Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2022

Πλαίσιο πάλης και πρόγραμμα δράσης του Σωματείου για το επόμενο διάστημα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Είναι ώρα να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας! Να πούμε ένα μεγάλο φτάνει πια! Εδώ και τώρα να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στα σχολεία, στις ζωές μας.

  • Η πρόσφατη κακοκαιρία απέδειξε για άλλη μια φορά ότι το κράτος είναι δυσκίνητο, ανίκανο και γυμνό, όταν πρέπει να υπηρετήσει τις λαϊκές ανάγκες, αλλά αποδεικνύεται επιτελικό, ικανό και ταχύτατο, όταν πρόκειται να προστατέψει τα κέρδη των εργοδοτών και των επιχειρήσεων. Είναι το ίδιο κράτος που με διαδικασίες fast-track ψηφίζει αντιλαϊκά νομοσχέδια, κηρύσσει τις απεργίες των συνδικάτων παράνομες μέσα σε λίγες ώρες, δε διστάζει να χρησιμοποιήσει την καταστολή και την τρομοκρατία, αλλά είναι εντελώς αναποτελεσματικό όταν πρόκειται για τις ανάγκες τις δικές μας και των μαθητών μας.
  • Όπως όλοι οι εργαζόμενοι, ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη συνεχώς διογκούμενη ακρίβεια. Ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου (αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενοι) ζει στα όρια της φτώχειας. Το πετσόκομμα και η καθήλωση των μισθών μας σε συνδυασμό με τις ανατιμήσεις μας έχουν
    οδηγήσει σε οικονομικό αδιέξοδο.
    Πριν καν τελειώσει ο μήνας, ο μισθός εξανεμίζεται. Δεν είναι δυνατόν το 2022 εκπαιδευτικοί να αναγκάζονται να διαμένουν σε δωμάτια – κλουβιά χωρίς
    θέρμανση, να μην έχουν τη δυνατότητα να βρεθούν με την οικογένειά τους τουλάχιστον ένα
    Σαββατοκύριακο, να μην αρκεί ο μισθός για τη στοιχειώδη επιβίωση, πολύ δε περισσότερο για να έχουμε τη δυνατότητα εμπλουτισμού της βιβλιοθήκης μας, πρόσβασης σε πολιτιστικά δρώμενα και εκδηλώσεις, και ό, τι άλλο απαιτείται ώστε να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στο λειτούργημά μας ως εκπαιδευτικοί. 
  • Δεν μπορούμε να συμβιβαστούμε με το γεγονός ότι μετράμε πάνω 23.000 νεκρούς από την πανδημία, αλλά εξακολουθεί να μην λαμβάνεται ούτε ένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, το δημόσιο σύστημα Υγείας έχει καταρρεύσει, ενώ η κυβέρνηση συνεχίζει την
    προκλητική ενίσχυση των ιδιωτικών κλινικών. Προκαλεί οργή σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και
    γονείς, να υπάρχουν ακόμα κενά στα σχολεία, να στοιβάζονται 25 παιδιά στην ίδια τάξη, να
    συνεχίζεται το πρωτόκολλο – ντροπή του 50% + 1. Κάθε μέρα η κυβέρνηση παίζει με την υγεία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους, έχοντας μετατρέψει τα σχολεία σε εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοϊού. Είναι προκλητικό ότι εδώ και δύο χρόνια η κυβέρνηση δεν έχει
    πάρει ούτε ένα σοβαρό μέτρο, προκειμένου να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία
    , να
    στηρίξει εμάς τους εκπαιδευτικούς, ώστε να αντιμετωπίσουμε τα τεράστια γνωστικά κενά που έχουν δημιουργηθεί στους μαθητές μας αλλά και τα ψυχολογικά και τα κοινωνικά προβλήματα που έχουν προκληθεί από την εγκληματική πολιτική διαχείρισης του κορωνοϊού. 



  • Η κυβέρνηση της Ν.Δ., αντί να στηρίξει ουσιαστικά τη δουλειά των εκπαιδευτικών στην τάξη και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, επιμένει να επιβάλει τους
    αντιεκπαιδευτικούς νόμους 4692/20, 4823/21, την αντιεκπαιδευτική «αξιολόγηση», την
    Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ενώ διατηρεί άθικτο και αξιοποιεί στο ακέραιο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο της προηγούμενης κυβέρνησης
    . Προχωρά σε
    απαράδεκτα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών που ήδη έχουν ξεσηκώσει κατακραυγή τόσο από τον κλάδο όσο και από τις Επιστημονικές Ενώσεις. Όλο αυτό το διάστημα αξιοποιεί την πανδημία, προκειμένου με τον πιο επιθετικό τρόπο να εφαρμόσει αντιεκπαιδευτικές - αντιδραστικές
    αναδιαρθρώσεις που έχουν αποφασιστεί εδώ και τριάντα χρόνια σε επίπεδο ΕΕ και ΟΟΣΑ, πτυχές των οποίων έχουν εφαρμόσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Ενίσχυσε τον ν. Γαβρόγλου για το Νέο Λύκειο, ψήφισε τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, εξετάσεις τύπου PISA στην ΣΤ’ Δημοτικού και στην Γ’ Γυμνασίου, ενώ γενικεύει τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία, επιλέγοντας μαθητές/-τριες μέσω εξετάσεων. Ειδικά στο ζήτημα της κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της λεγόμενης «αξιολόγησης», η κυβέρνηση έχει σπάσει όλα τα κοντέρ. Αφού γελοιοποιήθηκε φέρνοντας σύσσωμο τον κλάδο απέναντί της, προσπαθεί να την επιβάλει με κάθε τρόπο, αξιοποιώντας δικαστήρια, καταστολή, απειλές, κι όλο το διοικητικό μηχανισμό του
    Υπουργείου. Φτάσαμε Φλεβάρη και πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή, κι ακόμα δεν έχει γίνει ο
    λεγόμενος προγραμματισμός επίτευξης στόχων. Για μια ακόμα φορά ο κλάδος απέδειξε ότι μπορεί να τσαλακώσει οποιαδήποτε κυβερνητική επιλογή επιχειρείται να επιβληθεί κόντρα στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που συνθλίβει τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας, τη μόρφωση των μαθητών μας, όλες τις πτυχές της ζωής μας, στις μυλόπετρες της κερδοφορίας των μεγάλων
επιχειρήσεων και την εγκληματική στρατηγική του «κόστους – οφέλους», είναι μονόδρομος να
δυναμώσει ο αγώνας και η οργάνωση της πάλης.

Δεν πρέπει να ανεχτούμε η κυβέρνηση να δίνει 5 δισ. ευρώ το χρόνο για τη
συμμετοχή στους ΝΑΤΟϊκούς σχεδιασμούς
που μας εμπλέκουν σε επικίνδυνα σχέδια, να δίνει 11δις € ζεστό χρήμα στις μεγάλες επιχειρήσεις, μέσα από τον αναπτυξιακό νόμο, και από την άλλη να μη διατίθενται χρήματα για να ενισχυθούν οι υποδομές, το προσωπικό και τα μέσα που
προστατεύουν τη ζωή και την περιουσία του λαού μας.

