Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου στηρίζει τα αιτήματα της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας.

Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας

O.E.N.G.E. Federation of Hospital Doctors of Greece

Αθήνα 9 Φεβρουαρίου 2021

Α.Π:11079



ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ


Προς:                                                                                ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου

-  Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη                    

-  Υπουργό Υγείας κ. Βασίλη Κικίλια

-  Αν. Υπουργό Υγείας κ. Βασίλη Κοντοζαμάνη          


Κύριοι,

Οι γιατροί των νοσοκομείων και των Κ.Υ που βρίσκονται καθημερινά στην πρώτη γραμμή της μάχης ενάντια στην επιδημία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Η επιδημία ειδικότερα  στην Αττική και στην Νότια Ελλάδα αλλά και συνολικά παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις.

Πιο συγκεκριμένα:

-Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία (7/2/2021) ο αριθμός ενεργών κρουσμάτων είναι ίδιος, κατ’ ελάχιστο με τον αντίστοιχο αριθμό την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, δηλαδή πριν την έξαρση της πανδημίας το εφιαλτικό δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου.

-Ο κυλιόμενος εβδομαδιαίος μέσος όρος επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στην Αττική υπερδιπλασιάστηκε τις τελευταίες 14 ημέρες.

-Τις τελευταίες 15 ημέρες οι εισαγωγές ασθενών με Covid-19  έχουν αυξηθεί κατά 50%. Ειδικότερα στο λεκανοπέδιο της Αττικής και στην Αχαΐα παρατηρείται πολύ σημαντική αύξηση του αριθμού των εισαγωγών ασθενών με  Covid-19.

-Παρουσιάζεται μεγάλη αύξηση του ιικού φορτίου που μετρείται στα λύματα της Ψυτάλλειας από εργαστηριακούς επιστήμονες του ΕΚΠΑ. Υπενθυμίζουμε πως παρόμοιες προειδοποιήσεις από την Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης (ΕΝΙΘ) και από τους εργαστηριακούς επιστήμονες του ΑΠΘ είχαν διατυπωθεί στα μέσα Οκτωβρίου όσον αφορά την τότε κατάσταση στην Θεσσαλονίκη. Δυστυχώς η κυβέρνηση δεν είχε λάβει υπόψη της τις προειδοποιήσεις τους.

-Ιδιαίτερα ανησυχούμε για τις επιπτώσεις στη λοιπή νοσηρότητα και θνητότητα από τη μετατροπή του δημόσιου συστήματος υγείας σε σύστημα μιας νόσου. Χιλιάδες επισκέψεις στα τακτικά ιατρεία και προγραμματισμένες χειρουργικές επεμβάσεις αναβάλλονται. Παράλληλα με την πανδημία του κορονοϊού εξελίσσονται και άλλες πανδημίες «μη μεταδοτικών» θανατηφόρων ασθενειών που στοιχίζουν κάθε χρόνο τη ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους (καρδιαγγειακά νοσήματα, διαβήτης, νεοπλασίες, κλπ.). Ο Π.Ο.Υ προειδοποιεί ότι τα επόμενα χρόνια θα έχουμε αύξηση των θανάτων από καρκίνο εξαιτίας της καθυστερημένης διάγνωσης και της υποθεραπείας ογκολογικών ασθενών.

Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα κινδυνεύει να εξελιχθεί ακόμα χειρότερα και από την κατάσταση που είχαμε στην Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα το δίμηνο Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2020. 

Αυτό γιατί:

1. Στην Αττική υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση και πυκνότητα πληθυσμού, καθώς και μεγάλη συγκέντρωση χώρων εργασίας. Εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς για την μετακίνηση τους προς και από την εργασία τους.

2. Παραμένουν οι μεγάλες ελλείψεις σε υποδομές, εξοπλισμό και προσωπικό στα νοσοκομεία. Παραμένουν ακόμα και τώρα ελλείψεις σε άκρως απαραίτητο εξοπλισμό για την νοσηλεία ασθενών  στις πτέρυγες Covid-19, π.χ. συστήματα χορήγησης οξυγόνου υψηλής ροής (high flow) που αποδεδειγμένα μειώνουν σημαντικά την αναγκαιότητα διασωλήνωσης των ασθενών Covid-19. Στα περισσότερα μεγάλα νοσοκομεία είναι πρακτικά αδύνατον να γίνεται διαχωρισμός (χωροταξικός και φυσικός) των κρουσμάτων της επιδημίας από τα περιστατικά της λοιπής νοσηρότητας με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος της ενδονοσοκομειακής διασποράς

