Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022

Μπάχαλο στα σχολεία εν μέσω κακοκαιρίας με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ.




Τις τελευταίες ώρες οι εργαζόμενοι και συνολικά ο πληθυσμός σε πολλές περιοχές της χώρας έρχονται αντιμέτωποι με το κύμα κακοκαιρίας που είχε ανακοινωθεί εδώ και αρκετές μέρες. Δεν είναι όμως μόνο «ο κακός μας ο καιρός». Έρχονται στην επιφάνεια, για μια ακόμα φορά, οι τεράστιες ελλείψεις του κρατικού σχεδιασμού, της πολιτικής προστασίας και των κρατικών υποδομών. Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση καταφεύγει σε ανέξοδες συστάσεις προτάσσοντας την «ατομική ευθύνη» για να καλύψει την ανεπάρκειά της.  

Η πρώτη μέρα της κακοκαιρίας επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά τους φόβους και τις προειδοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων για τα ανύπαρκτα μέτρα της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Με αποκλειστική τους ευθύνη, γίναμε μάρτυρες ενός απίστευτου μπάχαλου στα σχολεία. Οι «διθυραμβικές» ανακοινώσεις ότι λειτούργησαν πάνω από 46.000 διαδικτυακές τάξεις, μόνο οργή και χλεύη μπορούν να προκαλέσουν. Αποδεικνύουν πως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η επικοινωνιακή πολιτική και σε καμία περίπτωση η ουσία. 

Σήμερα, πρώτη μέρα της κακοκαιρίας, είδαμε συναδέλφους να προσπαθούν από το πρωί να πάνε στα σχολεία τους για να κάνουν τηλεκπαίδευση και κάποιοι να τραυματίζονται εξαιτίας του παγετού, όπως π.χ. η συναδέλφισσα στο Μαρούσι. Παρά τον επαρκέστατο χρόνο που είχαν στη διάθεσή τους, οι οδηγίες για τηλεκπαίδευση στάλθηκαν λίγο πριν τα μεσάνυχτα χθες Κυριακή 23/1, με αποτέλεσμα η οποιαδήποτε σκέψη για προετοιμασία του μαθήματος να μοιάζει ανέκδοτο. Χιλιάδες γονείς δεν είχαν τι να κάνουν με τα παιδιά τους, μιας και δεν προβλέφθηκε ούτε καν ειδική άδεια, ενώ χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για την περιβόητη τηλεκπαίδευση.

Ταυτόχρονα, υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις που οι συνάδελφοι έγιναν δέκτες αυταρχικής συμπεριφοράς στελεχών της εκπαίδευσης, απειλών και πιέσεων για παροχή τηλεκπαίδευσης, είτε με φυσική παρουσία στα σχολεία, είτε από το σπίτι, ακόμα κι αν δεν είχαν στη διάθεσή τους τον απαιτούμενο εξοπλισμό! Με νέο έγγραφό του, ο Γ.Γ του ΥΠΑΙΘ επιμένει να στέλνει ανεφάρμοστες και εκτός τόπου οδηγίες για διενέργεια τηλεκπαίδευσης στα κλειστά σχολεία. Το ΥΠΑΙΘ όχι απλά δε λαμβάνει υπόψη του τα σοβαρά προβλήματα στις υποδομές και τον εξοπλισμό, το γεγονός ότι χιλιάδες μαθητές δε διαθέτουν τεχνολογικά μέσα (άρα αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση), το γεγονός ότι χιλιάδες, επίσης, εκπαιδευτικοί έχουν μικρά παιδιά στο σπίτι, αλλά κυρίως δε δείχνει να καταλαβαίνει ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι η τηλεκπαίδευση υπό αυτές τις συνθήκες, όχι απλά δε στηρίζει ουσιαστικά τους μαθητές και δεν καλύπτει κενά, αντιθέτως μετατρέπεται σε «καρικατούρα» εκπαίδευσης.  

Ξεκαθαρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δε θα συμβάλουμε σε αυτό το θέατρο του παραλόγου!

Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας αξιοποιήσαμε την τηλεκπαίδευση, με αποκλειστικά δικό μας εξοπλισμό, με προσωπικά έξοδα, για τα οποία ποτέ δεν αποζημιωθήκαμε και χωρίς επιμόρφωση, δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό και στηρίξαμε τους μαθητές μας με όλους τους τρόπους. Δε θα δεχτούμε, όμως, η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται λάστιχο στο όνομα των "έκτακτων συνθηκών" κατά το δοκούν!

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ να αναλάβουν την ευθύνη τους  για την ομαλή επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων, να καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικούς, να λύσουν το ζήτημα της θέρμανσης σε όλα τα σχολεία, να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες επισκευές και καθαρισμούς στα σχολεία, να εξασφαλίσουν την ασφαλή μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών τις επόμενες ημέρες, μόλις κοπάσουν τα καιρικά φαινόμενα, και να σταματήσουν τις ανέξοδες δηλώσεις, τις επικοινωνιακές φανφάρες και τις απειλές. 

Επισημαίνουμε προς όλους/όλες τους/τις συναδέλφους:

Α) Τις επόμενες ημέρες, και για όσο θα διαρκέσει η κακοκαιρία και τα σχολεία θα είναι κλειστά, να μη μεταβούν στα σχολεία, να προστατεύσουν την ασφάλεια και την υγεία τους. Κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει για το αντίθετο.  Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας συνάδελφος.

