Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021

Κοινό αίτημα του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για τροποποίηση δρομολογίων της AEGEAN προς και από Θεσσαλονίκη για το Σαββατοκύριακο.

Σας μεταφέρουμε το αίτημα των εκπαιδευτικών της Λήμνου, μονίμων και αναπληρωτών, για τροποποίηση των δρομολογίων από Λήμνο προς Θεσσαλονίκη και από Θεσσαλονίκη προς Λήμνο.

  Οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι που κατάγονται από τη Βόρεια Ελλάδα, που είναι περισσότεροι από 100, θα είχαν τη δυνατότητα να μετακινούνται κάθε Σαββατοκύριακο στις εστίες τους με αεροπλάνο της εταιρείας σας. 

  Όμως, με την αλλαγή των δρομολογίων του Οκτωβρίου, χάνουν αυτή τη δυνατότητα, αφού άλλαξαν οι απευθείας πτήσεις του Σεπτεμβρίου κάθε Παρασκευή 1 το μεσημέρι από Λήμνο προς Θεσσαλονίκη και κάθε Κυριακή από Θεσσαλονίκη προς Λήμνο.

  Ζητούμε να δείτε τη δυνατότητα τροποποίησης των συγκεκριμένων δρομολογίων του Οκτωβρίου και για όλη την περίοδο της σχολικής χρονιάς, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς μετακίνησης προς τις εστίες τους στη Θεσσαλονίκη, για το Σαββατοκύριακο.

  Αξίζει να σημειώσουμε, πως, δεδομένου ότι πρόκειται για γραμμή επιδοτούμενη, με έγκαιρο προγραμματισμό, είναι δυνατό να ανευρεθούν εισιτήρια φθηνά, (από 30 ευρώ), εξυπηρετώντας τους εκπαιδευτικούς που είναι από Βόρεια Ελλάδα. 








Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2021

Πρόσκληση σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση - Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου στις 18:00 στο προαύλιο του Εσπερινού Γυμνασίου με Λ.Τ. Μύρινας.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καλεί τα μέλη της EΛΜΕ σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τρίτη 21-09-2021 στις 18:00 στο προαύλιο του Εσπερινού Γυμνασίου με Λ.Τ. Μύρινας εν όψει της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25-09-2021 στην Αθήνα, τηρουμένων όλων των μέτρων για την υγειονομική προστασία των συμμετεχόντων/ουσών. Τα θέματα της Γενικής Συνέλευσης:

  • Οι όροι λειτουργίας των σχολείων στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς,
  • Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων,
  • Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών - Λειτουργία ΠΥΣΔΕ,
  • Λοιπά θέματα.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο του σωματείου μας και η παρουσία όλων είναι απαραίτητη. Να είμαστε όλοι εκεί!

Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021

Βίντεο της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου - ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ" ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, όλες και όλοι στον αγώνα, για το Σχολείο που ονειρευόμαστε, για το Σχολείο που δικαιούμαστε! Πάμε κόντρα στον αυταρχισμό και την τρομοκρατία του ΥΠΑΙΘ, συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία - αποχή από κάθε διαδικασία "αξιολόγησης"!
Δείτε εδώ το βίντεο της ΕΛΜΕ


Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2021

Αίτημα για τροποποίηση δρομολογίων πλοίων για το Σαββατοκύριακο.

  Σας μεταφέρουμε το αίτημα των εκπαιδευτικών της Λήμνου, μόνιμων και αναπληρωτών για τροποποίηση του δρομολογίου του Σαββάτου προς Καβάλα.

  Οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι που κατάγονται από τη Βόρεια Ελλάδα, που είναι περισσότεροι από 100 και  που κινούνται κάθε Σαββατοκύριακο στις εστίες τους και με πλοίο της εταιρείας σας, έχοντας μαζί τους και τα μικρά παιδιά τους, εξυπηρετούνται  με το δρομολόγιο των 00:45 . Όπως καταλαβαίνετε,  είναι πολύ μεγάλη η ταλαιπωρία όλων. 

  Ζητούμε να δείτε τη δυνατότητα τροποποίησης του συγκεκριμένου δρομολογίου σε μια πιο κατάλληλη και ανθρώπινη ώρα (π.χ. Παρασκευή μετά τις 2 το μεσημέρι  και σε ώρες που να είναι δυνατή η ανταπόκριση με τα ΚΤΕΛ Καβάλας). 



Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2021

Συνεχίζουμε τον νικηφόρο αγώνα ενάντια στη λεγόμενη εσωτερική και εξωτερική «αξιολόγηση»! Για μια ακόμη φορά θα μείνει στα χαρτιά!