3. Παραμένουν οι τραγικές ελλείψεις υγειονομικού προσωπικού τόσο στα νοσοκομεία όσο και στα Κ.Υ. Το ίδιο κατάκοπο, γερασμένο και αποδεκατισμένο υγειονομικό προσωπικό εδώ και δέκα μήνες «ανακυκλώνεται» με αναγκαστικές μετακινήσεις από Κ.Υ σε νοσοκομείο και από τμήμα σε τμήμα. Εκατοντάδες υγειονομικοί έχουν ασθενήσει, ενώ το φαινόμενο του burn out (επαγγελματική εξουθένωση) αποκτά  ανησυχητικές διαστάσεις.

4. Τα νοσοκομεία έχουν επιφορτιστεί και με το έργο του εμβολιασμού του γενικού πληθυσμού γεγονός  που εγκυμονεί τον κίνδυνο μετάδοσης της νόσου στον προσερχόμενο γενικό πληθυσμό, ειδικότερα στις ευπαθείς ομάδες, π.χ. ηλικιωμένοι και επιπλέον επιτείνει ακόμα περισσότερο τα προβλήματα των  ελλείψεων.

5. Αντί για καθολική επιδημιολογική επιτήρηση με δωρεάν μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ και ουσιαστικά μέτρα αντιμετώπισης εκεί που γεννιέται και φουντώνει ο ιός, εφαρμόζονται περιοδικά οριζόντια τυφλά περιοριστικά μέτρα, που τελικά το τίμημα το πληρώνει για μία ακόμη φορά ο λαός. Μέτρα που σε αρκετές περιπτώσεις βρίθουν από αντιφάσεις (κάποια από αυτά πρώτα εξαγγέλλονται και μετά ανακαλούνται) ενώ άλλα στερούνται οποιασδήποτε υγειονομικής λογικής. Μέτρα που σε κάθε περίπτωση αφήνουν έξω από το κάδρο τις βασικές εστίες διασποράς του ιού όπως τα ΜΜΜ και τους μεγάλους εργασιακούς χώρους (εργοστάσια, μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, super market) στους οποίους με ευθύνη του κράτους και της εργοδοσίας καταπατώνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα, αποκρύπτονται τα κρούσματα, απουσιάζουν οι κρατικές ελεγκτικές υπηρεσίες για την τήρηση των μέτρων προστασίας.

Αυτές είναι οι πραγματικές αιτίες για την έξαρση της πανδημίας. 

Μπροστά στην επικίνδυνη κατάσταση που διαμορφώνεται επιβάλλεται άμεσα να: 

-Να ενισχυθούν άμεσα τα νοσοκομεία και τα Κ.Υ με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό και την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή. Μονιμοποίηση των συμβασιούχων. Ένα χρόνο μετά και ακόμα εκκρεμούν οι προσλήψεις για τις 940 θέσεις μόνιμων γιατρών που προκηρύχθηκαν τον Φεβρουάριο του 2020. Ακόμα εκκρεμούν οι προσλήψεις για τις θέσεις των Γενικών Γιατρών που προκηρύχθηκαν το 2019. Είναι επιτακτική ανάγκη άμεσα να διοριστούν με κατεπείγουσες διαδικασίες, σε μόνιμες θέσεις και με έλεγχο μόνο των τυπικών προσόντων, το σύνολο των υποψήφιων γιατρών για τις θέσεις που έχουν προκηρυχθεί.

 -Άμεση απεμπλοκή των νοσοκομείων από τον εμβολιασμό του γενικού πληθυσμού. Ανάπτυξη του αναγκαίου αριθμού  εμβολιαστικών κέντρων στο πλαίσιο της ΠΦΥ και στελέχωση τους με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων (γιατροί, νοσηλευτές, επισκέπτες υγείας κ.λπ.). Προμήθεια  όλων  των  διαθέσιμων, ασφαλών και αποτελεσματικών εμβολίων.

-Καμία σκέψη για εκ νέου μείωση των χειρουργικών επεμβάσεων και του λοιπού τακτικού ιατρικού έργου στα δημόσια νοσοκομεία. Υπάρχει ήδη μεγάλη αύξηση της βαρειάς νοσηρότητας και της θνητότητας από λοιπές παθήσεις.

-Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας και υποχρεωτική ένταξη των ιδιωτών γιατρών στο σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

-Δωρεάν, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του κράτους σε συνδυασμό με επιδημιολογική επιτήρηση με πολλαπλά σταθερά σημεία περιοδικής παρακολούθησης της επιδημίας στην κοινότητα (τύπου Sentinel).   

-Εκτεταμένη ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και των συρροών κρουσμάτων στους εργασιακούς χώρους, στις μονάδες υγείας, στις σχολικές μονάδες και εφαρμογή  όλων των  αναγκαίων μέτρων σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος (απομόνωση κλπ.) σε συνδυασμό με την εξασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων (μισθών κ.λπ.) των εργαζόμενων  που νοσούν ή μπαίνουν σε προληπτική καραντίνα.

-Πύκνωση των δρομολογίων στα ΜΜΜ.

Οι γιατροί του δημόσιου συστήματος υγείας, τα συλλογικά τους όργανα η Ο.ΕΝ.Γ.Ε. και οι Ενώσεις μέλη της από την πρώτη στιγμή με αποκλειστικό γνώμονα την προστασία της υγείας και της ζωής των ασθενών μας, προειδοποιούσαμε για τη γύμνια του ΕΣΥ, αποτέλεσμα της διαχρονικής πολιτικής της εμπορευματοποίησης της υγείας, που εφαρμόζουν με συνέπεια όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ και καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις.

Ωστόσο, όχι μόνο έχετε διακόψει κάθε επικοινωνία με την Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. και τις Ενώσεις των Νοσοκομειακών γιατρών αλλά και ακολουθείτε μία διαρκή τακτική διάψευσης κάθε επισήμανσης μας, συκοφάντησης και στοχοποίησης των υγειονομικών. Μάλιστα υπάρχει σε εξέλιξη σωρεία απαράδεκτων αυταρχικών εισαγγελικών και πειθαρχικών διώξεων καθώς και εκδικητικών μετακινήσεων - απολύσεων ενάντια σε υγειονομικούς (πρόεδρο ΟΕΝΓΕ, πρόεδρο ΠΟΕΔΗΝ, πρόεδρο ΕΝΙΘ, εκπροσώπους υγειονομικών νοσοκομείων Έδεσσας και Γιαννιτσών, Διευθύντρια Παθολογικής νοσοκομείου Ρεθύμνου, πρόεδρο σωματείου εργαζομένων νοσοκομείου "Άγιος Σάββας", κλπ).

Έχουμε ευθύνη να συνεχίσουμε τον αγώνα στο πλευρό των ασθενών μας για την υπεράσπιση της  υγείας και της ζωής τους. 

Η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να «καταδεχτεί» επιτέλους να συζητήσει με τους νοσοκομειακούς γιατρούς της χώρας και να ακούσει τις επισημάνσεις και τα αιτήματά τους. 




              

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

Πρόσκληση της ΕΛΜΕ σε σύσκεψη για την ενημέρωση των συναδέλφων σχετικά με την αξιολόγηση στην εκπαίδευση.

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου προσκαλεί τα μέλη της στη σύσκεψη που διοργανώνει την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου στις 17:00 με σκοπό την ενημέρωση των συναδέλφων σχετικά με:

  • την επιχειρούμενη από την Κυβέρνηση επιβολή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση και τις
    συνέπειές της
  • τη δυνατότητα του κλάδου να αποτρέψει την εφαρμογή της αντιδραστικής αξιολόγησης,
    υλοποιώντας την απόφαση της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που
    προβλέπονται από τον νόμο  4692/2020 και την Υπουργική Απόφαση Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των
    σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».


Η σύσκεψη θα διεξαχθεί μέσω τηλεδιάσκεψης με χρήση της πλατφόρμας Webex στο εξής link:  https://minedu-secondary.webex.com/meet/axypteras




Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

Ψήφισμα συμπαράστασης προς τους Eκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή του Γυμνασίου Ιππείου της νήσου Λέσβου.

