Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023

ΈΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - Ο αγώνας συνεχίζεται! - Σπάμε τον φόβο! Όλοι στην Απεργία - Αποχή από την ατομική "αξιολόγηση".

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

μετά τη μεγαλειώδη χθεσινή πανεκπαιδευτική κινητοποίηση συνεχίζουμε  τον αγώνα μας. Προχωράμε σε κάθε σύλλογο διδασκόντων σε Απεργία - Αποχή από κάθε διαδικασία ατομικής "αξιολόγησης". Για την Πέμπτη 16/2 και την Παρασκευή 17/2 η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει στάση εργασίας για την κάλυψη των νεοδιόριστων συναδέλφων που τους έχει ζητηθεί η διά ζώσης παρακολούθηση του μαθήματός τους από τον σύμβουλο. Η ανακοίνωση επισυνάπτεται στο αρχείο με τον αριθμό 1. Η συμμετοχή μας στην Απεργία - Αποχή πιστοποιείται με την υπογραφή της δήλωσης που επισυνάπτεται στο αρχείο με τον αριθμό 2. Το εκτυπώνουμε και το καρφιτσώνουμε στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου. Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, καταθέτουμε τη συλλογική δήλωση στο σχολείο και παίρνουμε αριθμό πρωτοκόλλου. Υπογράφουμε όλοι ανεξάρτητα από τη σχέση εργασίας (Νεοδιόριστοι, Μόνιμοι και Αναπληρωτές). Επισυνάπτεται επίσης η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ με τα βήματα για την υλοποίηση της Απεργίας - Αποχής με το έγγραφο αριθμό 3. Με το έγγραφα 4 σας προωθούμε περσινό ενημερωτικό της ΟΛΜΕ σε σχέση με την Απεργία - Αποχή και με το έγγραφο 5 επισυνάπτουμε την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, με την οποία έχει κριθεί η Απεργία - Αποχή ως καθόλα νόμιμη μορφή πάλης. Τέλος, με το έγγραφο αριθμό 6 σας προωθούμε ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τη νέα απόπειρα τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών από το ΥΠΑΙΘ. Τις αμέσως επόμενες μέρες προγραμματίζεται κοινή σύσκεψη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην οποία μπορούν να συζητηθούν οι όποιες απορίες έχουν δημιουργηθεί. Όταν υπάρξει απόφαση, θα ενημερωθείτε άμεσα. Όλοι στον αγώνα! Θα νικήσουμε!. 





      1. ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 16/2 ΚΑΙ 17/2



Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ (11-02-23), προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας για τη Πέμπτη 16/2 και την Παρασκευή 17/2 στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ). 

                                                                        



2.

                                                     ΔΗΛΩΣΗ

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.). 


ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

3.  Ενέργειες υλοποίησης της απόφασης της Γενικής Συνέλευσης Προέδρων για την αποτροπή της υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σε συνέχεια της απόφασης που έλαβε η ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ στις 11/2/2023 ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, ανακοινώνει τα παρακάτω βήματα οργάνωσης του αγώνα και συγκεκριμένα:

1. Θα κατατεθεί άμεσα  στο Υπουργείο Παιδείας, στο Υπουργείο Οικονομικών, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στο Ελληνικό Δημόσιο εξώδικη γνωστοποίηση της απεργίας-αποχής, δηλώνοντας, έτσι, επίσημα την κήρυξή της. 

2. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης. 

- Καλεί όλους/ες τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς – μέλη των συλλόγων διδασκόντων/ουσών και κάθε συνάδελφο που εμπλέκεται με κάθε τρόπο στη διαδικασία της αξιολόγησης («αξιολογητές» και «αξιολογούμενους») να δηλώσουν τη συμμετοχής τους στην απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ. 

- Η δήλωση αυτή θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους/τις συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

- Οι ΕΛΜΕ επικοινωνούν με τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών, οι οποίοι ενημερώνουν για τη συμμετοχή τους στην απεργία - αποχή. 

Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. 

3.  Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση όπως από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωσης της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. 

4. Προκειμένου να καλυφθούν όλοι/ες οι συνάδελφοι κατά τη φάση της παρατήρησης της  διδασκαλίας (καταρχάς οι δύο δειγματικές από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης), το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει ήδη προκηρύξει στάσεις εργασίας για την Δευτέρα 13/2 και την Τρίτη 14/2 και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. 

5. Στις 15/2 συμμετέχουμε μαζικά στην 24ωρη απεργία  ΟΛΜΕ - ΔΟΕ και στο συλλαλητήριο στα Προπύλαια στις 10.30πμ. 

6. Τις αμέσως επόμενες ημέρες μετά την απεργία θα διοργανωθούν από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις με νεοδιόριστους/ες συναδέλφους, με προτεραιότητα στις περιοχές από όπου ξεκινά η ατομική αξιολόγηση. 

Καλούμε σε συσπείρωση στην Ομοσπονδία και μαζική συμμετοχή στις ομόφωνες αποφάσεις το κλάδου!

Όλοι/ες στην απεργία στις 15/2!

Όλοι/ες στην απεργία – αποχή!

Όλοι/ες στις στάσεις εργασίας!


4.

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ


ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ



Α. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ:


  1. Είναι νόμιμη, ως μορφή απεργίας, η απεργία-αποχή; 

Η απεργία αποχή προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και έχει κριθεί στα δικαστήρια ως απόλυτα νόμιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας. (Δ.Εφ. Πειραιώς 486/1995, Δ.Εφ. Αθηνών 4843/2014, Μ.Π. Αθηνών 2395/2014, Δ. Εφ. Αθηνών 559/2020). Η απεργία – αποχή χρησιμοποιήθηκε από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων, χωρίς να έχουν υπάρξει διώξεις. Η ΟΛΜΕ έχει τηρήσει όλες τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την νομιμότητα της απεργίας αποχής, καταθέτοντας σχετικό εξώδικο, μέσω νομικού, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών. 

2. Μπορεί να γίνει περικοπή μισθού σε όσους/ες συμμετέχουν σε μία απεργία-αποχή;


Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη μορφή απεργίας έχει υλοποιηθεί αρκετές φορές τόσο από την ΟΛΜΕ όσο και από την ΑΔΕΔΥ. Απεργία αποχή υλοποιήθηκε από την ΟΛΜΕ για τη μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης στην τάξη και στη μη υλοποίηση μαθημάτων στη διάρκεια των καταλήψεων. Καμία περικοπή δεν έγινε στους/στις συναδέλφους που συμμετείχαν σε αυτές τις απεργίες-αποχές. Ομοίως, καμία περικοπή δεν έχει γίνει για την απεργία αποχή από την αξιολόγηση της ΑΔΕΔΥ, που κάνουν οι εργαζόμενοι/ες στο υπόλοιπο δημόσιο τα τελευταία χρόνια.

Υπενθυμίζουμε, ότι οι συμμετέχοντες/ουσες στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ, απέχουν μόνο από τα καθήκοντα αξιολόγησης (όπως αυτά προβλέπονται στο ν.4692/20 και στην ΥΑ 108906/ΓΔ4/10.9.2021 (ΦΕΚ Β΄ 4189)). Όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά τους, διδακτικά και εξωδιδακτικά, τα διεκπεραιώνουν κανονικά. Επομένως, ακόμα κι αν το ΥΠΑΙΘ θελήσει να προχωρήσει σε περικοπές, αυτές θα πρέπει να οριστούν ως ποσοστό που αναλογεί στα καθήκοντα από τα οποία απέχουμε σε σχέση με τα καθήκοντα που διεκπεραιώνουμε και μόνο για τις μέρες που υφίσταται κάποια διαδικασία αξιολόγησης.

