Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021

24ωρη Απεργία τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου - Συγκέντρωση στην πλατεία ΟΤΕ στις 11:00.


ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΟΥ ΚΗΡΥΞΑΝ ΑΔΕΔΥ- ΔΟΕ-ΟΛΜΕ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΤΟΥ ΟΚΤΩΒΡΗ                                                          

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 11π.μ. ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΤΕ ΣΤΗ ΜΥΡΙΝΑ 

ΣΤΟ ΠΛΑΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ, ΔΙΝΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ, ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες συναδέλφους που αντέδρασαν και αντιδρούν στην ολομέτωπη επίθεση που χτυπά το σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Που δεν φοβήθηκαν, δεν έσκυψαν το κεφάλι στις κυβερνητικές απειλές, που δίνουν καθημερινά τη μάχη μέσα στο σχολείο τους, με αυταπάρνηση και λεβεντιά!

ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 11 ΤΟΥ ΟΚΤΩΒΡΗ ΔΙΝΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΚΑΤΗΦΟΡΟ, ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ,                  ΠΛΑΙ-ΠΛΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ.

ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ!

Η απάντηση της Κυβέρνησης στην ανυποχώρητη στάση των χιλιάδων εκπαιδευτικών, δείχνει φόβο και πανικό απέναντι στη μαζικότητα και στην οργάνωση του αγώνα μας. Η ενέργεια αυτή είναι ομολογία ήττας. Δεν έχουν πείσει κυριολεκτικά κανέναν! Το ΥΠΑΙΘ παραδέχεται ότι δεν έχει άλλο τρόπο να χτυπήσει τον αγώνα μας εκτός από τον αυταρχισμό., την κατασυκοφάντηση των εκπαιδευτικών. Μας φοβούνται! 

Η αγωγή του Υπουργείου Παιδείας ενάντια στην Απεργία-Αποχή είναι αποκαλυπτική! Το κράτος έδειξε ξανά τα δόντια του, τον αντιλαϊκό-ταξικό του χαρακτήρα.  Το κείμενο της προσφυγής του ΥΠΑΙΘ με απλά λόγια λέει: “απαγορεύεται να αμφισβητείτε τους νόμους”. Τόσο η προσφυγή, όσο κι η απόφαση του Δικαστηρίου βασίζονται στις διατάξεις του αντεργατικού, απεργοκτόνου  νόμου Χατζηδάκη, που θέλει τα σωματεία μας “στο γύψο”, τους εργαζόμενους να μη σηκώνουν κεφάλι, να μην αντιδρούν όταν χτυπιούνται τα δικαιώματά τους. Οι αυταπάτες που έσπερναν τον Ιούνιο μια σειρά δυνάμεις ότι τάχα δεν μας αφορά ο νόμος Χατζηδάκη, κατέρρευσαν σαν χάρτινος πύργος. ΔΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ !

Αποδεικνύεται για άλλη μία φορά ότι το κράτος είναι αποτελεσματικό και ταχύτατο όταν είναι να τσακίσει όποιον σηκώνει κεφάλι. Θυμίζουμε ότι η καταστολή αποτελεί έργο όλων των κυβερνήσεων. Δεν υπήρξε νομοσχέδιο για την Παιδεία (Αρσένης, Διαμαντοπούλου, Γαβρόγλου, τώρα Κεραμέως) που να μη  χτυπήθηκε βάναυσα το κίνημα. Την ίδια στιγμή που χτυπούν με τα ΜΑΤ απροκάλυπτα εκπαιδευτικούς στην Αθήνα, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ κάνουν πλάτες στους φασίστες μέσα στα σχολεία (Σταυρούπουλη Θεσσαλονίκης) επαναφέροντας την ανιστόρητη και επικίνδυνη θεωρία των δύο άκρων, αλλά και επιχειρήματα που χρησιμοποίησε η Χρυσή Αυγή στη δίκη της (περί δήθεν μεμονωμένων ομάδων κλπ)!

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι 

Εξίσου επικίνδυνη είναι και η κυβερνητική προσπάθεια κατασυκοφάντησης του Αγώνα μας.  Δεν πρέπει να περάσει! 

Οι εκπαιδευτικοί δεν αντιδρούν γιατί δεν θέλουν, γιατί φοβούνται να αξιολογηθούν όπως λέει παραπλανητικά το ΥΠΑΙΘ. 

Τι θράσος απύθμενο αλήθεια, από αυτούς που πριν λίγο καιρό μάς έλεγαν υποκριτικά “ήρωες”!

Οι εκπαιδευτικοί κρατήσαμε και κρατάμε όρθια τα σχολεία μέσα στην πανδημία! Κρατήσαμε την εκπαιδευτική διαδικασία ανοιχτή, σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας με κάθε μέσο, χωρίς καμία στήριξη από το ΥΠΑΙΘ, διεκδικούμε όρους υγιεινής και ασφάλειας. 

Αντί για μέτρα ουσιαστικής στήριξης των σχολείων και των εκπαιδευτικών, όπως διεκδικούμε εδώ και  χρόνια, μετατρέπουν το σχολείο σε επιχείρηση, όπου “όλα πουλιόνται και όλα αγοράζονται”, με το γονιό-πελάτη. 

Ενισχύουν τους φραγμούς για τα πιο φτωχά παιδιά (βλέπε Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων), αποσύρονται από την στοιχειώδη ευθύνη τους, όπως η επαρκής χρηματοδότηση, η κάλυψη των κενών.

Το όπου “φτωχός και η μοίρα του” που έλεγε ο λαός μας, με τα κυβερνητικά σχέδια για την παιδεία θα γίνει “όπου φτωχός και το σχολείο του”.

Αυτοί είναι οι περιβόητοι δείκτες “ποιότητας και αξιολόγησης” του σχολείου. Καμία αναβάθμιση δεν θα έρθει, αντίθετα υποβάθμιση σχολείων, ανάλογα το μορφωτικό και κοινωνικό υπόβαθρο της περιοχής που λειτουργεί. Άλλα θα μαθαίνει τελικά ο ένας και άλλα ο άλλος, αφού η μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών προορίζεται για φτηνή εργατική δύναμη. Όλα για το κέρδος, όλα προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων. Αυτή είναι η προμετωπίδα της κυβερνητικής πολιτικής, όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια!

