Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

Για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και τη στάση μας σε ζητήματα αξιολόγησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΕ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. ΤΗΡΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΜΑΣ!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΝ ΔΣ ΔΟΕ ΚΑΙ ΟΛΜΕ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΕΝΙΑΙΑ ΣΤΑΣΗ!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Καλή χρονιά, με αισιοδοξία, δύναμη, υγεία και μαζικούς αγώνες για ζωή με δικαιώματα.

Καλωσορίζουμε όλους τους συναδέλφους που φέτος τοποθετήθηκαν στα σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστράτιου και ιδιαίτερα τους νεοδιόριστους και τους αναπληρωτές! Σας καλούμε να είμαστε όλες και όλοι συσπειρωμένοι στην ΕΛΜΕ ώστε να έχουν αποτέλεσμα οι αγώνες μας.

Απαντώντας σε ερωτήματα συναδέλφων και επειδή στα σχολεία μας γίνεται συζήτηση για τα θέματα αυτά, ξεκαθαρίζουμε τα παρακάτω:

1. Σε σχέση με τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων τις επόμενες μέρες, προχωράμε κανονικά με όλα όσα κάνουμε κάθε χρόνο (κατανομή εξωδιδακτικών εργασιών κλπ). Δεν υλοποιούμε καμιά δράση σε σχέση με την αξιολόγηση και ζητάμε από τους Διευθυντές/ντριες να μην προχωρήσουν σε ορισμό μεντόρων, σχολικών συντονιστών κ.τ.λ. και να αξιοποιήσουν το χρονικό περιθώριο που έχουν ακόμα και από το ΦΕΚ (μέχρι τέλος Σεπτέμβρη). ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΒΙΑΣΥΝΗ.

2. Καλούμε τους συναδέλφους να ακολουθήσουν τη συλλογική αυτή στάση, να μη δεχτούν να συζητηθούν τα ζητήματα αυτά. Να μην αποδεχτούν τη συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης είτε ως μέντορες/συντονιστές είτε ως «κατώτεροι» στην αξιολογική ιεραρχία. Να συνεχίσουν να συνεργάζονται στο πλαίσιο της δημοκρατικής παιδαγωγικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων.

3. Ζητάμε από τα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν άμεσα απόφαση, ώστε να διαμορφωθεί συλλογική ενιαία στάση στον Κλάδο και γι’ αυτά τα ζητήματα (το ΔΣ της ΟΛΜΕ συνεδριάζει την Τρίτη, 6/9).

4. Τις επόμενες μέρες και ανάλογα με τη στάση των ΔΟΕ – ΟΛΜΕ, η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου θα επανέλθει με αναλυτική ανακοίνωση για τη στάση που κρατάμε στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

Συσπειρωμένοι/ες στο Σωματείο μας, θα συνεχίσουμε χωρίς συμβιβασμούς τον δρόμο της αγωνιστικής διεκδίκησης και της συλλογικής στάσης .




Για τα δήθεν καινοτόμα προγράμματα (εκπαιδευτικοί όμιλοι – ενδοσχολικοί συντονιστές – μέντορες).

Copy – paste χρεοκοπημένων μοντέλων με νέο περιτύλιγμα – Καμία σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και της υποστήριξης των εκπαιδευτικών!

Δημοσιεύτηκε με ΦΕΚ (4509/Β/25-8-2022) η απόφαση του ΥΠΑΙΘ που προβλέπει τη συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων στις σχολικές μονάδες και τον ορισμό ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, με την τετριμμένη φράση που χρησιμοποιεί εδώ και 3 χρόνια, αυτή της ενδυνάμωσης του εκπαιδευτικού έργου.

Μετά λοιπόν την «ενδυνάμωση» με την αύξηση των μαθητών στις τάξεις, τα σχολικά κτήρια να είναι από ασυντήρητα έως ακατάλληλα, τους εκπαιδευτικούς εξουθενωμένους να προσπαθούν να ανταποκριθούν στον αυξανόμενο γραφειοκρατικό φόρτο (με αντίκτυπο στον παιδαγωγικό τους ρόλο), έρχεται φέτος ξανά το ΥΠΑΙΘ να «ενδυναμώσει» ακόμα περισσότερο το έργο μας!

Με «συνταγές» που δοκιμάστηκαν σε πλήθος άλλων χωρών στο παρελθόν και απέτυχαν, ακόμα και ως νομοθετήματα που έμειναν στο συρτάρι (νόμος Διαμαντοπούλου του ΠΑΣΟΚ), το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να παρέμβει ακόμα περισσότερο στη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, όχι όμως από τη σκοπιά των συμφερόντων των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Εκπαιδευτικοί όμιλοι

Μπορούν να λειτουργούν (όχι υποχρεωτικά) μετά το πέρας του ωρολόγιου προγράμματος ή ακόμα και κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος. Πρόκειται για τη διενέργεια πλήθους δραστηριοτήτων που στη σχολική πραγματικότητα είναι ανεφάρμοστες, εκτός και αν εμπλακούν οι δήμοι ή ιδιώτες. Σε κάθε περίπτωση, με δεδομένη την υποχρηματοδότηση και την έλλειψη κατάλληλου προσωπικού, η λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων είναι πρακτικά αδύνατη, παρά μόνο με τη χρηματική επιβάρυνση των γονιών! Άλλωστε, σε τι υποδομές να πραγματοποιηθούν π.χ. εργαστήρια ρομποτικής, ορχήστρας, καλλιτεχνικής δημιουργίας, όταν μόνο το 10% των σχολικών μονάδων έχουν βοηθητικούς χώρους για εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων κλπ.;

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε τεράστια εμπειρία από πολιτιστικές, επιστημονικές, αθλητικές πρωτοβουλίες με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών μας. Χιλιάδες συνάδελφοι δε φείδονται χρόνου και μόχθου προκειμένου να δώσουν ζωντάνια σε ένα σχολείο στεγνό, αποκρουστικό πολλές φορές για τους μαθητές. Δε θα επιτρέψουμε αυτή η προσπάθειά μας να γίνει στοιχείο κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων και ελαστικοποίησης του ωραρίου εργασίας μας. Δε θα επιτρέψουμε να εμπεδωθεί ένα καθεστώς απλήρωτης εργασίας.   

Ενδοσχολικός συντονιστής

Οι ενδοσχολικοί συντονιστές αναλαμβάνουν να «συντονίζουν» το έργο εκπαιδευτικών όμοιων ειδικοτήτων ή τάξεων. Κάτι δηλαδή που γίνεται έτσι κι αλλιώς στα πλαίσια της συνεργασίας των εκπαιδευτικών, της καθημερινής συζήτησης και του διαλόγου στα σχολεία στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ευθύνης που έχουν. Φυσικά, αυτό για το ΥΠΑΙΘ είναι το προκάλυμμα, γιατί αναφέρεται ρητά πως καθήκον των ενδοσχολικών συντονιστών είναι η «επόπτευση του προγραμματισμού της διδακτέας ύλης», η σύνταξη προγραμματισμού και αποτίμησης των ενεργειών, οι μηνιαίες  συνεδριάσεις και οι τουλάχιστον 3 διδασκαλίες που τις παρακολουθούν οι εκπαιδευτικοί των τάξεων/ ειδικοτήτων. Δηλαδή μια μορφή εκπαιδευτικού «αυθεντίας» ο οποίος θα «αναφέρει» στον διευθυντή/προϊστάμενο. 

Δηλαδή στα 2 τμήματα τάξεων ο ένας θα συντονίζει τον άλλο συνάδελφο, ενώ σε μια σειρά ειδικότητες, πχ. Πληροφορική, ο συντονιστής θα συντονίζει τον εαυτό του! Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων αυτό το μέτρο είναι από ανεφάρμοστο έως γελοίο. Ολόκληρες ειδικότητες καλύπτονται από έναν έως τρεις συναδέλφους (φυσικών επιστημών, πληροφορικής, κοινωνιολόγοι, οικονομικών, γυμναστές, ξένες γλώσσες). Στην ουσία πρόκειται για μια πρόχειρη αντιγραφή του – έτσι κι αλλιώς αντιδραστικού - αγγλικού μοντέλου δομής και αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται σε σχολεία γίγαντες που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και έχουν μεγάλη οικονομική διαστρωμάτωση στο προσωπικό του σχολείου (εκπαιδευτικοί-μέντορες-συντονιστές-διευθυντές). Είναι ενδεικτικό πάντως της στόχευσης του υπουργείου για προσαρμογή του ελληνικού σχολείου στο πιο σκληρό, ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο της Ε.Ε που ήδη εφαρμόζεται σε πολλές χώρες. Στον δρόμο αυτό κινήθηκαν και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων. 

Παιδαγωγικός σύμβουλος – μέντορας

Πρόκειται για άλλη μια αποτυχημένη συνταγή του παρελθόντος. Το ΥΠΑΙΘ αναφέρει πως ρόλος του «μέντορα» είναι «να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο, αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη». Καταρχάς μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας και διορισμών με το σταγονόμετρο, η πλειοψηφία των νεοδιοριζόμενων, αλλά και των αναπληρωτών, έχει ήδη 5 χρόνια προϋπηρεσία. Η στήριξη του νέου συναδέλφου γινόταν ανέκαθεν από τον σύλλογο διδασκόντων, τα πιο έμπειρα μέλη του, με ένα πνεύμα συναδελφικότητας, προσαρμογής του συναδέλφου στα νέα του καθήκοντα.  Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κάποια «αυθεντία» με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό ή διάφορα προσόντα, που θα τους προσανατολίζει στο έργο τους. Το μέτρο του μέντορα αντικειμενικά συνδέεται με τη «διοικητική αξιολόγηση» του νεοδιορισμένου συναδέλφου, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και τη διαδικασία μονιμοποίησής του στη διετία, όπως προβλέπει ο νόμος. 

Παράλληλα, ο ορισμός του από τον Διευθυντή/προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ακόμα και αν ο συνάδελφος διαφωνεί με αυτό, δημιουργεί μια απαράδεκτη, αυταρχική λογική μέσα στα σχολεία, ενδεικτική των προθέσεων. 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τα παραπάνω καμία σχέση δεν έχουν με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Όλα αυτά τα χρόνια ο Σύλλογος Διδασκόντων, τόσο στην αρχή και στο τέλος, όσο και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συνεδριάζει, συζητά, προσπαθεί να λύνει ζητήματα που προκύπτουν, πάντα συλλογικά και προς όφελος των μαθητών. Η ΙΔΙΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΌΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ! Ιδίως οι νέοι συνάδελφοι δεν έχουν ανάγκη από «μέντορες» και «συντονιστές». Έχουν ανάγκη από ολιγομελή τμήματα, κάλυψη όλων των κενών με βάση τις ανάγκες των μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή σε σχολεία σύγχρονα, μισθούς αξιοπρεπείς, μόνιμη και σταθερή δουλειά. Έχουν ανάγκη από συστηματική επιστημονική επιμόρφωση, άμεσα συνδεδεμένη με τα Πανεπιστήμια, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν. 

Αυτά είναι τα ζητήματα που πρέπει να ικανοποιήσει το Υπουργείο και όχι να πετάει την μπάλα στην εξέδρα με διάφορες μορφές που όχι μόνο δε δυναμώνουν το παιδαγωγικό κλίμα, αλλά δημιουργούν εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων,  διαρρηγνύουν το συναδελφικό κλίμα και αυξάνουν τον γραφειοκρατικό φόρτο, απαξιώνουν και στην πράξη καταργούν τον Σύλλογο Διδασκόντων με τη μεταφορά πλήθους αρμοδιοτήτων στη διεύθυνση του σχολείου. Καμία σχέση δηλαδή με το σχολείο που έχουν ανάγκη οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.

Το Υπουργείο να μην προχωρήσει στην εφαρμογή των παραπάνω αντιδραστικών / αντιπαιδαγωγικών ρυθμίσεων. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν την εμπειρία, τη βούληση, την επαγγελματική ευσυνειδησία να είναι δίπλα σε όποιο συνάδελφο παραστεί ανάγκη!

Καλούμε τους συναδέλφους:

  • Να μην προχωρήσουν στη συγκρότηση των εκπαιδευτικών ομίλων στη βάση της προαιρετικότητας. Συσπειρωμένοι στα Σωματεία να διεκδικήσουν όρους για πραγματικά ουσιαστικό ολοήμερο πρόγραμμα στα σχολεία, με παιδαγωγικό πλαίσιο λειτουργίας και όχι «πάρκινγ» μαθητών.
  • Να συνεχίσουν να υλοποιούν, όπως κάνουν χρόνια τώρα, παιδαγωγικές δράσεις, πρωτοβουλίες και άλλες δραστηριότητες στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος. Να απαιτήσουν, μαζί με τους γονείς, όλες τις απαραίτητες υποδομές, το υλικό και τη χρηματοδότησή που απαιτείται από το κράτος και τους δήμους. 
  • Να μη δεχθούν καμία θέση ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα. Οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αυτοί που μπορούν με συλλογικό τρόπο να εμπνέουν, να βοηθούν, να στηρίζουν όλους τους συναδέλφους. Κανείς δεν μπορεί να μας υποχρεώσει, παρά και ενάντια στη θέλησή μας, να αποδεχτούμε αυτές τις θέσεις. 

Καλούμε τους/τις διευθυντές/ριες:

  • Να μην προχωρήσουν σε ανάθεση καθηκόντων ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα σε συνάδελφους/ισσες. Να μην προστρέξουν σε συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων για αυτά τα θέματα και να υλοποιήσουν τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου. 

Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ:

  • Να συνεδριάσουν άμεσα και να διαμορφώσουν ενιαία στάση απέναντι στην υλοποίηση ενός ακόμα κρίκου της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Να καλύψουν με όλα τα μέσα τους/τις συναδέλφους/ισσες και τους/τις διευθυντές/ριες απέναντι στον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘ. 
  • Τα Δ.Σ. των Συλλογών και ΕΛΜΕ, σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται να παρέμβουν όπου χρειαστεί, ώστε να αντιμετωπίσουν συλλογικά τυχόν φαινόμενα αυταρχισμού και αυθαιρεσίας. 

Μπροστά στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των ταξικών φραγμών και της κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, μέσω της υλοποίησης των νόμων 4692/21 και 4823/21, καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αποφασίσουν άμεσα την κήρυξη απεργίας – αποχής από το σύνολο των διατάξεων που σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Στα πλαίσια αυτής της απόφασης να ενταχθούν και οι διατάξεις για τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές. Να πάρουν όλα τα μέτρα για την ενημέρωση και την προετοιμασία του κλάδου με στόχο την επιτυχία της κινητοποίησης. Ο κλάδος έχει πείρα. Ενωμένος και αποφασισμένος μπορεί να ακυρώσει την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών νόμων.

Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Δυναμώνουμε τον αγώνα για μόρφωση,
δουλεία και ζωή με δικαιώματα. Το επόμενο διάστημα:

  • Προχωράμε άμεσα σε συνεδριάσεις των Δ.Σ Συλλόγων και ΕΛΜΕ, σε ενημερώσεις σχολείο το σχολείο, σε καλά προετοιμασμένες Γενικές Συνελεύσεις, σε τοπικές κινητοποιήσεις.
  • Προετοιμάζουμε πανεργατική απεργιακή κλιμάκωση το αμέσως επόμενο διάστημα απέναντι στην πολιτική της ακρίβειας και της φτώχειας, για αυξήσεις στους μισθούς και μέτρα στήριξης των εργαζομένων.


Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022

Δελτίο Τύπου Σωματείων Εκπαιδευτικών για τη Συνεδρίαση της Επιτροπής Παιδείας Δήμου Λήμνου.

Στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Λήμνου που διεξήχθη στις 29/8/2022, τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:

  1. Ανέγερση κτηρίου για τη στέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου Μύρινας.
  2. Ανέγερση κτηρίου για τη στέγαση του Νηπιαγωγείου Μούδρου.
  3. Ίδρυση νέου Δημοτικού Σχολείου στη Μύρινα και ανέγερση κτηρίου για τη στέγασή του.
  4. Ανέγερση κτηρίου για τη μεταστέγαση του Γυμνασίου Μύρινας.

Οι εκπρόσωποι των ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου εκφράσαμε τη σύμφωνη γνώμη μας σε ό,τι αφορά στον σχεδιασμό για την ανέγερση νέων κτηρίων για το 4ο Νηπιαγωγείο Μύρινας και το Νηπιαγωγείο Μούδρου, καθώς και για το νέο Δημοτικό Σχολείο στη Μύρινα.

Σε ό,τι όμως αφορά το θέμα της ανέγερσης νέου κτηρίου για τη μεταστέγαση του Γυμνασίου Μύρινας, η θέση των δύο Σωματείων είναι ότι προφανώς συμφωνούμε στην κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου σχολικού κτηρίου, ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ωστόσο ΑΠΟΛΥΤΑ στην προοπτική μετεγκατάστασης εκεί του Γυμνασίου Μύρινας. Η διαφωνία μας εδράζεται στους εξής λόγους:

  1. Αυτή τη στιγμή, στο Λυκειακό Συγκρότημα της Μύρινας συστεγάζονται τέσσερις (!!!) εκπαιδευτικές δομές: το ΓΕΛ Μύρινας, το ΕΠΑΛ Μύρινας, το Εσπερινό Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μύρινας και το Δ.Ι.Ε.Κ Λήμνου. Όπως είναι λογικό, η συστέγαση τεσσάρων δομών στο ίδιο κτήριο προκαλεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία όλων των δομών, καθώς παρουσιάζεται σοβαρή έλλειψη χώρων, ενώ η συμφόρηση αυτή προκαλεί και τα εύλογα παράπονα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να λυθεί οριστικά αν στο νέο κτήριο μετεγκατασταθεί ένα εκ των δύο Λυκείων (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) και ένα εκ των Δ.Ι.Ε.Κ Λήμνου και Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ.   
  2. Από την άλλη, το μαθητικό δυναμικό και συνολικά οι ανάγκες του Γυμνασίου Μύρινας, θα μπορούσαν άνετα να φιλοξενηθούν στο υπάρχον κτήριο, όπου λειτουργεί σήμερα το Γυμνάσιο, σε συνδυασμό με το παρακείμενο ιστορικό κτήριο του Γυμνάσιου της Μύρινας, αυτό το στολίδι του τόπου μας, με την προϋπόθεση, προφανώς, αυτό να επισκευαστεί και να επαναλειτουργήσει ως Σχολείο. Η επισκευή του ιστορικού κτηρίου, από τις ζημιές που υπέστη με τον σεισμό του 2014, και η επιστροφή του προς χρήση από την εκπαιδευτική κοινότητα και τα παιδιά μας είναι χρέος του Κράτους και της Δημοτικής Αρχής. Κάθε σχέδιο για αλλαγή χρήσης του ιστορικού κτηρίου του Γυμνασίου της Μύρινας, που είναι προφανές ότι δρομολογείται από την Δημοτική Αρχή, μας βρίσκει ξεκάθαρα και απόλυτα αντίθετους.  
  3. Ο χώρος στον οποίο λειτουργεί σήμερα το Γυμνάσιο είναι ιδανικός για τα παιδιά αυτής της ηλικίας, ώστε να μετακινούνται με ευκολία και ασφάλεια, με τα πόδια, από και προς το Σχολείο τους, αλλά και να το επισκέπτονται για παιχνίδι ή άλλες δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Το νέο κτήριο, με βάση τον σχεδιασμό ο οποίος μας κοινοποιήθηκε, θα ανεγερθεί σε οικόπεδο κάπου στις παρυφές της πόλης. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι και για λόγους ασφαλείας θα ήταν καλύτερο να απευθύνεται σε μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας.

Για όλους αυτούς τους λόγους πιστεύουμε ακράδαντα ότι η εκπαιδευτική κοινότητα της Μύρινας έχει σήμερα ανάγκη από ένα νέο, επιπλέον κτήριο για τις ανάγκες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα για την αποσυμφόρηση του Λυκειακού Συγκροτήματος. Αντίθετα, με την πρόταση της Δημοτικής αρχής, ο αριθμός των σχολικών κτηρίων μας δεν αυξάνεται, αφού δεν έχουμε την προσθήκη ενός επιπλέον κτηρίου, αλλά την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ενός υπάρχοντος και την αντικατάστασή του από ένα άλλο. 

Τέλος, οι εκπρόσωποι των σωματείων των εκπαιδευτικών, εκτός από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, θέσαμε και το ζήτημα της ικανοποίησης των αιτημάτων των εκπαιδευτικών για τις αναγκαίες επισκευές των σχολικών κτηρίων ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, οι οποίες έπρεπε ήδη να έχουν γίνει, καθώς και τα ζητήματα της τοποθέτησης νέας παιδικής χαράς στο 1ο Νηπιαγωγείο Μύρινας, (έχει εγκριθεί κονδύλι 70.000 ευρώ από το 2020), της επισκευής της σκεπής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και της επισκευής του Ειδικού Σχολείου Καλλιθέας και της αίθουσας ΔΟΥΚΑΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ.

Σε ό,τι αφορά το τελευταίο αίτημα, ο Δήμαρχος επανέλαβε ότι επίκειται μετεγκατάσταση του Ειδικού Σχολείου στη Νέα Κούταλη, μέχρι την ανέγερση νέου κτηρίου στην Καλλιθέα που θα λειτουργεί όχι μόνο ως Ειδικό Σχολείο, αλλά και ως στέγη για τη δημιουργική απασχόληση των ΑμεΑ και μετά την αποφοίτησή τους από το σχολείο.




Ψήφισμα για την άγρια καταστολή κατά των απεργών στη ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑ.

Τα Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου, καταγγέλλουμε την απρόκλητη επίθεση της κυβέρνησης με ΜΑΤ, γκλοπ και χημικά εναντίον των απεργών στη “Μαλαματίνα” και όσων τους συμπαραστέκονται, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό τουλάχιστον πέντε εργαζομένων. Μεταξύ των τραυματιών είναι και η συνάδελφός μας Ελένη Μαυροπούλου, εκλεγμένη στο Δ.Σ. της Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και μέλος του Γενικού

Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, η οποία νοσηλεύεται στο νοσοκομείο με κακώσεις και αναπνευστικά προβλήματα.

Η Κυβέρνηση της ΝΔ ξεπέρασε κάθε όριο και κάθε πρόσχημα λειτουργώντας επί της ουσίας ως «μπράβος» της εργοδοσίας, στέλνοντας τα ΜΑΤ και Εισαγγελέα να χτυπήσουν τους εργαζόμενους και να σπάσουν την απεργία στη ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑ. Δηλαδή να σπάσουν τον αγώνα των εργαζομένων που διεκδικούν να γυρίσουν στην δουλειά οι 15 απολυμένοι συνάδελφοί τους και να υπογραφεί Συλλογική  Σύμβαση  Εργασίας. Παρόμοιο έργο έχουμε ξαναδεί και στην περίπτωση του μεγαλειώδους αγώνα των εργατών στην Cosco.

Για την εξέλιξη αυτή τεράστιες ευθύνες έχουν ο Υπουργός Εργασίας Χατζηδάκης και ο Υπουργός Ενέργειας Σκρέκας, ενώ η κυβερνητική πρόκληση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη καθώς πρόκειται για μια επιχείρηση που απέλυσε εργαζόμενους, ενώ την ίδια στιγμή με κυβερνητική εντολή διαγράφηκαν τα χρέη της σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία!!!


Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! Ως εδώ! Να αποσυρθούν άμεσα οι αστυνομικές δυνάμεις. Να παρέμβει η κυβέρνηση για την επιστροφή των απολυμένων στη δουλειά και να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας. Συμπαραστεκόμαστε και στηρίζουμε τον δίκαιο αγώνα των απεργών στη «Μαλαματίνα» και απαιτούμε την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.



Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022

Εκπτωτικά εισιτήρια για τα μέλη της ΕΛΜΕ για την παράσταση "Μικρασία" - Δευτέρα 29/8, 21:00 - Γυμνάσιο Μύρινας

Αγαπητά μέλη της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου,

η διοργανώτρια εταιρεία της μουσικο-θεατρικής παράστασης "Μικρασία", που θα λάβει χώρα τη Δευτέρα 29/8 στις 21:00 στο Γυμνάσιο Μύρινας, μας ενημέρωσε ότι τα μέλη του Σωματείου μας θα μπορούν να λαμβάνουν εκπτωτικό εισιτήριο στα 10 ευρώ, αντί για 15 γενική είσοδο και 13 προπώληση που ισχύουν κανονικά. 

Μπορείτε να προμηθεύεστε τα εκπτωτικά σας εισιτήρια με την επίδειξη της κάρτας μέλους της ΕΛΜΕ, από τα ειδικά τραπεζάκια της εταιρείας που θα βρίσκονται στην Πλατεία ΟΤΕ την Κυριακή 28/8 (πρωί 10:30 - 14:00, απόγευμα 18:00 - 20:00) και τη Δευτέρα 29/8 το πρωί από τις 10:30 ως τις 14:00. 



Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου της παράστασης:

"Η μουσικο θεατρική παράσταση "ΜΙΚΡΑΣΙΑ" αφιερωμένη στην επέτειο από τα 100 χρόνια της  Μικρασιατικής καταστροφής και της ανάμνησης των χαμένων πατρίδων, ΄θα παρουσιαστεί για μία μόνο παράσταση στο Γυμνάσιο της Μύρινας τη Δευτέρα 29 Αυγούστου 2022 στις 9 η ώρα. 

Πρόκειται για μια ιδιαίτερη παράσταση, στην οποία πρωταγωνιστούν οι Θεοδώρα Σιάρκου, η Νίκη Παλληκαράκη, ο Κωνσταντίνος Κάππας, ο Αλέξανδρος Καλπακίδης, η Στέλλα Κρούσκα, η Δώρα Θωμοπούλου. Τα τραγούδια της παράστασης, τραγούδια, ακούσματα που λίγο πολύ όλοι έχουμε ακούσει από τις γιαγιάδες και τους παππούδες μας, ερμηνεύει η σπουδαία Ελένη Ροδά, ενω παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί  Αντώνης Μωραΐτης και Νίκος Τουρνάκης.

Η παράσταση "ΜΙΚΡΑΣΙΑ" είναι μία παράσταση που ζωντανεύει μνήμες, για πατρίδες, ήθη και έθιμα που σε καμία περίπτωση δεν μπόρεσε να αλλοιώσει ο χρόνος! 

Σας προσκαλούμε λοιπόν σε τούτη τη συνάντηση στο Γυμνάσιο της Μύρινας τη προσεχή Δευτέρα στις 9 η ώρα το βράδυ! Τα εισιτήρια της παράστασης κοστίζουν 15&13 ευρώ αντίστοιχα, όμως ειδικά για τα μέλη του συλλόγου σας η τιμή του εισιτηρίου διαμορφώνεται στα 10 ευρώ."




Τετάρτη 24 Αυγούστου 2022

Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών εκπαιδευτικών.

Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών από την αρχή της χρονιάς! 

Μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών και της λειτουργίας των σχολείων!

Σε λίγες μέρες ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά. Παρά τους 8.487 μόνιμους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο καλοκαίρι, τα κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων παραμένουν τεράστια. Είναι ενδεικτικό ότι, την προηγούμενη σχολική χρονιά (2021-2022) πραγματοποιήθηκαν πάνω από 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών, για να «καλυφθούν» στοιχειωδώς οι ανάγκες. 

Η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ., όπως και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της τελευταίας 12ετίας, έχουν την ευθύνη για την απουσία μόνιμων διορισμών, για την κανονικότητα της «αδιοριστίας». Οι μόνιμοι διορισμοί που έγιναν τα 2 τελευταία χρόνια, στην πράξη, αναπλήρωσαν τις αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Είναι χαρακτηριστικό πως, όλες οι κυβερνήσεις, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και τις διάφορες εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ,  «επένδυσαν» στην υποχρηματοδότηση και στον κόφτη των κενών, πότε με την κατάργηση του δασκάλου στο ολοήμερο, πότε με την περικοπή μαθημάτων κυρίως ειδικοτήτων, πότε με συμπτύξεις τμημάτων, ακόμα και με την αύξηση μαθητών ανά τμήμα με σκοπό να πείσουν πως δεν υπάρχει μεγάλη ανάγκη σε εκπαιδευτικούς! Για αυτό και οι μόνιμοι διορισμοί δεν είναι χάρισμα καμίας κυβέρνησης! Ο διορισμοί των τελευταίων ετών δεν θα πραγματοποιούνταν χωρίς τους διαρκείς αγώνες των εκπαιδευτικών σωματείων, χωρίς τις απεργιακές μάχες και την αντιπαράθεση με όλες τις κυβερνήσεις.

Τα χιλιάδες κενά που παραμένουν δεν είναι αριθμοί και στήλες σε πίνακες excel.  Είναι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας που δεν καλύπτονται, είναι οι μαθητές που μένουν χωρίς εκπαιδευτικό από την αρχή της χρονιάς, τα μαθήματα που δε διδάσκονται, οι ειδικότητες που λείπουν, οι δομές (π.χ. στην Ειδική Αγωγή) που δε λειτουργούν. Το μοντέλο της «κάλυψης» των κενών με δόσεις, με το σταγονόμετρο, σε πολλές φάσεις, με συγκάλυψη ή εξαφάνιση αναγκών, το μοντέλο των εκπαιδευτικών νομάδων που γυρίζουν από πόλη σε πόλη και από νησί σε νησί, που αλλάζουν κάθε χρόνο σχολείο, τάξη και μαθητές, είναι αποτυχημένο! Υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία, την ίδια την εργασία των εκπαιδευτικών. Οδηγεί στην πλήρη εξουθένωση και οικονομική εξαθλίωση των αναπληρωτών. 

Ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την νέα σχολική χρονιά, παρά τα μεγάλα λόγια του ΥΠΑΙΘ, υπονομεύει ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα δικαιώματα των αναπληρωτών, την ανάγκη για μαζικές προσλήψεις από την αρχή της χρονιάς. Με εγκύκλιο προς τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ ζήτησε την καταχώρηση των λειτουργικών κενών των Σχολικών Μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των ΚΕΔΑΣΥ μέχρι τις 12/8 και τις 19/8 αντίστοιχα, ώστε να καταγραφούν οι ανάγκες για προσλήψεις αναπληρωτών. Είναι γνωστό ότι αυτή την περίοδο δεν μπορεί να καταγραφούν τα πραγματικά κενά στα σχολεία, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές, δεν έχουν υπολογιστεί οι άδειες των νεοδιόριστων, δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα, δεν έχουν καταγραφεί οι πραγματικές ανάγκες στα Ολοήμερα! Με τον τρόπο αυτό, το ΥΠΑΙΘ προχωράει σε ένα απαράδεκτο «μαγείρεμα» των κενών. Την ίδια ώρα χιλιάδες συνάδελφοι, πίσω από ένα πληκτρολόγιο, αγωνιούν για το αν και πότε  θα δουλέψουν, για το πού θα τοποθετηθούν, για το αν θα τα βγάλουν πέρα, αν θα βρουν σπίτι. 

Τώρα είναι η ώρα τα σωματεία, οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους γονείς, να διεκδικήσουμε, αποφασιστικά και δυναμικά, συγκεκριμένα μέτρα, πριν το άνοιγμα των σχολείων, για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών. 

  • Να δοθούν όλα τα πραγματικά κενά πριν την έναρξη των σχολείων, χωρίς περικοπές και «μαγειρέματα» και να καλυφθούν όλα σε μια φάση.  
  • Να υπολογιστούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς τον απαράδεκτο διαχωρισμό σε βασικές και δευτερεύουσες, σε όλες τις ειδικότητες, σε τμήματα ΖΕΠ, στην παράλληλη στήριξη. Να λειτουργήσουν παντού όλα τα τμήματα ένταξης και να ιδρυθούν όλα όσα χρειάζονται για την κάλυψη των αναγκών. Να εξασφαλιστούν σε όλα τα σχολεία οι αναγκαίες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία. 
  • Απαιτούμε 15 μαθητές ανά τμήμα για υγειονομικούς και κυρίως για παιδαγωγικούς λόγους. Με βάση αυτό να καθοριστεί η συγκρότηση των τμημάτων και οι προσλήψεις. Να καταργηθεί το απαράδεκτο όριο για 25 μαθητές στις τάξεις.  Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα για «σπάσιμο» τμημάτων.
  • Σε κάθε διεύθυνση εκπαίδευσης, να υπολογιστούν επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών (πλήρους ωραρίου και όχι τρίμηνα) για την κάλυψη των έκτακτων κενών που θα προκύψουν από συναδέλφους που θα νοσήσουν από Covid -19, ώστε να μην επαναληφθεί το μπάχαλο της περσινής χρονιάς. 
  • Να επανέλθει άμεσα ο υπεύθυνος δάσκαλος στο Ολοήμερο. Να καλυφθούν από την αρχή της χρονιάς με προσλήψεις όλες οι επιπλέον ανάγκες στο Ολοήμερο.  
  • Να δοθούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το ΥΠΑΙΘ όλα τα κενά για τη δήλωση περιοχών.

Επιπλέον, για τη στήριξη της διαβίωσης των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία των σχολείων απαιτούμε:

  • Αύξηση μισθού κατά 20% στο εισαγωγικό κλιμάκιο και αντίστοιχα σε όλα υπόλοιπα. Καταβολή 13ου και 14ου μισθού και αφορολόγητο στα 12.000.
  • Χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών. 
  • Δωρεάν μετακίνηση στην περιοχή πρόσληψης και 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ για όλο το έτος. 
  • Επιδότηση ενοικίου στα 300€ το μήνα. Αξιοποίηση διαθέσιμων διαμερισμάτων, δωματίων, εστιών και ξενοδοχείων για τη δωρεάν στέγαση αναπληρωτών και νεοδιόριστων.   
  • Δωρεάν σίτιση για τους εκπαιδευτικούς σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες. Δημιουργία λεσχών σίτισης σε περιοχές με μεγάλη συγκέντρωση εκπαιδευτικών.
  • Αύξηση του ποσού της χιλιομετρικής αποζημίωσης για ανάγκες της υπηρεσίας και διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται αποζημίωση. 
  • Υπηρέτηση για ένα έτος της οργανικής για τους νεοδιόριστους. Δικαίωμα αίτησης απόσπασης/μετάθεσης από τον πρώτο χρόνο.  
  • Επιπλέον προσωπικό καθαριότητας, πλήρους ωραρίου, για την κάλυψη των αναγκών. Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, διαγραφές χρεών προς τις ΔΕΚΟ, αφορολόγητο πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Σχολικό γεύμα και δεκατιανό για όλα τα παιδιά. Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη. 
  • Ουσιαστικά μέτρα για την πανδημία που είναι ακόμα εδώ (μαζικά δωρεάν τεστ, μέσα ατομική προστασίας, άδειες ασθενείας κ.α.). Όχι στο άθλιο αφήγημα της ατομικής ευθύνης. 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να απευθυνθούν στο σωματεία 

για όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

  • Το επόμενο διάστημα προχωράμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις σε Δήμο, Περιφέρεια και όπου άλλου χρειαστεί για τα ζητήματα της διαμονής και της διαβίωσης των εκπαιδευτικών.
  • Διαμορφώνουμε δίκτυο αλληλεγγύης και υποστήριξης των συναδέλφων. Δρούμε συλλογικά: «ένας για όλους και όλοι για έναν».

Τα Δ.Σ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αναλάβουν άμεσα την ευθύνη για την οργάνωση των διεκδικήσεων του κλάδου. Να προχωρήσουν σε άμεσο αίτημα για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Να συντονίσουν τη δράση με τους γονείς για τα ζητήματα της λειτουργίας των σχολείων. 

Δεν μένουμε θεατές! Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας!




Τρίτη 16 Αυγούστου 2022

Αίτημα συνέχισης παροχής έκπτωσης στα εισιτήρια των πλοίων για τη σχολική χρονιά 2022-2023.

Μετά από σχετικά αιτήματα των ΔΣ των σωματείων μας, των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η εταιρεία σας, λαμβάνοντας υπόψη και τις δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα νησιά της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, ενέκρινε την έκπτωση 50% στα εισιτήρια των πλοίων της εταιρείας για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο για το σχολικό έτος 2021-2022 και σας ευχαριστούμε γι’ αυτό.

  Σύμφωνα με όσα σας προαναφέραμε, σας μεταφέρουμε το αίτημα των μελών των συλλόγων μας, (σύμφωνα και με τις μέχρι τώρα καταστάσεις που σας επισυνάπτουμε), για να ανανεώσετε την σχετική έγκριση έκπτωσης στα εισιτήρια των πλοίων της εταιρείας σας, για το σχολικό έτος 2022-2023. Επιπλέον, παρακαλούμε για την ισχύ της παραπάνω έκπτωσης για 5 ημέρες πριν και 5 ημέρες μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς, (25/8/2022 έως 5/7/2023), ώστε να μπορέσουν οι συνάδελφοι να μετακινηθούν χωρίς προβλήματα από και προς τις εστίες τους.



Κυριακή 14 Αυγούστου 2022

Για το δράμα των προσφύγων που παραμένουν εγκλωβισμένοι σε νησίδα του Έβρου.

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου απαιτεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας και από τις διοικήσεις ΕΚΑΒ/ΕΚΕΠΥ και 4ης ΥΠΕ να δράσουν άμεσα ώστε να προσφερθεί η δέουσα υγειονομική βοήθεια στους πρόσφυγες από την Συρία που παραμένουν εγκλωβισμένοι σε νησίδα του ποταμού Έβρου κοντά στο χωριό Κισσάρι.

Είναι ανατριχιαστικό, εξοργιστικό και απάνθρωπο να κυκλοφορούν φωτογραφίες νεκρών μικρών παιδιών από τσιμπήματα σκορπιών, να υπάρχουν και άλλα πάσχοντα μικρά παιδάκια για τον ίδιο λόγο και γενικά να εξελίσσεται αυτή η τραγωδία εδώ και μέρες χωρίς να παρεμβαίνουν οι υγειονομικές αρχές της χώρας. 

Το συνεχιζόμενο δράμα χιλιάδων προσφύγων που αντιμετωπίζονται ως ανεπιθύμητα μιάσματα από τις κυβερνήσεις Ελλάδας και Τουρκίας εκατέρωθεν των συνόρων και που «εργαλειοποιούνται» από τις κυβερνήσεις αυτές για γεωπολιτικούς και προπαγανδιστικούς λόγους είναι ένα μόνιμο σοβαρότατο θέμα.  Για ακόμη μια φορά αναδεικνύεται η εγκληματική πολιτική Ε.Ε. και ελληνικών κυβερνήσεων διαχρονικά. Αυτή τη φορά με το θάνατο 5χρονης προσφυγοπούλας εγκλωβισμένης σε νησίδα στον ποταμό Έβρο από το τσίμπημα σκορπιού, ενώ την ίδια ώρα σε κρίσιμη κατάσταση είναι και η αδερφή της 9 χρονών. 

Με τραγικό τρόπο επιβεβαιώνεται ότι οι πρόσφυγες αποτελούν τα θύματα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων και της πολιτικής του εγκλωβισμού και των «επαναπροωθήσεων» (pushbacks). Εγκλωβισμένοι ανάμεσα σε διακινητές, την FRONTEX και σε υπερδομές - φυλακές.

Η συγκεκριμένη κλιμάκωση απανθρωπιάς που ζούμε τώρα είναι το αποκορύφωμα. Εκτός όλων των άλλων η άρνηση παροχής επείγουσας υγειονομικής βοήθειας αποτελεί κατάφωρη παραβίαση διεθνών συνθηκών, καθώς και του Συντάγματος της χώρας, παραβιάσεις για τις οποίες οι αρμόδιοι είναι υπόλογοι.

ΣΗΜΕΡΑ, ΤΩΡΑ πρέπει να οργανωθεί αποστολή επί τόπου ώστε να προσφερθούν πρώτες βοήθειες και να μεταφερθούν στα νοσοκομεία Διδυμοτείχου και Αλεξανδρούπολης όλα τα παιδιά και όλοι οι ενήλικες που χρειάζονται νοσηλεία. 