3. Μετά την ψήφιση του 4823/21 μπορούν να επιβληθούν οι ποινές που προβλέπονται στο αρθ. 56 σε όσους/ες συμμετέχουν στην απεργία αποχή;

Όπως αναλυτικά εξηγήσαμε στο προηγούμενο ενημερωτικό της ΟΛΜΕ (325/16-09-21), τόσο το σύνταγμα όσο και η υπερνομοθεσία και οι έως τώρα αποφάσεις των δικαστηρίων συνηγορούν στο ότι η απεργία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο. Άλλωστε το άρθρο 56 του 4823/21 προβλέπει ποινές σε περίπτωση «παράλειψης καθήκοντος» και η εγκύκλιος 115853/ΓΔ5/16-09-21 σε «περίπτωση μη συμμόρφωσης». Τα αρμόδια δικαστήρια έχουν ξεκάθαρα και τελεσίδικα αποφανθεί ότι η απεργία δεν συνιστά παράλειψη καθήκοντος. 

4. Μπορεί παρόλα αυτά το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει στην επιβολή των εν λόγω ποινών σε απεργούς;

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΟΛΜΕ, η μη συμμετοχή στελέχους εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. στις διαδικασίες αξιολόγησης «δεν μπορεί νομίμως να οδηγήσει σε ενεργοποίηση των κυρώσεων των παρ.4, 5, 6 και 8 του άρθρου 56 ν.4823/2021, όταν η παράλειψή του αυτή οφείλεται σε άσκηση του συνταγματικού δικαιώματός του σε απεργία-αποχή, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας. Συνεπώς, είτε η διοίκηση υποχρεούμενη σε σύμφωνη με το άρθρο 23 παρ.2 Σύντ. ερμηνεία θα πρέπει να απόσχει από την επιβολή κυρώσεων σε βάρος του εν λόγω προσωπικού, εφόσον τούτο μετέχει σε απεργία-αποχή από κάθε ενέργεια συνδέεται με την διαδικασία αξιολόγησης της παρ.4 του άρθρου 56 ν.4823/2021, είτε εφόσον προχωρήσει σε τέτοιες κυρώσεις, τούτες θα πρέπει να προσβληθούν δικαστικώς για να ελεγχθεί η νομιμότητά τους υπό το πρίσμα των όσων έκρινε η ΔΕφΑθ 559/2020 και για να ελεγχθεί η συμφωνία του άρθρου 56 προς το άρθρο 23 παρ.2 Συντ.»

5. Αν τελικά, παρά την αντισυνταγματικότητα της επιβολής των ποινών, το ΥΠΑΙΘ επιβάλλει τις ποινές, πως θα προχωρήσει η ΟΛΜΕ;

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει ήδη εξετάσει, σε συνεργασία με τη νομική του σύμβουλο, τις δυνατότητες αναίρεσης της επιβολής πιθανών ποινών και έχει ήδη πάρει την απόφαση ότι θα κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, συνδικαλιστικές και νομικές, για να προστατεύσει κάθε συνάδελφο/ισσα. Δεν θα αφήσει κανένα μέλος της μόνο του στον αγώνα αυτόν και θα αναλάβει όλο το βάρος της πλήρους αποκατάστασης των συναδέλφων/ισσών.

6. Αν το ΥΠΑΙΘ προχωρήσει στην εφαρμογή της παρ.4 του αρθ.56, που αναφέρεται ως ποινή η περικοπή ενός μισθού, αυτό γίνεται αυτόματα;


Όχι, αυτό συμβαίνει σε περίπτωση συμμετοχής πχ σε 24ωρη απεργία, στην οποία δια νόμου περικόπτεται αυτόματα ένα ημερομίσθιο. Όμως, η περικοπή ενός μισθού στο άρθ.56 αναφέρεται ως συνέπεια πειθαρχικού παραπτώματος. Για να επιβληθεί οποιαδήποτε ποινή για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα (αρθ. 106 και 107 του ν.3528/2007) πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία παραπομπής σε πειθαρχικό συμβούλιο στο οποίο πρέπει να αποδειχτεί  υπαιτιότητα, ήτοι δόλος ή αμέλεια του υπαλλήλου (ΣτΕ 2030/1976, 3607/1981, 786/1990, 2816/2000, 4185/2001 κα). Δεν συνιστούν πειθαρχικά παραπτώματα πράξεις ή παραλείψεις, που αποτελούν ενάσκηση συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του υπαλλήλου.

7. Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν με μη μονιμοποίηση;

Η παρ.5 του αρθ. 56 αναφέρει ότι η παράλειψη του εν λόγω καθήκοντος συνιστά αντικειμενικό λόγο αναστολής οιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης του στελέχους της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού ή του μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.. Η διαδικασία μονιμοποίησης ενός δοκίμου εκπαιδευτικού αποτελεί διαδικασία εξέλιξης. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε στην προηγούμενη απάντηση, η συμμετοχή σε απεργία δεν συνιστά παράλειψη και άρα ούτε πειθαρχικό παράπτωμα, αφού δε μπορεί να αποδειχθεί υπαιτιότητα, ήτοι δόλος ή αμέλεια του υπαλλήλου. Οπότε ισχύει  και σε αυτήν την περίπτωση ότι η συμμετοχή στην απεργία αποχή δεν μπορεί νομίμως να οδηγήσει στη μη νομιμοποίηση δόκιμου εκπαιδευτικού.

8. Οι αναπληρωτές/ωρομίσθιοι δικαιούνται να συμμετέχουν στην απεργία- αποχή; 

Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί έχουν τα ίδια ακριβώς συνδικαλιστικά δικαιώματα, ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας. Οι αναπληρωτές/τριες και οι ωρομίσθιοι/ες έχουν κάθε δικαίωμα συμμετοχής στην απεργία αποχή. Ο νόμος που προβλέπει τις διαδικασίες πρόσληψης και διορισμών είναι ο 4589/2019, που σε καμία διάταξή του δεν αναφέρεται αποκλεισμός εκπαιδευτικού από τους πίνακες λόγω μη συμμετοχής σε διαδικασία αξιολόγησης. Υπενθυμίζουμε ότι η ίδια εκφοβιστική φήμη κυκλοφόρησε από κύκλους του ΥΠΑΙΘ την προηγούμενη σχολική χρονιά και όπως αποδείχτηκε στην πράξη καμία συνέπεια δεν υπέστησαν όσοι και όσες συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν πέρυσι στην απεργία αποχή, ούτε όσον αφορά την επαναπρόσληψη/διορισμό τους ούτε όσον αφορά ένσημα ή προϋπηρεσία.

