Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021
Σημειωματάρια της ΕΛΜΕ για την οικονομική ενίσχυση του Σωματείου.
Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2021
Απόφαση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ για την “εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση” των σχολικών μονάδων.
Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης (Υ.Α.) με ΦΕΚ 140/20-1-2021 και τίτλο: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο». Επιδίωξή τους είναι εντός του Φεβρουαρίου να ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες της αξιολόγησης - αυτοαξιολόγησης στην εκπαίδευση.
Η προσπάθεια εφαρμογής της συγκεκριμένης Υ.Α. είναι το πρώτο βήμα με άμεσο στόχο την εφαρμογή της «ατομικής αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας έχουν δημόσια δηλώσει ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα φέρουν στη Βουλή σχετικό νόμο.
Η λεγόμενη «αξιολόγηση» θα οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο από αυτό που η κυβέρνηση ευαγγελίζεται! Θα αλλάξει προς το χειρότερο, για την πλειοψηφία, τη σχολική πραγματικότητα!
Θα οδηγήσει στη μεγαλύτερη υποβάθμιση του σχολείου, στη μεταφορά της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, στην ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση της εκπαίδευσης. Και πού το ξέρουμε αυτό; Από τη διεθνή πείρα των «αξιολογημένων» σχολείων σε πολλές χώρες όπου ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολυκατηγοριοποίηση «ζουν και βασιλεύουν»!
Οι δείκτες της λεγόμενης εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης (48 τον αριθμό!) είναι αποκαλυπτικοί:
- Σε ένα υποχρηματοδοτημένο σχολείο θα αξιολογείται η «ικανότητα διαχείρισης των οικονομικών πόρων». Δηλαδή πώς θα γίνεται περιορισμός δαπανών, πώς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη οι γονείς, πώς θα αναζητούνται χορηγοί.
- Σε ένα υποστελεχωμένο σχολείο, που η λειτουργία του βασίζεται σε 50.000 συμβασιούχους, θα αξιολογείται η «αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού». Δηλαδή το πώς θα καλύπτονται τα κενά εκ των ενόντων, πώς θα γίνεται ο εκπαιδευτικός λάστιχο, πώς θα μπαλώνονται τρύπες με εκπαιδευτικούς να διδάσκουν άσχετα με την ειδικότητά τους μαθήματα.
- Σε ένα σχολείο με ακατάλληλες υποδομές, με αίθουσες κλουβιά και χιλιάδες μαθητές σε κοντέινερ, θα αξιολογείται «η αξιοποίηση των σχολικών υποδομών», αλλά και ο εμπλουτισμός και εκσυγχρονισμός τους. Και επειδή μάλλον ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι λίγο δύσκολο να αποφασίσει την ανέγερση νέων κτιρίων, αυτό που θα αξιολογείται θα είναι το άνοιγμα της πόρτας στους χορηγούς και τις κάθε λογής επιχειρήσεις για να κάνουν τις μπίζνες τους.
- Σε μια εποχή που η ανάγκη για στέρεη γνώση και ολόπλευρη μόρφωση είναι αδήριτη θα αξιολογείται η «καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές». Δηλαδή το πόσο γρήγορα γίνεται η στροφή της εκπαίδευσης στη λογική της εκγύμνασης εφήμερων δεξιοτήτων εις βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και κατά πόσο ανοίγει η πόρτα για την εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία φορέων άσχετων με την εκπαίδευση, από Μ.Κ.Ο. μέχρι και επιχειρήσεις.
Οι διαδικασίες της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης», όπως προβλέπονται
από την Υ.Α. ρίχνουν και το τελευταίο «φύλλο συκής».
- Ο προγραμματισμός των σχολικών μονάδων, οι εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης των σχολείων, οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου καθώς και οι αξιολογικές εκθέσεις των ΠΕ.Κ.Ε.Σ θα δημοσιοποιούνται σε ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π.!
- Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα βαθμολογεί με τετράβαθμη κλίμακα τον κάθε θεματικό άξονα ενώ ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου σε δεκάβαθμη κλίμακα το κάθε σχολείο!
