Κυριακή 16 Αυγούστου 2020

Για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.

  • Κανένας αναπληρωτής απολυμένος! Kανένας συνάδελφος εκτός σχολείου!
  • Άμεση πρόσληψη όλων των αναπληρωτών, σε όλες τις δομές και όλες τις ειδικότητες, σε μία φάση, στα τέλη Αυγούστου!
  • Αύξηση των πιστώσεων για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών, ώστε να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες για τη λειτουργία των σχολείων!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, 

Λίγες μέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η αγωνία χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών κορυφώνεται. Κάποιοι από τους συναδέλφους μας ονομάστηκαν “απορριφθέντες λόγω παραβόλου” εξαιτίας των τεχνικών λαθών του συστήματος και της κυβερνητικής αναλγησίας. Κάποιοι άλλοι είδαν στους νέους πίνακες τραγικά λάθη στη μοριοδότησή τους, που ίσως τους αφήσουν εκτός εργασίας. Χιλιάδες συνάδελφοι που για χρόνια “οργώνουν” τη χώρα στηρίζοντας το δημόσιο σχολείο κατρακύλησαν εκατοντάδες θέσεις στους πίνακες εξαιτίας του νόμου - σφαγείο του Γαβρόγλου που τσακίζει την προϋπηρεσία. 

Σαν μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας, μέσω διαρροών ή “έγκυρων πληροφοριών” αφήνει να διαχέεται ότι δεν θα γίνουν στην πρώτη φάση προσλήψεις για παράλληλη στήριξη και ΖΕΠ. Η πιθανότητα μετάθεσης της ημερομηνίας έναρξης των μαθημάτων ή εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων βάζει στο στόχαστρο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, αλλά και τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που δεν ξέρουν αν και πότε θα δουλέψουν.

Πριν από λίγες μέρες δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β 3344-10.08.2020 η υπ.αριθμ.104627/ΓΔ5 απόφαση της Υπουργού Παιδείας που αφορά τη ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ. 

Η εγκύκλιος έρχεται να εφαρμόσει τον αντιεκπαιδευτικό νόμο που ψήφισε η ΝΔ πριν λίγους μήνες και που χτυπάει με πολλαπλούς τρόπους το δικαίωμα των αναπληρωτών στη δουλειά, ενώ προσθέτει και άλλες αδικίες εις βάρος τους. Συγκεκριμένα:

Η εγκύκλιος ορίζει τη σειρά προτεραιότητας κάλυψης των κενών από τις Διευθύνσεις, ενώ δίνει τη δυνατότητα στους διευθυντές εκπαίδευσης να αξιολογούν και να ιεραρχούν τα κενά. Τι παραδέχεται το Υπουργείο μ΄ αυτές τις διατάξεις; Πρώτον, ότι δεν έχουν σκοπό να καλύψουν τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση από την αρχή της χρονιάς και με μία φάση προσλήψεων και, δεύτερον, ότι οι αναπληρωτές θα παρουσιάζονται στις διευθύνσεις και θα δηλώνουν σχολεία, χωρίς να γνωρίζουν το σύνολο των κενών, κάτι που βέβαια γινόταν και όλα τα προηγούμενα χρόνια και οδηγούσε σε μεγάλες αδικίες, όσον αφορά τις τοποθετήσεις των συμβασιούχων. Τώρα το Υπουργείο νομιμοποιεί αυτή τη διαδικασία, την οποία πολεμήσαμε τα προηγούμενα χρόνια μέσα από τα σωματεία μας, απαιτώντας να δίνεται στους αναπληρωτές το σύνολο των κενών.

Επιπλέον, με την εγκύκλιο καταργούνται ολοκληρωτικά τα κοινωνικά κριτήρια στις τοποθετήσεις των συμβασιούχων (σε αντίθεση με τις τοποθετήσεις των νεοδιοριζόμενων) κάτι που συνιστά επίθεση σε κατακτημένα δικαιώματα των εργαζομένων. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοί μας που ανήκουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες, π.χ. είναι ΑΜΕΑ, έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας και χρειάζεται να βρίσκονται κοντά σε νοσοκομείο ή ανήκουν σε μονογονεϊκή οικογένεια. Είναι βέβαιο πως, αν το Υπουργείο δεν τροποποιήσει τη διάταξη αυτή, πολλοί συνάδελφοί μας θα αναγκαστούν να παραιτηθούν, με αποτέλεσμα να αποκλειστούν από τις προσλήψεις και την επόμενη χρονιά, καθώς ισχύει ο τιμωρητικός διετής αποκλεισμός σε περίπτωση παραίτησης.

Βέβαια, όλα αυτά αφορούν μόνο στους συναδέλφους που ήταν «τυχεροί» και βρίσκονται στους πίνακες κατάταξης και όχι στους περισσότερο από 15.000 που έχουν αποκλειστεί από αυτούς, κυρίως λόγω παραβόλου. Το Υπουργείο και η Κυβέρνηση έχουν την αποκλειστική ευθύνη για το πέταμα στην ανεργία όλων αυτών των εργαζόμενων που στήριξαν τα σχολεία σε όλη τη χώρα τα τελευταία χρόνια. 