Συναδέλφισσες συνάδελφοι,

Το Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση με νέα Υπουργική Απόφαση 108906/ΓΔ4/2021 - ΦΕΚ 4189/Β/10-9-2021, επιχειρεί να υλοποιήσει για μια ακόμη φορά τον αντιδραστικό έλεγχο των εκπαιδευτικών, τη λεγόμενη «αξιολόγηση».

Τη στιγμή που αύριο τα σχολεία θα ανοίξουν για τους μαθητές μας, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας, τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για την αντιμετώπιση των οξυμένων μαθησιακών και ψυχο-κοινωνικών προβλημάτων των μαθητών, που επέτεινε η πανδημία και τα συνεχή lockdown, ο μόνος καημός του Υπ. Παιδείας είναι να εφαρμόσει ακάθεκτο την αντιεκπαιδευτική πολιτική και να δείξει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης, υλοποιώντας την «αξιολόγηση». 

Τρέχει να εφαρμόσει με «χίλια» το εργαλείο εκείνο που θα αποτιμά το κατά πόσο το σχολείο θα είναι αυτόνομο, τα παιδιά δε θα μαθαίνουν τα ίδια γράμματα, θα δίνεται έμφαση στις δεξιότητες και οι γονείς θα είναι μόνιμα με το χέρι στην τσέπη. Το εργαλείο, δηλαδή, που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, που θα εντείνει τις μαθησιακές ανισότητες και τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις σχολικές μονάδες. Αυτό θα μετράει η λεγόμενη «αξιολόγηση», πώς και κατά πόσο προχωράνε οι παραπάνω, εφιαλτικές για τη μόρφωση των παιδιών μας και το εργασιακό μας μέλλον, αλλαγές.

Ο κλάδος μας πέρυσι έκοψε από νωρίς το βήχα της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας για την «αξιολόγηση». Με το εμβληματικό ποσοστό 95% στην Απεργία – Αποχή, απέρριψε τον νόμο στο περιεχόμενό του και στην υλοποίησή του. Τον άφησε ανενεργό με την καθολική του συμμετοχή, την οργανωμένη δράση του, την υλοποίηση όλων των μέτρων για την επιτυχία της Απεργίας – Αποχής. 

Η νίκη αυτή των εκπαιδευτικών, που αποτέλεσε σοβαρή συμβολή στην υπεράσπιση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων, ήταν ηχηρό χαστούκι στο Υπ. Παιδείας και την κυβέρνηση. Γι’ αυτό τώρα επιδιώκουν να φοβίσουν τους συναδέλφους με τιμωρητικές διατάξεις. Φανερώνει την αδυναμία που έχουν και τον φόβο τους μπροστά στην αποφασιστικότητα που δείξαμε και θα ξαναδείξουμε!

Είμαστε σε θέση μάχης και φέτος. Η εκ νέου προσπάθεια, να εφαρμοστεί η αντιεκπαιδευτική «αξιολόγηση», χρειάζεται να συναντήσει την καθολική αντίδραση των εκπαιδευτικών. Χρειάζεται να απαντηθεί με την ενίσχυση του αγώνα από κοινού με γονείς και μαθητές, ώστε να παρθούν άμεσα μέτρα για την ασφάλεια και υγιεινή στα σχολεία, για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας στο μαθησιακό και ψυχο-κοινωνικό κομμάτι, για την ουσιαστική στήριξη της δουλειάς των εκπαιδευτικών μέσα στην τάξη, με επίκεντρο τις ανάγκες των μαθητών, για να καλυφθούν εδώ και τώρα τα χιλιάδες κενά, για να μη μείνει κανένας μαθητής χωρίς την απαραίτητη στήριξη. 

Εδώ και τώρα, άμεσα, να συνεδριάσουν τα ΔΣ των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ και στη βάση των αποφάσεων που παραμένουν σε ισχύ, να επικαιροποιήσουν με όλα τα απαραίτητα μέτρα την απόφαση στη βάση της νέας Υπουργικής Απόφασης. Να επικαιροποιηθούν τα έγγραφα δήλωσης της Απεργίας – Αποχής και να σταλούν ξανά όλα τα πρακτικά βήματα. Να οργανωθούν ΓΣ των Σωματείων και ενημερωτικές εκδηλώσεις, να στηριχθούν οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, να οργανωθεί η υλοποίηση της απόφασης για Απεργία – Αποχή.

Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μη συνεδριάσει με θέμα την έκθεση αποτίμησης της περσινής σχολικής χρονιάς, κάτι το οποίο είναι ούτως ή άλλως αδύνατο, ακριβώς επειδή δεν έγιναν οι διαδικασίες της αξιολόγησης. Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην προχωρήσει στη διαδικασία του προγραμματισμού για τη φετινή σχολική χρονιά και σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση (δημιουργία ομάδων κλπ.). Άλλωστε οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν ήδη προχωρήσει στον προγραμματισμό τους, όπως κάνουν πάντα στην αρχή της χρονιάς. Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου θα σταθεί στο πλευρό των συναδέλφων όπως και την περσινή χρονιά. Καμία πίεση και απειλή από την πλευρά του Υπουργείου δε θα γίνει αποδεκτή. Η συμμετοχή μας στην Απεργία - Αποχή από τις συγκεκριμένες διαδικασίες της αξιολόγησης αποτελεί δικαίωμά μας, που ακόμα και συνταγματικά είναι κατοχυρωμένο. Αποτελεί, ακόμα και με βάση το υπάρχον νομικό πλαίσιο, δικαίωμα των συνδικάτων και των εργαζομένων. 

Μαζικά, μαχητικά με οργανωμένο τρόπο για μια ακόμη φορά θα υπερασπιστούμε τον ρόλο μας, την παιδαγωγική μας υπόσταση, τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας! 




Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2021

Πρόσκληση σε πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων ΠΕ και των ΕΛΜΕ, το Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου, στις 11 π.μ στο θεατράκι της Γκράβας.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Χαιρετίζουμε τις μαζικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών-γονιών-φοιτητών-μαθητών σε Υπουργείο Παιδείας, Περιφέρειες και Διευθύνσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα σε όλη την Ελλάδα. 

Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την αυτονομία τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης: Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, ακόμα πιο κάθετη και ιεραρχική δομή διοίκησης, εργαστήρια δεξιοτήτων, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση». 

Η εφαρμογή των σχεδιασμών, που προωθούνται από τον εν λόγω νόμο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις. Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ξεκαθαρίζουμε ότι αυτός ο νόμος δεν αποτελεί βάση συζήτησης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις αλλά απορρίπτεται συνολικά. Αποτελεί μέρος της συνολικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που άφησε έξω από τα Πανεπιστήμια 40.000 μαθητές με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Επιπλέον, τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους και χειρότερους όρους που έκλεισαν, με πρωτοφανή πρωτόκολλα διάδοσης του ιού (50%+1 για να κλείσει ένα τμήμα) χωρίς να έχει υλοποιηθεί κανένα από τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Ένα νέο κλείσιμο των σχολείων θα είναι καταστροφικό για μια ολόκληρη μαθητική γενιά.

Την ίδια στιγμή, με τον νόμο Χατζηδάκη που ψηφίστηκε στις 2 Σεπτεμβρίου, η επικουρική ασφάλιση, οι κόποι και ο ιδρώτας μιας ζωής, ιδιωτικοποιείται, και μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση, ένα ακόμα επεισόδιο σε μια πολιτική διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης που στηρίχθηκε και προετοιμάστηκε από όλες τις προηγούμενες Κυβερνήσεις.

Επιπλέον ο νόμος Χατζηδάκη για τα εργασιακά, που προσπαθεί να μετατρέψει τα συνδικάτα σε συνεταίρο της κυβέρνησης, θα καταστεί ανενεργός στην πράξη από τον κοινό αγώνα των σωματείων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Καλούμε τα Δ.Σ. όλων των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να αποφασίζουν την συμμετοχή τους στην  πανελλαδική  σύσκεψη το Σάββατο 18/9, στο θεατράκι της Γκράβας, Ταϋγέτου 60, με το πλαίσιο δράσης και αποφάσεις τους, με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας, με απεργίες, συλλαλητήρια, απεργία-αποχή από την αξιολόγηση,  τοπικές δράσεις και εκδηλώσεις, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους για την ανατροπή του αντιεκπαιδευτικού νόμου.  Για τους συναδέλφους της επαρχίας, εκπροσώπους σωματείων που θα πάρουν απόφαση συμμετοχής στη σύσκεψη και δεν μπορούν να μετακινηθούν στην Αθήνα θα υπάρχει πρόβλεψη διαδικτυακής σύνδεσης και παρέμβασης. Σε αυτό το πλαίσιο καλούμε: 