Καθοδηγητικό νήμα των κυβερνητικών σχεδιασμών αποτελούν οι εκθέσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ αλλά και οι διαπιστώσεις της έκθεσης Πισσαρίδη για την εκπαίδευση, που επισημαίνουν ως κομβικό πρόβλημα την «Έλλειψη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού». Η έκθεση Πισσαρίδη προτείνει συγκεκριμένα για την αντιμετώπιση της παραπάνω «αγκύλωσης» τα εξής: «Συνεχής αξιολόγηση με βάση κριτήρια όπως οι επιδόσεις των μαθητών, το ποσοστό εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστήμια, οι ειδικές προκλήσεις κάθε σχολείου. Σύνδεση της χρηματοδότησης των σχολείων με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων. Δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των αξιολογήσεων και σύγκριση μεταξύ των σχολείων με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών «διαχείρισης μεγάλων δεδομένων» (big data)».
Το περιεχόμενο και οι στοχεύσεις της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» κινούνται στα πλαίσια των παραπάνω κατευθύνσεων.
Στην πράξη η κυβέρνηση της Ν.Δ. εφαρμόζει το νομοθετικό πλαίσιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (ν.4547/18) με τις προσθήκες του ν. 4692/2020 (Κεραμέως). Η Υπουργική Απόφαση 140/20-1-2021 κινείται στον κοινώς διακηρυγμένο στόχο για «δημιουργία κουλτούρας αξιολόγησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα».
Η κυβερνητική επιχειρηματολογία ότι: «η αξιολόγηση έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης» είναι παραπλανητική και υποκριτική!
Γνωρίζουμε άλλωστε από «πρώτο χέρι», γονείς και εκπαιδευτικοί, τα «έργα και τις ημέρες» της κυβέρνησης. Αν η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας είχαν πρόθεση να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων και να βοηθήσουν στην «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου» θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, των γονιών και των μαθητών και θα είχαν πάρει μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή.
Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που ζούμε και αναπνέουμε καθημερινά μέσα στα σχολεία, που βιώνουμε και οι ίδιοι μαζί με τους μαθητές μας τα άγχη και τις αγωνίες των γονιών για το μέλλον και την πρόοδο των παιδιών τους είμαστε οι πρώτοι που παλεύουμε για ένα «ποιοτικό και αναβαθμισμένο σχολείο» για όλα τα παιδιά.
Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα και προσπαθούμε με πενιχρά μέσα και χωρίς καμία στήριξη να δώσουμε ό,τι καλύτερο στους μαθητές μας. Στα σχολεία μας οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουμε, κρίνουμε, αναπροσαρμόζουμε τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα.
Τους μήνες της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων χωρίς καμία στήριξη, χωρίς τεχνολογικά μέσα και επιστημονική καθοδήγηση κρατήσαμε ανοιχτή την εκπαιδευτική διαδικασία.
Τι κάνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας για να στηρίξει στην πράξη τη δουλειά του εκπαιδευτικού; Κυριολεκτικά τίποτα!
Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας 10 μήνες τώρα αξιοποιούν την πανδημία και ψηφίζουν το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο. Τσακίζουν όλο και πιο πολύ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, κάνουν λάστιχο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Ο κλάδος έχει πλούσια πείρα!
Ο αγώνας για την αποτροπή του Π.Δ. 152 και του ν. 4024/2001 αποτελούν σημαντική παρακαταθήκη. Δείχνουν ότι έχουμε τη δύναμη να επιβάλλουμε τη θέλησή μας ακόμα και απέναντι σε ψηφισμένους νόμους. Όπως αφήσαμε στα χαρτιά τις ρυθμίσεις για τις κάμερες στην τάξη, όπως ακυρώσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με το εμφατικό 95% αποχή, έτσι και τώρα μπορούμε να εμποδίσουμε τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Σε αυτή τη βάση: Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Αποφασίζουμε απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) που αφορούν την αξιολόγηση και συγκεκριμένα τα άρθρα 33, 34, 35, 36, καθώς και από την Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140 20 Ιανουαρίου 2021). Συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή που έχουν αποφασίσει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.
Με βάση όλα τα παραπάνω, καλούμε:
- Όλα τα σωματεία να πάρουν μέτρα για την υλοποίηση της απόφασης για την απεργία - αποχή. Να οργανώσουν με όλα τα μέσα την ενημέρωση συνολικά της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους πραγματικούς στόχους της «αξιολόγησης». Να οργανώσουν γενικές συνελεύσεις, διαδικτυακές εκδηλώσεις, ενημερώσεις γονέων κ.ά.