9. Η συμμετοχή στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση μπορεί είναι παράγοντας αποκλεισμού από τη συμμετοχή σε διαδικασίες κρίσης στελεχώνq 

Υπενθυμίζουμε ότι με την διάταξη του άρθρου 36 παρ.2 ν.4489/2017 είχε αντιστοίχως προβλεφθεί στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, ότι η συμμετοχή στην διαδικασία αξιολογήσης, αποτελεί προϋπόθεση για την επιλογή υπαλλήλου σε διαδικασίες κρίσεων και τοποθέτησης προϊσταμένων. Η ως άνω διάταξη καταργήθηκε μεταγενεστέρως αφού με την υπ’ αρ. 559/2020 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών κρίθηκε ότι η συμμετοχή υπαλλήλου σε νομίμως προκηρυχθείσα απεργία δεν κωλύει την συμμετοχή του σε διαδικασίες επιλογής προϊσταμένων, αφού η ως άνω διάταξη έχει την έννοια της επιβολής υπηρεσιακών κυρώσεων σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση και όχι στην περίπτωση, που ο υπάλληλος ασκεί ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, όπως το δικαίωμα της απεργίας.

10. Έχει υπάρξει στο παρελθόν αντίστοιχη περίπτωση όπου εκπαιδευτικοί απειλούνταν με τέτοιου είδους ποινές;

Ξεκινώντας από την αμέσως προηγούμενη χρονιά, υπενθυμίζουμε ότι το ΥΠΑΙΘ επιχείρησε επανειλημμένα να τρομοκρατήσει τον κλάδο, απειλώντας άμεσα ή έμμεσα με ποινές. Ενδεικτικά: απεργία αποχή από κάμερες στην τάξη, απεργία αποχή από απουσίες και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις καταλήψεις, μη διεξαγωγή διαγωνισμάτων, μη κατάθεση βαθμολογίας και φυσικά απεργία αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολείων που προβλέπονται στον ν.4692/20. Αποδείχτηκε λοιπόν στην πράξη ότι η ΟΛΜΕ είχε απόλυτο δίκιο όταν με επίσημες ανακοινώσεις της διαβεβαίωνε ότι σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις είχαμε απόλυτη νομική κάλυψη για να προχωρήσουμε στις παραπάνω δράσεις αντίστασης.

Το 2013 που και πάλι ο κλάδος αντιστάθηκε σθεναρά και μαζικά στις τότε προβλεπόμενες διατάξεις περί αξιολόγησης σχολείων, ακόμα και μετά το αυταρχικό «εντέλλεσθε» της τότε πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, καμία απολύτως συνέπεια δεν υπήρξε σε κανέναν και καμία εκπαιδευτικό. Το ίδιο συνέβη και στην 24ωρη απεργία στις 11 Ιουνίου 2013, όταν αρκετοί/ές συνάδελφοι/ισσες δήλωσαν απεργοί παρά το γεγονός ότι ο εκπαιδευτικός κλάδος ήταν επιστρατευμένος. Στις δύο αυτές περιπτώσεις του 2013, η τότε κυβέρνηση μπορούσε νομικά να επιβάλλει βαρύτατες ποινές με βάση τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα. Η  μαζικότητα όμως της αντίστασης των εκπαιδευτικών έκανε την κυβέρνηση να υπαναχωρήσει και να μην τολμήσει να επιβάλλει καμία απολύτως κύρωση.

Σε κάθε περίπτωση το ΔΣ της ΟΛΜΕ δηλώνει και πάλι ότι κανένα μέλος της Ομοσπονδίας δεν θα μείνει μόνο του σε αυτόν τον αγώνα.


Β. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ:

  1. Ποιοι/ες θεωρούνται μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων (ΣΔ);


Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.1: «Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του σχολείου». Επομένως, μέλος του ΣΔ είναι κάθε εκπαιδευτικός (μόνιμος/η, αναπληρωτής/τρια, ωρομίσθιος/α) που διδάσκει έστω και μία ώρα στο σχολείο. Οι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί «Μετέχουν ισότιμα στις δραστηριότητες και τις διαδικασίες του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν…» (142628/ΓΔ4).  Το ΕΒΠ επίσης συμμετέχει ισότιμα στο Σύλλογο Διδασκόντων (27922/Γ6/08-03-2007 ΦΕΚ Β΄ 449και 88348/Δ3/30-05-2018 ΦΕΚ Β΄ 2038).

2.Πότε συνεδριάζει ο Σύλλογος Διδασκόντων;


Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.2: «Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων». Καμία συνεδρίαση δε μπορεί να γίνεται εκτός ωραρίου ή σε αργίες. Τη μέρα που έχει συγκληθεί ο ΣΔ, γίνεται σύμπτυξη των διδακτικών ωρών, ώστε να μείνει χρόνος πριν τη λήξη του ωραρίου εργασίας για να συνεδριάσει ο ΣΔ.

3. Πότε έχει απαρτία ο Σύλλογος Διδασκόντων;


Υπουργική Απόφαση Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 (ΦΕΚ 1340/16-10-2002) αρθ.37 παρ.13: «Ο σύλλογος των διδασκόντων βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα». Στο ίδιο άρθρο παρ 14: «…Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν». Επομένως, αν οι απόντες (είτε επειδή συμμετέχουν στην απεργία-αποχή είτε για άλλο λόγο πχ άδεια) είναι περισσότεροι δεν υπάρχει απαρτία, δε μπορεί να συνεδριάσει ο σύλλογος και δεν λαμβάνεται καμία απόφαση. 


4.Κάποια σχολεία συνεδρίασαν την τρέχουσα εβδομάδα, που δεν ήταν ακόμα σε ισχύ η απεργία αποχή. Τι μπορούμε να κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση;

Η ΟΛΜΕ είχε εγκαίρως ενημερώσει ότι το εξώδικο κατατέθηκε την Δευτέρα 13/9/21 και με βάση την κείμενη νομοθεσία η ισχύς του ξεκινούσε 4 μέρες μετά, ζητώντας από τους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολικών μονάδων να μην συγκαλέσουν τις ειδικές συνεδριάσεις αυτήν την βδομάδα. Ακόμα όμως και στις περιπτώσεις που έγιναν οι συνεδριάσεις, επειδή η απεργία αποχή είναι διαρκείας (για όσο ισχύει ο ν.4692/20 και οι σχετικές ΥΑ) και δεν αφορά μόνο στις αρχικές συνεδριάσεις αλλά και σε όλες τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν, οι συνάδελφοι/ισσες των σχολείων αυτών μπορούν καθόλα νόμιμα να δηλώσουν την απεργία αποχή την ερχόμενη εβδομάδα στο πρωτόκολλο τους σχολείου τους. Η δήλωση αυτή τους δίνει το δικαίωμα να απέχουν από τις διαδικασίες αξιολόγησης που θα ακολουθήσουν.

5. Αν υπάρξει απαρτία στο ΣΔ, μπορεί ο ΣΔ με απόφασή του να συμπεριλάβει στις ομάδες δράσης όσους/ες έχουν δηλώσει ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή;

Όχι. Ακόμα κι αν υπάρξει απαρτία, όσοι/ες δηλώσουν συμμετοχή στην απεργία αποχή είναι απόλυτα καλυμμένοι/ες να μη συμμετάσχουν ούτε στις ομάδες ούτε σε άλλη διαδικασία αξιολόγησης. Ο ΣΔ δε νομιμοποιείται να τους/τις βάλει υποχρεωτικά σε ομάδες εργασίας, καθώς κάτι τέτοιο θα καταπατούσε το συνταγματικά κατοχυρωμένο συνδικαλιστικό τους δικαίωμα στην απεργία.