  • Σε μαζική συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τετάρτη 15/9, στις 6.30 μ.μ στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή.
  • Σε πλατιά καμπάνια με την απαίτηση για κατάργηση του νόμου με τοπικές δράσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πικετοφορίες, αφίσες, πανό, αλλά και ανακοινώσεις κεντρικά σε πλατείες, σε γειτονιές. 
  • Πραγματοποιούμε συσκέψεις με γονείς. Είναι πολύ σημαντική τώρα η ενημέρωση  τους για το τι θα αντιμετωπίσουν μαζί με τα παιδιά τους την επόμενη σχολική χρονιά, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.
  • Ούτε βήμα πίσω από την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει (και βρίσκεται σε πλήρη ισχύ) οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΠΟΣΕΠΕΕΑ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Προχωράμε αποφασιστικά, στο δρόμο που χάραξαν τα 77 εκπαιδευτικά σωματεία. Οι εκφοβισμοί και οι απειλές του ΥΠΑΙΘ θα πέσουν στο κενό. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ πρέπει άμεσα να επικαιροποιήσουν την απεργία-αποχή συμπεριλαμβάνοντας όλα τα νέα δεδομένα που βάζει ο νόμος 4823.
  • Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις στους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ.
  • Τακτικές Γενικές Συνελεύσεις, εκλογές στους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ με τη λήξη της θητείας τους (ή όσων έχουν ήδη λήξει οι θητείες τους) το φθινόπωρο. Απαίτηση από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να εκκινήσουν άμεσα τις κανονικές λειτουργίες με Γενικές Συνελεύσεις, αρχαιρεσίες κ.ο.κ.

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

Δελτίο τύπου για τις παρεμβάσεις του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για τα ζητήματα μετακίνησης μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία, του προσωπικού καθαριότητας και τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων.

  Την Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2021, στα πλαίσια των κινητοποιήσεων των σωματείων των εκπαιδευτικών για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, αντιπροσωπεία του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, συναντήθηκαν με τον Έπαρχο και τον Δήμαρχο Λήμνου και έθεσαν τα ζητήματα μετακίνησης μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία, του προσωπικού καθαριότητας και τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων.

  Από τον Έπαρχο Λήμνου ζήτησαν την έγκαιρη εξασφάλιση της δωρεάν και ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων που μετακινούνται από τα χωριά στα γειτονικά σχολεία, αλλά και της δωρεάν μεταφοράς εκπαιδευτικών που μετακινούνται από τη Μύρινα στο Μούδρο. Ζήτησαν ακόμη την πύκνωση των δρομολογίων των λεωφορείων, ώστε οι μετακινούμενοι μαθητές να καταλαμβάνουν το 50% των θέσεων του λεωφορείου προκειμένου να τηρούνται οι δέουσες αποστάσεις για την πρόληψη τυχόν διασποράς κρουσμάτων κορονοϊού.  

  Ο Έπαρχος Λήμνου δήλωσε αδυναμία ικανοποίησης των αιτημάτων, επικαλούμενος την έλλειψη χρηματοδότησης από το κράτος, αλλά και την έλλειψη σαφών οδηγιών ως προς τον ανώτερο αριθμό των μαθητών μέσα στο λεωφορείο. 

  Από τον Δήμαρχο Λήμνου, ζήτησαν τη διάθεση προσωπικού καθαριότητας σε όλα τα σχολεία και σε όλη τη διάρκεια των μαθημάτων της ημέρας, ώστε να τηρείται η σχολαστική καθαριότητα των σχολείων σύμφωνα και με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. Επίσης τέθηκαν ξανά τα κτιριακή προβλήματα του Γυμνασίου Μύρινας, του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και της αίθουσας ΔΟΥΚΑΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ του Ειδικού Σχολείου Καλλιθέας.

  Ο Δήμαρχος είπε ότι θα προσπαθήσει να αυξήσει τις ώρες εργασίας του προσωπικού καθαριότητας σε όποια σχολεία είναι ελλιπείς, ανάλογα και με τα κονδύλια που έχει πάρει ο Δήμος από το κράτος. Για τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων που αναφέρθηκαν είπε και πάλι για τις μελέτες που έχουν βαλτώσει με ευθύνη των αντίστοιχων υπηρεσιών, ενώ για το Γυμνάσιο Μύρινας είπε ότι θα βρει τρόπο να λειτουργήσει φέτος με καλύτερους όρους σε ό, τι αφορά τις υπάρχουσες αίθουσες. Τέλος, ανέφερε για άλλη μια φορά την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να προχωρήσει σε ανέγερση σχολικών κτηρίων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε νέο οικόπεδο που θα παραχωρήσει ιδιώτης, με αποτέλεσμα να αλλάξει η χρήση των σημερινών κτιριακών εγκαταστάσεων του Γυμνασίου Μύρινας (θα στεγαστούν όλες οι υπηρεσίες του Δήμου και το παλιό κτήριο θα γίνει μουσείο ή κάτι άλλο).