Β) Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν από το σπίτι τους, και με δικά τους μέσα, την τηλεκπαίδευση. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών μέσων και η αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης από το σπίτι, για οποιονδήποτε λόγο, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους.

Γ) Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με συλλογικό τρόπο, να ενημερώσουν τους γονείς των μαθητών για τους λόγους που δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί η τηλεκπαίδευση, για το ότι υπό αυτές τις συνθήκες δε θα επιτρέψουν να δημιουργηθούν ακόμα μεγαλύτερες ανισότητες στους μαθητές και να απαξιωθεί η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία. 

Δ) Δε θα γίνει αποδεκτή καμία αυθαιρεσία ή αυταρχική συμπεριφορά. Κάθε οδηγία του ΥΠΑΙΘ που παραβιάζει όλα τα παραπάνω πρέπει άμεσα να καταγγέλλεται στα σωματεία. Σε κάθε περίπτωση το Σωματείο καλύπτει με κάθε τρόπο τους συναδέλφους. 

Οι εκπαιδευτικοί, αυτές τις δύσκολες ώρες, στεκόμαστε στο πλευρό των μαθητών μας και των οικογενειών τους, με ιδιαίτερη φροντίδα για όσους έχουν ανάγκη, ιδιαίτερα για εκείνους που πλήττονται από την ενεργειακή φτώχεια, για να εξασφαλιστεί η  λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των οδικών αξόνων, ειδικά η πρόσβαση σε κρίσιμες υποδομές όπως τα νοσοκομεία.  

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

Για το κλείσιμο των σχολείων λόγω κακοκαιρίας και την τηλεκπαίδευση.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, 

Τα σχολεία, σε ένα μεγάλο μέρος της χώρας, κλείνουν λόγω των καιρικών συνθηκών! Τα ανύπαρκτα μέτρα για την πανδημία, η άρνηση της κυβέρνησης να μειώσει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη, το κυβερνητικό σχέδιο «ανοιχτές πόρτες και παράθυρα», σε συνδυασμό με τις απαρχαιωμένες ή ανύπαρκτες υποδομές και τα προβλήματα θέρμανσης των σχολείων, δημιουργούν για μια ακόμα φορά μια εκρηκτική κατάσταση!

Το μόνο μέτρο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι η τηλεκπαίδευση για τα σχολεία που κλείνουν. Ήδη μια σειρά Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στέλνουν οδηγίες για ενεργοποίηση του «αμαρτωλού» WEBEX τις επόμενες μέρες.

Θέλουμε να ρωτήσουμε τους «φωστήρες» του Υπ. Παιδείας, τι θα γίνει με τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές που δε διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό στα σπίτια τους, τους συναδέλφους που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων για την τηλεκπαίδευση; Αύριο, εκείνους δε θα τους πιάσουν τα καιρικά φαινόμενα; Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι θα μετακινηθούν με ασφάλεια, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στα μέσα της τηλεκπαίδευσης; Τι θα γίνει χωρίς «ειδική άδεια» για όλους τους γονείς; Ποιος θα κρατήσει τα παιδιά στο σπίτι; Τι θα γίνει με τους συναδέλφους που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και καλούνται τα ίδια να παρακολουθήσουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης;

Είναι υποκριτικό το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για χάσιμο των μαθημάτων λόγω χιονιά καθώς εξακολουθεί να μην καλύπτει τα χιλιάδες λειτουργικά κενά, που υπάρχουν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και τα χιλιάδες κενά λόγω covid που συνεχώς προστίθενται και καθημερινά χάνονται χιλιάδες ώρες μαθημάτων. 

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν την τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά μας για σχολεία με ασφάλεια και υγειινή.

Απαιτούμε:

  • Να αποσυρθούν εδώ και τώρα όλες οι οδηγίες περί υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα σχολεία που κλείνουν λόγω καιρού. 
  • Το ΥΠΑΙΘ να καλύψει εδώ και τώρα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς. Αυτή είναι η βασικότερη προϋπόθεση για την αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών.  
  • Εδώ και τώρα να δοθεί έκτακτη άδεια, με 100% αποζημίωση, στους γονείς όπου θα είναι κλειστά τα σχολεία των παιδιών τους.

Επισημαίνουμε ότι,  με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο που επικαλούνται, το ΥΠΑΙΘ και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης: 

Α) Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν από το σπίτι τους, και με δικά τους μέσα, την τηλεκπαίδευση. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους.

Β) Το ΥΠΑΙΘ και οι Δ/νσεις εκπαίδευσης οφείλουν να παρέχουν όλα τα τεχνολογικά μέσα εντός της σχολικής μονάδας και για όλους τους εκπαιδευτικούς. Είναι δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών να ζητήσουν να παραβρεθούν στα σχολεία τους για κάθε είδους καθήκον που τους ανατίθεται. 

