Τρίτη 3 Μαΐου 2022

Για τη διδασκαλία του μαθήματος “Αρχές Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής” της Α΄ Λύκειου του ΕΠΑΛ Μύρινας.

Μια ακόμα πράξη του κωμικοτραγικού έργου που ανεβάζει το Υπουργείο Παιδείας με τίτλο “Όλα λειτουργούν κανονικά… και ζήσαμε εμείς καλά κι εσείς καλύτερα” εκτυλίσσεται το τελευταίο διάστημα στο ΕΠΑΛ Μύρινας.

Συγκεκριμένα, το μάθημα “Αρχές Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής” της Α΄ Λυκείου μέχρι τις αρχές Απριλίου δεν είχε διδαχθεί ούτε μία ώρα λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού της αντίστοιχής ειδικότητας, παρά τη γνωστοποίηση του προβλήματος από την αρχή της σχολικής χρονιάς στη ΔΙΔΕ Λέσβου, τόσο από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, όσο και από την ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου. 

Προφανώς, με δεδομένο ότι εάν σε οποιοδήποτε μάθημα δεν υπάρχει βαθμός στα δύο τετράμηνα, τότε δεν είναι δυνατόν να εκδοθούν έλεγχοι, η ΔΙΔΕ Λέσβου αποφάσισε να αναθέσει στο τέλος της σχολικής χρονιάς το συγκεκριμένο μάθημα στο διευθυντή του σχολείου χωρίς καν ο ίδιος να το έχει ανάθεση. Ούτε λίγο ούτε πολύ η ΔΙΔΕ Λέσβου απαιτεί τις 12 εργάσιμες μέρες που απομένουν με το άνοιγμα των σχολείων μετά τις διακοπές του Πάσχα, να διδαχθεί το μάθημα για 10 ώρες σε καθένα από τα τρία τμήματα της Α΄ Λυκείου με αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου για να πάρουν οι μαθητές μία… γεύση ηλεκτρολογίας, αλλά και να βαθμολογηθούν για τις επιδόσεις τους! Έτσι αντιλαμβάνονται την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ως κουτάκι που πρέπει να σημειωθεί. 

Αναζητώντας ποιες μπορεί να είναι αυτές οι “ιδιαίτερες συνθήκες” που επικαλείται η ΔΙΔΕ Λέσβου στην απόφασή της, δεν μπορούμε να καταλήξουμε αλλού, παρά στην πολιτική επιλογή της μη κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών των σχολείων με μόνιμο προσωπικό που ακολουθεί τόσο η σημερινή όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι κάθε χρόνο τα σχολεία να ανοίγουν με τεράστια κενά που καλύπτονται με συμβασιούχους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, ενώ πολλά από αυτά δεν καλύπτονται καθόλου όπως αποδεικνύει η πραγματικότητα. Ως ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταδικάζουμε αυτές τις πρακτικές και καλούμε τους συναδέλφους να μην συμβιβαστούν με αυτή την πραγματικότητα που υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και συλλογικά να διεκδικήσουμε κάλυψη όλων των κενών σε όλα τα σχολεία με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Δευτέρα 2 Μαΐου 2022

Αρχαιρεσίες ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για την εκλογή αντιπροσώπου στο 20ο συνέδριο της ΟΛΜΕ.

Ενημερώνουμε ότι οι εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπου της ΕΛΜΕ στο 20ο συνέδριο της ΟΛΜΕ  θα  διεξαχθούν την Τετάρτη, 18/05/2022, από τις 12:00 ως τις 16:00 στο ΓΕΛ / ΕΠΑΛ Μούδρου και την Πέμπτη, 19/05/2022, από τις 12:00 ως τις 16:00 στο ΓΕΛ / ΕΠΑΛ Μύρινας.

 Θα προηγηθεί η Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση την Τρίτη 17/05/2022 στις 17:30 στο ΓΕΛ / ΕΠΑΛ Μύρινας. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς αλλά και τις παρατάξεις να καταθέσουν τις υποψηφιότητές τους μέχρι την Κυριακή 8/05/2022 στις 18:00.




Κυριακή 1 Μαΐου 2022

Για τις εξετάσεις της λεγόμενης «ελληνικής PISA» που οργανώνει το ΥΠΑΙΘ.

Το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη 18/5/22 θα διεξαχθούν σε εθνικό επίπεδο οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου, η επονομαζόμενη και ελληνική PISA. Οι εξετάσεις θα αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και έχουν επιλεγεί 6.000 μαθητές σε όλη τη χώρα από 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια. Οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ για μια ακόμα φορά παρουσιάζονται «αγνές» και «άδολες». Και το ερώτημα εύλογο: καλά, γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς σε αυτές τις εξετάσεις; Δε θέλουμε μέσα από τέτοιου τύπου «μετρήσιμα» και «αξιόπιστα» δεδομένα να βελτιώσουμε το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, τα προγράμματα σπουδών, τη διδακτική μεθοδολογία, το εκπαιδευτικό υλικό; Αλλά και με βάση αυτά να επιμορφώσουμε τους εκπαιδευτικούς;

Το έργο όμως είναι χιλιοπαιγμένο και πλέον έχουμε αρκετή πείρα τόσο από τις «εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις» της χώρας μας αλλά και της ΕΕ και το πού οδηγούν τέτοιου είδους εξετάσεις. 