6. Η προκηρυχθείσα απεργία αποχή καλύπτει και τα άρθρα του ν.4823/21, όπως αυτό που αναφέρει την υποχρέωση των διευθυντών/ντριων να προχωρήσουν μόνοι/ες τους τις διαδικασίες αξιολόγησης, αν ο Σύλλογος Διδασκόντων αρνηθεί;

Όντως, το άρθρο 97 του 4823/21 προβλέπει ότι αν ο ΣΔ για οποιοδήποτε λόγο δεν  υλοποιήσει τις διαδικασίες της αρμοδιότητάς του, οι διευθυντές/ντριες υποχρεούνται να προχωρήσουν σε συνεργασία με τον σύμβουλο στην υλοποίησή τους σε διάστημα 10 ημερών μετά τη λήξη της αρχικής σχετικής προθεσμίας (δηλ μέχρι τις 20 Οκτωβρίου). Όπως γνωρίζετε, με βάση το καταστατικό της Ομοσπονδίας, το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν μπορεί να πάρει απόφαση για κήρυξη απεργίας. Την αρμοδιότητα αυτή έχει μόνο η ΓΣ των Προέδρων. Ως εκ τούτου, το ΔΣ προκήρυξε εκ νέου την απεργία αποχή μόνο από τον ν.4692/20 και την ΥΑ 108906/ΓΔ4, με βάση την περσινή απόφαση της ΓΣ των Προέδρων που είναι σε ισχύ.  Ο ν.4823/21 ψηφίστηκε τον Αύγουστο. Για το λόγο αυτό το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει συγκαλέσει ΓΣ Προέδρων στις 25 Σεπτεμβρίου, προκειμένου – ανάμεσα στα άλλα θέματα –  να τεθεί σε ψηφοφορία η λήψη απόφασης για απεργία αποχή και από τα σχετικά άρθρα του ν.4823/21. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει ήδη δώσει εντολή στην νομική του σύμβουλο να ετοιμάζει το σχετικό εξώδικο, ώστε να κατατεθεί την Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου, εφόσον ληφθεί η σχετική απόφαση από τους προέδρους. Η ισχύς του θα ξεκινήσει 4 ημέρες μετά. Επομένως, οι διευθυντές και οι διευθύντριες καθώς και οι σύμβουλοι-συντονιστές/τριες, που συντάσσονται με τον αγώνα του κλάδου, θα είναι εγκαίρως πλήρως καλυμμένοι/ες, ώστε να μην αναγκαστούν να υλοποιήσουν μόνοι/ες τους τις αντιδημοκρατικές διατάξεις του ν.4823/21. Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα άρθρα του νόμου αυτού. Για τα άρθρα αυτά θα βγει νέο ενημερωτικό με οδηγίες από την ΟΛΜΕ, όταν κατατεθεί το εξώδικο.

7. Η απεργία αποχή καλύπτει το άρθρο 11 της ΥΑ 108906/ΓΔ4, που προβλέπει κατάθεση γενικής εκτίμησης για το προηγούμενο έτος έως τέλος Σεπτεμβρίου;

Είναι προφανές ότι όσα σχολεία απείχαν από την περσινές διαδικασίες, δεν μπορούν να υποβάλλουν τέτοια εκτίμηση αφού δεν υπήρξε αποτίμηση το προηγούμενο σχολικό έτος. Ακόμα όμως κι αν πιεστούν από τις ΔΔΕ να το πράξουν εκ των υστέρων, η απεργία αποχή τους καλύπτει πλήρως στο να μην το υλοποιήσουν. Τα σχολεία που πέρυσι έκαναν τις διαδικασίες αξιολόγησης δύνανται, συμμετέχοντας φέτος στην απεργία αποχή, να μην καταθέσουν τη συγκεκριμένη γενική εκτίμηση.

8. Τι συμβαίνει με τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε πολλά σχολεία;


Κάθε εκπαιδευτικός είναι μέλος των Συλλόγων Διδασκόντων σε όλα τα σχολεία που διδάσκει. Η ΥΑ προβλέπει: «εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι σε περισσότερα από ένα σχολεία συμμετέχουν σε Δράση της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν τις περισσότερες ώρες». Επομένως, πρέπει να καταθέσουν τη δήλωση απεργίας-αποχής στο σχολείο που διδάσκουν τις περισσότερες ώρες. Αν υπηρετούν ίσες ώρες σε 2 σχολεία, την καταθέτουν και στα 2.

9. Το επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό (ΕΕΠ-ΕΒΠ) μπορούν να δηλώσουν απεργία αποχή της ΟΛΜΕ;

Το ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι μέλη της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και επομένως δεν καλύπτονται από την απεργία αποχή της ΟΛΜΕ. Πρέπει να επικοινωνήσουν με την Ομοσπονδία τους για τα τους ενημερώσει για το αν  υπάρχει ενεργή απεργία αποχή.

10. Πως δηλώνεται η απεργία αποχή;


Όσοι/ες επιθυμούν να συμμετάσχουν στην απεργία αποχή υπογράφουν τη δήλωση αποχής που έχει αποσταλεί από την ΟΛΜΕ και την καταθέτουν στο σχολείο. Η δήλωση αυτή έχει συνταχθεί από τη νομική σύμβουλο της ΟΛΜΕ. Η υπογεγραμμένη δήλωση της απεργίας αποχής κατατίθεται σε κάθε περίπτωση στο πρωτόκολλο του σχολείου. Αν υπάρξει απαρτία και συνεδριάσει ο σύλλογος, η δήλωση κατατίθεται και στο πρακτικό. Το πρακτικό δεν υπογράφεται από τους απεργούς, αφού θεωρούνται απόντες. Ο λόγος που καταθέτουμε τη δήλωση στο πρακτικό είναι για να είναι δικαιολογημένη η απουσία μας.

11. Η απεργία αποχή μπορεί να δηλωθεί μόνο στην ειδική συνεδρίαση του ΣΔ;


Ο λόγος που θέλουμε να κατατεθεί στην συνεδρίαση του ΣΔ είναι για να μην υπάρξει απαρτία και να μπλοκαριστούν οι διαδικασίες. Ωστόσο, επισημαίνουμε ότι η απεργία αποχή είναι διαρκείας (για όσο ισχύει ο ν.4692 και οι σχετικές ΥΑ), δεν αφορά μόνο στις αρχικές συνεδριάσεις αλλά και σε όλες τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν. Αυτό σημαίνει, ότι αν κάποιος/α συνάδελφος δεν δηλώσει αρχικά απεργία αποχή και μπει στις ομάδες, αλλά αργότερα αλλάξει γνώμη και πειστεί να συμμετάσχει στην απεργία αποχή μπορεί να τη δηλώσει ανά πάσα στιγμή (καταθέτοντας τη δήλωσή του στο πρωτόκολλο του σχολείου). Άρα, η μάχη δεν σταματά μετά την πρώτη συνεδρίαση. Ακόμα και αν δεν πετύχουμε την έλλειψη απαρτίας που θέλουμε, συνεχίζουμε να επικοινωνούμε με τους συναδέλφους για να τους πείσουμε να συνταχθούν με την απόφαση της ΟΛΜΕ. Αν πειστούν και δηλώσουν απεργία αποχή ακόμη και μετά τη συνεδρίαση, πάλι είναι καλυμμένοι να μη συμμετάσχουν από κει και πέρα στις ομάδες και στις υπόλοιπες διαδικασίες της αξιολόγησης.



ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ


ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΛΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΣΕ ΟΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙΤΑΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ


6. Για τη νέα απόπειρα τρομοκράτησης από το ΥΠΑΙΘ


Με μία εγκύκλιο – μνημείο αυθαιρεσίας και αυταρχισμού, την οποία υπογράφει ο Γεν. Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ, το υπουργείο επιχειρεί για μία ακόμα φορά να τρομοκρατήσει τους/τις εκπαιδευτικούς. Απειλεί με ποινές όσους/ες εκπαιδευτικούς δεν αξιολογηθούν αναφέροντας δήθεν πειθαρχικά παραπτώματα και συνέπειες.

Είναι προφανές ότι το υπουργείο γνωρίζει ότι βρίσκεται και πάλι αντιμέτωπο με την ομόφωνη αντίθεση του κλάδου στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του και ειδικά στην ατομική αξιολόγηση. Αντί να προβεί σε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, για άλλη μία φορά τρομοκρατεί και προσπαθεί να επιβληθεί με αυταρχισμό και «κούφιες» απειλές περί πειθαρχικών παραπτωμάτων.

Ο φόβος του υπουργείου για την συσπείρωση των εκπαιδευτικών και το μεγάλο αγώνα που δίνουν είναι προφανής!

Επισημαίνουμε ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητεί! Οι υφιστάμενες νομολογίες διευκρινίζουν ξεκάθαρα ότι η συμμετοχή σε νόμιμη απεργία σε καμία περίπτωση δε μπορεί να θεωρηθεί πειθαρχικό παράπτωμα και να επισύρει οποιαδήποτε ποινή.

Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν τρομοκρατείται!

Η αποφασιστικότητα, η μαχητικότητα και η μαζικότητα των κινητοποιήσεων της ΟΛΜΕ θα είναι η απάντηση του κλάδου!




 






Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2023

Δελτίο τύπου για την απεργιακή συγκέντρωση της 15ης Φεβρουαρίου.






Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί η απεργιακή συγκέντρωση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου στην πλατεία ΟΤΕ. 

Η απεργιακή συγκέντρωση άνοιξε με την ανάγνωση από την Άννα Κατσαντώνη,  Αντιπρόεδρο της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και νεοδιόριστης, της επιστολής στήριξης της ΑΣΓΜΕ (Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας) στον αγώνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί καλώντας τους να τον συνεχίσουν.

Η κεντρική ομιλία έγινε από τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου και νεοδιόριστου Ανδρέα Ξυπτερά ο οποίος ανέδειξε ότι η “αξιολόγηση” καμία σχέση δεν έχει με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου αλλά αντίθετα σχετίζεται άμεσα με την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, όπως έχει φανεί από την εφαρμογή της στα σχολεία της Ευρώπης και της Αμερικής. Επίσης, τονίστηκε η οικονομική εξαθλίωση που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί και διατυπώθηκαν τα αιτήματα για αυξήσεις στους μισθούς, υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας και μονιμοποίησης των νεοδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. 

Ακολούθησε δυναμική πορεία στην αγορά της Μύρινας με τους εκπαιδευτικούς να φωνάζουν συνθήματα, η οποία ολοκληρώθηκε έξω από το Γυμνάσιο Μύρινας με τη διαβεβαίωση ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί με Απεργία- Αποχή από κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την ατομική αξιολόγηση και θα κλιμακωθεί μέχρι την οριστική απόσυρση της σχετικής νομοθεσίας. 




Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023

Όλες και όλοι στην Πανεκπαιδευτική Απεργία την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου και στη συγκέντρωση στις 10:30 στην πλατεία ΟΤΕ .



  • Δε διαπραγματευόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο και την αξιοπρέπειά μας!
  • Κάτω τα χέρια από τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας!
  • Δυναμώνουμε τον αγώνα για αυξήσεις στους μισθούς, υπογραφή συλλογικής σύμβασης, μονιμοποίηση νεοδιόριστων και αναπληρωτών, στήριξη της δουλειάς μας στην τάξη!

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση, παραμονές εκλογών, αποφάσισε να κλιμακώσει την επίθεση. Πιάνει το νήμα από εκεί που το άφησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις εδώ και 40 χρόνια, από τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που από κοινού έχουν υιοθετήσει.

Αναπαράγει για τον σκοπό αυτό τα ίδια και τα ίδια ψέματα, όπως και όλες οι κυβερνήσεις, που επιχείρησαν να περάσουν εδώ και 40 χρόνια, τα ίδια μέτρα, όπως η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.

“Βελτίωση”, “Λογοδοσία”, “Έλεγχος”, “Ανατροφοδότηση”, “Αποτίμηση” και λοιπά παραμύθια…την ίδια ώρα που τα σχολεία μας κλείνουν με την εμφάνιση του πρώτου κρύου, πλημμυρίζουν από την πρώτη βροχή, μένουν χωρίς ρεύμα σε ώρα μαθήματος, με σοβάδες και καταρρεύσεις να απειλούν τη σωματική μας ακεραιότητα. Την ίδια ώρα που υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα και ειδικά στην παράλληλη στήριξη, την ίδια ώρα που η κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ αδιαφορούν πλήρως για τα μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα που οξύνονται τα τελευταία χρόνια, την ίδια ώρα που ένας νεοδιόριστος προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με 737€. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση προχωρά σε έναν ωμό εκβιασμό απέναντι σε χιλιάδες νεοδιόριστους συναδέλφους μας… Τόσο πολύ αποσκοπεί στη βελτίωση του εκπαιδευτικού, που τρέχει κάθε μήνα στα δικαστήρια, εκβιάζει και απειλεί εκπαιδευτικούς, αντιστρέφει την πραγματικότητα! Δεν μπορεί να πείσει κανέναν!

Λογαριάζει όμως πάλι χωρίς τον ξενοδόχο:

  • Τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς της τάξης
  • Τους γονείς, τους εργαζόμενους, τα σωματεία τους, που γνωρίζουν από πρώτο χέρι την κατάσταση στην Εκπαίδευση
  • Την ίδια την αποκρουστική πραγματικότητα, που γεννά η αντιλαϊκή πολιτική.

Δε θα φοβηθούμε την κυβέρνηση και τους εκβιασμούς της! Γιατί είμαστε εκπαιδευτικοί κι έχουμε συνείδηση της αποστολής μας. Γιατί παλεύουμε κάθε μέρα για τη μόρφωση των μαθητών μας, μέσα σε αντίξοες συνθήκες. Γιατί για να είμαστε δάσκαλοι, πρέπει πρώτα-πρώτα να είμαστε όρθιοι!

Κι αυτοί μας θέλουν σκυφτούς, φοβισμένους! Με δείκτες και παραδείκτες, που είναι αδύνατον να πιαστούν, αλλά και να μετρήσουν ουσιαστικά το πολυσύνθετο παιδαγωγικό έργο μέσα στην σχολική τάξη. Με μια διαδικασία παρωδία που μας γυρίζει χρόνια πίσω! Με τον διευθυντή του σχολείου να μετατρέπεται, για πρώτη φορά στην Ιστορία της εκπαίδευσης, σε παιδαγωγικό μας κριτή!

