Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Προτάσεις δωρεάν ψυχαγωγίας και ενημέρωσης για μικρούς και μεγάλους από την ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, 
το ΔΣ της ΕΛΜΕ συγκέντρωσε και σας προτείνει μια εκτεταμένη λίστα με προτάσεις ψυχαγωγίας και ενημέρωσης για μικρούς και μεγάλους, για τις δύσκολες μέρες του εγκλεισμού που βιώνουμε. Η λίστα θα εμπλουτίζεται σταδιακά και μπορείτε να κάνετε κι εσείς τις προτάσεις σας απαντώντας σε αυτό το mail. Oι προτάσεις θα δημοσιεύονται και στην ιστοσελίδα και στο facebooκ της ΕΛΜΕ.
Επίσης, θα θέλαμε να επαναλάβουμε ότι όλα τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε πρόβλημα σας απασχολεί ή για οποιαδήποτε βοήθεια μπορεί να χρειαστείτε, ειδικά αυτές τις δύσκολες μέρες. Μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε μαζί μας είτε μέσω mail είτε και τηλεφωνικά. 

Εκ του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου


Κινηματογράφος

  • H ΕΡΤ δίνει τη δυνατότητα σε όλους να παρακολουθούν ελεύθερα και δωρεάν μέσω της ιστοσελίδας της μια σειρά ταινιών που σταδιακά θα ανανεώνονται. Ήδη περιλαμβάνονται σημαντικές ταινίες όπως: "Ι Daniel Blake", "The Tale", "Still Alice" και άλλες. Απολαύστε τες εδώ: https://webtv.ert.gr/shows/to-sinema-sto-spiti-sas/


  • Η νέα τηλεοπτική πλατφόρμα Cinobo που διανέμει κινηματογραφικές ταινίες ποιότητας και μια πολύ μεγάλη συλλογή ανεξάρτητου, arthouse, πολυβραβευμένου, ελληνικού και ξένου περιεχομένου, προσφέρει σε όποιον το επιθυμεί μια δωρεάν δοκιμαστική περίοδο 14 ημερών. Θυμηθείτε να διακόψετε μετά το πέρας αυτής της περιόδου, εάν δεν επιθυμείτε να χρεώνεστε για την υπηρεσία. www.cinobo.com


  • Η περίοπτη πλατφόρμα MUBI προσφέρει τρεις μήνες συνδρομή με αντίτιμο ένα ευρώ. Μετά το τρίμηνο ισχύουν οι κανονικές χρεώσεις, οπότε αν δε σας ενδιαφέρει θυμηθείτε να διακόψετε τη σνδρομή. www.mubi.com 


  • Eλεύθερα διατίθεται στο youtube η ταινία του  Σωτήρη Τσαφούλια «Έτερος Εγώ». Μια πολύ προσεγμένη και αξιόλογη ταινία, ένα καλογυρισμένο ελληνικό αστυνομικό θρίλερ που συνδυάζει την έννοια της φιλίας με τον Πυθαγόρα και τα Μαθηματικά.  https://www.youtube.com/watch?v=y3zho2aV2bs




Θέατρο

Πολλές θεατρικές παραγωγές, επαγγελματικές και ερασιτεχνικές, προσφέρονται από τους δημιουργούς τους ελεύθερα στο διαδίκτυο σε μια προσπάθεια υποστήριξης του κοινού αυτές τις μέρες του εγκλεισμού. Ενδεικτικά ορισμένες που επιλέξαμε και σας προτείνουμε:

- 🎭 "Το Γάλα" του Β. Κατσικονούρη. Μια συγκλονιστική ιστορία, ένα από τα σπουδαιότερα νεοελληνικά έργα των τελευταίων χρόνων. Δείτε το εδώ: https://youtu.be/GnrjzH3_ZJo

- 🎭 "Πέρσες" του Αισχύλου (παράσταση του μοναδικού Λεύτερη Βογιατζή που είχε παρουσιαστεί στην Επίδαυρο, στις 6 Αυγούστου του 1999). Το σπουδαιότερο αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου, η παλαιότερη σωζόμενη τραγωδία. Δείτε την εδώ: https://youtu.be/vSwaMHWpeMc

- 🎭 To Θέατρο Πορεία θα διαθέτει κάθε μέρα και για δέκα μέρες, ελεύθερα μέσω της ιστοσελίδας του, μια διαφορετική θεατρική παράσταση, ξεκινώντας από 24/3 με την "Μεγάλη Χίμαιρα". Απολαύστε τες εδώ: https://poreiatheatre.com/plays/h-megalh-ximaira/

- 🎭  2” του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Το 2006 ο Δ. Παπαϊωάννου παρουσίασε στο «Παλλάς» το «2», πρώτη του δουλειά μετά τη διοργάνωση της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Το «2», ένα έργο 90 λεπτών με 22 άντρες χορευτές/ερμηνευτές σε μουσική από τον Κ.Βήτα αποτελεί μια κατάδυση στον βαθύτερο κόσμο των ανδρών. Παρουσιάστηκε σε 73 παραστάσεις και έκοψε 100.000 εισιτήρια. Την παράσταση μπορείτε να δείτε τώρα online και δωρεάν εδώ:  https://vimeo.com/76409048

- 🎭  Η ιστοσελίδα Popaganda επιλέγει και προτείνει 10 παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου που διατίθενται ελεύθερα μέσω της ιστοσελίδα του. Δείτε και επιλέξτε εδώ: https://popaganda.gr/art/ethniko-theatro

- 🎭  «Ο Ματωμένος Γάμος» του Φ.Γ.Λόρκα από το Θέατρο της Δευτέρας στην ΕΡΤ1 στη μετάφραση του Νικου Γκάτσου και μουσική του Μάνου Χατζιδάκι https://youtu.be/6oYQeZXZyIs

- 🎭  Ο Μ.Ε.Α.Σ Λήμνος και η θεατρική του πτέρυγα ανεβάζουν στο κανάλι του Συλλόγου στο youtube θεατρικές παραστάσεις από τη μακρόχρονη πορεία του Συλλόγου. Μπείτε εδώ: https://www.youtube.com/user/measlemnos και επιλέξτε παράσταση.