Αντίθετα, πραγματική αναβάθμιση σημαίνει σύγχρονες υποδομές, ασφαλή κτίρια, τεχνολογικός και εργαστηριακός εξοπλισμός σε όλα τα σχολεία, επιστημονικό περιεχόμενο μαθημάτων κι όχι σκόρπιες δεξιότητες, σύγχρονη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα σε όλα τα σχολεία για όλα τα παιδιά! Σημαίνει εκπαιδευτικούς με μόνιμη, σταθερή δουλειά και όχι γυρολόγους σε 3 και 4 σχολεία, σημαίνει εξειδικευμένο προσωπικό σε όλα τα σχολεία (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) κ.α. Τίποτα από αυτά δεν έχει γίνει, εδώ και 30 χρόνια. Ποιον κοροϊδεύουν;

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! 

Οι ευθύνες της κυβέρνησης δεν κρύβονται! Μιλούνε για αναβάθμιση του σχολείου και δεν έχουν πάρει στοιχειωδώς ένα μέτρο για τα μαθησιακά κενά που άφησε η τηλεκπαίδευση, ειδικά με τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από αυτή τη διαδικασία. Η χρονιά ξεκίνησε “σαν να μην τρέχει και τίποτα”!

Η πανδημία θερίζει και η κυβέρνηση έβγαλε πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορωνοϊού μέσα στα σχολεία, αντί να αραιώσει τους μαθητές μέσα στα τμήματα και να ενισχύσει το δημόσιο σύστημα υγείας, με κλιμάκια του ΕΟΔΥ σε συγκροτήματα σχολείων, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα test σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

Απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές – αντεργατικές νομοθετικές διατάξεις που ψηφίστηκαν το

τελευταίο διάστημα απαιτούμε:

  • Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία και των εκπαιδευτικών (ν. 4823/2021, ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό) που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Να καταργηθεί – να μην εφαρμοστεί συνολικά ο νόμος 4823/21 (Κεραμέως).
  • Καμία εμπλοκή ιδιωτικών φορέων, επιχειρήσεων και ΜΚΟ στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη λειτουργία των σχολείων. Αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση για όλες τις ανάγκες των σχολείων
  • Να καταργηθεί εδώ και τώρα η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα θεμάτων.
  • Να καταργηθεί, να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4808/21 (Χατζηδάκη) για τα εργασιακά. Ο νόμος – έκτρωμα θα μείνει στα χαρτιά.


ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ –ΑΝΤΙΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΑΖΙΚΑ.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ! ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ! 

ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ, ΥΓΕΙΑ, ΖΩΗ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!




Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2021

Απόφαση ΓΣ ΑΔΕΔΥ – Κήρυξη απεργίας αποχής για τους εκπαιδευτικούς Π.Ε. και Δ.Ε.

Σας προωθούμε την απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ για την προκήρυξη απεργίας-αποχής των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την άσκηση των καθηκόντων τους που αφορούν στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου, εσωτερικής αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τις διατάξεις του Μέρους Γ΄ του ν.4823/2021 και συγκεκριμένα των άρθρων 56-83 και 97 αυτού, καθώς και από τις διατάξεις των άρθρων 33,34,35 και 36 του ν.4692/2020, των κατ’ εξουσιοδότηση τούτων κανονιστικών αποφάσεων και εφαρμοστικών εγκυκλίων, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως, υπηρετούντων με έννομη σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. Επίσης, σας επισυνάπτουμε το εξώδικο που εστάλη στον υπουργό Οικονομικών, την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, τον υπουργό Εσωτερικών και την προεδρία της κυβέρνησης. 
Το Δ.Σ.

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

Της τριτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία «Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεως Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ)», όπως εκπροσωπείται νόμιμα, με έδρα στην Αθήνα, οδός Ψύλλα αρ.2 και Φιλελλήνων.

ΠΡΟΣ

 1. Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον:

α) Υπουργό Οικονομικών.

β) Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.

γ) Υπουργό Εσωτερικών.

2. Την Προεδρία της Κυβέρνησης (άρθρο 21 ν.4622/2019).


ΣΕ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ ΠΟΥ ΕΛΗΦΘΗ ΣΤΙΣ 04.10.2021 

Αντιδρώντας:

α) Αφ’ενός μεν στις ρυθμίσεις των άρθρων 33, 34, 35 και 36  ν.4692/2020, των άρθρων 56 έως 83 και 97 ν.4823/2021, ήτοι του Μέρους Γ΄ του ν.4823/2021 με τίτλο «Αξιολόγηση του Έργου Στελεχών Εκπαιδευτικών και Λοιπού Ειδικού Προσωπικού της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», όπως και στις διατάξεις, της με αρ. αριθμ. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ B' 140/20.01.2021) αποφάσεως της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και της με αρ.108906/ΓΔ4/10.9.2021 (ΦΕΚ Β΄ 4189) απόφασης της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και οιασδήποτε άλλης κανονιστικής αποφάσεως εκδοθεί κατ’εξουσιοδότησή τους,

β) Αφ’ετέρου ειδικώς στις ρυθμίσεις του άρθρου 56 ν.4823/2021 και του πλέγματος κυρώσεων που τούτες θεσπίζουν σε βάρος των εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. και στελεχών εκπαίδευσης,


Και λαμβάνοντας υπόψη

-Ότι με τις ανωτέρω νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις ανατρέπεται πλήρως το μέχρι πρότινος ισχύον σύστημα αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και προγραμματισμού των δράσεών τους, ενώ για όλα τα ρυθμιζόμενα πλέον ζητήματα εκ των ανωτέρω νομοθετημάτων προβλέπεται η συμμετοχή εξωτερικών προσώπων-φορέων (ΠΕ.Κ.Ε.Σ., Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Παιδαγωγικής Ευθύνης κ.ο.κ) πλην του Συλλόγου Διδασκόντων, εξωτερική επέμβαση που λαμβάνει χώρα τόσο κατά τον συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, την επιλογή των τομέων λειτουργίας της σχολικής μονάδας, ως διοικητικής και ως εκπαιδευτικής δομής, στους οποίους θα εστιάσουν οι προγραμματιζόμενες δράσεις, όσο και κατά την διαδικασία της εσωτερικής (αυτό)αξιολόγησης και πολύ περισσότερο της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και κατά την διαδικασία συντάξεως και αναρτήσεως των οικείων εκθέσεων.