Αν ενδιέφερε την κυβέρνηση (και όλες τις προηγούμενες) η ποιότητα της Εκπαίδευσης, θα ικανοποιούσε όσα ζητούμε εδώ και δεκαετίες. Ουσιαστική επιμόρφωση, με ετήσια απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, κάλυψη των κενών με μονιμοποίηση αναπληρωτών, χρηματοδότηση και τόσα άλλα.

Αντίθετα, όλη η κοινωνία έχει δει τα έργα και τις ημέρες της “αξιολογημένης” κυβερνητικής πολιτικής!

Είναι γνωστή η πείρα από τις χώρες που εφαρμόστηκαν αυτά τα μέτρα. Κατηγοριοποιημένα σχολεία, εκπαιδευτικοί με άθλιες εργασιακές σχέσεις, ακόμα και αναζήτηση εκπαιδευτικών από άλλες χώρες, όπως την Ελλάδα!

Οι εκπαιδευτικοί συνεχώς παλεύουμε να γίνουμε καλύτεροι παιδαγωγοί, αξιολογούμαστε κάθε μέρα, κάθε διδακτική ώρα από δεκάδες μαθητές, γονείς! Δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα! Έχουμε απέναντί μας την πολιτική και της σημερινής κυβέρνησης, που αντί να στηρίζει το έργο μας, επιδιώκει να ρίξει την ευθύνη για όλα τα προβλήματα σε εμάς, τους μαθητές, τις οικογένειές τους! Δε θα τους περάσει! Δε θα ανεχτούμε να μας φοβίζουν!

Με πείσμα και αποφασιστικότητα, πιάνουμε ξανά το νήμα του αγώνα! Δεν περιμένουμε ξανά σωτήρες και μεσσίες, που δήθεν θα μας λύσουν τα προβλήματα! Μπλοκάρουμε τα σχέδια της κυβέρνησης εδώ και τώρα!

Στις 15/2 ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ!

Αξιολογούμε εμείς την αντιεκπαιδευτική πολιτική και την κρίνουμε «μη ικανοποιητική», ακατάλληλη, επικίνδυνη!

Συμμετέχουμε μαζικά στην ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ που έχουν κηρύξει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ!

Είναι σίγουρο ότι θα είμαστε πάλι ΝΙΚΗΤΕΣ!




 

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

ΕΠΕΙΓΟΝ - Κάλεσμα των Σωματείων για αποστολή υλικής βοήθειας στους σεισμοπαθείς Τουρκίας και Συρίας



Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, 

ΤΩΡΑ είναι η ώρα να εκφράσουμε έμπρακτα την ανθρωπιά και την αλληλεγγύη μας στους λαούς της Τουρκίας και της Συρίας που επλήγησαν από τον φοβερό σεισμό.
Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό!
Καθημερινές από τις 09:00 ως και τις 13:00 συγκεντρώνουμε στο Λυκειακό Συγκρότημα της Μύρινας τα εξής:
Κουβέρτες - Γάλα σε σκόνη - Πάνες μωρών/ενηλίκων - Σερβιέτες - Απορρυπαντικά ρούχων - Ορούς - Γάζες - Χανζαπλάστ - Είδη ατομικής υγιεινής

Η αλληλεγγύη, η οργάνωση και η δράση των συνδικάτων και του λαού να γίνει ασπίδα προστασίας και ουσιαστικής βοήθειας στα θύματα των καταστροφών!




Πλαίσιο πάλης της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου απέναντι 
στην απόπειρα υλοποίησης της αντιεκπαιδευτικής «αξιολόγησης».


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

στην προγραμματισμένη για χθες, Τετάρτη 08-02-23, Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Σωματείου μας δεν διαπιστώθηκε απαρτία. Ως εκ τούτου, έγινε συζήτηση μεταξύ των παρευρισκόμενων συναδέλφων επί των θεμάτων της Συνέλευσης και στη συνέχεια το ΔΣ της ΕΛΜΕ προχώρησε στη λήψη των αποφάσεων. Προκρίθηκε αγωνιστικό πλαίσιο πάλης το οποίο επισυνάπτεται, ενώ εξουσιοδοτήθηκε ο εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ στην Γενική Συνέλευση των Προέδρων, το Σάββατο 11/02, να υπερψηφίσει την εισήγηση της ΟΛΜΕ. 




Κανένας φόβος καμία αναμονή! Ενωμένοι θα βγούμε και πάλι νικητές!

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, μέσα από τους αγώνες μας, δυναμώνουμε τον αγώνα:

  • Απέναντι στην ακρίβεια και τις ανατιμήσεις, απέναντι στην οικονομική εξαθλίωση που μας έχουν οδηγήσει όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις (χάσαμε το 60% τους εισοδήματός μας με τα 3 μνημόνια και τους εκατοντάδες εφαρμοστικούς νόμους που ψήφισαν Ν.Δ. – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ), απέναντι σε μια καθημερινότητα που γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
  • Απέναντι στο σάπιο και αντιλαϊκό κράτος που είναι γρήγορο και «επιτελικό» για να «στήνει αφτί» και να παρακολουθεί τους πάντες, που εξοπλίζεται για να καταστέλλει τους αγώνες του λαού, που λύνει με fast track διαδικασίες κάθε εμπόδιο προκειμένου να στηρίξει τα επιχειρηματικά συμφέρονται και μάλιστα με μεγάλες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες (βλ. Ελληνικό, Ναυπηγεία Ελευσίνας κ.α.) και την ιδία στιγμή αφήνει απροστάτευτο τον λαό απέναντι στις φυσικές καταστροφές, τα νοσοκομεία χωρίς παιδίατρο, τις σχολικές υποδομές στο έλεός τους. 
  • Απέναντι στους σχεδιασμούς ΕΕ - ΟΟΣΑ στον χώρο της εκπαίδευσης, που εδώ και 40 χρόνια πτυχές τους έχουν εφαρμόσει όλες οι κυβερνήσεις, για ένα ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο, απέναντι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων για την πλειοψηφία των μαθητών.

Τώρα χρειάζεται να σημάνει ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ!
Απαντάμε με «πόλεμο» στον νέο «πόλεμο» που μας κήρυξαν!

Το Υπουργείο Παιδείας επισπεύδει τη διαδικασία έναρξης της ατομικής «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών και μάλιστα πρώτα των νεοδιόριστων, όπως ήδη έχει ανακοινωθεί. Στις 27-1-2023 δημοσιεύτηκε και σχετική Υπουργική Απόφαση Αριθμ.9950/ΓΔ5 με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια της «ατομικής αξιολόγησης» και οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα υλοποιηθούν τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ.

Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία βλέπει το «έργο» της ήδη
αξιολογημένης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής:

  • Για μια ακόμα φορά με την πρώτη βροχή έκλεισαν τα μισά σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Είδαμε τραγελαφικές εικόνες, με πλημμυρισμένα σχολεία, μαθητές να περνάνε χειμάρρους προκειμένου να πάνε στο σχολείο, να στήνουν γέφυρες με σχολικές καρέκλες και άλλα πολλά ανάλογα γεγονότα. Τα παλιά, ασυντήρητα, επικίνδυνα, κτίρια μέσα στα οποία κάνουμε μάθημα και η ανεπαρκής χρηματοδότηση για τη λειτουργία τους, είναι πλέον ο κανόνας. Ταυτόχρονα οι γονείς καλούνται να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σε συνθήκες γενικευμένης φτώχειας.
  • Μέσα στα σχολεία μας βιώνουμε καθημερινά την απουσία οποιασδήποτε στήριξης προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τα σοβαρά μαθησιακά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα που οξύνονται τα τελευταία χρόνια. Ακόμα και σήμερα  τα σχολεία  λειτουργούν με δεκάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, ειδικά στην ειδική αγωγή. Σε αντίθεση με την ανάγκη για ουσιαστική στήριξη της δουλειάς μας, μεγαλώνει η ασφυκτική πίεση, ο διοικητισμός και η περιττή γραφειοκρατία.
  • Μετά από τόσα χρόνια που γυρίζουν όλη την Ελλάδα κι αφού δεν τους έδωσε το Υπουργείο καμία δυνατότητα για υπηρεσιακές μεταβολές, τώρα βλέπουν οι νεοδιόριστοι τις μονιμοποιήσεις τους να ανακαλούνται, προκειμένου να περιμένουν την ατομική τους αξιολόγηση. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο θέτουν σε ομηρεία το πιο ευάλωτο κομμάτι των εκπαιδευτικών, προκειμένου να καθιερώσουν τη λεγόμενη ατομική «αξιολόγηση».
  • Αναδεικνύεται με ηχηρό τρόπο η κοροϊδία των κάθε είδους pass. Χιλιάδες είναι οι νεοδιορισμένοι συνάδελφοί και οι αναπληρωτές  που παλεύουν να επιβιώσουν με μισθό από 737 ευρώ έως 1000 ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας του καθενός. Μένουμε σε πανάκριβα ακατάλληλα δωμάτια, μετακινούμαστε δεκάδες χιλιόμετρα καθημερινά από και προς το σχολείο, ζούμε μακριά από τις οικογένειές μας συντηρώντας δύο σπίτια. Για το σύνολο του κλάδου ανεξάρτητα από τα έτη υπηρεσίας το κόστος διαβίωσης έχει ανέβει κατακόρυφα, είναι μη διαχειρίσιμο. Κυριολεκτικά το μηνιάτικο φεύγει μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο. 

Το περιεχόμενο και τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση,
δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών
και την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών, το αντίθετο
!

Οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε την «αξιολόγηση», δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια.  Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος. Τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με αυτή την ανάγκη. 

  • Στόχο έχουν την κατάταξη σχολείων και εκπαιδευτικών σε «καλά» και «κακά», που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους, ανάλογα με την πρόσβασή τους σε χορηγούς, ανάλογα με την ταξική σύνθεση του Δήμου, της Περιφέρειας κτλ. Είναι χαρακτηριστική η διεθνής πείρα από το σχολείο που οικοδομείται, ως αποτέλεσμα της αντιδραστικής αξιολόγησης, που υλοποιείται απ’ όλες τις κυβερνήσεις, είτε φιλελεύθερες, είτε σοσιαλδημοκρατικές. Αυτή η πείρα υπογραμμίζει τις τεράστιες μορφωτικές ανισότητες, στα κατά τ’ άλλα αξιολογημένα σχολεία. «Τα σχολεία των φτωχών» έχουν διαφορετικό και κατώτερου επιπέδου πρόγραμμα και βιβλία από τα σχολεία των πλουσίων. 
  • Στόχο έχουν να προχωρήσουν πιο γρήγορα την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την «αυτονομία και τις δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων και τις περικοπές». Παράλληλα ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Μεταθέτουν τις δικές τους ευθύνες για τα «χάλια» του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.
  • Θέλουν έναν εκπαιδευτικό φοβισμένο, τρομοκρατημένο, έρμαιο του εκάστοτε «αξιολογητή». Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. 

Η επιλογή της προώθησης της «ατομικής αξιολόγησης» είναι τμήμα της ενιαίας στρατηγικής που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. στα πλαίσιο των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Στο 3ο μνημόνιο το 2015 (ΣΥΡΙΖΑ – Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ) μπήκε ρητά η δέσμευση για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος.

  • Η κ. Κεραμέως στον ν. 4547/18 του ΣΥΡΙΖΑ  «πάτησε» για να προωθήσει την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση», τον νόμο 4589/19 του Γαβρόγλου αξιοποιεί (παρ. 7, άρθρο 62) για να κρατάει σε ομηρεία τους νεοδιόριστους. 
  • Η Ν.Δ. διατήρησε και εφάρμοσε τον ν. 4589/19 του Γαβρόγλου που απαξίωσε το πτυχίο και την προϋπηρεσία μας, αποθέωσε το κυνήγι των «προσόντων» και αποτέλεσε την πιο σκληρή και ακριβοπληρωμένη «αξιολόγηση». 
  • Στο Δημόσιο, η Ν.Δ.,  τον νόμο Βερναδάκη (ν.4369/2016) υλοποίησε.  Με βάση αυτόν, καλούνται προϊστάμενοι και διευθυντές να αξιολογήσουν τους δημόσιους υπαλλήλους με κριτήρια τη λεγόμενη στοχοθεσία, τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς για το δημόσιο (ιδιωτικοποιήσεις, επιχειρηματική λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών κ.ά.), τη συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων «εντός κι εκτός υπηρεσίας», την πίστη στους αντιλαϊκούς νόμους του κράτους, τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με την περικοπή του μισθού και τις απολύσεις (βλ. ν. 4354/2015 και ν. 4369/2016).
  • ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ – ΝΔ ψήφισαν χέρι – χέρι την αντιδραστική τροπολογία Γεροβασίλη για την «αξιολόγηση» των δημοσίων υπαλλήλων που προέβλεπε ότι όποιος δε συμμετείχε στην αξιολόγηση αποκλείονταν από θέσεις ευθύνης. Αυτή την τροπολογία επανάφερε η ΝΔ και η Κεραμέως στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
  • Η διασύνδεση μισθού – αξιολόγησης, την οποία επανέφερε ο Μητσοτάκης, στις εξαγγελίες του για το ενιαίο μισθολόγιο του 2024 (!), έχει ήδη προβλεφθεί από τον νόμο – καρμανιόλα για το μισθολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ (4354/15 στο άρθρο 17 παρ. 1). 

ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ την πάλη μας, προετοιμάζουμε απεργιακή απάντηση. Δεν περιμένουμε κανένα σωτήρα, κανένα Μεσσία που «με ένα άρθρο κι έναν νόμο» θα μας πάει στη Γη της Επαγγελίας». Καταδικάζουμε μαζικά σε όλα τα επίπεδα όλους αυτούς που μας μαυρίζουν τη ζωή και διαλύουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. 

