Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021

Για την αξιολόγηση των μαθητών.

Η αξιολόγηση των μαθητών προϋποθέτει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει σε όλους τους μαθητές τα εφόδια και τη γνώση του γνωστικού αντικειμένου 

Οι εκπαιδευτικοί, όλον αυτόν τον καιρό δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό για να υπερασπιστούμε το αγαθό της μόρφωσης. Στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας, με το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, συχνά και οι γονείς βρίσκονται ατελείωτες ώρες μπροστά από μία οθόνη υπολογιστή, τάμπλετ, ή ακόμα και κινητού τηλεφώνου. Κάνουμε αυτό που περνάει από το χέρι μας για να διατηρήσουμε την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, να κρατήσουμε ζωντανή στη σχέση των μαθητών με το σχολείο, να διαχειριστούμε με διακριτικότητα και παιδαγωγική ευαισθησία μια καθόλα στεγνή και απόλυτα ατομική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία από τη φύση της δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης, εκ των πραγμάτων ο μαθητής δυσκολεύεται να προσεγγίσει νέες έννοιες και νόμους. 

Σε αυτό τον αγώνα, το Υπουργείο Παιδείας είναι απόν. Δεν πήρε κανένα μέτρο για να εξοπλίσει εκπαιδευτικούς και μαθητές με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, με αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά να μειονεκτούν ή και να αποκλείονται εντελώς από την εκπαιδευτική διαδικασία, από φτωχά λαϊκά στρώματα και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. 

Βρισκόμαστε σε αυτή την κατάσταση εξαιτίας της τραγικής αδράνειας της κυβέρνησης. Έχουν περάσει πάνω από δύο μήνες με κλειστά τα σχολεία και το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ικανοποιήσει κανένα από τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών, ώστε να ανοίξουν τα σχολεία και να λειτουργήσουν με ασφάλεια (αίθουσες, προσωπικό, μέτρα υγιεινής). 

Για τις καταστροφικές συνέπειες των κλειστών σχολείων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην ψυχολογία και στην κοινωνική ζωή των νέων το Υπουργείο Παιδείας καμώνεται πως δεν τρέχει τίποτα. Οι δυσκολίες στην αφομοίωση της ύλης, τα κενά που προέκυψαν και δεν καλύφθηκαν από την περυσινή σχολική χρονιά, η έλλειψη αλληλεπίδρασης, η κόπωση των παιδιών, η αδυναμία συγκέντρωσης, η έλλειψη εργαστηρίων και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό… δεν συγκινούν την πολιτική ηγεσία. Αντιθέτως, με περισσή αναλγησία, στέλνει εγκυκλίους στα σχολεία για τον τρόπο διεξαγωγής των τηλεδιαγωνισμάτων και για την αξιολόγηση των μαθητών. Επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά η απόσταση που έχει η πολιτική ηγεσία από την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Το Υπουργείο Παιδείας αντί να πάρει άμεσα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, μέτρα στήριξης των μαθητών, και ιδιαίτερα των μαθητών της Γ’ Λυκείου που ετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, έφερε το νόμο για την Τεχνική Εκπαίδευση που βάζει τα παιδιά στην παραγωγή από τα δεκαπέντε μέσω της πρόωρης κατάρτισης. Αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ στερώντας από χιλιάδες νέους την πρόσβαση στα δημόσια πανεπιστήμια. Νομοθετεί την ένταση της καταστολής στα Πανεπιστήμια για να τσακίσει τους αγώνες της νεολαίας. Μέριμνά του Υπουργείου δεν είναι μορφώσει τα παιδιά του λαού, να τους δώσει την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους, αλλά να εξασφαλίσει για τις επιχειρήσεις υπάκουο, φτηνό και ευέλικτο εργατικό, περικόπτοντας όσο δεν πάει τις δαπάνες για την παιδεία που αρμόζει στην νέα γενιά. 

Οι εκπαιδευτικοί ζούμε κάθε μέρα τις αγωνίες των μαθητών μας και για αυτό δεν μείναμε καθόλου αδιάφοροι στις αστείες εγκυκλίους περί διαγωνισμάτων και τηλεαξιολόγησης του Υπουργείου. Δεν γίναμε συνένοχοι στην απαξίωση της ζωντανής διδασκαλίας και στην  φαρσοκωμωδία της κυβέρνησης στα ΜΜΕ ότι «η τηλεκπαίδευση κυλάει ομαλά»

Στο θέμα της κατάθεσης βαθμολογίας του 1ου 4μήνου οφείλουμε να λειτουργήσουμε ως παιδαγωγοί, με το βλέμμα μας στραμμένο στις ανάγκες των μαθητών μας. Ξέρουμε τις προσπάθειες που και οι μαθητές μας κάνουν και καθημερινά τους επιβραβεύουμε, τους βοηθάμε να σταθούν όρθιοι. Ο βαθμός του 4μήνου, είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο. Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους, κάτι που δε συνέβη κατά το 1ο 4μηνο του σχολικού έτους. Άλλωστε ακόμα και η ίδια η εκπαιδευτικής νομοθεσία προβλέπει την μεταφορά του βαθμού στο β’ τετράμηνο, όταν δεν συντελούνται οι επαρκείς εκπαιδευτικές συνθήκες. 