- Τους Συλλόγους Διδασκόντων να δηλώσουν με πρακτικό (θα σταλεί σχέδιο) τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ και με βάση αυτή την απόφαση να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α. (ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης»).
- Ειδικά καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολείων, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κ.τ.λ.) να συνταχθούν με την απόφαση του κλάδου συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή.
ΕΝΩΜΕΝΟΙ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ.
ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ.
Σημειώνουμε τέλος, ότι η ως αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από το αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς απόφαση 486/1995 του Διοικητικού Εφετείου, απόφαση 2395/2014 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Η απεργία – αποχή χρησιμοποιήθηκε από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων.
Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2021
Επαναλειτουργία Γυμνασίων & Λυκείων - Συνέντευξη Προέδρου ΕΛΜΕ Α. Ξυπτερά στον Η. Κότσαλη (Ράδιο Άλφα).
Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021
Θετική απάντηση και της εταιρίας Attica group (bluestarferries) στο αίτημα για την παράταση ισχύος της κάρτας μέλους της ΟΛΜΕ 2019-2020.
Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021
Θετική απάντηση της εταιρίας Seajets στο αίτημα για την παράταση ισχύος της κάρτας μέλους της ΟΛΜΕ 2019-2020.
Αίτημα για παράταση ισχύος της κάρτας μέλους της ΟΛΜΕ της σχολικής χρονιάς 2019-2020.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι λόγω πανδημίας και αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχει πραγματοποιηθεί η ετήσια εκλογοαπολογιστική συνέλευση του σωματείου μας, στην οποία γίνεται η εγγραφή των νέων μελών και δίνεται η κάρτα μέλους της ΟΛΜΕ για τη χρονιά που διανύουμε. Γι’ αυτό το λόγο σας ζητάμε να συνεχίσετε να παρέχετε στα μέλη μας τη σχετική έκπτωση, με βάση την απόφαση σας που επισυνάπτεται, με την επίδειξη της κάρτας μέλους της σχολικής χρονιάς 2019-2020 μέχρι το Μάρτη που εκτιμούμε ότι οι κάρτες 2020-2021 θα έχουν σταλεί από την ομοσπονδία μας.
Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021
Παρέμβαση της ΕΛΜΕ στην τηλεδιάσκεψη του 1ου ΠΕ.ΚΕ.Σ Β.Αιγαίου για την "εξ αποστάσεως αξιολόγηση" των μαθητών.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου, δια του Προέδρου της, Ανδρέα Ξυπτερά, έκανε παρέμβαση κατά τη διάρκεια της τηλε-συνάντησης με θέμα: «Παιδαγωγική της αξιολόγησης μαθητών/τριών Δ/θμιας Εκπ/σης μέσω της τηλεκπαίδευσης», που διοργανώθηκε στις 19/1/21 από το 1ο ΠΕ.ΚΕ.Σ Βορείου Αιγαίου.
Τη στιγμή που κατά κοινή ομολογία η τηλεκπαίδευση εφαρμόζεται όπως όπως, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί από την Κυβέρνηση η ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών σε αυτή, αλλά ούτε και οι τεχνολογικοί όροι και προϋποθέσεις, ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση να την εφαρμόσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ενώ συχνά η ίδια η διεξαγωγή του "τηλεμαθήματος" δεν καθίσταται δυνατή για τεχνικούς λόγους, δεν μπορούμε να θεωρούμε ότι έχουμε εκπαιδευτική διαδικασία τέτοια, που να έχει νόημα η αξιολόγηση της συμμετοχής των μαθητών σε αυτή. Εφόσον και η ίδια η κυβέρνηση με νόμο δίνει αυτή τη δυνατότητα, καλούμε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν χρήση του δικαιώματός του να καταθέσουν βαθμολογίες ΜΙΑ φορά, κατά το Β΄ τετράμηνο και με ανοιχτά τα Σχολεία, με ισχύ για όλο το σχολικό έτος.