- 🎭   Οι Θεατρικές Ομάδες μέλη της Ομοσπονδίας Θεατρικών Θιάσων Αιγαίου ανεβάζουν παραστάσεις τους ελεύθερα στο youtube και τις κοινοποιούν στη σελίδα της Ομοσπονδίας στο facebook (https://www.facebook.com/groups/103989579670299/) όπου και μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες. 

Ενδεικτικά αναφέρουμε:
«Η Επίσκεψη της Γηραιάς Κυρίας» του Φ. Ντύρενματ από τη Θεατρική Ομάδα Σάμου
https://youtu.be/3g0EEEAxCwA

«Αmazing Thailand» του Λένου Χρηστίδη, Θεατρική Ομάδα «Νηρέας» Νάουσας Πάρου https://youtu.be/qUYTH8dABd0

"Κόκκινα φανάρια" του Αλέκου Γαλανού - Θεατρικός Πολιτιστικός Όμιλος Σύρου "ΑΠΟΛΛΩΝ" https://youtu.be/85UUO81PF1M 

«Άντε Πάλιιι!!! Άλλο ένα...Ρωμαίος και Ιουλιέτα» από τη Θεατρική Ομάδα Μυτιλήνης «Οι Άστεγοι» https://youtu.be/Pm40BuLhf4s 


Ντοκιμαντέρ – Ενημέρωση

  • H Cosmote TV παρέχει δωρεάν το πρόγραμμα του COSMOTE HISTORY HD, με πρωτότυπες σειρές με θέμα την ελληνική ιστορία και πολιτισμό, αλλά και εκπομπές με εκπαιδευτικό περιεχόμενο για παιδιά και νέους. Παρακολουθείστε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=9FC3OUc_G74



Για τους μικρούς μας φίλους


Για μικρά παιδιά


-        Ο Πρίγκιπας και η Μαγεμένη Βασιλοπούλα https://youtu.be/NnqMkxW9N90

-        Ο Μικρός Νικόλας – Είμαι άρρωστος https://youtu.be/XY7FGRHx7uw

-        Ο Μικρός Νικόλας - Φεύγω από το σπίτι https://youtu.be/s3Utk3UEhV4

-        Το Δέντρο που Έδινε https://youtu.be/UmZulvbllPU

-        Ευγένιος Τριβιζάς «Ένα δέντρο μια φορά» https://youtu.be/Voz9S4xb0xM 

-        Το Κάλεσμα Της Άγριας Φύσης https://youtu.be/ENiOMd3UoKY

-        Χανς Κρίστιαν Άντερσεν - Το Ασχημόπαπο https://youtu.be/2GoPABVSzrM

-        O  Γαργαληστής (του Δ. Μπασλάμ) μέρος 1: https://youtu.be/fJGz1TCwem8

                                                                    μέρος 2: https://youtu.be/5RO9UmyTd6I

                                                                    μέρος 3: https://youtu.be/vitK0jMA7aY

                                                                    μέρος 4: https://youtu.be/BIWbBWCMR64



Για μεγαλύτερα παιδιά



  • Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους της Ολυμπίας, μέσω της ιστοσελίδας του στο facebook εξασφαλίζει και προβάλλει ποιοτικές ταινίες για παιδιά, νέους και όλη την οικογένεια. Μπείτε στη σελίδα και ενημερωθείτε για το πρόγραμμα προβολών: https://www.facebook.com/olympiafestival/ Απόψε 28/3 στις 18:00 θα προβληθεί η Ολλανδική ταινία «Το Αγόρι με την Καλιακούδα», διάρκειας 90’.  Ενώ αύριο Κυριακή 29/3 στις 11 το πρωί και στις 6 το απόγευμα θα προβληθεί η σπουδαία ταινία του Δήμου Αβδελιώδη «Το Δέντρο που Πληγώναμε». (Οι προβολές σε αυτή τη σελίδα είναι σύγχρονες γι’ αυτό αν θέλετε να παρακολουθείτε τις ταινίες πρέπει να μπαίνετε στη σελίδα στις ώρες προβολής. Δεν υπάρχει δυνατότητα ασύγχρονης προβολής) 


  • 🎭 "Ελίζα" της Ξ. Καλογεροπούλου, από το Θέατρο "Μικρή Πόρτα". Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής, Τηλεοπτική Σκηνοθεσία για την ΕΡΤ1: Στέλιος Ράλλης. Ένα πολύ όμορφο έργο της Ξ. Καλογεροπούλου σε μια απολαυστική παράσταση που απευθύνεται στα παιδιά, αλλά αρέσει πάρα πολύ και στους μεγάλους!

Δείτε το εδώ:  https://www.youtube.com/watch?v=fMAB6DqNqOs


- 🎭 12 θεατρικές παραστάσεις για παιδιά από το Εθνικό Θέατρο εδώ: http://www.nt-achive.gr/theaters.aspx?company=10&fbclid=IwAR2ehs5gph14v6tZLcLaQMT5fnMNtmmaKBjuBdwA3lGokMn4eX6iGcWnux8







Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

Δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα.

ΜΕ ΟΠΛΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ!

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΣΤΗΝ ΕΞ' ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες, 

Δίνουμε όλοι τη μάχη έτσι ώστε να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας, να συμβάλουμε με κάθε δυνατό τρόπο στη μαθησιακή, κοινωνική και ψυχολογική στήριξή τους. Ειδικά για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου η κατάσταση είναι τραγική, αφού με τις αλλεπάλληλες και αντικρουόμενες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών έχουν φτάσει στο σημείο να μη ξέρουν ούτε πότε θα δώσουν πανελλαδικές, ούτε σε ποια ύλη για κάθε μάθημα.

Δίνουμε τη μάχη και ταυτόχρονα απαιτούμε όλα τα απαραίτητα μέσα για να τα καταφέρουμε!