Καταδικάζουμε κατηγορηματικά και απερίφραστα τις θρασύτατες και προκλητικές ρατσιστικές ενέργειες που έλαβαν χώρα στο Γυμνάσιο Ιππείου Λέσβου, όπου μερίδα «αγανακτισμένων» γονέων και εξωσχολικών προέβησαν σε κλείσιμο του σχολείου, υβρίζοντας και προπηλακίζοντας μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, με αποτέλεσμα την παρεμπόδιση λειτουργίας θεσμού (ΖΕΠ) που αφορά την εκπαίδευση ανήλικων προσφυγόπουλων. Καταδικάζουμε τον πρωτοφανή και απαράδεκτο διασυρμό που υπέστησαν τόσο ο Διευθυντής όσο και ο σύλλογος διδασκόντων του Γυμνασίου Ιππείου. Η εκπαιδευτική κοινότητα της Λέσβου, που βιώνει έντονα το προσφυγικό πρόβλημα, απορρίπτει κάθετα κάθε ρατσιστική δράση και πρακτική, πόσο μάλλον όταν αυτή στρέφεται ενάντια σε ανήλικα παιδιά, θύματα πολέμων, οικονομικής εξαθλίωσης και διωγμών. Στεκόμαστε στο πλευρό του Συλλόγου Διδασκόντων και του Δ/ντή του Γυμνασίου Ιππείου και δηλώνουμε ότι στηρίζουμε κάθε βήμα του Συλλόγου στην αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών.

Οι πρόσφυγες και μετανάστες που βρίσκονται στο νησί είναι θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων και των ανταγωνισμών μεταξύ κρατών και μονοπωλίων για τη διανομή των αγορών και των πλουτοπαραγωγικών πηγών. Είναι θύματα των πολέμων και των ξένων επεμβάσεων στις χώρες τους, που φτωχοποιούν και εξαθλιώνουν τους λαούς οδηγώντας τους στην μετανάστευση και την προσφυγιά.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και όλες οι προηγούμενες, συμμετέχει πρόθυμα και ενεργά σε όλους τους επικίνδυνους σχεδιασμούς των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΕΕ. Στήριξαν κάθε απόφαση του ΝΑΤΟ, καθώς και την εμβάθυνση της συνεργασίας με την ιμπεριαλιστική ΕΕ, που με πρόσχημα την "ειρήνη" και την "ασφάλεια", επιδιώκουν την "ασφάλεια" της κερδοφορίας των ευρω - αμερικανικών μονοπωλίων σε βάρος των δικαιωμάτων των λαών.

Χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα, τόσο η ΝΔ, όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ προηγούμενα, φρόντισαν να υπογράψουν με ΕΕ και Τουρκία συμφωνίες επονείδιστες, οι οποίες παγιδεύουν πρόσφυγες και μετανάστες ανάμεσα στη «Σκύλλα» του εγκλωβισμού τους στα Ελληνικά στρατόπεδα συγκέντρωσης και τη «Χάρυβδη» της επαναπροώθησής τους στην Τουρκία. Οι ταλαιπωρημένοι αυτοί άνθρωποι αποστερούνται το δικαίωμα της επανένωσης με τις οικογένειές τους, αλλά και τα στοιχειώδη δικαιώματα της πρόσβασης στην υγεία, στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην αξιοπρεπή διαβίωση.

Ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να στεκόμαστε αλληλέγγυοι σε κάθε κατατρεγμένο, ανεξάρτητα από φυλή, χρώμα, θρησκεία, κοινωνικούς ή οικονομικούς διαχωρισμούς. Ειδικότερα, οφείλουμε να παράσχουμε το υπέρτατο αγαθό της Παιδείας σε όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως. Η ένταξη προσφύγων και μεταναστών στην εκπαίδευση προβλέπεται τόσο από την ελληνική νομοθεσία, όσο και από διεθνείς συνθήκες για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του παιδιού. Κυρίως, όμως, αποτελεί εσωτερική υποχρέωση που μας επιβάλλει η ίδια μας η συνείδηση και οι αξίες της αλληλεγγύης, της δικαιοσύνης και της ανθρωπιάς. 

Οι άναρθρες κραυγές και οι ύβρεις εναντίων εκπαιδευτικών και -πολύ περισσότερο- εναντίον παιδιών, η τρομοκρατία και οι αντικοινωνικές αντιδραστικές συμπεριφορές είναι σημάδια σήψης κοινωνικής, ηθικής και πολιτικής. Δεν μας τρομάζουν, δεν μας σταματούν. Ούτε βήμα πίσω από τον αταλάντευτο αγώνα μας για το αναφαίρετο δικαίωμα στη μόρφωση ΟΛΩΝ των παιδιών, που συνδέεται άρρηκτα με τα πάγια αιτήματά μας για καθολική και ισότιμη πρόσβαση στη γνώση μέσα από ένα σύστημα παιδείας αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν.