Τέλος, καλούμε το 1ο ΠΕ.ΚΕ.Σ Β. Αιγαίου και κάθε αντίστοιχο φορέα που διοργανώνει επιμορφωτικές συναντήσεις και καλεί τους συναδέλφους να συμμετάσχουν σε αυτές, να φροντίζει να διεξάγονται εντός εργασιακού ωραρίου, όπως προβλέπεται, ώστε να μην καταστρατηγείται το ήδη επιβαρυμένο ωράριο των συναδέλφων, που υπό συνθήκες τηλεκπαίδευσης είναι υποχρεωμένοι να αφιερώνουν πολύ περισσότερο από τον ελεύθερο χρόνο τους για την προετοιμασία του μαθήματος της επόμενης ημέρας.
Δείτε εδώ ολόκληρη την τοποθέτηση του Προέδρου Ανδρέα Ξυπτερά: https://youtu.be/
Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Παράσταση Διαμαρτυρίας στο Νοσοκομείο Λήμνου από ΣΕΠΕ - ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου.
Τα Διοικητικά Συμβούλια του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου προέβησαν σήμερα Παρασκευή 15 Ιανουαρίου σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Νοσοκομείο Λήμνου τηρώντας όλα τα μέτρα ατομικής προστασίας και
ΔΙΕΚΔΙΚΩΝΤΑΣ
- Μαζικές προσλήψεις πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης μόνιμων γιατρών, όλου του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού για τη στελέχωση του Νοσοκομείου Λήμνου σύμφωνα και με τον υπάρχοντα (ελλιπή) Οργανισμό, αλλά και του τοπικού ιατρείου Μύρινας του ΠΕΔΥ (πρώην ΙΚΑ). Καμία απόλυση επικουρικού. Καμία απόλυση συμβασιούχου. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Νέο Οργανισμό του Νοσοκομείου Λήμνου, που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων του νησιού.
- Ίδρυση και λειτουργία ΜΕΘ και ΜΑΦ με όλο το απαραίτητο εξειδικευμένο μόνιμο προσωπικό και ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό.
- Πλήρη στελέχωση του ΕΚΑΒ με πτητικά μέσα για τις αναγκαίες αερομεταφορές.
- Πλήρη, επαρκή και αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του δημόσιου συστήματος υγείας.
ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
- Προσλήψεις εκπαιδευτικών, κάλυψη όλων των κενών και των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων της Λήμνου. Αξιοποίηση χώρων, αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις. 15 μαθητές ανά τμήμα.
- Άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα, τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
- Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα σχολεία της Λήμνου, ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
- Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Να ληφθούν μέτρα για την συνολική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις.
- Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, δεν αρκεί η ανακοίνωση μειωμένης εξεταστέας ύλης. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση είναι να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση των αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ.
Στην κινητοποίηση μίλησε ο Κώστας Μαδυτινός, πρόεδρος του ΣΕΠΕ Λήμνου. Στη συνέχεια οι εκπρόσωποι των σωματείων επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματα στον Διοικητή του νοσοκομείου.
Κοινή ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου για το νέο ν/σ του Υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, τις ακαδημαϊκές ελευθερίες και άλλες διατάξεις.
Όξυνση των ταξικών φραγμών στην εισαγωγή στα ΑΕΙ,
ένταση της καταστολής και της αστυνομοκρατίας!
- Συμμετέχουμε όλοι στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 22/01 στις 17:30 στην πλατεία Υψιπύλης (πρώην ΟΤΕ) λαμβάνοντας όλα τα μέτρα ατομικής προστασίας.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω lockdown και πανδημίας, προχωρά σε μια ακόμα άθλια μεθόδευση. Αξιοποιεί το κλείσιμο των σχολείων και των σχολών προκειμένου να ψηφίσει ένα ακόμα απαράδεκτο νομοσχέδιο.
Μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για την Εκπαίδευση την άνοιξη, την ψήφιση του νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση τον Δεκέμβρη, φέρνει 3ο αντιδραστικό νομοσχέδιο σε αυτές τις συνθήκες.
Στο ν/σ με τον παραπλανητικό τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» η κυβέρνηση αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, βάζει ακόμα περισσότερα εμπόδια για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών να σπουδάζουν. Ταυτόχρονα, στο Πανεπιστήμιο διαμορφώνεται καθεστώς καταστολής και αστυνομοκρατίας. Κάθε προσπάθεια οργανωμένης διεκδίκησης από το φοιτητικό κίνημα για επαρκή χρηματοδότηση, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, σύγχρονες υποδομές, αλλά και κάθε διαμαρτυρία για τις συνθήκες ζωής αυτών και των οικογενειών τους θα αντιμετωπίζεται με αυταρχισμό, πειθαρχικά μέτρα μέχρι και διαγραφή.