Γ) Επιπλέον, με δεδομένα τα παραπάνω, σε περιπτώσεις όπου οι καιρικές συνθήκες κάνουν δύσκολη ή επικίνδυνη την πρόσβαση των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να μεταβούν.  Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας συνάδελφος. 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας αξιοποιήσαμε την τηλεκπαίδευση, με αποκλειστικά δικό μας εξοπλισμό, με προσωπικά έξοδα, για τα οποία ποτέ δεν αποζημιωθήκαμε και χωρίς επιμόρφωση, δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό και στηρίξαμε τους μαθητές μας με όλους τους τρόπους. Δε θα δεχτούμε, όμως, η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται λάστιχο στο όνομα των "έκτακτων συνθηκών" κατά το δοκούν! Σήμερα είναι ο καιρός, χθες ήταν οι μαθητικές καταλήψεις και η απόπειρα να μετατραπούν οι καθηγητές σε καταδότες των αγωνιζόμενων μαθητών, αύριο θα είναι η αδυναμία του κράτους να στείλει εκπαιδευτικούς σε μια σειρά περιοχές. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι φάρμακο δια πάσαν νόσο!

  • Εδώ και τώρα μέτρα για κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.
  • Τα σωματεία θα σταθούν στο πλευρό όλων των εκπαιδευτικών απέναντι σε κάθε απειλή και διοικητή αυθαιρεσία.
  • Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οφείλουν άμεσα να πάρουν θέση! Να απαιτήσουν από το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει την εγκύκλιο για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση και να καλύψουν με όλα τα μέσα τους εκπαιδευτικούς που δέχονται πιέσεις και εκβιασμούς.


Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

Eκπτωτικά εισιτήρια για τα μέλη της ΕΛΜΕ για την παράσταση "Η Κυρά της Ρω" (Δευτέρα 24/1).

Ενημερώνουμε τα μέλη της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου ότι μετά από επικοινωνία με τη διοργανώτρια εταιρία εξασφαλίσαμε έκπτωση για τα μέλη μας για τη θεατρική παράσταση «Η Κυρά της Ρω» (Δευτέρα 24/1 στις 21:00 στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο «Μαρούλα»). Το κόστος του εισιτηρίου διαμορφώνεται ειδικά για τα μέλη μας στα €8. Επειδή μας ζητήθηκε από την εταιρία να γίνει μια ομαδική κράτηση για καλύτερο έλεγχο και διευκόλυνση της διαδικασίας, σας ενημερώνουμε ότι όσες και όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να προμηθευτούν εκπτωτικό εισιτήριο, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με την ΕΛΜΕ μέχρι την Κυριακή 23/1 στις 14:00 και να κάνουν την κράτησή τους. Η προπώληση των εισιτηρίων θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 24/1 από τις 13:00 ως τις 14:30 με την επίδειξη της κάρτας μέλους της ΕΛΜΕ στο εστιατόριο «Κάστρο» στο παλιό λιμάνι της Μύρινας.

Λίγα λόγια για την παράσταση:

Η παράσταση βασίζεται στην ομώνυμη νουβέλα του βραβευμένου Γιάννη Σκαραγκά, και είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της Δέσποινας Αχλαδιώτη, της ελληνίδας χήρας που έγινε γνωστή ως Κυρά της Ρω από το όνομα του μικρού νησιού, στο οποίο έζησε μόνη από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι τα βαθιά γεράματά της. Μετά την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, η Δέσποινα Αχλαδιώτη έγινε μια ηρωική φυσιογνωμία.

Ελάτε να ζήσουμε μαζί μια σπάνια θεατρική εμπειρία, φωτίζοντας από την αρχή τη ζωή μιας γυναίκας που έγινε θρύλος μέσα από την ελπίδα, τη γενναιότητα και την εξαιρετική της τρυφερότητα. Η Κυρά της Ρω είναι μια αξέχαστη παράσταση που τιμά όλα όσα αντιπροσωπεύει η κοινή μας ανθρωπιά. Πρόκειται για μια διαχρονική ιστορία για γυναίκες που αγωνίζονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο χωρίς μνήμη και χώρο για αυτές.

Γραμμένο με ιδιαίτερη ποιητικότητα, συμπόνια και χιούμορ, και με τον αέρα της καθηλωτικής ερμηνείας της Φωτεινής Μπαξεβάνη, η Κυρά της Ρω είναι μια συγκλονιστική παράσταση που ξεκινά από μια εποχή και έναν τόπο για να περιγράψει μια πανανθρώπινη ιστορία.

Η Κυρά της Ρω θα κάνει την καρδιά σας να χτυπήσει δυνατά.

Το έργο παρουσιάστηκε σε διαφορετικές παραστάσεις και εκτός Ελλάδας, στην Κύπρο, στις ΗΠΑ και στην Αυστραλία. Η παράσταση παρουσιάζεται σε νέα σκηνοθεσία του Σταύρου Λίτινα.

Ερμηνεία : Φωτεινή Μπαξεβάνη

Κείμενο: Γιάννης Σκαραγκάς

Σκηνοθεσία / Σκηνικά / Κοστούμια: Σταύρος Λίτινας

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Μουσική / Σχεδιασμός ήχου: Φωτεινή Μπαξεβάνη

Τα τραγούδια της παράστασης τραγουδάει η Βιολέτα Ίκαρη

Έπαιξαν οι μουσικοί: Φώτης Σιώτας (Βιολί, Βιόλα), Δημήτρης Λάππας (Κιθάρα, Τζουράς),

Νίκος Παραουλάκης (Νέι, Πνευστά), Βαγγέλης Καρίπης (Κρουστά)

Σχεδιασμός Αφίσας: Δημοσθένης Γαλλής

Φωτογραφίες, Βίντεο: Πάτροκλος Σκαφίδας



Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022

Απόφαση συμμετοχής στην πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ το Σάββατο 22 Ιανουαρίου στις 15:00 στην Γκράβα και πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου στις 18:00 στην πλατεία ΟΤΕ.