Οι ευθύνες για την πορεία που έχουν πάρει τα πράγματα σε όλους τους τομείς, είναι διαχρονικές και είναι όλων των κυβερνήσεων, της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ. Ο κάλπικος ανταγωνισμός και οι κοκορομαχίες μεταξύ αυτών των κομμάτων επιχειρεί να κρύψει τη στρατηγική τους σύμπλευση και συμφωνία στην ίδια αντιλαϊκή πολιτική που υλοποιούν. Τη συμφωνία τους στις βασικές
αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία, στην Υγεία, στην καπιταλιστική ανάπτυξη, στην αποδοχή της
στρατηγικής της ΕΕ, όπως φάνηκε και από τον πρόσφατο Αναπτυξιακό Νόμο, 

Τώρα είναι η ώρα της μάχης! Συσπειρωνόμαστε στα σωματεία μας, βάζουμε τις πραγματικές μας ανάγκες στο επίκεντρο της πάλης, υπερασπιζόμαστε το δικαίωμά μας στην απεργία, στη
χειραφέτηση του συνδικαλιστικού κινήματος από το κράτος και τους μηχανισμούς του, καταργούμε τον ν. Χατζηδάκη στην πράξη. Να απαιτήσουμε να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα μας. Δεν περιμένουμε κάποιους «σωτήρες» που θα έρθουν να μας σώσουν και κάθε φορά θα βάζουν το λιθαράκι τους για να μας αφαιρούν δικαιώματα και κατακτήσεις.

Οργανώνουμε την πάλη μας, για να προστατεύσουμε τη ζωή,
την υγεία, τους μισθούς μας. Τίποτα δεν μας χαρίζεται, όλα τα έχουμε κατακτήσει
με θυσίες και σκληρούς αγώνες! Αυτός είναι ο δικός μας δρόμος!

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα των ΜΚ 2015-2017, στήριξη όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους. Να μην γίνει καμιά περικοπή ανθυγιεινού επιδόματος, για κανέναν κλάδο, για κανέναν εργαζόμενο.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας.
  • Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Καμία απόλυση αναπληρωτή. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Κατάργηση όλων των μορφών ελαστικής εργασίας αλλά και του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου Γαβρόγλου. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών, εδώ και τώρα, με τη θεσμοθέτηση όλων των
    απαραίτητων διατάξεων. Υπογραφή Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από το ΥΠΑΙΘ που θα κατοχυρώνει όλα τα παραπάνω. 
  • Να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων (αραίωση μαθητών, δωρεάν τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ, προσωπικό καθαριότητας, ατομικά μέσα προστασίας για  όλους κ.λ.π.). Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων. Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεση των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
    Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
  • Να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί ο ν.4808/21 (Χατζηδάκη). Καμία διάταξη του, ούτε
    ηλεκτρονικές εκλογές, ούτε μητρώα και φακέλωμα, ούτε αλλαγή του τρόπου προκήρυξης των απεργιών να μην εφαρμοστεί από τα σωματεία. Απαιτούμε από ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΑΔΕΔΥ να
    πάρουν αντίστοιχη θέση. 
  • Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, για τη θέρμανση και όλες τις έκτακτες ανάγκες.
  • Να μην εφαρμοστούν και να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα
    Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου. 
  • Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της
    πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων
    Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού
    Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα
    Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία όσων τμημάτων ένταξης χρειάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης. 
  • Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής
    «αξιολόγησης». Να καταργηθούν οι νόμοι 4692/20, 4823/21, 4547/2018.
  • Να καταργηθούν άμεσα όλες οι νομοθετικές διατάξεις που επιχειρούν να γενικεύσουν τη
    λεγόμενη τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας, με κάθε ευκαιρία και με ίδια μέσα των
    εκπαιδευτικών.



Πρόγραμμα Δράσης:


  • Πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων των ΕΛΜΕ και Ολομέλειας των Προέδρων μέσα στον Φλεβάρη για την οργάνωση των αγώνων μας.
  • Συγκρότηση σε όλα τα Σωματεία Επιτροπών Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών. 
  • Το Σάββατο 26/2, δύο χρόνια μετά το πρώτο κρούσμα κορονοϊού, στηρίζουμε τη 
    συγκέντρωση των Συνδικάτων στο Σύνταγμα
    για την υπεράσπιση της υγείας και του
    εισοδήματος του λαού. 
  • Απαιτούμε από ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να κηρύξουν 24ωρη απεργία στην Εκπαίδευση στις 9 του Μάρτη, με πανελλαδική πανεκπαιδευτική κινητοποίηση.
  • Συμμετέχουμε στις συγκεντρώσεις των συνδικάτων και της ΟΓΕ για την Παγκόσμια
    Ημέρα της Γυναίκας στις 8
    η Μάρτη.
  • Συνεχίζουμε τις κοινές πρωτοβουλίες δράσης με τους γονείς, αγωνιστικές δράσεις
    ενημέρωσης
    στις πύλες των σχολείων, πανό στα σχολεία, γράμμα προς γονείς, κοινή αφίσα των Συλλόγων Π.Ε. – ΕΛΜΕ. 
  • Απαιτούμε να προκηρυχθεί άμεσα απεργία – αποχή από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ (χωρίς καμιά υποχώρηση στις αντιδραστικές προϋποθέσεις του ν. Χατζηδάκη). Εάν οι ομοσπονδίες δεν το πράξουν, οι Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ, μέσα από κοινό συντονισμό και με ενιαίο τρόπο, μέσα από μαζικές διαδικασίες (γενικές συνελεύσεις, ολομέλεια προέδρων) που θα
    ενεργοποιήσουν το σύνολο του κλάδου, να πάρουν επάνω τους την κήρυξη απεργίας/αποχής πανελλαδικά, ώστε να εκφραστεί η συλλογική αντίθεση του κλάδου.
  • Προετοιμάζουμε γενική απεργία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.      

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022

Κοινό ψήφισμα της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ Λήμνου για τη στήριξη προς του απεργούς της Cosco απέναντι στο όργιο τρομοκρατίας και καταστολής που έχει εξαπολύσει από το πρωί η εργοδοσία και η κυβέρνηση.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΕΡΓΟΥΣ ΣΤΗΝ COSCO!

Οι αγώνες τους είναι και δικοί μας αγώνες!

Τα Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου καταγγέλλει το όργιο τρομοκρατίας και καταστολής που έχει εξαπολύσει η εργοδοσία και η κυβέρνηση από το πρωί της Δευτέρας απέναντι στους απεργούς λιμενεργάτες της COSCO. 