Έχουμε τη δύναμη να εμποδίσουμε την αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική, αντιεπιστημονική πολιτική της κυβέρνησης. Όπως έδειξε η πείρα, συλλογικά και οργανωμένα εμποδίσαμε να μπουν οι κάμερες στις σχολικές αίθουσες, ακυρώσαμε στην πράξη την ηλεκτρονική ψηφοφορία για τα υπηρεσιακά συμβούλια. 

Καλούμε τους συναδέλφους: 

  • Να αξιοποιήσουν την δυνατότητα, να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία. 
  • Οι ΕΛΜΕ και οι σύλλογοι διδασκόντων να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.

Απαιτούμε:

  • Απόσυρση της εγκυκλίου για την αξιολόγηση των μαθητών
  • Μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις, 
  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
  • Άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής και πρόσθετης διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία 

Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να αραιώσουν οι μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής) 




Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2021

Κοινό κάλεσμα της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ Λήμνου σε παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Παρασκευή 15-01 στις 14:00 στο Νοσοκομείο της Λήμνου.

 Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας άνοιξαν τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς να έχουν πάρει ούτε ένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία τους. Ο τρόπος με τον οποίο άνοιξαν τα σχολεία, αφενός δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και αφετέρου, προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα. Για μια ακόμα φορά εμπαίζουν χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, αφού αρνούνται πεισματικά να ικανοποιήσουν έστω και ένα από τα αιτήματα, που από την πρώτη στιγμή τα σωματεία, τα μαθητικά συμβούλια και οι φορείς των γονιών διατύπωσαν και διεκδίκησαν δυναμικά μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις.

 Άλλωστε, η κυβέρνηση συνεχίζει να μη λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα για τη στήριξη του Δημόσιου συστήματος Υγείας, υπονομεύοντας την Υγεία του λαού συνολικά.

 Τα Διοικητικά Συμβούλια του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καλούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Νοσοκομείο Λήμνου την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου στις 14:00 τηρώντας όλα τα μέτρα ατομικής προστασίας. 

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :

  • Μαζικές προσλήψεις πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης μόνιμων γιατρών, όλου του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού για τη στελέχωση του Νοσοκομείου Λήμνου σύμφωνα και με τον υπάρχοντα (ελλιπή) Οργανισμό, αλλά και του τοπικού ιατρείου Μύρινας του ΠΕΔΥ (πρώην ΙΚΑ). Καμία απόλυση επικουρικού. Καμία απόλυση συμβασιούχου. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Νέο Οργανισμό του Νοσοκομείου Λήμνου, που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων του νησιού.
  • Ίδρυση και λειτουργία ΜΕΘ και ΜΑΦ με όλο το απαραίτητο εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό και ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό.
  • Πλήρη στελέχωση του ΕΚΑΒ με πτητικά μέσα για τις αναγκαίες αερομεταφορές.
  • Πλήρη, επαρκή και αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του δημόσιου συστήματος υγείας.

ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

  • Προσλήψεις εκπαιδευτικών, κάλυψη όλων των κενών και των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων της Λήμνου. Αξιοποίηση χώρων, αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις. 15 μαθητές ανά τμήμα.
  • Άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα, τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
  • Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
  • Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Να ληφθούν μέτρα για την συνολική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις. 
  • Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, δεν αρκεί η ανακοίνωση μειωμένης εξεταστέας ύλης. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση είναι να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση των αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ.


Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2021

Ψήφισμα συμπαράστασης στους απορριθφέντες από τους αξιολογικούς πίνακες του ΑΣΕΠ συναδέλφους λόγω παραβόλου.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου στηρίζει τον αγώνα των συναδέλφων που απορρίφθηκαν από τους αξιολογικούς πίνακες του ΑΣΕΠ λόγω παραβόλου και τέσσερις μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων παραμένουν άνεργοι. Παρά τις δράσεις και τις κινητοποιήσεις που έχουν γίνει από το καλοκαίρι, το Υπουργείο Παιδείας αρνείται να αναλάβει πρωτοβουλία ώστε να αρθεί η αδικία σε βάρος τους. Αντίστοιχες  ευθύνες προκύπτουν και για το Υπουργείο Εσωτερικών που από το καλοκαίρι δήλωνε πως θα δοθεί λύση. Οι τροπολογίες που κατατέθηκαν μέχρι τώρα στη βουλή,  οι οποίες τους αποκαθιστούσαν, δεν έφτασαν ποτέ στην ολομέλεια. Το πρόβλημα τους παραμένει άλυτο, χωρίς να υπολογίζεται το ψυχολογικό και το οικονομικό κόστος που τους έχει διαλύσει. Οι κυβερνώντες επιμένουν να μην επιλύουν με μια τροπολογία ή με μια νομοθετική ρύθμιση την αδικία αυτή την ώρα που ετοιμάζονται να αλλάξουν όλη τη λειτουργία του ΑΣΕΠ. 

