Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλει την παρέμβαση των Διευθυντών Εκπαίδευσης Ημαθίας και Δυτικής Θεσσαλονίκης στη λειτουργία και τις συλλογικές διαδικασίες των ΕΛΜΕ. 

Συγκεκριμένα, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας κάλεσε σε απολογία το συνάδελφο Βασίλη Μορέλα «για τη συμπεριφορά του στη ΓΣ της Ε’ ΕΛΜΕ στις 4/5/2022», της οποίας τότε ήταν μέλος. Πρόκειται για πρωτοφανή και απαράδεκτη εμπλοκή της διοίκησης  στην ελεύθερη συνδικαλιστική δράση των εργαζομένων, για την οποία δεν έχει κανένα δικαίωμα να διενεργεί έρευνα και να εκφράζει γνώμη ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Πόσο μάλλον να ζητάει εξηγήσεις για τη στάση και τη δράση των συνδικαλιστών στα συλλογικά τους όργανα!

Στη συνέχεια, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης καλεί σε έγγραφές εξηγήσεις τρία μέλη του ΔΣ της Ε’ ΕΛΜΕ σχετικά με γεγονότα που αφορούν την ίδια ΓΣ, ενώ εκκρεμούν δίκες και δικαστικές αποφάσεις. 

Πρόκειται, με άλλα λόγια, για ανάμειξη των διοικητικών αρχών σε θέματα που αφορούν το συνδικαλιστικό κίνημα και μπορεί να αξιοποιηθούν σε δικαστικές προσφυγές κατά της ΕΛΜΕ και εκλεγμένων εκπροσώπων της. 

  • Να σταματήσουν τώρα όλες οι ενέργειες των ΔΔΕ Ημαθίας και Δυτικής Θεσσαλονίκης προς τους συναδέλφους συνδικαλιστές και οι παρεμβάσεις στη δράση του σωματείου.
  • Να μη διενεργηθεί καμιά έρευνα, διοικητική εξέταση, πρόσκληση για εξηγήσεις. 
  • Να μπει τώρα στο αρχείο οποιαδήποτε δικαστική παραγγελία. 
  • Να μη διανοηθούν να προχωρήσουν σε κυρώσεις ή διώξεις συναδέλφων. Θα μας βρουν όλους απέναντί τους!

Απαιτούμε τώρα να σταματήσουν οι παρεμβάσεις της Διοίκησης στη συνδικαλιστική δράση.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ!




Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

Ψήφισμα - Να μην κλείσει το κέντρο πρόληψης Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου "Πολιόχνη".

Τα Κέντρα Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, αποτελούν δομές στην Ελλάδα με σκοπό τη δωρεάν παροχή υπηρεσιών πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας σε κάθε ενδιαφερόμενο. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, υπάρχουν 75 Κέντρα Πρόληψης στην Ελλάδα και αποτελούν συνεργασίες μεταξύ του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών και των τοπικών αυτοδιοικήσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας οργάνωσης (Δήμοι και Περιφέρειες).

Ειδικότερα, το Κέντρο Πρόληψης  Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου  «Πολιόχνη» από το 2006 σε συνεργασία με συλλόγους και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης υλοποιεί παρεμβάσεις πρόληψης στα νησιά της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου  που απευθύνονται στον ευρύ πληθυσμό με στόχο την πρόληψη των εξαρτήσεων και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας και  έχει  υποστηρίξει μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας, (γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές, νέους, σώματα ασφαλείας, ένοπλες δυνάμεις κ.α.). Αποτελεί μία κομβική υπηρεσία για το τόπο και τους ανθρώπους του.

Στο προσχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης» διαφαίνεται  το χειρότερο σενάριο για τα Κέντρα Πρόληψης: 

Συγκεκριμένα, καταργείται  το άρθρο 61 του Νόμου 3459 (2006), το οποίο και διατηρήθηκε  στο   νόμο 4139 του  2013, νόμος  με τον οποίο εξασφαλίζονται μέχρι τώρα: 

Α) Η  ύπαρξη και η  λειτουργία των Κέντρων  Πρόληψης,  καθώς προβλέπεται  η πάγια και  τακτική χρηματοδότησή τους  από το Κράτος,  μέσω των  δύο ονομασμένων πηγών, (Υπουργείο Υγείας και Εσωτερικών). 