ΜΑΤ, ΟΥΚ, Λιμενικό Σώμα και ότι άλλο μηχανισμό μπορεί να φανταστεί κανείς έχει επιστρατεύσει η εργοδοσία για να κάμψει την απεργιακή τους κινητοποίηση. 

Η απόφαση της κυβέρνησης να στείλει ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις στο Λιμάνι για να στηρίξουν το μονοπώλιο της COSCO αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι το λεγόμενο επιτελικό κράτος, είναι ικανό και ταχύτατο για να υπερασπίσει τα συμφέροντα της εργοδοσίας. 

Ενώνουμε τη φωνή μας με τους απεργούς της COSCO. Η τρομοκρατία δεν θα περάσει. Καλούμε όλους τους εργαζόμενους του κλάδου να στηρίξουν την δίκαιη απεργία των εργατών στο λιμάνι. 

Η αλληλεγγύη είναι πιο ισχυρό όπλο από τις δυνάμεις καταστολής. Απαιτούμε να φύγουν άμεσα οι δυνάμεις καταστολής από το λιμάνι. Να σταματήσουν από το κράτος όλες οι προσπάθειες καταστολής της απεργίας.

Nα ικανοποιηθούν τώρα τα δίκαια αιτήματα τους για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά, μόνιμη και σταθερή δουλειά, επαναπρόσληψη των απολυμένων συμβασιούχων.  

Ο αγώνας των εργατών της COSCO είναι αγώνας όλων μας!



Για τις τρίμηνες συμβάσεις.

Καμία έκπτωση στις ανάγκες μας. Καμία απόλυση αναπληρωτή!
Να καταργηθούν εδώ και τώρα οι τρίμηνες συμβάσεις! Κάλυψη όλων των κενών! Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών!


Το διαχρονικό πρόβλημα των χιλιάδων ελλείψεων στα σχολεία και της κάλυψης μόνο ενός μέρους αυτών με συμβασιούχους παίρνει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις, γίνεται ακόμα πιο εκρηκτικό κατά την περίοδο της πανδημίας. Ταυτόχρονα, η γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση έχει «χτυπήσει κόκκινο», με τις τρίμηνες συμβάσεις να συνεχίζονται για δεύτερη χρονιά, με τη δικαιολογία των έκτακτων, υποτίθεται, αναγκών, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε ότι σχεδιασμός της Κυβέρνησης είναι η επέκταση της ευέλικτης εργασίας και όχι η μόνιμη και σταθερή δουλειά, ακολουθώντας τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. 

Αντί, λοιπόν, να καλύψουν τα 9.000 κενά με τα οποία άνοιξαν τα σχολεία μετά τις γιορτές, όπως και τα χιλιάδες κενά που προέκυψαν λόγω της πανδημίας και της μεγάλης  μεταδοτικότητας της «Ο», έκαναν συνολικά 4.274 προσλήψεις, εκ των οποίων οι 2.500 χιλιάδες ήταν με τρίμηνες συμβάσεις. Και τι βλέπουμε καθημερινά στα σχολεία μας; Να αναστέλλονται ολοήμερα, τμήματα ένταξης και ΖΕΠ, να χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες μαθημάτων και παράλληλης στήριξης – που ήταν ήδη «πετσοκομμένες» αφού ένας εκπαιδευτικός μοιράζεται σε πολλά παιδιά – και τους συναδέλφους μας τριμηνίτες να τρέχουν από τμήμα σε τμήμα και από σχολείο σε σχολείο, κλείνοντας τις «τρύπες» που έχει δημιουργήσει η ίδια η πολιτική του Υπουργείου και της Κυβέρνησης. Όπως καταλαβαίνουμε, τραγικές είναι και οι συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, ύστερα μάλιστα από 2 χρόνια σε αυτήν την κατάσταση, με τις συνέπειες της τηλεκπαίδευσης κλπ.

Γνωρίζουμε επίσης, ότι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί έχουν ελάχιστα δικαιώματα, όπως για παράδειγμα το δικαίωμα στις άδειες που - ιδίως εν μέσω πανδημίας- θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο. Επίσης, από τη στιγμή που το Υπουργείο δεν παίρνει την ευθύνη της συνολικής κάλυψης των κενών, συχνά οι αναπληρωτές δέχονται πιέσεις από τη διοίκηση για αναπλήρωση μαθημάτων άλλων ειδικοτήτων, για κάλυψη κενών εκτός του ωραρίου τους κ.α., καλύπτοντας έτσι τα κενά χωρίς «κόστος» για τη κυβέρνηση ενώ υπονομεύεται η μόρφωση των μαθητών μας. Ας σκεφτούμε λοιπόν πως όλα τα παραπάνω ισχύουν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό για τους συμβασιούχους με τρίμηνη διάρκεια, που έχουν γίνει λάστιχο και θα απολυθούν τον Απρίλιο! Αυτό βέβαια σημαίνει πως δε θα συμπληρώσουν ούτε καν τα ένσημα για να βγουν στο ταμείο ανεργίας το καλοκαίρι. Ουσιαστικά οι συνάδελφοί μας «ξεσπιτώνονται» για τρεις μήνες, μόνο και μόνο για να μη χάσουν τα ελάχιστα μόρια προϋπηρεσίας. Οι συνάδελφοι με τρίμηνες συμβάσεις αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους μέχρι και τα self – test αφού το ΥΠΑΙΘ δεν έλυσε ούτε καν αυτό το πρόβλημα!

Σε όλα αυτά, έρχονται να προστεθούν και άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτοί οι συνάδελφοι, όπως το πρόβλημα της στέγασης. Πολλοί δεν μπορούν να βρουν σπίτι που να ενοικιάζεται για 3 μήνες, ενώ άλλοι, όταν βρουν, το χρυσοπληρώνουν. Μάλιστα, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις συναδέλφων που κατέφυγαν στη λύση του Airbnb, που σημαίνει ότι θα δουλεύουν για να πληρώνουν μόνο τη στέγασή τους. Είναι απαράδεκτο οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί που στηρίζουν τόσα χρόνια τα σχολεία μας, να αντιμετωπίζουν τόσο σοβαρά οικονομικά προβλήματα και το Υπουργείο να σφυρίζει αδιάφορα. 

Καμία δικαιολογία δεν υπάρχει για να συνεχίζεται αυτό το αίσχος των τρίμηνων συμβάσεων. Ούτε καν το επιχείρημα των έκτακτων προσλήψεων λόγω πανδημίας, καθώς η προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι συγκεκριμένοι συμβασιούχοι δεν καλύπτουν κενά που σχετίζονται με τον κορονοϊό, αλλά λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, αποδεικνύοντας ότι οι συγκεκριμένες συμβάσεις ήρθαν για να μείνουν και αποτελούν κομμάτι του σχεδίου όλων των κυβερνήσεων για επέκταση της ευέλικτης απασχόλησης! Η Κυβέρνηση αξιοποιεί την πανδημία για να παγιώσει την πρόσληψη εκπαιδευτικών όποτε και για όσο θέλει, τσακίζοντας περαιτέρω το δικαίωμα στη σταθερή εργασία με δικαιώματα. Εμείς, όμως, που είμαστε καθημερινά στα σχολεία, ξέρουμε ότι κανείς δεν περισσεύει, αντίθετα δε φτάνουμε για να καλύψουμε τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας, ξέρουμε την ανάγκη του σχολείου για μόνιμους εκπαιδευτικούς σε κάθε σχολική μονάδα.