Η επέμβαση εξωτερικών φορέων στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων θίγει τον πυρήνα της αυτονομίας τους, κείται εκτός της διαχρονικής δομής και του τρόπου στοχοθεσίας και υλοποιήσεως των δράσεων των σχολικών μονάδων που προέρχονταν από τον ίδιο τον Σύλλογο Διδασκόντων, ως του πλέουν αρμοδίου, φύσει και θέσει, οργάνου να θέτει τους εκπαιδευτικούς στόχους και να σχεδιάζει τις αντίστοιχες δράσεις για την πρόληψη παρακολούθηση και αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων, εισηγούμενος ταυτοχρόνως τα μέτρα επίλυσής τους στο καθ’υλην αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με στόχο την βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Οι οικείες συναφώς προβλέψεις στο μέτρο που άγουν σε ετερο-καθορισμό των στόχων των σχολικών μονάδων και προβλέπουν έξωθεν αυτών επεμβάσεις στην διαδικασία αυτό-αξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησής τους, θίγουσες τον πυρήνα της αυτονομίας τους, διακυβεύουν εν τέλει την αποτελεσματική εφαρμογή της βασικής αποστολής του Κράτους, όπως κατοχυρούται στο άρθρο 16 παρ.2 Συντ.:


« 2. H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».


-Ότι με τις ρυθμίσεις του άρθρου 56 και του άρθρου 97 ν.4823/2021 σκοπείται η επιβολή επαχθέστατων κυρώσεων στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως, εφόσον δεν εκτελέσουν τις υποχρεώσεις που θέτει το Μέρος Γ΄ του ν.4823/2021. Τούτο διότι προβλέπεται στο άρθρο 56 ν.4823/2021 η θέσπιση ιδιώνυμου πειθαρχικού αδικήματος σε βάρος τους, η επιβολή του μέτρου της αναστολής εξελίξεώς τους και η παύση των στελεχών εκπαιδεύσεως από τα καθήκοντά τους, καθώς και ο αποκλεισμός τους από αντίστοιχες διαδικασίες επιλογής για διάστημα οκτώ ετών, ενώ το αυτό επιδιώκεται από το άρθρο 97 ν.4823/2021, μέσου της πρωτοφανούς προβλέψεως υπαλλακτικού τρόπου άσκησης των αρμοδιοτήτων των άρθρων 33 και 35 ν.4692/2020 (το άρθρο 33 ν.4692/2020 αντικατέστησε το άρθρο 47 ν.4547/2018 και το άρθρο 34 ν.4692/2020 προσέθεσε άρθρο 47Α στον ν. 4547/2018) από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας. Είναι απολύτως σαφές ότι τίθεται ζήτημα συμφωνίας των εν λόγω ρυθμίσεων προς τις διατάξεις των άρθρων 43 παρ.2, 4 παρ.1, 7, 103, 2 και 25 παρ.1 εδ.δ΄ Συντ. και την αρχή του κράτους δικαίου, αφού δεν θεσπίζεται για την επιβολή των -κατ’ουσίαν- πειθαρχικών αυτών ποινών καμία εγγύηση του πειθαρχικού δικαίου του Υπαλληλικού Κώδικα, διασφαλίζουσα τα διαδικαστικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που εκπροσωπούμε. 


ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ

Την κήρυξη απεργίας-αποχής των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως από την άσκηση των καθηκόντων τους που συνδέονται με τις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου, εσωτερικής αξιολόγησης/ αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 33,34,35 και 36 ν.4692/2020, του Μέρους Γ΄ του ν.4823/2021 και συγκεκριμένα των άρθρων 56-83 και 97 αυτού, από τις διατάξεις των με αρ. αριθμ. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ B' 140/20.01.2021) και με αρ.108906/ΓΔ4/10.9.2021 (ΦΕΚ Β΄ 4189) αποφάσεων της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και από τις διατάξεις οιασδήποτε άλλης κανονιστικής αποφάσεως εκδοθεί κατ’εξουσιοδότησή τους, όπως και κάθε σχετικής εφαρμοστικής τούτων εγκυκλίου.


Σημειώνεται ότι, η ως άνω αποχή των εκπαιδευτικών λειτουργών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας  εκπαιδεύσεως που εκπροσωπούμε από συγκεκριμένα καθήκοντα, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από τα αρμόδια δικαστήρια (βλ. ΔΕφΑθ 559/2020, 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσεως, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. 



ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Σας γνωστοποιούμε, ότι από την παρέλευση τεσσάρων πλήρων ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας, κηρύσσουμε απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την άσκηση των καθηκόντων τους που αφορούν στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου, εσωτερικής αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 33,34,35 και 36 ν.4692/2020, των άρθρων 56-83 και 97 ν.4823/2021, από τις διατάξεις των με αρ. αριθμ. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ B' 140/20.01.2021) και με αρ.108906/ΓΔ4/10.9.2021 (ΦΕΚ Β΄ 4189) αποφάσεων της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και από τις διατάξεις οιασδήποτε άλλης κανονιστικής αποφάσεως εκδοθεί κατ’εξουσιοδότησή τους, όπως και κάθε σχετικής εφαρμοστικής τούτων εγκυκλίου, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως, υπηρετούντων με έννομη σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. 


ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΜΕ

Την κατάργηση των άρθρων 33,34,35 και 36 ν.4692/2020, των άρθρων 56-83 και 97 ν.4823/2021, των με αρ. αριθμ. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ B' 140/20.01.2021) και με αρ.108906/ΓΔ4/10.9.2021 (ΦΕΚ Β΄ 4189) αποφάσεων της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως αντίθετων στο άρθρο 43 παρ.2 και 16 παρ.2 Συντ.. καθώς και στα άρθρα 23 παρ.2, 4 παρ.1, 7, 103, 2 και 25 παρ.1 εδ.δ΄ Συντ. και την αρχή του κράτους δικαίου.

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς ον αυτή απευθύνεται, προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη την παρούσα στην έκθεση επιδόσεώς του.

Αθήνα, 05.10.2021

Η πληρεξούσια δικηγόρος

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

Δικηγόρος, MJuris (Oxford)-ΑΜ ΔΣΑ 33498

Ηροδότου 17-Αθήνα, Τ.Κ. 10674

Τ: 210-7228055, Ε: m.panagopoulou@mplawoffice.gr



Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021

Για τις εξετάσεις πιστοποίησης των προγραμμάτων επιμόρφωσης Β1 επιπέδου.

Πριν λίγες μέρες δόθηκε στη δημοσιότητα από το Ι.Τ.Υ.Ε. - “Διόφαντος” ο προγραμματισμός για τη διεξαγωγή εξετάσεων πιστοποίησης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. για τους εκπαιδευτικούς που παρακολούθησαν και ολοκλήρωσαν επιτυχημένα τα προγράμματα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. από το Μάιο 2017 έως τον Ιούλιο του 2019. Επιπρόσθετα, αιτήσεις συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης μπορούν να υποβάλουν οι εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν και ολοκλήρωσαν επιτυχώς προγράμματα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. (παραδοσιακού ή μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης), τα οποία υλοποιήθηκαν από το 2008 έως το 2015, στο πλαίσιο προηγούμενων σχετικών πράξεων επιμόρφωσης, και οι οποίοι δεν έχουν ήδη πιστοποιηθεί για τις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες. Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν δια ζώσης σε συγκεκριμένα κέντρα πιστοποίησης μετά από αίτηση των ενδιαφερόμενων. 

Μετά λύπης μας διαπιστώσαμε ότι τα διαθέσιμα κέντρα πιστοποίησης για τους εκπαιδευτικούς της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και τη Μυτιλήνη. Δηλαδή αν ένας εκπαιδευτικός της Λήμνου και του Αγίου Ευστράτιου θέλει να αποκτήσει αυτή την πιστοποίηση θα πρέπει, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, να ταξιδέψει εκτός του νησιού επωμιζόμενος τα έξοδα ταξιδιού, διαμονής και παίρνοντας άδεια στην περίπτωση που τα δρομολόγια των πλοίων δεν εξυπηρετούν (προς τη Μυτιλήνη υπάρχουν μόνο δύο δρομολόγια την εβδομάδα). Επιπλέον, να σημειώσουμε εδώ ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να “πληρώσουν” γι’ αυτή την άδεια αφού δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα στις άδειες με τους μόνιμους συναδέλφους τους. Η λήψη κανονικής άδειας από τους αναπληρωτές συνεπάγεται αυτόματα την απώλεια των αντίστοιχων ημερομισθίων από το επίδομα αδείας που λαμβάνεται με την απόλυσή τους.

Αποδεικνύεται περίτρανα ότι για το υπουργείο παιδείας και την ελληνική κυβέρνηση οι εκπαιδευτικοί των ακριτικών περιοχών λογίζονται ως εκπαιδευτικοί δεύτερης κατηγορίας. Την ίδια στιγμή που το υπουργείο παιδείας κομπάζει για την επιτυχία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που οι εξετάσεις στα πανεπιστημιακά ιδρύματα διεξάγονταν μέχρι πρότινος ηλεκτρονικά και εξ αποστάσεως, ζητά από τους ακρίτες εκπαιδευτικούς εν μέσω πανδημίας να αρχίσουν τις μετακινήσεις. Ζητάμε από το υπουργείο παιδείας να πάρει τις κατάλληλες πρωτοβουλίες για να γίνουν οι εξετάσεις πιστοποίησης στη Λήμνο (υπάρχει διαθέσιμο Κ.Σ.Ε. στο γυμνάσιο Μούδρου) δια ζώσης ή να πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των νησιώτικών περιοχών αλλά και την υγειονομική συγκυρία. 





 

Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021

Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ. Τ. Μύρινας.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου χαιρετίζει τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στην απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και καλεί τα μέλη της ΕΛΜΕ σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 06-10-2021 στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας τηρουμένων όλων των μέτρων για την υγειονομική προστασία των συμμετεχόντων/ουσών. Τα θέματα της Γενικής Συνέλευσης:

  • Εκτίμηση της κατάστασης και των αγωνιστικών κινητοποιήσεων του κλάδου ενάντια στις προσπάθειες της κυβέρνησης για τη λειτουργία των σχολείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και την κατηγοριοποίηση των σχολείων,
  • Προγραμματισμός δράσης για το αμέσως επόμενο διάστημα,
  • Λοιπά θέματα. 

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο του σωματείου μας και η παρουσία όλων είναι απαραίτητη. Να είμαστε όλοι εκεί!



Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

Έκτακτη ενημέρωση.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, σήμερα το πρωί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μπροστά στο συντριπτικό ρεύμα των συναδέλφων και των σχολείων σε όλη την Ελλάδα που δήλωσαν μαζικά απεργία αποχή από την λεγόμενη αξιολόγηση (στη Λήμνο δηλώθηκε απεργία - αποχή στα 8 από τα 9 σχολεία δηλαδή ποσοστό 88,9%) κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή που εκδικάζεται αυθημερόν για να βγάλει την απεργία παράνομη και καταχρηστική! Αυτή η κίνηση δείχνει τον πανικό της κυβέρνησης απέναντι στην ομόθυμη καταδίκη της πολιτικής της από τον κλάδο και αποδεικνύει ότι όσο είναι σε ισχύ η απεργία-αποχή είμαστε απόλυτα καλυμμένοι. Αποδεικνύεται επίσης ότι όλα όσα διαδίδονταν για ποινές είχαν ως αποκλειστικό στόχο την τρομοκράτηση των συναδέλφων και τη διάρρηξη της ενότητάς μας. Σε λιγότερο από μία ώρα έχει καλεστεί παράσταση διαμαρτυρίας στα δικαστήρια Ευελπίδων (όπου εκδικάζεται η αγωγή του Υπουργείου) και σε όλες τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στη κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη λειτουργία τους με επιχειρηματικούς όρους.