Στη μέχρι τώρα εφαρμογή της εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης αποτυπώνονται τραγικές δυσκολίες,  που πρέπει με ευθύνη της κυβέρνησης να λυθούν άμεσα:

  • Η πλατφόρμα του Υπουργείου, τόσο για την σύγχρονη (webex), όσο και για την ασύγχρονη εκπαίδευση (e-me, eclass) μπλοκάρει συνεχώς, από τις πρώτες μέρες λειτουργίας. H χρήση τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις δυνατότητες του υπολογιστή και του δικτύου τόσο του καθηγητή, όσο και των μαθητών. Ειδικά στις απομακρυσμένες περιοχές, είναι πρακτικά αδύνατη. 
  • Όσον αφορά το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό, σε κάποια μαθήματα είναι ελλιπέστατο, ενώ σε άλλα που υπάρχει επάρκεια, δεν υπάρχει κάποια προεπιλογή – οργάνωση από το Υπουργείο, με αποτέλεσμα να επικρατεί χάος.
  • Μαθητές μας, ιδιαίτερα σε λαϊκές περιοχές, δεν διαθέτουν υπολογιστή/tablet, ακόμα και σύνδεση στο διαδίκτυο. Η ύπαρξη σταθερής σύνδεσης Internet σε κάθε σπίτι δεν είναι τόσο αυτονόητη. Υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών εδώ στη Λήμνο, όπου το σπίτι τους δεν διαθέτει καν τηλεφωνική σύνδεση, λόγω οικονομικών δυσχερειών.
  • Μεγάλο κομμάτι εκπαιδευτικών στερείται επίσης του αναγκαίου εξοπλισμού, όπως κάμερες, μικρόφωνα, ψηφιακές γραφίδες κ.α., με συνέπεια να αδυνατεί να συμμετάσχει.
  • Εκεί που φοιτούν παιδιά μεταναστών και προσφυγόπουλα υπάρχουν επιπλέον, ιδιαίτερες  δυσκολίες, που πρέπει το Υπουργείο να βρει άμεση και εφαρμόσιμη λύση!

Δεν εμπιστευόμαστε τις “εξαγγελίες” του Υπουργείου που, παρά τις «εντυπωσιακές» δηλώσεις του, δεν έχει εξασφαλίσει ούτε στο ελάχιστο την ενιαία εφαρμογή του μέτρου, με υλικοτεχνική υποδομή και προετοιμασία-εξοικείωση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών. Να σταματήσει τώρα ο εμπαιγμός και η μεταφορά των κρατικών ευθυνών στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

Εδώ και χρόνια δεν υπήρξε καμία ουσιαστική στήριξη των υποδομών, σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό των σχολείων. Καμία ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών. Η εκπαίδευση, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, οι ανάγκες σε προσωπικό, η λειτουργία υποστηρικτικών δομών (π.χ. ΚΕΠΛΗΝΕΤ) μπήκαν στην «κλίνη του Προκρούστη», στο όνομα των περικοπών και της εφαρμογής των δημοσιονομικών περιορισμών. Ακόμα και σήμερα το Υπουργείο Παιδείας μέσα από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την Εκπαίδευση φροντίζει να διευκολύνει τη λειτουργία των ιδιωτικών δομών ενώ, με απαράδεκτο τρόπο, τις ανάγκες του Δημόσιου σχολείου τις εναποθέτει στους χορηγούς και στις δωρεές!! Στην πράξη μέχρι τώρα οι εκπαιδευτικοί αφήνονται μόνοι και αβοήθητοι να υλοποιήσουν τα συγκεκριμένα προγράμματα.

Καλούμε τους συναδέλφους να αναδείξουν όλα τα παραπάνω ζητήματα,
να ενημερώνουν άμεσα την ΕΛΜΕ! 

Στην πρωτόγνωρη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, οι διάφορες ηλεκτρονικές πλατφόρμες και άλλα ηλεκτρονικά μέσα μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε ο μαθητής να μην χάσει την επαφή του με τα αντικείμενα που έχει ήδη διδαχθεί, να διατηρηθεί στοιχειωδώς μια συνέχεια στο μάθημα.

Ταυτόχρονα δεν παραγνωρίζουμε, με βάση τα επιστημονικά και παιδαγωγικά δεδομένα, ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία της τάξης και την επαφή των εκπαιδευτικών με τα παιδιά, η οποία συμπεριλαμβάνει, εκτός από τη μάθηση, την κοινωνικοποίηση των παιδιών, την αλληλεπίδραση όλων όσων συμμετέχουν στη διαδικασία, την ανάληψη πρωτοβουλιών των παιδιών, τη συναισθηματική τους ανάπτυξη. 

Απόψεις που ακούγονται να απέχουμε από την εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά ταυτόχρονα να μη μετακινηθούν οι Πανελλαδικές εξετάσεις, στερούνται σοβαρότητας. Αυτές οι απόψεις απαξιώνουν το δημόσιο σχολείο, την ίδια στιγμή που τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά σχολεία αυτό το διάστημα λειτουργούν αξιοποιώντας την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Απαιτούμε - Διεκδικούμε: 