Είναι ολοφάνερο ότι η συνολική αναβάθμιση του σχολείου, στην οποία περιλαμβάνεται και το μόνιμο προσωπικό, με σταθερές εργασιακές σχέσεις και δικαιώματα, αποτελεί κόστος για όλες τις Κυβερνήσεις και για το οικονομικό σύστημα που υπηρετούν. Γι΄ αυτό τον λόγο δε χωράει καμία αναμονή, καμία αυταπάτη ότι θα δοθεί λύση στα συσσωρευμένα προβλήματα των σχολείων και των εκπαιδευτικών από οποιαδήποτε Κυβέρνηση, εάν δε στηριχτούμε στις δυνάμεις μας, στα σωματεία μας, και αν δε δώσουμε ανυποχώρητο αγώνα για κατάργηση όλων των ελαστικών σχέσεων εργασίας, για μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, για κάλυψη όλων των κενών εδώ και τώρα!

Απαιτούμε:

  • Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων. Κανένας συμβασιούχος να μην απολυθεί εν μέσω σχολικής χρονιάς.  
  • Να δοθεί άμεσα λύση στο στεγαστικό πρόβλημα των συμβασιούχων με ευθύνη του Υπουργείου. Επίδομα στέγασης σε όλους όσοι εργάζονται μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν και να μην απορυθμίζεται η λειτουργία του σχολείου.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία- μόνιμοι διορισμοί με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.





Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

Για το άνοιγμα των πινάκων στην Ειδική Αγωγή.

Οι πίνακες Ειδικής Αγωγής, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ τον Ιούνιο του 2020 και σύμφωνα με την παράγραφο δ του άρθρου 64 του Ν. 4692/2020 είναι σε ισχύ για δύο σχολικά έτη, άρα μέχρι τον Ιούνιο του 2022. Οι πίνακες παραμένουν «κλειστοί» από τον Μάιο του 2019 για τους εκπαιδευτικούς και από τον Ιούνιο του 2019 για το ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ/ΕΒΠ που αποφοίτησαν κατά τη διάρκεια αυτών των ετών δεν μπορούν να ενταχθούν στους πίνακες της ΕΑΕ και αυτόματα χάνουν κάθε πιθανότητα να προσληφθούν. Ταυτόχρονα, όσοι αναπληρωτές βρέθηκαν εκτός πινάκων λόγω του γνωστού λάθους με το παράβολο των τριών ευρώ (!!!) παραμένουν αποκλεισμένοι, με αποτέλεσμα να χάνουν χρόνια προϋπηρεσίας.

Οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί βιώνουν την ανασφάλεια της περιπλάνησης, την αβεβαιότητα και το άγχος της ανεργίας, που αντικειμενικά προκαλεί η ευέλικτη απασχόληση. Παλεύουν κάθε χρόνο να δουλέψουν και να συγκεντρώσουν προϋπηρεσία, αφήνοντας πίσω τον τόπο κατοικίας τους και την οικογένειά τους, με οικονομικό αλλά και προσωπικό κόστος, ενώ ταυτόχρονα χρυσοπληρώνουν τα πτυχία και τις κάθε λογής πιστοποιήσεις του Ν. 4589/19 που καθιέρωσε η προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και διατηρεί η σημερινή της Ν.Δ, με την ελπίδα ότι την επόμενη χρονιά θα καταφέρουν να βρεθούν στο σχολείο.

Οι κλειστοί πίνακες, εκτός από τον αποκλεισμό πάρα πολλών εκπαιδευτικών από το δικαίωμα στην εργασία, εντείνουν την αγωνία για το μέλλον όλων εκείνων που στην πραγματικότητα θα έπρεπε να καλύπτουν τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση με σταθερές σχέσεις εργασίας και αντί αυτού στερούνται ακόμα και το δικαίωμα να μπορούν κάθε χρόνο να καταθέσουν το σύνολο των μορίων που έχουν συγκεντρώσει.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προχωρήσει σε καμία ενέργεια για το άνοιγμα των πινάκων, αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά πόσο «κόπτεται» για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων αλλά και για τους χιλιάδες συμβασιούχους που αγωνιούν όχι μόνο για το πού θα βρεθούν, αλλά ακόμα και για το αν θα έχουν δουλειά την επόμενη χρονιά.  

Απαιτούμε

  • Το Υπουργείο Παιδείας να πάρει άμεσα θέση και να απαντήσει
    στα εύλογα ερωτήματα χιλιάδων συναδέλφων.
  • Ν’ ανοίξουν οι πίνακες της ΕΑΕ, κατά το τρέχον σχολικό έτος, ώστε να γίνει έγκαιρα η έκδοση των νέων πινάκων.
  • Να προχωρήσουν οι μόνιμοι, μαζικοί διορισμοί σε Ειδική και Γενική Αγωγή ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά των σχολείων.

Συμμετέχουμε μαζικά στους Συλλόγους και τις ΕΛΜΕ, δυναμώνουμε τον αγώνα για μόνιμη και σταθερή δουλεία με δικαιώματα, για κατάργηση του ν.4589 και για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.




Όχι στις απολύσεις στη ΛΑΡΚΟ.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ ΤΗΣ ΛΑΡΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ


Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς σε μαζική μαχητική συμπαράσταση και αλληλεγγύη στον μεγάλο αγώνα των εργατών της ΛΑΡΚΟ και των οικογενειών τους. ΤΩΡΑ να εκφραστεί πολύμορφα και με κάθε τρόπο η μαζική, εργατική, λαϊκή αλληλεγγύη στον Αγώνα των εργατών της ΛΑΡΚΟ για το δικαίωμα στην δουλειά, για το δικαίωμα στην ζωή.

Ο αγώνας των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ και του λαού της περιοχής είναι αγώνας όλων των εργαζομένων. Είναι υποχρέωση όλων μας, με κάθε τρόπο, με κάθε μέσο να σταθούμε στο πλευρό τους για να μην ολοκληρωθεί το έγκλημα της Κυβέρνησης στη ΛΑΡΚΟ!

Την Τρίτη, 1 Φλεβάρη, η κυβέρνηση της ΝΔ, αντί μέτρων στήριξης στους εργαζόμενους της ΛΑΡΚΟ, παρέδωσε ως «τελεσίγραφο» ένα σχέδιο-καρμανιόλα με το οποίο προτίθεται να απολύσει όλους τους εργαζόμενους μέσα στον Φλεβάρη και να πετάξει στον δρόμο εκατοντάδες οικογένειες διώχνοντας τους από τον οικισμό, ώστε να παραδώσει την επιχείρηση στους ιδιώτες «απαλλαγμένη» από εργαζόμενους με δικαιώματα.

