Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021

Επικαιροποιημένη πρόταση του Δ.Σ. προς τη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100.000 ΑΠΕΡΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΔΙΑΔΗΛΩΤΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΜΗΝΥΝΑ:  

ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ!! ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ!

Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

ΟΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ!

ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΜΑΖΙΚΑ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ!


Να πάρει ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ πίσω το ΥΠΑΙΘ την απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 108906/ΓΔ4/2021 ΦΕΚ 4189/Β/10-9-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο». Να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας για λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή, να καλυφθούν οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας. 

Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες απεργούς εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα, τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στις απεργιακές συγκεντρώσεις σε δεκάδες πόλεις, απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική και στον αυταρχισμό της κυβέρνησης.

Η παλικαρίσια στάση του κλάδου έκανε κουρελόχαρτο τις πληρωμένες γραφίδες του ΥΠΑΙΘ για «μειοψηφίες», για «σωματεία αποκομμένα από τη βάση των εκπαιδευτικών», για δήθεν «αποδοχή των εκπαιδευτικών της αξιολόγησης». 

Τα συγκλονιστικά ποσοστά συμμετοχής που ξεπερνούν το 75%, οι απεργιακές συγκεντρώσεις, τόσο στην Αθήνα όσο και σχεδόν σε όλες τις πόλεις αλλά και στα νησιά της Ελλάδας, επιβεβαιώνουν ότι οι συνάδελφοι στο σύνολό τους έχουν απορρίψει τόσο την υποτιθέμενη αξιολόγηση, αλλά και κάθε ενέργεια της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ που υποβαθμίζει την καθημερινότητά τους στα σχολεία. 

Η μεγαλειώδης συμμετοχή στην απεργία της 11η του Οκτώβρη ήταν ένα μεγάλο ΝΑΙ στην απαίτηση όλου του λαού να στηριχθούν ουσιαστικά τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί, ήταν ένα βροντερό ΟΧΙ στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια για ένα σχολείο των ταξικών φραγμών, που θα «κοιτάει» στην τσέπη μαθητές και γονείς, για ένα σχολείο όπου όλα θα «πωλούνται» και όλα θα «αγοράζονται».

Χαιρετίζουμε τους εκπρόσωπους δεκάδων εργατικών συνδικάτων, των γονιών των μαθητών μας, που με τη μαζική συμμετοχή τους στις απεργιακές συγκεντρώσεις μας έδωσαν δύναμη και κουράγιο, μας έκαναν να νιώσουμε πιο δυνατοί. Η αλληλεγγύη αλλά και η κοινή πάλη για ένα σχολείο που θα μορφώνει ουσιαστικά μας δίνει δύναμη και κουράγιο. Το σύνθημα που δόνησε τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις «εργάτη κάνε υπόθεση δική σου το μέλλον και τη μόρφωση που θα έχει το παιδί σου» είναι παρακαταθήκη. Η συγκλονιστική στιγμή που η συγκέντρωση των εκπαιδευτικών συναντήθηκε με το μεγάλο μαθητικό ποτάμι στο Σύνταγμα δείχνει τον δρόμο της συνέχισης του κοινού αγώνα μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών. 

Οι αγώνες των εκπαιδευτικών και των μαθητών, όλων των εργαζομένων, για την ολόπλευρη μόρφωση και την ενίσχυση του δημόσιου σχολείου δε γνωρίζουν απαγορεύσεις. Προχωράμε αγωνιστικά, μαχητικά, έχουμε το δίκιο με το μέρος μας. Τη Δευτέρα δώσαμε ακόμα μια δυναμική απάντηση. Συνεχίζουμε ενωμένοι, θα νικήσουμε. Αυτός ο νόμος θα καταργηθεί στην πράξη.

Γνωρίζουμε καλά ότι οι αποφάσεις από τα δικαστήρια που κρίνουν την απεργία – αποχή «παράνομη και καταχρηστική», όπως άλλωστε συμβαίνει διαχρονικά για τη συντριπτική πλειοψηφία των απεργιών που κρίνονται στα δικαστήρια, είναι «κατά παραγγελία» των εκάστοτε κυβερνήσεων. Με τη στάμπα της «πολιτικής απεργίας» επιχειρούν να βγάζουν παράνομη οποιαδήποτε απεργία στρέφεται ενάντια σε ένα ψηφισμένο νόμο. Οποιαδήποτε απεργία στο Δημόσιο είναι ενάντια σε νόμο ή σε υπουργικές αποφάσεις, αφού το κράτος είναι ο εργοδότης μας! Αξιοποιούν τον νόμο Χατζηδάκη και τους προηγούμενους νόμους για να βάλουν το κίνημα στο γύψο. Τους απαντάμε: το δικαίωμά μας στην απεργία το κερδίσαμε με αίμα: Δεν το παραχωρούμε, δεν κρίνεται στις αίθουσες των δικαστηρίων, κρίνεται στους δρόμους.

Δε μας λυγίζουν ούτε τα δικαστήριά τους, ούτε η αστυνομία τους, ούτε η προπαγάνδα τους, με τα ψέματα και τις συκοφαντίες. Η πολιτική, που θέλει να μετατρέψει τα σχολεία σε επιχειρήσεις και τη μόρφωση σε εμπόρευμα, έχει ήδη απορριφθεί από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονιών, όλου του λαού. Το «χαστούκι» της συμμετοχής του 95% των εκπαιδευτικών στην απεργία – αποχή από την διαδικασία κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης των σχολείων, παρά τους εκβιασμούς και τις απειλές από το Υπ. Παιδείας, αλλά και η σημερινή μεγαλειώδης απεργία μας δείχνουν τον δρόμο. Καμία αναμονή, καμία αυταπάτη για λύσεις «από τα πάνω», ότι δήθεν μια άλλη κυβέρνηση θα λύσει το πρόβλημα. Έχουμε εμπειρία. Η κάθε κυβέρνηση πατάει στους νόμους της προηγούμενης και επεκτείνει το αντιλαϊκό νομοθετικό οικοδόμημα. Ο νόμος 4823/21 πατάει στο νόμο 4547/18 του Γαβρόγλου. Η προώθηση της λεγόμενης «αξιολόγησης» είναι δέσμευση και των τριών μνημονίων, που προσπάθησαν να υλοποιήσουν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις.