Η απάντηση βρίσκεται στο Δελτίο Τύπου του ίδιου του ΥΠΑΙΘ:  «Η ελληνική PISA συμπληρώνει τη δέσμη των μεταρρυθμίσεων του ΥΠΑΙΘ των τελευταίων τριών ετών». Είναι δηλαδή ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιήσει το ΥΠΑΙΘ, προκειμένου να προωθήσει τον αντιεκπαιδευτικό-αντιλαϊκό σχεδιασμό του. Αλλά και η τακτική του ΥΠΑΙΘ να χρησιμοποιεί εύηχες λέξεις θετικά φορτισμένες, προκειμένου να εφαρμόσει τα πιο αντιδραστικά μέτρα είναι γνωστή. 

Ο προπαγανδιστικός μηχανισμός της κυβέρνησης βάφτισε την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της λεγόμενης αξιολόγησης σε «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών», την απομάκρυνση των μαθητών στα 15 τους χρόνια από το σχολείο και την ανήλικη εργασία τους «ενίσχυση» της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τον «απεγκλωβισμό» 40.000 μαθητών από τα Πανεπιστήμια μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αλλά και το επικείμενο πετσόκομμα χιλιάδων μαθητών μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, «αναβάθμιση του Εθνικού Απολυτηρίου». Τα «επιχειρήματα» που χρησιμοποιεί το Υπουργείο είναι κάλπικα. 

  1. Πώς μπορεί να μας πείσει το ΥΠΑΙΘ ότι θα χρησιμοποιήσει αυτές τις εξετάσεις ως μέσο για την αναβάθμιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, όταν έχει προχωρήσει τη φετινή χρονιά σε νέα αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, τα οποία έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από όλες τις επιστημονικές ενώσεις, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, τους μαθητές και τους γονείς; Αλήθεια, πώς μπορεί να μας πείσει για το ενδιαφέρον του, όταν αυτά τα προγράμματα δεν τα συζήτησε με κανένα εκπαιδευτικό; Τα έβγαλε υποκριτικά στη διαβούλευση, αφού είχαν παρουσιαστεί στην τελική τους μορφή και βέβαια οι υπέρμαχοι της αξιολόγησης δεν μπήκαν καν στον κόπο να αξιολογήσουν τα προηγούμενα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και να παρουσιάσουν μια πειστική Έκθεση Αξιολόγησης στον κλάδο. 
  2. Πώς μπορούν να ισχυρίζονται ότι ενδιαφέρονται για αναβάθμιση του σχολείου, όταν και τη φετινή χρονιά δουλεύουν πάνω από 50.000 συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί, χιλιάδες ώρες χάνονται, οι μαθητές στοιβάζονται σε 27-30αρια τμήματα, σε σχολικά κτήρια που κάθε χρόνο γίνονται και πιο ακατάλληλα έως επικίνδυνα, λόγω παλαιότητας και έλλειψης συντήρησης. Αυτοί που δεν πήραν κανένα μέτρο, ώστε να στηρίξουν τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές, προκειμένου να καλυφθούν τα τεράστια γνωστικά κενά που άφησε στους μαθητές η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας και τα κλειστά σχολεία αλλά και την ψυχολογική και κοινωνική στήριξή τους; Μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει η παντελής αδιαφορία κατά πόσο είναι σε θέση οι μαθητές να παρακολουθήσουν αυτό το «ράλι» κάλυψης της ύλης υπό την ασφυκτική πίεση του ΥΠΑΙΘ, προκειμένου να εφαρμοστεί με το ζόρι η Τράπεζα Θεμάτων. Αλήθεια, αυτό που έλειπε από αυτά τα παιδιά σε αυτές τις συνθήκες είναι οι επιπλέον εξετάσεις στην Στ΄ Δημοτικού και τη Γ΄ Γυμνασίου; 

Ακόμα και το όνομα που δόθηκε (ελληνική PISA), όσο οξύμωρο και αν είναι να βαφτίζεται ελληνικό το Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (Programme for International Student Assessment), δεν είναι καθόλου αθώο. Οι εξετάσεις της PISA διεξάγονται κάθε τρία χρόνια στη Γλώσσα (κατανόηση κειμένου), Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ και όπως μας πληροφορεί σε σχετικό βίντεο η ιστοσελίδα του ΙΕΠ «Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα». Άρα λοιπόν, το ερώτημα Γιατί αντιδράτε τόσο στην «ελληνική» όσο και στη διεθνή PISA πρέπει να μπει στη σωστή του βάση: Γιατί αντιδράτε στην πολιτική της κυβέρνησης για την παιδεία και στις πρακτικές του ΟΟΣΑ;

Στο ίδιο βίντεο αναφέρεται απροκάλυπτα και μία από τις προθέσεις του ΟΟΣΑ για το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν αυτά τα εργαλεία, αφού σαν συμπέρασμα εξάγεται, από την αποτίμηση των αποτελεσμάτων, ότι «η έλλειψη ίσων ευκαιριών ειδικά για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα δεν οφείλεται στις κοινωνικές ανισότητες αλλά στο ότι οι χαμηλού επιπέδου μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε σχολεία με εκπαιδευτικούς υψηλών προσόντων». Για αυτό βάζει στόχο για τα εκπαιδευτικά συστήματα «την προσέλκυση εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα οι οποίοι διαρκώς θα εκπαιδεύονται με αξιολογήσεις και επιμορφώσεις και θα κρατούν τους καλύτερους».