Παρά την αγωνιώδη προσπάθεια της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσουν μια μαγική εικόνα τις πρώτες ημέρες ανοίγματος των σχολείων, μιλώντας για «κάποιες αναμενόμενες αρρυθμίες», η κατάσταση δυστυχώς είναι πολύ διαφορετική. Η κατάσταση που διαμορφώνεται είναι τραγελαφική. 

H κυβέρνηση της ΝΔ πανηγυρίζει γιατί με το άνοιγμα των σχολείων εντοπίστηκαν 25.000 κρούσματα μαθητών και εκπαιδευτικών! Κρύβει, όμως, το γεγονός ότι οι 10.000 εξ' αυτών, που βρέθηκαν θετικοί, βρίσκονταν στα σχολεία, δημιουργώντας αντικειμενικά μια επικίνδυνη αλυσίδα υπερμετάδοσης, στο πλαίσιο των απαράδεκτων πρωτοκόλλων λειτουργίας των σχολείων.

Πάνω από 7.500 εκπαιδευτικοί νοσούν ή είναι στενές επαφές και λείπουν από τα σχολεία. Αυτός ο αριθμός των εκπαιδευτικών θα μεγαλώσει τις επόμενες ημέρες, αφού τα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοΐου. Τα χιλιάδες έκτακτα κενά έρχονται να προστεθούν στα πάνω από 5.500 λειτουργικά κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στα πάνω από 3.500 χιλιάδες στην δευτεροβάθμια, που δεν έχουν καλυφθεί μέχρι στιγμής. Το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται με την ανακοίνωση από το ΥΠΑΙΘ τρίμηνων προσλήψεων αναπληρωτών που θα απολυθούν τον Απρίλιο. 

Διαμορφώνεται ένα κυριολεκτικό μπάχαλο στα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης. Το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο της κυβέρνησης για το κουκούλωμα των χιλιάδων κενών με συγχωνεύσεις τμημάτων, δηλαδή στοίβαγμα 25, 26, 27 και 28 μαθητών, ακόμα και διαφορετικών τάξεων, σε αίθουσες κλουβιά, κόντρα ακόμα και στις οδηγίες που έδινε το ίδιο το Υπουργείο πριν τα Χριστούγεννα ώστε να μην υπάρχει πρόσμειξη μαθητών, είναι απαράδεκτο. Είναι τραγικό να διαλύεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, να κλείνουν ολοήμερα, να καταργούνται διδακτικές ώρες, εκπαιδευτικοί σε τμήματα ΖΕΠ ή παράλληλης στήριξης να καλούνται να αναλαμβάνουν τάξεις, αφήνοντας αστήριχτους τους μαθητές τους. Τόσο πολύ ενδιαφέρεται το Υπουργείο Παιδείας για την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία.

Παρά την ηρωική προσπάθεια των χιλιάδων συναδέλφων να κρατήσουν όρθια τα σχολεία όσο παραμένουν σε ισχύ τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορωνοΐου στα σχολεία, όπως το απαράδεκτο 50%+1 για το κλείσιμο τμήματος, ή ο περιορισμός της καραντίνας σε 5 ημέρες, τα σχολεία θα μετατρέπονται σε εστίες υπερμετάδοσης, εκτός και αν αυτός είναι τελικά ο στόχος της κυβέρνησης. 

Η κατάσταση στα σχολεία δεν πρόκειται να ομαλοποιηθεί με ευχολόγια, δηλώσεις στα ΜΜΕ και δελτία τύπου, με απόκρυψη της πραγματικότητας. Εδώ και τώρα, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας χρειάζεται να ακούσουν με προσοχή τα αιτήματα μας, να ικανοποιήσουν τις δίκαιες και επιστημονικά τεκμηριωμένες διεκδικήσεις μας και να σταματήσουν να ρισκάρουν και να φορτώνουν τα πάντα στην ατομική ευθύνη και το φιλότιμο των εκπαιδευτικών.

Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ, ειδικά μέσα στις συνθήκες αυτές, με τον αυταρχισμό, τις απειλές και τα «εντέλλεσθε», να επιχειρεί την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, της κατηγοριοποίησης των σχολείων. Κάτω από τη γενική κατακραυγή, προχώρησε σε μια ακόμα μετάθεση της ημερομηνίας υλοποίησης της Β΄ φάσης της αξιολόγησης για τις 26/1, επιβεβαιώνοντας ότι η λεγόμενη αξιολόγηση έχει μετατραπεί σε καρικατούρα!

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων.
  • Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως, όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας, για να μην σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. 
  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας (π.χ. μάσκες ΚΝ95) σε όλο το προσωπικό στα σχολεία. 
  • Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεση των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
  • Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς και για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.
  • Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
  • Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης. 
  • Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.  
  • Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Να καταργηθούν οι νόμοι 4692/20, 4823/21, 4547/2018.
  • Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα των ΜΚ 2015- 2017, στήριξη όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους. 


Συντονίζουμε τη δράση μας με τους γονείς, τους μαθητές και όλους τους εργαζόμενους.


Τις επόμενες ημέρες:

  • Προχωράμε σε Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 20/1 στην πλατεία ΟΤΕ στη Μύρινα στις 6 μ. μ.