Συνάδελφοι, ζούμε σε όλο της το μεγαλείο την εφαρμογή, από τη Ν.Δ, του νόμου Γαβρόγλου (ΣΥΡΙΖΑ), με τις τεράστιες ανακατατάξεις στους πίνακες λόγω του προσοντολογίου, με την ουσιαστική κατάργηση της προϋπηρεσίας, με το αέναο κυνήγι των προσόντων. Καθημερινά αποδεικνύεται πως οι συμβασιούχοι, που είναι πλέον ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου, αντιμετωπίζονται με άλλα μέτρα και σταθμά από την εκάστοτε κυβέρνηση, ως εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας, χωρίς τα ίδια δικαιώματα με τους μόνιμους.

Η παραπάνω κατάσταση αποδεικνύει ένα πράγμα: Εδώ και τώρα πρέπει να μπει τέρμα στο αίσχος της ελαστικής εργασίας και της αναπλήρωσης. Οι αναπληρωτές καλύπτουν στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων και έπρεπε ήδη να εργάζονται με μόνιμη σχέση εργασίας. Η επιλογή όλων των κυβερνήσεων, διαχρονικά, να διατηρούν χιλιάδες συναδέλφους στην ομηρεία της αναπλήρωσης είναι βολική για το κράτος μια και μπορεί να έχει χιλιάδες εργαζομένους λάστιχο, να  προσλαμβάνει όσους θέλει, όποτε θέλει, με όποιους όρους θέλει.  

Τώρα είναι η ώρα οι αναπληρωτές σαν μια γροθιά, μακριά από ομαδοποιήσεις, παραμερίζοντας την πολυδιάσπαση και τον κατακερματισμό, την ανθρωποφαγία που σκόπιμα καλλιεργούν οι κυβερνήσεις, να βγούμε δυναμικά στο προσκήνιο.

Ενωμένοι και μέσα από τα σωματεία μας μπορούμε να καταφέρουμε πολλά!! 

Είναι επίκαιρο όσο ποτέ το αίτημα για μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που δούλεψαν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, καθώς οι μόνιμες προσλήψεις στην ειδική αγωγή που ήρθαν ύστερα από αγώνες ετών, είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στα σχολεία σε Α’ βάθμια και Β’ βάθμια. 

Απαιτούμε εδώ και τώρα το Υπουργείο Παιδείας:

  • Να καλύψει όλα τα κενά σε μία φάση από την αρχή της χρονιάς, για όλες τις δομές και τις ειδικότητες, ώστε και όλοι οι μαθητές να έχουν τους εκπαιδευτικούς τους από την αρχή, να μη χαθεί ούτε μια ώρα μαθήματος και να μην υπάρξουν αδικίες στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.
  • Να υπάρξει γενναία αύξηση των πιστώσεων για αναπληρωτές, ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες των σχολείων, εν μέσω πανδημίας. 
  • Μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών (δωρεάν μετακίνηση, στέγαση, σίτιση κ.α.).
  • Οι Διευθύνσεις να δώσουν το σύνολο των κενών της κάθε περιοχής και να μην μπουν σε διαδικασία ιεράρχησής τους. Έτσι μόνο θα πιεστεί και η κυβέρνηση να καλύψει όλα τα κενά άμεσα. Η τοποθέτηση να γίνει με ευθύνη των ΠΥΣΔΕ.
  • Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους συναδέλφους που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όσον αφορά την τοποθέτησή τους στα σχολεία. Δε γίνεται π.χ. ένας συνάδελφος νεφροπαθής να πάει σε περιοχή μακριά από νοσοκομείο.
  • Να λυθεί άμεσα, με πολιτική απόφαση, το ζήτημα του παραβόλου και να ενταχθούν όλοι οι συνάδελφοι κανονικά στους πίνακες. Να μην απολυθεί ούτε ένας συνάδελφος. 
  • Να διορθωθούν άμεσα όλα τα λάθη στη μοριοδότηση των συναδέλφων.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.  Ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου σφαγείο – Γαβρόγλου που διατηρεί άθικτο η Ν.Δ.

Συνεχίζουμε και τη φετινή χρονιά, μέσα από τα σωματεία μας, να αγωνιζόμαστε για το δικαίωμα στη μόρφωση όλων των μαθητών, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, για δουλειά με δικαιώματα!




Κυριακή 9 Αυγούστου 2020

Για τη δημοσιοποίηση λειτουργικών κενών από τη ΔΙΔΕ Λέσβου.

Για άλλη μια φορά η ΔΙΔΕ Λέσβου επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις στην εκπαιδευτική κοινότητα της Λήμνου και του Αγίου Ευστράτιου συμβάλλοντας στην απορρύθμιση και της φετινής σχολικής χρονιάς. 