Αναλυτικά το ν/σ:
- Καθορίζει Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Τμήματα ως ποσοστό του μέσου όρου της επίδοσης των μαθητών σε κάθε κατεύθυνση, το οποίο θα αποφασίζεται από κάθε Τμήμα χωριστά σε συγκεκριμένα όρια που θα θέτει το Υπουργείο. Η ρύθμιση αυτή έχει σκοπό να μειώσει των αριθμό των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει τους 20 χιλιάδες. Θα οδηγήσει στη συρρίκνωση δεκάδων τμημάτων, κυρίως στην περιφέρεια και εν τέλει στο κλείσιμο τους.
- Θέτει όριο στον αριθμό των τμημάτων που μπορεί να επιλέξει ο μαθητής κατά την διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου (10% ΓΕΛ, 20% ΕΠΑΛ των προσφερόμενων τμημάτων). Όσοι μαθητές δεν εισαχθούν σε κάποιο τμήμα με το πρώτο μηχανογραφικό, συμπληρώνουν δεύτερο διεκδικώντας την εισαγωγή τους σε όσες θέσεις έχουν «περισσέψει» και σε όσα τμήματα έχουν κενές θέσεις. Αυτή η διαδικασία θα έχει σαν αποτέλεσμα να αποκλείονται μαθητές από τμήματα που επιθυμούν και θα μπορούσαν με βάση το βαθμό τους να «πιάσουν» από την πρώτη φάση.
- Προβλέπει για πρώτη φορά την κατάθεση διπλού μηχανογραφικού για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ. Αυτή η διάταξη σε συνδυασμό με τα προηγούμενα θα σπρώξει βίαια χιλιάδες μαθητές έξω από τα Δημόσια ΙΕΚ, προς την ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση (κολλέγια και ιδιωτικά ΙΕΚ).
- Εισάγει όριο στη διάρκεια φοίτησης ν+ν/2 στις σχολές. Διαγράφονται από τις σχολές, δηλαδή, χιλιάδες νέοι που για κοινωνικούς λόγους ή γιατί αναγκάζονται να δουλέψουν δεν καταφέρνουν να ολοκληρώσουν την φοίτηση τους έγκαιρα. Είναι αστείο το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι θα πρέπει να αποδείξει ένας εργαζόμενος φοιτητής, την ιδιότητα του με 20 ένσημα το μήνα, στις συνθήκες εργασιακής γαλέρας για τη σημερινή νεολαία.
- Δημιουργεί ένα πλέγμα ποινικοποίησης, παρακολούθησης και τρομοκράτησης των φοιτητικών αγώνων και διεκδικήσεων. Θεσμοθετεί το «Πειθαρχικό Συμβούλιο Φοιτητών» που μπορεί να επιβάλλει μέχρι και τη διαγραφή και ιδρύει νέο σώμα καταστολής με αστυνομικές ομάδες μέσα στις σχολές που υπάγονται απ’ ευθείας στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης. Ξαναφέρνει μέσα στις σχολές το «σπουδαστικό» της ασφάλειας. Η στόχευση είναι ξεκάθαρη, η καταστολή του οργανωμένου φοιτητικού κινήματος και των αγωνιστικών διεκδικήσεων.
Όπως εμποδίσαμε να μπουν οι κάμερες μέσα στις σχολικές αίθουσες, έτσι και τώρα αυτά τα μέτρα θα μείνουν στα χαρτιά!
Απαιτούμε η κυβέρνηση να αποσύρει τώρα το αντιδραστικό νομοσχέδιο, να σταματήσει το σχεδιασμό της για τα νομοσχέδια που η ίδια έχει εξαγγείλει (αξιολόγηση, νέος τρόπος διορισμών, έκθεση Πισσαρίδη κ.α.) και να ασχοληθεί στα σοβαρά με τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και οι σχολές και οξύνθηκαν λόγω της πανδημίας. Με όπλο τις συλλογικές αποφάσεις, όπως την κοινή δήλωση των 77 ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση δυναμώνουμε τον αγώνα μας.