  • Συμμετέχουμε και καλούμε τα Δ.Σ. όλων των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να συζητήσουν και να αποφασίζουν την συμμετοχή τους στην  πανελλαδική  σύσκεψη το Σάββατο 22/1, στο θεατράκι της Γκράβας, Ταϋγέτου 60 Αθήνα, με το πλαίσιο δράσης και αποφάσεις τους, με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας, με απεργίες, συλλαλητήρια, απεργία-αποχή από  την αξιολόγηση,  τοπικές δράσεις και εκδηλώσεις, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους για την ανατροπή του αντιεκπαιδευτικού νόμου.  
  • Για τους συναδέλφους της επαρχίας, εκπροσώπους σωματείων που θα πάρουν απόφαση συμμετοχής στη σύσκεψη και δεν μπορούν να μετακινηθούν στην Αθήνα θα υπάρχει πρόβλεψη διαδικτυακής σύνδεσης και παρέμβασης.


 

 

Νέο αίτημα για σίτιση μονίμων εκπαιδευτικών που δεν κατοικούν μόνιμα στη Λήμνο στη στρατιωτική λέσχη Μύρινας.

 Σας επισυνάπτουμε και πάλι το από τις 7-9-2021 αίτημα των μονίμων συναδέλφων μας που δεν κατοικούν μόνιμα και δεν κατάγονται από τη Λήμνο, για να μπορούν να σιτίζονται στη Λέσχη Αξιωματικών της Μύρινας, για το οποίο δεν είχαμε μέχρι τώρα επίσημη απάντηση και παρακαλούμε να μας απαντήσετε γραπτώς για να ενημερώσουμε υπεύθυνα τους συναδέλφους μας.

  Σας ενημερώνουμε ότι το αίτημά μας αυτό είχε γίνει δεκτό τα τελευταία χρόνια από τις αντίστοιχες διοικήσεις.




Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022

Ψήφισμα καταγγελίας για διώξεις συναδέλφων.

Δε θα περάσει ο εκφοβισμός και η τρομοκρατία!

 Να σταματήσει κάθε διαδικασία πειθαρχικής δίωξης εκπαιδευτικών στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταδικάζει την άδικη και εκδικητική δίωξη συναδέλφων εκπαιδευτικών του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας που παραπέμπονται σε πειθαρχικό συμβούλιο επειδή υπερασπίστηκαν το δικαίωμα των μαθητών να έχουν τον εκπαιδευτικό τους στην τάξη από την αρχή της χρονιάς, επειδή άσκησαν το νόμιμο δικαίωμά τους να ενημερωθούν γραπτά για τις αποφάσεις της διοίκησης, επειδή άσκησαν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα μέσα από το σωματείο τους.   

Η Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας, αντί να αναλάβει τις ευθύνες της για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο 10ο Δ.Σ. Χαλκίδας από την αρχή της χρονιάς, εξ αιτίας των κενών σε εκπαιδευτικούς, προχωράει σε πειθαρχικές διώξεις. Αντί να καλύψει άμεσα το κενό σε εκπαιδευτικό της ΣΤ΄ Δημοτικού, που δημιουργήθηκε λόγω άδειας της εκπαιδευτικού, επιχειρεί να συγκαλύψει το πρόβλημα, να κουκουλώσει τις ελλείψεις και να φορτώσει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς. Μέσα από προφορικές εντολές και αυθαιρεσίες επιδίωξε να επιβάλει ένα καθεστώς «συνδιδασκαλίας» σε δύο τμήματα με 36 μαθητές. Μάλιστα από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχει αφήσει χωρίς εκπαιδευτικούς και τις δύο τάξεις ΖΕΠ στο συγκεκριμένο σχολείο. 

Το Υπουργείο Παιδείας και η Δ/νση Εκπαίδευσης επιλέγουν να αγνοούν παιδιά που από την αρχή της χρονιάς σημειώνουν πολλές ή συνεχόμενες απουσίες και, αντί να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε αυτά τα παιδιά να ενταχθούν ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία, κάνουν ακριβώς το αντίθετο, επιχειρούν να τα εξαφανίσουν και με αυθαίρετες διαδικασίες να εξαναγκάσουν τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, παράνομα, να προχωρήσουν σε συνένωση τμημάτων. 

Μάλιστα, συναδέλφισσα, νεοδιόριστη εκπαιδευτικός του σχολείου, δασκάλα ενός εκ των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ Δημοτικού, ενεργή συνδικαλιστικά και γνωστή για την δράση της στη περιοχή, διώκεται με την αιτιολογία ότι «προέτρεψε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να προχωρήσουν σε διαμαρτυρίες προς τη Δ/νση Π.Ε. Εύβοιας»! 

Δε θα επιτρέψουμε να επιβληθεί καθεστώς τρόμου στα σχολεία μας! Οι εκπαιδευτικοί έχουν φωνή και αυτή δεν πρόκειται να φιμωθεί. Αποτελεί προσβολή προς τους χιλιάδες συναδέλφους, που εδώ και δύο χρόνια δίνουν τη μάχη να κρατήσουν όρθια τα σχολεία, χωρίς καμία στήριξη, να σέρνονται στο τέλος και στα πειθαρχικά επειδή διεκδικούν τα αυτονόητα. 

Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι η κορυφή του παγόβουνου μιας απαράδεκτης προσπάθειας της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ να συγκαλύψουν τα κενά στα σχολεία, να συμπτύξουν και να συγχωνεύσουν τμήματα ακόμα και εν μέσω της σχολικής χρονιάς. Είναι συνέχεια πιέσεων αλλά και των παράνομων προφορικών εντολών στις οποίες προχωρούν πολλές Δ/νσεις Εκπαίδευσης, με εντολή του ΥΠΑΙΘ, για υποχρεωτικές υπερωρίες, μετακινήσεις εκπαιδευτικών και «φύλαξη» μαθητών προκειμένου να μη βγουν στην επιφάνεια τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, κενά που πολλαπλασιάζονται το τελευταίο διάστημα από τα κρούσματα κορωνοϊού.

Η κατρακύλα του Υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Εύβοιας δεν είναι τυχαία. Επιθυμούν το νέο σχολείο της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης και της ταξικής διαφοροποίησης, ανάλογα με την τσέπη του κάθε γονιού, να εφαρμοστεί με τον βούρδουλα του φόβου και τις τρομοκρατίας. Πρόκειται για την ίδια λογική της ατομικής ευθύνης στη δουλειά, στην υγεία, στην παιδεία, που «ξαλαφρώνει» το κράτος από τις ευθύνες του και φορτώνει περισσότερα βάρη στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών και την προχωρούν με κάθε τρόπο, με καρότο αλλά ιδιαίτερα με μαστίγιο!

Στηρίζουμε με κάθε τρόπο κάθε εκπαιδευτικό που παλεύει για τη μόρφωση των παιδιών με ουσιαστικό τρόπο και ασφάλεια, έτσι όπως έχουν ανάγκη στις σημερινές συνθήκες. 


Διεκδικούμε, μαζί με τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας και τους συναδέλφους μας στην Εύβοια:

  • Να ανακληθεί κάθε συγχώνευση.
  • Να καλυφθούν άμεσα τα κενά με εκπαιδευτικούς.
  • Να παρθούν ουσιαστικά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά μέτρα, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να περιοριστεί η σχολική διαρροή. 
  • Να ανακληθούν όλες οι συγχωνεύσεις και να καλυφθούν τα εκρηκτικά κενά που υπάρχουν στα σχολεία.
  • Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα.

Απαιτούμε εδώ και τώρα να σταματήσει κάθε πειθαρχική διαδικασία εναντίων των εκπαιδευτικών του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας και ζητάμε από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να στηρίξει με όλα τα μέσα, συνδικαλιστικά και νομικά τους συναδέλφους.

Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των σωματείων της περιοχής ενάντια στις άδικες διώξεις!

Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ/ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ!




Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2022

Ενημερωτικό σε σχέση με την "αξιολόγηση".

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι έφτασε χθές στα σχολεία έγγραφο που υπογράφει ο γενικός γραμματέας π/θμιας και δ/θμιας εκπαίδευσης (επισυνάπτεται) σύμφωνα με το οποίο δίνεται παράταση στην προθεσμία για την ανάρτηση των σχεδίων δράσης μέχρι την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022. Το υπουργείο Παιδείας πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή γιατί βρίσκει απέναντί του σύσσωμο τον κλάδο και τους φυσικούς του συμμάχους, τους γονείς και τους μαθητές. Οι αγώνες μας εμποδίζουν τη κυβέρνηση να προχωρήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη λειτουργία τους με όρους επιχείρησης. Καλούμε τους συναδέλφους να αξιοποιήσουν αυτή την παράταση. Προχωράμε συντεταγμένα με βάση το πρόγραμμα δράσης που σας έχουμε στείλει καλώντας την ομοσπονδία να επαναπροκηρύξει απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σύμφωνα με τη θέληση του κλάδου. 

Το ΔΣ


Δελτίο Τύπου - Συνάντηση εκπροσώπων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με τον Αντιδήμαρχο κ. Γ. Ποντίκα.

Συνάντηση εκπροσώπων της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου
και του ΣΕΠΕ Λήμνου με τον Αντιδήμαρχο Γ. Ποντίκα.

Συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο Γ. Ποντίκα είχαν το πρωί της Τετάρτης 12/1 εκπαιδευτικοί, μέλη των ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου, με σκοπό να ζητήσουν τη συνδρομή του Δήμου Λήμνου στην επίλυσή των αυξημένων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα, τόσο των πάγιων, όσο και εκείνων που οφείλονται στην επιλογή της κυβέρνησης να ανοίξει τα Σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, χωρίς να έχει λάβει κανένα ουσιαστικό επιπλέον μέτρο πρόληψης και προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, παρά την έξαρση της πανδημίας. 

Ενημερώσαμε τον Αντιδήμαρχο για:

  • Τις αυξημένες ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών σε μάσκες και self-test, με την υποχρέωση μάλιστα των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιούν τις αυξημένου κόστους μάσκες ΚΝ-95, και την σημαντική συνακόλουθη οικονομική επιβάρυνση που προκύπτει τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους γονείς των μαθητών μας. Επιπλέον, στηλιτεύσαμε το καθαρά τιμωρητικό μέτρο της υποχρέωσης των λίγων ανεμβολίαστων συναδέλφων μας να διενεργούν rapid και όχι self test, αναλαμβάνοντας οι ίδιοι το κόστος. Λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι σε πρώτη φάση θα ήταν δυνατή η παροχή20 μασκών ΚΝ-95 για κάθε εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, μέσω της Σχολικής Επιτροπής, για την κάλυψη των άμεσων αναγκών του επόμενου μήνα.
  • Την ανάγκη προμήθειας των απαραίτητων ειδικών στολών μιας χρήσης για όλες τις σχολικές μονάδες, ώστε να είναι δυνατή η ορθή διαχείριση ενδεχόμενου κρούσματος στον χώρο του Σχολείου.
  • Το σοβαρό πρόβλημα που έχει προκύψει σε ό,τι αφορά τη μετακίνηση των μαθητών του Γυμνασίου Μούδρου (που δεν διαμένουν στον Μούδρο) μετά τη λήξη της ενισχυτικής διδασκαλίας που λαμβάνει χώρα στο Σχολείο. Ο Αντιδήμαρχος μας ενημέρωσε ότι ο Δήμος δεν μπορεί να δώσει λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα.
  • Τα κενά σε εκπαιδευτικούς που παραμένουν στο ΕΠΑΛ Μούδρου από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς (συγκεκριμένα υπάρχει ανάγκη εκπαιδευτικού Αγγλικών και Γεωπονίας).
  • Το πρόβλημα που έχει προκύψει στο Γυμνάσιο Μύρινας με τα παράθυρα κάποιων αιθουσών που μπάζουν νερά σε περίπτωση βροχόπτωσης, αλλά και τα προβλήματα με τα air-conditionστο ΕΠΑΛ Μύρινας τα οποία χρήζουν συντήρησης/επισκευής.
  • Την ανάγκη αντικατάστασης της σκεπής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και της επισκευής της σκεπής του Ειδικού Σχολείου Καλλιθέας που βάζουν νερά κάθε φορά που βρέχει με τον κίνδυνο καταστροφής υπολογιστών και άλλου εξοπλισμού των σχολείων αυτών.

Τέλος, τα Σωματεία παρέδωσαν στον Αντιδήμαρχο αντίγραφο της πρόσφατης κοινής ανακοίνωσής τους αναφορικά με το άνοιγμα των Σχολείων σε συνθήκες υπερμετάδοσης του κορωνοϊού (ολόκληρη η ανακοίνωση εδώ: http://www.elme-limnou.gr/2022/01/08/κοινή-ανακοίνωση-της-ελμε-και-του-σεπε-4/). Στο πνεύμα της ανακοίνωσης, επαναλάβαμε και στον αντιδήμαρχο τις θέσεις των σωματείων μας σύμφωνα με τις οποίες διεκδικούμε άμεσα:

  • Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων, όπως είναι για τη Λήμνο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας και στο ΕΕΕΕΚ Ρεπανιδίου.
  • Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
  • Την άμεση στελέχωση της ΚΟΜΥ στη Λήμνο με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό για τη διαρκή λειτουργία της – επίταξη των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων για δωρεάν τεστ.
  • Τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής στο νησί με το διορισμό του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Έχουμε πιάσει μέσα Ιανουαρίου και παραμένουν κενά τόσο στην πρωτοβάθμια όσο στην δευτεροβάθμια. Ενδεικτικά αναφέρουμε την έλλειψη εκπαιδευτικών Γεωπονίας ΠΕ 88.04 (18 ώρες) και Αγγλικών ΠΕ06 (9 ώρες) στο ΕΠΑΛ Μούδρου και την έλλειψη εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής και εικαστικών στην πρωτοβάθμια. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας, χωρίς υποχρεωτικές υπερωρίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, για να μην σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. 


  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας σε όλο το προσωπικό στα σχολεία. 
  • Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεση των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
  • Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.
  • Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που είναι θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
  • Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης. 
  • Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.  
  • Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. 


Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2022

Κοινή ανακοίνωση της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ Λήμνου για το άνοιγμα των σχολείων με όρους υπερμετάδοσης κορονοϊού.

Σχολεία ασφαλή και όχι εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού. 

Εδώ και τώρα ουσιαστικά μέτρα προστασία της υγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων! 

  • Τρίτη 11/1 προχωράμε σε συνέντευξη τύπου Συλλόγου και ΕΛΜΕ στα τοπικά ΜΜΕ. Αποκαλύπτουμε την πραγματική κατάσταση στα σχολεία. 
  • Τετάρτη 12/1 πραγματοποιούμε παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Δημαρχείο και Επαρχείο για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία
  • Κλιμακώνουμε τις διεκδικήσεις μας δυναμικά με νέα πανεκπαιδευτική κινητοποίηση τις αμέσως επόμενες μέρες. 

Τα μέτρα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας για το άνοιγμα το σχολείων μετά τις γιορτές προκαλούν την οργή και το θυμό μαθητών και εκπαιδευτικών, συνολικά όλης της κοινωνίας. Το άνοιγμα των σχολείων με το «μέτρο» τους ενός τεστ επιπλέον για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας τους, τη στιγμή που η πανδημία με τη νέα μετάλλαξη έχει φουντώσει, το δημόσιο σύστημα υγείας έχει πρακτικά καταρρεύσει, αποτελεί κοροϊδία και εμπαιγμό. 

Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας είναι εγκληματικές. Η πολιτική της, οι συνεχείς επικλήσεις στην ατομική ευθύνη, η απόρριψη όλων των δίκαιων διεκδικήσεων μας εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, τα μέτρα – καρικατούρα που ανακοινώνει, όχι απλά δεν υπηρετούν την προστασία της υγείας του λαού αλλά την υπονομεύουν. Μοναδική έγνοια τους είναι η απρόσκοπτη λειτουργία της οικονομίας, οι απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων, η διασφάλιση της κερδοφορίας τους. Για αυτό και δεν επιτάσσουν τον ιδιωτικό τομέα υγείας, δεν κάνουν προσλήψεις υγειονομικών και εκπαιδευτικών, μετατρέπουν τους χώρους δουλειάς και τα ΜΜΜ σε χώρους διασποράς του κορωνοΐου, φορτώνουν το κόστος για την προμήθεια των μασκών και των τεστ στους γονείς και τους μαθητές.

Οι όροι λειτουργίας των σχολείων, τα ανύπαρκτα μέτρα προστασίας, τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορονοϊού, το απαράδεκτο 50% +1, για να κλείσει ένα τμήμα, το αίσχος της 5νθήμερης καραντίνας, που θα οδηγεί τους νοσούντες να προσέρχονται κανονικά στην εργασία, τα self-test, που σε πολλές περιπτώσεις δε γίνονται και δε δηλώνονται με τον σωστό τρόπο, θα εκτινάξουν τα κρούσματα. Δημιουργούνται συνθήκες ώστε με το άνοιγμα των σχολείων να έχουμε ακόμα μεγαλύτερη έκρηξη των κρουσμάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το χρονικό διάστημα από 30/11 έως 27/12 του 2021, τα κρούσματα στις ηλικίες 0-17 (βασικά μαθητές) ήταν 35.718, δηλαδή το 25% των συνολικών κρουσμάτων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, πριν ακόμα επεκταθεί η μετάλλαξη όμικρον. 

Η κυβέρνηση ανακυκλώνει σχεδόν καθημερινά τα ίδια μέτρα χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αρνείται πεισματικά να υλοποιήσει έστω και στοιχειωδώς τα αιτήματα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία που εδώ και 2 χρόνια διεκδικούν εκπαιδευτικά σωματεία, φορείς των γονιών και μαθητές. Είχε όλο τον χρόνο να τα υλοποιήσει, δεν το έκανε όμως, γιατί τα θεωρεί «κόστος» και γιατί δεν της «καίγεται καρφί» για τη μόρφωση των μαθητών μας. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι πώς θα υλοποιήσει και θα τρέξει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική (κατηγοριοποίηση σχολείων, υποχρηματοδότηση, Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ κλπ). Η τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ ότι τα κενά που θα προκύπτουν από τους εκπαιδευτικούς που θα νοσούν «θα καλύπτονται εκ των ενόντων» πέρα από κυνική είναι και παραδοχή ότι τους είναι πλήρως αδιάφορο το πώς θα εξελίσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία. 

Δεν περιμένουμε λύσεις από αυτές τις απαράδεκτες πολιτικές, της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, που θεωρούν την υγεία και τη μόρφωση ως κόστος. Δεν περιμένουμε λύσεις από τα κόμματα που την υπηρετούν. Δυναμώνουμε την οργάνωση και τον αγώνα, με επίκεντρο τα μέτρα προστασίας και την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Εδώ και τώρα διεκδικούμε:

  • Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων, όπως είναι για τη Λήμνο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας και στο ΕΕΕΕΚ Ρεπανιδίου.
  • Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
  • Την άμεση στελέχωση της ΚΟΜΥ στη Λήμνο με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό για τη διαρκή λειτουργία της – επίταξη των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων για δωρεάν τεστ.
  • Τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής στο νησί με το διορισμό του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Έχουμε πιάσει μέσα Ιανουαρίου και παραμένουν κενά τόσο στην πρωτοβάθμια όσο στην δευτεροβάθμια. Ενδεικτικά αναφέρουμε την έλλειψη εκπαιδευτικών Γεωπονίας ΠΕ 88.04 (18 ώρες) και Αγγλικών ΠΕ06 (9 ώρες) στο ΕΠΑΛ Μούδρου και την έλλειψη εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής και εικαστικών στην πρωτοβάθμια. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας, χωρίς υποχρεωτικές υπερωρίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, για να μην σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. 
  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας (π.χ. μάσκες ΚΝ95) σε όλο το προσωπικό στα σχολεία. 
  • Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεσης των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
  • Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.
  • Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
  • Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης. 
  • Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.  
  • Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. 

Προχωράμε στις παραπάνω άμεσες αγωνιστές πρωτοβουλίες και καλούμε όλους τους συναδέλφους να τις ενισχύσουν, να είναι σε επαφή με τα Δ.Σ. των Σωματείων. Συντονίζουμε τη δράση μας με τους γονείς, τους μαθητές και όλους τους εργαζόμενους. 

Τις επόμενες μέρες τα σωματεία μας θα προχωρήσουν σε μια σειρά πρωτοβουλίες για την ενημέρωση του λαού σε σχέση με την πραγματική κατάσταση στα σχολεία, σε παρεμβάσεις προς πάσα κατεύθυνση (Υπουργείο Υγείας, Υπουργείο Παιδείας, Υγειονομικές Περιφέρεις, Δ/νσεις Εκπαίδευσης, Δήμους, Περιφέρειας κ.ά.) με σκοπό την ικανοποίηση των αιτημάτων μας. 

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα επιδιώξουμε τον συντονισμό ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για την κλιμάκωση της πάλης.

Εδώ και τώρα τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να αναλάβουν την ευθύνης τους, να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες για την υπεράσπιση της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών καθώς και των μορφωτικών δικαιωμάτων.