Με μία αυθαίρετη ενέργεια δημοσιοποίησε τα λειτουργικά κενά, με βάση τα οποία υπήρχε η πρόθεση να γίνουν οι υπηρεσιακές μεταβολές των μόνιμων συναδέλφων και στη συνέχεια οι προσλήψεις αναπληρωτών, τα οποία βρίθουν από λάθη και “παραλείψεις”. Οι συνέπειες αυτών των ενεργειών της ΔΙΔΕ, έχουν άμεσο αντίκτυπο τόσο στους μαθητές και τις οικογένειές τους, αφού όπως και πέρσι υπάρχει ο κίνδυνος να μη διδαχθούν συγκεκριμένα μαθήματα, όσο και στους εκπαιδευτικούς των οποίων η εργασία τίθεται σε κίνδυνο. 

Να σημειώσουμε ότι το ΠΥΣΔΕ, κάτω και από την πίεση των σωματείων των εκπαιδευτικών, αποφάσισε κατά πλειοψηφία την αναβολή της εν λόγω συνεδρίασης και τη συνέχισή της όταν ανοίξουν τα σχολεία και δώσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων τα πραγματικά κενά.

Σε ότι αφορά στα λάθη και τις “παραλείψεις” ενδεικτικά αναφέρουμε ότι δεν έχουν δοθεί τα ελλείμματα σε ώρες των ειδικοτήτων Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Γεωγραφίας όπως επίσης το κενό της Πληροφορικής στο γυμνάσιο με Λ.Τ Αγίου Ευστράτιου. Στο ΓΕΛ της Μύρινας δεν έχει δοθεί το κενό της πληροφορικής, οπού την περσινή σχολική χρονιά δεν έγινε το συγκεκριμένο μάθημα στην Α΄, Β΄ Λύκειου και έγινε ελλιπώς στην Γ΄ Προσανατολισμού. Επίσης, δεν έχουν δοθεί μία σειρά ελλειμμάτων σε ώρες διαφόρων ειδικοτήτων όπως Θρησκευτικά, Γαλλικά, Γυμναστικής, Καλλιτεχνικών, Μουσικής κ.τ.λ. στο σύνολο των σχολείων της Λήμνου. 

Στις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 (Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι και Γεωλόγοι) έχουν αποκρυφθεί οι ώρες Α΄ ανάθεσης που πλεονάζουν ή λείπουν σε όλα τα γυμνάσια. Μάλιστα για το Γυμνάσιο της Μύρινας έχει δοθεί μία τιμή που δεν αντιστοιχεί ούτε σε έλλειμμα ούτε σε πλεόνασμα ωρών της Φυσικής όπως αναγράφεται, ενώ δεν φαίνονται οι κενές ώρες του συναδέλφου Βιολόγου που συνταξιοδοτήθηκε. Επίσης, στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας έχουν δοθεί τα ξεχωριστά ελλείμματα ωρών της Χημείας και της Βιολογίας ως πακέτο (-18 ώρες Χημεία Βιολογία)! Είναι προφανές ότι η ΔΙΔΕ Λέσβου μεθοδεύει τη  διαμόρφωση των κενών όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε προσωπικό αλλά με βάση σκοτεινές επιδιώξεις. 

Ζητάμε για πολλοστή φορά από τη ΔΙΔΕ Λέσβου να δημοσιοποιήσει όλα τα πραγματικά λειτουργικά κενά σε ώρες των ειδικοτήτων σε κάθε σχολείο με βάση τα οποία θα γίνουν οι προσλήψεις αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2020-2021 και να μη προχωρήσει σε καμιά πρότασή της προς την Περιφερειακή Διεύθυνση ή το Υπουργείο Παιδείας αν δεν υπάρχει σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ.



Τετάρτη 5 Αυγούστου 2020

Καταγγελία της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου για την εγκύκλιο σε σχέση με τις υπηρεσιακές μεταβολές.

Για άλλη μια φορά η ΔΙΔΕ Λέσβου επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις στην εκπαιδευτική κοινότητα της Λήμνου και του Αγίου Ευστράτιου συμβάλλοντας στην απορρύθμιση και της φετινής σχολικής χρονιάς. 

Με μία αυθαίρετη ενέργεια δημοσιοποίησε τα λειτουργικά κενά, με βάση τα οποία υπήρχε η πρόθεση να γίνουν οι υπηρεσιακές μεταβολές των μόνιμων συναδέλφων και στη συνέχεια οι προσλήψεις αναπληρωτών, τα οποία βρίθουν από λάθη και “παραλείψεις”. Οι συνέπειες αυτών των ενεργειών της ΔΙΔΕ, έχουν άμεσο αντίκτυπο τόσο στους μαθητές και τις οικογένειές τους, αφού όπως και πέρσι υπάρχει ο κίνδυνος να μη διδαχθούν συγκεκριμένα μαθήματα, όσο και στους εκπαιδευτικούς των οποίων η εργασία τίθεται σε κίνδυνο. 