Έχουμε τεράστια εμπειρία για το πως μπορούν να μείνουν στα χαρτιά οι αντιλαϊκοί τους νόμοι: 

  • Οι εργαζόμενοι, μέσα από τα σωματεία τους άφησαν ανενεργό τον νόμο του Βερναρδάκη για την αξιολόγηση στο Δημόσιο.
  • Ο αγώνας και η αταλάντευτη στάση των δημοσίων υπαλλήλων κατάργησε την τιμωρητική τροπολογία της Γεροβασίλη.
  • Οι  υγειονομικοί μέσα από την Ομοσπονδίας τους (ΟΕΝΓΕ) άφησαν ανενεργό τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για την διευθέτηση του εργάσιμο χρόνου.
  • Τα σωματεία και η ζωντανή τους δράση άφησε στα χαρτιά τις απεργοκτόνες διατάξεις των νόμων Αχτσιόγλου (ΣΥΡΙΖΑ) – Βρούτση (ΝΔ).
  • Στην πράξη σπάσαμε τον νόμο της ΝΔ για τις διαδηλώσεις. 
  • Ο αγώνας φοιτητών και εργαζομένων άφησε ανενεργό τον νόμο της ΝΔ για την αστυνομία στα ΑΕΙ.  
  • Ο αγώνας των συνδικάτων (π.χ. των ναυτεργατών) κουρέλιασε δεκάδες φορές τις δικαστικές αποφάσεις που έκριναν τις απεργίες παράνομες και καταχρηστικές (με όλες ανεξαιρέτως τις κυβερνήσεις).

Όπως εκατοντάδες φορές στο μακρινό αλλά το πρόσφατο παρελθόν έτσι και τώρα...οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι θα μείνουν στα χαρτιά.

Για μια ακόμα φορά θα φάνε τα μούτρα τους. Η αταλάντευτη αγωνιστική στάση εκπαιδευτικών και μαθητών, η συσπείρωση και η αγωνιστική συμπόρευση όλων των εργαζομένων, όλων των κλάδων, όπως εκφράστηκε και μέσα από την σύσκεψη 200 Συνδικαλιστικών οργανώσεων στις 5/10 στην Αθήνα στο γήπεδο του Σπόρτινγκ, είναι ο δικός μας δρόμος. Ο δρόμος για να βγουν οι ανάγκες μας στο προσκήνιο, για να πάρουν τα όνειρα εκδίκηση.  

Η μάχη ενάντια στον αντιδραστικό νόμο της κυβέρνησης θα συνεχιστεί ακόμα πιο μαζική, με όλες τις μορφές και όλα τα μέσα. Τώρα είναι η ώρα της κλιμάκωσης και της συνέχισης του αγώνα μας, ανεξάρτητα από τις δικαστικές αποφάσεις και τα κυβερνητικά φιρμάνια. 

Δεν κάνουμε πίσω! Θα στείλουμε τον νόμο Χατζηδάκη και τις απαγορεύσεις στα σκουπίδια. 

Προτείνουμε συγκεκριμένα για την κλιμάκωση της πάλης:

  • Να επαναπροκηρυχθεί απεργία - αποχή από την αξιολόγηση από την ΟΛΜΕ.
  • Να συνεχίσουμε συγκροτημένα την απεργία - αποχή από την αξιολόγηση και τα σχέδια κατηγοριοποίησης του σχολείου, με βάση τις αποφάσεις ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΑΔΕΔΥ. Ο νόμος Χατζηδάκη θα μείνει στα χαρτιά. 
  • Κανένας σύλλογος διδασκόντων να μη συνεδριάσει τις επόμενες μέρες. Ο κλάδος θα απαντήσει συντεταγμένα αξιοποιώντας όλες τις μορφές συλλογικής δράσης στον κατάλληλο χρόνο.
  • Καλύπτουμε με πανελλαδικές κυλιόμενες στάσεις εργασίας (διευκολυντικές στο ωράριο του κάθε συναδέλφου) για όσους συναδέλφους ενδεχομένως δεχτούν πιέσεις για συμμετοχή σε συνεδριάσεις και ομάδες.
  • Μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις ΔΟΕ - ΟΛΜΕ την Παρασκευή 15/10, λαμβάνοντας υπόψη και τις εξελίξεις με την απόφαση του εφετείου.
  • Νέο Συλλαλητήριο την επόμενη εβδομάδα και απεργιακή κλιμάκωση με 24ωρη Πανεκπαιδευτική Απεργία. Νέος γύρος Γενικών Συνελεύσεων.
  • Καμία συγχώνευση τμημάτων. Μαζικές παραστάσεις διαμαρτυρίας σε όλες τις δ/νσεις της χώρας μαζί με γονείς και μαθητές. 
  • Ενημερώνουμε τους γονείς σε κάθε σχολείο με το γράμμα των σωματείων. Αξιοποιούμε μαζικά το γράμμα της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδα (ΑΣΓΜΕ) 
  • Να γίνει άμεσα κοινή συνεδρίαση των Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τον συντονισμό των δράσεων.
  • Συμμετέχουμε μαζικά στα Πανεργατικά Συλλαλητήρια στις 4/11, για τις σύγχρονες ανάγκες μας στη δουλεία και τη ζωή και ενάντια στον νόμο Χατζηδάκη. 

ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΕ ΕΝΟΤΗΤΑ,
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ 




Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2021

Έκτακτη ενημέρωση.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, 
το Εφετείο Αθηνών έβγαλε την απεργία - αποχή ΔΟΕ - ΟΛΜΕ παράνομη, αποδεχόμενο το σκεπτικό της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (μη λήψη απόφασης από γενική συνέλευση, μη προσφυγή στον ΟΜΕΔ, έλλειψη προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας!!!). Η απεργία δεν κρίθηκε καταχρηστική όπως της ΑΔΕΔΥ. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ επιχειρούν με συνεχόμενες αγωγές και δικαστικές προσφυγές να χτυπήσουν τον δίκαιο αγώνα μας.
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΦΕΤΕΙΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ -ΑΠΟΧΗΣ.
Εδώ και τώρα ΔΟΕ - ΟΛΜΕ πρέπει  να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να προχωρήσουν άμεσα σε νέα κήρυξη απεργίας - αποχής λαμβάνοντας όλα τα μέτρα για την επιτυχία της. Οποιαδήποτε άλλη επιλογή αυτή τη στιγμή θα είναι αναντίστοιχη με την απαίτηση των 100.000 απεργών που στις 11/10 έστειλαν περήφανο μήνυμα  κλιμάκωσης του αγώνα. Ο αγώνας πρέπει να κρατηθεί ζωντανός με όλα τα μέσα!! Συνεχίζουμε το μακρύ αλλά δίκαιο αγώνα μας ενάντια στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης! Ούτε βήμα πίσω. Η Απεργία αποχή πρέπει να συνεχιστεί, ο αγώνας πρέπει να κλιμακωθεί!! Εδώ και τώρα κοινή συνεδρίαση των ΔΟΕ - ΟΛΜΕ για το συντονισμό του αγώνα! Όπλο μας η ενότητα του κλάδου!! Συμμετέχουμε όλοι αύριο Πέμπτη 14/10 στις 17:30 στη Γενική Συνέλευση του σωματείου μας στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας.
Το Δ.Σ. 

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021

Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 14 Οκτωβρίου στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας - Η πρότασή μας για την κλιμάκωση της πάλης.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100.000 ΑΠΕΡΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΔΙΑΔΗΛΩΤΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΜΗΝΥΝΑ:  

ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ!! Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!! ΟΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ!

Να πάρει ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ πίσω το ΥΠΑΙΘ την απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 108906/ΓΔ4/2021 ΦΕΚ 4189/Β/10-9-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο»

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες απεργούς εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα, τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στις απεργιακές συγκεντρώσεις σε δεκάδες πόλεις, απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική και στον αυταρχισμό της κυβέρνησης.

Χαιρετίζουμε τους 168 εκπαιδευτικούς τις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου που συμμετείχαν στην απεργία και τους δεκάδες εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην απεργιακή συγκέντρωση του συλλόγου μας  και του ΣΕΠΕ στην πλατεία ΟΤΕ στη Μύρινα.

Η σημερινή ημέρα είναι ημέρα τιμής για τον κλάδο που με την παλικαρίσια στάση του έκανε κουρελόχαρτο τις πληρωμένες γραφίδες του ΥΠΑΙΘ για «μειοψηφίες», για «σωματεία αποκομμένα από τη βάση των εκπαιδευτικών», για δήθεν «αποδοχή των εκπαιδευτικών της αξιολόγησης». 

Τα συγκλονιστικά ποσοστά συμμετοχής που ξεπερνούν το 75%, οι απεργιακές συγκεντρώσεις, τόσο στην Αθήνα όσο και σχεδόν σε όλες τις πόλεις αλλά και στα νησιά της Ελλάδας, επιβεβαιώνουν ότι οι συνάδελφοι στο σύνολό τους έχουν απορρίψει τόσο την υποτιθέμενη αξιολόγηση, αλλά και κάθε ενέργεια της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ που υποβαθμίζει την καθημερινότητά τους στα σχολεία. 

Η μεγαλειώδης συμμετοχή στη σημερινή απεργία είναι ένα μεγάλο ΝΑΙ στην απαίτηση όλου του λαού να στηριχθούν ουσιαστικά τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί, είναι ένα βροντερό ΟΧΙ στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια για ένα σχολείο των ταξικών φραγμών, που θα «κοιτάει» στην τσέπη μαθητές και γονείς, για ένα σχολείο όπου όλα θα «πωλούνται» και όλα θα «αγοράζονται».

Χαιρετίζουμε τους εκπρόσωπους δεκάδων εργατικών συνδικάτων, των γονιών των μαθητών μας, που με τη μαζική συμμετοχή τους στις σημερινές απεργιακές συγκεντρώσεις μας έδωσαν δύναμη και κουράγιο, μας έκαναν να νιώσουμε πιο δυνατοί. Η αλληλεγγύη αλλά και η κοινή πάλη για ένα σχολείο που θα μορφώνει ουσιαστικά μας δίνει δύναμη και κουράγιο. Το σύνθημα που δόνησε τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις «εργάτη κάνε υπόθεση δική σου το μέλλον και τη μόρφωση που θα έχει το παιδί σου» είναι παρακαταθήκη. Η συγκλονιστική στιγμή που η συγκέντρωση των εκπαιδευτικών συναντήθηκε με το μεγάλο μαθητικό ποτάμι στο Σύνταγμα δείχνει τον δρόμο της συνέχισης του κοινού αγώνα μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών. 

Οι αγώνες των εκπαιδευτικών και των μαθητών, όλων των εργαζομένων, για την ολόπλευρη μόρφωση και την ενίσχυση του δημόσιου σχολείου δε γνωρίζουν απαγορεύσεις. Προχωράμε αγωνιστικά, μαχητικά, έχουμε το δίκιο με το μέρος μας. Σήμερα δώσαμε ακόμα μια δυναμική απάντηση. Συνεχίζουμε ενωμένοι, θα νικήσουμε. Αυτός ο νόμος θα καταργηθεί στην πράξη.

Γνωρίζουμε καλά ότι οι αποφάσεις από τα δικαστήρια που κρίνουν την απεργία – αποχή «παράνομη και καταχρηστική», όπως άλλωστε συμβαίνει διαχρονικά για τη συντριπτική πλειοψηφία των απεργιών που κρίνονται στα δικαστήρια, είναι «κατά παραγγελία» των εκάστοτε κυβερνήσεων. Με τη στάμπα της «πολιτικής απεργίας» επιχειρούν να βγάζουν παράνομη οποιαδήποτε απεργία στρέφεται ενάντια σε ένα ψηφισμένο νόμο. Οποιαδήποτε απεργία στο Δημόσιο είναι ενάντια σε νόμο ή σε υπουργικές αποφάσεις, αφού το κράτος είναι ο εργοδότης μας! Αξιοποιούν τον νόμο Χατζηδάκη και τους προηγούμενους νόμους για να βάλουν το κίνημα στο γύψο. Τους απαντάμε: το δικαίωμά μας στην απεργία το κερδίσαμε με αίμα: Δεν το παραχωρούμε, δεν κρίνεται στις αίθουσες των δικαστηρίων, κρίνεται στους δρόμους.