  Οι εκπρόσωποι των σωματείων των εκπαιδευτικών είπαν ότι μέχρι να γίνει αυτό, είναι επιτακτική ανάγκη η επίσπευση της ολοκλήρωσης των μελετών και η επισκευή του παλιού κτηρίου του Γυμνασίου Μύρινας προκειμένου να λυθεί το κτιριακό πρόβλημα για του μαθητές αυτού του σχολείου, καθώς και η επίσπευση της ολοκλήρωσης των μελετών για την επέκταση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και την επισκευή της σκεπής της αίθουσας ΔΟΥΚΑΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ, προκειμένου αυτή να χρησιμοποιηθεί ως αίθουσα ψυχοκινητικής για τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου Καλλιθέας.

  Θεωρούμε επιτακτική ανάγκη την ενίσχυση του μετώπου εκπαιδευτικών – γονιών – μαθητών ώστε να διεκδικήσουμε λύσεις σε όλα τα παραπάνω προβλήματα. 

Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων διεκδικούμε :

  • Αραίωση των μαθητών στις αίθουσες - 15 μαθητές ανά τάξη.
  • Κάλυψη των πραγματικών αναγκών σε εκπαιδευτικούς. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. 
  • Αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης.
  • Μόνιµο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία.
  • Περισσότερα δρομολόγια για τη μεταφορά των μαθητών. 
  • Αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών για την αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών σε µέσα προστασίας, υλικά και υποδοµές. 
  • Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και της Τράπεζας Θεµάτων.
  • Πλήρης, έγκυρη και επιστημονική ενημέρωση. Κέντρα ενημέρωσης, εμβολιασμού, διεξαγωγής τεστ και εξατομικευμένης παρακολούθησης συνδεδεμένα µε τα σχολεία. 
  • Δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία µε ευθύνη του ΕΟΔΥ. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των εργαζομένων. 
  • Όχι στον εκβιασµό και τη διαίρεση των εργαζομένων που καλλιεργεί η κυβέρνηση. Δε θα περάσουν οι  ποινές και οι απολύσεις.

 

Τρίτη 31 Αυγούστου 2021

Να δοθούν τώρα όλα τα κενά στους συναδέλφους αναπληρωτές! Τα τεράστια κενά στην εκπαίδευση δεν εξαφανίζονται, καλύπτονται με διορισμούς!

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ, ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΤΕΡΤΙΠΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ! 

ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ! ΤΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΥΝΤΑΙ, ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να παρουσιάσει ειδυλλιακή εικόνα και να «πείσει» ότι όλα είναι έτοιμα για να ανοίξουν τα σχολεία, εξαφανίζει τα κενά! 

Έτσι, Υπουργείο Παιδείας και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα καλούν από τη Δευτέρα 30/8, τους συναδέλφους αναπληρωτές να δηλώσουν σχολεία παρουσιάζοντας τόσα κενά όσα και οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν ανά Διεύθυνση.

Στη βάση αυτή κάνουν «προτεραιοποίηση» των κενών, «αξιολογούν» δηλαδή με νέο κόφτη τις ανάγκες των παιδιών και αποφασίζουν ποια παιδιά θα έχουν εκπαιδευτικούς από την αρχή του σχολικού έτους και ποια θα περιμένουν τη β΄, γ΄ κλπ φάσεις! Ταυτόχρονα δημιουργούνται αδικίες στους συναδέλφους αναπληρωτές, που θα κληθούν να δηλώσουν σε συγκεκριμένα πετσοκομμένα κενά σχολείων και θα βρεθούν πιθανόν μακρύτερα από εκεί που θα μπορούσαν να εργαστούν, τη στιγμή βιώνουν για άλλη μια χρονιά τις συνέπειες της ελαστικής εργασίας και ήδη για χρόνια περνοδιαβαίνουν τη χώρα με μια βαλίτσα στο χέρι! Είναι ντροπή και αθλιότητα! 

Αντί να κάνουν όλες τις προσλήψεις σε μία φάση, προσλαμβάνουν σε δόσεις. Παράλληλα προσπαθούν να παρουσιάσουν μια εικόνα πληρότητας, τη στιγμή που τα μαθηματικά αποδεικνύουν ότι με βάση τις περυσινές προσλήψεις και τους διορισμούς που έγιναν, που για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι είναι σταγόνα στον ωκεανό της 12χρονης αδιοριστίας, παραμένουν ακόμα δεκάδες χιλιάδες κενά ακόμα και με τα δικά τους στοιχεία! Πόσο μάλλον να υπολογίσουμε τα πραγματικά κενά, με λιγότερους μαθητές ανά τμήμα κλπ!