Ενόψει, λοιπόν, του νομοσχεδίου για τον ΑΣΕΠ που θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί στη βουλή τις επόμενες ημέρες απαιτούμε να ενταχθεί και να ψηφιστεί τροπολογία που να δίνει οριστική λύση στο πρόβλημα των συναδέλφων. Διεκδικούμε:
• Άμεση ένταξη όλων των απορριφθέντων λόγω παραβόλου στους αξιολογικούς πίνακες, ώστε να έχουν τη δυνατότητα πρόσληψης ως αναπληρωτές τη φετινή χρονιά.
• Να μην αποκλειστούν από ενδεχόμενους μόνιμους διορισμούς του ΑΣΕΠ,
• Ζητάμε άμεση ψήφιση τροπολογίας για την ένταξη όλων των απορριφθέντων της 1ΓΕ/2019,2ΓΕ/2019,1ΕΑ/2019,2ΕΑ/2019,3ΕΑ/2019,1ΓΤ/2020 λόγω παραβόλου στους οριστικούς πίνακες κατάταξης.

Στα πλαίσια των παραπάνω διεκδικήσεων:



Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

Κοινή ανακοίνωση της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ Λήμνου για το άνοιγμα των σχολείων.

Οι φόβοι και οι ανησυχίες των χιλιάδων εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών για τους όρους ανοίγματος των σχολείων είναι απολύτως δικαιολογημένοι.

Ούτε ένα ευρώ για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, το περιβόητο σχέδιο της κυβέρνησης!

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνουν για τρίτη φορά το άνοιγμα των σχολείων, χωρίς να έχουν πάρει ούτε ένα μέτρο εδώ και 10 μήνες για την ασφαλή λειτουργία τους. Για μια ακόμα φορά εμπαίζουν χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, αφού αρνούνται πεισματικά να ικανοποιήσουν έστω και ένα από τα αιτήματα, που από την πρώτη στιγμή τα σωματεία, τα μαθητικά συμβούλια και οι φορείς των γονιών διατύπωσαν και διεκδίκησαν δυναμικά μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις.

Οι παλινωδίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και τα επιχειρήματα για να δικαιολογήσει τις επιλογές της για το άνοιγμα των σχολείων, όσο επιστημονικοφανές περιτύλιγμα και αν έχουν, αποδεικνύουν και στον πιο δύσπιστο ότι η κυβέρνησης επιλέγει να μη δώσει ούτε ένα ευρώ, ώστε να διαφυλάξει την υγεία των συναδέλφων και των μαθητών.

  • Ενώ τον Μάιο προχώρησε σε εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων προκειμένου να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, τον Σεπτέμβριο στοίβαξε σε αίθουσες κλουβιά 25 – 27 μαθητές, χρησιμοποιώντας το επιχείρημα «τι 15 – τι 27 το ίδιο είναι». Το μοναδικό μέτρο που πήρε είναι μια μάσκα για γίγαντες και ένα παγουρίνο των 200ml.
  • Όταν από τις αρχές του Οκτώβρη έκλεινε εκατοντάδες τμήματα ακόμα και ολόκληρα σχολεία, αρνούνταν πεισματικά να «κάνει» χιλιάδες επαναλαμβανόμενα τεστ σε ένα ικανό δείγμα μαθητών και εκπαιδευτικών, ώστε να έχει ακριβή εικόνα για τη διασπορά του ιού στην σχολική κοινότητα, χρησιμοποιώντας έωλα επιχειρήματα, επικαλούμενοι μάλιστα εκθέσεις του ΕΟΔΥ, χωρίς να παρουσιάζονται πουθενά αντίστοιχες έρευνες.
  • Για το γεγονός ότι, 2 Νοεμβρίου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριζε ότι τα σχολεία δεν είναι εστίες υπερμετάδοσης και 9 του Νοέμβρη κλείσανε πάλι για ένα 2μηνο με άγνωστο το πότε θα ανοίξουνε (Γυμνάσια – Λύκεια), τα σχόλια περιττεύουν.

Η αλήθεια είναι ότι, ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν τα σχολεία, αφενός δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και αφετέρου, προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα. Άλλωστε, η κυβέρνηση συνεχίζει να μη λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα για τους χώρους δουλειάς, τα ΜΜΜ, τη στήριξη του Δημόσιου συστήματος Υγείας, υπονομεύοντας την Υγεία του λαού συνολικά. 