Κοινή ανακοίνωση του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για την προσφυγή του ΥΠΑΙΘ στα δικαστήρια ενάντια στις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ).


Ο αυταρχισμός δε θα περάσει! Ο νόμος Χατζηδάκη θα μείνει στα χαρτιά!

Το Υπουργείο Παιδείας, σε μια ακόμα επίδειξη αυταρχισμού, προσέφυγε στα δικαστήρια, αξιοποιώντας μάλιστα τις κατάπτυστες προβλέψεις του νόμου Χατζηδάκη, για να βγάλει την απεργία – αποχή των ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΟΙΕΛΕ – ΠΟΣΕΕΠΕΑ παράνομη και καταχρηστική. Η μαζική και αποφασιστική στάση χιλιάδων συναδέλφων και της συντριπτικής πλειοψηφίας των συλλόγων διδασκόντων να βάλουν φρένο στην πολιτική της κατηγοριοποίησης των σχολείων και των ταξικών φραγμών έχει στριμώξει για τα καλά την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ. Από τα υποκριτικά «ευχαριστώ» στους εκπαιδευτικούς για τον εμβολιασμό και τα ψεύτικα λόγια ότι η «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση δεν είναι τιμωρητική», η κυβέρνηση πέρασε στον αυταρχισμό και την καταστολή. 

Η Κυβέρνηση, σε ένα ακόμα επεισόδιο Νόμου και Τάξης, αποδεικνύει ότι στη μαζική, συλλογική και με δημοκρατικό τρόπο καταδίκη της πολιτικής της απαντά με την ποινικοποίηση των αγώνων, την τρομοκράτηση κάθε φωνής που της εναντιώνεται.

Η κίνηση αυτή γίνεται ακόμα πιο προκλητική όταν μέχρι αυτήν την ώρα το Υπουργείο δεν έχει καταδικάσει τις φασιστικές-ακροδεξιές δυνάμεις που επιτέθηκαν σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς στη Σταυρούπολη.

Οι εκπαιδευτικοί  μέσα στην πανδημία με ανύπαρκτα μέσα και χωρίς στήριξη από το Υπουργείο δώσαμε έναν τεράστιο αγώνα για να κρατηθούν τα παιδιά κοντά στο σχολείο. Στα αιτήματα μας για μέτρα προστασίας της υγείας, προσλήψεις προσωπικού εκπαίδευσης, καθαριότητας, για ουσιαστικά μέτρα που θα εξασφαλίζουν ασφαλή και ανοιχτά σχολεία, οι πόρτες του Υπουργείου ήταν κλειστές, με ΜΑΤ.

Η πολιτική μετατροπής των μαθητών σε πελάτες των ιδιωτικών κολεγίων και των εκπαιδευτικών σε υποτακτικούς των κερδών και της ανταγωνιστικότητας που προωθούν Κυβερνήσεις και ΕΕ έχει ήδη αξιολογηθεί και βαθμολογηθεί κάτω από τη βάση από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Αυτή η βάρβαρη πολιτική θέλει τα σχολεία μας να λειτουργούν πλήρως ανταγωνιστικά μεταξύ τους, με τους γονείς να βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Απέναντι στους σχεδιασμούς αυτούς αντιστεκόμαστε με την απεργία – αποχή. 

Όλα τα επιχειρήματα της κυβέρνησης που αναφέρονται στην αγωγή (παραβίαση υποχρέωσης δημόσιου διαλόγου, έλλειψη διάθεσης προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας κλπ) κατέπεσαν ένα προς ένα στην αίθουσα τους δικαστηρίου. Παρ’ όλα αυτά το ΥΠΑΙΘ επιμένει. Έφτασαν στο σημείο να υποστηρίζουν ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν έχουν δικαίωμα να αμφισβητούν ψηφισμένους νόμους. Επι της ουσίας η κυβέρνηση λέει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορείτε να διεκδικείτε και να αγωνίζεστε για τίποτα και απλά με σκυφτό το κεφάλι να εκτελείτε τις εντολές της διοίκησης!

Ο αυταρχικός κατήφορος της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστεί από όλους τους συναδέλφους και τα σωματεία, από όλους τους εργαζόμενους. 

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που κρατάμε όρθια τας σχολεία είμαστε οι πρώτοι που ενδιαφερόμαστε για την ποιότητα του δημόσιου σχολείου, αντίθετα με την κυβέρνηση. Δώσαμε τη μάχη όλο αυτό το διάστημα για να στηρίξουμε τους μαθητές μας χωρίς την παραμικρή στήριξη από το Υπουργείο και την κυβέρνηση, διεκδικούμε ασφαλή και ανοιχτά σχολεία! 

Όλοι οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς και τους μαθητές να βάλουμε φραγμό στον αυταρχισμό και τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια.

Συνεχίζουμε αποφασιστικά!

Στον δρόμο του αγώνα θα σπάσουμε τον «τσαμπουκά» της κυβέρνησης. 





Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021

Ενημερωτικό από τη Γενική Συνέλευση των προέδρων ΕΛΜΕ της 25ης Σεπτεμβρίου 2021.

Με ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα μπλοκάρουμε την αντιδραστική αξιολόγηση του Υπουργείου Παιδείας 

Συναδέλφισσες συνάδελφοι,

Το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ και αποφάσισε με ακόμα μεγαλύτερη πλειοψηφία την επικαιροποίηση και την επέκταση της απεργίας – αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης, όπως προβλέπονται από τους νόμους 4692/20 και 4823/21 της κυβέρνησης της ΝΔ. Σχεδόν όλες οι ΕΛΜΕ υπερψήφισε τη συνέχιση του αγώνα, ενώ δεν βρέθηκε ούτε μια να καταψηφίζει την απόφαση αυτή. Συγκεκριμένα στο σύνολο των 78 ΕΛΜΕ, 72 ψήφισαν θετικά (ποσοστό 92,3%) ενώ μόλις 6 ψήφισαν λευκό.