Να σημειώσουμε ότι το ΠΥΣΔΕ, κάτω και από την πίεση των σωματείων των εκπαιδευτικών, αποφάσισε κατά πλειοψηφία την αναβολή της εν λόγω συνεδρίασης και τη συνέχισή της όταν ανοίξουν τα σχολεία και δώσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων τα πραγματικά κενά.

Σε ότι αφορά στα λάθη και τις “παραλείψεις” ενδεικτικά αναφέρουμε ότι δεν έχουν δοθεί τα ελλείμματα σε ώρες των ειδικοτήτων Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Γεωγραφίας όπως επίσης το κενό της Πληροφορικής στο γυμνάσιο με Λ.Τ Αγίου Ευστράτιου. Στο ΓΕΛ της Μύρινας δεν έχει δοθεί το κενό της πληροφορικής, οπού την περσινή σχολική χρονιά δεν έγινε το συγκεκριμένο μάθημα στην Α΄, Β΄ Λύκειου και έγινε ελλιπώς στην Γ΄ Προσανατολισμού. Επίσης, δεν έχουν δοθεί μία σειρά ελλειμμάτων σε ώρες διαφόρων ειδικοτήτων όπως Θρησκευτικά, Γαλλικά, Γυμναστικής, Καλλιτεχνικών, Μουσικής κ.τ.λ. στο σύνολο των σχολείων της Λήμνου. 

Στις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 (Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι και Γεωλόγοι) έχουν αποκρυφθεί οι ώρες Α΄ ανάθεσης που πλεονάζουν ή λείπουν σε όλα τα γυμνάσια. Μάλιστα για το Γυμνάσιο της Μύρινας έχει δοθεί μία τιμή που δεν αντιστοιχεί ούτε σε έλλειμμα ούτε σε πλεόνασμα ωρών της Φυσικής όπως αναγράφεται, ενώ δεν φαίνονται οι κενές ώρες του συναδέλφου Βιολόγου που συνταξιοδοτήθηκε. Επίσης, στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας έχουν δοθεί τα ξεχωριστά ελλείμματα ωρών της Χημείας και της Βιολογίας ως πακέτο (-18 ώρες Χημεία Βιολογία)! Είναι προφανές ότι η ΔΙΔΕ Λέσβου μεθοδεύει τη  διαμόρφωση των κενών όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε προσωπικό αλλά με βάση σκοτεινές επιδιώξεις. 

Ζητάμε για πολλοστή φορά από τη ΔΙΔΕ Λέσβου να δημοσιοποιήσει όλα τα πραγματικά λειτουργικά κενά σε ώρες των ειδικοτήτων σε κάθε σχολείο με βάση τα οποία θα γίνουν οι προσλήψεις αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2020-2021 και να μη προχωρήσει σε καμιά πρότασή της προς την Περιφερειακή Διεύθυνση ή το Υπουργείο Παιδείας αν δεν υπάρχει σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ. 



Αιτήσεις για απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ.

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι όσοι επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση για απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ, παρακαλούνται από τη ΔΙΔΕ Λέσβου να αποστείλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους μέχρι την Παρασκευή 07/8/2020 και ώρα 12:00 στο εξής mail: mail@dide.les.sch.gr.


Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

Το δικαίωμα στην απεργία και στις διαδηλώσεις είναι αδιαπραγμάτευτο.

Το δικαίωμα της απεργίας και των διαδηλώσεων είναι αδιαπραγμάτευτο!

Οι αγώνες δε θα μπουν στο γύψο!


Αυτό που δεν πέτυχαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας, να κλείσουν το στόμα των υγειονομικών των εργαζόμενων στα super market, των εκπαιδευτικών, των ξενοδοχοϋπαλλήλων, όλων των εργαζομένων και συνολικά του λαού μας, επιδιώκουν να το κάνουν με έναν χουντικής έμπνευσης νόμο που προωθεί νέα μέτρα περιορισμού, καταστολής και διάλυσης του βασικού δημοκρατικού δικαιώματος, το οποίο ο λαός μας κατέκτησε με πολλούς, διαχρονικούς κι αιματηρούς αγώνες. Η κυβέρνηση με τα καλοταϊσμένα ΜΜΕ “ζεσταίνει” το σχέδιο απαγόρευσης των διαδηλώσεων και των συγκεντρώσεων.


Το “νομοσχέδιο”, αντιγραφή του χουντικού νόμου του 1971(!!!), ορίζει την αστυνομία ως ανώτατη αρχή καθώς της αναθέτει διευρυμένο και επιτελικό ρόλο. Πέρα από το ρόλο της στην επιβολή του νόμου, αναλαμβάνει καθήκοντα “ερμηνείας του νόμου”. Θα μπορεί να καθορίζει τους περιορισμούς που πρέπει να επιβληθούν σε μια διαδήλωση, να επινοεί δικούς της, να έχει τη διακριτική ευχέρεια να αποφασίζει εκ των προτέρων αν θα επιτραπεί μια δημόσια συνάθροιση, αν αυτή είναι αυθόρμητη, ποιοι περιορισμοί θα επιβάλλονται. Φέρνουν ξανά το χωροφύλακα μέσα στα σωματεία, στους φοιτητικούς συλλόγους, στις διαδηλώσεις, στις συνελεύσεις.