  • Να εξασφαλίσει το Υπουργείο, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διαφόρων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Να εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση Η/Υ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καμερών, μικροφώνων, ψηφιακών γραφίδων και απαραίτητων προγραμμάτων. Τώρα να εξασφαλιστεί ένα δωρεάν tablet για κάθε μαθητή.
  • Να διευκρινιστεί ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.α. 
  • Οι συνάδελφοί μας έχουν ανάγκη στήριξης στη προσπάθεια που ήδη καταβάλουν και όχι στοχοποίηση, απαξίωση. Δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι αντικειμενικές δυσκολίες που αφορούν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, οι οποίες πρέπει να αναγνωρίζονται και να ξεπερνιούνται με υποστηρικτικά μέτρα. Καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. 
  • Να διαμορφωθεί κεντρική ομάδα τεχνικής υποστήριξης στο Υπουργείο Παιδείας, στελεχωμένη με όλο το αναγκαίο προσωπικό, που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου ή με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή και θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση. Οι όποιες επιμορφώσεις να γίνονται αποκλειστικά τις πρωινές ώρες. 
  • Να δημιουργηθεί Κεντρική Ψηφιακή Πλατφόρμα Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και ύλη για όλες τις ηλικίες, βασισμένες στα αντικείμενα που έχουν ήδη διδαχθεί στο σχολείο, επικεντρωμένη στα απαραίτητα αντικείμενα κάθε τάξης. Μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί ότι όλα τα παιδιά – σχετικά ενιαία – μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση στο ίδιο εκπαιδευτικό υλικό.  
  • Το Υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει τη λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών, και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. 
  • Να ανακοινώσει το Υπουργείο την κατάργηση για φέτος των προαγωγικών εξετάσεων.
  • Για τη Γ’Λυκείου να ανακοινώσει τη μείωση της ύλης με σαφή τρόπο για κάθε μάθημα, λαμβάνοντας υπόψη μέχρι ποιο σημείο της ύλης είχαν φτάσει τα δημόσια σχολεία, πριν κλείσουν.
  • Είναι απόλυτη ανάγκη ενιαία να δοθούν επαναληπτικές σημειώσεις, ασκήσεις και τεστ. Δεν μπορεί το Υπουργείο να κρύβεται πίσω από το φιλότιμο και την πρωτοβουλία του κάθε συναδέλφου. Το Υπουργείο είναι υπεύθυνο για την επιτροπή που ορίζει τα  θέματα των Πανελλαδικών, το Υπουργείο πρέπει να πάρει και την ευθύνη για τη στήριξη που χρειάζεται ο μαθητής της Γ’ Λυκείου αυτό το διάστημα. 
  • Κάθε σκέψη για γενίκευση αυτών των μεθόδων, με στόχο την υλοποίηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών π.χ. αξιολόγηση, περικοπές σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μετά τη λήξη της έκτακτης κατάστασης θα μας βρει απέναντι. 
  • Να κλείσει η πόρτα σε κάθε ιδιωτική εταιρεία, χορηγό και επίδοξο επενδυτή, φορέα της Τοπικής Διοίκησης που αξιοποιεί την “κρίση” ως ευκαιρία για να βάλει χέρι στο Δημόσιο σχολείο. Κάθε πρόγραμμα, κάθε υποδομή και τεχνολογική εφαρμογή με ευθύνη και αποκλειστική χρηματοδότηση του κράτους. 
  • Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία ώστε όλες οι σχολικές μονάδας, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Η κυβέρνηση την ίδια στιγμή που δίνει “ευχολόγια” για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς καμία υποδομή, δίνει εκατοντάδες εκατομμύρια ζεστό χρήμα στις μεγάλες επιχειρήσεις.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Παρ’ όλες τις δύσκολες συνθήκες δεν ξεχνάμε το ρόλο που έχουμε ως παιδαγωγοί, να αναπτύσσουν οι μαθητές μας πνεύμα αλληλεγγύης, συλλογικότητας, αγωνιστικής διάθεσης. Δεν ξεχνάμε τις ευθύνες όλων αυτών που έχουν διαλύσει το δημόσιο σύστημα υγείας. Αντί για 3.500 κλίνες ΜΕΘ, που συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, στη χώρα μας λειτουργούν μόλις 567, ενώ παραμένουν κενές 30.000 οργανικές θέσεις προσωπικού στα δημόσια νοσοκομεία. Όσο και να κουνάνε το δάχτυλο και να επικαλούνται την ατομική ευθύνη του καθενός, δεν μπορούν να κρύψουν τη δική τους αυτής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. 

Μόνο οργή μπορούμε να νιώσουμε, όταν διάφοροι μεγαλοεπιχειρηματίες, κλεισμένοι μέσα στις πανάκριβες βίλες τους, μας νουθετούν λέγοντας ότι όλοι μαζί θα ξεπεράσουμε την κρίση, τη στιγμή που οι γονείς των μαθητών μας αναγκάζονται κάθε μέρα να δουλεύουν στις επιχειρήσεις, βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία τους, για να παράγουν τα κέρδη τους. Αν χρειαστούν, βέβαια, οι μεγαλοεπιχειρηματίες υγειονομική περίθαλψη, θα τη βρουν σε πανάκριβες ιδιωτικές κλινικές, σε αντίθεση με εμάς και τις οικογένειες των μαθητών μας, που θα βρεθούμε μπροστά στο σύστημα υγείας που οι ίδιοι διέλυσαν. 

Όπως, λοιπόν, κάθε κρίση, έτσι και αυτή την πανδημία δε θα την ξεπεράσουμε όλοι μαζί. Θα δώσουμε τη μάχη οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, συνολικά την εργατική τάξη με αίσθημα αλληλεγγύης, αγωνιστικότητας, υπερηφάνειας. 

Αυτό θα είναι το καλύτερο μάθημα για τους μαθητές μας!

Αντιμετωπίζουμε την κατάσταση με ρεαλισμό, ψυχραιμία και αισιοδοξία!

Μένουμε δυνατοί – Δε μένουμε σιωπηλοί!

Υ.Γ. Δεν μας εκπλήσσουν ούτε μας αγγίζουν οι κάθε λογής συκοφαντίες τύπου Τέλλογλου για τους “τεμπέληδες εκπαιδευτικούς” που κάνουν διακοπές...Δεν έχουμε να αποδείξουμε τίποτα σ΄ αυτόν και τους ομοίους του. Άλλωστε... αυτός αλλά και οι υπόλοιποι συστημικοί κονδυλοφόροι δε στάθηκαν ποτέ δίπλα στα τεράστια προβλήματα του εκπαιδευτικού κόσμου, στους αγώνες για να έχουν όλα τα παιδιά δασκάλους και καθηγητές από την αρχή της χρονιάς... Τους μαθητές και τους εργαζόμενους γονείς τους, όμως, θα τους κοιτάμε στα μάτια, γιατί μαζί τους θα είμαστε αύριο στο δρόμο του αγώνα για ένα καλύτερο σχολείο και μια καλύτερη κοινωνία.

Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε, αδελφέ μου, απ' τον κόσμο.

Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο…




Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Κοινό ψήφισμα του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για Πρόσφυγες-Μετανάστες-Ρατσισμό-Φασισμό.

Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν τα νησιά και η χώρα μας φυλακές της ΕΕ!