Η Γενική Συνέλευση των ΕΛΜΕ επιβεβαίωσε την απόφαση του κλάδου να αντιπαλέψει την αντιεκπαιδευτική πολιτική που θα οδηγήσει στην ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση, στην κατηγοριοποίηση και στην βαθύτερη ταξική διαφοροποίηση των σχολείων. Συνεχίζουμε με  μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, όπως τον προηγούμενο Φλεβάρη που σχεδόν το 90% των συναδέλφων και των συλλόγων διδασκόντων έδωσαν ένα ηχηρό χαστούκι στις επιδιώξεις της κυβέρνησης.

Η αποφασιστική αυτή θέση των ΕΛΜΕ δίνει δύναμη στον κλάδο όχι μόνο να μην συναινέσουν σε καμία από αυτές τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεπιστημονικές προτάσεις της κυβέρνησης, αλλά να αντιπαλέψουν με όλες τους τις δυνάμεις και να ανατρέψουν μαζικά τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. 

Σύσσωμο, σχεδόν, το σώμα των Προέδρων των ΕΛΜΕ απέρριψε τις απειλές-προκλήσεις του Υπουργείου Παιδείας, ως απαράδεκτες. Οι απειλές και οι εκβιασμοί που επιστρατεύει η κυβέρνηση αυτό το διάστημα θα μείνουν στα χαρτιά. 

Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ έδωσε επίσης αποστομωτική απάντηση στις φωνές ορισμένων δυνάμεων οι οποίες επέλεξαν να υπερασπιστούν την πολιτική του υπουργείου, να γίνουν τα φερέφωνα της κυβέρνησης, ως η «πέμπτη φάλαγγα» μέσα στον κλάδο. Όπως τους ξεπέρασε ο κλάδος σε όλες τις κρίσιμες στιγμές με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις της προηγούμενης χρονιάς (ηλεκτρονικές ψευτο-εκλογές, οι κάμερες στις τάξεις, η εντολή να γίνουν οι εκπαιδευτικοί καταδότες των μαθητών που αγωνίζονται, κλπ.) έτσι και τώρα σύσσωμος ο κλάδος θα τους βάλει στο περιθώριο. 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Το επόμενο χρονικό διάστημα ο κλάδος ενωμένος και συσπειρωμένος θα δώσει νικηφόρα τη μάχη της απεργίας-αποχής για να αποτρέψει την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών. Η κατάργηση όλων των αντεκπαιδευτικών νόμων (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων, υποχρηματοδότηση σχολείων κ.α.) αποτελεί μέρος της ενιαίας πάλης εκπαιδευτικών - μαθητών-γονέων. 

Μπαίνουμε και πάλι στον αγώνα με μεγαλύτερη ορμή και αποφασιστικότητα. 

Τα σχέδια τους δεν θα περάσουν! 

Όλοι στον Αγώνα – Όλοι στην ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ!




 

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021

Δελτίο Τύπου από την Πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ (18/9/2021).

Το Σάββατο 18/9/2021, πραγματοποιήθηκε στη Γκράβα πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ, για την οργάνωση της πάλης.

Συγκεκριμένα στη σύσκεψη συμμετείχαν:

  • Σύλλογοι ΠΕ με απόφαση: Α΄ Αθηνών, Α΄ Πειραιά «Ρήγας Φεραίος», Αιγάλεω, Αθηνά, Αλίμου-Αργυρούπολης-Ελληνικού «ο Θουκυδίδης», Αμαρουσίου, Αν. Αττικής «Σωκράτης», Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», «Αριστοτέλης», Βύρωνα-Καισαριανής-Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, «Δημήτρης Γληνός», Ζ΄ Θεσσαλονίκης, Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος», Ικαρίας-Φούρνων, «Κ. Σωτηρίου», Καλλιθέας-Μοσχάτου «ο Αριστοτέλης», Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Κέρκυρας, Λαγκαδά, Λήμνου, Νέας Ιωνίας-Ηρακλείου-Μεταμόρφωσης-Λυκόβρυσης «Γ. Σεφέρης», Νήσων Αργοσαρωνικού, «ο Παρθενώνας», Πειραιά «Η Πρόοδος», Σύρου-Τήνου-Μυκόνου
  • Σύλλογοι ΠΕ παρατηρητές: Αγίων Αναργύρων, Ν. Σμύρνης, Περικλής, Περιστερίου, ΣΤ Θεσσαλονίκης, 
  • ΕΛΜΕ με απόφαση: Α΄ Δυτ. Αττικής (Ελευσίνα), Α΄ Θεσσαλονίκης, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Β΄ Αθήνας, Β΄ Δυτ. Αττικής, Β΄ Δωδεκανήσου, Γ΄ Αθήνας, Γ΄ Θεσσαλονίκης, Δ΄ Ανατ. Αττικής, Δ΄ Θεσσαλονίκης, Ε΄ Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, Ηλείας, Ηρακλείου, Καλλιθέας-Ν.Σμύρνης-Μοσχάτου, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας, Λήμνου, Πειραιά, Φθιώτιδας, Φωκίδας
  • ΕΛΜΕ παρατηρητές: Α΄ Δυτικής Αθήνας (Περιστέρι), Ε΄ Αθήνας, Νότιας Αθήνας, Ρεθύμνου
  • Η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών, το Συντονιστικό Αναπληρωτών και Αδιόριστων Εκπαιδευτικών και το Συντονιστικό Νηπιαγωγών

Επίσης, στη σύσκεψη απηύθυνε χαιρετισμό εκπρόσωπος της Επιτροπής ντόπιων και μεταναστ(ρ)ιών καθαριστ(ρι)ών των σχολικών μονάδων του Δήμου της Αθήνας, θέτοντας το ζήτημα του αποκλεισμού των μεταναστ(ρ)ιών καθαριστ(ρι)ών από τις προσλήψεις για την καθαριότητα των δημόσιων σχολείων με αποτέλεσμα να πετιούνται στο δρόμο μετά από 25 και περισσότερα χρόνια σχολικές/οί καθαριστ(ρι)ες.