Η κυβέρνηση προκαλεί. Εδώ και 10 μήνες, δεν έχει ικανοποιήσει ούτε ένα αίτημα των φορέων της εκπαίδευσης, έχει οδηγήσει στο κλείσιμο των ΑΕΙ για ένα χρόνο και των σχολείων για 6 μήνες, «παίζει» με την υγεία χιλιάδων εκπαιδευτικών, μαθητών και φοιτητών, υποβαθμίζει τα μορφωτικά τους δικαιώματα. Η κυβέρνηση κλίνει σε όλες τις πτώσεις την «αριστεία» και την ίδια ώρα αφήνει για ένα χρόνο του φοιτητές μακριά από τις σπουδές, την πρακτική και τα εργαστήριά τους, υπονομεύοντας το μέλλον και την προοπτική των μελλοντικών μας συναδέλφων! Δεν διαθέτουν ούτε 1€ για να προσλάβουν μόνιμο προσωπικό στον τομέα της Υγείας και της Παιδείας, αδιαφορούν για τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν, αλλά την ίδια ώρα βρίσκουν κονδύλια ώστε να προσλάβουν 1000 ειδικούς φρουρούς για τα Πανεπιστήμια.
Διεκδικούμε:
- Να μην κατατεθεί το άθλιο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες μόνιμες προσλήψεις προσωπικού για να καλυφθούν οι ανάγκες φύλαξης των εγκαταστάσεων, των υποδομών και της περιουσίας του λαού στις σχολές.
- Προσλήψεις εκπαιδευτικών, αξιοποίηση χώρων και αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές αίθουσες.
- Άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα, τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι μετάθεση αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
- Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
- Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Μέτρα για την συνολική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις.
- Καλούμε τα πρωτοβάθμια σωματεία το επόμενο διάστημα να οργανώσουν την πάλη τους απέναντι στα αντιλαϊκά σχέδια της κυβέρνησης. Να μπουν μπροστά μαζί με τους γονείς, τους μαθητές και τους φοιτητές να δυναμώσουν τον αγώνα για μόρφωση, υγεία, ζωή με δικαιώματα.
- Προχωράμε σε εβδομάδα πολύμορφης δράσης και κινητοποιήσεων 18/1 – 22/1, με μαζικές παρεμβάσεις έξω από σχολεία, περιοδείες, ενημερώσεις, συνεντεύξεις τύπου και συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις. Κλιμακώνουμε τις κινητοποιήσεις μας!
Όλοι στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας την
Παρασκευή 22/01 στις 17:30 στην πλατεία Υψιπύλης (πρώην ΟΤΕ) λαμβάνοντας όλα τα μέτρα ατομικής προστασίας!
Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021
Για την αξιολόγηση των μαθητών.
Η αξιολόγηση των μαθητών προϋποθέτει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει σε όλους τους μαθητές τα εφόδια και τη γνώση του γνωστικού αντικειμένου
Οι εκπαιδευτικοί, όλον αυτόν τον καιρό δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό για να υπερασπιστούμε το αγαθό της μόρφωσης. Στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας, με το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, συχνά και οι γονείς βρίσκονται ατελείωτες ώρες μπροστά από μία οθόνη υπολογιστή, τάμπλετ, ή ακόμα και κινητού τηλεφώνου. Κάνουμε αυτό που περνάει από το χέρι μας για να διατηρήσουμε την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, να κρατήσουμε ζωντανή στη σχέση των μαθητών με το σχολείο, να διαχειριστούμε με διακριτικότητα και παιδαγωγική ευαισθησία μια καθόλα στεγνή και απόλυτα ατομική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία από τη φύση της δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης, εκ των πραγμάτων ο μαθητής δυσκολεύεται να προσεγγίσει νέες έννοιες και νόμους.
Σε αυτό τον αγώνα, το Υπουργείο Παιδείας είναι απόν. Δεν πήρε κανένα μέτρο για να εξοπλίσει εκπαιδευτικούς και μαθητές με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, με αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά να μειονεκτούν ή και να αποκλείονται εντελώς από την εκπαιδευτική διαδικασία, από φτωχά λαϊκά στρώματα και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Βρισκόμαστε σε αυτή την κατάσταση εξαιτίας της τραγικής αδράνειας της κυβέρνησης. Έχουν περάσει πάνω από δύο μήνες με κλειστά τα σχολεία και το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ικανοποιήσει κανένα από τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών, ώστε να ανοίξουν τα σχολεία και να λειτουργήσουν με ασφάλεια (αίθουσες, προσωπικό, μέτρα υγιεινής).