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

Το 2020 τα σχολεία λειτούργησαν μόνο 6 μήνες. Το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων έχει καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές, στην κρίσιμη ηλικία που βρίσκονται, στο γνωστικό, κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο. Από τα παιδιά των μικρότερων τάξεων (νηπίων – δημοτικού) που παρουσιάζουν προβλήματα τόσο στην προσαρμογή τους στη σχολική ζωή όσο και στην κοινωνικοποίηση τους, έως και της Γ’ Λυκείου που καλούνται να δώσουν μια εξοντωτική μάχη, αυτή των Πανελλαδικών εξετάσεων, παλεύοντας μπροστά σε ένα κινητό πρωί – απόγευμα για να καλύψουν επαρκώς την ύλη, πράγμα αδύνατο σε αυτές τις συνθήκες.

Η κυβέρνηση ας αφήσει το υποκριτικό ενδιαφέρον για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων στους μαθητές και ας πάρει τώρα ουσιαστικά μέτρα, που παραμένουν επίκαιρα, για να ανοίξουν τα σχολεία άμεσα με ασφάλεια και υγιεινή για όλους!

  • Προσλήψεις εκπαιδευτικών, αξιοποίηση χώρων και αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις.
  • Άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα, τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
  • Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
  • Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Μέτρα για την συνολική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις. 
  • Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, δεν αρκεί η ανακοίνωση μειωμένης εξεταστέας ύλης. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση είναι να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση των αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ. 

Από τις μέχρι τώρα δηλώσεις, η κυβέρνηση δεν φαίνεται διατεθειμένη να ικανοποιήσει κανένα από αυτά. Το σχέδιο της είναι ανύπαρκτο. Στην ουσία μεταφέρει την ευθύνη λειτουργίας στους ίδιους τους συλλόγους διδασκόντων.

Ακόμα και τα τεστ που ανακοίνωσε ότι θα γίνουν μέσω πλατφόρμας μετά από αίτημα των εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με μια περιορισμένη τυχαία δειγματοληψία, δεν μπορούν να δώσουν με σαφήνεια την εικόνα διάδοσης του ιού στα σχολεία. Όσο για τα εμβόλια, με βάση το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης, ικανοποιητική ανοσία οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν, αφού κλείσουν τα σχολεία για τις καλοκαιρινές διακοπές. 

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

Δεν θα αφήσουμε κανέναν να παίξει με την υγεία τη δική μας και των μαθητών μας. Όσο η κυβέρνηση δεν ικανοποιεί τα αιτήματα μας, μαχητικά μπαίνουμε μπροστά να τα διεκδικήσουμε. Τώρα πρέπει να ακουστεί δυνατά η φωνή μας. Σε κάθε σχολείο, δήμο και περιοχή που δεν τηρούνται τα μέτρα, που μπαίνει σε κίνδυνο η υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών, προχωράμε σε αγωνιστικές παρεμβάσεις με όλες τις μορφές, μέχρι να παρθούν ουσιαστικά μέτρα. 

Άμεσα, χωρίς να χάνουμε χρόνο προχωράμε σε:

  • συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για την καταγραφή ελλείψεων και προβλημάτων και δια ζώσης (στην Πρωτοβάθμια) και διαδικτυακά (στη Δευτεροβάθμια). 
  • συνεδριάσεις των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ, ανοιχτές στους συναδέλφους με θέμα την οργάνωση και τη διεκδίκηση μέτρων για σχολεία ανοιχτά και ασφαλή.
  • ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ δίνουμε οργανωμένα, απάντηση στη επικίνδυνη πολιτική της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας με κινητοποιήσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Δήμους, σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφέρειες, διεκδικώντας τα αυτονόητα για τη μόρφωση και την υγεία.
  • Στηρίζουμε τις αγωνιστικές πρωτοβουλίες Συλλόγων – ΕΛΜΕ  και Γονιών για: 

Παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας την Πέμπτη 14/1, στις 2μ.μ.

Κινητοποίηση στο Υπουργείο Υγείας την Παρασκευή 15/1, στις 2μμ.

  • Σε περίπτωση που η κυβέρνηση και το Υπουργείο τολμήσουν, ειδικά εν μέσω της σχολικής χρονιάς, να νομοθετήσουν αλλαγές στο τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ αλλά και να εγκαθιδρύσουν αστυνομικό σώμα στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, θα πάρουν αγωνιστική απάντηση από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές και τους φοιτητές.

Δυναμώνουμε την αλληλεγγύη μας μέσα από τα Σωματεία, στεκόμαστε δίπλα στη λαϊκή οικογένεια, που στενάζει κάτω από την αντιλαϊκή πολιτική και αυτής της κυβέρνησης!



Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

Για τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς!

Η πρεμούρα του Υπουργείου Παιδείας να ανακοινώσει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς, δείχνει την αναλγησία και την απόσταση από την εκπαιδευτική πραγματικότητα. 

Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα καθορίζουν τα ίδια την ελάχιστη βάση εισαγωγής των υποψηφίων σε αυτά. Η βάση εισαγωγής θα ορίζεται «ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα. Η κλίμακα του ποσοστού αυτού θα καθορίζεται από το Υπουργείο και θα κυμαίνεται από το 80% έως το 120%. Δημιουργείται έτσι ένα ακόμα φίλτρο που θα αποκλείσει χιλιάδες μαθητές από τα Πανεπιστήμια.

Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι οι υποψήφιοι θα έχουν πλέον περιορισμένο αριθμό επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα εισάγονται στις σχολές όσοι τα καταφέρουν (σε περιορισμένο αριθμό επιλογών και με βάσεις που θα καθορίζουν τα τμήματα). Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πρώτης φάσης, οι μη εισαχθέντες θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν ξανά τμήματα επιλέγοντας ανάμεσα σε εκείνα που έχουν μείνει κενές θέσεις από την πρώτη φάση. Με τις αλλαγές αυτές το Υπουργείο πρακτικά θέλει το Τμήμα να διαλέγει τους εισακτέους και όχι οι μαθητές να επιλέγουν το Τμήμα που επιθυμούν. Το σύστημα αυτό θυμίζει τις αλλαγές που επιχείρησε να εφαρμόσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τις λεγόμενες πράσινες και κόκκινες σχολές.

Αυτές οι αλλαγές σηματοδοτούν: 

  • Αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών -ιδιαίτερα των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών- από τα Πανεπιστήμια, αφού μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων.
  • Βίαιη εκδίωξη χιλιάδων νέων, που ονειρεύονται να σπουδάσουν, και στροφή τους στην εφήμερη κατάρτιση. 
  • Περικοπή κάθε ελευθερίας στην επιλογή τμήματος από τους μαθητές, αφού όσοι δεν περάσουν με την πρώτη στις λιγοστές επιλογές τους, θα παίρνουν κυριολεκτικά “ό,τι περισσέψει”, αν “περισσέψει”, και πιθανότατα όχι αυτό που επιθυμούν. 
  • Κλείσιμο Τμημάτων, σύμφωνα με την Έκθεση Πισσαρίδη. 

Είναι γνωστό ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μία ψυχοφθόρα και επίπονη διαδικασία για τους μαθητές και τις οικογένειες τους. Οι μαθητές της φετινής Γ΄ Λυκείου δίνουν τη μάχη αυτή από την προηγούμενη σχολική χρονιά κάτω από πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες. Η περσινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε κακήν κακώς, τα προβλήματα της «τηλεκπαίδευσης» και οι ανισοτιμίες οξύνονται, ο εγκλεισμός χιλιάδων εφήβων μεγαλώνει το άγχος και την πίεση. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς στηρίζουμε καθημερινά τα παιδιά μας να κρατηθούν όρθια, να διατηρήσουν την ηρεμία και την ισορροπία που απαιτείται για να ανταποκριθούν στη δοκιμασία των εξετάσεων. 

Σε αυτή την δοκιμασία, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς είμαστε μία γροθιά, συνεργαζόμαστε, στηρίζουμε, συμπάσχουμε και αγωνιούμε. Όλοι καταλαβαίνουν την ανάγκη υποστήριξης της προσπάθειας χιλιάδων μαθητών. ΌΛΟΙ, εκτός από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. 

Ξεχειλίζει από υποκρισία το Υπουργείο Παιδείας όταν μιλά για αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών στα Πανεπιστήμια ή ότι δεν μπορεί να περνάνε με «το όνομα τους» τα παιδιά στα ΑΕΙ. Τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα έλεγαν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια για να δικαιολογήσουν τα αντιδραστικά σχέδια για το Λύκειο και το Εξεταστικό.

Αυτή αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που «η μία έκοβε και η άλλη έραβε», δεν ενδιαφέρονται για την πραγματική αναβάθμιση της μόρφωσης στα σχολεία και τα πανεπιστήμια:

  • Δημιουργούσαν ένα σχολείο-εξεταστικό κέντρο που αναπαράγει την αποστήθιση και την παπαγαλία και ενισχύει την παραπαιδεία (βλ. Τράπεζα Θεμάτων ως τρόπος διεξαγωγής των ενδοσχολικών εξετάσεων σε όλο το Λύκειο).
  • Δημιουργούσαν ένα σχολείο-αρένα ανταγωνισμού που περιορίζει τις επιλογές στο μηχανογραφικό των μαθητών και τους αναγκάζει να ανταγωνίζονται ο ένας το άλλον. Στόχος δεν είναι να γράψεις καλά, αλλά καλύτερα από κάποιον άλλο.
  • Υποστηρίζουν μέτρα δοκιμασμένα και αποτυχημένα, όπως η βάση του 10, η Τράπεζα Θεμάτων, η κατηγοριοποίηση των Ιδρυμάτων σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης κ.α. Αυτά δεν βελτιώνουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά λειτουργούν ως κόφτες και μάλιστα με ταξικά κριτήρια. Όταν, για παράδειγμα, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, κόπηκε σχεδόν το 40% των υποψηφίων. 

Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς! Απαιτούμε μέτρα στήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα αυτή τη χρονιά, λόγω της πανδημίας:

  • Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.
  • Δικαίωμα σε όλους τους μαθητές να διεκδικήσουν την πρόσβαση σε όλες τις Σχολές.
  • Έναρξη ΑΜΕΣΑ της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής στήριξης στα Λύκεια με όλες τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Παλεύουμε για την πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας της μόρφωσης:

  • Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ. 
  • Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
  • Μαζικοί  μόνιμοι διορισμοί. Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις.
  • Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις, στο κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.
  • Σύγχρονη κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
  • Ούτε 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των μαθητών και τη λειτουργία του σχολείου.

Δυναμώνουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς τον αγώνα για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.




Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης - Στη Λήμνο κοινή Συνέντευξη Τύπου της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ - Πανελλαδική Καμπάνια Συλλογής Υπογραφών.



Εδώ και τώρα μέτρα για ανοιχτά σχολεία με ασφάλεια και υγιεινή!

Ούτε ένας μαθητής αποκλεισμένος!

Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση!


Σύλλογοι και ΕΛΜΕ από όλη τη χώρα συντονίζουμε τη δράση μας απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.

Από την αρχή της πανδημίας έχουμε βρεθεί δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, γιατί αυτό επιτάσσει πρώτα απ' όλα ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να συνεχιστεί, με όσα μέσα έχουμε, η προσπάθεια στήριξης των μαθητών, έστω και μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάνουμε πράξη το σύνθημα «Δίπλα στους μαθητές μας με κάθε μέσο». Ωστόσο, ξέρουμε ότι αυτή η διαδικασία δεν αντικαθιστά με τίποτα την δια ζώσης εκπαίδευση και έχουμε τις ίδιες ανησυχίες με τους γονείς, ώστε να μη «χαθεί» η σχολική χρονιά.

Ενώ κάνουμε όλη αυτήν την προσπάθεια, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας όλους αυτούς τους μήνες κοροϊδεύει. Παρουσιάζει μια εικονική πραγματικότητα για την κατάσταση στα σχολεία. Αφήνει χωρίς πρόσβαση στη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» πάνω το 30% των μαθητών. Έχει την απόλυτη ευθύνη για την απίστευτη ταλαιπωρία μαθητών και εκπαιδευτικών την όξυνση των ταξικών διαφοροποιήσεων που εντείνονται όλο αυτό το διάστημα. Παραδέχεται κυνικά ότι η ανάγκη του λαού για να προστατευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο από τους κινδύνους της πανδημίας, είναι ένα τεράστιο κόστος. Αντί για γενναία αύξηση των κλινών ΜΕΘ και επίταξη του ιδιωτικού τομέα μειώνει κατά 600 εκ..€ τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την υγεία. Δεν προχωρά σε μείωση των μαθητών ανά τμήμα, σε μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία, σε μαζικές προσλήψεις στην καθαριότητα των σχολείων, αλλά και σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. 

Το μόνο που συνεχίζουν ακάθεκτοι , είναι να τσακίζουν τα δικαιώματά μας και τη ζωή μας, ξυλοφορτώνοντας και προσπαθώντας να τρομοκρατήσουν όσους αγωνίζονται και διεκδικούν. Όπως την περίοδο της πρώτης καραντίνας,  με το πολυνομοσχέδιο που, εκτός άλλων,  αύξησε τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα, εν μέσω πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας έρχεται στη δεύτερη καραντίνα για να καταθέσει το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EEK), με κλειστά σχολεία. Ένα νομοσχέδιο  μακριά από την ανάγκη για ποιοτική και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση, που την υποβαθμίζει. 

Μάλιστα, είναι τόσο ξεδιάντροποι που μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο, βάζουν διατάξεις, όπως αυτή για τις τοπικές προσλήψεις αναπληρωτών από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που μετά τις τρίμηνες συμβάσεις, έρχονται να ολοκληρώσουν το σχέδιο για την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και να απαλλάξουν το Υπουργείο από την ευθύνη να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς για όλες τις ανάγκες των μαθητών, όποτε αυτές προκύπτουν. Ενώ, αυξάνοντας την ένταση του αυταρχισμού, το Υπουργείο έχει εντάξει στο νομοσχέδιο και διάταξη που στην ουσία καταργεί την εκπροσώπηση των εργαζομένων στα υπηρεσιακά συμβούλια.