Η ΛΑΡΚΟ μπορεί και πρέπει να παραμείνει ανοιχτή, γιατί μπορεί να διασφαλίζει τη δουλειά και τα δικαιώματα των εργαζομένων. Αν σκοπός δεν ήταν το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων, τότε ο ορυκτός πλούτος της χώρας μας και μονάδες σαν την ΛΑΡΚΟ θα μπορούσαν να λειτουργήσουν υπηρετώντας την ευημερία του λαού. Όμως, όλες οι Κυβερνήσεις διαχρονικά έχουν συστηματικά προχωρήσει στην απαξίωση της επιχείρησης, στη στοχοποίηση των εργαζομένων, στην υπερχρέωσή της. 


Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι τα εργοστάσια δεν τα κλείνουν οι εργάτες και οι αγώνες τους. Οι εργαζόμενοι με τον πολύχρονο αγώνα τους κράτησαν ανοιχτή τη ΛΑΡΚΟ κόντρα σε θεούς και δαίμονες. Με όλους τους εργαζόμενους στην θέση τους σμπαράλιασαν ξανά και ξανά τα σχέδια Κυβερνήσεων και επιχειρηματικών ομίλων. Τα εργοστάσια τα κλείνουν οι Κυβερνήσεις και τα αρπακτικά που ξεζουμίζουν τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας, τις υποδομές που έφτιαξε ο λαός,  τον ιδρώτα και το αίμα των εργαζομένων που έχτισαν τα ντουβάρια και τις υψικάμινους της ΛΑΡΚΟ, για να τους πετάξουν μετά στο δρόμο. 

Η εργατική τάξη της χώρας μας, με τη δύναμη της αλληλεγγύης, της οργάνωσης και του ταξικού αγώνα να δώσει νέα βροντερή απάντηση στα σχέδια της Κυβέρνησης. Με κάθε τρόπο να εκφραστεί η αλληλεγγύη στον μεγάλο αγώνα των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ και του λαού της περιοχής. Σε κάθε χώρο δουλειάς, σε κάθε εργατογειτονιά να απλωθεί ένα τεράστιο κύμα αλληλεγγύης! Ο εγκληματικός, αντεργατικός σχεδιασμός Κυβέρνησης-Επιχειρηματικών ομίλων που απολύει και ξεσπιτώνει τους εργαζόμενους και τις οικογένειες τους να μείνει στα χαρτιά!

ΤΩΡΑ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

 ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!




Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022

Για την άθλια κυβερνητική τροπολογία με την οποία καταργείται η άδεια ειδικού σκοπού για τους εκπαιδευτικούς με παιδιά που νοσούν από τον κορονοϊό.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, αφού έχει ήδη περιορίσει τις μέρες καραντίνας στο ελάχιστο, δημιουργώντας χάος μέσα στα σχολεία και τους χώρους δουλειάς, με νοσούντες να σπέρνουν ανεξέλεγκτα τον ιό, άνοιξε τα σχολεία χωρίς μέτρα προστασίας πανηγυρίζοντας για το 50%+1, με αποτέλεσμα τα τμήματα να είναι ανοιχτά αλλά τα παιδιά να μη βρίσκονται μέσα σε αυτά και να μη γίνεται μάθημα, καθώς απουσιάζει κυλιόμενα μεγάλο μέρος μαθητών και εκπαιδευτικών. Με τις τροπολογίες που φέρνει στη βουλή σπάει όλα τα κοντέρ στην αθλιότητα.

Συγκεκριμένα εκτός από τη μείωση της άδειας ειδικού σκοπού σε 5 ημέρες σε όλους τους υπαλλήλους του Δημοσίου που έχουν παιδιά που νοσούν με κορονοϊό, αν είσαι υγειονομικός ή εκπαιδευτικός, η άδεια ειδικού σκοπού χορηγείται υποχρεωτικά στον άλλο γονιό. Μετά το τέλος των 5 ημερών, ακόμα και αν συνεχίσει το παιδί να νοσεί, ο υπάλληλος δε δικαιούται άλλη άδεια ειδικού σκοπού. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί, που έχουν παιδιά που νοσούν, δε δικαιούνται άδεια ειδικού σκοπού για να φροντίσουν τα παιδιά τους. 

Ακόμα και αν τελικά δικαιούνται την άδεια, θα πρέπει γι’ αυτήν να αποφασίσει ο Διευθυντής/ντρια του σχολείου, ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Και πάλι όμως, αν τελικά πάρει την άδεια γονιός εκπαιδευτικός, δίνεται η δυνατότητα, την ώρα που φροντίζει το παιδί του και περνάει την αγωνία του, να του ανατεθούν καθήκοντα διδασκαλίας με τηλεκπαίδευση! Ειδικά για τους αναπληρωτές και αν τα καταφέρουν να πάρουν την άδεια ειδικού σκοπού, οι 2 ημέρες από το σύνολο των 5 ημερών λογαριάζονται ως κανονικές, που σημαίνει αυτόματα περικοπή του καλοκαιρινού επιδόματος.

Η αναλγησία της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας έχει ξεπεράσει όλα τα όρια! Έχοντας μετατρέψει τα σχολεία σε εστίες υπερμετάδοσης του κορονοιού, τα κρούσματα μετά από 2 εβδομάδες λειτουργίας έχουν ξεπεράσει τις 45 χιλιάδες, 1 στα 4 κρούσματα που εντοπίζεται είναι μαθητής και χιλιάδες εκπαιδευτικοί ήδη βρίσκονται σε καραντίνα ή νοσούν. Αντί να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα, όπως έχουν διατυπώσει οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας με απαράδεκτες ρυθμίσεις προσπαθούν να κουκουλώσουν το πρόβλημα.

Η ανυπαρξία μέτρων ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος Υγείας, η ανυπαρξία μέτρων στα σχολεία, η περικοπή των αδειών για την ανάρρωση των εργαζομένων ή την φροντίδα των παιδιών, η τιμωρία της περικοπής στο 50% των αποδοχών των εργαζομένων, αν κάνουν τη χρήση της άδειας ειδικού σκοπού, αναδεικνύουν τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας. Ήδη μετράμε καθημερινά δεκάδες νεκρούς και το σύνολο τους ξεπερνά τους 22.000!

Η υπομονή έχει εξαντληθεί και η οργή ξεχειλίζει!

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
  • Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές. 
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας, για να μη σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων.
  • Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως, όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
  • Να ληφθούν, έστω και τώρα, μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων.
  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας (π.χ. μάσκες ΚΝ95) σε όλο το προσωπικό στα σχολεία.
  • Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεσης των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
  • Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. 
  • Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης. Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου. 


Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022

Για την άδεια ανατροφής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

Άδεια ανατροφής στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς με τους ίδιους όρους που ισχύει και για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Το 2020 έχοντας όλοι οι εκπαιδευτικοί αιτηθεί μόνιμο διορισμό στην ειδική αγωγή, το Υπουργείο Παιδείας διέταξε να εξαιρεθούν οι νεοδιόριστοι από τις άδειες που ισχύουν για τους υπόλοιπους διορισμένους εκπαιδευτικούς. Έτσι εκδόθηκε η με αρ.108357/Ε3/21.08.2020 εγκύκλιος της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΠΕ & ΔΕ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε σχέση με τις άδειες ανατροφής νεοδιόριστων εκπαιδευτικών η οποία κατεβάζει το όριο ηλικίας των τέκνων για την άδεια ανατροφής στα 2 έτη αντί των 4 ετών που ίσχυε μέχρι τώρα. 

Οι εκπαιδευτικοί, με ανυπολόγιστο οικονομικό και ψυχολογικό κόστος, ένιωσαν την απόλυτη ματαίωση μετά από χρόνια προσφοράς ως αναπληρωτές/τριες στο δημόσιο σχολείο έχοντας λάβει ελάχιστα έως και ανύπαρκτα δικαιώματα σχετικά με τη μητρότητα. Νεοδιόριστη εκπαιδευτικός, τον Δεκέμβριο που μας πέρασε, προσέφυγε στο ΣτΕ. Λόγω της μείζονος σημασίας η υπόθεση εκδικάστηκε στη 7μελή Σύνθεση του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ το οποίο με την με αρ.2367/2021 απόφαση του ακύρωσε την εν λόγω απόφαση καθώς προσθέτει κανονιστικές ρυθμίσεις και "στερείται νομοθετικού ερείσματος". Το ΣτΕ ακύρωσε επίσης και τη γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ όπου με έναν μαθηματικό τύπο δίδονταν κάποιο πενιχρό διάστημα αδείας ανάλογα με την ηλικία του εκάστοτε παιδιού κατά την ημερομηνία διορισμού. 

Το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο αποφάσισε:

  1. εκπαιδευτικός με τέκνο κάτω των δύο ετών δικαιούται με τον διορισμό του να επιλέξει είτε την παροχή εργασίας με μειωμένο ωράριο, μέχρι το τέκνο του να κλείσει τα δύο έτη, είτε τη λήψη εννεάμηνης άδειας ανατροφής, και
  2. εκπαιδευτικός με τέκνο μεγαλύτερο των δύο ετών κατά τον χρόνο του διορισμού του δεν δικαιούται μειωμένο ωράριο, μπορεί όμως να λάβει ειδική άδεια ανατροφής εννιά μηνών.

Όμως, το υπουργείο Παιδείας κρύβεται πίσω από το γεγονός ότι η απόφαση του ΣτΕ δεν έχει φτάσει υπηρεσιακώς στο αρμόδιο τμήμα και δεν έχει συνταχθεί νέα εγκύκλιος με αποτέλεσμα οι νεοδιόριστοι να χάνουν την άδεια ανατροφής. Παραμένει γεγονός ότι η εγκύκλιος έχει κριθεί παράνομη και βέβαια η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το γνωρίζει. Για λόγους δικαιοσύνης και νομιμότητας θα έπρεπε να αποσύρουν την ακυρωμένη Εγκύκλιο από μόνοι τους και να πάψουν να κρύβονται πίσω από την καθυστέρηση των ενεργειών του Στε. 

Απαιτούμε:

  • να λάβουν ΑΜΕΣΑ και εντός του μήνα Ιανουαρίου όλοι οι νεοδιόριστοι την άδεια ανατροφής με τους ίδιους όρους που ισχύει για όλους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. 
  • την αναδρομική ισχύ του νόμου για όσους συναδέλφους αποκλείστηκαν από την παράνομη εγκύκλιο, δηλαδή είχαν κατά την ημερομηνία διορισμού τους παιδί κάτω των τεσσάρων ετών. 



Ολόκληρη η διαδικτυακή εκδήλωση συλλόγων και ΕΛΜΕ για τις εξελίξεις στο ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό.

Ολόκληρη η διαδικτυακή εκδήλωση Συλλόγων και ΕΛΜΕ για τις εξελίξεις στο ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/watch?v=FKOQEaBRyNo


Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ: Ενημερωτική Εκδήλωση μέσω τηλεδιάσκεψης - Οι εξελίξεις σε Συνταξιοδοτικό - Ασφαλιστικό - ΚΥΡΙΑΚΗ 30/1 στις 18:00.

 Η Κοινωνική Ασφάλιση υπήρξε η μεγαλύτερη κατάκτηση των εργαζομένων τον 20ό αιώνα. Τις πρώτες τρεις δεκαετίες του 21ου αιώνα οι κατακτήσεις μας έχουν χτυπηθεί με μια σειρά από νόμους από όλες τις κυβερνήσεις. Ανάμεσά τους, ο νόμος Βρούτση και κυρίως ο νόμος Κατρούγκαλου είναι οι πλέον εμβληματικοί νόμοι που κατάφεραν μεγάλο πλήγμα στα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα.

Το ασφαλιστικό αφορά νέους και μεγαλύτερους, παλιούς και νέους εργαζόμενους, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και οικογενειακή κατάσταση, αφορά την προσωπική, οικογενειακή ζωή και τον εργασιακό βίο και χώρο. Χωρίς ασφαλιστική κάλυψη δε θα είχαμε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δε θα μπορούσε το νέο ζευγάρι να κάνει οικογένεια, δε θα είχαμε κάλυψη στις περιπτώσεις εργατικών ατυχημάτων στους χώρους δουλειάς και φυσικά δε θα είχαμε σύνταξη. Το ασφαλιστικό συνδέεται άμεσα με τις εργασιακές σχέσεις και το ύψος των μισθών. Η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και το τσάκισμα των μισθών μας επέφεραν μεγάλο πλήγμα στα ασφαλιστικά μας κεκτημένα. Το μεγαλύτερο βέβαια πλήγμα προέρχεται από την άλωση των ασφαλιστικών μας ταμείων από τις κυβερνήσεις, που χρησιμοποίησαν τα αποθεματικά τους για στήριξη των επιχειρήσεων και για τη λεγόμενη «κοινωνική» τους πολιτική, δηλαδή «παροχές» με ξένα κόλλυβα! Και φυσικά από τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, όπου και το ασφαλιστικό τίθεται πάντα στη λογική «κόστους – οφέλους».

Η ενημέρωση όλων των εργαζομένων για τις εξελίξεις στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό είναι η βάση για την οργάνωση του αγώνα μας για σύγχρονα δικαιώματα, που μπορούμε και πρέπει να έχουμε το 2022, με βάση τον τεράστιο παραγόμενο πλούτο και την ανάπτυξη επιστήμης και τεχνολογίας.

