Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Απόφαση Δ.Σ. μετά από ανοιχτή συνεδρίαση.

Δυναμώνουμε τις κινητοποιήσεις μας!

Όλοι στο συλλαλητήριο της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου την Τετάρτη 13/5, 1μμ στην Πλατεία ΟΤΕ 

  • Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία!
  • Πάρτε πίσω ΤΩΡΑ την απαράδεκτη ρύθμιση για τις κάμερες στα σχολεία και την παγίωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και μετά την πανδημία!
  • Μέτρα ουσιαστικής υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία!

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί κατά γράμμα τη λαϊκή ρήση «βρήκαμε παπά, να θάψουμε 5-6» συνεχίζοντας την αντιλαϊκή πολιτική της. Αργά το βράδυ της Παρασκευής 8/5 ψήφισε ρύθμιση η οποία επιτρέπει την εγκατάσταση καμερών για την online παρακολούθηση του μαθήματος, με πρόσχημα την αδυναμία μαθητών να προσέρχονται στο σχολείο λόγω της πανδημίας, καθώς επίσης και την επέκταση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και εκτός πανδημίας (απρόβλεπτες καταστάσεις!!). Ειδικά με τη ρύθμιση για τις κάμερες και τα on – line μαθήματα ανοίγουν επικίνδυνοι δρόμοι για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για άκρως αντιδραστική εξέλιξη αφού όχι μόνο δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, αλλά παραβιάζει και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη) που αξιοποίησαν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί εν μέσω πανδημίας με κλειστά σχολεία για να σταθούν στο πλευρό των μαθητών, χωρίς καμία στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. 

Παύει να προστατεύεται η σχέση εμπιστοσύνης, που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων, που προκύπτουν εντός τάξης. Η ζωντανή μετάδοση των αντιδράσεών τους ή πιθανών εσφαλμένων απαντήσεων μαθητών με μαθησιακές ή συμπεριφορικές δυσκολίες κινδυνεύουν να γίνονται viral στο διαδίκτυο στιγματίζοντάς τους για όλη τους τη ζωή!

Τονίζουμε για μια ακόμα φορά: η κανονική, διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την εξ αποστάσεως. Η παιδαγωγική σχέση, που διαμορφώνεται μέσα και έξω από τη σχολική τάξη, όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη σχέση, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τεχνολογικά μέσα. Τα τεχνολογικά μέσα και εν προκειμένω οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το διαδίκτυο, οι διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές, μόνο επικουρικά μπορούν να αξιοποιούνται στην Εκπαίδευση και αναλόγως με την ηλικία των μαθητών. 

Είναι βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση, αν στο μυαλό της έχει την προσπάθεια αντικατάστασης της φυσικής παρουσίας των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή της χώρας. Το λέμε με απλά λόγια: ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ!!

Μας είναι παντελώς αδιάφορο, αν αυτή η ρύθμιση έχει την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων! Όσοι έχουν σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν είναι απλά περαστικοί από την εκπαίδευση γνωρίζουν πολύ καλά πως η παιδαγωγική διαδικασία είναι σοβαρή υπόθεση για να την υποβαθμίσουν σε θέαμα τύπου BigBrother. Πολύ περισσότερο, δε θα ανεχτούμε να διαμορφώσουμε προσωπικότητες που θα συνηθίζουν στην παρακολούθηση! Επικροτούμε τις συλλογικές αποφάσεις εκπαιδευτικών Σωματείων και συναδέλφων σε πολλά σχολεία, για να ακυρώσουν στην πράξη αυτές τις κατευθύνσεις.

Ταυτόχρονα, οι ανακοινώσεις των μέτρων για την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων εντείνουν την ανησυχία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους, αφού φαίνεται ότι γίνονται συνεχώς «εκπτώσεις» στους αναγκαίους όρους ασφάλειας και υγιεινής στα σχολεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η οδηγία του ΕΟΔΥ για τον μέγιστο αριθμό μαθητών και αποστάσεων ανά τμήμα, που άλλαξε κακήν κακώς.

Η κυβέρνηση συνεχίζει να μην καταβάλει καμία προσπάθεια, ώστε να αντιμετωπιστούν τα χρόνια προβλήματα των σχολικών μονάδων, όπως για παράδειγμα: η έλλειψη καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κ.λπ. 

Προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη, αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη για την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Το κύριο ζήτημα που παραμένει είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, αν πραγματικά προστατεύεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές.

Σε αυτό το τοπίο την προηγούμενη εβδομάδα έληξε η ηλεκτρονική διαβούλευση του περιβόητου νομοσχεδίου για την Παιδεία. Ένα πολυνομοσχέδιο το οποίο αποτελεί τη συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων. Όχι μόνο δε λύνει τα τεράστια προβλήματα των σχολείων, δεν ικανοποιεί τα δίκαια αιτήματα των σωματείων, αλλά φέρνει μέτρα που χειροτερεύουν το Δημόσιο Σχολείο. Υποβαθμίζει παραπέρα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, «τσακίζει» τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Πιστό στις επιταγές του ΟΟΣΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ, το Υπουργείο «πιάνει το νήμα» από εκεί που το άφησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και «βάζει το λιθαράκι του», ώστε τα σχολεία να προσαρμοστούν όλο και περισσότερο στις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων και της πολιτικής των περικοπών. 