Αντίστοιχα, ο προϋπολογισμός που ετοιμάζουν για το 2021 δείχνει ξεκάθαρα ποιες είναι οι αγωνίες της κυβέρνησης. Δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ χαρίζουν απλόχερα στους μεγαλοεπιχειρηματίες, την ίδια στιγμή που μειώνουν, εν μέσω πανδημίας τις δαπάνες για την υγεία και κατά -1,17% τον προϋπολογισμό για την Παιδεία.

Τέρμα πια στην κοροϊδία!  

Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει ότι ο ιός δεν κολλάει στα σχολεία, είτε ότι περισσότεροι μαθητές στην τάξη δεν σημαίνει περισσότερος κίνδυνος διασποράς του ιού, η πραγματικότητα είναι πεισματάρα! Όλα τα αιτήματα που έχουν εδώ και καιρό τα σωματεία των εκπαιδευτικών, των γονιών και οι μαθητές είναι δίκαια. 

Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη, στην κυβερνητική γι' αυτό και δε σταματάμε να διεκδικούμε όλα όσα είναι αναγκαία σήμερα για να ικανοποιούνται τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, και τα σύγχρονα εργασιακά δικαιώματά μας.

Δε θα κλείσουμε το στόμα απέναντι στην προσπάθεια την κυβέρνησης αν φορτώσει την κρίση στις πλάτες του λαού, να επιβάλει 10ωρη εργασία, απλήρωτες υπερωρίες, κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία, χτύπημα των σωματείων μας. Σε lockdown πρέπει να μπει η αντιλαϊκή πολιτική και όλοι όσοι την υπηρετούν. 

Φωνάζουμε για όλα αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με υγιεινή και ασφάλεια, για τα μέτρα που πρέπει να παρθούν όσο τα σχολεία είναι κλειστά.

  • Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις
  • Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες
  • Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία
  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα 
  • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους σύμβασης
  • Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας
  • Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων
  • Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους
  • Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία και φροντιστηριακά μαθήματα αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία. 
  • Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.   

Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση μαζί με τις άθλιες διατάξεις για τις τοπικές προσλήψεις αναπληρωτών και για τη συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων.

Να γίνουν μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες στην εκπαίδευση. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.

Βάζουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες και όχι τα κέρδη των λίγων!

Μέσα από τα σωματεία μας που σε όλες τις περιόδους της πανδημίας δεν έχουν σταματήσει τη δράση τους, προχωράμε σε πανελλαδική μέρα δράστης στις 17 του Δεκέμβρη, ώστε να ακουστεί για άλλη μια φορά η φωνή μας! Στη Λήμνο πραγματοποιούμε συνέντευξη τύπου την Πέμπτη στις 10:00 στο ΕΠΑΛ Μύρινας μαζί με τον ΣΕΠΕ Λήμνου παίρνοντας όλα τα μέτρα προστασίας που έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε πολύ καλύτερα από την κυβέρνηση να τηρούμε. 

Μαζεύουμε χιλιάδες υπογραφές κάτω από το κάλεσμα των σωματείων μας. 

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΕΔΩ

ΜΕ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ! 

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020

Για την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των μαθητών στο 1ο τετράμηνο.

Η σύνδεση του Υπουργείου Παιδείας με την καθημερινή σχολική πραγματικότητα έχει κρασάρει από καιρό …

Η κυβέρνηση σπάει όλα τα κοντέρ της πολιτικής αναλγησίας. Από τη μια, σπεύδει να χαρίσει εκατομμύρια στους κλινικάρχες και στα ΜΜE. Από την άλλη, «αδυνατεί» να προσφέρει Η/Υ, αξιόπιστο διαδίκτυο ή ακόμα και ρεύμα σε χιλιάδες μαθητές λαϊκών οικογενειών, για να έχουν ισότιμη πρόσβαση στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Βοά το πανελλήνιο, γιατί μόλις πριν λίγες μέρες, έκοψαν το ρεύμα σε μαθητή μονογονεϊκής οικογένειας. Την ίδια στιγμή, «κόπτεται» να προλάβει την αξιολόγηση των μαθητών προσποιούμενη δήθεν ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται κανονικά.

Τα λόγια στερεύουν μπροστά στην εικόνα των μαθητών που ξεσπιτώνονται για να βρουν σύνδεση internet στο καφέ της γειτονιάς ή στο σπίτι του φίλου τους. Πώς μπορεί η οθόνη να αντικαταστήσει το εργαστήριο, το πείραμα, τη ζωντανή παρατήρηση στη φύση και την κοινωνική ζωή; Ποια σύνδεση μπορεί να καλύψει το κενό στην εκπαίδευση των παιδιών μειονοτήτων που βιώνουν την ανισοτιμία σε κάθε πτυχή της ζωής τους και τώρα τιμωρούνται με τη στέρηση κάθε δικαιώματος στη μόρφωση. Τα παιδιά Ρομά, τα προσφυγόπουλα στους καταυλισμούς και τις δομές φιλοξενίας, παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών, στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αποκλειστεί από την εξ αποστάσεως διαδικτυακή εκπαίδευση.