  • Αλληλεγγύη στους ξεριζωμένους πρόσφυγες!
  • Έξω από τα σχολεία μας το ρατσιστικό και φασιστικό δηλητήριο!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, 

Με αφορμή την πυρκαγιά που ξέσπασε στο ΚΥΤ Μόριας στις 15-3-2020 λόγω των άθλιων συνθηκών διαβίωσης των προσφύγων και μεταναστών με αποτέλεσμα να καεί ζωντανό και να χάσει τη ζωή του ένα 6χρονο προσφυγόπουλο, αλλά και με αφορμή την 21 Μάρτη, ημέρα ενάντια στο Φασισμό και το Ρατσισμό, έχουμε να πούμε τα εξής :

Το Προσφυγικό είναι αποτέλεσμα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και πολέμων, που στήριξαν και στηρίζουν και οι ελληνικές κυβερνήσεις (στρατιωτικές βάσεις, αποστολές στο εξωτερικό κ.α.). 

ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – Ε.Ε., με την ενεργή συμμετοχή και της Τούρκικης αστικής τάξης, ματώνουν την περιοχή μας για τα πετρέλαια, το φυσικό αέριο και τους δρόμους μεταφορά ενέργειας και εμπορευμάτων. Οι πρόσφυγες είναι τα θύματα των πολέμων, της φτώχειας και της εκμετάλλευσης! 

Στην πρόσφατη συνεδρίαση του ΝΑΤΟ για την τουρκική εισβολή στη Συρία, η κυβέρνηση της ΝΔ αποδέχτηκε την επιθετική στάση της Τουρκίας, την καταπάτηση των συμφωνιών που καθορίζουν τα σύνορα, όπως η Συνθήκη της Λοζάνης. Αυτή η πολιτική είναι «βούτυρο στο ψωμί» της Τουρκίας για γεωπολιτικά παιχνίδια με όχημα το Προσφυγικό, ζητώντας ανταλλάγματα και στήριξη για την εισβολή στη Συρία. 

Την ίδια στιγμή που η ελληνική κυβέρνηση, όπως και όλες προηγούμενες, αποδεικνύεται πλήρως ευθυγραμμισμένη με τους σχεδιασμούς ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – Ε.Ε., δείχνει τα «δόντια» της, εντείνει την καταστολή ενάντια σε πρόσφυγες αλλά και ντόπιους εργαζόμενους (βλ. καταστολή των ΜΑΤ στα νησιά) που δεν αποδέχονται η χώρα μας να μετατραπεί σε «φυλακή ανθρώπινων ψυχών της Ε.Ε.). 

Η προστασία των συνόρων της χώρας δεν μπορεί να συνοδεύεται με μισανθρωπισμό, με επίδειξη δύναμης πάνω σε ταλαιπωρημένους ανθρώπους ή με φωνές που μιλούν για εκτοπισμό των προσφύγων σε ξερονήσια.

Η μόνη διέξοδος για πρόσφυγες - μετανάστες και το λαό είναι οι προτάσεις για:

  • Άμεση κατάργηση του Κανονισμού του Δουβλίνου και της Κοινής Δήλωσης ΕΕ - Τουρκίας. 
  • Αμέσα να οργανωθούν από ΕΕ και ΟΗΕ διαδικασίες υποβολής αιτήσεων ασύλου μέσα στην Τουρκία και στα σύνορα με την Ελλάδα, όπως και στα σύνορα με τη Συρία, και απευθείας μετακίνηση στις χώρες προορισμού τους
  • Να σταματήσει κάθε συμμετοχή και στήριξη της χώρας στις επιχειρήσεις των ΝΑΤΟ - ΗΠΑ - ΕΕ, να ακυρωθεί η συμμετοχή σε ιμπεριαλιστικές αποστολές στο εξωτερικό.
  • Κανένα HOT SPOT ούτε ανοιχτό, ούτε κλειστό πουθενά.

Τα Διοικητικά Συμβούλια του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, καλούμε κάθε συναδέλφισσα και συνάδελφο μέσα και έξω από το σχολείο, να κάνουν δική τους υπόθεση τον αγώνα ενάντια στο πόλεμο, τη προσφυγιά και το ξεριζωμό.

Το σύνθημα των μαθητών από το Μανταμάδο της Λέσβου «Κανένας ελεύθερος άνθρωπος στη φυλακή, όχι στην κλειστή δομή» να γίνει πηγή έμπνευσης. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να περάσει μέσα στα σχολεία μας, να «μολύνει» τη συνείδηση των μαθητών μας ο «ιός» του ρατσισμού και του φασισμού! Να μιλήσουμε στους μαθητές μας με κάθε τρόπο!

  • Δυναμώνουμε τη διεκδίκηση υπέρ των μέτρων στήριξης των παιδιών - προσφύγων και των οικογενειών τους που ήδη βρίσκονται στη χώρα γύρω από το ζήτημα της εκπαίδευσης, της διαμονής, της διατροφής, της υγειονομικής περίθαλψής. Διεκδικούμε ειδικά μέτρα υπέρ των 5000 ασυνόδευτων παιδιών που βρίσκονται στη χώρα μας. 
  • Καλούμε κάθε συναδέλφισσα και συνάδελφο να στηρίξουν έμπρακτα την πρωτοβουλία καλλιτεχνικής – πνευματικής δημιουργίας της ΕΕΔΥΕ (Νοέμβρης 2019 – Ιούνης 2020) με τίτλο: «Για Μεσόγειο θάλασσα γέφυρα ειρήνης, φιλίας, αλληλεγγύης των λαών. Ένωσε κι εσύ τη φωνή σου στην πάλη των λαών ενάντια στον πόλεμο, στη φτώχεια και στον ξεριζωμό». 
  • Οι σχολικές γιορτές στη λήξη της σχολικής χρονιάς να είναι αφιερωμένες στο ίδιο θέμα. 

Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν πρωτοβουλίες και να καλέσουν στις αντίστοιχες δράσεις! 




Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020

Κοινό ψήφισμα της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου για την κατάσταση στα σχολεία και την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Για την κατάσταση στα σχολεία και την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με την εξ αποστάσεως διδασκαλία

Η αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη οδήγησαν στην αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων ως τις 27/3. Σε αρκετά σχολεία είχε ανασταλεί η λειτουργία τους αρκετές ημέρες νωρίτερα. 