Άρα τέτοιου τύπου εξετάσεις, ειδικά στην κρίσιμη ηλικία της αποφοίτησης από το Δημοτικό, δεν είναι ελληνική πατέντα, αλλά εφαρμόζονται διεθνώς και σα στόχο έχουν την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών σε αυτή την πολύ κρίσιμη ηλικία. Στην Αγγλία στο τέλος του Primary School, ο μαθητής δίνει εξετάσεις στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα (SAT ‘s) και με βάση τα αποτελέσματα προκύπτει το λεγόμενο flight path (προσδοκία μάθησης) η οποία τον ακολουθεί τα επόμενα μαθητικά του χρόνια και τον προσανατολίζει σε τι επίπεδο σχολείου δευτεροβάθμιας θα φοιτήσει, με βάση την έντονη ταξική διαφοροποίηση που υπάρχει στα σχολεία της Αγγλίας. Στη Γερμανία, στην ηλικία των 11 ετών, το συμβούλιο του σχολείου αποφασίζει με βάση την επίδοση του μαθητή σε ποιον από τους τρεις τύπους σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα οδηγηθεί: Hauptschule (τετραετές τεχνικό σχολείο) Realschule (πενταετές γενικού χαρακτήρα σχολείο) και Gymnasium (επταετές ή οκταετές που οδηγεί στο Πανεπιστήμιο). 

Η απάντηση του ΟΟΣΑ, της ΕΕ αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στις ανισότητες και στην αποτύπωσή τους στα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, είναι ο διαχωρισμός των μαθητών και η διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα, με περιεχόμενο πιο προσιτό στο επίπεδό τους, στο όνομα της «θετικής διάκρισης». Έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, ότι αυτή η τακτική λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία για αυτούς τους μαθητές: όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη αυτών των μαθητών , πολλώ δε μάλλον δε λειαίνει τις ταξικές ανισότητες, όπως οι ίδιοι ευαγγελίζονται, αλλά τις αποτυπώνει, παγιώνοντάς τες. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, σε πολλές Πολιτείες των ΗΠΑ, ο μαθητές τοποθετούνται σε τμήματα στο Δημοτικό Σχολείο με βάση την επίδοσή τους στη γραφή και την ανάγνωση. Εννιά στους δέκα μαθητές που τοποθετούνται στο χαμηλό επίπεδο, παραμένουν και αποφοιτούν από αυτό. Γι΄ αυτή την προοπτική ανοίγουν δρόμο!

Απέναντι λοιπόν στη μομφή ότι δε θέλετε εξετάσεις, δε θέλετε να αξιολογηθεί η δουλειά σας, απαντάμε: πώς μπορεί και γιατί να είναι μετρήσιμο με τέτοιου τύπου ποσοτικούς δείκτες το αποτέλεσμα της διδασκαλίας; Με τέτοιου είδους κλίμακες και «διαγωνισμούς» ανοίγουν σήμερα το δρόμο ώστε, σε συνδυασμό την εφαρμογή της λεγόμενης «αξιολόγησης», να βαθμολογήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να δημιουργήσουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων. Ξέρουμε πολύ καλά εμείς οι εκπαιδευτικοί της τάξης ότι δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε τη δουλειά μας με τέτοιους όρους, η διδασκαλία δεν είναι ένα μονόπρακτο έργο που κρίνεται μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων, με ενιαίους ισοπεδωτικούς όρους, ανεξάρτητα από την κοινωνική προέλευση, τις συνθήκες διαβίωσης, την οικογενειακή κατάσταση των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές. Ακόμα και το γνωστό μότο της αστικής παιδαγωγικής ότι «αξιολογούμε με βάση την προηγούμενη επίδοση του μαθητή», για όποιον έχει την ελάχιστη σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, καταλαβαίνει ότι είναι αντιεπιστημονικό. Αλήθεια, από την προηγούμενη επίδοση, μέχρι τη στιγμή της «κρίσης» (εξετάσεις), το μόνο που μεσολαβεί στην επίδοση του μαθητή είναι η εκπαιδευτική διαδικασία; Αυτός ο μαθητής μπορεί να έχει χάσει συγγενικό του πρόσωπο, να απολύθηκε ο πατέρας του, να μην έχει η οικογένειά του να πληρώσει το ρεύμα. Πώς μπορεί λοιπόν να κριθεί η συμβολή του εκπαιδευτικού μέσα σε ένα δίωρο διαγώνισμα; Εμείς λοιπόν, οι εκπαιδευτικοί της τάξης αξιολογούμε τους μαθητές μας και τη δουλειά μας όχι ισοπεδωτικά, αλλά τον καθένα ξεχωριστά, με κάθε τρόπο: με τη συζήτηση, με δραστηριότητες ομαδικές ή ατομικές, ακόμα και με ένα γραπτό διαγώνισμα. Αν το ΥΠΑΙΘ ήθελε πράγματι να εξάγει αντικειμενικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα θα αξιοποιούσε αυτά τα δεδομένα. Όμως οι στόχοι του είναι άλλοι. Οι εκπαιδευτικοί αποτιμούμε τα αποτελέσματα, βασανίζουμε τον εαυτό μας, συζητάμε με τους συναδέλφους μας για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι στη δουλειά μας, αλλά και το πώς θα βοηθήσουμε κάθε μαθητή χωριστά με βάση και την κοινωνική του ένταξη. 