Παθητικός θεατής και εφαρμοστής της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής σε ό, τι αφορά και αυτό το σοβαρό ζήτημα των τοποθετήσεων, είναι και τα διορισμένα – δοτά μέλη των ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ που, κόντρα στην εκκωφαντική αποχή του 95% του κλάδου από τις ηλεκτρονικές ψευτοεκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια, συμμετέχουν στις συνεδριάσεις, νομιμοποιώντας το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων και την υποβάθμιση των σχολείων.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

Από το Υπουργείο Παιδείας, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, τα διορισμένα – δοτά μέλη των ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ Λέσβου εδώ και τώρα και πριν δηλώσουν οι συνάδελφοι ή όπου δήλωσαν να κληθούν να το ξανακάνουν:

  • Να δοθούν τώρα όλα τα κενά ανά Διεύθυνση σε όλους τους αναπληρωτές για να δηλώσουν τα σχολεία της προτίμησής τους.
  • Να γίνει τώρα η β΄ φάση προσλήψεων που να καλύψει όλες τις ανάγκες σε όλα τα σχολεία.
  • Να γίνουν οι τοποθετήσεις των συναδέλφων αναπληρωτών με πλήρη διαφάνεια και ταυτόχρονα να παρθούν μέτρα για τη διαβίωσή τους!
  • Να έχουν το δικαίωμα βελτίωσης θέσης τόσο οι αναπληρωτές, όσο και οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι, αφού καταστρατηγήθηκε η σειρά τοποθέτησης,  (νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι, αναπληρωτές), σύμφωνα και με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο το οποίο υπουργείο και διευθύνσεις εφαρμόζουν ανάλογα πως τους βολεύει σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Στη βάση αυτή καλούμε τα Δ.Σ. ΣΥΛΛΟΓΩΝ κι ΕΛΜΕ να παρέμβουν σε όλες τις Διευθύνσεις άμεσα, ώστε να ικανοποιηθούν τα παραπάνω αυτονόητα και δίκαια αιτήματά μας. Καλούμε τα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν θέση και να κάνουν παρέμβαση στο Υπ. Παιδείας για το σοβαρό και επείγον αυτό ζήτημα!

Σάββατο 28 Αυγούστου 2021

Για τις συνθήκες διαβίωσης των αναπληρωτών και το πλαίσιο αιτημάτων της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου και του ΣΕΠΕ Λήμνου για το θέμα.

Πριν λίγες μέρες πραγματοποιηθήκαν από το ΥΠΑΙΘ 25.000 περίπου προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών για την κάλυψη ενός μέρους μόνο από τις πάγιες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αν  υπολογίσουμε τις έκτακτες ανάγκες που θα προκύψουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς (άδειες ανατροφής, ασθενείας κτλ) τότε διαπιστώνουμε ότι και φέτος θα εργάζονται γύρω στους 50.000 αναπληρωτές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι οι 11.700 μόνιμοι διορισμοί που έγιναν κάτω από την πίεση των πολύμορφων, συνεχών και μαζικών αγώνων την τελευταία δεκαετία, δεν φτάνουν για να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων ούτε στη Λήμνο, ούτε πανελλαδικά.

Οι συμβασιούχοι στην εκπαίδευση αναπληρώνουν στην ουσία τον εαυτό τους, καλύπτοντας τις στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων με μειωμένα εργασιακά δικαιώματα. Με την πρόσληψή τους είναι αναγκασμένοι να ακριβοπληρώσουν αεροπορικά εισιτήρια ή να δοκιμάσουν την τύχη τους με τα σαπάκια 50ετίας που πλέουν στο Αιγαίο με τις ευλογίες των κυβερνήσεων και σε γραμμές με αραιά φθινοπωρινά και χειμερινά δρομολόγια που πρακτικά τους απομονώνουν από τις οικογένειες που πολλοί αφήνουν πίσω. Με το που φθάσουν αρχίζει ο αγώνας για να βρουν ένα αξιοπρεπές κεραμίδι για τη σχολική χρονιά. Τα ενοίκια που πρέπει να πληρώνουν στα περισσότερα νησιά μας αντιστοιχούν στο 1/3 του μηνιάτικου. Το υπόλοιπο 1/3 πηγαίνει στη σίτιση αν είσαι εκπαιδευμένος στο λιτό βίο. Κατά τη διάρκεια της σύμβασής τους δεν μπορούν να αρρωστήσουν γιατί το πληρώνουν είτε με απώλεια του μισού μεροκάματου ή με μείωση του επιδόματος μη ληφθείσας κανονικής αδείας που παίρνουν όταν απολύονται και τους βοηθά να επιβιώσουν του καλοκαιρινούς μήνες. Αν είναι τυχεροί και εκπληρώνουν τις προϋποθέσεις που θέτει το υπουργείο λαμβάνουν ένα επίδομα ανεργίας-ξεροκόμματο για να βγάλουν το καλοκαίρι και τους μήνες μέχρι να προσληφθούν ξανά. Αν όλα αυτά τα πολλαπλασιάσουμε για 10 και 15 χρόνια αντιλαμβανόμαστε σε γενικές γραμμές τι σημαίνει να είσαι αναπληρωτής στα δημόσια σχολεία της νησιώτικης και όχι μόνο Ελλάδας. Οι αναπληρωτές που αντιμετωπίζουν αυτές τις αντίξοες συνθήκες είναι αυτοί που προσπαθούν να μορφώσουν τα παιδιά μας και να τα στηρίξουν πολύμορφα. 