Β)  Η συνέχεια της λειτουργίας των Κέντρων μέσω προγραμματικών συμβάσεων που θα ανανεώνονται, καθώς  και  ρήτρες που δυσχεραίνουν τη διάλυσή τους. 

Καταργείται επίσης  το άρθρο 60, παράγραφος  4, του νόμου 4139, σύμφωνα με  το οποίο  τα Κέντρα Πρόληψης ανήκουν στους  εγκεκριμένους φορείς πρόληψης. Προβλέπεται η ίδρυση ενός οργανισμού-ομπρέλα (ΕΟΠΑΕ) που  ακολουθεί τη λογική των "κόστους-οφέλους" και δεν υποστηρίζει την ποικιλομορφία των παρεμβάσεων στην πρόληψη και τη θεραπεία, αλλά αντιθέτως προωθεί τη σωματική απεξάρτηση, τη φαρμακοθεραπεία και την ενίσχυση του γραφειοκρατικού ελέγχου ακόμα και στις παρεμβάσεις πρόληψης που πρέπει συνεχώς να βασίζονται στην ζωντανή σχέση με τις τοπικές κοινότητες, την ανατροφοδότηση από αυτές και στην προσεκτική παρατήρηση των μικροκοινωνικών μεταβολών στους παράγοντες που επηρεάζουν το φαινόμενο της εξάρτησης.  

Συνέπεια αυτών είναι ότι τα Κέντρα Πρόληψης μένουν μετέωρα, χωρίς καμία νομοθετική ρήτρα,  στα χέρια του νέου οργανισμού (ΕΟΠΑΕ). Το μόνο που διατηρείται  είναι η παρούσα σύμβαση μέχρι το 2027,  η οποία λήγει αυτοδίκαια  χωρίς να προβλέπει καμία συνέχεια λειτουργίας και ύπαρξης των Κέντρων. Μετά το 2027  δεν υπάρχει  καμία δημόσια  χρηματοδότηση.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου στηρίζει τους εργαζόμενους του Κ.Π Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου “Πολιόχνη” που διεκδικούν:

-Να μην κατατεθεί το ν/σ του Υπουργείου Υγείας, με τίτλο «Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης».

-Να μην κλείσει το Κέντρο Πρόληψης Πολιόχνη, τα Κέντρα Πρόληψης Βορείου Αιγαίου και κανένα άλλο Κέντρο Πρόληψης Πανελλαδικά.

-Να διαφυλαχθεί η ψυχοκοινωνική φιλοσοφία της πρόληψης και οι πρακτικές που περιέχει.

-Να μη τεθούν σε κίνδυνο οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων.

-Πάγια, τακτική κι αποκλειστική χρηματοδότηση των προγραμμάτων πρόληψης από τον κρατικό προϋπολογισμό.

-Ενιαίο θεσμικό πλαίσιο για τα Κέντρα Πρόληψης και στελέχωσή τους με επαρκές, μόνιμο προσωπικό, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.




Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024

Δελτίο τύπου για το εξώδικο που επέδωσε η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου στη ΔΙΔΕ Λέσβου για την άμεση έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.


Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου προχώρησε στις 09/02/2024 στην επίδοση εξώδικου προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, απαιτώντας την άμεση έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων/ συναδελφισσών (επισυνάπτεται).

Συνεχίζουμε πιο μαζικά, πιο αποφασιστικά τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και την αντιεκπαιδευτική πολιτική.
















Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024

Για το νέο άθλιο, αυταρχικό κατήφορο της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ.