Εμείς, οι εκπαιδευτικοί δε θέλουμε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Αυτό το σχολείο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την πολιτική της κυβέρνησης τους σχεδιασμούς της ΕΕ, που υπηρέτησαν αδιαλείπτως όλες οι κυβερνήσεις,  τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, όπως η λεγόμενη αξιολόγηση και οι εξετάσεις τύπου PISA. Είναι χρέος μας απέναντι στους μαθητές μας να αντισταθούμε σε αυτό. 

  • Εδώ και τώρα απαιτούμε από ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με τη λεγόμενη «ελληνική PISA». 
  • Καλούμε όλους τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ να καταδικάσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για τις πραγματικές τους στοχεύσεις. 
  • Τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ οφείλουν να καταδικάσουν αυτή τη μεθόδευση του ΥΠΑΙΘ και να αναλάβουν την ευθύνη ώστε, με συλλογικό και συντονισμένο τρόπο, να ακυρωθεί στην πράξη, πανελλαδικά, αυτή η πρώτη απόπειρα εφαρμογής της «ελληνικής PISA». Να καλύψουν όλους τους συναδέλφους που τα σχολεία τους έχουν επιλεγεί για αυτές τις εξετάσεις, να μη συμμετέχουν με κάθε τρόπο. Να προκηρύξουν ενισχυτικά, πανελλαδικές στάσεις εργασίας τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων. 


Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν  στα χαρτιά!




Πέμπτη 21 Απριλίου 2022

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΜΑΗ ΛΙΜΑΝΙ ΜΥΡΙΝΑΣ 10.30 π.μ.

ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2022

«..Κάποτε αλλάζουν οι καιροί. Και οι ελπίδες των λαών ξεσπάνε..»

ΕΛΠΙΔΑ Η ΠΑΛΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ!

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

την ΚΥΡΙΑΚΗ 1η ΜΑΗ, στο ΛΙΜΑΝΙ ΜΥΡΙΝΑΣ, στις 10:30πμ

Εργαζόμενες, εργαζόμενοι, νέες, νέοι,

Τιμούμε τους αγώνες της εργατικής τάξης, τις αιματηρές θυσίες χιλιάδων εργατών στο δρόμο της απελευθέρωσης από τα δεσμά της εκμετάλλευσης! Κρατάμε γερά το νήμα που διαπερνά και συνδέει την Πρωτομαγιά του Σικάγο το 1886, της Θεσσαλονίκης το 1936, της Καισαριανής το 1944 και κάθε Πρωτομαγιά έως σήμερα, μέρα - σύμβολο για το δίκιο της τάξης μας. 

Σήμερα στη σκιά ενός ακόμα ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία που ματώνει τους λαούς πάνω στους αιματοβαμμένους δρόμους των επιχειρηματικών κερδών, τη λυσσασμένη επίθεση των κυβερνήσεων απέναντι στη ζωή και τα δικαιώματα των εργαζομένων και στο δικαίωμα να οργανώνονται στα συνδικάτα και να αγωνίζονται, να απεργούν, τα μηνύματα της εργατικής πρωτομαγιάς αποτελούν φωτεινό φάρο για τους εργάτες όλου του κόσμου, κάνουν επίκαιρο το σύνθημα ότι “ελπίδα είναι η πάλη των λαών”.

Άμεση απεμπλοκή της χώρας μας από τον πόλεμο των ληστών - 

Καμία συμμετοχή στο νέο σφαγείο

Οι ιμπεριαλιστές σκορπούν τη δυστυχία και δολοφονούν για μια ακόμη φορά τους λαούς, για τα κέρδη τους. Η δολοφονική εισβολή της Ρωσίας στο έδαφος της Ουκρανίας δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Όσες και όποιες προφάσεις και αν κάθε φορά βρίσκουν, γνωρίζουμε πως η αλήθεια που οδηγεί σε νέες πολεμικές επεμβάσεις είναι ο έλεγχος των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των δρόμων μεταφοράς τους, ο αδυσώπητος ανταγωνισμός των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, ΕΕ και Ρωσίας. 