Με βάση το “νέο” νομοσχέδιο:


  • “Ο οργανωτής της διαδήλωσης οφείλει να γνωστοποιήσει στην κατά τόπο αστυνομία ή λιμενική αρχή την πρόθεσή του να καλέσει το ευρύ κοινό σε δημόσια υπαίθρια συνάθροιση. Η γνωστοποίηση περιλαμβάνει τα στοιχεία ταυτότητας κι επικοινωνίας του οργανωτή (φυσικό πρόσωπο), τον ακριβή τόπο, το χρόνο έναρξης, λήξης, το σκοπό και το δρομολόγιο της διαδήλωσης.” (άρθρο 3)
  • Ο οργανωτής της συγκέντρωσης “συνεργάζεται άμεσα με την αρμόδια αστυνομική αρχή και ιδίως με τον Αστυνομικό Διαμεσολαβητή (σύνδεσμος μεταξύ διαδηλωτών και κράτους) και συμμορφώνεται στις υποδείξεις του παρέχοντας συνδρομή στην τήρηση της τάξης.” (άρθρο 4)
  • Αν η κινητοποίηση (πορεία, συγκέντρωση, διαδήλωση) δεν γνωστοποιηθεί “η αστυνομική αρχή δύναται να προβεί στη διάλυσης της ανωτέρω συνάθροισης..” (άρθρα 3 και 9). Επιπλέον, “επικείμενη δημόσια συνάθροιση μπορεί να απαγορεύεται (κι αν ακόμα έχει γνωστοποιηθεί), αν επαπειλείται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια ή απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής.” (άρθρο 8)


Ανάγεται σε ιδιώνυμο η συμμετοχή σε διαδήλωση, αφού:


  • “Όσοι συμμετέχουν σε δημόσια υπαίθρια συνάθροιση, η οποία έχει απαγορευτεί τιμωρούνται με φυλάκιση από ένα (1) έως δύο (2) έτη.” (άρθρο 14)
  • “Ο οργανωτής δημόσιας συνάθροισης ευθύνεται για την αποζημίωση όσων υπέστησαν βλάβη της ζωής και της ιδιοκτησίας τους...” Με τη διάταξη αυτή ενορχηστρώνεται κι ανοίγει ο δρόμος για εκτεταμένες προβοκάτσιες. (άρθρο 14)
  • Για την απαγόρευση λαμβάνεται υπόψη και ο αριθμός των διαδηλωτών και η δυνατότητα της αστυνομίας για αλλαγή δρομολογίου ή τόπου συγκέντρωσης. (άρθρο 7, παρ. 4)
  • “Εξουσιοδοτείται ο υπουργός δημόσιας τάξης να ρυθμίζει τα περί διάλυσης των συγκεντρώσεων” κατά το δοκούν και με συνοπτικές διαδικασίες. (άρθρο 15)


Θα μείνει στα χαρτιά! Δε θα περάσει η σιγή νεκροταφείου!


Ο περιορισμός των διαδηλώσεων και ειδικά στην παρούσα περίοδο δεν αποτελεί μεμονωμένη ενέργεια. Πέρα από τον σταθερό και διαχρονικό «πόθο» των κυβερνήσεων και των επιχειρηματικών ομίλων, σήμερα έρχεται να δέσει με την επίθεση στα εργατικά δικαιώματα που προωθούνται σε όλα τα επίπεδα με αφορμή την πανδημία. Η κανονικότητα τους επιτάσσει σιγή νεκροταφείου και σκυμμένο κεφάλι. Η πρόθεση παρέμβασης στις διαδηλώσεις συμπληρώνει το συνολικό σχεδιασμό καταστολής που θέλει τον εργαζόμενο λαό στο περιθώριο, άφωνο και τους αγώνες του στο γύψο. 

Οι εργαζόμενοι θα ματαιώσουν στην πράξη κάθε προσπάθεια που έχει στόχο να τους βάλει φίμωτρο, να μετατρέψουν τους εργασιακούς χώρους σε γκέτο και την αντίσταση σε ποινικό αδίκημα.



Ενημερωτικό για τη διάθεση των εκπτωτικών εισιτηρίων της θεατρικής παράστασης "το παγκάκι" με το Γιώργο Κιμούλη και τη Φωτεινή Μπαξεβάνη.

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι η διάθεση των εκπτωτικών εισιτηρίων (10 ευρώ) της θεατρικής παράστασης "το παγκάκι" με τους Γιώργο Κιμούλη και Φωτεινή Μπαξεβάνη θα γίνει την Πέμπτη 2/7 στην πλατεία ΟΤΕ από τις 11:00 μέχρι τις 13:00 με την επίδειξη της κάρτας μέλους της ΟΛΜΕ.  



Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020

Έκπτωση για τα μέλη της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για τη θεατρική παράσταση "το παγκάκι" του Alexander Gelman με το Γιώργο Κιμούλη και τη Φωτεινή Μπαξεβάνη.



Ενημερώνουμε τα μέλη της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου ότι μετά από επικοινωνία με την διοργανώτρια εταιρεία εξασφαλίσαμε έκπτωση για τα μέλη μας για τη θεατρική παράσταση «Το παγκάκι» (Παρασκευή 3/7 στις 21:15 στον αύλειο χώρο του Γυμνασίου της Μύρινας). Το κόστος του εισιτηρίου διαμορφώνεται για τα μέλη μας στα €10 από €16. Η προπώληση των εισιτηρίων ειδικά για τα μέλη μας θα πραγματοποιηθεί στις 2/7 με την επίδειξη της κάρτας μέλους της ΕΛΜΕ σε τόπο και ώρα για τα οποία θα σας ενημερώσουμε εγκαίρως.




Απάντηση στο υπ’αριθμ.59/17-06-2020 έγγραφο της ΕΛΜΕ Λήμνου.


 

Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και ο ΣΕΠΕ Λήμνου στηρίζουν τις κινητοποιήσεις για τα δικαιώματα των αναπληρωτών στο Υπουργείο Παιδείας.

Ο ΣΕΠΕ ΚΑΙ Η ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: 

  • ΤΡΙΤΗ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ στις 14:00 ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ
  • ΠΕΜΠΤΗ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ στις 14:00 ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ 40.000 ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΝΙΜΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Άλλη μια σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της και άλλη μια κυβέρνηση ετοιμάζει πάνω από 40.000 απολύσεις αναπληρωτών. Οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί που στηρίζουν εδώ και χρόνια το Δημόσιο σχολείο με μεράκι, καλύπτοντας  υπέρογκα έξοδα για τις βασικές τους ανάγκες, αρκετές φορές μακριά από τις οικογένειές τους και τα παιδιά τους, μένουν για άλλη μια χρονιά στον αέρα. Οι τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και υποδομές που αναδείχτηκαν την περίοδο της πανδημίας δεν αποτελούν προτεραιότητα της κυβέρνησης. Προτεραιότητα αποτελεί η απόλυση των αναπληρωτών, αντί να προχωρήσει άμεσα σε διορισμούς μόνιμου προσωπικού στα σχολεία και να ανανεώσει από τώρα τις συμβάσεις, ώστε τα σχολεία να δουλέψουν στοιχειωδώς τον Σεπτέμβρη με το άνοιγμά τους. Μιλάμε για μία στάση που μόνο ντροπή πρέπει να προκαλέσει, αλλά όπως είδαμε και την περίοδο της καραντίνας, αυτή δεν υπάρχει στην κυβέρνηση.

Η κοροϊδία δεν είχε σταματημό τους προηγούμενους μήνες και τώρα κορυφώνεται. Το γαϊτανάκι αντιπαράθεσης  που έχει ξεκινήσει από την κυβέρνηση της Ν.Δ. αλλά και τον ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή αποτελεί μία προσπάθεια αποπροσανατολισμού από την πραγματική συζήτηση που πρέπει να γίνει με βάση τις ανάγκες που υπάρχουν. Ο καθένας προσπαθεί να παρουσιαστεί ως ευεργέτης της εκπαίδευσης μέσα από τους μόνιμους διορισμούς, ωστόσο, το βασικό είναι ότι αυτοί οι διορισμοί που είναι να γίνουν, πέρα από το ότι είναι σταγόνα στον ωκεανό, στην ουσία το μόνο που θα κάνουν είναι να ισοσκελίσουν τον αριθμό των φετινών συνταξιοδοτήσεων. Οι τραγικές ελλείψεις παραμένουν και η ελαστική εργασία των αναπληρωτών γίνεται μία κανονικότητα.

Αν κυβέρνηση και Υπουργείο ήθελαν να στηρίξουν τα σχολεία δε θα εφάρμοζαν το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για τους μόνιμους διορισμούς και την πρόσληψη των αναπληρωτών. Θα διόριζαν άμεσα όλους τους αναπληρωτές και δε θα τους έβαζαν σε αυτή τη συνεχή, άδικη και ψυχοφθόρα διαδικασία, να κυνηγάνε συνεχώς χαρτιά, σεμινάρια, μεταπτυχιακά, ματώνοντας οικονομικά, χωρίς να έχουν καμία σταθερότητα ούτε στους πίνακες, ούτε στην ίδια τους τη ζωή. Ο νόμος Γαβρόγλου το μόνο που εξασφαλίζει είναι ότι όσα «προσόντα» κι αν έχουν οι αναπληρωτές ποτέ δε θα είναι αρκετά για να εξασφαλίσουν μόνιμη και σταθερή δουλειά ή ακόμη και μία σταθερή θέση στους πίνακες.