  • Για μια ακόμη φορά σέρνει στα δικαστήρια τους εκπαιδευτικούς!
  • Η ποινικοποίηση των αγώνων δεν θα περάσει!
  • Τώρα είναι η ώρα για την αποφασιστική σύγκρουση με τον αυταρχισμό και την τρομοκράτηση του κλάδου!

  Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, για μια ακόμη φορά, σέρνουν στα δικαστήρια τους εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται στα σχέδια της κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της αξιολόγησης! Με τη διαδικασία του κατεπείγοντος (επιδόθηκε σήμερα 7/2 σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ και εκδικάζεται αύριο, 8/2 το μεσημέρι 13:30) προσπαθούν να βγάλουν παράνομη την απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση. 

Το νέο αυταρχικό παραλήρημα, δείχνει ότι κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, έχουν ηττηθεί συντριπτικά από την παλικαρίσια στάση του κλάδου, ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι συσπειρωμένη με τις ΟΜΟΦΩΝΕΣ αποφάσεις για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ. Είναι ομολογία, πως δεν έχουν άλλο τρόπο να επιβάλλουν την αξιολόγηση παρά μόνο με τη δικαστική συνδρομή. Παρά τις απειλές και τους εκφοβισμούς τόσο καιρό από τα στελέχη του ΥΠΑΙΘΑ, η αξιολόγησή τους στο Α1 επίπεδο, πάτωσε και βλέποντας πως τώρα στο Α2 θα ξαναφάνε χαστούκι, αυτή τη φορά από τους διευθυντές-ντριες και τους προϊσταμένους-ες, προχώρησαν στην δοκιμασμένη τακτική των τελευταίων ετών. Κάθε εκπαιδευτικός, πλέον βλέπει πως έπεσε η μάσκα και αυτού του Υπουργού «Παιδείας», παρά το ήπιο προφίλ που «έπλεκαν» διάφοροι καλοθελητές.

Μετά τα ΜΑΤ στους φοιτητές που παλεύουν για πτυχία με αξία, με τις επιθέσεις και τη συκοφαντία απέναντι στην αγωνιζόμενη αγροτιά, ξαναβάζουν στο στόχο και τους αγνωνιζόμενους εκπαιδευτικούς που παλεύουν ενάντια στην παραπέρα υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Αποδεικνύεται με τον πλέον ηχηρό τρόπο, πως η πραγματική μειοψηφία μέσα στην κοινωνία είναι η αντιλαϊκή πολιτική που χτυπάει τους πολλούς για τα κέρδη των λίγων αφού μόνο με την καταστολή προσπαθεί να αντιμετωπίσει τους κλάδους που ένας – ένας ξεσηκώνεται ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της.   

ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΙΡΑ ΠΛΕΟΝ!

Τώρα είναι η ώρα για την αποφασιστική σύγκρουση, για να μη γίνουν τα σχολεία μας αρένες, για να μη διαλυθεί το παιδαγωγικό κλίμα, για να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών. 

Καλούμε τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να οργανώσουν άμεσα και ενιαία τα επόμενα βήματα του αγώνα μας. Να κλιμακώσουμε την πάλη μας ενάντια στα σχέδια και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ.

 ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ.





Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024

Πρόσκληση στον ετήσιο χορό της ΕΛΜΕ - Σάββατο, 17/2 στις 13:30, στο Μεζεδοπωλείο ΜΑΝΟΣ.