Δε μας λυγίζουν ούτε τα δικαστήριά τους, ούτε η αστυνομία τους, ούτε η προπαγάνδα τους, με τα ψέματα και τις συκοφαντίες. Η πολιτική, που θέλει να μετατρέψει τα σχολεία σε επιχειρήσεις και τη μόρφωση σε εμπόρευμα, έχει ήδη απορριφθεί από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονιών, όλου του λαού. Το «χαστούκι» της συμμετοχής του 95% των εκπαιδευτικών στην απεργία – αποχή από την διαδικασία κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης των σχολείων, παρά τους εκβιασμούς και τις απειλές από το Υπ. Παιδείας, αλλά και η χθεσινή μεγαλειώδης απεργία μας δείχνουν τον δρόμο. Καμία αναμονή, καμία αυταπάτη για λύσεις «από τα πάνω», ότι δήθεν μια άλλη κυβέρνηση θα λύσει το πρόβλημα. Έχουμε εμπειρία. Η κάθε κυβέρνηση πατάει στους νόμους της προηγούμενης και επεκτείνει το αντιλαϊκό νομοθετικό οικοδόμημα. Ο νόμος 4823/21 πατάει στο νόμο 4547/18 του Γαβρόγλου. Η προώθηση της λεγόμενης «αξιολόγησης» είναι δέσμευση και των τριών μνημονίων, που προσπάθησαν να υλοποιήσουν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις.

Για μια ακόμα φορά θα φάνε τα μούτρα τους. Η αταλάντευτη αγωνιστική στάση εκπαιδευτικών και μαθητών, η συσπείρωση και η αγωνιστική συμπόρευση όλων των εργαζομένων, όλων των κλάδων, όπως εκφράστηκε και μέσα από την σύσκεψη 200 Συνδικαλιστικών οργανώσεων στις 5/10 στην Αθήνα στο γήπεδο του Σπόρτινγκ, είναι ο δικός μας δρόμος. Ο δρόμος για να βγουν οι ανάγκες μας στο προσκήνιο, για να πάρουν τα όνειρα εκδίκηση.  

Η μάχη ενάντια στον αντιδραστικό νόμο της κυβέρνησης θα συνεχιστεί ακόμα πιο μαζική, με όλες τις μορφές και όλα τα μέσα. Τώρα είναι η ώρα της κλιμάκωσης και της συνέχισης του αγώνα μας, ανεξάρτητα από τις δικαστικές αποφάσεις και τα κυβερνητικά φιρμάνια. 

Τα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, έχουν ευθύνη να ακούσουν τον κλάδο.  Ένα είναι το μήνυμα των χιλιάδων εκπαιδευτικών που σήμερα μαζικά βγήκαν στο δρόμο και απέργησαν: Δεν κάνουμε πίσω όποια και αν είναι η απόφαση του δικαστηρίου. Θα στείλουμε τον νόμο Χατζηδάκη και τις απαγορεύσεις στα σκουπίδια. 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σας καλούμε σε έκτακτη Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 14 Οκτωβρίου στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας για να συζητήσουμε και να πάρουμε αποφάσεις πάνω στην παρακάτω πρόταση του ΔΣ :  

  • Συνεχίζουμε συγκροτημένα την απεργία - αποχή από την αξιολόγηση και τα σχέδια κατηγοριοποίησης του σχολείου, με βάση τις αποφάσεις ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΑΔΕΔΥ. Ο νόμος Χατζηδάκη θα μείνει στα χαρτιά.
  • Κανένας σύλλογος διδασκόντων να μη συνεδριάσει τις επόμενες μέρες. Ο κλάδος θα απαντήσει συντεταγμένα. Κηρύσσουμε και καλύπτουμε με κυλιόμενες στάσεις εργασίας, μέσα στην εβδομάδα, για όσους συναδέλφους δεχτούν πιέσεις για συμμετοχή σε συνεδριάσεις και ομάδες.
  • Προτείνουμε νέα 24ωρη Πανεκπαιδευτική Απεργία την Παρασκευή 15/10 και μεγάλη πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα να κατακλύσουν τους δρόμους της Αθήνας.
  • Προτείνουμε ολομέλεια προέδρων το Σάββατο 16/10 με σκοπό την κλιμάκωση του αγώνα μας, με συλλογικό και οργανωμένο τρόπο, με όλες τις μορφές που μπορούμε να αξιοποιήσουμε. 
  • Ενημερώνουμε τους γονείς των μαθητών σε κάθε σχολείο με την ανοιχτή επιστολή του Συλλόγου μας. 
  • Να γίνει άμεσα κοινή συνεδρίαση των Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τον συντονισμό των δράσεων.
  • Συμμετέχουμε μαζικά στο πανεργατικό συλλαλητήριο ενάντια στο νόμο Χατζηδάκη στις 4/11.

ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΕ ΕΝΟΤΗΤΑ, ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ




Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021

Απεργιακή Κινητοποίηση - Δευτέρα 11 Οκτώβρη 2021 - Βίντεο.

 





Aπεργιακή Κινητοποίηση - Δευτέρα 11/10/2021 - φωτογραφίες











































 

Για το ποσοστό συμμετοχής στην πανεκπαιδευτική απεργία.