Με τις διατάξεις για την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 26 στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών από τα 7/θεσιαΔημοτικά και 16 από 2θέσια Νηπιαγωγεία και πάνω οδηγεί σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών, απολύσεις αναπληρωτών. Με την εισαγωγή των αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» και άλλες διατάξεις προχωρά σε αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου.

Διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο και πάνω σε αυτόν προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων, ενισχύοντας τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα, προετοιμάζοντας το έδαφος για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε κάθε τάξη του Λυκείου, που θα οδηγούν στο εθνικό απολυτήριο και θα παίζουν ρόλο στην διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Δίνει ένα ακόμα χτύπημα στην επαγγελματική εκπαίδευση εισάγοντας τα 17 έτη ως ηλικιακό όριο εγγραφής, οδηγώντας χιλιάδες νέους εκτός ΕΠΑΛ, στην κατάρτιση, την ιδιωτική εκπαίδευση και τη φθηνή εργασία για το κεφάλαιο, αξιοποιώντας το «θολό τοπίο» των σχολών μαθητείας, που διατήρησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για τον τρόπο διορισμού μόνιμου προσωπικού αλλά και τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών, που πετσοκόβει χρόνια δουλειάς και προϋπηρεσίας, και επιπλέον εισάγει νέες τιμωρητικές διατάξεις (2ετή και 3ετή αποκλεισμό!) για τους συναδέλφους, που για διάφορους λόγους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Ξαναγράφει και εξειδικεύει τον νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης για την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, επεκτείνοντας όλες αυτές τις διατάξεις, που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. 

Φτάνει πια!! Πληρώσαμε πολλά, δε θα πληρώσουμε ξανά!

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν την ευθύνη τους! Έστω και τώρα να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα, τις διεκδικήσεις δεκάδων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. Να προστατεύσουν την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Να προστατεύσουν την παιδαγωγική διαδικασία, το μάθημα δεν είναι ριάλιτι! 

Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο αγώνας, οι μαζικές κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ. Όπως και εν μέσω πανδημίας δε μείναμε σιωπηλοί, έτσι και τώρα συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε την πάλη μας. 

Παλεύουμε για :

  • Να μην εφαρμοστεί η ρύθμιση που προβλέπει κάμερες στις τάξεις. Να καταργηθεί εδώ και τώρα συνολικά η κατάπτυστη τροπολογία.
  • Να καταργηθούν εδώ και τώρα όλες οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημίας. Δε θα επιτρέψουμε την παγίωση αντεργατικών – αντιλαϊκών ρυθμίσεων. Κάτω τα χέρια από τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και τις ελευθερίες. 
  • Να εξασφαλιστούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, για την προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
  • Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να το φέρει στη Βουλή για ψήφιση.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. 
  • Άδειες ειδικού σκοπού και για ευπαθείς ομάδες στους αναπληρωτές, χωρίς την αφαίρεση του επιδόματος αδείας. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. 
  • Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.
  • Σύγχρονα, ασφαλή κτίρια και υποδομές για μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

Συντονίζουμε τα αγωνιστικά μας βήματα με όλα τα σωματεία, με τους γονείς και τους  μαθητές:

  • Καλούμε σε μαζική συμμετοχή την Τετάρτη 13 Μαΐου 1μμ στην Πλατεία ΟΤΕ στο Συλλαλητήριο του ΣΕΠΕ Λήμνου και της ΕΛΜΕ. 
  • 18-22/5 προχωράμε σε έκτακτη Γενική Συνέλευση με προοπτική να πραγματοποιηθούν Ολομέλειες Προέδρων το Σάββατο 22 Μαΐου.  
  • Με ενδεικτική ημερομηνία την Τετάρτη 20 Μαΐου προχωράμε σε Πανελλαδική μέρα δράσης – ενημέρωσης για το νομοσχέδιο με πολύμορφους τρόπους. 
  • Προετοιμάζουμε απεργιακή απάντηση απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης, αν τολμήσει να φέρει το νομοσχέδιο στη Βουλή!

Επιπλέον:

  • Με την απόφαση της ΕΛΜΕ και των Συλλόγων Διδασκόντων ακυρώνουμε στην πράξη την εφαρμογή της ρύθμισης για on – line μετάδοση των μαθημάτων, προχωράμε σε συλλογική απειθαρχία στη μετατροπή των σχολείων σε ριάλιτι. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις και όλα τα συνδικαλιστικά, τεχνικά, νομικά μέτρα για την ακύρωση της τροπολογίας στην πράξη. 
  • Ενημερώνουμε με όλα τα μέσα (κοινές συσκέψεις, συναντήσεις, συνεντεύξεις τύπου, επιστολές) τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων για την αντιδραστική τροπολογία που προβλέπει την on-line μετάδοση του μαθήματος αλλά και για τα υπόλοιπα προβλήματα. 
  • Στηρίζουμε τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων, στον αγώνα τους για τη μονιμοποίησή τους. 
  • Προχωράμε σε συσκέψεις – συνεδριάσεις – ενημερώσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για το νομοσχέδιο και την καταγραφή συγκεκριμένων προβλημάτων ανά σχολείο.
  • Επικαιροποιούμε την απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.