Για τον λόγο αυτό, τα εκπαιδευτικά σωματεία διοργανώνουμε Εκδήλωση – Ενημέρωση, την Κυριακή 30/1 στις 6 μ.μ. Για τις εξελίξεις στο ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό θα μας μιλήσει ο συνάδελφος Τάσος Ζερβός, τέως πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων Ασφαλιστικών Ταμείων. Στην εκδήλωση θα γίνουν σύντομες παρεμβάσεις εκπροσώπων σωματείων και θα ακολουθήσει η κεντρική εισήγηση – ενημέρωση. Στη συνέχεια θα υπάρξει χρόνος για ερωτήσεις και απαντήσεις για όλες τις εξελίξεις στο ασφαλιστικό–συνταξιοδοτικό και για βασικές ερωτήσεις κι απαντήσεις για τους συναδέλφους που βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση και προβληματίζονται για τον χρόνο υποβολής της παραίτησής τους από την υπηρεσία, εφόσον οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών με περυσινή νομοθετική διάταξη γίνονται πλέον το 1ο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου. 

    Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον σύνδεσμο: http://bit.ly/3nQAXkF


Την εκδήλωση συνδιοργανώνουν τα εκπαιδευτικά σωματεία:

ΣΕΠΕ: Ρόζα Ιμβριώτη, Μ. Παπαμαύρος, Ν. Πλουμπίδης, Γ. Σεφέρης, Ο Σωκράτης, Φωκίδας, Χίου, Λήμνου, Ικαρίας – Φούρνων

ΕΛΜΕ: Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Λήμνου - Αγ. Ευστρατίου, Β΄ Δωδεκανήσου




Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022

Δελτίο Τύπου από την Πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ (18/9/2021).

Το Σάββατο 22/1/2022, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στην Αίθουσα Λογιστών, πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού 47 Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ, για την οργάνωση της πάλης.

Συγκεκριμένα στη σύσκεψη συμμετείχαν:


  • Σύλλογοι ΠΕ με απόφαση: Α΄ Αθηνών, Αιγάλεω, Αλίμου-Αργυρούπολης-Ελληνικού «ο Θουκυδίδης», Αμαρουσίου, Αν. Αττικής «Σωκράτης», Βύρωνα-Καισαριανής-Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος», Ζακύνθου, Ικαρίας-Φούρνων, Καλλιθέας-Μοσχάτου «ο Αριστοτέλης», Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Κέρκυρας, Κεφαλληνίας-Ιθάκης, Κορινθίας, Κορυδαλλού-Αγίας Βαρβάρας, Λήμνου, Νέας Ιωνίας-Ηρακλείου-Μεταμόρφωσης-Λυκόβρυσης «Γ. Σεφέρης», Νέας Σμύρνης, Νήσων Αργοσαρωνικού, «ο Παρθενώνας», Πειραιά «Η Πρόοδος», Περικλής, Σικυώνας Ξυλόκαστρου, Φωκίδας, Χαϊδαρίου,  Χανίων, Χίου
  • Σύλλογοι ΠΕ παρατηρητές: Α΄ Πειραιά «Ρήγας Φεραίος», Αγίων Αναργύρων, Παλαιού Φαλήρου, Σύρου-Τήνου-Μυκόνου
  • ΕΛΜΕ με απόφαση: Αρκαδίας, Β΄ Δωδεκανήσου, Γ΄ Αθήνας, Ζακύνθου, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας-Ιθάκης, Λήμνου, Πειραιά
  • ΕΛΜΕ παρατηρητές: Α΄ Δυτικής Αττικής (Ελευσίνα), Β΄ Δυτ. Αττικής, Δ΄ Ανατ. Αττικής,  Δ΄ Θεσσαλονίκης, Λευκάδας, Νότιας Αθήνας, Στ΄ Αθήνας,
  • Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών, ο Σύλλογος Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Θεσσαλίας και το Σωματείο Καθαριστ(ρι)ών Αττικής 


Η συζήτηση είχε στο επίκεντρό της την κατάσταση που διαμορφώνεται στα σχολεία μετά το άνοιγμά τους χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας, την οργάνωση του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των ταξικών φραγμών, της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, των εξετάσεων τύπου PISA, για την θωράκιση της δημόσιας παιδείας και υγείας ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια και τη γενικότερη πάλη των εκπαιδευτικών σωματείων, σε συνεργασία με το ευρύτερο εργατικό κίνημα, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της ακρίβειας, της λιτότητας, της ανεργίας και του αυταρχισμού, για την κατάργηση στην πράξη του νόμου Χατζηδάκη. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων επικέντρωσαν στα παρακάτω ζητήματα:

1.  Παρά την ηρωική προσπάθεια των χιλιάδων συναδέλφων να κρατήσουν όρθια τα σχολεία, όσο παραμένουν σε ισχύ τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορωνοΐου στα σχολεία, όπως το απαράδεκτο 50%+1 για το κλείσιμο τμήματος ή ο περιορισμός της καραντίνας σε 5 ημέρες, τα σχολεία θα μετατρέπονται σε εστίες υπερμετάδοσης. Διαμορφώνεται ένα διαλυτικό κλίμα καθώς το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο της κυβέρνησης για το κουκούλωμα των χιλιάδων κενών με συγχωνεύσεις τμημάτων, δηλαδή στοίβαγμα 25, 26, 27 και 28 μαθητών, ακόμα και διαφορετικών τάξεων, σε αίθουσες κλουβιά, είναι απαράδεκτο. Εδώ και τώρα, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας χρειάζεται να ικανοποιήσουν τις δίκαιες και επιστημονικά τεκμηριωμένες διεκδικήσεις του υγειονομικού και εκπαιδευτικού κινήματος και να σταματήσουν να ρισκάρουν και να φορτώνουν τα πάντα στην ατομική ευθύνη και το φιλότιμο υγειονομικών και εκπαιδευτικών. Πάνω από 7.500 εκπαιδευτικοί νοσούν ή είναι στενές επαφές και λείπουν από τα σχολεία. Αυτός ο αριθμός των εκπαιδευτικών θα μεγαλώσει τις επόμενες ημέρες, αφού τα σχολεία με ευθύνη της κυβέρνησης έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης του κορωνοΐου. Τα χιλιάδες έκτακτα κενά έρχονται να προστεθούν στα πάνω από 5.500 λειτουργικά κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στα πάνω από 3.500 χιλιάδες στην δευτεροβάθμια, που δεν έχουν καλυφθεί μέχρι στιγμής. Το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται με την ανακοίνωση από το ΥΠΑΙΘ τρίμηνων προσλήψεων αναπληρωτών που θα απολυθούν τον Απρίλιο, αλλά με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Και όλα αυτά, στο συνολικό πλαίσιο εγκατάλειψης του δημόσιου συστήματος υγείας που ευθύνεται για τις εκατόμβες νεκρών, τις ατελείωτες ουρές για ένα δωρεάν μοριακό τεστ, την κατάρρευση των δημόσιων δομών υγείας και πρόληψης.