Η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και οι προηγούμενες, έχουν εμπλέξει την Ελλάδα στον πόλεμο. Έχουν μετατρέψει τη χώρα σε ΝΑΤΟικό ορμητήριο με αναβάθμιση και επέκταση των αμερικανοΝΑΤΟικών βάσεων. Με την συστηματική εκφόρτωση στρατιωτικών οχημάτων και τη μεταφορά πολεμικού εξοπλισμού εμπλέκεται ο λαός μας, ακόμη πιο βαθιά στο νέο μακελειό για λογαριασμό του ελληνικού κεφαλαίου, που διεκδικεί συμμετοχή στη μοιρασιά της λείας και των αγορών του πετρελαίου και της ενέργειας.

Οι εργαζόμενοι της χώρας μας δεν έχουν κανένα συμφέρον να διαλέξουν στρατόπεδο ληστών για τα συμφέροντα των πετρελαιάδων, των βιομηχάνων και των εφοπλιστών, των τραπεζιτών, των βιομηχάνων όπλων. Εδώ και τώρα πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας για:

  • Καμιά συμμετοχή στον πόλεμο με οποιοδήποτε πρόσχημα και με οποιοδήποτε τρόπο, με πολεμικό υλικό, με στρατιωτικά μέσα, με εκστρατευτικό σώμα.
  • Να μην χρησιμοποιηθεί το ελληνικό έδαφος για τα σχέδια των μακελάρηδων.
  • Να κλείσουν τώρα όλες οι αμερικανοΝΑΤΟϊκές στρατιωτικές βάσεις στη χώρα.

Δε δεχόμαστε νέες αιματηρές θυσίες για τα κέρδη των εκμεταλλευτών μας!

Ο λαός μας πλήρωσε και συνεχίζει να πληρώνει μεγάλο τίμημα, με μειώσεις μισθών, συντάξεων, εισοδήματος, με σκληρή φορολογία, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, για να ανακάμψουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Δεν πρέπει να πληρώσει με νέες περιπέτειες τα κέρδη τους.

Η κυβέρνηση δυναμώνει την κρατική καταστολή βγάζοντας παράνομη τη μία απεργία μετά την άλλην για να κάμψει τις εργατικές- λαϊκές αντιδράσεις και να περάσει σιωπητήριο στους αγώνες, και την ίδια στιγμή δίνει δώρα στους επιχειρηματικούς ομίλους, νέες ευκαιρίες για αμύθητα κέρδη .

Εργαζόμενη-ε,

Μην έχεις καμιά εμπιστοσύνη σε αυτούς που σου λένε «κάνε υπομονή» μέχρι να ξανάρθει η ανάπτυξη. Σε όσους θυσιάζουν τη ζωή τη δική σου και των παιδιών σου για «εθνικούς στόχους» όπως έγινε με τα μνημόνια. 

Όλα έχουν τον ίδιο παρονομαστή: Να ξεπλυθεί η πολιτική που θέλει τον εργάτη να πληρώνει διπλά και τρίδιπλα τα κέρδη του κεφαλαίου. Ανεργία, απληρωσιά, φοροληστεία και ακρίβεια μας περιμένει και την επόμενη μέρα.

Είναι ανάγκη να δυναμώσει ο διεκδικητικός αγώνας για:


  • Επαναφορά της συλλογικής διαπραγμάτευσης της ΕΓΣΣΕ ως αφετηρία για την αύξηση του κατώτερου μισθού, διεκδικώντας 825€ κατώτερο μεικτό μισθό, 
  • Αυξήσεις στους μισθούς πάνω από το ύψος του πληθωρισμού
  • Κατάργηση όλων των φόρων στο ρεύμα και στο φυσικό αέριο, στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, 
  • Γενναία μείωση τιμών και πλαφόν στα βασικά είδη, στην ενέργεια, στα καύσιμα
  • Διαγραφή χρεών, κανένα εργατικό – λαϊκό σπίτι χωρίς ρεύμα, νερό, τηλέφωνο και τρόφιμα


Οι δικές μας ανάγκες στο προσκήνιο!

Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι δεν υπάρχουν σωτήρες για τον εργαζόμενο λαό! Για να απαλλαγούμε από τους άδικους πολέμους πρέπει να σταθούμε στη σωστή πλευρά της ιστορίας με τους λαούς που αγωνίζονται ενάντια στην καπιταλιστική βαρβαρότητα. Για να ανασάνουμε από την ακρίβεια, θα πρέπει να πάρουμε εμείς την υπόθεση στα χέρια μας, διεκδικώντας συλλογικές συμβάσεις με αυξήσεις και μέτρα ουσιαστικής ανακούφισης, κατάργηση φόρων και χαρατσιών. 