Για τη στήριξη της διαβίωσης των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία των σχολείων απαιτούμε:

  • Αύξηση μισθού κατά 20% στο εισαγωγικό κλιμάκιο και αντίστοιχα σε όλα τα υπόλοιπα. Καταβολή 13ου - 14ου μισθού, αφορολόγητο στα 12.000 €. Αναδρομική επιστροφή του «κλεμμένου» ΜΚ 2016-2017.
  • Κατάργηση των φόρων σε ρεύμα και φυσικό αέριο, στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης. Μείωση τιμών και πλαφόν στα βασικά είδη, στην ενέργεια, στα καύσιμα.
  • Χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών. 
  • Δωρεάν μετακίνηση στην περιοχή πρόσληψης και 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ για όλο το έτος. 
  • Επιδότηση ενοικίου στα 300€ το μήνα. Αξιοποίηση διαθέσιμων διαμερισμάτων, δωματίων, εστιών και ξενοδοχείων για τη δωρεάν στέγαση αναπληρωτών και νεοδιόριστων.   
  • Δωρεάν σίτιση για τους εκπαιδευτικούς σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες. 
  • ΄Άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων. Υπηρέτηση για ένα έτος της οργανικής τους. Δικαίωμα απόσπασης.  

Αντιστεκόμαστε στο κατηγοριοποιημένο σχολείο των ταξικών φραγμών και της ημιμάθειας. Δάσκαλος σκυφτός σημαίνει αμόρφωτος λαός!

Διεκδικούμε ένα σχολείο που να αντιστοιχεί στις ανάγκες του 21ου αιώνα, προσανατολισμένο στην ολόπλευρη μορφωτική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Με σύγχρονες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, αθλητικούς χώρους, χώρους πολιτισμού. Ένα σχολείο που χωράνε όλες οι ειδικότητες, οι οποίες πρέπει να εργάζονται στο αντικείμενό τους. Με σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και εποπτικά μέσα που θα βοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτή την κατεύθυνση. Με εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς μαζί με τις οικογένειές τους! Με μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, αύξηση της χρηματοδότησης, ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. 


Παλεύουμε για:

  • Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/2020 και 4823/2021, 4547/18 και 4589/19. 
  • Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των εξετάσεων τύπου PISA. 
  • Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ και απαξίωσε δεκάδες τμήματα σε όλη τη χώρα.
  • Αντιστεκόμαστε στον προσανατολισμό του σχολείου στην επιφανειακή γνώση, την ημιμάθεια, την αποθέωση των δεξιοτήτων που ενισχύεται με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα εργαστήρια δεξιοτήτων.

ΔΟΕ και ΟΛΜΕ εδώ και τώρα να αποφασίσουν:

  1. Απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία σχετική με την «αξιολόγηση» με βάση τον ν. 4823/21 και την Υ.Α.  Αριθμ.9950/ΓΔ5. Απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης». Επαναπροκήρυξη σε περίπτωση δικαστικής προσφυγής από το ΥΠΑΙΘ από ΔΟΕ/ΟΛΜΕ/ΑΔΕΔΥ.
  2. Στάσεις εργασίας ΔΟΕ/ΟΛΜΕ και ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ προκειμένου να καλυφθούν όλοι σε συνάδελφοι σε όλες τις φάσεις της «αξιολόγησης».
  3. Πανεκπαιδευτική απεργία ΔΟΕ – ΟΛΜΕ μέσα στον Φεβρουάριο. 
  4. Πανελλαδική κινητοποίηση σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την Παρασκευή 10/2 με αίτημα την άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων και την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων από τα ΠΥΣΠΕ και ταυτόχρονη αξιοποίηση όλων των νομικών μέσων (π.χ. εξώδικα, προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια όπου έχουν γίνει ανακλήσεις) προκειμένου να πιέσουν προς αυτή την κατεύθυνση. 
  5. Έκδοση κειμένου προς τους γονείς που θα ενημερώνει για τους πραγματικούς στόχους της κυβέρνησης.
  6. Όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ενημέρωση και τη συσπείρωση του Κλάδου με συσκέψεις, συνελεύσεις, κινητοποιήσεις, συνεντεύξεις τύπου. 
  7. Με στόχο την ενίσχυση της συσπείρωσης του Κλάδου, να πραγματοποιηθούν Περιφερειακές Συσκέψεις Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. – ΕΛΜΕ. Σε προτεραιότητα να γίνουν συσκέψεις στις περιοχές όπου εκκινεί άμεσα η διαδικασία και συγκεκριμένα: Δευτέρα 6/2 Κρήτη και Πελοπόννησο και Τρίτη 7/2 Βόρειο και Νότιο Αιγαίο (με τηλεδιάσκεψη). Τις αμέσως επόμενες μέρες να γίνουν και οι υπόλοιπες.
  8. Το Δ.Σ. και η Γενική Συνέλευση του Σωματείου αποφασίζουν την κήρυξη στάσεων εργασίας που θα καλύπτουν όλους τους συναδέλφους προκειμένου να ακυρωθεί στην πράξη η «ατομική αξιολόγηση» καθώς και όλα τα υπόλοιπα συνδικαλιστικά μέτρα (περιοδείες, εκδηλώσεις κ.α.) για την ενίσχυση του αγώνα.
  9. Το Δ.Σ. και η Γενική Συνέλευση του Σωματείου προσυπογράφουν το κάλεσμα για «Πανελλαδική Συγκέντρωση Υπογραφών των Νεοδιόριστων»  ​(http://bit.ly/3DovBoN) και το διακινούν μαζικά.  
  10. Μετά τις Ολομέλειες προέδρων ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ νέος κύκλος Γενικών Συνελεύσεων. 

ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ! 

ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΣΠΙΔΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ 

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ!




Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023

Ενημερωτικό σχετικά με την επικείμενη κακοκαιρία και τις οδηγίες για τηλεκπαίδευση.

Πριν καν ανακοινωθεί κλείσιμο των Σχολείων λόγω κακοκαιρίας, έχουν ήδη καταφτάσει σε όλη την Ελλάδα  οδηγίες για “ετοιμότητα των σχολικών μονάδων”, που αναφέρονται φυσικά στην πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης κι όχι σε λήψη μέτρων που θα κρατήσουν τα σχολεία ανοιχτά. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ΔΙΔΕ Λέσβου που έστειλε σχετική “οδηγία”.

Ξεκαθαρίζουμε τα εξής:

1) Κλειστό σχολείο, σημαίνει κλειστό σχολείο. Αυτό δεν συμβαίνει με ευθύνη των εκπαιδευτικών.

2) Το σπίτι μας δεν είναι χώρος εργασίας. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε ή να διαθέτουμε ρεύμα, χώρο, αίθουσα, εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κ.α.

3) Κανείς δεν μπορεί να ασκήσει δίωξη ή να επιβάλλει κυρώσεις, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, αν ο/η εκπαιδευτικός δηλώσει αδυναμία, εφόσον το Κράτος δεν διασφαλίζει όλα τα παραπάνω.

4) Σε περίπτωση επικίνδυνων φαινομένων προέχει η ασφάλεια της οικογένειάς μας, η δική μας, των μαθητών μας. Πέρσι, είχαμε φαινόμενα που εκπαιδευτικοί τραυματίστηκαν στην προσπάθειά τους να μεταβούν στο σχολείο.

5) Ουδείς συνάδελφος/συναδέλφισσα, ούτε καν Υποδιευθυντής/Υποδιευθύντρια ή Διευθυντής/Διευθύντρια, δεν υποχρεούται σε καμία περίπτωση να ασχολείται και να διεκπεραιώνει υπηρεσιακά θέματα σε ημέρες και ώρες εκτός ωραρίου εργασίας.