Ο ΣΕΠΕ και η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου συνεχίζουν να απαιτούν:

  • δωρεάν μετακίνηση των αναπληρωτών προς τις περιοχές τοποθέτησης,
  • μέτρα στήριξης της διαβίωσης (σίτιση – στέγαση) των συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από το τόπο διαμονής τους, ιδίως στα νησιά,
  • τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που καλύπτουν όλα αυτά τα χρόνια τις πάγιες ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό,
  • 12μηνες συμβάσεις για τους αναπληρωτές που καλούνται να καλύψουν έκτακτες εκπαιδευτικές ανάγκες,
  • εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών,
  • να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς του μειωμένου ωραρίου. Δε συμβιβαζόμαστε με τη μισή δουλειά, με τη μισή ζωή! Όλοι οι συνάδελφοι με πλήρες ωράριο. Να μετατραπούν όλες οι προσλήψεις ΑΜΩ σε πλήρους ωραρίου. 
  • να καταργηθούν οι απαράδεκτες τρίμηνες συμβάσεις.

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2021

Για τις κυβερνητικές δηλώσεις σε σχέση με τα τεστ, τα εμβόλια και τα μέτρα της κυβέρνησης - Κοινό πλαίσιο πάλης της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου και του ΣΕΠΕ Λήμνου.

Εδώ και τώρα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων!

Ο μαζικός εμβολιασμός είναι όπλο απέναντι στην πανδημία και δικαίωμα - Όχι μέσο για εκβιασμό και διαίρεση των εργαζομένων!

Δωρεάν τεστ για όλους τους εργαζόμενους με ευθύνη του ΕΟΔΥ!

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας έχουν τεράστιες ευθύνες για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Εκπαίδευση, για το γεγονός ότι μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς ουσιαστικά μέτρα θωράκισης των σχολείων απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας. Γι’ αυτό να μην κουνάνε το δάχτυλο στον λαό και στους εκπαιδευτικούς, δεν έχουν κανένα δικαίωμα!

Μέσα στο καλοκαίρι (21 Ιουλίου), τα σωματεία μας βρέθηκαν έξω από το Υπ. Υγείας απαιτώντας άμεσα μέτρα για την πανδημία και την εξάπλωση του 4ου, ακόμα πιο σφοδρού κύματος, που ήταν προ των πυλών. Η κυβέρνηση επέλεξε, αντί για μέτρα, να προχωρήσει στην πεπατημένη, με την εφαρμογή των πρωτοκόλλων που επέβαλαν οι τουριστικοί όμιλοι, με τα ανύπαρκτα μέτρα για τη θωράκιση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, την προστασία στους χώρους δουλειάς και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. 

Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων:

  • Απέναντι στο αίτημα για μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, απαντούν με αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ενώ σχεδιάζουν την κατάργηση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα.
  • Απέναντι στο αίτημα να καλυφθούν όλα τα κενά και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που έχουν προκύψει, απαντούν με τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και περικοπές εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη και όχι μόνο.
  • Απέναντι στο αίτημα για καθαρά σχολεία με μόνιμο προσωπικό, απαντούν με 2ωρες συμβάσεις (!) και απολύσεις καθαριστριών/ών. 
  • Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, απαντούν με self-test  στους μαθητές και επι πληρωμή τεστ στους εκπαιδευτικούς,  πετώντας το μπαλάκι για άλλη μια φορά στην ατομική ευθύνη. 
  • Απέναντι στο αίτημα για επιστημονική ενημέρωση των εργαζομένων και ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, απαντάει με απαράδεκτους εκβιασμούς και διαίρεση των εργαζομένων.
  • Αντί να λάβουν υπόψη τις σοβαρές ευθύνες που τους βαραίνουν για το γεγονός ότι με τις παλινωδίες τους εδώ και δύο χρόνια τα σχολεία υπολειτουργούν, αντί να πάρουν μέτρα για την αναπλήρωση των πολλαπλών μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων στους μαθητές,  για μια ακόμα φορά προσπαθούν με επικοινωνιακά τρικ να πετάξουν το μπαλάκι της ευθύνης από πάνω τους, αναζητώντας αποδιοπομπαίους τράγους και την ίδια ώρα παίρνουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα που τσακίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Με τα «μέτρα» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και ο Υπ. Υγείας γίνεται μια απαράδεκτη προσπάθεια να δείξουν με το δάχτυλο τους εργαζόμενους με στόχο να αποποιηθούν τις τεράστιες  ευθύνες τους. Μετατρέπουν το εμβόλιο από ανάγκη, δικαίωμα και όπλο της επιστήμης σε μέσο διαίρεσης των εργαζομένων, εκβιασμών, επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα. Υποχρεώνουν μια σειρά εργαζόμενους που δεν έχουν ακόμα εμβολιαστεί (ανάμεσά τους και εκπαιδευτικούς) να προσκομίζουν στην υπηρεσία τεστ αντιγόνου αποκλειστικά από ιδιωτικές μονάδες κόστους 10€, δυο φορές την εβδομάδα. Δε χάνουν την ευκαιρία ακόμα και αυτή την κρίσιμη στιγμή να δώσουν αέρα στα πάνα των ιδιωτικών ομίλων με σκοπό να αυξήσουν την πελατεία τους.