Για να τραβήξουμε το δικό μας δρόμο ανάπτυξης, έξω από κάθε ιμπεριαλιστική ένωση, που θα έχει ως μοναδικό κίνητρο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Με την εργατική τάξη στην πρωτοπορία, σε συμμαχία με τους μικρούς αγρότες και τους επαγγελματίες, προχωράμε μπροστά για το μέλλον που μας ανήκει, για τον μεγάλο αγώνα της απελευθέρωσης των εργατών και των καταπιεσμένων από τα δεσμά της εκμετάλλευσης! 

Τιμούμε την εργατική Πρωτομαγιά με νέους αγώνες.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

την ΚΥΡΙΑΚΗ 1η ΜΑΗ, στο ΛΙΜΑΝΙ ΜΥΡΙΝΑΣ, στις 10:30πμ

Τρίτη 19 Απριλίου 2022

Κατάθεση Τροπολογίας ΣΕΠΕ ΕΛΜΕ για άρση υποχρεωτικής διετούς παραμονής νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού με νομοθετική ρύθμιση τώρα!

Άρση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού. Εδώ και τώρα νομοθετική ρύθμιση από την κυβέρνηση.

Με το άρθρο 62 του Ν. 4589/2019 επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το άρθρο 42 του Ν. 4722/2020 επί Κυβέρνησης Ν.Δ. οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάση γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται».

-Επειδή η παραπάνω διάταξη έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διορίστηκαν το καλοκαίρι του 2021 και η περιοχή διορισμού τους βρίσκεται μακριά από τον μόνιμο τόπο κατοικίας τους, από την περιοχή ενδιαφέροντός τους, σε μια περίοδο μάλιστα που το κόστος διαβίωσης είναι τεράστιο, η ακρίβεια σε βασικά είδη συνεχίζεται και αυξάνεται και οι μετακινήσεις έχουν γίνει δυσβάσταχτες για τους όλους τους εργαζόμενους, πόσο μάλλον για τους εκπαιδευτικούς που μπορεί να εργάζονται σε παραπάνω από ένα σχολεία και μετακινούνται συνεχώς,

-επειδή αυτοί οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν δουλέψει για πολλά χρόνια ως αναπληρωτές και έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα με προσωπικό και οικονομικό κόστος για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία της χώρας, μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους και την οικογένειά τους,

-επειδή, όταν έγιναν οι τελευταίοι διορισμοί, δε δόθηκαν, ούτε καλύφθηκαν όλα τα κενά στα σχολεία σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, 

τροποποιείται το άρθρο 42 του Ν. 4722/2020 η περ. α) της παρ.5 του άρθρου 42 του Ν.4722/2020 (Α΄13) και αντικαθίσταται ως εξής:

«5.α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) ή του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. ), κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ. 154/1996 (Α΄115). Η οριστική τοποθέτησή τους πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια των μεταθέσεων στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. του κλάδου τους. Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δυο (2) σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. (διαγράφεται) Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε ισχύει η υποχρέωση του τρίτου εδαφίου και, επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε(5) ετών. Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α΄45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α΄47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω.»

β) Οι νεοδιοριζόμενοι μετά την υπηρέτηση τουλάχιστον ενός (1) έτους στην περιοχή διορισμού τους θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης και απόσπασης σε άλλο Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί. (προστίθεται)

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Έναρξη σίτισης στη ΛΑΦ Μύρινας για τους εκπ/κους που δήλωσαν συμμετοχή.

Ενημερώνουμε τα μέλη του Σωματείου ότι η λίστα με τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δήλωσαν συμμετοχή για τη σίτισή τους από την ΛΑΦ Μύρινας έχει παραδοθεί στην Ταξιαρχία, οπότε μπορείτε πλέον να προσέρχεστε και να σιτίζεστε κανονικά δηλώνοντας το όνομά σας στην κεντρική πύλη. Καλό είναι να έχετε μαζί σας ταυτότητα και την κάρτα μέλους της ΕΛΜΕ σε περίπτωση που ζητηθεί ταυτοποίηση.

Εκ του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου

Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

Ανακοίνωση των κενών και των πλεονασμάτων Γενικής Παιδείας και Ειδικής Αγωγής σύμφωνα με την πρόταση του ΠΥΣΔΕ από τη ΔΙΔΕ Λέσβου.

Ανακοινώθηκαν από τη ΔΙΔΕ Λέσβου οι πίνακες κενών και πλεονασμάτων Γενικής Παιδείας και Ειδικής Αγωγής σύμφωνα με την πρόταση του ΠΥΣΔΕ.
📌 Ενστάσεις επί του πίνακα θα γίνονται δεκτές έως τη Δευτέρα 11-04-2022 και ώρα 12:00μ.μ. στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της ΔΔΕ Λέσβου mail@dide.les.sch.gr.
📌 Καλούνται όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να κριθούν ονομαστικά υπεράριθμοι σε αυτή τη φάση, βάσει των παραπάνω πινάκων, να στείλουν δήλωση-αίτηση υπεραριθμίας μέχρι τη Δευτέρα 11-04-2022 και ώρα 12:00μ.μ. στο mail@dide.les.sch.gr.
📍Καλούμε τους συναδέλφους να επικοινωνήσουν με την ΕΛΜΕ για οποιαδήποτε παρατήρηση.
Το ΔΣ

Τετάρτη 6 Απριλίου 2022

Ψήφισμα για την άγρια καταστολή και την απρόκλητη επίθεση των ΜΑΤ απέναντι σε απεργούς εργάτες στη Θεσσαλονίκη.