Αλήθεια, στους γυάλινους πύργους που ζείτε, δεν έχετε ακούσει τίποτα για όλα αυτά; Αυτό που σας καίει είναι η αξιολόγηση των μαθητών και μάλιστα σε ένα περιβάλλον εχθρικό και αντιεκπαιδευτικό!

Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειες τους, αξιοποίησε κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας. 

Ο βαθμός του 4μήνου είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο. 

Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο 1ο τετράμηνο προκαλούν… 

Προκαλούν γέλιο, γιατί όλοι γνωρίζουμε τις συνθήκες που γίνονται τα μαθήματα, στο κρεβάτι, με τις πιζάμες, με την παρουσία των γονιών. Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι οι μαθητές θα αξιολογηθούν από τη συμμετοχή τους στο «τηλεμάθημα». Και ο μαθητής που λέει ότι δεν έχει μικρόφωνο, ότι δεν έχει ήχο, ότι δεν είναι καλή η σύνδεση, ότι τελείωσε η μπαταρία του κινητού του; Ποιος θα κρίνει αν λέει αλήθεια ή ψέματα; Πώς θα κριθεί η συμμετοχή του στο μάθημα; Μέσω chat; Το υπουργείο καλεί τους εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα eclass για εξετάσεις εξ αποστάσεως. Πώς θα ερευνήσουμε αν ο μαθητής γράφει μόνος του; Ότι δεν γράφει με ανοιχτά βιβλία ή με τη βοήθεια όλης της οικογένειας ή του φροντιστή; Αυτή τη στιγμή δεν κρίνεται η επίδοση του μαθητή αλλά η σοβαρότητα του εκπαιδευτικού. 

Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας προκαλούν αγανάκτηση, γιατί γελοιοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς. Θα αξιολογήσουμε τους μαθητές μας με τρεις βδομάδες ανοιχτά σχολεία; Θα βάλουμε βαθμό χωρίς να θυμόμαστε το πρόσωπο του μαθητή μας; Θα βάλουμε βαθμό που μπορεί να καθορίσει το απολυτήριο του Γυμνασίου ή του Λυκείου, χωρίς να έχουμε ακούσει τη φωνή του; 

Η αγωνία των εκπαιδευτικών, η απόγνωση των γονιών, η ταλαιπωρία των μαθητών ξεχειλίζουν. Οι επιστολές, οι καταγγελίες, οι διαμαρτυρίες κατακλύζουν την ειδησεογραφία. Μόνο το Υπουργείο Παιδείας μένει ασυγκίνητο. Έχει κοπεί η σύνδεση με τη σχολική πραγματικότητα. Ίσως να φταίει ο πάροχος… ίσως να φταίει η εξ αποστάσεως σχέση που έχει επιλέξει να έχει με την εκπαιδευτική κοινότητα. Το σίγουρο είναι ότι οι αποφάσεις, οι νόμοι, οι εγκύκλιοι, οι πράξεις και κυρίως η απραξία τους είναι το χειρότερο τρολάρισμα για τους ίδιους και την πολιτική τους. 

Το Υπουργείο Παιδείας έχει δοκιμαστεί στην αποτελεσματικότητα να λύνει τα προβλήματα και έχει κριθεί ανεπαρκές. Ας βελτιώσει τις επιδόσεις του το Υπουργείο και στη συνέχεια θα φροντίσουμε εμείς για τις επιδόσεις των μαθητών μας!

Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους. Σε αυτή τη χρονική στιγμή η μόνη ρεαλιστική πρόταση είναι η παράταση του 4μήνου, ώστε να δοθεί χρόνος στους εκπαιδευτικούς για να διδάξουν και να αξιολογήσουν δίκαια και αξιόπιστα και στους μαθητές για να διδαχθούν και να παρουσιάσουν την πραγματική εικόνα τους. 

Οι εκπαιδευτικοί δε θα γίνουμε κομπάρσοι στην οπερέτα του Υπουργείου, δε θα νομιμοποιήσουμε τις αντιπαιδαγωγικές κατευθύνσεις. Καλούμε τους συναδέλφους να αγνοήσουν την απαράδεκτη εγκύκλιο του Υπουργείου και μην υλοποιήσουν την «εξ αποστάσεως αξιολόγηση» των μαθητών. 

Απαιτούμε: 

  • Να παρθεί πίσω η εγκύκλιος για την αξιολόγηση των μαθητών 
  • Να γίνει αναπροσαρμογή της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης
  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να αραιώσουν οι μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής) 
  • Να εξασφαλιστεί η άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία 
  • Να δοθεί παράταση στο 1ο τετράμηνο ώστε να καλυφθούν κενά και ελλείψεις και να αξιολογηθούν δια ζώσης οι μαθητές. Αν τα σχολεία παραμείνουν κλειστά να υπολογισθεί ο βαθμός του 2ου τετραμήνου για την τελική βαθμολογία