Εδώ και τώρα απαιτούμε


  • Ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες στέγασης, σίτισης και περίθαλψης για όλους τους πρόσφυγες και μετανάστες για το διάστημα που παραμένουν στη χώρα.
  • Επιτάχυνση των διαδικασιών που απαιτούνται για τη μετακίνηση προσφύγων και μεταναστών στις χώρες που επιθυμούν - Μέριμνα για την κοινωνική, οικονομική, και εργασιακή ένταξη όσων παραμένουν.
  • Εγγραφή όλων των προσφυγόπουλων σχολικής ηλικίας  στα  δημόσια σχολεία και εξασφάλιση της ουσιαστικής πρόσβασης και συμμετοχής τους στη μάθηση κατά την παραμονή τους στη χώρα. 
  • Στελέχωση των δημόσιων σχολείων με εκπαιδευτικούς τμημάτων υποδοχής, μεταφραστές, και ψυχολόγους. Κατάλληλα σχολικά εγχειρίδια, βασισμένα στις αξίες και τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, για τις ανάγκες των αλλόγλωσσων μαθητών, μεταναστών και προσφύγων.






Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021

Σημειωματάρια της ΕΛΜΕ για την οικονομική ενίσχυση του Σωματείου.



Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, Τα ολοκαίνουρια σημειωματάρια της
ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου
είναι ΕΔΩ!
Στις δύσκολες μέρες της καραντίνας και του εγκλεισμού που διανύουμε, όλες οι δράσεις που απέφεραν κάποια έσοδα στο ταμείο του Σωματείου (χοροεσπερίδα, λαχειοφόρος κλπ) τέθηκαν αναγκαστικά
σε αναστολή. Σκεφτήκαμε λοιπόν να ετοιμάσουμε ένα όμορφο σημειωματάριο, χρήσιμο για κάθε εκπαιδευτικό και όχι μόνο, το οποίο ελπίζουμε ότι με την ευγενική σας υποστήριξη θα εξαντληθεί άμεσα.
Το εξώφυλλο φιλοτέχνησε ειδικά για την ΕΛΜΕ ο συνάδελφος των Εικαστικών Νίκος Δέδες, μέλος του Σωματείου μας.
Μπορείτε να προμηθευτείτε το σημειωματάριο από τα μέλη του ΔΣ, είτε στα Σχολεία σας, για όσο παραμένουν ανοιχτά, είτε κατόπιν επικοινωνίας μαζί μας. Η τιμή του είναι συμβολική και ορίστηκε στα 5 ευρώ, εν είδει δωρεάς.
Ενισχύοντας το Σωματείο σου, δυναμώνεις τη φωνή σου για τους κρίσιμους αγώνες που έρχονται.

ο Πρόεδρος ο Γραμματέας
Ανδρέας Ξυπτεράς Αλέξης Ρίζος

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2021

Απόφαση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ για την “εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση” των σχολικών μονάδων.

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης (Υ.Α.) με ΦΕΚ 140/20-1-2021 και τίτλο: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο». Επιδίωξή τους είναι εντός του Φεβρουαρίου να ενεργοποιηθούν οι διαδικασίες της αξιολόγησης - αυτοαξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Η προσπάθεια εφαρμογής της συγκεκριμένης Υ.Α. είναι το πρώτο βήμα με άμεσο στόχο την εφαρμογή της «ατομικής αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας έχουν δημόσια δηλώσει ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα φέρουν στη Βουλή σχετικό νόμο. 

Η λεγόμενη «αξιολόγηση» θα οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο από αυτό που η κυβέρνηση ευαγγελίζεται! Θα αλλάξει προς το χειρότερο, για την πλειοψηφία, τη σχολική πραγματικότητα!

Θα οδηγήσει στη μεγαλύτερη υποβάθμιση του σχολείου, στη μεταφορά της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, στην ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση της εκπαίδευσης. Και πού το ξέρουμε αυτό; Από τη διεθνή πείρα των «αξιολογημένων» σχολείων σε πολλές χώρες όπου ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολυκατηγοριοποίηση «ζουν και βασιλεύουν»!   