Είμαστε στο πλευρό όλων των εργαζομένων, των γονιών των μαθητών μας που απολύθηκαν, που μπήκαν σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας, που προσπαθούν να τα φέρουν βόλτα με 500€ τον μήνα. Είμαστε αλληλέγγυοι στους περήφανους υγειονομικούς, που μέσα στην πανδημία κρατάνε όρθια την υγεία του λαού και διεκδικούν, στους εργαζόμενους στην παραγωγή, στο εμπόριο και τις μεταφορές εκεί που τα μέτρα κατά του συνωστισμού πηγαίνουν περίπατο. 

Τώρα ήρθε η δική μας ώρα να βγούμε πιο αποφασιστικά στο προσκήνιο. Η υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου για όλα τα παιδιά, που θα μορφώνει πραγματικά και θα διαμορφώνει ολοκληρωμένους ανθρώπους, είναι το δικό μας χρέος. Έτσι υπερασπιζόμαστε την εργασιακή και παιδαγωγική μας υπόσταση ! 

ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΔΡΌΜΟ – ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!




Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Πρόσκληση σε Γενική Συνέλευση ΕΛΜΕ στις 12.5 και Κινητοποίηση στις 13.5

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καλεί τα μέλη του Σωματείου σε Έκτακτη Γενική
Συνέλευση
την Τρίτη 12-05-2020 στις 18:00 στο προαύλιο του ΓΕΛ/ΕΠΑΛ Μύρινας με θέματα:

  • Νέο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και οι συνέπειές του
  • Τροπολογία για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος με κάμερες εντός της σχολικής αίθουσας
  • Όροι και συνθήκες για την ασφαλή επαναλειτουργία των Σχολείων για μαθητές και
    εκπαιδευτικούς
  • Διοργάνωση κινητοποίησης την Τετάρτη 13/05 για όλα τα παραπάνω θέματα

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο
του σωματείου μας. Η παρουσία όλων είναι απαραίτητη. Να είμαστε όλοι εκεί!

Καλούμε, τέλος, τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση που διοργανώνουν η ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου και ο ΣΕΠΕ Λήμνου την Τετάρτη 13/05 στις 13:00 στην Πλατεία ΟΤΕ. Συγκεντρωνόμαστε τηρώντας όλους τους όρους ασφαλείας και
διεκδικούμε: Ασφαλή επιστροφή στα Σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς, απόσυρση του νέου
πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία και μη εφαρμογή της τροπολογίας που φέρνει τις κάμερες στις
σχολικές αίθουσες και τις μετατρέπει σε τηλεοπτικό ριάλιτι. 




Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

EKTAKTO - Η τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος επιστρέφεται ως απαράδεκτη!

Η σχολική ζωή δεν είναι ριάλιτι!

Η τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος
επιστρέφεται ως απαράδεκτη!

Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση φέρνει για ψήφιση σήμερα (8 Μαΐου) τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη.  Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, σαν τον κλέφτη, ενώ γνωρίζουν την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και των σωματείων σε μια τέτοια λογική, φέρνουν για ψήφιση αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση, σε μια τροπολογία, εκπρόθεσμη μάλιστα, που αφορά σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου!!!

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη). 

Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε «καλοθελητή»!

Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Πώς προστατεύονται για παράδειγμα οι μαθητές μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή γίνει viral και τον στιγματίσει σε όλη του ζωή; Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!!

Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το Υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «bigbrother».  Οι εκπαιδευτικοί δεν εκθέτουμε ούτε τους μαθητές μας, ούτε εμάς τους ίδιους σε αυτόν τον κίνδυνο. Θα προστατεύσουμε τη διαδικασία της διδασκαλίας και δε θα την αφήσουμε να γίνει τηλεοπτικό show.

Οι εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στις ειδικές εκπαιδευτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν, σταθήκαμε με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές μας χωρίς καμία απολύτως στήριξη από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουμε τον τρόπο να σταθούμε έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές μας και σε αυτές τις νέες συνθήκες. 

Η στάση του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη! Η τροπολογία που ψηφίζεται υπερβαίνει κάθε όριο αφού κλείνει το μάτι σε όποιον μαθητή δεν θέλει να έρθει στο σχολείο, να παρακολουθεί το μάθημα από το σπίτι του! Δηλαδή, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι υποχρεωτική για όλους!  

Να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία! Ακόμα και αν ψηφιστεί, τονίζουμε ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ και με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των Ομοσπονδιών, θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να μην εφαρμοστεί!

Καλούμε τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, να καταδικάσουν τις απαράδεκτες ενέργειες του Υπουργείου, να απαντήσουν, να πάρουν αποφάσεις ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ!!




Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Ψηφίσματα Συμπαράστασης.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ


Η πανδημία χτύπησε τον χώρο της Τέχνης και του Πολιτισμού αρκετά πριν τη λήψη των αναγκαίων μέτρων περιορισμού που επέβαλλε η Κυβέρνηση. Από την πρώτη στιγμή καλλιτέχνες και εργαζόμενοι του χώρου συνέβαλαν με την Τέχνη τους και με όλες τους τις δυνάμεις, για να κρατηθεί ψηλά το ηθικό της κοινωνίας.

Έμειναν σπίτι, αλλά ΔΕΝ έμειναν σιωπηλοί!

Από την πρώτη στιγμή τα σωματεία τους διεκδίκησαν όλοι οι συνάδελφοι να ενταχθούν στα ελάχιστα μέτρα στήριξης, μάζεψαν χιλιάδες υπογραφές, πήραν καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες, έκαναν κινητοποιήσεις. Με τα σωματεία τους  συμπαραστάθηκαν στο δύσκολο αγώνα που δίνουν οι υγειονομικοί για να σώσουν ανθρώπινες ζωές. Ένωσαν τις φωνές τους με τις διεκδικήσεις τους για ένα καλύτερο δημόσιο σύστημα υγείας, που μας αφορά όλους. Πρωτοστάτησαν συντονισμένα με χιλιάδες συναδέλφους, ώστε σε συνθήκες που η μια ΠΝΠ μετά την άλλη οδηγούσε σε χιλιάδες απολύσεις, να διεκδικήσουν δεδουλευμένα του Γενάρη, Φλεβάρη από μεγάλες παραγωγές. Όλες αυτές οι κινήσεις και η δυναμική που αναπτύχθηκε άσκησε πίεση προς την Κυβέρνηση και τα Υπουργεία, τους ανάγκασε να ανακοινώσουν επέκταση του επιδόματος σε περισσότερους συναδέλφους, παρόλα αυτά το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων στο χώρο της Τέχνης έμεινε έξω από τις προδιαγραφές που σκόπιμα τέθηκαν.

Η πλειονότητα των εργαζόμενων σε όλους τους χώρους του Πολιτισμού και σε όλες τις ειδικότητες έχουν μείνει, χωρίς κανένα εισόδημα. Ηθοποιοί, μουσικοί, χορευτές, εικαστικοί, σκηνοθέτες, κινηματογραφιστές, λογοτέχνες, θεατρικοί συγγραφείς, σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, τεχνικοί, εργαζόμενοι στις εταιρείες παραγωγής, κ.α, δεν ξέρουν πότε θα ξαναδουλέψουν, πότε θα έχουν και πάλι εισόδημα. Με βάση τις οδηγίες των επιστημόνων οι χώροι που εργάζονται εξακολουθούν να παραμένουν κλειστοί. Φαίνεται ότι ο κόσμος της Τέχνης θα είναι από τους τελευταίους που θα γυρίσει στην «κανονική» λειτουργία. Η τελευταία αμοιβή για τους περισσότερους ήταν το Φλεβάρη και η επόμενη πιθανά να είναι το 2021.

Οι καλλιτέχνες και οι εργαζόμενοι του χώρου αδυνατούν να επιβιώσουν.

Από την πρώτη στιγμή τα Σωματεία τους επεσήμαναν στην Κυβέρνηση την ανάγκη μέτρων που θα εξασφαλίζουν την επιβίωση όλων, την ανάγκη να ληφθεί υπόψιν η ιδιαίτερη φύση της καλλιτεχνικής εργασίας. Η Κυβέρνηση αρνείται συστηματικά να μιλήσει ακόμα και τηλεφωνικά στους εκπροσώπους τους και προχωρά σε προπαγανδιστικού τύπου εξαγγελίες που μιλούν για δήθεν επίλυση των προβλημάτων τους

.

Να σταματήσουν τώρα η κοροϊδία, οι επικοινωνιακοί τακτικισμοί της Κυβέρνησης και να απαντήσει στα αιτήματα των φορέων τους.


 Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου ΣΤΗΡΙΖΕΙ τις κινητοποιήσεις του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου, του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, του Σωματείου Εργαζομένων στο Θέαμα - Ακρόαμα, του Πανελλήνιου Σωματείου Ελλήνων Τραγουδιστών και του Σωματείου Εργαζομένων Εθνικής Λυρικής Σκηνής που μαζί τα σωματεία συνθετών-στιχουργών ΑΣΜΑ-ΜΕΤΡΟΝ-ΣΩΜΣΕ καλούν στη Βουλή, την Πέμπτη 7 Μάη ώρα 12.00.