Η τρομοκρατία δε θα περάσει! Είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι θα λυγίσουν τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα!

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλει την άγρια καταστολή και την απρόκλητη επίθεση των ΜΑΤ απέναντι σε απεργούς εργάτες της  Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα να υπάρχουν τραυματίες και αρκετές  προσαγωγές.

Αυτό που ενόχλησε την κυβέρνηση ήταν το σύνθημα της απεργιακής συγκέντρωσης ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και την εμπλοκή της χώρας μας στις πολεμικές ενέργειες και η πορεία που ακολούθησε προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στο σημείο που έχει καταπλεύσει ΝΑΤΟικό πλοίο, με στρατιωτικό εξοπλισμό, με σκοπό αυτό να φτάσει στην Ανατολική Ευρώπη.

Οι ΝΑΤΟικοί όπως είδαμε πριν λίγες μέρες στα Χανιά έχουν δικαίωμα να μπαίνουν σε δωμάτια ξενοδοχείων, να τρομοκρατούν ανήλικα κορίτσια και να αφήνονται ελεύθεροι, αλλά οι εργάτες που διαμαρτύρονται και αγωνίζονται ενάντια στην πολεμική εμπλοκή να προσάγονται επειδή μπήκαν στο λιμάνι της πόλης τους.

Ήδη τα βίντεο και οι φωτογραφίες που βγαίνουν στη δημοσιότητα δείχνουν τον απρόκλητο και άγριο χαρακτήρα της επίθεσης από τις δυνάμεις καταστολής, θεωρώντας πως δεν τους βλέπει κανείς.

Οι προσαγωγές των απεργών εργατών μετατράπηκαν σε συλλήψεις με ανυπόστατες ψεύτικες κατηγορίες. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση έδωσε εντολή να χτυπήσουν απεργούς και να υπάρχουν συλλήψεις, προκειμένου να δώσει τα διαπιστευτήριά της στους ιμπεριαλιστές, στον σημερινό και αυριανό πρέσβη των ΗΠΑ, στην υφυπουργό Εξωτερικών Β. Νούλαντ. 

Οι εργαζόμενοι, όμως, δε θα κάνουμε πίσω, θα απαντήσουμε με την καθημερινή μας δράση. Η τρομοκρατία δε θα περάσει! Είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι θα λυγίσουν τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα.

Απαιτούμε να  απελευθερωθούν άμεσα οι προσαχθέντες χωρίς καμία κατηγορία εναντίον τους.

Κυριακή 3 Απριλίου 2022

Σίτιση νεοδιόριστων και μόνιμων εκπαιδευτικών που δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι Λήμνου στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Μύρινας.

Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για τους νεοδιόριστους και μόνιμους συναδέλφους που υπηρετούν στο σχολείο σας και επιθυμούν να σιτίζονται στη ΛΑΦ Μύρινας. Τα στοιχεία των συναδέλφων θα αποσταλούν στη συνέχεια στην Ταξιαρχία για να δημιουργηθεί μια κατάσταση εκπαιδευτικών που θα έχουν πρόσβαση στη λέσχη.  Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία θα σας ενημερώσουμε.

Το ΔΣ 

Παρασκευή 1 Απριλίου 2022

Στις 6 του Απρίλη ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ! Όλοι στην απεργιακή συγκέντρωση στο λιμάνι της Μύρινας στις 11 π.μ.



  • Αυξήσεις στους μισθούς μας, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού!
  • Να σταματήσει η φοροληστεία στα καύσιμα, στη ΔΕΗ και στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης!
  • Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών, εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.
  • Να σταματήσει κάθε εμπλοκή της χώρας μας στο ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Λεφτά για υγεία και παιδεία – όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία!

Συναδέλφισσα, Συνάδελφε


Το στομάχι σφίγγει, βλέποντας καθημερινά παιδιά να ξεσπιτώνονται, αντί να είναι στο σχολείο, να περπατάνε μόνα τους χιλιόμετρα για να γλυτώσουν από τη φρίκη του πολέμου, να ψάχνουν μάταια τους γονείς τους.  Δύο λαοί, που ζούσαν για δεκαετίες ειρηνικά, χύνουν ξανά το αίμα τους, εξαιτίας της απαράδεκτης εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, εξαιτίας ενός ακόμα ιμπεριαλιστικού πολέμου στη γειτονιά μας, εξαιτίας του σκληρού ανταγωνισμού ΗΠΑ/ΝΑΤΟ-Ε.Ε. με τη Ρωσία για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών τους ομίλων, για τα (ματωμένα) κέρδη τους.


Οι εργαζόμενοι όμως δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε μεταξύ μας.