Η συζήτηση είχε στο επίκεντρό της την οργάνωση του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των ταξικών φραγμών, της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, για την θωράκιση της δημόσιας παιδείας και υγείας ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια και τη γενικότερη πάλη των εκπαιδευτικών σωματείων, σε συνεργασία με το ευρύτερο εργατικό κίνημα, για την κατάργηση στην πράξη του νόμου Χατζηδάκη. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων επικέντρωσαν στα παρακάτω ζητήματα:

  1. Χαιρετίζουμε τη μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικών σωματείων στη σύσκεψη που δείχνει τη δυνατότητα να δυναμώσει ο αγώνας και η κοινή δράση απέναντι στην κυβερνητική πολιτική, η πάλη για την ανατροπή όλων των αντεργατικών, αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών που τσακίζουν τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα. 
  2. Χαιρετίζουμε  τις μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών και εργαζόμενων, στο κέντρο της Αθήνας, στο Υπουργείο Παιδείας, σε Περιφέρειες και Διευθύνσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα σε όλη την Ελλάδα.
  3. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους/στις καθαριστ(ρι)ες των σχολείων του Δήμου Αθηναίων και υποστηρίζουμε τα δίκαια αιτήματά τους. Ζητάμε μόνιμες προσλήψεις καθαριστ(ι)ών σε όλα τα σχολεία της χώρας, ώστε να λυθεί οριστικά το θέμα της καθαριότητας.
  4. Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που στόχο έχει την επιτάχυνση της υλοποίησης των κατευθύνσεων που εδώ και χρόνια έχει η Ε.Ε. και ο ΟΟΣΑ για το σχολείο και εναλλάξ εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών στην εκπαίδευση. Επιδιώκουν να οικοδομήσουν ένα ακόμα πιο ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή του μέσα από την αυτονομία και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής «αξιολόγησης»: Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, λαιμητόμοι εξετάσεων με την τράπεζα θεμάτων σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ, τις διαπιστωτικές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου (PISA) στην ΣΤ΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Γυμνασίου για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σε εθνικό, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας, σχολεία των «αρίστων» σε πειραματικά και πρότυπα, υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τις δίχρονές σχολές, κ.ά. διευθυντής μάνατζερ με υπερεξουσίες, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των  προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση». Προωθείται η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, καθώς μεταξύ άλλων, το Σχολικό Συμβούλιο συρρικνώνεται σε ένα ολιγομελές όργανο, το οποίο, ανάμεσα στις άλλες αρμοδιότητές του, καλείται να αναζητά χρηματικές πηγές, εκτός της κρατικής χρηματοδότησης για να ενισχύσει το ταμείο της κάθε σχολικής επιτροπής.
  5. Καταγγέλλουμε τη νέα προσπάθεια τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών με την εγκύκλιο (αρ. πρωτ. 115853/ΓΔ5, 16/9/2021) του Γ.Γ. κου Κοπτσή, καθώς και με την ετεροχρονισμένη αποστολή στα σχολεία της εγκυκλίου (με ημερομηνία 26/8/2021) του Υπουργείου Εργασίας, αμέσως μετά την απόφαση της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση. Αποτελεί δείγμα πανικού της κυβέρνησης, κορυφαία αυταρχική και αντιδημοκρατική ενέργεια απέναντι στους εκπαιδευτικούς που στηρίζουν με την εργασία τους το δημόσιο σχολείο σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, ενέργεια που δεν έχει ίχνος νομικού ερείσματος. Η προσφυγή στις απειλές και τους εκβιασμούς αποτελεί το τελευταίο καταφύγιο των κυβερνώντων, ωστόσο, 24 χρόνια τώρα, τέτοιου είδους απειλές εξόργιζαν και δεν τρομοκρατούσαν το εκπαιδευτικό σώμα – με απειλές άλλωστε καμία αναδιάρθρωση στην εκπαίδευση δεν υλοποιήθηκε. Δηλώνουμε στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι. Δεν θα κάνουμε ούτε βήμα πίσω από την απεργία-αποχή, αντιθέτως, το 95% απεργίας-αποχής της προηγούμενης χρονιάς θα γίνει 100% φέτος. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα έχει την ίδια τύχη με τους προκατόχους της, εμείς όμως θα μείνουμε εδώ, στα σχολεία μας, δίπλα στους μαθητές μας, υπερασπιστές των μορφωτικών τους δικαιωμάτων.
  6. Η   εφαρμογή των σχεδιασμών,  που προωθούνται από τον εν λόγω νόμο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις. Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ξεκαθαρίζουμε ότι αυτός ο νόμος δεν αποτελεί βάση συζήτησης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις αλλά απορρίπτεται συνολικά. Αποτελεί μέρος της συνολικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που άφησε έξω από τα Πανεπιστήμια 40.000 μαθητές με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
  7. Επιπλέον, τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους και χειρότερους όρους που έκλεισαν, με πρωτοφανή πρωτόκολλα διάδοσης του ιού (50%+1 για να κλείσει ένα τμήμα) χωρίς να έχει υλοποιηθεί κανένα από τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Ένα νέο κλείσιμο των σχολείων θα είναι καταστροφικό για μια ολόκληρη μαθητική γενιά.
  8. Την ίδια στιγμή, με τον νόμο Χατζηδάκη που ψηφίστηκε στις 2 Σεπτεμβρίου, η επικουρική ασφάλιση, οι κόποι και ο ιδρώτας μιας ζωής, ιδιωτικοποιείται, και μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση, ένα ακόμα επεισόδιο σε μια πολιτική διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης που στηρίχθηκε και προετοιμάστηκε από όλες τις προηγούμενες Κυβερνήσεις.
  9. Ο νόμος Χατζηδάκη για τα εργασιακά προσπαθεί να μετατρέψει τα συνδικάτα σε συνεταίρο της κυβέρνησης, όμως ο κοινός αγώνας των σωματείων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα θα τον καταστήσουν ανενεργό στην πράξη. Επίσης η σύσκεψη κατήγγειλε την προσπάθεια, μέσω της ΚΥΑ για τον covid, επιβολής συνδικαλιστικού lockdown στις ζωντανές - δια ζώσης διαδικασίες των σωματείων και τις αρχαιρεσίες για τα σωματεία με πάνω από 150 μέλη, την ώρα που όλες οι άλλες δραστηριότητες -αθλητικά και πολιτιστικά γεγονότα- επιτρέπονται με χιλιάδες συμμετέχοντες! Δηλώθηκε η διάθεση να προχωρήσουν τα σωματεία τις συλλογικές τους διαδικασίες, σπάζοντας τις απαγορεύσεις, τηρώντας τα μέτρα υγειονομικής προστασίας.

Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους. Με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας, με στόχο την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στο σύνολό της και να σαρώσει όσους την στηρίζουν με απεργίες, συλλαλητήρια, απεργία αποχή από  την αξιολόγηση,  τοπικές δράσεις και εκδηλώσεις, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους για την ανατροπή του πολυνομοσχεδίου – εκτρώματος. Σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκαν από τα εκπαιδευτικά σωματεία οι παρακάτω κοινές προτάσεις:

  • Καθολική συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες από την αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών. Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για τη συσπείρωση, την ενημέρωση, την αποκάλυψη της παραπληροφόρησης και της επιχείρησης τρομοκράτησης του ΥΠΑΙΘ.  Η ενότητα, ο αγώνας και η καθολική συμμετοχή είναι η απάντησή μας στον αυταρχισμό και τις απειλές του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης.
  • Υλοποιούμε και φέτος την απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (για καταλήψεις κλπ) και την ζωντανή αναμετάδοση. Καλούμε την ΑΔΕΔΥ να επικαιροποιήσει όπου χρειάζεται την απεργία – αποχή από την Σύγχρονη Εξ ΑΕ (για καταλήψεις κλπ) και την ζωντανή αναμετάδοση.
  • Δεν υπηρετούμε τη στοχοθεσία των εργαστηρίων δεξιοτήτων, την προπαγάνδα της επιχειρηματικότητας, της παραγωγικότητας, της προσαρμοστικότητας στους νόμους της αγοράς και τις «ήπιες δεξιότητες». Διδάσκουμε με πυξίδα και κριτήριο τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, την ανάπτυξη της ολόπλευρης μόρφωσης και της κριτικής σκέψης επιλέγοντας τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούσαμε. Δεν παραδίδουμε φόρμες με στόχους και απολογισμούς, δεν συμπληρώνουμε portfolio μαθητών/τριών, διαδικασίες που συνδέονται με την αυτοαξιολόγηση με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, δεν εμπλέκουμε φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, κ.λπ.
  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να διαμορφώσουν όπως κάθε χρόνο το πλαίσιο κανόνων τους και δεν καταθέτουμε Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας προς έγκριση σε Συντονιστές/Συμβούλους, ιστοσελίδες κλπ. 
  • Κανένας συνάδελφος /ισσα να μην αποδεχτεί το ρόλο μέντορα, συντονιστή τάξης,  κλπ. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπιστούν τον κυρίαρχο ρόλο τους και να ακυρώσουν στην πράξη το διευθυντικό δικαίωμα. Καλούμε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να καλύψουν με αποφάσεις τους και με επέκταση της απεργίας-αποχής όπου είναι απαραίτητο, τις παραπάνω δράσεις.
  • Προπαγανδίζουμε την αντίθεσή μας και την απαίτηση για κατάργηση του νόμου 4823 καθώς και όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων (π.χ. ν/ 4547/18 του Γαβρόγλου) με πικετοφορίες, αφίσες, πανό αλλά και ανακοινώσεις κεντρικά σε πλατείες, σε γειτονιές, με συγκεντρώσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
  • Πραγματοποιούμε συσκέψεις με γονείς. Είναι πολύ σημαντική τώρα η ενημέρωση  τους - με όλα τα μέσα - για το τι θα αντιμετωπίσουν μαζί με τα παιδιά τους την τρέχουσα σχολική χρονιά, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.
  • Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη, ημέρα που θα καθορισθεί με συνεννόηση των ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, φοιτητών και μαθητών.
  • Κήρυξη 24ωρης πανεκπαιδευτικής απεργίας το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στα πλαίσια του παρατεταμένου και πολύμορφου αγώνα για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης, με διεξαγωγή αμέσως μετά ΓΣ και ολομελειών προέδρων σε ΔΟΕ ΚΑΙ ΟΛΜΕ για την κλιμάκωση του αγώνα. 
  • Θεωρούμε αναγκαιότητα την κοινή δράση όλου του εργατικού κινήματος και τον συντονισμό της δράσης σωματείων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σε ισότιμη βάση, για την ακύρωση και μη εφαρμογή του νόμου έκτρωμα 4808/21 ( Χατζηδάκη) καθώς και την εκδήλωση πανεργατικού αγώνα με πλατύ, μαζικό και ενωτικό μέτωπο. Καλούμε τις Ομοσπονδίες στην εκπαίδευσης (ΔΟΕ – ΟΛΜΕ) αλλά και την ΑΔΕΔΥ να πάρουν αποφάσεις καταδίκης και μη εφαρμογής του νόμου με συγκεκριμένα (πρακτικά) βήματα ακύρωσής του στην πράξη. 
  • Πραγματοποιούμε Τακτικές Γενικές Συνελεύσεις, εκλογές στους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ με τη λήξη της θητείας τους (ή όσων έχουν ήδη λήξει οι θητείες τους) εντός του 2021. Απαίτηση από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να εκκινήσουν άμεσα τις  κανονικές λειτουργίες με Γενικές Συνελεύσεις, αρχαιρεσίες κ.ο.κ.

 

Αθήνα, 18 Σεπτεμβρίου 2021