Ή αλλιώς αν η πραγματικότητα δε συμφωνεί μαζί μας τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα…


Η ΔΙΔΕ Λέσβου με τις γνωστές της αλχημείες δημοσιοποίησε ότι οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν στη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο είναι 180. Θαύμα! Τσάμπα αγωνιζόμαστε όλο αυτό τον καιρό για να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που υπονομεύουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων και σας κοινοποιήσαμε με έγγραφό μας πριν λίγες μέρες. Εκπαιδευτικοί υπάρχουν πολλοί! Προφανώς η ΔΙΔΕ Λέσβου για να βγάλει αυτό το νούμερο έχει προσθέσει τους συναδέλφους που είναι αποσπασμένοι και υπηρετούν σε άλλα σχολεία της Ελλάδας, τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που λείπουν με άδειες ανατροφής, άδειες κύησης κ.α. ακόμα και αυτούς που έχουν πάρει μετάθεση και μέχρι το τέλος της χρονιάς μισθοδοτούνται από τη διεύθυνση της Λέσβου. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν αυτή τη στιγμή στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου είναι 134. Οι συνάδελφοι που δηλώθηκαν σήμερα απεργοί είναι 53. Αν σ’ αυτούς προσθέσουμε τους 7 εκπαιδευτικούς του εσπερινού που απεργούν έχουμε 60. Το ποσοστό συμμετοχής επομένως στην απεργία για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου είναι 44,8%.  Αυτή είναι πραγματικότητα. Οι εκπαιδευτικοί τόσο της περιοχής μας όσο και της υπόλοιπης Ελλάδας απορρίπτουν την επιχειρηματική λειτουργία των σχολείων, την κατηγοριοποίησή τους σε “καλά” και “κακά” σχολεία, τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις σχολείων που δεν καταφέρνουν να προσελκύουν χορηγούς για να λειτουργήσουν. 




Απάντηση ΙΤΥΕ Διόφανατος σε σχέση με το αίτημα της ΕΛΜΕ για πραγματοποίηση των εξετάσεων πιστοποίησης για το Β1 επίπεδο στη Λήμνο ή εξ αποστάσεως.

Σας προωθούμε την απάντηση που μας έστειλε το ΙΤΥΕ Διόφαντος σε σχέση με το αίτημα της ΕΛΜΕ, με αριθμ. πρωτ. 68/4-10-2021, για πραγματοποίηση των εξετάσεων πιστοποίησης για το Β1 επίπεδο στη Λήμνο ή  εξ αποστάσεως.
Το Δ.Σ. 






Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2021

Για την απόφαση του δικαστηρίου που έβγαλε παράνομη και καταχρηστική την αποχή της ΑΔΕΔΥ από την "αξιολόγηση".

Παράνομη και καταχρηστική η απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της  «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» στην Εκπαίδευση που κήρυξε ΟΜΟΦΩΝΑ ΤΟ Γ.Σ.  της ΑΔΕΔΥ!!


ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΑ – ΠΙΟ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ!! ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΕΙ!!

Με μπαράζ αγωγών και προσφυγών και δικαστικών αποφάσεων fast track, η κυβέρνηση της Ν.Δ και το Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν να «σκουπίσουν το δρόμο» μπροστά στην εκδίκαση της έφεσης για την απεργία - αποχή της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, που εκδικάζεται τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου στις 12:00 στο Εφετείο Αθηνών. 

Με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, που είχε προαγγελθεί νωρίς το πρωί από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, η «ανεξάρτητη» δικαιοσύνη έβγαλε «παράνομη και καταχρηστική» την απεργία - αποχή της ΑΔΕΔΥ. Δε φρόντισαν να κρατήσουν  ούτε καν τα προσχήματα! Είναι χαρακτηριστικό ότι το εξώδικο στάλθηκε στις 11:00 και στις 12.30 εκδικαζόταν! Αίσχος!

Η απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ κρίνεται εκτός από παράνομη, με βάση τις απαράδεκτες διατάξεις του εκτρωματικού νόμου Χατζηδάκη, και καταχρηστική. Χαρακτηρίζεται ως «πολιτική απεργία» που στρέφεται ενάντια στην εφαρμογή ψηφισμένων νόμων του κράτους(!). Σε μια προσπάθεια, μάλιστα, να εξοντωθούν οικονομικά τα συνδικάτα επιβάλλεται ποινή 3.000€ (στο συνδικάτο – όχι ατομικά) κάθε φορά που θα κηρύττουνε απεργία - αποχή. Είναι ξεκάθαρο ότι θέλουν να βάλουν τα σωματεία στον γύψο για να προωθούν ανενόχλητοι την αντιλαϊκή πολιτική. 

Είναι πολύ μακριά νυχτωμένοι! Τους ξεκαθαρίζουμε:

Όσες φορές και να βγάλουν την απεργία-αποχή παράνομη, το δίκιο θα είναι με το μέρος αυτών που αγωνίζονται για μόρφωση, δουλειά και ζωή με αξιοπρέπεια, για ένα σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά, για πραγματικά δωρεάν και δημόσια παιδεία για όλο τον λαό. Το δίκιο θα είναι με το μέρος αυτών που εναντιώνονται στη μόρφωση που πωλείται σαν εμπόρευμα. 

Ο αυταρχικός κατήφορος της κυβέρνησης και της Υπουργού Παιδείας αποκαλύπτουν τον φόβο τους απέναντι στο δίκαιο αγώνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί, συσπειρωμένοι στα σωματεία τους. Η απεργία της Δευτέρας μπορεί να μετατρέψει αυτόν τον φόβο σε πραγματικό εφιάλτη. 

Η Δευτέρα, 11 Οκτώβρη, θα είναι μέρα τιμής για τον κλάδο, για κάθε εκπαιδευτικό που επιβεβαιώνει το ρόλο του, ότι «ο δάσκαλος δεν είναι μόνο γράμματα, είναι περισσότερο από όλα ο ίδιος παράδειγμα αγωνιστικό και αποφασιστικό με τη δράση του, με το βίο και την πολιτεία του για τους μαθητές του» (Ρ. Ιμβριώτη).

Ας γνωρίζει καλά το ΥΠΑΙΘ, ότι με τους αγώνες μας δε θα ξεμπερδέψει με μια δικαστική απόφαση. Κι άλλες φορές οι δικαστικές αποφάσεις και ο κυβερνητικός αυταρχισμός έγιναν κουρελόχαρτο κάτω από τη μαζική πάλη των εργαζομένων. Το κίνημα και ο κλάδος έχει πείρα, ώστε συγκροτημένα και συλλογικά να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση. Αυτό θα κάνει και τώρα!