Η διάρκεια και η ένταση των μέτρων δεν μπορεί να προσδιοριστεί σε αυτή τη φάση, αλλά σίγουρα θα έχει επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην ψυχολογία των μαθητών, ειδικά αυτών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά και στην περαιτέρω επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης των λαϊκών οικογενειών.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, μετά την αναγκαστική απόφαση για το κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών δομών, ανακοίνωσε την έναρξη της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας.

Όσο αναγκαίο και αν ακούγεται αυτό το μέτρο, βασικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι εξαγγελίες της Υπουργού βρίσκουν τοίχο στην πραγματική εικόνα των δημόσιων σχολείων. 

Από την εικόνα αυτή που όλοι μας έχουμε βιώσει το προηγούμενο διάστημα αναδεικνύονται ζητήματα, που δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε: α) απαρχαιωμένα Εργαστήρια και Τεχνολογικές Υποδομές, β) σχεδόν ανύπαρκτη εξοικείωση Εκπαιδευτικών και Μαθητών με αυτές τις διαδικασίες πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, γ) αδυναμία για Τεχνική Υποστήριξη Εκπαιδευτικών και Μαθητών

Επιπλέον, σοβαρή πλευρά αποτελεί η εμπλοκή ιδιωτών εταιριών αλλά και της Τοπικής Διοίκησης. Οι δηλώσεις του Υπουργείου Παιδείας, τα «θερμά ευχαριστήρια» στους μονοπωλιακούς ομίλους (CISCO, Google και Microsoft) είναι που δίνουν αέρα στα πανιά προς όλους αυτούς να προωθήσουν τους σχεδιασμούς τους στο χώρο της Παιδείας (ιδιωτικοποίηση, πέρασμα της εκπαίδευσης στην ευθύνη των Δήμων, κλπ). Είναι απαράδεκτη πρόκληση, ο δημόσιος τομέας να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες του και να γίνεται μεσάζοντας των ιδιωτικών εταιρειών, οι οποίες με το αζημίωτο διαφημίζουν τα εκπαιδευτικά τους προϊόντα. 

Τέλος, δε μπορούμε να παραγνωρίζουμε τον κίνδυνο παγίωσης των μεθόδων τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας. Σε μία περίοδο, που το αγαθό της γνώσης πετσοκόβεται, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) και η υποχρηματοδότηση διευρύνονται, αυτό θα σημάνει στο άμεσο μέλλον λιγότεροι εκπαιδευτικοί (σε απομακρυσμένες περιοχές), ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της εργασίας (εργασία χωρίς ωράριο από το σπίτι). 

Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις ως ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου διεκδικούμε τα εξής:

Α. Για τη Γ΄ Λυκείου

  • Να μειωθεί και να ανακοινωθεί άμεσα η ύλη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
  • Η κυβέρνηση να πάρει όλα τα μέτρα, ώστε να αποφευχθεί η μεταφορά των Πανελλαδικών τον Σεπτέμβρη. 
  • Να παρθούν μέτρα, που θα εξασφαλίζουν γρήγορα την όσο το δυνατόν ισότιμη προετοιμασία των μαθητών της Γ΄ Λυκείου για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
  • Έκτακτη χρηματοδότηση στα σχολεία και τους μαθητές, ώστε να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
  • Το περιεχόμενο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας πρέπει να προσδιοριστεί αυστηρά στην επανάληψη ήδη διδαγμένων αντικειμένων. Δε θα δεχτούμε οι μαθητές να εξεταστούν σε ύλη που θα έχει «προχωρήσει» με διαδικασίες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.  

Β. Για τις υπόλοιπες τάξεις

  • Διεύρυνση της ενισχυτικής διδασκαλίας και έναρξη της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στους μαθητές, όταν ανοίξουν τα σχολεία. 
  • Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και προσαρμογή της, ανάλογα με τον χαμένο διδακτικό χρόνο. 
  • Είναι ανέφικτη τεχνικά και κυρίως παιδαγωγικά η διαδικασία της «σύγχρονης» εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τις μικρότερες ηλικίες και κυρίως για τα παιδιά του Δημοτικού. 
  • Η αξιοποίηση των όποιων μορφών «ασύγχρονης» διδασκαλίας (π.χ. ιστοσελίδες και πλατφόρμες που προσφέρει το Υπουργείο) δεν μπορούν να έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα. 
  • Να υλοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας μορφές μαζικής και απευθείας ενημέρωσης των μαθητών και γονιών. Να προσαρμοστεί το πρόγραμμα της Δημόσιας Τηλεόρασης Π.χ. ειδικά προγράμματα, λειτουργία εκπαιδευτικής τηλεόρασης με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες ανά τάξη και ανά ηλικιακή ομάδα, εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ κ.ά. Υπάρχει πλούτος καλών παιδικών και εφηβικών ταινιών και εκπομπών, που μπορούν να αξιοποιηθούν.

Γ. Για τους Εκπαιδευτικούς

  • Να σταματήσουν οι πιέσεις για υποχρεωτική παρουσία των συναδέλφων στα σχολεία. Καμία τέτοια υποχρέωση δεν προκύπτει με βάση την Κ.Υ.Α.
  • Ο κάθε εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα, εφόσον το κρίνει αναγκαίο, να εξασφαλίσει την επαφή με τους μαθητές του και τους γονείς. Καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.   
  • Να κλείσουν άμεσα τα ΚΕΣΥ, τα ΠΕΚΕΣ, τα ΚΠΕ. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να λειτουργήσουν με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό. 
  • Το διοικητικό έργο από τους Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένους-ες, κ.λπ., για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία, είναι σαφές ότι μπορεί να υποστηριχθεί με πολλούς τρόπους χωρίς το καθημερινό άνοιγμα των σχολείων.

Κάνουμε ξεκάθαρο πως τα όποια μέτρα λόγω των ειδικών καταστάσεων δεν πρέπει να παραμείνουν ή να επεκταθούν μετά το άνοιγμα των σχολείων. Θα μας βρει απέναντι κάθε τέτοια προσπάθεια! 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε επαφή με τα σωματεία, να ενημερώνουν για κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας από πλευρά της διοίκησης. Κανένας μόνος του ακόμα και στις δύσκολες αυτές συνθήκες!

Στεκόμαστε στο πλάι των μαθητών μας και των οικογενειών τους με όλα τα μέσα! 