Στηρίζουμε τον αγώνα τους με αιτήματα:

  • Επίδομα ενίσχυσης ύψους 535 ευρώ μηνιαία για όλους τους μισθωτούς, αυτοαπασχολούμενους και μικρούς επαγγελματίες καλλιτέχνες και εργαζόμενους στο Θέαμα Ακρόαμα και στο χώρο της τέχνης γενικότερα, με επιπλέον ποσό για κάθε παιδί και για όσο διάστημα δεν θα μπορέσουμε να εργαστούμε λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της επιδημίας.
  • Άμεση και καθολική ενίσχυση χωρίς όρους και προϋποθέσεις όσων καλλιτεχνών και εργαζομένων δεν έλαβαν τα 800 ευρώ της πρώτης φάσης στήριξης, αναδρομικά.
  • Κατάργηση του φόρου Επιτηδεύματος και της προκαταβολής φόρου για τους αυτοαπασχολούμενους και τους μικρούς επαγγελματίες στο χώρο της τέχνης.
  • Μέτρα στήριξης, όπως επιδότηση ενοικίου, φοροελαφρύνσεις, αναστολή πληρωμής φόρων και δανείων για όλους τους εργαζόμενους στο χώρο του πολιτισμού, μισθωτούς, με μπλοκάκι, με εργόσημο, ή όσους εισπράττουν με απόδειξη δαπάνης (τίτλο κτήσης).
  • Κατοχύρωση πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων για όσο διάστημα αξιοποιούνται διαδικτυακές παραγωγές, παλιότερες ή και νέες εν μέσω καραντίνας, αλλά και μετά.
  • Αγορές και αναθέσεις καλλιτεχνικών έργων κάθε είδους τέχνης, καθώς και καλλιτεχνικών υπηρεσιών από το κράτος και τους φορείς του με Ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος ή με Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Διαγωνισμούς που δεν θα αποκλείουν τους δημιουργούς – φυσικά πρόσωπα.


#mazi_dynatoi



Η  ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου απαιτεί την  άμεση απελευθέρωση των διαδηλωτών στο Valparaiso στη Χιλή

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλει τις συλλήψεις 39 εργαζόμενων διαδηλωτών στην πόλη  Valparais της Χιλής, οι οποίοι συμμετείχαν στον εορτασμό της Παγκόσμιας μέρας εργαζομένων 1η Μάη.

Παρόλο που οι διαδηλωτές ακολούθησαν όλες τις συστάσεις του Π.Ο.Υ και έλαβαν τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα, η κυβέρνηση, με πρόσχημα τη δήθεν προστασία της δημόσιας υγείας, δια του εκπροσώπου της Χόρχε Μαρτίνεζ Ντουράν, προχώρησε σε αυθαίρετες συλλήψεις. Ανάμεσα στα συνδικαλιστικά στελέχη που συνελήφθησαν και κινδυνεύουν με φυλάκιση, είναι και ο πρόεδρος της οργάνωσης SNTE-CHILE, ο συναγωνιστής MICHAEL HUMANA CONCHA μέλος της εκτελεστικής Γραμματείας της Παγκόσμιας Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών ΦΙΣΕ μέλος ΠΣΟ.

Απαιτούμε την άμεση απελευθέρωση των συλληφθέντων και την παύση των καθαρά πολιτικών διώξεων. Ο συναγωνιστής πρόεδρος MICHAEL HUMANA CONCHA  έχει ιστορία στις καθημερινές μάχες και στους συνδικαλιστικούς αγώνες για την εκπαίδευση, για τα δικαιώματα των  εκπαιδευτικών, αλλά και όλων των εργαζόμενων στη Χιλή. 

Οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας στέλνουν μηνύματα αλληλεγγύης στους συλληφθέντες αλλά και δυναμικής απαίτησης για απελευθέρωση των συλληφθέντων και σεβασμό των πολιτικών τους δικαιωμάτων. 

Η καλύτερη υπεράσπιση από τους αόρατους με γυμνό μάτι ιούς COVID 

είναι οι αγώνες μας για την υπεράσπιση της δημόσιας υγείας και των δικαιωμάτων μας







Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Συνάντηση ΕΛΜΕ με Δήμαρχο Λήμνου.

Σας κοινοποιούμε Δελτίο Τύπου σχετικά με τη συνάντηση που είχαμε το μεσημέρι της Τετάρτης 6/5 με τον Δήμαρχο Λήμνου κ. Μαρινάκη, την οποία μπορείτε να παρακολουθήσετε και ολόκληρη στο παρακάτω link: https://youtu.be/e1kSpPxrIec



Τρίτη 5 Μαΐου 2020

Στάση Εργασίας Τετάρτη 6 Μαΐου 2020.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου κηρύσσει διευκολυντική στάση εργασίας την Τετάρτη 6 Μαΐου 2020 από τις 11:00 έως τις 14:00 για τα ημερήσια και από τις 21:00 μέχρι τη λήξη του ωραρίου για το Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας συμπληρωματικά με τη στάση εργασίας που κήρυξε η ΟΛΜΕ (08:00 έως τις 11:00 για τα ημερήσια και 19:00 έως τις 21:00 για το Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας) και καλεί τους συναδέλφους σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο της Μύρινας στις 12:30, με τήρηση των απαιτούμενων μέτρων πρόληψης, για τη διεκδίκηση όλων των απαραίτητων όρων και συνθηκών λειτουργίας που έχουμε αναδείξει σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων. 



Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

Σχετικά με την απόφαση της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία των σχολείων (επικαιροποιημένο) - Βασικές προϋποθέσεις για το άνοιγμα των σχολείων.

Οι ανακοινώσεις που έκανε το Υπουργείο Παιδείας, την προηγούμενη εβδομάδα, για τo άνοιγμα των σχολείων εντείνουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τόσο στους μαθητές και τους γονείς, όσο και στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. 

Τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία παραμένουν, χωρίς να καταβάλλεται καμία προσπάθεια από την κυβέρνηση να επιλυθούν, όπως για παράδειγμα: η έλλειψη καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κλπ. Η κυβέρνηση προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη, για την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους.

Το κύριο ζήτημα που παραμένει είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία και αν πραγματικά διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε από πρώτο χέρι και έχουμε αντίληψη της άσχημης πραγματικότητας που επικρατεί στα σχολεία μας. Συγκεκριμένα:

1. Για την κτιριακή υποδομή

Τα προβλήματα στην κτιριακή υποδομή είναι γνωστά και διαχρονικά. Οι σχολικές αίθουσες σε πολλά σχολεία δεν ξεπερνούν τα 30 τ.μ. Σε πολλά σχολικά συγκροτήματα έχουν δημιουργηθεί αίθουσες με παρεμβάσεις που έγιναν σταδιακά σε διαδρόμους και άλλους κοινόχρηστους χώρους, χωρίς το σωστό εξαερισμό και τις αναγκαίες διαστάσεις. Τα εργαστήρια (πληροφορικής, φυσικών επιστημών, ΕΠΑΛ) δεν έχουν τις απαιτούμενες χωροταξικές προδιαγραφές. Πολλές αίθουσες στεγάζονται σε προκάτ κατασκευές. Τα προαύλια και οι κοινόχρηστοι χώροι (διάδρομοι, βρύσες, τουαλέτες) είναι στενάχωρα και σε πολλές περιπτώσεις ακατάλληλα να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών ακόμα και σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων. Πολλά σχολεία συστεγάζονται, με συνέπεια το συνωστισμό εκατοντάδων μαθητών στους κοινόχρηστους χώρους. Τα γραφεία των καθηγητών είναι στην πλειοψηφία τους μικροί και ακατάλληλοι χώροι για να εργαστούν, ακόμα και για να σταθούν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. 

Οι όροι που έχουν τεθεί από την επιστημονική κοινότητα είναι πρακτικά ανεφάρμοστοι για τα περισσότερα σχολικά κτίρια. Στις υπάρχουσες σχολικές αίθουσες, τα τμήματα θα πρέπει να χωριστούν σε ομάδες των 4-8 μαθητών προκειμένου να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις. 

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να σταθμίσουν τα δεδομένα σε κάθε σχολείο, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και την υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Να ΜΗΝ χρησιμοποιηθούν ΚΑΘΟΛΟΥ τάξεις που κρίνονται ακατάλληλες, ή να μειωθεί και άλλο ο αριθμός των παιδιών σε κάθε τμήμα, αν αυτό κρίνει ο Σύλλογος, προκειμένου να τηρείται η οδηγία του 1,5 μέτρου. Να βρεθούν κτίρια, όπου τα σχολεία είναι παντελώς ακατάλληλα (π.χ. Δημοτικά). Καμία αύξηση του αριθμού των παιδιών στην τάξη, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο, αντίθετα μείωση. 

Η ΕΛΜΕ θα στηρίξει με όλα τα μέσα τις αποφάσεις των συναδέλφων!

2) Για την καθαριότητα των σχολείων, τις απολυμάνσεις και την επάρκεια σε αναλώσιμα:

Τα προβλήματα στην καθαριότητα και την υγιεινή των σχολείων είναι χρόνια. Οι σχέσεις εργασίας πολλών καθαριστριών είναι ελαστικές με συμβάσεις έργου και αμοιβές πείνας. Σε πολλά σχολεία η καθαριότητα των σχολικών κτιρίων γίνεται μετά το πέρας του ωραρίου ή στην καλύτερη περίπτωση γύρω στις 12:00. Τα σωματεία των καθαριστριών, οι εκπαιδευτικοί, το γονεϊκό κίνημα απαιτούμε, εδώ και χρόνια, τη μονιμοποίηση και την πλήρους ωραρίου εργασία των καθαριστριών στα σχολεία. Έστω και τώρα, η κυβέρνηση οφείλει να κάνει μόνιμο το προσωπικό της καθαριότητας στα σχολεία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Να προχωρήσει και σε νέες προσλήψεις, καθώς τα σχολεία είναι απαραίτητο να καθαρίζονται μετά από κάθε διάλειμμα κι όχι δυο φορές την ημέρα, όπως εξήγγειλε η Υπουργός Παιδείας. Η προσωρινή λύση της μεταφοράς καθαριστριών από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια είναι «μπαλώματα» που δεν καλύπτουν το πρόβλημα.

Να δοθεί γενναίο έκτακτο κονδύλι στις Σχολικές Επιτροπές για την αγορά όλων των αναλώσιμων με ευθύνη του Κράτους, για τη συχνή απολύμανση των σχολείων. Ο Δήμος να προμηθεύσει όλα τα σχολεία με όλα τα ατομικά μέσα προστασίας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς (αντισηπτικά – μάσκες – γάντια κλπ.).

Τα μέτρα υγιεινής και ασφαλείας είναι ζωτικής σημασίας και δε μπορεί να αντιμετωπίζονται ως κόστος για τον κρατικό κορβανά.  Η τοποθέτηση της Υπουργού ότι «τα ταμεία των σχολικών επιτροπών πλεονάζουν και επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών» είναι εκτός πραγματικότητας. 

3) Για την υγεία των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα όσων ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (ειδική άδεια) και την άδεια ειδικού σκοπού (για τη φύλαξη των παιδιών):

Η διαχρονική πολιτική της αδιοριστίας και των απανωτών αντιασφαλιστικών νόμων όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία 30 χρόνια έχει οδηγήσει σε γερασμένο εκπαιδευτικό δυναμικό. Ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών είναι μεγάλος. Το 73%  είναι άνω των 50 ετών και το 15% είναι άνω των 60 ετών. Κατά συνέπεια, ένα μεγάλο μέρος των συναδέλφων μας μπορεί να μην εντάσσεται στις ευπαθείς ομάδες αλλά αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα υγείας.

Στις εγκυκλίους, ωστόσο, του ΥΠΕΣ δεν αναφέρονται μια σειρά ασθένειες (ΧΑΠ, σκλήρυνση, υπερτασικοί, άσθμα κ.α.), ενώ και όσες αναφέρονται είναι με γενικό, ασαφή, μη επιστημονικό τρόπο διατυπωμένες.

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για όσους δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά φροντίζουν συγγενικά τους άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. 

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για συναδέλφισσες που βρίσκονται σε εγκυμοσύνη.

Οι εκπαιδευτικοί που θα κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού για τη φύλαξη των παιδιών, χρεώνονται με κανονική άδεια (στις 4 μέρες, οι 3 είναι δικαιολογημένες από την υπηρεσία και η 1 χρεώνεται κανονική-υπολογίζονται μόνο οι εργάσιμες). 

Είναι απαράδεκτο να χρεώνεται κανονική άδεια, όταν τα Δημοτικά Σχολεία, οι Βρεφονηπιακοί Σταθμοί παραμένουν κλειστά (σημειώνουμε ότι η άδεια ειδικού σκοπού έχει επεκταθεί και για παιδιά  που ΔΕΝ πάνε σε βρεφονηπιακό σταθμό). Ειδικά οι συνάδελφοι αναπληρωτές που θα χρεωθούν μέρες κανονικής άδειας, θα δουν τις αποδοχές τους να περικόπτονται από τη μείωση του επιδόματος μη ληφθείσας άδειας, γεγονός δυο φορές απαράδεκτο!     

Με βάση όλα τα παραπάνω:

  • Απαιτούμε την προστασία όλων των εκπαιδευτικών και μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Κανείς από αυτούς να μην επιστρέψει στο σχολείο!  Καλούμε τους συναδέλφους με υποκείμενα νοσήματα να υποβάλουν αίτηση για ειδική άδεια, ακόμα και αν δεν περιγράφεται σαφώς στις εγκυκλίους το νόσημα που αντιμετωπίζουν. Για το σκοπό αυτό, να προσκομίσουν (μέσω του σχολείου τους) ιατρική γνωμάτευση (βλέπε εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189, ημερομηνία 20-3-2020) και να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση. Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν την ΕΛΜΕ για προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη λήψη της ειδικής άδειας, ώστε να γίνονται παρεμβάσεις. 
  • Για τους συναδέλφους που φροντίζουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, να δοθεί η δυνατότητα εργασίας από απόσταση (τηλε-εκπαίδευση). Η δυνατότητα αυτή περιγράφεται και δίνεται σαφώς στην εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189, ημερομηνία 20-3-2020, του ΥΠΕΣ-Ενότητα Α) .
  • Απαιτούμε να δοθεί ειδική άδεια για τις συναδέλφισσες που είναι σε εγκυμοσύνη.   
  • Απαιτούμε να μη χρεωθεί καμία ημέρα κανονικής άδειας. Ειδικά για τους αναπληρωτές να μη γίνει καμία περικοπή αποδοχών, με νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης (τόσες και τόσες πέρασαν "νύχτα" για λογαριασμό της εργοδοσίας).
  • Να γίνουν άμεσα προσλήψεις-μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την ομαλή λειτουργία των σχολείων και τη διενέργεια των Πανελλαδικών εξετάσεων, για να δοθεί ειδική άδεια σε όσους εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας. 
  • Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να οργανωθεί η πραγματοποίηση μαζικών τεστ ανίχνευσης του ιού και τεστ αντισωμάτων στα σχολεία. Δημιουργία, άμεσα, δομών σχολικής υγιεινής και ασφάλειας με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (σχολίατροι, νοσηλευτές κ.τ.λ.).  

4) Για τη μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών

Σε πολλά σχολεία και ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ, η μετακίνηση των μαθητών γίνεται με τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Είναι αναγκαίο να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σχολεία μακριά από τη γειτονιά τους (π.χ. επιπρόσθετα δρομολόγια, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός). Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη μεταφορά των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών), που θα μετακινηθούν προς τις περιοχές που υπηρετούν καθώς και για τη στέγαση και τη σίτισή τους με ευθύνη του κράτους.

5) Για τους συναδέλφους που μετακινούνται σε πολλά σχολεία και ειδικά για τους συναδέλφους της ειδικής αγωγής.