Εδώ και τώρα να καταργηθούν, να μην  εφαρμοστούν οι ν. 4692/20 και 4823/21. Να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του κλάδου για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας! Ούτε να το σκέφτεται το ΥΠΑΙΘ για συγχωνεύσεις τμημάτων!

Επισημαίνουμε για πολλοστή φορά ότι, οι δικαστικές αποφάσεις αφορούν την απεργία – αποχή για την  αξιολόγηση και όχι την 24ωρη απεργία της Δευτέρας, όπως σκόπιμα ορισμένα ΜΜΕ και παπαγαλάκια διαδίδουν για να δημιουργήσουν σύγχυση. 

ΟΛΕΣ /ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 11:00 ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΤΕ 




Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021

Γιατί απεργούμε στις 11 του Οκτώβρη; - Επιστολή προς τους γονείς των μαθητών μας.

Αγαπητοί γονείς, 

Επιλέγουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας μέσα από αυτή την επιστολή, συναισθανόμενοι την κοινή μας αγωνία για τη μόρφωση και την πρόοδο των παιδιών μας. Γιατί αυτός είναι ο κοινός μας στόχος: το καλύτερο για τα παιδιά σας, «για τα παιδιά μας»!

Όπως ίσως θα έχετε ακούσει, η κυβέρνηση το καλοκαίρι ψήφισε έναν νόμο, με τίτλο «Για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και τη στήριξη των εκπαιδευτικών». Και θα έλεγε κανείς ότι σαν τίτλος, μας βρίσκει όλους σύμφωνους. Και εμάς τους εκπαιδευτικούς και εσάς τους γονείς και φυσικά τους ίδιους τους μαθητές. 

Ποιος δε θέλει άλλωστε την αναβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου;

Ποιος δε θέλει την πλήρη στήριξη των εκπαιδευτικών, ώστε να έχουν όλα τα μέσα για να δώσουν ό,τι καλύτερο στα παιδιά;

Αν κοιτάξουμε όμως καλύτερα μέσα στην καθημερινότητα, μέσα στα σχολεία και τις τάξεις, θα δούμε ότι ο τίτλος είναι πραγματικά παραπλανητικός.

Ας αναρωτηθούμε μαζί…

  • Είναι βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, σχεδόν ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων, να υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών;
  • Είναι βελτίωση, τον 21ο αιώνα, τα παιδιά μας να στοιβάζονται ανά 25 σε κοντέινερς ή σε κτίρια δεκαετιών, έρμαια στη φθορά του χρόνου ή στην πρώτη εμφάνιση σεισμού, πλημμύρας και άλλων καταστροφών;
  • Είναι βελτίωση να αλλάζουν οι μαθητές μας εκπαιδευτικό κάθε χρόνο  ή πολλές φορές 2-3 φορές μέσα στο χρόνο, εξαιτίας της επιλογής των κυβερνήσεων να μη διορίζουν όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, που είναι προϋπόθεση για την παιδαγωγική σχέση και συνέχεια;
  • Είναι βελτίωση οι μαθητές μας απέναντι στη μάχη τους για τη μόρφωση, να συναντούν τον κόφτη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε εκτός ΑΕΙ 40.000 μαθητές και της Τράπεζας Θεμάτων και να μετατρέπονται σε εμπόρευμα για τα ιδιωτικά κολέγια;
  • Είναι βελτίωση, μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο από κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση των τεράστιων μορφωτικών κενών, που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας της δικής τους διαχείρισης; 

Θα μπορούσαμε να θέσουμε ακόμα πολλά ερωτήματα και σε όλα η απάντηση, που όλοι θα δίναμε, είναι ένα βροντερό ΟΧΙ! Η κυβέρνηση ακόμα ισχυρίζεται, με κάθε τρόπο και μέσο, ότι οι εκπαιδευτικοί δε θέλουν να αξιολογηθούν! Και απαντάμε ξεκάθαρα: λένε ψέματα!

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ προωθούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ο αγώνας των εκπαιδευτικών τους δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες, γι’ αυτό επιλέγουν τον δρόμο του αυταρχισμού, της καταστολής και της συκοφαντίας. Δε μας φοβίζουν όμως. Μένουμε όρθιοι. Αυτό το οφείλουμε στους μαθητές μας.  

Οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι διδασκόντων:

  • Καθημερινά οργανώνουν, εκτιμούν και αναπροσαρμόζουν το μάθημά τους!
  • Καθημερινά εξετάζουν κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά τους, με πενιχρά μέσα και χωρίς καμία επιμόρφωση (μιας και τέτοια έχει να γίνει 12 χρόνια), προσπαθούν να δώσουν ό,τι καλύτερο στους μαθητές τους!     
  • Βιώνουν μαζί σας κοινά άγχη και αγωνίες για την πρόοδο των παιδιών. Για τις δυσκολίες που συναντάνε σε μια σειρά διδακτικά αντικείμενα. Για τις ανισότητες που οξύνονται χρόνο με τον χρόνο. Το άγχος για να προχωρήσει η ύλη, για να μη μείνει κανένα παιδί πίσω, προκειμένου τα παιδιά να κατακτήσουν βασικές γνώσεις, αναγκαίες για την εξέλιξη και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.

Σε τίποτα από όλα τα παραπάνω, δυστυχώς, δε συμβάλουν οι ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας.

Αυτό όμως που πραγματικά επιδιώκουν μέσα από τον παραπλανητικό τίτλο «αξιολόγηση», είναι να διαμορφώσουν σχολεία πολλών ταχυτήτων. Να διαχωρίσουν δηλαδή τα σχολεία σε «καλά» και «κακά», με κριτήριο το κατά πόσο θα μπορούν από μόνα τους, «αυτόνομα» να καλύπτουν τις ανάγκες τους. 