Γιατί να σκοτώνονται οι λαοί για του αφέντη το φαΐ;


Τι συμφέρον έχει ο λαός μας, όταν η χώρα μας, με απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης,  στέλνει όπλα, διαθέτει βάσεις και υποδομές στα νατοϊκά στρατεύματα, παίρνει ουσιαστικά μέρος σε αυτό το μακελειό; Αυτές οι επικίνδυνες αποφάσεις στοχοποιούν τον λαό μας, σε μια αντιπαράθεση που γίνεται μόνο για τα κέρδη των εφοπλιστών, των βιομηχάνων, των τραπεζιτών. Μερίδιο από τη λεία, από τη νέα μοιρασιά, επιδιώκουν και οι δικοί μας «αφεντάδες». 

Γι’ αυτό εμπλέκει την Ελλάδα στον πόλεμο η ελληνική κυβέρνηση, κι όχι γιατί τους πήρε ο πόνος για τον λαό της Ουκρανίας, όπως λέει. Γι’ αυτό όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις αναβάθμισαν τη συμμετοχή της χώρας στο ΝΑΤΟ, με νέες βάσεις, με στρατιωτικές αποστολές.

Εμείς όμως, οι εργαζόμενοι, δεν έχουμε κανένα συμφέρον να διαλέξουμε ιμπεριαλιστικό στρατόπεδο, είτε αυτό της Ρωσίας, είτε αυτό των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ε.Ε. Είμαστε με τους λαούς όλου του κόσμου, με το δικαίωμά τους να αποφασίζουν οι ίδιοι για τις τύχες τους, να ζουν ειρηνικά, με δικαιώματα και αξιοπρέπεια και όχι μέσα στη φρίκη του ιμπεριαλιστικού πολέμου ή στην καθημερινότητα ενός άλλου, ακήρυχτου πολέμου, της φτώχειας, της ανεργίας και της εκμετάλλευσης. 


Στην απεργία στις 6 του Απρίλη να ακουστεί δυνατά η δίκη μας φωνή!


Η ακρίβεια, σε συνδυασμό με την καθήλωση των μισθών προκαλούν ασφυξία σε κάθε σπίτι. Ακούμε συνέχεια πως λεφτά δεν υπάρχουν για να μειωθούν οι δυσβάσταχτοι φόροι, αλλά λεφτά βρίσκονται όταν πρέπει να πληρωθούν πολεμικοί εξοπλισμοί για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ που ξεπερνούν τα 5 δις € κάθε χρόνο!

Ακούμε συνέχεια από όλες τις κυβερνήσεις πως λεφτά δεν υπάρχουν για μαζικούς, μόνιμους διορισμούς, ώστε να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία, πως η μονιμοποίηση όσων εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση είναι ανεδαφικό αίτημα, πως δεν γίνεται να βρεθούν νέες αίθουσες για να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στην τάξη κλπ. Την ίδια ώρα, εμείς, αλλά και τα σχολεία, πληρώνουμε δυσβάσταχτα το ρεύμα και τα καύσιμα, τους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, όχι μόνο εξαιτίας του πολέμου, αλλά και της περιβόητης «πράσινης μετάβασης», που γεμίζει κέρδη τα ταμεία των «πράσινων» επιχειρηματικών ομίλων. 

Ακούμε συνέχεια πως δεν υπάρχουν «λεφτόδεντρα» και άρα δεν μπορεί να στηριχτεί ουσιαστικά το σύστημα υγείας, να κατασκευαστούν-επισκευαστούν σχολεία, αλλά 11 δις €  από το περιβόητο ταμείο ανάκαμψης δίνονται απλόχερα στο κεφάλαιο, στο όνομα της καπιταλιστικής ανάπτυξης.


Η λύση είναι μία… στις 6 Απρίλη, κλείνουμε τα σχολεία!

Δεν ανεχόμαστε άλλο την κοροϊδία!


Τώρα η οργή, ο θυμός και η αγανάκτηση να γίνουν οργανωμένη δύναμη


  • Για να διεκδικήσουμε αξιοπρεπείς μισθούς 
  • Ουσιαστική στήριξη από την κυβέρνηση στο παιδαγωγικό μας έργο - να μην προχωρήσουν τα σχέδια κατηγοριοποίησης των σχολείων, μέσω της αντιδραστικής-αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. 
  • Δίνουμε αποφασιστική απάντηση στις απειλές της κυβέρνησης, στην οργανωμένη προσπάθεια, μέσω του μηχανισμού των Συντονιστών Εκπαίδευσης, να αλλάξουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων τις συλλογικές τους αποφάσεις και να εφαρμόσουν την αξιολόγηση, ενάντια στις πειθαρχικές διώξεις. 
  • Κλιμακώνουμε την πάλη για μόνιμη και σταθερή δουλειά - για το άνοιγμα των πινάκων
  • Μονοετή υπηρέτηση της οργανικής θέσης για όλους.
  • Εξίσωση αδειών και δικαιωμάτων συμβασιούχων, αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών.
  • Συνεχίζουμε την πρωτοβουλία δεκάδων Συλλόγων Π.Ε. για το ωράριο των Νηπιαγωγών.