Η ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους της στον ετήσιο χορό του Σωματείου που θα γίνει το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου στις 13:30 στο Μεζεδοπωλείο ΜΑΝΟΣ στα Ρηχά Νερά Μύρινας. Μια υπέροχη ευκαιρία να συναντηθούμε και να διασκεδάσουμε όλοι μαζί, με ζωντανή λαϊκή και παραδοσιακή μουσική! Σας περιμένουμε!
Τιμή Πρόσκλησης: 15 ευρώ κατ' άτομο (το 1 ευρώ από κάθε πρόσκληση πηγαίνει υπερ του σωματείου) με σετ μενού [ανά τετράδα ατόμων ποικιλία νωπών κρεατικών (πανσέτα, κοτόπουλο, λουκάνικο, μπιφτέκι) με πατάτες, 1 σαλάτα λαχανο-καρότο, 1 τζατζίκι-τυροκαυτερή, 1 χειροποίητα ντολμαδάκια, 1 τυροπτούδια, 1 τυροκροκέτες και 1 μερίδα πατάτες με κεφαλοτύρι]. Το ποτό χρεώνεται επιπλέον. Η συμφωνία που κάναμε είναι για το κρασί 4 ευρώ το μισό λιτρο και για 
όλες τις μπύρες 3 ευρώ.
Παρακαλούμε να εξασφαλίσετε από νωρίς τις προσκλήσεις και τις κρατήσεις σας, ώστε να έχουμε μια εικόνα για την προσέλευση και τη διαρρύθμιση των τραπεζιών.



Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

Για την εγκύκλιο με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ σχετικά με την έναρξη της διαδικασίας «αξιολόγησης» του πεδίου Α2.

  • Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ για μια ακόμα φορά θα πάρουν απάντηση, οι απειλές και η τρομοκράτηση δε θα περάσουν!
  • Συνεχίζουμε συσπειρωμένοι/ες στις ομόφωνες αποφάσεις ΔΟΕ – ΟΛΜΕ για απεργία – απόχη από την «ατομική αξιολόγηση». Ούτε βήμα πίσω!
  • Όλοι μαζί ενωμένοι σε κάθε σχολείο αντιμετωπίζουμε τον φόβο, ρίχνουμε φως στα σκοτάδια που θέλουν να μας επιβάλουν.

Αυτές τις ημέρες και μετά τη δημοσίευση της εγκυκλίου για την έναρξη της δεύτερης φάσης της ατομικής αξιολόγησης (Α2) το Υπουργείο περνάει σε μια νέα, ποιοτικά αναβαθμισμένη προσπάθεια εκβιασμού και πίεσης των εκπαιδευτικών, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να επιταχύνει μια διαδικασία που έχει αποτύχει πλήρως και έχει μπλοκαριστεί από τον αγώνα που δίνουμε ενωμένοι χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Τα σχέδιά κυβέρνησης και υπουργείου δεν προχωράνε κάτω από την πάλη μας και τη συμμετοχή μας στις συλλογικές μας αποφάσεις. 

Το ομολόγησαν και οι ίδιοι στην ημερίδα-φροντιστήριο του Γ.Γ. του Υπουργείου προς τους Διευθυντές και Προϊσταμένους των σχολείων την προηγούμενη εβδομάδα. Μια μικρή μειοψηφία συναδέλφων, κάτω από πίεση και τον φόβο έχει συμμετάσχει στην πρώτη φάση της λεγόμενης αξιολόγησης σε όλη την Ελλάδα. Στην Αττική δε, η συμμετοχή δεν ξεπερνά το 10% των νεοδιόριστων. Έτσι «παρακάμπτοντας» το ότι η Α1 φάση έχει μείνει κυριολεκτικά στα χαρτιά, επιχειρούν να επιστρατεύσουν – εκβιάσουν τους διευθυντές-προϊσταμένους των σχολικών μονάδων με στόχο την προώθηση της κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων. Και αυτή τους η απόπειρα θα πέσει στο κενό. Θα υπερασπιστούμε τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. 