2. Η όξυνση της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης, με την κατακόρυφη άνοδο της ακρίβειας, τη συνεχιζόμενη λιτότητα, τον νόμο Χατζηδάκη που στοχεύει στη διάλυση των συνδικάτων, την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, το χτύπημα στα επικουρικά ταμεία, τη θεαματική αύξηση των στρατιωτικών δαπανών και εγκατάσταση νέων αμερικάνικων βάσεων, την επέκταση της ελαστικής εργασίας, την πρωτοφανή αστυνομική καταστολή ενάντια στη νεολαία, στους φοιτητές και ενάντια στις κινητοποιήσεις του εργατικού κινήματος πρέπει να απαντηθεί άμεσα από τους αγώνες και τις απεργίες του οργανωμένου συνδικαλιστικού εργατικού κινήματος. Χαιρετίζουμε  τις μαζικές και δυναμικές απεργιακές και αγωνιστικές κινητοποιήσεις στους χώρους της παιδείας, της υγείας, στην Cosco, των ταχυμεταφορέων και άλλων κλάδων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. 

3.   Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που στόχο έχει την επιτάχυνση της υλοποίησης των κατευθύνσεων που εδώ και χρόνια έχει η Ε.Ε. και ο ΟΟΣΑ για το σχολείο και εναλλάξ εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών στην εκπαίδευση. Επιδιώκουν να οικοδομήσουν ένα ακόμα πιο ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενου, στο «τι και πως μαθαίνουν οι μαθητές», με τα «νέα» αναλυτικά προγράμματα της αποσπασματικότητας και των δεξιοτήτων, με τον κατακερματισμό του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, με διδακτικές μεθόδους που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση». Με την κατηγοριοποίησή του σχολείου μέσα από την αυτονομία και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής «αξιολόγησης»: Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, λαιμητόμοι εξετάσεων με την τράπεζα θεμάτων σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ, διαπιστωτικές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου (PISA) στην ΣΤ΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Γυμνασίου για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σε εθνικό, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας, σχολεία των «αρίστων» σε πειραματικά και πρότυπα, υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τις δίχρονές σχολές, κ.ά. διευθυντής μάνατζερ με υπερεξουσίες, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των  προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, Προωθείται η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, καθώς μεταξύ άλλων, το Σχολικό Συμβούλιο συρρικνώνεται σε ένα ολιγομελές όργανο, το οποίο, ανάμεσα στις άλλες αρμοδιότητές του, καλείται να αναζητά χρηματικές πηγές, εκτός της κρατικής χρηματοδότησης για να ενισχύσει το ταμείο της κάθε σχολικής επιτροπής.

4.  Καταγγέλλουμε τις προσπάθειες τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που αντιστέκονται στην αξιολόγηση από το ΥΠΑΙΘ και τους διοικητικούς τους μηχανισμούς είτε αυτή απευθύνεται στους συναδέλφους που ακολουθούν τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ είτε απευθύνεται στους συναδέλφους που υλοποιούν τις αποφάσεις Συλλόγων ΠΕ-ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή. Ο αυταρχισμός και οι αντιδημοκρατικές ενέργειες απέναντι στους εκπαιδευτικούς που στηρίζουν με την εργασία τους το δημόσιο σχολείο σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία συναντά το απροσπέλαστο τείχος της μαζικής συντεταγμένης συμμετοχής στον αγώνα ακύρωσης της αξιολόγησης με όλες τις μορφές. 

5.  Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους/στις καθαριστ(ρι)ες των σχολείων και υποστηρίζουμε τα δίκαια αιτήματά τους. Ζητάμε μόνιμες προσλήψεις καθαριστ(ι)ών σε όλα τα σχολεία της χώρας, ώστε να λυθεί οριστικά το θέμα της καθαριότητας.

Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους. Με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας, με στόχο την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στο σύνολό της και να σαρώσει όσους την στηρίζουν, με απεργίες, συλλαλητήρια, τοπικές δράσεις και εκδηλώσεις, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους. Με αγώνα για μισθούς και δουλειά με αξιοπρέπεια, για επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα του ΜΚ 15 -17, για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς και μονιμοποίηση/διορισμό όλων των αναπληρωτών, για ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης των σχολείων για την πανδημία και την αντιμετώπιση των οξυμμένων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων στους μαθητές. Σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκαν από τα εκπαιδευτικά σωματεία οι παρακάτω κοινές προτάσεις:             

  • ΓΣ και Ολομέλειες Προέδρων σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ την εβδομάδα 31/1-4/2 για την οργάνωση πολύμορφου αγώνα διαρκείας. 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Φλεβάρη, με πανελλαδική πανεκπαιδευτική κινητοποίηση.
  • Να επαναπροκηρυχθεί άμεσα απεργία – αποχή από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ (χωρίς καμιά υποχώρηση στις αντιδραστικές προϋποθέσεις του ν. Χατζηδάκη), ώστε σε συνδυασμό με τις μέχρι τώρα συλλογικές αποφάσεις των σωματείων και των συλλόγων διδασκόντων (ενιαία κείμενα της ΔΟΕ στην πρωτοβάθμια, συλλογικές αποφάσεις από μια σειρά ΕΛΜΕ στη δευτεροβάθμια – π.χ. Γ Αθήνα, Πειραιά, Ζακύνθου κ.α.) να συμβάλλουν στην ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη. 
  • Εάν οι ομοσπονδίες δεν το πράξουν, οι Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ, μέσα από κοινό συντονισμό και με ενιαίο τρόπο, μέσα από μαζικές διαδικασίες (γενικές συνελεύσεις, ολομέλεια προέδρων) που θα ενεργοποιήσουν το σύνολο του κλάδου, να πάρουν επάνω τους την κήρυξη απεργίας/αποχής πανελλαδικά, ώστε να εκφραστεί συλλογική αντίθεση του κλάδου.  
  • Κοινή δράση με το γονεϊκό και το μαθητικό κίνημα με στόχο για την ακύρωση στην πράξη του διαγωνισμού της λεγόμενης Ελληνικής PISA, με απεργιακές κινητοποιήσεις από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και συντονισμό με το γονεϊκό και μαθητικό κίνημα. 
  • Κοινές πρωτοβουλίες δράσης με τους γονείς, αγωνιστικές δράσεις ενημέρωσης στις πύλες των σχολείων, πανό στα σχολεία, γράμμα προς γονείς, κοινή αφίσα των Συλλόγων ΠΕ-ΕΛΜΕ, παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες.
  • Μαζική συμμετοχή στην κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ για την υγεία την Τετάρτη 26/1.
  • Απογευματινό παλλαϊκό, πανεργατικό συλλαλητήριο για όλα τα επίδικα της περιόδου. Προετοιμασία για γενική απεργία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
  • Συνέντευξη τύπου για τις διώξεις στο 10ο Δημ. Σχ. Χαλκίδας.