάσεων 2019-2020, αποσπώνται κατά προτεραιότητα από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, όσοι:
«α) Ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης, β) Είναι σύζυγοι στρατιωτικών, προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, της ΕΥΠ κλπ, καθώς και θρησκευτικών λειτουργών της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος (ιερέων και διακόνων) που υπηρετούν ως διδάσκαλοι ή καθηγητές οποιασδήποτε βαθμίδας και με οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, γ) Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι και μέλη των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων, δ) Είναι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών, ε) Είναι σύζυγοι μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ, στ) Είναι σύζυγοι ιατρικού προσωπικού του ΕΣΥ, που υπηρετούν σε περιοχές που εντάσσονται στη Γ' Ζώνη, και στις περιοχές που χαρακτηρίζονται άγονες και προβληματικές.»
Παρατηρούμε ότι μέχρι σήμερα η νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν προβλέπει τη συνυπηρέτηση συζύγων εκπαιδευτικών κατά προτεραιότητα όλων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ. Είναι προφανές, ότι η παραπάνω εγκύκλιος αποτελεί κατάφορη αδικία για τους εκπαιδευτικούς.
Τίθενται εύλογα τα παρακάτω ερωτήματα:
- Πώς προστατεύεται ο θεσμός της οικογένειας των εκπαιδευτικών που αναγκάζονται να υπηρετούν για χρόνια σε διαφορετικές μεταξύ τους περιοχές σε όλη την επικράτεια;
- Πώς προστατεύονται οι χιλιάδες κάθε χρόνο μετακινούμενοι αναπληρωτές που - δεδομένων των συνθηκών – αποτρέπονται από τη δημιουργία οικογένειας;
- Πώς προστατεύονται όλοι εκείνοι οι εκπαιδευτικοί που, με γνώμονα τη διατήρηση της οικογενειακής ενότητας, εξαναγκάζονται να διανύουν καθημερινά τεράστιες χιλιομετρικές αποστάσεις από και προς τον τόπο εργασίας, μετακινούμενοι με προσωπικό οικονομικό κόστος και σε αρκετές περιπτώσεις δυστυχώς με κόστος την ίδια τους τη ζωή;
Για όλους αυτούς τους λόγους ζητάμε να αποσπώνται οι σύζυγοι εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΔΕ του/της συζύγου κατά προτεραιότητα όλων και συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους. Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει θέση και να υποστηρίξει δυναμικά το δίκαιο αίτημα χιλιάδων εκπαιδευτικών
Κόψιμο Τμημάτων - Υπουργική Απόφαση με οδυνηρές συνέπειες για μαθητές και εκπαιδευτικούς
«Στην κλίνη του Προκρούστη» για άλλη μια χρονιά τα τμήματα των
Ομάδων Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου
Με υπουργική απόφαση καθορίστηκαν και φέτος, οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο που θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος 2019-20. Οι προϋποθέσεις εξαρτώνται από δύο παράγοντες:
Α) από τον αριθμό των τμημάτων που λειτουργούν στη Γ΄ Λυκείου του σχολείου,
Β) από τη μοριοδότηση του σχολείου με τη γνωστή κλίμακα (Α έως ΙΓ). Θυμίζουμε, ότι με τις περσινές αναμοριοδοτήσεις που έκανε το Υπουργείο Παιδείας, εκατοντάδες σχολεία «έπεσαν» κατηγορία με αποτέλεσμα να είναι ακόμα πιο δύσκολη η συγκρότηση τμημάτων προσανατολισμών και κατευθύνσεων.
1. Στα Γενικά Λύκεια που λειτουργεί 1 τμήμα: για τη δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού απαιτούνται τουλάχιστον 11 μαθητές για τις κατηγορίες Α έως Γ, τουλάχιστον 8 μαθητές για τις κατηγορίες Δ έως Ζ, μετά από απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή, και τουλάχιστον 6 μαθητές για τις κατηγορίες Η έως ΙΒ, πάλι με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή.
2. Στα Γενικά Λύκεια που λειτουργούν 2 τμήματα: για τη δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού απαιτούνται τουλάχιστον 15 μαθητές για τις κατηγορίες Α έως Γ, τουλάχιστον 13 μαθητές για τις κατηγορίες Δ έως Ζ, μετά από απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή, και τουλάχιστον 10 μαθητές για τις κατηγορίες Η έως ΙΒ, πάλι με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή.
3. Για τα Γενικά Λύκεια που λειτουργούν 3 ή περισσότερα τμήματα: για τη δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού απαιτούνται τουλάχιστον 20 μαθητές για τις κατηγορίες Α έως Γ, τουλάχιστον 18 μαθητές για τις κατηγορίες Δ έως Ζ, μετά από απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή, και τουλάχιστον 15 μαθητές για τις κατηγορίες Η έως ΙΒ, πάλι με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή.
Η μοναδική εξαίρεση που προβλέπεται είναι σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας, όπου οι σχολικές μονάδες ανήκουν στις κατηγορίες Η έως ΙΒ και στα οποία η μετακίνηση των μαθητών είναι αντικειμενικά αδύνατη, όπου μπορεί να εγκριθεί η δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν, μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.
Πρόκειται για απόφαση - έκτρωμα δύο εβδομάδες πριν τις βουλευτικές εκλογές. Πρακτικά, λύνει τα χέρια για τον επόμενο Υπουργό Παιδείας, οποιαδήποτε κυβέρνηση κι αν προκύψει, ώστε να προχωρήσει σε περικοπές εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα.
Ουσιαστικά κανένα Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις δεν μπορεί να συγκροτήσει τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού, ενώ σε μικρούς νομούς και ιδιαίτερα νησιωτικούς, με το ζόρι θα λειτουργεί τμήμα για όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού σε ένα, το πολύ δύο σχολεία. Ακόμα όμως και στα μεγάλα αστικά κέντρα θα υπάρχει μετακίνηση μαθητών από σχολείο σε σχολείο στο πλαίσιο του Δήμου. Το κλείσιμο των τμημάτων θα οδηγήσει στη μετακίνηση και την ταλαιπωρία χιλιάδων μαθητών σε όλη την Ελλάδα, στην αναγκαστική επιλογή Ομάδας Προσανατολισμού, ανεξάρτητα από τη θέληση του μαθητή, επειδή θα δυσκολεύεται να μετακινηθεί σε μεγάλες αποστάσεις εντός νομού, στη μετακίνηση μόνιμων συναδέλφων σε τρία και τέσσερα σχολεία προκειμένου να συμπληρώσουν ωράριο αλλά και την απόλυση χιλιάδων αναπληρωτών, αφού θα χαθούν χιλιάδες ώρες πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε όλη τη χώρα.
Αυτή η απόφαση δεν είναι αιφνιδιαστική ούτε πρόκειται για αστοχία του Υπουργείου. Είναι σχεδιασμένη εδώ και δύο χρόνια με την αναμοριοδότηση των σχολείων, τη συγκρότηση ομάδων σχολείων που προβλέπεται από το «Νέο Λύκειο» ώστε το τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού να λειτουργεί στην Ομάδα Σχολείων και όχι σε καθένα ξεχωριστά, την απελευθέρωση των αναθέσεων.
Καλούμε τα σωματεία, τις ΕΛΜΕ, Συλλόγους Γονέων και τα Μαθητικά Συμβούλια σε εγρήγορση ώστε το Υπουργείο να πάρει πίσω την απόφαση-έκτρωμα:
Απαιτούμε εδώ και τώρα:
- 20 μαθητές ανά τάξη
- 15 μαθητές στα τμήματα Ομάδας Προσανατολισμού - 10 στα εργαστήρια
- Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον συνολικό αριθμό των τμημάτων που λειτουργούν σε κάθε σχολείο.
- Όχι άλλα εμπόδια στους μαθητές των λαϊκών οικογενειών, στην επιλογή της σχολής που θέλουν να σπουδάσουν.
Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019
Σχετικά με την αγωγή Συλλόγου Γονέων εναντίον συναδέλφισσας δασκάλας που υπερασπίστηκε το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση.
Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταδικάζει απερίφραστα την κατάθεση αγωγής απ’ το Σύλλογο Γονέων του Δημοτικού Σχολείου Άνω Βαθέως σε συναδέλφισσα δασκάλα, επειδή έπραξε το αυτονόητο, δηλαδή υπερασπίστηκε την φοίτηση των προσφυγόπουλων στο σχολείο της και μίλησε στους μαθητές της για την προσφυγιά. Eίναι για μας ξεκάθαρο, ότι ο ρόλος μας ως εκπαιδευτικοί είναι να διαπαιδαγωγούμε τους μαθητές μας έτσι ώστε πάνω απ’ όλα ν’ αγαπούν τους ανθρώπους, να τους διδάξουμε τις αξίες της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας. Θα πρέπει να παλεύουμε για ένα σχολείο που θα μορφώνει όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά και να εντείνουμε την πάλη για έναν κόσμο δίκαιο και ειρηνικό.
Ενέργειες όπως αυτή του Συλλόγου Γονέων Άνω Βαθέος δεν πρέπει και δε μπορούν να βρίσκουν την παραμικρή ανοχή τόσο από την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και από το σύνολο της κοινωνίας. Η κατάθεση της αγωγής από τον εν λόγω Σύλλογο δεν ήρθε βέβαια ως κεραυνός εν αιθρία. Αποτελεί συνέχεια των αντιδράσεων Συλλόγων ή και μεμονωμένων γονέων για την ένταξη των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση, που μέχρι τώρα έχουν εκφραστεί με διάφορους τρόπους, όπως η αποχή από τα μαθήματα και οι λεκτικές επιθέσεις και προπηλακισμοί σε γονείς και εκπαιδευτικούς με διαφορετική άποψη απ’ τη δικιά τους. Τώρα, η διαφορετική αυτή άποψη αλληλεγγύης και στήριξης στα παιδιά που ήρθαν μέσα από πολέμους και κακουχίες για μια καλύτερη ζωή και βρέθηκαν κλεισμένα σε φυλακές και σε άθλιες συνθήκες διαβίωσης, σέρνεται και στα δικαστήρια!
Απέναντι σε τέτοιες πρακτικές κανένας δεν πρέπει να βρίσκεται μόνος του. Δηλώνουμε ότι υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα κάθε παιδιού να μορφωθεί και πόσο μάλλον των παιδιών θυμάτων των ιμπεριαλιστικών πολέμων.
- Ζητάμε να αποσυρθεί εδώ και τώρα η αγωγή!
- Καλούμε όλα τα σωματεία και τους φορείς στη Σάμο καθώς και τα εκπαιδευτικά σωματεία όλης της χώρας να στηρίξουν και την ίδια και το αίτημα απόσυρσης της αγωγής.
- Ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας και όλους τους αρμόδιους φορείς να πάρουν θέση και να υπερασπιστούν όλους τους εκπαιδευτικούς που στοχοποιούνται ή διώκονται επειδή υπερασπίζονται τα δικαιώματα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση.
- Βρισκόμαστε στο πλευρό της συναδέλφισσάς μας, όπως και κάθε άλλου συναδέλφου που μπορεί να βρεθεί στη θέση της και καλούμε το ίδιο να πράξουν η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ με συνδικαλιστική, νομική και οικονομική κάλυψη!
Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019
Για το πρόβλημα σχετικά με την έκπτωση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των μελών μας.
Μετά την ενημέρωση από συναδέλφους ότι υπήρξε πρόβλημα στην έκδοση εισιτηρίων με τη σχετική έκπτωση (έκπτωση ΕΛΜΕ) από τοπικό πρακτορείο για το Σάββατο 29/6 και Κυριακή 30/6, θέλουμε να σας πληροφορήσουμε ότι το πρόβλημα λύθηκε και η έκδοση των εισιτηρίων γίνεται κανονικά. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση είμαστε στη διάθεσή σας.
Σάββατο 15 Ιουνίου 2019
Κάλεσμα για υπογραφή του ηλεκτρονικού ψηφίσματος ενάντια στη συρρίκνωση του Μουσικού Γυμνασίου Μυτιλήνης.
Συνάδελφοι,
σας καλούμε να υπογράψετε στο σύνδεσμο https://secure.avaaz.
- Κανένας μαθητής να μην μείνει έξω από το Μουσικό Σχολείο.
- Να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις εγγραφής ανάλογα με τις επιλογές των μαθητών.
- Να μην κλείσει κανένα τμήμα στο Μουσικό Σχολείο.
- Να δεσμευτεί το Υπουργείο για την άμεση λύση προβλημάτων που σχετίζονται με τη λειτουργία και τη στέγαση του Μουσικού Σχολείου.
Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019
Πρόσκληση στη Θεατρική Παράσταση "Το Σακάκι που Βελάζει" από το θεατρικό εργαστήρι του ΜΕΑΣ ΛΗΜΝΟΣ
"Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το θεατρικό εργαστήρι του ΜΕΑΣ Λήμνος, ανεβάζει το έργο "Το σακάκι που βελάζει", του Στανισλάβ Στρατίεβ.
Το έργο γράφτηκε από το Βούλγαρο συγγραφέα το 1976 και ανήκει στην κατηγορία της σάτιρας. Ο Στρατίεβ (1941-2000) συνεργάστηκε για πολλά χρόνια με το Σατιρικό Θέατρο της Σόφιας, με πρώτη του επιτυχία το έργο «Ρωμαϊκό Λουτρό». Το μεγάλο ξέσπασμα ωστόσο, το οποίο του χάρισε φήμη και εκτός συνόρων, ήταν το «Σακάκι που βελάζει» που έχει παιχτεί σε 16 χώρες. Στο σύνολο έχει γράψει 12 θεατρικά έργα και 11 σενάρια για ταινίες.
Με κύριο θέμα τη μάστιγα της γραφειοκρατίας, ξεδιπλώνει ένα ένα τα πλοκάμια του θηρίου που λέγεται κρατική μηχανή. Ένα θηρίο αδηφάγο και παρανοϊκό, που τελικά σα μόνο στόχο έχει τον άνθρωπο.
Παρακολουθώντας την πορεία του ήρωα, μέσα από αναζητήσεις, έγγραφα και γραφεία επί γραφείων, γίνεται κατανοητό ότι δε μιλάμε πια μόνο για τη γραφειοκρατία. Μιλάμε για το χρόνο που χάνεται, μακριά από την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης, για τον κατακερματισμό των ανθρώπινων σχέσεων και για το αιώνιο δίλημμα του εάν πρέπει να πορευτούμε ηθικά ακέραιοι στον κόσμο αυτό, απέναντι σε κάθε λογής θηρία.
Διαχρονικό 43 χρόνια μετά τη συγγραφή του, το «Σακάκι που βελάζει» καταφέρνει ακόμα να μεταφέρει αυτή τη γλυκόπικρη αίσθηση στον αναγνώστη/θεατή, μετατρέποντας το γέλιο σε ένα παγωμένο, αμήχανο χαμόγελο.



Σχετικά με την αποστολή των εγγράφων απόλυσης των αναπληρωτών
Η παραλαβή των εγγράφων απόλυσης στο τέλος της σχολικής χρονιάς αποτελεί χρόνιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές συνάδελφοι τόσο της Λήμνου όσο και του Αγίου Ευστρατίου.
Όπως είναι γνωστό, η άμεση παραλαβή των εγγράφων απόλυσης είναι αναγκαία για την έγκαιρη έναρξη των διαδικασιών έκδοσης του επιδόματος ανεργίας των συναδέλφων. Όμως, λόγω της λήξης του συμβολαίου ενοικίασης των κατοικιών τους στις 30 Ιουνίου και της πίεσης των ιδιοκτητών για άμεση αποχώρηση (λόγω τουριστικής χρήσης των καταλυμάτων) οι συνάδελφοι είναι αναγκασμένοι να ξεσπιτώνονται. Προκειμένου, όμως, να παραλάβουν τα έγγραφά τους την επόμενη ημέρα, υποχρεώνονται να παραμένουν στα νησιά, πληρώνοντας έτσι αχρείαστα και διόλου αμελητέα έξοδα διαμονής και διατροφής. Επιπλέον, η αναχώρησή τους για τον τόπο καταγωγής τους αναγκαστικά αναβάλλεται για μετά την 1η Ιουλίου, στερώντας τους έτσι τη δυνατότητα να κάνουν χρήση της έκπτωσης που έχουν καθορίσει οι ναυτιλιακές εταιρείες για τους εκπαιδευτικούς, καθώς αυτή λήγει την 1η Ιουλίου.
Χωρίς να παραγνωρίζουμε τόσο την υποστελέχωση όσο και το φόρτο εργασίας της Διεύθυνσης, παρακαλούμε για την άμεση αποστολή των εγγράφων απόλυσης των αναπληρωτών συναδέλφων στη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους με ταχυμεταφορά, όπως γίνεται στις περισσότερες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ή την αποστολή τους με ηλεκτρονικό τρόπο, όπως προτείνει και η ΟΛΜΕ, ώστε να αποφευχθούν οι παραπάνω επιβαρύνσεις, αλλά και να έχουν έγκαιρα στα χέρια τους οι συνάδελφοι τα έγγραφα απόλυσής τους.
Τρίτη 11 Ιουνίου 2019
Για τα έγγραφα απόλυσης των αναπληρωτών.
Όπως γνωρίζετε ένα χρόνιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου είναι η παραλαβή των εγγράφων απόλυσης στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Η λήξη του συμβολαίου ενοικίασης των κατοικιών τους στις 30 Ιουνίου και η πίεση των ιδιοκτητών για άμεση αποχώρηση (λόγω τουριστικής χρήσης των καταλυμάτων) υποχρεώνει τους συναδέλφους να αναχωρήσουν άμεσα. Επιπλέον, η άμεση παραλαβή των εγγράφων απόλυσης είναι κρίσιμη για την έναρξη των διαδικασιών έκδοσης του επιδόματος ανεργίας. Προκειμένου, ωστόσο, να παραλάβουν οι συνάδελφοι τα έγγραφα την επόμενη ημέρα, είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν επιπλέον έξοδα διαμονής και διατροφής τα οποία μόνο αμελητέα δεν είναι. Χωρίς να παραγνωρίζουμε τόσο την υποστελέχωση όσο και το φόρτο εργασίας της Διεύθυνσης, παρακαλούμε για την άμεση αποστολή των εγγράφων απόλυσης των αναπληρωτών συναδέλφων στη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους με ταχυμεταφορά, όπως γίνεται στις περισσότερες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019
Ψήφισμα συμπαράστασης στους μαθητές του Εσπερινού Λυκείου Χανίων.
Τέσσερις εργαζόμενοι μαθητές «κόπηκαν» στις Πανελλήνιες εξετάσεις από την εργοδοσία!!
Άμεσα να παρέμβει το Υπουργείο για να μην χάσουν οι μαθητές το δικαίωμα στις σπουδές!
Τέσσερις από τους έξι μαθητές του Εσπερινού Λυκείου Χανίων έχασαν το δικαίωμα να δώσουν Πανελλήνιες Εξετάσεις καθώς, η εργοδοσία δεν τους επέτρεψε ούτε καν να αλλάξουν βάρδια, όπως και οι ίδιοι είχαν ζητήσει, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Μάλιστα η διευθύντρια του σχολείο που ενημέρωσε για το απαράδεκτο αυτό γεγονός ανέφερε ότι είχε προτείνει να επικοινωνήσει το σχολείο με τους εργοδότες, αλλά οι μαθητές αρνήθηκαν κάτι τέτοιο, «φοβούμενοι μη χάσουν τη δουλειά τους ή τα αρνητικά σχόλια από τους συναδέλφους τους».
Η ανάλγητη στάση των εργοδοτών, διευκολύνεται και από το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένα θεσμικό πλαίσιο, που να υποστηρίζει το δικαίωμα αυτό για τους εργαζόμενους μαθητές, παρόλο που τα σωματεία των εκπαιδευτικών έχουν διεκδικήσει να υπάρξει μια νομική κατοχύρωση για τους μαθητές από όλες τις κυβερνήσεις, χωρίς να έχει υπάρξει καμία θετική ανταπόκριση.
Στα προβλήματα αυτά που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των Εσπερινών σχολείων που είναι εργαζόμενοι μαθητές που συχνά αντιμετωπίζουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα, προστίθενται οι συνέπειες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης που βάζει εμπόδια στις εγγραφές των μαθητών (χαρτιά Εργάνης), που κλείνει ή συγχωνεύει τμήματα.
Τα σωματεία, οι μαζικοί φορείς δεν πρέπει να επιτρέψουν οι μαθητές αυτοί να χάσουν το δικαίωμα να κυνηγήσουν τα όνειρα τους. Άμεσα πρέπει να γίνει παρέμβαση από την πολιτεία, και οι μαθητές αυτοί να έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, που προβλέπονται για μαθητές που είχαν σοβαρό κώλυμα για να δώσουν Πανελλήνιες.