Σχολεία που θα μας μετατρέψουν και εμάς και εσάς τους γονείς σε επαίτες! Θα ζητιανεύουμε από χορηγούς και δωρεές τα αναγκαία, αν θέλουμε να αξιολογηθούμε καλά! Ή θα κληθείτε και πάλι να βάλετε το χέρι στην τσέπη, για να μην έρθουν τα χειρότερα! 

Σχολεία δηλαδή που θα λειτουργούν με όρους επιχείρησης και για τις ανάγκες της αγοράς! Και ξέρουμε πολύ καλά τι θα σημαίνει αυτό για τα σχολεία των εργατογειτονιών, των περιοχών που συγκεντρώνονται μεταναστόπουλα, για τα σχολεία των κοντέινερς! Κακή αξιολόγηση…συγχώνευση…υποβάθμιση!

Και το κυριότερο, επιδιώκουν να χτυπήσουν τα ίδια τα μορφωτικά δικαιώματα και τις ανάγκες των μαθητών μας. Κάθε χρόνο πετσοκόβουν και ένα αντικείμενο που αφορά στη γενική μόρφωση. 

Έτσι λείπει ή έχει μειωθεί κατά πολύ από τα αναλυτικά προγράμματα η καλλιτεχνική παιδεία, οι κοινωνικές επιστήμες, η ποίηση και η λογοτεχνία, η διδασκαλία των φυσικών επιστημών σταθερά υποβαθμίζεται! Και μετά έχουν το θράσος να μας λένε ότι νοιάζονται για την καλλιέργεια κριτικής σκέψης στα παιδιά!

Αγαπητοί γονείς,

Οι εκπαιδευτικοί, δώσαμε τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας τη μάχη, χωρίς τεχνολογικά μέσα και επιστημονική καθοδήγηση, για να κρατήσουμε ανοιχτή την εκπαιδευτική διαδικασία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές μας! Μπροστά σε συστήματα που «έπεφταν», σε οθόνες και μικρόφωνα που έκλειναν, προσπαθώντας να μην αφήσουμε κανένα μαθητή - μαθήτριά μας «πίσω».

Δεν ισχυριζόμαστε από την πλευρά μας ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και δυσκολίες, ότι τα κάνουμε όλα καλά. Άλλωστε, όπως κι εσείς είμαστε εργαζόμενοι, με όλα τα προβλήματα που κι εσείς βιώνετε από την εγκληματική πολιτική της τελευταίας περιόδου – και όχι μόνο! 

Ξέρουμε πολύ καλά τι θα πει ακρίβεια, πετσοκομμένοι μισθοί, απληρωσιά, ανεργία, υποστελεχωμένο σύστημα υγείας – πρόνοιας. Γι’ αυτό βρεθήκαμε μαζί στους αγώνες όλο το τελευταίο διάστημα. Δίπλα στους υγειονομικούς, τους εργαζόμενους του τουρισμού, τους διανομείς…… Με λίγα λόγια στους γονείς των μαθητών μας!

Γι’ αυτό και τώρα υπάρχει η ανάγκη να βρεθούμε και πάλι μαζί. Σε κοινό αγώνα! Ενάντια στο σχολείο που θέλουν να φτιάξουν, του ανταγωνισμού, της ημιμάθειας και της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας και όχι ενάντια στη λεγόμενη «αξιολόγηση», όπως παραπλανητικά ισχυρίζεται η κυβέρνηση. 

Γιατί έχουμε κοινό συμφέρον να παλέψουμε για ένα σχολείο που δε θα διαχωρίζει τα παιδιά ανάλογα με τις οικονομικές-κοινωνικές δυνατότητες της οικογένειάς τους, το χρώμα ή τη φυλή! Θα παρέχει ολόπλευρη μόρφωση σε όλους και όχι σε λίγους και εκλεκτούς! Για ένα σχολείο πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων του κάθε μαθητή. Για το σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, μακριά και έξω από την αντιδραστική αντίληψη ότι υπάρχουν παιδιά «που δεν παίρνουν τα γράμματα»! 

Γιατί αντιθέτως, όλα τα παιδιά, μπορούν και πρέπει να γίνουν πρωταγωνιστές και δημιουργοί μιας καλύτερης κοινωνίας και σε αυτή την υπόθεση οφείλουμε όλοι, εκπαιδευτικοί και γονείς, να καταθέσουμε όλες μας τις δυνάμεις! 

Έχε το νου σου στο παιδί, υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα! 

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021

Για τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και τη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ Λέσβου.

 Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου επί σειρά ετών έχει αναδείξει, ως κύριο αίτημα και προϋπόθεση για τη στοιχειώδη λειτουργία των Σχολείων, τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Η θέση μας αυτή επιβεβαιώνεται από την πραγματικότητα, αφού, παρά τον πρόσφατο διορισμό 11.700 μόνιμων εκπαιδευτικών (Γενική Εκπαίδευση), οι πάγιες ανάγκες των Σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό όχι μόνο δεν καλύφθηκαν, αλλά η σχολική χρονιά ξεκίνησε με περίπου 40.000 κενά, τα οποία για άλλη μια χρονιά καλούνται να καλύψουν έκτακτοι ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί. Σχεδόν ένα μήνα μετά το πρώτο κουδούνι, περίπου 8.000 είναι τα κενά που παραμένουν ακάλυπτα σε όλη την Ελλάδα. Κενά, όμως, συνεχίζουν να υπάρχουν και στα Σχολεία της Λήμνου, επηρεάζοντας αρνητικά τη λειτουργία τους, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται γνωστικά κενά και ελλείψεις στους μαθητές μας, που έρχονται να προστεθούν στα τεράστια κενά που προκλήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια από το κλείσιμο των σχολείων. Αναλυτικά τα παραμένοντα κενά των σχολείων της Λήμνου είναι: 


ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΡΙΝΑΣ             ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΟΥΔΡΟΥ                      ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΙΒΑΔΟΧΩΡΙΟΥ

 1 κενό Φιλολόγου (Ένταξη)      1 κενό Φιλολόγου (Ένταξη)                    1 κενό Φιλολόγου (Ένταξη)

 15 ώρες ΠΕ04 (Ένταξη)            1 κενό ΠΕ03 ή ΠΕ04 (Ένταξη)               1 κενό ΠΕ03 ή ΠΕ04 (Ένταξη) 