Ας πάψουν να κοροϊδεύουν και να πανηγυρίζουν ότι διορίζουν αυτούς, που έπρεπε ούτως ή άλλως να είναι διορισμένοι εδώ και 15 χρόνια. Ξέρουμε πολύ καλά ότι αν δεν είχαν προηγηθεί οι μαζικοί αγώνες των εκπαιδευτικών σωματείων όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και την τελευταία περίοδο, δε θα γίνονταν ούτε αυτοί οι ελάχιστοι διορισμοί. 

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε αλλά και το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που είναι σε ισχύ προδιαγράφουν ένα ζοφερό και θολό τοπίο για τις εργασιακές σχέσεις των νέων εκπαιδευτικών και τις ζωές τους με συγκεκριμένες διατάξεις που: 

  • αυξάνουν τον αριθμό μαθητών ανά τάξη στους 25 στο Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο και τον ελάχιστο αριθμό για να δημιουργηθεί τμήμα στους 15.
  • ξεκαθαρίζουν ότι θα καλύπτονται κυρίως τα κενά στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
  • δίνουν προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών πρώτα στα Ειδικά σχολεία, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τις υπόλοιπες δομές της Ειδικής Αγωγής ( παράλληλη, Τμήματα Ένταξης).
  • διαμορφώνουν νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που καταργεί ή μειώνει τις ώρες σε μαθήματα, όπως η Οικιακή Οικονομία στο Γυμνάσιο, τα Καλλιτεχνικά, η Κοινωνιολογία στο Λύκειο.

Μόνη λύση για τους αναπληρωτές είναι η οργάνωση και η συσπείρωσή τους στα σωματεία!

Μόνο ο οργανωμένος αγώνας μπορεί να φέρει διέξοδο στα τεράστια αδιέξοδα που δημιουργούνται στη ζωή

Διεκδικούμε :

  • Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου. 
  • Καμία απόλυση. Να υπάρξει αυτόματη ανανέωση ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ που υπογράφτηκαν μέσα στη σχολική χρονιά 2019-2020 για ακόμα ένα έτος ώστε να δοθεί άμεσα τέρμα στην αγωνία με τους νέους πίνακες της Γενικής Αγωγής.  
  • Άμεση πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μια φάση ώστε να μην υπάρχουν κενά με την έναρξη των μαθημάτων τη νέα σχολική χρονιά (2020 – 2021) που θα ξεκινήσει στις 7/9.
  • Να μην εφαρμοστούν οι απαράδεκτες διατάξεις του νομοσχεδίου που οδηγούν σε απολύσεις αναπληρωτών (τιμωρητικής διατάξεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις παράλληλης στήριξης κ.α.). 
  • Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων (άδειες, συνδικαλιστικά δικαιώματα).
  • Άμεσα να δοθεί λύση σε σχέση με τη μετακίνηση, τη στέγαση και τη διαμονή με ευθύνη του κράτους. Δεν αντέχουμε άλλο το τεράστιο οικονομικό βάρος της διαρκούς μετακίνησης. 
  • Να αρθούν όλες οι αδικίες που έχουν γίνει στους πίνακες της ειδικής (αποκλεισμό συναδέλφων χωρίς εξομοίωση, απορριφθέντες λόγω παράβολου, κομμένα μόρια από πτυχία Αγγλικών, λάθη στη μοριοδότηση κ.α.).

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε φωνή -  Ούτε ένας αναπληρωτής να μην απολυθεί!!

ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ!



Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020

Για τις αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων.

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά. Πρακτικά δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι από την ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου από την κυβέρνηση της ΝΔ και η λεγόμενη «αναβάθμιση του σχολείου» ξεκίνησε με την πρώτη πράξη επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.

Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας που ήταν 2 ώρες για την Α’ τάξη, γίνεται τώρα πια 1 ώρα για την Α’ Τάξη. Η προοπτική εξαφάνισης και κατάργησης του μαθήματος είναι πια παραπάνω από εμφανής. Στο εσπερινό Γυμνάσιο, το μάθημα της Βιολογίας μειώνεται κατά 1 ώρα στην Α’ τάξη, καθώς από 2ώρο γίνεται 1ώρο.

Στο Λύκειο, στην Α’ τάξη, μειώνεται κατά 1 ώρα το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας και καταργούνται τα μαθήματα επιλογής Καλλιτεχνική Παιδεία, Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός, καθώς και το μάθημα των Ερευνητικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων. 

Στη Β’ τάξη, καταργείται το μάθημα Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία, μειώνεται κατά 1 ώρα το μάθημα της Φυσικής, ενώ καταργείται το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών και στη θέση του μπαίνουν τα Λατινικά. 