Για τις καταστροφικές συνέπειες των κλειστών σχολείων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην ψυχολογία και στην κοινωνική ζωή των νέων το Υπουργείο Παιδείας καμώνεται πως δεν τρέχει τίποτα. Οι δυσκολίες στην αφομοίωση της ύλης, τα κενά που προέκυψαν και δεν καλύφθηκαν από την περυσινή σχολική χρονιά, η έλλειψη αλληλεπίδρασης, η κόπωση των παιδιών, η αδυναμία συγκέντρωσης, η έλλειψη εργαστηρίων και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό… δεν συγκινούν την πολιτική ηγεσία. Αντιθέτως, με περισσή αναλγησία, στέλνει εγκυκλίους στα σχολεία για τον τρόπο διεξαγωγής των τηλεδιαγωνισμάτων και για την αξιολόγηση των μαθητών. Επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά η απόσταση που έχει η πολιτική ηγεσία από την εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Το Υπουργείο Παιδείας αντί να πάρει άμεσα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, μέτρα στήριξης των μαθητών, και ιδιαίτερα των μαθητών της Γ’ Λυκείου που ετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, έφερε το νόμο για την Τεχνική Εκπαίδευση που βάζει τα παιδιά στην παραγωγή από τα δεκαπέντε μέσω της πρόωρης κατάρτισης. Αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ στερώντας από χιλιάδες νέους την πρόσβαση στα δημόσια πανεπιστήμια. Νομοθετεί την ένταση της καταστολής στα Πανεπιστήμια για να τσακίσει τους αγώνες της νεολαίας. Μέριμνά του Υπουργείου δεν είναι μορφώσει τα παιδιά του λαού, να τους δώσει την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους, αλλά να εξασφαλίσει για τις επιχειρήσεις υπάκουο, φτηνό και ευέλικτο εργατικό, περικόπτοντας όσο δεν πάει τις δαπάνες για την παιδεία που αρμόζει στην νέα γενιά.
Οι εκπαιδευτικοί ζούμε κάθε μέρα τις αγωνίες των μαθητών μας και για αυτό δεν μείναμε καθόλου αδιάφοροι στις αστείες εγκυκλίους περί διαγωνισμάτων και τηλεαξιολόγησης του Υπουργείου. Δεν γίναμε συνένοχοι στην απαξίωση της ζωντανής διδασκαλίας και στην φαρσοκωμωδία της κυβέρνησης στα ΜΜΕ ότι «η τηλεκπαίδευση κυλάει ομαλά…»
Στο θέμα της κατάθεσης βαθμολογίας του 1ου 4μήνου οφείλουμε να λειτουργήσουμε ως παιδαγωγοί, με το βλέμμα μας στραμμένο στις ανάγκες των μαθητών μας. Ξέρουμε τις προσπάθειες που και οι μαθητές μας κάνουν και καθημερινά τους επιβραβεύουμε, τους βοηθάμε να σταθούν όρθιοι. Ο βαθμός του 4μήνου, είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο. Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους, κάτι που δε συνέβη κατά το 1ο 4μηνο του σχολικού έτους. Άλλωστε ακόμα και η ίδια η εκπαιδευτικής νομοθεσία προβλέπει την μεταφορά του βαθμού στο β’ τετράμηνο, όταν δεν συντελούνται οι επαρκείς εκπαιδευτικές συνθήκες.
Έχουμε τη δύναμη να εμποδίσουμε την αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική, αντιεπιστημονική πολιτική της κυβέρνησης. Όπως έδειξε η πείρα, συλλογικά και οργανωμένα εμποδίσαμε να μπουν οι κάμερες στις σχολικές αίθουσες, ακυρώσαμε στην πράξη την ηλεκτρονική ψηφοφορία για τα υπηρεσιακά συμβούλια.
Καλούμε τους συναδέλφους:
- Να αξιοποιήσουν την δυνατότητα, να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία.
- Οι ΕΛΜΕ και οι σύλλογοι διδασκόντων να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.
Απαιτούμε:
- Απόσυρση της εγκυκλίου για την αξιολόγηση των μαθητών
- Μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις,
- Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
- Άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής και πρόσθετης διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία
Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να αραιώσουν οι μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής)