Δεν αναστέλλουμε τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας! Με αλληλεγγύη και συλλογικότητα μπορούμε να τα καταφέρουμε!




Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

Για την λειτουργία των ΚΕΣΥ κατά την περίοδο των έκτακτων μέτρων.

Στις 10-3-2020, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 16838 – ΦΕΚ Τεύχος B 783/10-03-2020, αποφασίστηκε το κλείσιμο όλων των σχολείων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στη χώρα μας λόγω του νέου κορωνοϊού Covid-19, για το χρονικό διάστημα από 11-3-2020 έως και 24-3-2020, με στόχο τον περιορισμό της διασποράς του. Παρά το γεγονός ότι η ΚΥΑ αναφέρει ξεκάθαρα ότι η προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας αφορά δομές που παρέχουν «πάσης φύσεως εκπαιδευτικές λειτουργίες, οι οποίες πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία», από τη λίστα των εκπαιδευτικών δομών που έχει αποφασιστεί να αναστείλουν τη λειτουργία τους λόγω κορωνοϊού, ξεχωρίζει η άλογη εξαίρεση των ΚΕΣΥ. 

Τα ΚΕΣΥ δεν αποτελούν διοικητικές υπηρεσίες, είναι εκπαιδευτικές δομές σύμφωνα με τον Ν. 4547/2018, προσφέρουν αποκλειστικά εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες και οι εκπαιδευτικοί και ΕΕΠ ασκούν τα ίδια καθήκοντα με τους συναδέλφους σχολικών μονάδων. Στα ΚΕΣΥ προσέρχονται καθημερινά μαθητές, όλων των βαθμίδων, οι οποίοι εξετάζονται και αξιολογούνται από το αρμόδιο προσωπικό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται τις κρίσιμες ημέρες αυτές για την έκθεση μαθητών και προσωπικού σε πιθανούς κινδύνους. Εδώ θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 25-2-2020, με ΦΕΚ 42/Α/25-2-2020, «Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού», πάνω και στην οποία βασίστηκε η απόφαση αναστολής λειτουργίας όλων των υπόλοιπων εκπαιδευτικών δομών, την οποία τελικά δεν τηρεί το ίδιο το Υπουργείο και οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, του Βορείου Αιγαίου συμπεριλαμβανομένης. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις, ενώ έχουν ενημερωθεί για τις συνθήκες εργασίας και τους πιθανούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία, εξακολουθούν να κατατάσσουν τα ΚΕΣΥ στις διοικητικές υπηρεσίες και, παρ΄ όλα αυτά, να ζητούν τη συνέχιση των εκπαιδευτικών τους καθηκόντων (δια ζώσης αξιολογήσεις μαθητών και εκπαιδευτική υποστήριξη). 

Για το θέμα έχουν ήδη τοποθετηθεί δευτεροβάθμια συνδικαλιστικά όργανα, με ανακοινώσεις και επιστολές στο Υπουργείο. Η ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου ζητεί και αυτή με τη σειρά της την αναστολή λειτουργίας των ΚΕΣΥ, η οποία θα οδηγήσει στην προστασία των μαθητών, του προσωπικού που εργάζεται σ' αυτά και εν γένει του γενικού πληθυσμού.



Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020

Σχετικά με την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στο αίτημα της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για διευκόλυνση των αναπληρωτών στην κατάθεση των αιτήσεών τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για την προκήρυξη 2ΓΕ/2019.

Σήμερα Πέμπτη 12-03-2020 λάβαμε απάντηση από το Υπουργείο Παιδείας στα δύο έγγραφα που αποστείλαμε (αρ. πρωτ. 05/20-01-2020 και 12/16-02-2020) με θέμα τη διευκόλυνση των αναπληρωτών της Λήμνου και του Αγ. Ευστράτιου στην κατάθεση των αιτήσεών τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για την προκήρυξη 2ΓΕ/2019. Μετά από σχεδόν δύο μήνες … 

Πρώτα θα θέλαμε να χαιρετίσουμε τη λειτουργία του επιτελικού κράτους που έδωσε απάντηση σε ένα τόσο σοβαρό θέμα, που απασχολεί πάνω από το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών της Λήμνου και του Αγίου Ευστράτιου, μόλις μία ημέρα πριν εκπνεύσει η διορία (13-03-2020) που έχει δοθεί από το Υπουργείο Παιδείας για την κατάθεση των αιτήσεων των συναδέλφων αναπληρωτών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Αν δηλαδή ένας συνάδελφος περίμενε την επίσημη απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στο αίτημά μας θα είχε “καεί”. 

Στην απάντησή του το Υπουργείο Παιδείας μας πληροφορεί ότι οι αναπληρωτές της Λήμνου και του Αγίου Ευστράτιου μπορούν να καταθέσουν την αίτησή τους στις ΔΙΔΕ με εξουσιοδότηση τρίτου προσώπου. Μας προκαλεί κατάπληξη η βεβαιότητα που διακατέχει το Υπουργείο ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν πρόσωπο να εξουσιοδοτήσουν στις πόλεις που εδρεύουν οι ΔΙΔΕ και η ευκολία με την οποία προτρέπουν, επί της ουσίας, τους συναδέλφους να αναθέσουν σε τρίτο πρόσωπο την κατάθεση των αιτήσεών τους, από τη σωστή διεκπεραίωση της οποίας εξαρτάται η εργασία τους τα επόμενα τρία χρόνια. Κάποιοι δηλαδή να έχουν το δικαίωμα να πάρουν την ευθύνη και να καταθέσουν αυτοπροσώπως τις αιτήσεις τους και κάποιοι άλλοι όχι. Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι οι αναπληρωτές των νησιώτικων περιοχών όπου δεν εδρεύει Διεύθυνση Εκπαίδευσης αντιμετωπίζονται από το Υπουργείο Παιδείας ως εκπαιδευτικοί δεύτερης κατηγορίας.