Απειλούν με ποινές (περικοπή αποδοχών, απόλυση για αναπληρωτές κ.ά.) συναδέλφους που δεν είναι εμβολιασμένοι και δε θα προσκομίζουν για την είσοδό τους στο σχολείο μοριακό ή rapid test, επιδιδόμενη για άλλη μια φορά στο προσφιλές τους κυνήγι μαγισσών! Ο κλάδος απέδειξε με τη στάση του ότι είναι συνεπής απέναντι στα υγειονομικά μέτρα, έβαλε πραγματικά πλάτη χωρίς καμία βοήθεια, προκειμένου να κρατήσουν οι μαθητές μια στοιχειώδη έστω επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.

  • Φρόντισε για την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, όσο τα σχολεία ήταν ανοιχτά, τη στιγμή που η κυβέρνηση ακολουθούσε την πολιτική της μάσκας-αερόστατο και του παγουρίνο και τις αντιεπιστημονικές θεωρίες της κυβερνητικής επιτροπής των ειδικών ότι «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο κορωνοϊός» ή ότι σε «τάξεις με λιγότερους μαθητές κολλάει πιο εύκολά»!! 
  • Στήριξε με προσωπικό κόπο και κόστος την εκπαιδευτική διαδικασία, όταν τα σχολεία ήταν κλειστά, χωρίς καμία βοήθεια.
  • Σχεδόν το 80% των συναδέλφων έχει ήδη εμβολιαστεί, ενώ αρκετοί συνάδελφοι έχουν νοσήσει.

Οι κυβερνητικές ευθύνες είναι πλέον εγκληματικές, δεν μπορούν να κρυφτούν από επικοινωνιακά τεχνάσματα, δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τη μόνιμη επίκληση της ατομικής ευθύνης, τον εκφοβισμό και τις απειλές προς τους εργαζόμενους.

Εδώ και τώρα:

  • Άμεσα μέτρα στήριξης του δημόσιου τομέα της Υγείας με ενίσχυση σε προσωπικό και υποδομές, επίταξη του ιδιωτικού τομέα της υγείας.
  • Μέτρα για την ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν καθολικού εμβολιασμού, με εξαντλητική ενημέρωση, πλήρη προληπτικό έλεγχο και σταθερή παρακολούθηση των εμβολιασμένων, στα πλαίσια ενός ενισχυμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
  • Μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων με ευθύνη του ΕΟΔΥ, με σκοπό το σπάσιμο της αλυσίδας μετάδοσης. Καμία οικονομική επιβάρυνση των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων που χρειάζεται να προσκομίσουν τεστ. Να πολλαπλασιαστούν τα σημεία που ο ΕΟΔΥ πραγματοποιεί δωρεάν τεστ και να επεκταθεί χρονικά η διαδικασία.
  • Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, 15 μαθητές ανά τάξη. Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.
  • Να εξασφαλιστεί επαρκές προσωπικό για την καθαριότητα για όλα τα σχολεία, ώστε να μπορούν επί της ουσίας να τηρηθούν τα πρωτόκολλα.
  • Επιπλέον δρομολόγια για τη μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο με σκοπό να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
  • Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με σκοπό την εξασφάλιση όλων απαραίτητων υλικών καθαρισμού, ατομικής υγιεινής κ.τ.λ.  
  • Να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων.
  • Να ληφθούν άμεσα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά - παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση.

Εδώ και τώρα ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να πάρουν θέση, να αναδείξουν τις ευθύνες της κυβέρνησης και να βρεθούν δίπλα στους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ και τις ΕΛΜΕ που ήδη παίρνουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες.