Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Πλαίσιο πάλης της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου απέναντι 
στην απόπειρα υλοποίησης της αντιεκπαιδευτικής «αξιολόγησης».


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

στην προγραμματισμένη για χθες, Τετάρτη 08-02-23, Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Σωματείου μας δεν διαπιστώθηκε απαρτία. Ως εκ τούτου, έγινε συζήτηση μεταξύ των παρευρισκόμενων συναδέλφων επί των θεμάτων της Συνέλευσης και στη συνέχεια το ΔΣ της ΕΛΜΕ προχώρησε στη λήψη των αποφάσεων. Προκρίθηκε αγωνιστικό πλαίσιο πάλης το οποίο επισυνάπτεται, ενώ εξουσιοδοτήθηκε ο εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ στην Γενική Συνέλευση των Προέδρων, το Σάββατο 11/02, να υπερψηφίσει την εισήγηση της ΟΛΜΕ. 




Κανένας φόβος καμία αναμονή! Ενωμένοι θα βγούμε και πάλι νικητές!

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, μέσα από τους αγώνες μας, δυναμώνουμε τον αγώνα:

  • Απέναντι στην ακρίβεια και τις ανατιμήσεις, απέναντι στην οικονομική εξαθλίωση που μας έχουν οδηγήσει όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις (χάσαμε το 60% τους εισοδήματός μας με τα 3 μνημόνια και τους εκατοντάδες εφαρμοστικούς νόμους που ψήφισαν Ν.Δ. – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ), απέναντι σε μια καθημερινότητα που γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
  • Απέναντι στο σάπιο και αντιλαϊκό κράτος που είναι γρήγορο και «επιτελικό» για να «στήνει αφτί» και να παρακολουθεί τους πάντες, που εξοπλίζεται για να καταστέλλει τους αγώνες του λαού, που λύνει με fast track διαδικασίες κάθε εμπόδιο προκειμένου να στηρίξει τα επιχειρηματικά συμφέρονται και μάλιστα με μεγάλες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες (βλ. Ελληνικό, Ναυπηγεία Ελευσίνας κ.α.) και την ιδία στιγμή αφήνει απροστάτευτο τον λαό απέναντι στις φυσικές καταστροφές, τα νοσοκομεία χωρίς παιδίατρο, τις σχολικές υποδομές στο έλεός τους. 
  • Απέναντι στους σχεδιασμούς ΕΕ - ΟΟΣΑ στον χώρο της εκπαίδευσης, που εδώ και 40 χρόνια πτυχές τους έχουν εφαρμόσει όλες οι κυβερνήσεις, για ένα ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο, απέναντι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων για την πλειοψηφία των μαθητών.

Τώρα χρειάζεται να σημάνει ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ!
Απαντάμε με «πόλεμο» στον νέο «πόλεμο» που μας κήρυξαν!

Το Υπουργείο Παιδείας επισπεύδει τη διαδικασία έναρξης της ατομικής «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών και μάλιστα πρώτα των νεοδιόριστων, όπως ήδη έχει ανακοινωθεί. Στις 27-1-2023 δημοσιεύτηκε και σχετική Υπουργική Απόφαση Αριθμ.9950/ΓΔ5 με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια της «ατομικής αξιολόγησης» και οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα υλοποιηθούν τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ.

Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία βλέπει το «έργο» της ήδη
αξιολογημένης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής:

  • Για μια ακόμα φορά με την πρώτη βροχή έκλεισαν τα μισά σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Είδαμε τραγελαφικές εικόνες, με πλημμυρισμένα σχολεία, μαθητές να περνάνε χειμάρρους προκειμένου να πάνε στο σχολείο, να στήνουν γέφυρες με σχολικές καρέκλες και άλλα πολλά ανάλογα γεγονότα. Τα παλιά, ασυντήρητα, επικίνδυνα, κτίρια μέσα στα οποία κάνουμε μάθημα και η ανεπαρκής χρηματοδότηση για τη λειτουργία τους, είναι πλέον ο κανόνας. Ταυτόχρονα οι γονείς καλούνται να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σε συνθήκες γενικευμένης φτώχειας.
  • Μέσα στα σχολεία μας βιώνουμε καθημερινά την απουσία οποιασδήποτε στήριξης προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τα σοβαρά μαθησιακά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα που οξύνονται τα τελευταία χρόνια. Ακόμα και σήμερα  τα σχολεία  λειτουργούν με δεκάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, ειδικά στην ειδική αγωγή. Σε αντίθεση με την ανάγκη για ουσιαστική στήριξη της δουλειάς μας, μεγαλώνει η ασφυκτική πίεση, ο διοικητισμός και η περιττή γραφειοκρατία.
  • Μετά από τόσα χρόνια που γυρίζουν όλη την Ελλάδα κι αφού δεν τους έδωσε το Υπουργείο καμία δυνατότητα για υπηρεσιακές μεταβολές, τώρα βλέπουν οι νεοδιόριστοι τις μονιμοποιήσεις τους να ανακαλούνται, προκειμένου να περιμένουν την ατομική τους αξιολόγηση. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο θέτουν σε ομηρεία το πιο ευάλωτο κομμάτι των εκπαιδευτικών, προκειμένου να καθιερώσουν τη λεγόμενη ατομική «αξιολόγηση».
  • Αναδεικνύεται με ηχηρό τρόπο η κοροϊδία των κάθε είδους pass. Χιλιάδες είναι οι νεοδιορισμένοι συνάδελφοί και οι αναπληρωτές  που παλεύουν να επιβιώσουν με μισθό από 737 ευρώ έως 1000 ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας του καθενός. Μένουμε σε πανάκριβα ακατάλληλα δωμάτια, μετακινούμαστε δεκάδες χιλιόμετρα καθημερινά από και προς το σχολείο, ζούμε μακριά από τις οικογένειές μας συντηρώντας δύο σπίτια. Για το σύνολο του κλάδου ανεξάρτητα από τα έτη υπηρεσίας το κόστος διαβίωσης έχει ανέβει κατακόρυφα, είναι μη διαχειρίσιμο. Κυριολεκτικά το μηνιάτικο φεύγει μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο. 

Το περιεχόμενο και τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση,
δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών
και την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών, το αντίθετο
!

Οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε την «αξιολόγηση», δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια.  Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος. Τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με αυτή την ανάγκη. 

  • Στόχο έχουν την κατάταξη σχολείων και εκπαιδευτικών σε «καλά» και «κακά», που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους, ανάλογα με την πρόσβασή τους σε χορηγούς, ανάλογα με την ταξική σύνθεση του Δήμου, της Περιφέρειας κτλ. Είναι χαρακτηριστική η διεθνής πείρα από το σχολείο που οικοδομείται, ως αποτέλεσμα της αντιδραστικής αξιολόγησης, που υλοποιείται απ’ όλες τις κυβερνήσεις, είτε φιλελεύθερες, είτε σοσιαλδημοκρατικές. Αυτή η πείρα υπογραμμίζει τις τεράστιες μορφωτικές ανισότητες, στα κατά τ’ άλλα αξιολογημένα σχολεία. «Τα σχολεία των φτωχών» έχουν διαφορετικό και κατώτερου επιπέδου πρόγραμμα και βιβλία από τα σχολεία των πλουσίων. 
  • Στόχο έχουν να προχωρήσουν πιο γρήγορα την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την «αυτονομία και τις δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων και τις περικοπές». Παράλληλα ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Μεταθέτουν τις δικές τους ευθύνες για τα «χάλια» του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.
  • Θέλουν έναν εκπαιδευτικό φοβισμένο, τρομοκρατημένο, έρμαιο του εκάστοτε «αξιολογητή». Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. 

Η επιλογή της προώθησης της «ατομικής αξιολόγησης» είναι τμήμα της ενιαίας στρατηγικής που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. στα πλαίσιο των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Στο 3ο μνημόνιο το 2015 (ΣΥΡΙΖΑ – Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ) μπήκε ρητά η δέσμευση για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος.

  • Η κ. Κεραμέως στον ν. 4547/18 του ΣΥΡΙΖΑ  «πάτησε» για να προωθήσει την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση», τον νόμο 4589/19 του Γαβρόγλου αξιοποιεί (παρ. 7, άρθρο 62) για να κρατάει σε ομηρεία τους νεοδιόριστους. 
  • Η Ν.Δ. διατήρησε και εφάρμοσε τον ν. 4589/19 του Γαβρόγλου που απαξίωσε το πτυχίο και την προϋπηρεσία μας, αποθέωσε το κυνήγι των «προσόντων» και αποτέλεσε την πιο σκληρή και ακριβοπληρωμένη «αξιολόγηση». 
  • Στο Δημόσιο, η Ν.Δ.,  τον νόμο Βερναδάκη (ν.4369/2016) υλοποίησε.  Με βάση αυτόν, καλούνται προϊστάμενοι και διευθυντές να αξιολογήσουν τους δημόσιους υπαλλήλους με κριτήρια τη λεγόμενη στοχοθεσία, τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς για το δημόσιο (ιδιωτικοποιήσεις, επιχειρηματική λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών κ.ά.), τη συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων «εντός κι εκτός υπηρεσίας», την πίστη στους αντιλαϊκούς νόμους του κράτους, τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με την περικοπή του μισθού και τις απολύσεις (βλ. ν. 4354/2015 και ν. 4369/2016).
  • ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ – ΝΔ ψήφισαν χέρι – χέρι την αντιδραστική τροπολογία Γεροβασίλη για την «αξιολόγηση» των δημοσίων υπαλλήλων που προέβλεπε ότι όποιος δε συμμετείχε στην αξιολόγηση αποκλείονταν από θέσεις ευθύνης. Αυτή την τροπολογία επανάφερε η ΝΔ και η Κεραμέως στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
  • Η διασύνδεση μισθού – αξιολόγησης, την οποία επανέφερε ο Μητσοτάκης, στις εξαγγελίες του για το ενιαίο μισθολόγιο του 2024 (!), έχει ήδη προβλεφθεί από τον νόμο – καρμανιόλα για το μισθολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ (4354/15 στο άρθρο 17 παρ. 1). 

ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ την πάλη μας, προετοιμάζουμε απεργιακή απάντηση. Δεν περιμένουμε κανένα σωτήρα, κανένα Μεσσία που «με ένα άρθρο κι έναν νόμο» θα μας πάει στη Γη της Επαγγελίας». Καταδικάζουμε μαζικά σε όλα τα επίπεδα όλους αυτούς που μας μαυρίζουν τη ζωή και διαλύουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. 

Για τη στήριξη της διαβίωσης των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία των σχολείων απαιτούμε:

  • Αύξηση μισθού κατά 20% στο εισαγωγικό κλιμάκιο και αντίστοιχα σε όλα τα υπόλοιπα. Καταβολή 13ου - 14ου μισθού, αφορολόγητο στα 12.000 €. Αναδρομική επιστροφή του «κλεμμένου» ΜΚ 2016-2017.
  • Κατάργηση των φόρων σε ρεύμα και φυσικό αέριο, στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης. Μείωση τιμών και πλαφόν στα βασικά είδη, στην ενέργεια, στα καύσιμα.
  • Χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών. 
  • Δωρεάν μετακίνηση στην περιοχή πρόσληψης και 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ για όλο το έτος. 
  • Επιδότηση ενοικίου στα 300€ το μήνα. Αξιοποίηση διαθέσιμων διαμερισμάτων, δωματίων, εστιών και ξενοδοχείων για τη δωρεάν στέγαση αναπληρωτών και νεοδιόριστων.   
  • Δωρεάν σίτιση για τους εκπαιδευτικούς σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες. 
  • ΄Άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων. Υπηρέτηση για ένα έτος της οργανικής τους. Δικαίωμα απόσπασης.  

Αντιστεκόμαστε στο κατηγοριοποιημένο σχολείο των ταξικών φραγμών και της ημιμάθειας. Δάσκαλος σκυφτός σημαίνει αμόρφωτος λαός!

Διεκδικούμε ένα σχολείο που να αντιστοιχεί στις ανάγκες του 21ου αιώνα, προσανατολισμένο στην ολόπλευρη μορφωτική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Με σύγχρονες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, αθλητικούς χώρους, χώρους πολιτισμού. Ένα σχολείο που χωράνε όλες οι ειδικότητες, οι οποίες πρέπει να εργάζονται στο αντικείμενό τους. Με σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και εποπτικά μέσα που θα βοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτή την κατεύθυνση. Με εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς μαζί με τις οικογένειές τους! Με μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, αύξηση της χρηματοδότησης, ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. 


Παλεύουμε για:

  • Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/2020 και 4823/2021, 4547/18 και 4589/19. 
  • Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των εξετάσεων τύπου PISA. 
  • Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ και απαξίωσε δεκάδες τμήματα σε όλη τη χώρα.
  • Αντιστεκόμαστε στον προσανατολισμό του σχολείου στην επιφανειακή γνώση, την ημιμάθεια, την αποθέωση των δεξιοτήτων που ενισχύεται με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα εργαστήρια δεξιοτήτων.

ΔΟΕ και ΟΛΜΕ εδώ και τώρα να αποφασίσουν:

  1. Απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία σχετική με την «αξιολόγηση» με βάση τον ν. 4823/21 και την Υ.Α.  Αριθμ.9950/ΓΔ5. Απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης». Επαναπροκήρυξη σε περίπτωση δικαστικής προσφυγής από το ΥΠΑΙΘ από ΔΟΕ/ΟΛΜΕ/ΑΔΕΔΥ.
  2. Στάσεις εργασίας ΔΟΕ/ΟΛΜΕ και ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ προκειμένου να καλυφθούν όλοι σε συνάδελφοι σε όλες τις φάσεις της «αξιολόγησης».
  3. Πανεκπαιδευτική απεργία ΔΟΕ – ΟΛΜΕ μέσα στον Φεβρουάριο. 
  4. Πανελλαδική κινητοποίηση σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την Παρασκευή 10/2 με αίτημα την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων και την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων από τα ΠΥΣΠΕ και ταυτόχρονη αξιοποίηση όλων των νομικών μέσων (π.χ. εξώδικα, προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια όπου έχουν γίνει ανακλήσεις) προκειμένου να πιέσουν προς αυτή την κατεύθυνση. 
  5. Έκδοση κειμένου προς τους γονείς που θα ενημερώνει για τους πραγματικούς στόχους της κυβέρνησης.
  6. Όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ενημέρωση και τη συσπείρωση του Κλάδου με συσκέψεις, συνελεύσεις, κινητοποιήσεις, συνεντεύξεις τύπου. 
  7. Με στόχο την ενίσχυση της συσπείρωσης του Κλάδου, να πραγματοποιηθούν Περιφερειακές Συσκέψεις Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. – ΕΛΜΕ. Σε προτεραιότητα να γίνουν συσκέψεις στις περιοχές όπου εκκινεί άμεσα η διαδικασία και συγκεκριμένα: Δευτέρα 6/2 Κρήτη και Πελοπόννησο και Τρίτη 7/2 Βόρειο και Νότιο Αιγαίο (με τηλεδιάσκεψη). Τις αμέσως επόμενες μέρες να γίνουν και οι υπόλοιπες.
  8. Το Δ.Σ. και η Γενική Συνέλευση του Σωματείου αποφασίζουν την κήρυξη στάσεων εργασίας που θα καλύπτουν όλους τους συναδέλφους προκειμένου να ακυρωθεί στην πράξη η «ατομική αξιολόγηση» καθώς και όλα τα υπόλοιπα συνδικαλιστικά μέτρα (περιοδείες, εκδηλώσεις κ.α.) για την ενίσχυση του αγώνα.
  9. Το Δ.Σ. και η Γενική Συνέλευση του Σωματείου προσυπογράφουν το κάλεσμα για «Πανελλαδική Συγκέντρωση Υπογραφών των Νεοδιόριστων»  ​(http://bit.ly/3DovBoN) και το διακινούν μαζικά.  
  10. Μετά τις Ολομέλειες προέδρων ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ νέος κύκλος Γενικών Συνελεύσεων. 

ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ! 

ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΣΠΙΔΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ 

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ!




Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023

Ενημερωτικό σχετικά με την επικείμενη κακοκαιρία και τις οδηγίες για τηλεκπαίδευση.

Πριν καν ανακοινωθεί κλείσιμο των Σχολείων λόγω κακοκαιρίας, έχουν ήδη καταφτάσει σε όλη την Ελλάδα  οδηγίες για “ετοιμότητα των σχολικών μονάδων”, που αναφέρονται φυσικά στην πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης κι όχι σε λήψη μέτρων που θα κρατήσουν τα σχολεία ανοιχτά. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ΔΙΔΕ Λέσβου που έστειλε σχετική “οδηγία”.

Ξεκαθαρίζουμε τα εξής:

1) Κλειστό σχολείο, σημαίνει κλειστό σχολείο. Αυτό δεν συμβαίνει με ευθύνη των εκπαιδευτικών.

2) Το σπίτι μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε ή να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, αίθουσα, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κ.α.

3) Κανείς δεν μπορεί να ασκήσει δίωξη ή να επιβάλλει κυρώσεις, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, αν ο/η εκπαιδευτικός δηλώσει αδυναμία, εφόσον το Κράτος δεν διασφαλίζει όλα τα παραπάνω.

4) Σε περίπτωση επικίνδυνων φαινομένων προέχει η ασφάλεια της οικογένειάς μας, η δική μας, των μαθητών μας. Πέρσι, είχαμε φαινόμενα που εκπαιδευτικοί τραυματίστηκαν στην προσπάθειά τους να μεταβούν στο σχολείο.

5) Ουδείς συνάδελφος/συναδέλφισσα, ούτε καν Υποδιευθυντής/Υποδιευθύντρια ή Διευθυντής/Διευθύντρια, δεν υποχρεούται σε καμία περίπτωση να ασχολείται και να διεκπεραιώνει υπηρεσιακά θέματα σε ημέρες και ώρες εκτός ωραρίου εργασίας.




Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023

Έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ την Τετάρτη 8-2-2023.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου καλεί τα μέλη του Σωματείου σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 8-2-2023, στις 17:30, στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας, εν όψει της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11-02-2023 στην Αθήνα.
Τα θέματα της Γενικής Συνέλευσης:
📍 Ατομική αξιολόγηση
📍 Οικονομικά αιτήματα του κλάδου
📍 Λοιπά θέματα
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
μετά από καιρό και ενόψει της απόπειρας να υλοποιηθεί εσπευσμένα η "ατομική αξιολόγηση", φαίνεται να διαμορφώνεται στην Ομοσπονδία μας μια δυναμική διεκδίκησης και αγώνα απέναντι στην ολική απαξίωση του επαγγέλματός μας και την υποβάθμιση του Σχολείου την οποία απεργάζονται Κυβέρνηση και Υπουργείο. Σας καλούμε, λοιπόν, όλες και όλους στη Γενική μας Συνέλευση, ανώτατο όργανο του Σωματείου μας, για να συζητήσουμε, να συναποφασίσουμε, αλλά και να εξουσιοδοτήσουμε τον αντιπρόσωπό μας στη Γενική Συνέλευση των Προέδρων, ώστε να προωθήσει και να υποστηρίξει τις αποφάσεις μας. Σας περιμένουμε!





Ακολουθεί η εισήγηση της ΟΛΜΕ προς τις ΓΣ των ΕΛΜΕ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σε ένα άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, όπως μας έχει πια συνηθίσει, το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε τροπολογία με την οποία επισπεύδει τη διαδικασία έναρξης της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία δίνεται η δυνατότητα, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής Συμβούλων, να ξεκινήσει άμεσα η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και μάλιστα πρώτα των νεοδιόριστων, όπως ήδη είχε ανακοινωθεί. Στις 27-1-2023 δημοσιεύτηκε και σχετική Υπουργική Απόφαση (Αριθμ.9950/ΓΔ5) με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια της ατομικής αξιολόγησης και οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα υλοποιηθούν τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ.

Μάλιστα, σε μία προσπάθεια πλήρους διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, η υπουργός Παιδείας εξέδωσε δελτίο τύπου με το οποίο πανηγυρίζει για την οπισθοδρομική, αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική της απόφαση να γυρίσει την εκπαίδευση 41 χρόνια πίσω! Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, όμως, βλέπει το «έργο» της ήδη αξιολογημένης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής! 

Αντί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να απολογηθούν και να πάρουν μέτρα για τις τραγικές συνθήκες των σχολικών μονάδων (υποδομές που καταρρέουν, πλημμυρισμένα σχολεία, ταβάνια που πέφτουν μέσα στις τάξεις, σχολεία χωρίς ρεύμα, θανατηφόρα ατυχήματα κλπ), για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς και για τα τεράστια μαθησιακά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα των παιδιών μας, συνεχίζουν να εξαπατούν γονείς, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς με τις κάλπικες διακηρύξεις περί «στήριξης και αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου».

Το περιεχόμενο και τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών/τριών και την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών. Αντιθέτως, πίσω από τα ωραία λόγια του υπουργείου Παιδείας, κρύβονται οι πραγματικοί στόχοι τους: 

  • Με εργαλείο την αξιολόγηση επιχειρούν να επιφέρουν την κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών/τριων, την κατάταξη σχολείων και εκπαιδευτικών σε «καλά» και «κακά», που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους ανάλογα με την πρόσβασή τους σε χορηγούς, ανάλογα με την ταξική σύνθεση του Δήμου, της Περιφέρειας κτλ.
  • Να προχωρήσουν πιο γρήγορα την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την «αυτονομία και τις δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων και τις περικοπές». Παράλληλα ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Μεταθέτουν τις δικές τους ευθύνες για τα κακώς κείμενα του εκπαιδευτικού συστήματος σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές/τριες.
  • Η μετακύλιση των ευθυνών του ΥΠΑΙΘ για την κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος στις πλάτες των εκπαιδευτικών.
  • Θέλουν έναν εκπαιδευτικό φοβισμένο, τρομοκρατημένο, έρμαιο του εκάστοτε «αξιολογητή». Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. 

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ γνωρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί βλέπουν καθαρά τους παραπάνω στόχους της και θα παλέψουν με όλες τους τις δυνάμεις ενάντια στα σχέδια της. Γι’ αυτό ξεκινάει την αξιολόγηση με τους/τις νεοδιόριστους/ες, θεωρώντας τους πιο ευάλωτους/ες, αφού τους/τις κρατά ομήρους με την μη μονιμοποίησή τους εδώ και μήνες, παρότι έχουν συμπληρώσει τη διετία που προβλέπει ο νόμος. Η κυβέρνηση επιχειρεί να αξιοποιήσει τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους ως «Δούρειο Ίππο» για να γενικεύσει την εφαρμογή της σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης. Είναι όμως δεδομένο ότι όλοι και όλες οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε στο πλευρό των νεοδιόριστων συναδέλφων και θα αγωνιστούμε για την ανατροπή της αξιολόγησης και την απρόσκοπτη μονιμοποίησή τους.

Το ΥΠΑΙΘ διακηρύσσει ψευδώς εδώ και δύο χρόνια ότι η αξιολόγηση δεν θα είναι τιμωρητική, ωστόσο την ξεκινά με την απειλή της μη μονιμοποίησης των νεοδιόριστων. Ταυτόχρονα, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός σε πρόσφατη δήλωσή του, υπονόησε εμμέσως πλην σαφώς τη σύνδεσή της με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, ενώ είναι γνωστή η άποψή του για τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων και ειδικά των εκπαιδευτικών από τότε που ήταν ακόμα υπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης. Ανάμεσα στα άλλα, η προωθούμενη αξιολόγηση φορτώνει με νέα γραφειοκρατικά βάρη τους εκπαιδευτικούς και την ήδη επιβαρυμένη καθημερινή εργασία τους, στερώντας τον πολύτιμο αέρα του κύριου έργου τους που είναι το παιδαγωγικό – εκπαιδευτικό. 

Μοναδική «επιβράβευση» των θετικά αξιολογούμενων εκπαιδευτικών θα είναι η παροχή μορίων για τη διεκδίκηση διοικητικών θέσεων. Με απλά λόγια, το ΥΠΑΙΘ επιβραβεύει τους «άριστους» εκπαιδευτικούς με το να τους απομακρύνει από την τάξη και τη μαθησιακή διαδικασία!  

Η επιλογή της προώθησης της «ατομικής αξιολόγησης» είναι τμήμα της ενιαίας στρατηγικής που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ., αποτελεί διαχρονικό πόθο πολλών κυβερνήσεων εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες, στα πλαίσιο των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ, αλλά και των μνημονίων που ψηφίστηκαν.

Παρέμεινε όμως ανεκπλήρωτος χάρη στην σθεναρή αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος. Αποτελεί συνέχεια της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων που συνάντησε την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών. Προβλέπει ένα εξοντωτικό γραφειοκρατικό πλέγμα αξιολόγησης δύο φάσεων από τον διευθυντή του σχολείου και τους συμβούλους εκπαίδευσης. Κάθε εκπαιδευτικός θα συνοδεύεται από ένα ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο (άρθρο 68), ατομικά φύλλα αξιολόγησης, συνέντευξη, παρατήρηση εντός της σχολικής τάξης και κατάταξη σε 4βαθμη κλίμακα (μη ικανοποιητικός – ικανοποιητικός – πολύ καλός – εξαιρετικός).

Με τον νόμο 4823/21 προωθήθηκαν νέες τομές σε διοικητικό επίπεδο και στις επιλογές στελεχών. Δίπλα στον υπάρχοντα διοικητικό μηχανισμό στήνεται μια πολυπλόκαμη δομή που περιλαμβάνει ένα ενδιάμεσο επίπεδο αξιολογητών στο επίπεδο κάθε Διεύθυνσης (Σύμβουλοι Εκπαίδευσης). Ένα επίπεδο παραπάνω συστήνονται οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας Εκπαίδευσης (ένας ανά Περιφέρεια), οι Επόπτες Ποιότητας Εκπαίδευσης ανά Διεύθυνση καθώς και το Περιφερειακό Συμβούλιο Εποπτών που θα συντονίζει τα παραπάνω στελέχη.

Πρόκειται για έναν αυταρχικό μηχανισμό με βασική αποστολή τον αυστηρό έλεγχο, τη διαρκή επιτήρηση και εποπτεία της πορείας της αξιολόγησης που θα διαπιστώνει αν «συμμορφώνονται» οι εκπαιδευτικοί απέναντι στην κυρίαρχη πολιτική.

Η δουλειά των συμβούλων ουσιαστικά και πρακτικά δεν θα είναι η παιδαγωγική, επιμορφωτική και συμβουλευτική ενίσχυση της δουλειάς των εκπαιδευτικών στην τάξη, αλλά να προωθούν την αξιολόγηση και την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Οι απόλυτα κομματικές διαδικασίες επιλογής στελεχών σε όλα τα επίπεδα που θεσμοθέτησε το ΥΠΑΙΘ αποδεικνύουν ότι μέσω της αξιολόγησης θα προωθούνται οι «ημέτεροι», προκειμένου αυτοί να καταλαμβάνουν στη συνέχεια θέσεις διοίκησης. 

Η αξιολόγηση, όμως, θα δημιουργήσει ένα νέο πρωτόγνωρο καθεστώς εξαρτήσεων και πελατειακών σχέσεων και μέσα στο σχολείο, αφού ο/η διευθυντής/ντρια, ως μονοπρόσωπο όργανο, αποκτά το ρόλο του/της αξιολογητή/τριας των εκπαιδευτικών. Ουσιαστικά πρόκειται για μία διαδικασία που επιδιώκει τον απόλυτο έλεγχο και τη χειραγώγησή των εκπαιδευτικών, με στόχο να μειωθούν οι αντιστάσεις ατομικά και συλλογικά. Οι σχέσεις ιεραρχίας και εξουσίας θα επιφέρουν ένα συγκρουσιακό και στείρα ανταγωνιστικό κλίμα μέσα στο σχολείο, με επιβράβευση ημετέρων. Σε κανένα σημείο του νομοσχεδίου δεν προβλέπεται ή διασφαλίζεται η άποψη των εκπαιδευτικών για παιδαγωγικά και άλλα ζητήματα που αφορούν στη σχολική μονάδα. Αντί να στηριχθεί ουσιαστικά και να ενισχυθεί το εκπαιδευτικό έργο, δυναμώνει ο ασφυκτικός έλεγχος ώστε να υλοποιούνται κατά γράμμα οι κατευθύνσεις της εκάστοτε κυβέρνησης με ατέρμονες και γραφειοκρατικές διαδικασίες εκτός τάξης. Η επαγγελματική εξουθένωση από τις νέες υποχρεωτικές αρμοδιότητες, την υπονόμευση της συνεργασίας και το αυταρχικό κλίμα εξαρτήσεων που δημιουργείται με το φόβητρο της αξιολόγησης είναι εις βάρος του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Διαλύεται το παιδαγωγικό κλίμα, η συναδελφικότητα, η συνεργασία και η αλληλεγγύη μέσα στο σχολείο. Η συστηματική και καθημερινή καλλιέργεια του φόβου και της ανασφάλειας θα αποτελούν βασικά εργαλεία για την επιβολή της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής.

Στο νόμο, εκτός των άλλων, στήνεται ένας μηχανισμός σύνδεσής της επιμόρφωσης με την αξιολόγηση, ως τιμωρία. Η επιμόρφωση διολισθαίνει σε διαδικασία συλλογής «χαρτιών» με μοναδικό στόχο να «αξιολογηθεί» ο/η εκπαιδευτικός ως «ικανοποιητικός/ή». Η υποκρισία του ΥΠΑΙΘ είναι προφανής και από το γεγονός ότι ενώ οι νεοδιόριστοι δεν έχουν κάνει ακόμα την εισαγωγική επιμόρφωση με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ, αν αξιολογηθούν ανεπαρκείς «θα επιμορφωθούν για να βελτιωθούν»…

Πέρα, όμως, από τις επιμέρους, σαφώς προβληματικές, ρυθμίσεις του ν.4823/21, διεθνείς μελέτες σχετικά με τα αποτελέσματα της ατομικής αξιολόγησης γενικά, δείχνουν ότι όπου εφαρμόστηκε όχι μόνο δεν επήλθε βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά αντίθετα, λόγω της επιπλέον επαγγελματικής εξουθένωσης που επιφέρει αλλά και του ανταγωνιστικού κλίματος που καλλιεργεί, παραμερίζονται οι παιδαγωγικές αρχές και αυξάνονται οι μορφωτικές ανισότητες. Επιπλέον, σύμφωνα με τις διεθνείς παιδαγωγικές μελέτες:

  1. Δεν υπάρχει ένας γενικός κώδικας διδασκαλίας που να μπορεί να εφαρμοστεί παντού με τα ίδια αποτελέσματα. Δεν μπορεί να εξακριβωθεί επιστημονικά ποια διδακτική και παιδαγωγική μέθοδος αποδίδει περισσότερο, καθώς τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα επηρεάζονται από τις κοινωνικές, τοπικές και οικονομικές συνθήκες και την ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική. Ως εκ τούτου, δεν μπορεί να εφαρμοστεί καμία επιστημονικά τεκμηριωμένη και αντικειμενική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
  2. Οι εκπαιδευτικοί, ως εργαζόμενοι/ες, ενεργοποιούνται περισσότερο με εσωτερικά κίνητρα βελτίωσης -για τη διαμόρφωση των οποίων απαιτείται εργασιακή ασφάλεια, υποστηρικτικές δομές, συνεχείς επιμορφώσεις και δίκαιο σύστημα αμοιβών- και όχι με εξωτερικά ανταγωνιστικά κίνητρα. Η παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των μαθησιακών και παιδαγωγικών αποτελεσμάτων, ενώ το ανταγωνιστικό κλίμα παραγκωνίζει τον παιδαγωγικό τους ρόλο και δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας που δυσχεραίνει την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Όλες οι μέθοδοι ατομικής αξιολόγησης που έχουν εφαρμοστεί διεθνώς χαρακτηρίζονται από επιστημονική αναξιοπιστία και αναποτελεσματικότητα.

Η πολυδιαφημισμένη αξιολόγηση ως στόχο έχει να «δείξει» τους/τις εκπαιδευτικούς για μια ακόμα φορά ως μόνιμους/ες υπεύθυνους/ες για τα πραγματικά και διαχρονικά προβλήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία πως η αξιολόγηση θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο έτσι ώστε στον κατάλληλο – για την κυβέρνηση– χρόνο να εξαπολύσουν νέα επίθεση για να αλώσουν τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών, να καθηλώσουν τους μισθούς, να προωθήσουν ακόμα περισσότερο τις ελαστικές μορφές εργασίας στην εκπαίδευση, να ανοίξουν το δρόμο ακόμα και σε απολύσεις.

Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια.  Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων/ουσών ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος.

Αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ επιθυμεί να βελτιώσει την ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης, τότε πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε αύξηση της χρηματοδότησης της Παιδείας, σε κάλυψη των δεκάδων χιλιάδων κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς, σε μείωση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα, να φτιάξει σύγχρονες κτιριακές υποδομές, να εξοπλίσει σχολεία και εκπαιδευτική κοινότητα με τεχνολογικό και λοιπό εξοπλισμό, να υλοποιήσει προγράμματα σπουδών που να υπηρετούν το δικαίωμα των παιδιών στην ολόπλευρη μόρφωση, σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές με ανάλογα βιβλία και εποπτικό υλικό, να πάρει μέτρα για τα μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα των παιδιών και την έξαρση της βίας και να μειώσει τις εξετάσεις που οδηγούν σε στείρα γνώση και ανάγκη παραπαιδείας.  

Αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ ενδιαφέρεται για την βελτίωση των εκπαιδευτικών ας ικανοποιήσει επιτέλους το επί δεκαετίες αίτημα του κλάδου μας για καθολική, εισαγωγική, περιοδική και ετήσια, επιμόρφωση. Η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών τόσο στο γνωστικό τους αντικείμενο όσο και στις συνεχώς εξελισσόμενες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους, αποτελεί βασική παράμετρο βελτίωσης των εκπαιδευτικών και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Ας μειώσει την ατελείωτη και περιττή γραφειοκρατία, ας βελτιώσει τις εργασιακές συνθήκες τους, προκειμένου να αντιμετωπίσει την συνεχώς αυξανόμενη επαγγελματική τους εξουθένωση.

Αιτήματα

  • Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20, 4823/21.
  • Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων που έχουν ολοκληρώσει τη διετή υπηρεσία.
  • Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών. 
  • Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση όλων των εκπαιδευτικών με την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
  • Άμεση αύξηση μισθών ίση -κατ’ ελάχιστο- με τον ρυθμό του πληθωρισμού και επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Άμεσο μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Αφορολόγητο στα 12.000 €.
  • Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των εξετάσεων τύπου PISA. 
  • Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ και απαξίωσε δεκάδες τμήματα σε όλη τη χώρα.
  • Αντιστεκόμαστε στον προσανατολισμό του σχολείου στην επιφανειακή γνώση, την ημιμάθεια, την αποθέωση των «δεξιοτήτων» που ενισχύεται με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα εργαστήρια δεξιοτήτων


Πρόγραμμα δράσης


  1. Κηρύσσουμε απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση, όπως αυτή προβλέπεται στον ν. 4823/21 και στην εφαρμοστική υπουργική απόφαση 9950/ΓΔ5/27-01-23.
  2. Στάσεις εργασίας από την ΟΛΜΕ και αλλά και τις ΕΛΜΕ προκειμένου να καλυφθούν όλοι σε συνάδελφοι σε όλες τις φάσεις της «αξιολόγησης». 
  3. Πανεκπαιδευτική απεργία ΟΛΜΕ-ΔΟΕ μέσα στον Φεβρουάριο. 
  4. Να οργανωθούν συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα μαζί με ΔΟΕ και ΣΕΠΕ
  5. Η ΟΛΜΕ να προσφύγει δικαστικά, στην περίπτωση που οποιαδήποτε ΔΔΕ προχωρήσει σε ανάκληση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης για την ενίσχυση του αγώνα. 
  6. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε συνεντεύξεις τύπου σε κεντρικά και τοπικά ΜΜΕ, περιοδείες, εκδηλώσεις κλπ
  7. Η ΟΛΜΕ να αποστείλει επιστολή προς τους γονείς και οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε ενημερώσεις στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.
  8. Νέες Γενικές Συνελεύσεις και νέα Γενική Συνέλευση προέδρων, ανάλογα με τις εξελίξεις.


ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ! 

ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΣΠΙΔΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ!

ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ – ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ!!

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

Πανελλαδικό Κάλεσμα Συλλογής Υπογραφών Νεοδιόριστων Ενάντια στην "Ατομική Αξιολόγηση"

Οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι υπογράφουν
(είτε απευθείας ηλεκτρονικά εδώ:
http://bit.ly/3DovBoN, είτε αποστέλλοντας στο Σωματείο τους, ΕΛΜΕ ή ΣΕΠΕ, τα στοιχεία τους συμπληρωμένα στην φόρμα που επισυνάπτεται)  

Ο χώρος της εκπαίδευσης βρίσκεται για άλλη μια φορά στο στόχαστρο! Το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί ξεδιάντροπα να μας «χρησιμοποιήσει» ως μοχλό για την εφαρμογής της αξιολόγησης (ν. 4823/21), στην οποία επανειλημμένα έχει αντιδράσει ο κλάδος των εκπαιδευτικών. 

Όλοι γνωρίζουμε από «πρώτο χέρι» τα «έργα και τις ημέρες» Κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας, τόσο των σημερινών, όσο και των προηγούμενων. Αν πρόθεσή τους ήταν πραγματικά να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων, θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Θα είχαν καλύψει τα χιλιάδες κενά με μαζικούς μόνιμους διορισμούς, θα είχαν μειώσει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, θα είχαν αυξήσει την χρηματοδότηση των σχολείων, θα είχαν προχωρήσει σε ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, θα είχαν αντιμετωπίσει όλες τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στο μορφωτικό και κοινωνικό-ψυχολογικό επίπεδο των παιδιών. 

Εμείς από την πλευρά μας, για 10, 13, 15 χρόνια, καλύπταμε ως αναπληρωτές τις πάγιες ανάγκες της εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, ενώ παράλληλα ήμασταν αναγκασμένοι να ξοδεύουμε δυσβάσταχτα ποσά, ώστε να μαζεύουμε κάθε λογής «προσόντα» (να ‘ναι καλά ο Γαβρόγλου και το προσοντολόγιό του) για να εξασφαλίσουμε μια θέση στους πίνακες διορισμών. Κι έρχονται τώρα, μετά από όλη αυτή την προσπάθεια και τον αγώνα, να μας «αξιολογήσουν»; Ποιοί και με ποιά κριτήρια;

Στην πραγματικότητα, επιδιώκουν ένα σχολείο κατηγοριοποιημένο και υποχρηματοδοτούμενο, όπου όλα τα ζητήματα που προκύπτουν θα λύνονται στη λογική της «ατομικής ευθύνης», ενώ οι γονείς θα βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στη τσέπη. Θέλουν έναν δάσκαλο σκυφτό, σάκο του μποξ στον εκάστοτε καλοθελητή «ευεργέτη». Έναν δάσκαλο πελαγωμένο από την ατελείωτη γραφειοκρατία για χάρη της «αναβάθμισης» της σχολικής μονάδας, ο οποίος θα φταίει για οτιδήποτε συμβαίνει στον χώρο εργασίας του.

Ο άθλιος εκβιασμός και η ομηρεία των νεοδιόριστων δε θα περάσει! 

Έχουμε τη δύναμη να τους χαλάσουμε για άλλη μια φορά τα σχέδια, όπως κάναμε 

και στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων! 

Το σχολείο που σχεδιάζουν ΔΕΝ είναι αυτό που ονειρευόμαστε και που δικαιούνται οι μαθητές μας, και σε ένα τέτοιο σχολείο ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΜΕ»!

Καλούμε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν ΆΜΕΣΑ αγωνιστικές αποφάσεις που θα ενώσουν όλο τον Κλάδο ώστε να δοθεί ΚΟΙΝΗ – ΕΝΙΑΙΑ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ! 


Να αποφασίσουν ΑΜΕΣΑ και ΧΩΡΙΣ άλλη καθυστέρηση:

  1. Απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την «αξιολόγηση», εσωτερική και εξωτερική, όπως προβλέπεται από τον νόμο 4823/21 και την Υ.Α.  Αριθμ.9950/ΓΔ5.
  2. Όλα τα αναγκαία μέτρα που θα λειτουργήσουν επικουρικά στην οργάνωση του αγώνα μας  π.χ. στάσεις εργασίας και απεργιακή κινητοποίηση.
  3. Πανελλαδική κινητοποίηση σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με αίτημα την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων και την έκδοση όλων των διαπιστωτικών πράξεων από τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ με ταυτόχρονη αξιοποίηση όλων  νομικών μέσων (π.χ. εξώδικα, προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια όπου έχουν γίνει ανακλήσεις) προκειμένου να ασκηθεί πίεση προς αυτή την κατεύθυνση. 
  4. Έκδοση ενημερωτικής επιστολής προς τους γονείς που θα αποκαλύπτει τους πραγματικούς στόχους της Κυβέρνησης. 
  5. Να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ενημέρωση και την συσπείρωση του Κλάδου με συσκέψεις, συνελεύσεις, κινητοποιήσεις, συνεντεύξεις τύπου. 





Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023

Αναγνώριση διδακτικής προϋπηρεσίας σε ΣΔΕ για τον υπολογισμό του ωραρίου.

Ενημερώνουμε τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους ότι κατόπιν ενεργειών της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου η ΔΙΔΕ Λέσβου ζήτησε και έλαβε από το Υπουργείο διευκρίνηση αναφορικά με την αναγνώριση της διδακτικής προϋπηρεσίας σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για τον υπολογισμό του ωραρίου, σύμφωνα με την οποία η σχετική προϋπηρεσία αναγνωρίζεται κανονικά. Κατόπιν τούτου η ΔΙΔΕ Λέσβου απέστειλε οδηγίες για τις/τους συναδέλφους που εργάστηκαν σε ΣΔΕ πριν τον διορισμό τους.
Βρείτε συνημμένα όλα τα σχετικά έγγραφα.









Σχέδιο δράσης απέναντι στην απόπειρα υλοποίησης της ατομικής «αξιολόγησης» εκπαιδευτικών με διαδικασίες εξπρές.

Αιτία πολέμου η απόφαση Κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας,
να υλοποιήσουν με διαδικασίες - εξπρές την λεγόμενη
«ατομική αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών!

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Με ένα άσχετο νομοσχέδιο (του Υπουργείου Μεταφορών!), όπως μας έχει πια συνηθίσει, το Υπουργείο Παιδείας φέρνει τροπολογία ώστε να επισπεύσει τη διαδικασία έναρξης της ατομικής «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία δίνεται η δυνατότητα, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής Συμβούλων, να ξεκινήσει άμεσα η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και μάλιστα πρώτα των νεοδιόριστων, όπως ήδη είχε ανακοινωθεί.

Αντί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να απολογηθούν και να πάρουν μέτρα:

  • Για τα σχολεία που η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα εν ώρα μαθήματος (Άρτα).
  • Για τις άθλιες υποδομές που καταρρέουν και οδήγησαν μέχρι και σε τραγικό θάνατο μαθητή μας (Σέρρες).
  • Για την έξωση μαθητών από τα σχολεία τους εν μέσω σχολικής χρονιάς (Αιγάλεω).
  • Για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς.
  • Για την απουσία οποιασδήποτε στήριξης στους εκπαιδευτικούς προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα σοβαρά μαθησιακά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα που οξύνονται απότομα τα τελευταία χρόνια.

Συνεχίζουν να εξαπατούν τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς με τις κάλπικες διακηρύξεις περί «στήριξης και αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου».

Η βιασύνη της Κυβέρνησης και η «πρεμούρα» της, λίγο πριν τη λήξη της θητείας της, να ξεκινήσει τις διαδικασίες της αξιολόγησης δεν κρύβεται! Όσο όμως και να προσπαθεί η Υπουργός, με πανηγυρικά δελτία τύπου, να καμουφλάρει τους πραγματικούς και ανομολόγητους στόχους της «αξιολόγησης» πίσω από ωραίες λέξεις, όπως «αποτίμηση», «ανατροφοδότηση», «βελτίωση» και άλλα τέτοια, δεν πρόκειται να τα καταφέρει, γιατί η εκπαιδευτική κοινότητα έχει πλέον και την πείρα, αλλά και ξεκάθαρη εικόνα των επιδιώξεών της. Το είχε άλλωστε προσπαθήσει και η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά ούτε εκείνοι τα κατάφεραν. 

Με μοχλό την «αξιολόγηση» θέλουν να προχωρήσουν ακόμα πιο γρήγορα την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, την «αυτονομία» και τις «δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων» και τις περικοπές. Παράλληλα, ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, ενώ στο βάθος συνδέουν την αξιολόγηση με τους μισθούς, αλλά ακόμα και τις απολύσεις. Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας θέλουν να μεταθέσουν τις δικές τους ευθύνες για τα «χάλια» του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

Όλοι γνωρίζουμε από «πρώτο χέρι» τα «έργα και τις ημέρες» Κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας. Αν πρόθεσή τους ήταν να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων, θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Θα είχαν, για παράδειγμα, προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, θα είχαν μειώσει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, θα είχαν αυξήσει τη χρηματοδότηση των σχολείων, θα είχαν προχωρήσει σε ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, θα είχαν αντιμετωπίσει όλες τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στο μορφωτικό και κοινωνικό-ψυχολογικό επίπεδο των παιδιών.

Η επίσημη έναρξη της λεγόμενης «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών πρέπει να βρει σύσσωμο τον κλάδο σε θέση μάχης! Αποτελεί αιτία πολέμου για όλους τους συναδέλφους! Έχουμε την δύναμη να τους χαλάσουμε για άλλη μια φορά τα σχέδια, όπως κάναμε και στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων! 


Καλούμε όλα τα Σωματεία και τις Ομοσπονδίες ΔΟΕ – ΟΛΜΕ 

να πάρουν αγωνιστικές αποφάσεις!


Καταθέτουμε συγκεκριμένη πρόταση δράσης:

  1. Άμεση σύγκληση Γενικής Συνέλευσης της ΕΛΜΕ.
  2. Σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων με πρόταση για απεργία μέσα στον Φλεβάρη και παραπέρα κλιμάκωση. 
  3. Προετοιμασία για την αντιπαράθεση με την «ατομική αξιολόγηση», με πρώτο άμεσο βήμα την προκήρυξη απεργίας – αποχής.
  4. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς, με αιχμή τα οικονομικά – μισθολογικά ζητήματα και την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων.  


Καμία ανοχή στην αντιλαϊκή πολιτική, καμία αναμονή κυβερνητικών «σωτήρων». Απαντάμε δυναμικά με κινητοποιήσεις στα αντιδραστικά τους σχέδια! Καταδικάζουμε μαζικά σε όλα τα επίπεδα, στις γενικές συνελεύσεις, στην απεργία, στις εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, όλους αυτούς που μας μαυρίζουν τη ζωή και διαλύουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. 

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΘΑ ΒΓΟΥΜΕ ΝΙΚΗΤΕΣ!!!