Επιπλέον, στο αίτημα της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για χορήγηση ειδικής άδειας διευκόλυνσης στους αναπληρωτές των νησιών μας, το Υπουργείο Παιδείας απάντησε ότι δεν προβλέπεται τέτοια άδεια και μας πληροφορεί ότι δικαιούμαστε κανονική άδεια η οποία χορηγείται για προσωπικούς λόγους. Εδώ έρχεται το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας να διαψεύσει τον εαυτό του. Με το έγγραφο του με αρ. πρωτ. 204654/Ε1/24-12-2019 (ΑΔΑ: ΨΤΩΑ46ΜΤΛΗ-Μ4Ν) προσκάλεσε τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να καταθέσουν τις αιτήσεις τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Επομένως, στην περίπτωση μας δε συντρέχει προσωπικός λόγος για τη χορήγηση άδειας αλλά υπηρεσιακός. Είναι δηλαδή σαν να μας στέλνει η υπηρεσία για επιμόρφωση έκτος νησιών και μας ζητά να χρησιμοποιήσουμε κανονική άδεια! Και όλα αυτά παρά τις επισημάνσεις, ακόμα και μέσα στη βουλή, ότι η λήψη κανονικής άδειας από τους αναπληρωτές συνεπάγεται αυτόματα την απώλεια των αντίστοιχων ημερομισθίων από το επίδομα αδείας που λαμβάνεται με την απόλυσή τους. Πλήρης αναλγησία! 

Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν ενδιαφέρεται ούτε στο ελάχιστο για τις συνθήκες στις οποίες οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα αυτοί που υπηρετούν στις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές της Ελλάδας, δίνουν καθημερινά τη μάχη για να βοηθήσουν τη νεολαία της χώρας να σηκώσει το ανάστημά της. Καλούμε τους συναδέλφους να βγάλουν συμπεράσματα και να ενισχύσουν τον αγώνα για τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και για την εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.







Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020

Με αφορμή την εξάπλωση του κορωνοϊού στη χώρα μας και τα μέτρα προστασίας που πρέπει να ληφθούν.

Τα κρούσματα του κορωνοϊού στη χώρας μας φέρνουν στην επιφάνεια τις χρόνιες ελλείψεις στα σχολεία, τόσο στον εξοπλισμό (υλικά υγιεινής και καθαριότητας) όσο και στο απαραίτητο προσωπικό (καθαρίστριες, σχολίατροι κ.α.). Οι ευθύνες βαρύνουν διαχρονικά όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις και τη σημερινή. 

Τα χρόνια προβλήματα αντικειμενικά επιδεινώνουν την κατάσταση και τροφοδοτούν την ανασφάλεια  και τον φόβο σε μαθητές και γονείς, αλλά και το έδαφος για να αναπτύσσεται η παραπληροφόρηση. Το κλείσιμο των σχολείων, μπορεί να είναι μία προσωρινή λύση, αλλά δεν μπορεί να κρύψει, κάτω από το χαλί, την πραγματική εικόνα. Μια εικόνα που φανερώνει ότι και σ’ αυτό το επίπεδο δεν υπάρχει από την κυβέρνηση σοβαρό σχέδιο πρόληψης, μείωσης της διασποράς και αντιμετώπισης των συνεπειών των κρουσμάτων του κορωνοϊού.

Τα προληπτικά μέτρα της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου δε μπορεί να είναι αποτελεσματικά αν δε συνοδεύονται από άμεσα μέτρα που αποτελούν και πάγιες διεκδικήσεις του γονεϊκού και εκπαιδευτικού κινήματος.

Με την ιδιαίτερη ευθύνη που αισθανόμαστε ως εκπαιδευτικοί, είμαστε υποχρεωμένοι να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης του προβλήματος: 

  1. Άμεση οικονομική ενίσχυση των σχολείων, μέσω της κρατικής χρηματοδότησης, για αγορά προληπτικού υλικού (χαρτομάντιλα, σαπούνια, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας).
  2. Άμεση επισκευή του δικτύου ύδρευσης και των αποχωρητηρίων σε όλα τα σχολεία που έχουν ανάγκη.
  3. Μόνιμο, επαρκές και πλήρους ωραρίου προσωπικό καθαριότητας των σχολείων, ώστε να διατηρούνται καθαρά κατά τη διάρκεια λειτουργίας τους.
  4. Μόνιμο και επαρκές βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία (τραπεζοκόμοι, καθαρίστριες κ.λπ.) με πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Μόνιμους σχολικούς νοσηλευτές.
  5. Άμεση κατάργηση των περιορισμών που μπαίνουν στο δικαίωμα της αναρρωτικής άδειας των συναδέλφων. Αγγίζει τα όρια της γελοιότητας να καλεί το Υπουργείο τους συναδέλφους, να μην παρουσιάζονται στο σχολείο, όταν έχουν συμπτώματα, και, ταυτόχρονα, να διατηρεί το απαράδεκτο καθεστώς των 15 ημερών αναρρωτικής άδειας για τους αναπληρωτές, από την οποία για τις τέσσερις πρώτες μέρες χάνουν και το μισό μεροκάματο. 
  6. Άμεση ενημέρωση με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, τόσο των μαθητών όσο και των συλλόγων γονέων. Να ενημερωθούν επίσημα οι σύλλογοι διδασκόντων για την προβλεπόμενη διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί σε περίπτωση ύποπτου κρούσματος κορωνοϊού στη σχολική μονάδα (για παράδειγμα επικοινωνία με τον ΕΟΔΥ και τον οικογενειακό γιατρό κλπ.). 

Είναι επιτακτική ανάγκη, ανεξάρτητα από το φαινόμενο του κορωνοϊού, επιτέλους, να υλοποιηθούν τα πάγια αιτήματα:

  1. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας στο πλαίσιο του ΕΣΥ που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την παρακολούθηση της σωστής ανάπτυξης και της υγείας όλων των μαθητών, την πρόληψη, τη δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσηλευτική περίθαλψη.
  2. Πλήρης και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και προληπτικός έλεγχος για τους ανασφάλιστους, άνεργους και τις οικογένειές τους. 
  3. Πλήρης και δωρεάν εμβολιασμός και ιατρικός έλεγχος όλων των μαθητών, μέσω κρατικών δομών και κινητών μονάδων Υγείας, με ευθύνη των υπουργείων Παιδείας και Υγείας, ανεξάρτητα από τον φορέα Ασφάλισης του γονέα.