Οι δείκτες της λεγόμενης εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης (48 τον αριθμό!) είναι αποκαλυπτικοί:

  • Σε ένα υποχρηματοδοτημένο σχολείο θα αξιολογείται η «ικανότητα διαχείρισης των οικονομικών πόρων». Δηλαδή πώς θα γίνεται περιορισμός δαπανών, πώς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη οι γονείς, πώς θα αναζητούνται χορηγοί. 
  • Σε ένα υποστελεχωμένο σχολείο, που η λειτουργία του βασίζεται σε 50.000 συμβασιούχους, θα αξιολογείται η «αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού». Δηλαδή το πώς θα καλύπτονται τα κενά εκ των ενόντων, πώς θα γίνεται ο εκπαιδευτικός λάστιχο, πώς θα μπαλώνονται τρύπες με εκπαιδευτικούς να διδάσκουν άσχετα με την ειδικότητά τους μαθήματα. 
  • Σε ένα σχολείο με ακατάλληλες υποδομές, με αίθουσες κλουβιά και χιλιάδες μαθητές σε κοντέινερ, θα αξιολογείται «η αξιοποίηση των σχολικών υποδομών», αλλά και ο εμπλουτισμός και εκσυγχρονισμός τους. Και επειδή μάλλον ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι λίγο δύσκολο να αποφασίσει την ανέγερση νέων κτιρίων, αυτό που θα αξιολογείται θα είναι το άνοιγμα της πόρτας στους χορηγούς και τις κάθε λογής επιχειρήσεις για να κάνουν τις μπίζνες τους. 
  • Σε μια εποχή που η ανάγκη για στέρεη γνώση και ολόπλευρη μόρφωση είναι αδήριτη θα αξιολογείται η «καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές». Δηλαδή το πόσο γρήγορα γίνεται η στροφή της εκπαίδευσης στη λογική της εκγύμνασης εφήμερων δεξιοτήτων εις βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και κατά πόσο ανοίγει η πόρτα για την εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία φορέων άσχετων με την εκπαίδευση, από Μ.Κ.Ο. μέχρι και επιχειρήσεις.

Οι διαδικασίες της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης», όπως προβλέπονται
από την Υ.Α. ρίχνουν και το τελευταίο «φύλλο συκής».

  • Ο προγραμματισμός των σχολικών μονάδων, οι εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης των σχολείων, οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου καθώς και οι αξιολογικές εκθέσεις των ΠΕ.Κ.Ε.Σ θα δημοσιοποιούνται σε ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π.!
  • Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα βαθμολογεί με τετράβαθμη κλίμακα τον κάθε θεματικό άξονα ενώ ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου σε δεκάβαθμη κλίμακα το κάθε σχολείο! 

Καθοδηγητικό νήμα των κυβερνητικών σχεδιασμών αποτελούν οι εκθέσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ αλλά και οι διαπιστώσεις της έκθεσης Πισσαρίδη για την εκπαίδευση, που επισημαίνουν ως κομβικό πρόβλημα την «Έλλειψη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού». Η έκθεση Πισσαρίδη προτείνει συγκεκριμένα για την αντιμετώπιση της παραπάνω «αγκύλωσης» τα εξής: «Συνεχής αξιολόγηση με βάση κριτήρια όπως οι επιδόσεις των μαθητών, το ποσοστό εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστήμια, οι ειδικές προκλήσεις κάθε σχολείου. Σύνδεση της χρηματοδότησης των σχολείων με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων. Δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των αξιολογήσεων και σύγκριση μεταξύ των σχολείων με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών «διαχείρισης μεγάλων δεδομένων» (big data)».

Το περιεχόμενο και οι στοχεύσεις της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» κινούνται στα πλαίσια των παραπάνω κατευθύνσεων.

Στην πράξη η κυβέρνηση της Ν.Δ. εφαρμόζει το νομοθετικό πλαίσιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (ν.4547/18)  με τις προσθήκες του ν. 4692/2020 (Κεραμέως). Η Υπουργική Απόφαση 140/20-1-2021 κινείται στον κοινώς διακηρυγμένο στόχο για «δημιουργία κουλτούρας αξιολόγησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα». 

Η κυβερνητική επιχειρηματολογία ότι: «η αξιολόγηση έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης» είναι παραπλανητική και υποκριτική!

Γνωρίζουμε άλλωστε από «πρώτο χέρι», γονείς και εκπαιδευτικοί, τα «έργα και τις ημέρες» της κυβέρνησης. Αν η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας είχαν πρόθεση να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων και να βοηθήσουν στην «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου» θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, των γονιών και των μαθητών και θα είχαν πάρει μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή. 