Στη Γ’ τάξη, εισάγεται το κόντρα μάθημα (Μαθηματικά ή Ιστορία ανάλογα με τον Προσανατολισμό) και καταργούνται τα Μαθήματα Επιλογής Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο όπως, επίσης, και η 2η ξένη Γλώσσα (Γερμανικά/Γαλλικά). Τα 7ωρα μαθήματα του Προσανατολισμού γίνονται 6ωρα, ενώ το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθίσταται από τα Λατινικά.

Το Υπουργείο Παιδείας εξαφανίζει ένα ολόκληρο μάθημα από το Γυμνάσιο (Οικιακή Οικονομία), καταργεί επί της ουσίας τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο. Απογυμνώνει το Λύκειο από τα «περιττά» μαθήματα, αφήνει μόνο όσα χρειάζονται για την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις και προετοιμάζει βήμα – βήμα το Λύκειο που μέσα από ατέλειωτες εξετάσεις με την τράπεζα θεμάτων θα δίνει το «εθνικό απολυτήριο». Αυτός ο εξεταστικός μαραθώνιος επιβάλλει ακόμα μεγαλύτερες θυσίες από την λαϊκή οικογένεια, που πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξει τη μόρφωση των παιδιών της. Ενισχύονται οι ταξικοί φραγμοί στο Δημόσιο Σχολείο, και δυσκολεύει η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα παιδιά των λαϊκών-εργατικών οικογενειών. Ταυτόχρονα, το Λύκειο χάνει ολοσχερώς τον διαπαιδαγωγητικό του χαρακτήρα καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητική αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης και μάλιστα στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Μέλημα τους είναι η στείρα απόκτηση βασικών «δεξιοτήτων» όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. σε αντίθεση με την ολόπλευρη μόρφωση.

Το πλέον απαράδεκτο των νέων ωρολογίων προγραμμάτων είναι ότι μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική) αντί να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής καταργούνται εντελώς. Επισήμως, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για τις αντίστοιχες σχολές. Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.

Στα νέα ωρολόγια προγράμματα, παρόλο που φαίνεται ότι αυξάνονται οι ώρες ορισμένων μαθημάτων (π.χ. Πληροφορική, Αγγλικά, 2η ξένη γλώσσα), παραμένει το απαράδεκτο γεγονός, να μην παρέχονται πτυχία γλωσσομάθειας ή γνώσης της Πληροφορικής με την ολοκλήρωση των σπουδών στο σχολείο. Η πιστοποίηση, δηλαδή, αυτών των γνώσεων παραμένει ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα που δίνεται, κατά βάση, από ιδιωτικούς φορείς. 

Την ίδια ώρα με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, ανατρέπονται τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων καθηγητών. Χιλιάδες οργανικές θέσεις χάνονται. Η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες θα είναι πρακτικά αδύνατη. Για παράδειγμα, οι συνάδελφοι της Οικιακής Οικονομίας για να συμπληρώσουν ωράριο πρώτης ανάθεσης θα πρέπει να πηγαίνουν σε πάνω από 7 σχολεία την εβδομάδα. Η «εξαφάνιση» γνωστικών αντικειμένων, ειδικά στο Λύκειο θα οδηγήσει χιλιάδες συναδέλφους σε εργασιακή αβεβαιότητα και τελικά εκτός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην καλύτερη περίπτωση από Σεπτέμβρη θα κυριαρχούν οι γενικευμένες δεύτερες και τρίτες αναθέσεις και η μόνιμη κινητικότητα των συναδέλφων για να συμπληρωθεί ωράριο. 

Η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθεί τα χνάρια των προκατόχων της. Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με υπουργό τον κ. Φίλη άλλαξε τα ωρολόγια προγράμματα στο Γυμνάσιο μειώνοντας τα βασικά μαθήματα, ενώ με υπουργό τον κ. Γαβρόγλου άλλαξε τη δομή και το περιεχόμενο του Λυκείου εξοβελίζοντας τη Γενική Παιδεία, φτιάχνοντας ένα Λύκειο μονομέρειας και ημιμάθειας. 

Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές, συνολικά οι εργαζόμενοι πρέπει να βάλουμε φρένο στην πολιτική υποβάθμισης του σχολείου. Μέσα από τα σωματεία μας, να παλέψουμε για ένα σχολείο που δεν θα είναι αποκρουστικό για τους μαθητές μας, δεν θα αναγκάζει τις λαϊκές οικογένειες να βάλουν το χέρι πιο βαθιά στη τσέπη. Να παλέψουμε για ένα σχολείο που θα καλλιεργεί την ολόπλευρη γνώση και θα αναπτύσσει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, θα δίνει εφόδια για τη ζωή και θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή, ως την ενηλικίωσή του.

Απαιτούμε:

  • Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων. 
  • Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
  • 20 μαθητές ανά τάξη στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 μαθητές στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις. Επαναφορά του προηγούμενου διδακτικού ωραρίου. Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων. Κατάργηση της Γ’ ανάθεσης.
  • Όχι στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ. 
  • Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, που θα προωθούν την επιστημονική σκέψη, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και την στείρα αποστήθιση!