Σάββατο 13 Αυγούστου 2022

Προβλήματα με την ορκωμοσία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών των σχολείων της Λήμνου και του Αγ. Ευστρατίου.

Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τον εξαναγκασμό όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διορίστηκαν στα σχολεία της περιοχής της Λήμνου (Β΄  Λέσβου) και του Αγίου Ευστρατίου (Γ΄Λέσβου), να παρουσιαστούν την ημέρα της ορκωμοσίας στη Μυτιλήνη. 

  Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Λέσβος, η Λήμνος και ο Άγιος Ευστράτιος είναι τρία ξεχωριστά νησιά που δεν έχουν συχνή ακτοπλοϊκή κι αεροπορική σύνδεση μεταξύ τους, αλλά ούτε και με την ηπειρωτική Ελλάδα. Να προσθέσουμε πως εν μέσω της θερινής περιόδου τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πανάκριβα. Επιπλέον, λόγω των μη συχνών συγκοινωνιών, οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι είναι πιθανό να  αναγκαστούν σε παραπάνω έξοδα για μια ή και παραπάνω διανυκτερεύσεις στη Μυτιλήνη.

  Όλα αυτά τα έξοδα οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι υποχρεούνται να τα πληρώσουν από την τσέπη τους, με δεδομένο μάλιστα ότι προέρχονται από την ανεργία των καλοκαιρινών μηνών. Το Υπουργείο Παιδείας και η Διεύθυνση που τους υποχρεώνουν πρώτα να μετακινηθούν στη Λέσβο για την ορκωμοσία και μετά να μετακινηθούν στη Λήμνο και στον Άγιο Ευστράτιο για να παρουσιαστούν στα σχολεία που θα τοποθετηθούν, δεν θα τους καλύψουν αυτά τα έξοδα κι αδιαφορούν για την όλη ταλαιπωρία που θα υποστούν, ενόψει μάλιστα και της έξαρσης της πανδημίας του κορονοϊού.

  Θεωρούμε απαράδεκτες αυτές τις μεθοδεύσεις Υπουργείου Παιδείας και των Διευθύνσεων και απαιτούμε την εξ αποστάσεως ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.




Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022

Ψήφισμα αλληλεγγύης στον φοιτητή Χ. Κυπραίο.

Καταγγέλλουµε την απρόκλητη επίθεση της αστυνοµίας σε συγκέντρωση διαµαρτυρίας από συλλογικότητες και φεµινιστικές οµάδες στα Εξάρχεια στις 22/7/2022, εξαιτίας της απόπειρας βιασµού γυναίκας εκεί. Καταγγέλλουµε την απαγόρευση της πορείας και τη διάλυσή της, τον ξυλοδαρµό διαδηλωτριών και διαδηλωτών και τον απρόκλητο και άγριο ξυλοδαρµό και τη σύλληψη του φοιτητή του Φυσικού Τµήµατος του ΕΚΠΑ Χρήστου Κυπραίου. Καταγγέλλουµε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που µεθόδευσε την απαγόρευση χωρίς καµία αιτιολογία και έδωσε εντολή για την επίθεση των ΜΑΤ στην πορεία. Έχει δηµοσιοποιηθεί οπτικοακουστικό υλικό όπου εµφανίζονται αστυνοµικοί να βιαιοπραγούν αδιακρίτως, να ξυλοκοπούν και να χυδαιολογούν απέναντι σε πολίτες, να επιχειρούν να τραβήξουν το υπηρεσιακό τους περίστροφο, να αποκλείουν καταστήµατα κρατώντας οµήρους τους θαµώνες. Αυτά είναι µερικά δείγµατα από το κρεσέντο καταστολής µέσα στο οποίο πραγµατοποιήθηκε και η σύλληψη του φοιτητή Χρήστου Κυπραίου. Άνδρες της ΔΕΛΤΑ τον περικύκλωσαν και του επιτέθηκαν απρόκλητα, τον ξυλοκόπησαν άγρια, τον καθήλωσαν µπρούµυτα στο πεζοδρόµιο συνεχίζοντας να τον χτυπούν και τον συνέλαβαν. Στη συνέχεια, του απαγορεύτηκε οποιαδήποτε τηλεφωνική επικοινωνία µε τους γονείς του και επαφή µε δικηγόρο. Δεν υπήρξε καµία ενηµέρωση για το νοσοκοµείο στο οποίο µεταφέρθηκε από την αστυνοµία ή για την υγεία του. Η απόδοση στον ίδιο µιας σειράς κατηγοριών πλήρως ανυπόστατων, όπως δείχνει και το σχετικό οπτικοακουστικό υλικό, αποτελεί µέρος της συγκάλυψης για τη βάρβαρη καταστολή της κινητοποίησης ενάντια στους βιασµούς. Ειδικά σε συγκυρίες σαν την σηµερινή, κατά την οποία οι πολίτες αµφισβητούν την αµεροληψία και την αποτελεσµατικότητα του δικαστικού συστήµατος, τέτοιες πρακτικές και απαγορεύσεις θυµίζουν σκοτεινές εποχές και τελικά συντελούν στην κάλυψη περιστατικών έµφυλης βίας και σεξουαλικών κακοποιήσεων. Εκφράζουµε την συµπαράστασή µας στον Χρήστο Κυπραίο, απαιτούµε την απόσυρση όλων των κατηγοριών και την απόδοση ευθυνών για τις αξιόποινες πράξεις που τελέστηκαν από τους άνδρες της ΕΛΑΣ. Καλούµε σε συγκέντρωση αλληλεγγύης την Παρασκευή 29 Ιουλίου, στις 8:30 π.µ. στα δικαστήρια Ευελπίδων όπου πραγµατοποιείται η δίκη του.