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που ζούμε και αναπνέουμε καθημερινά μέσα στα σχολεία, που βιώνουμε και οι ίδιοι μαζί με τους μαθητές μας τα άγχη και τις αγωνίες των γονιών για το μέλλον και την πρόοδο των παιδιών τους είμαστε οι πρώτοι που παλεύουμε για ένα «ποιοτικό και αναβαθμισμένο σχολείο» για όλα τα παιδιά. 

Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα και προσπαθούμε με πενιχρά μέσα και χωρίς καμία στήριξη να δώσουμε ό,τι καλύτερο στους μαθητές μας. Στα σχολεία μας οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουμε, κρίνουμε, αναπροσαρμόζουμε τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα. 

Τους μήνες της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων χωρίς καμία στήριξη, χωρίς τεχνολογικά μέσα και επιστημονική καθοδήγηση κρατήσαμε ανοιχτή την εκπαιδευτική διαδικασία. 

Τι κάνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας για να στηρίξει στην πράξη τη δουλειά του εκπαιδευτικού; Κυριολεκτικά τίποτα! 

  Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας 10 μήνες τώρα αξιοποιούν την πανδημία και ψηφίζουν το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο. Τσακίζουν όλο και πιο πολύ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, κάνουν λάστιχο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.   

Ο κλάδος έχει πλούσια πείρα!

Ο αγώνας για την αποτροπή του Π.Δ. 152 και του ν. 4024/2001 αποτελούν σημαντική παρακαταθήκη. Δείχνουν ότι έχουμε τη δύναμη να επιβάλλουμε τη θέλησή μας ακόμα και απέναντι σε ψηφισμένους νόμους. Όπως αφήσαμε στα χαρτιά τις ρυθμίσεις για τις κάμερες στην τάξη, όπως ακυρώσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με το εμφατικό 95% αποχή, έτσι και τώρα μπορούμε να εμποδίσουμε τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.  

Σε αυτή τη βάση: Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. 

Αποφασίζουμε απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) που αφορούν την αξιολόγηση και συγκεκριμένα τα άρθρα 33, 34, 35, 36, καθώς και από την Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140 20 Ιανουαρίου 2021). Συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή που έχουν αποφασίσει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. 

Με βάση όλα τα παραπάνω, καλούμε: 

  • Όλα τα σωματεία να πάρουν μέτρα για την υλοποίηση της απόφασης για την απεργία - αποχή. Να οργανώσουν με όλα τα μέσα την ενημέρωση συνολικά της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους πραγματικούς στόχους της «αξιολόγησης». Να οργανώσουν γενικές συνελεύσεις, διαδικτυακές εκδηλώσεις, ενημερώσεις γονέων κ.ά.
  • Τους Συλλόγους Διδασκόντων να δηλώσουν με πρακτικό (θα σταλεί σχέδιο) τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ και με βάση αυτή την απόφαση να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α. (ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης»).
  • Ειδικά καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολείων, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κ.τ.λ.) να συνταχθούν με την απόφαση του κλάδου συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή.

ΕΝΩΜΕΝΟΙ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ.
ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ.

Σημειώνουμε τέλος, ότι η ως αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από το αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς απόφαση 486/1995 του Διοικητικού Εφετείου, απόφαση 2395/2014 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Η απεργία – αποχή χρησιμοποιήθηκε από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων.




Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2021

Επαναλειτουργία Γυμνασίων & Λυκείων - Συνέντευξη Προέδρου ΕΛΜΕ Α. Ξυπτερά στον Η. Κότσαλη (Ράδιο Άλφα).

Συνέντευξη στον Ηλία Κότσαλη (Ράδιο Άλφα) παραχώρησε ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου Ανδρέας Ξυπτεράς λίγες μέρες πριν την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων της χώρας.
Σχολεία ανοιχτά, αλλά με λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την ασφαλή λειτουργία τους, ήταν και παραμένει το πάγιο αίτημα σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας και του Σωματείου μας.

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ: https://youtu.be/Sbe0aeZuSYU




Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

Θετική απάντηση και της εταιρίας Attica group (bluestarferries) στο αίτημα για την παράταση ισχύος της κάρτας μέλους της ΟΛΜΕ 2019-2020.