Οι οδηγίες για το χωρισμό των τμημάτων δημιουργούν πραγματικό αδιέξοδο στην κατάρτιση ωρολόγιου προγράμματος για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε πάνω από 1 σχολείο. Θα υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις, που θα είναι αδύνατον να ρυθμιστούν (εδώ υπήρχε πρόβλημα πριν την πανδημία). Το πιο κρίσιμο σημείο όμως είναι το γεγονός ότι οι συνάδελφοι αυτοί βρίσκονται σε διαρκή μετακίνηση και πολλαπλασιάζουν τον αριθμό των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή! Αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο! Απαιτούμε από την κυβέρνηση να καθορίσει ότι όσο διαρκεί η πανδημία, οι συνάδελφοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ένα και μόνο σχολείο.

Ειδικά για τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης το παραπάνω μέτρο είναι επιτακτικό! Πρέπει, επιπλέον, να παρθούν μέτρα σε κάθε σχολείο που να επιτρέπουν να γίνει η παράλληλη στήριξη και να τηρηθεί η αναγκαία απόσταση εκπαιδευτικού-μαθητή (π.χ. συγκεκριμένος χώρος. Θυμίζουμε ότι η παράλληλη στήριξη γίνεται μέχρι τώρα με τον εκπαιδευτικό να βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο μαθητή, γεγονός απαγορευτικό πλέον).

Το Υπουργείο δεν ανακοίνωσε απολύτως κανένα μέτρο πέρα από τη συνέχιση της αναστολής. Το πιο ευαίσθητο κομμάτι της Εκπαίδευσης για μια ακόμα φορά μένει στην αθέατη πλευρά της σελήνης. Αναρωτιόμαστε αν απασχολεί το Υπουργείο έστω το ζήτημα των ειδικών θεραπειών (εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, φυσικοθεραπείες κ.ά.) τμημάτων των μαθητών της Ειδικής Αγωγής που τις έχουν άμεση ανάγκη, το γεγονός ότι πολλά παιδιά με Ειδικές Ανάγκες κάνουν βήματα "πίσω", με τον υποχρεωτικό εγκλεισμό. Πίσω από τις κλειστές πόρτες εκτυλίσσονται καθημερινά οικογενειακά δράματα. 

6) Για τους μαθητές που δεν μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο:

Το "μέτρο" της on-line παρακολούθησης του μαθήματος είναι, εκτός από ανεφάρμοστο για τεχνικούς λόγους, και επικίνδυνο, μιας και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα, τόσο ανήλικων μαθητών, όσο και εκπαιδευτικών. Το ουσιαστικό ζήτημα όμως είναι το εξής: η σχέση εμπιστοσύνης που υπάρχει και προστατεύεται μέσα στη σχολική αίθουσα πρέπει να διαφυλάσσεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πρακτική είναι μοναδική. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για live streaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση και δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, διατυπώσαμε τους κινδύνους και τα προβλήματα της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στις ειδικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν από την πανδημία, σταθήκαμε με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές μας χωρίς καμία απολύτως στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουμε τον τρόπο να σταθούμε έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές μας και σε αυτές τις νέες συνθήκες. Καλούμε τους συναδέλφους να αγνοήσουν αυτό το απαράδεκτο μέτρο και είναι αυτονόητο ότι η ΕΛΜΕ τους καλύπτει συνδικαλιστικά.

7) Για την παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία στις 6/5

Με εγκύκλιο το Σάββατο (!) 2/5 το Υπουργείο Παιδείας ζητά από όλους τους εκπαιδευτικούς να είναι στα σχολεία τους από 6/5, ώστε να προετοιμάσουν την έναρξη των μαθημάτων. 

Πρακτικά το μέτρο αυτό δεν έχει κανέναν νόημα και ειδικά για τους συναδέλφους των Γυμνασίων. Την ίδια στιγμή υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων που βρίσκεται αρκετά μακριά από το σχολείο που εργάζεται. Δεν προσφέρει κανένα πρακτικό αποτέλεσμα να μαζεύονται κάθε μέρα 30 και πλέον εκπαιδευτικοί σε ένα ακατάλληλο γραφείο καθηγητών. Ειδική μέριμνα πρέπει να υπάρχει για τους συναδέλφους που υπηρετούν σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, μπορούν με ψυχραιμία και σχέδιο να καθορίσουν και να καταμερίσουν τις απαραίτητες εργασίες. Καμία παράλογη πίεση που θα ασκηθεί προς τους συναδέλφους δεν θα γίνει ανεκτή.

Συνάδελφοι, 

ΟΛΟΙ μαζί μέσα από τα σωματεία μας, με τις Ενώσεις και τους συλλόγους γονέων μπαίνουμε μπροστά και διεκδικούμε για κάθε σχολείο τη διασφάλιση των αναγκαίων όρων. 

Είναι ώρα η κυβέρνηση να αναλάβει επιτέλους την ευθύνη της, ώστε να διασφαλίζονται ισότιμοι όροι μόρφωσης και προστασίας της υγείας για όλους.

ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ!

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ – ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ! 

ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ: ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΉΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!