 09 ώρες Εργ. Δεξιοτήτων          5 ώρες Γαλλικών                                     10 ώρες Τεχνολογία

 03 ώρες ΠΕ80                                                                                             05 ώρες Γεωγραφία

02 ώρες ΠΕ86                                                                                              03 ώρες Εργ. Δεξιοτήτων


ΕΠΑΛ ΜΥΡΙΝΑΣ                         ΕΠΑΛ ΜΟΥΔΡΟΥ                                ΓΕΛ ΜΟΥΔΡΟΥ 

30 ώρες ΠΕ80                         09 ώρες Αγγλικών 1 κενό Οικονομολόγου   

20 ώρες ΠΕ86              1 κενό ΠΕ88.04 (Διατροφής)                03 ώρες Εργ. Δεξιοτήτων  

23 ώρες Νοσηλευτικής                              

15 ώρες Φυσικοθεραπευτή        ΕΣΠ/ΝΟ Γ/ΣΙΟ ΜΕ Λ.Τ ΜΥΡΙΝΑΣ       ΕΕΕΕΚ ΡΕΠΑΝΙΔΙΟΥ

06 ώρες ΠΕ84 02 ώρες Φυσική Αγωγή                             10 ώρες Λογοθεραπευτή

04 ώρες ΠΕ04.02                                                                                           15 ώρες Κοινωνικού Λειτουργού

                                                                                                                        15 ώρες Φυσικοθεραπευτή



  Όλη αυτή την εικόνα απορρύθμισης της λειτουργίας των σχολείων έρχεται να συμπληρώσει για άλλη μια φορά η απαράδεκτη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ Λέσβου, σε σχέση με τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, που δυσχεραίνει αντί να διευκολύνει τη σχολική πραγματικότητα, αλλά και τη ζωή και τους όρους εργασίας των συναδέλφων, υποβαθμίζοντας την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές. Ο τρόπος λειτουργίας του ΠΥΣΔΕ Λέσβου καταστρατηγεί προβλεπόμενες διαδικασίες, αδιαφορώντας και συχνά παραβιάζοντας κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, και προκαλώντας αισθήματα αδικίας στους συναδέλφους και αναστάτωση στη λειτουργία των σχολείων. 

  Καταρχάς, θεωρούμε απαράδεκτο, ενώ τα μαθήματα έχουν ήδη αρχίσει, οι συνάδελφοι να μην έχουν επίσημη ενημέρωση από τη Διεύθυνση για το πού πρέπει να παρουσιαστούν και να διδάξουν την επόμενη ημέρα. Την ίδια στιγμή, να διακινούνται ανάμεσα στο ΠΥΣΔΕ και σε Διευθυντές Σχολείων αρχεία excel με τις άτυπες διαθέσεις και τοποθετήσεις των συναδέλφων, εν αγνοία τους, και να πιέζονται να παρουσιαστούν σε Σχολεία κατόπιν προφορικών εντολών. Επιπλέον, είναι ανεπίτρεπτο το ΠΥΣΔΕ να δρομολογεί τη μετακίνηση συναδέλφων - εν αγνοία τους - από το σχολείο τοποθέτησής τους σε άλλη σχολική μονάδα, τη στιγμή που οι συνάδελφοι και επιθυμούσαν και δικαιούνταν να παραμείνουν στη θέση τους. Σε μία από τις περιπτώσεις, μάλιστα, “φρόντισαν” να καλέσουν και αναπληρωτή για την κάλυψη του κενού που θα δημιουργούσαν. 

  Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου πριν από την έναρξη κάθε νέας σχολικής χρονιάς κρούει έγκαιρα τον κώδωνα του κινδύνου, ζητώντας να ακολουθούνται επακριβώς και με διαφάνεια όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, ώστε να μην προστίθενται στη λειτουργία των σχολείων επιπλέον προβλήματα από αυτά που έτσι κι αλλιώς προκαλεί η κυβερνητική πολιτική υποβάθμισης της Παιδείας. Συγκεκριμένα, ζητάμε από το ΠΥΣΔΕ Λέσβου:

  • να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για τις τοποθετήσεις
  • να υπάρχει δημοσιοποιημένος αναλυτικός πίνακας με τα στοιχεία των εκπαιδευτικών, μόνιμων και αναπληρωτών (μόρια, σειρά προτίμησης σχολείων) 
  • να υπάρχει δημοσιοποιημένος πίνακας με όλες τις οργανικές θέσεις (να φαίνονται αναλυτικά οι διαθέσιμες ώρες)
  • να γίνονται άμεσα οι τοποθετήσεις στις οργανικές θέσεις (οργανικά υπεράριθμοι, βελτίωση, διάθεση ΠΥΣΔΕ)
  • να ακολουθεί η συμπλήρωση ωραρίου για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν ωράριο στην οργανική τους θέση να έχουν γνώση των πραγματικών λειτουργικών κενών και να δηλώνουν σχολεία με σειρά προτίμησης και χωρίς βέβαια να σέρνεται η διαδικασία αυτή μέχρι τον Οκτώβρη
  • να υπάρχει ξεκάθαρος και ακριβής πίνακας με τα λειτουργικά κενά για τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, τους νεοδιόριστους, τους εκπαιδευτικούς που πήραν απόσπαση και τους αναπληρωτές (να φαίνονται αναλυτικά οι ώρες)

Καλούμε το ΠΥΣΔΕ Λέσβου να τηρεί απαρέγκλιτα και για όλους τις τυπικές διαδικασίες που προβλέπονται από τα σχετικά προεδρικά διατάγματα σε σχέση με τις τοποθετήσεις των συναδέλφων, ώστε να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και το αίσθημα ισότιμης αντιμετώπισης όλων των συναδέλφων. Καλούμε τους συναδέλφους να επικοινωνούν άμεσα με την ΕΛΜΕ σε κάθε περίπτωση που επιχειρείται καταστρατήγηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, ώστε τα όποια προβλήματα να αντιμετωπίζονται συλλογικά και να μην αδικείται κανείς.