Σας επισυνάπτουμε την κοινοποίηση προς την ΕΛΜΕ της οδηγίας προς όλα τα συνεργαζόμενα ταξιδιωτικά γραφεία από τη Bluestarferries για την παράταση ισχύος της κάρτας μέλους της ΟΛΜΕ 2019-2020 μέχρι και το Μάρτη μετά από αίτημα της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου.
Το ΔΣ



Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021

Θετική απάντηση της εταιρίας Seajets στο αίτημα για την παράταση ισχύος της κάρτας μέλους της ΟΛΜΕ 2019-2020.

Επισυνάπτουμε τη θετική  απάντηση της εταιρείας Seajets στο αίτημα της ΕΛΜΕ για παράταση ισχύος της κάρτας μέλους της ΟΛΜΕ 2019-2020. Όταν θα έχουμε την απάντηση της εταιρίας Attica group θα σας ενημερώσουμε.
Το ΔΣ



Αίτημα για παράταση ισχύος της κάρτας μέλους της ΟΛΜΕ της σχολικής χρονιάς 2019-2020.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι λόγω πανδημίας και αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχει πραγματοποιηθεί η ετήσια εκλογοαπολογιστική συνέλευση του σωματείου μας, στην οποία γίνεται η εγγραφή των νέων μελών και δίνεται η κάρτα μέλους της ΟΛΜΕ για τη χρονιά που διανύουμε. Γι’ αυτό το λόγο σας ζητάμε να συνεχίσετε να παρέχετε στα μέλη μας τη σχετική έκπτωση, με βάση την απόφαση σας που επισυνάπτεται, με την επίδειξη της κάρτας μέλους της σχολικής χρονιάς 2019-2020 μέχρι το Μάρτη που εκτιμούμε ότι οι κάρτες 2020-2021 θα έχουν σταλεί από την ομοσπονδία μας.  













Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Παρέμβαση της ΕΛΜΕ στην τηλεδιάσκεψη του 1ου ΠΕ.ΚΕ.Σ Β.Αιγαίου για την "εξ αποστάσεως αξιολόγηση" των μαθητών.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου, δια του Προέδρου της, Ανδρέα Ξυπτερά, έκανε παρέμβαση κατά τη διάρκεια της τηλε-συνάντησης με θέμα: «Παιδαγωγική της αξιολόγησης μαθητών/τριών Δ/θμιας Εκπ/σης μέσω της τηλεκπαίδευσης», που διοργανώθηκε στις 19/1/21 από το 1ο ΠΕ.ΚΕ.Σ Βορείου Αιγαίου.

Τη στιγμή που κατά κοινή ομολογία η τηλεκπαίδευση εφαρμόζεται όπως όπως, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί από την Κυβέρνηση η ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών σε αυτή, αλλά ούτε και οι τεχνολογικοί όροι και προϋποθέσεις, ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση να την εφαρμόσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ενώ συχνά η ίδια η διεξαγωγή του "τηλεμαθήματος" δεν καθίσταται δυνατή για τεχνικούς λόγους, δεν μπορούμε να θεωρούμε ότι έχουμε εκπαιδευτική διαδικασία τέτοια, που να έχει νόημα η αξιολόγηση της συμμετοχής των μαθητών σε αυτή. Εφόσον και η ίδια η κυβέρνηση με νόμο δίνει αυτή τη δυνατότητα, καλούμε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν χρήση του δικαιώματός του να καταθέσουν βαθμολογίες ΜΙΑ φορά, κατά το Β΄ τετράμηνο και με ανοιχτά τα Σχολεία, με ισχύ για όλο το σχολικό έτος.

Τέλος, καλούμε το 1ο ΠΕ.ΚΕ.Σ Β. Αιγαίου και κάθε αντίστοιχο φορέα που διοργανώνει επιμορφωτικές συναντήσεις και καλεί τους συναδέλφους να συμμετάσχουν σε αυτές, να φροντίζει να διεξάγονται εντός εργασιακού ωραρίου, όπως προβλέπεται, ώστε να μην καταστρατηγείται το ήδη επιβαρυμένο ωράριο των συναδέλφων, που υπό συνθήκες τηλεκπαίδευσης είναι υποχρεωμένοι να αφιερώνουν πολύ περισσότερο από τον ελεύθερο χρόνο τους για την προετοιμασία του μαθήματος της επόμενης ημέρας.

Δείτε εδώ ολόκληρη την τοποθέτηση του Προέδρου Ανδρέα Ξυπτερά: 
https://youtu.be/nvRP6q0wnaE