Και η προσπάθεια αυτή δεν απευθύνεται πλέον, μόνο στους νεοδιόριστους, ΑΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Η προσπάθεια να μετατραπούν οι διευθυντές-προϊστάμενοι στο μακρύ χέρι της κυβερνητικής πολιτικής δεν θα περάσει. Τα σχολεία μας δεν θα τα αφήσουμε να μετατραπούν σε αρένες. Θα υπερασπιστούμε όλοι μαζί τις συλλογικές μας αποφάσεις, τη συλλογική στάση και τη δημοκρατική λειτουργία στους Συλλόγους Διδασκόντων. Όσοι επιχειρήσουν να διαλύσουν το παιδαγωγικό κλίμα συνεργασίας και συναδελφικότητας στα σχολεία θα πάρουν αποστομωτική απάντηση. Όσοι θέλουν να διαμορφώσουν συνθήκες ανθρωποφαγίας, ανταγωνισμού αλλά και εξαγοράς μέσα στους συλλόγους διδασκόντων θα αποτύχουν. Καλούμε και τους συναδέλφους διευθυντές να υψώσουν τείχος σε αυτή την προσπάθεια, να μην επιτρέψουν να τους ξεχωρίσουν από τον αγώνα που δίνουμε όλοι μαζί για να κρατηθούν όρθια τα σχολεία μας σε πολύ δύσκολες συνθήκες. 

Όλοι για έναν και ένας για όλους!

Απαντάμε ότι η συμμετοχή στην προσπάθεια διάλυσης, υποβάθμισης κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών δεν αποτελεί «ατομική υπόθεση». Η προσωπική στάση και επιλογή μας διαμορφώνει τη συλλογική και συνολική εικόνα που θα έχει το σχολείο, το μορφωτικό και εργασιακό περιβάλλον για τις επόμενες γενιές μαθητών και εκπαιδευτικών. Για αυτό δεν θα αφήσουμε τους διάφορους καλοθελητές να διαλύσουν τον παιδαγωγικό μας ρόλο και την εργασιακή μας υπόσταση και προοπτική.

Η Κυβέρνηση, το Υπουργείο αλλά και οι σύμβουλοι εκπαίδευσης έχουν ήδη ξεκινήσει τις απειλές και τον εκφοβισμό, αφού γνωρίζουν καλά ότι δεν μπορούν να πείσουν πλέον κανέναν ότι η λεγόμενη αξιολόγηση είναι για το καλό μας. Σε ορισμένες Δ/νσεις, μάλιστα, για να εντείνουν τις πιέσεις καλούν τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να διεκδικήσουν στο μέλλον θέση στελέχους να αξιολογηθούν εθελοντικά και κατά προτεραιότητα. Ντροπή! Αναμασούν ξανά τα γνωστά, περί πειθαρχικών παραπτωμάτων των εκπαιδευτικών, περί κακής βαθμολογίας στην ατομική αξιολόγηση των διευθυντών, περί καθαιρέσεων, περικοπών μισθών και άλλα. Για άλλη μια φορά τους απαντάμε συλλογικά. Συνεχίζουμε το μπλοκάρισμα της εφαρμογής της ατομικής αξιολόγησης. Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή των Ομοσπονδιών από την ατομική αξιολόγηση, καλλιεργούμε τη συλλογική στάση των Συλλόγων Διδασκόντων και τη συμμετοχή στις στάσεις εργασίας, σε περιπτώσεις που οι σύμβουλοι και οι διευθυντές προχωρούν τις διαδικασίες. 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, τους μόνιμους, τους νεοδιόριστους τους διευθυντές-διευθύντριες και τις προϊσταμένες να υπογράψουν το κείμενο της απεργίας αποχής, να υλοποιήσουν τις αποφάσεις του κλάδου, να παραμείνουμε ενωμένοι μέσα στα σχολεία. 

Η συμμετοχή στην απεργία – αποχή είναι ο μόνος τρόπος ώστε οι διευθυντές/ριες προϊστάμενο/ες να είναι και οι ίδιοι καλυμμένοι/ες από την ατομική αξιολόγηση που θα επιχειρηθεί να πραγματοποιηθεί και προς αυτούς/ες με ευθύνη των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

Για ακόμα μια φορά ξεκαθαρίζουμε ότι η απεργία - αποχή είναι μια κανονική μορφή πάλης πλήρως κατοχυρωμένη. Η ΟΛΜΕ την έχει προκηρύξει με βάση όλες τις τυπικές διαδικασίες (κατάθεση εξώδικου κτλ). Επίσης, μας καλύπτει πλήρως και η στάση εργασίας από τις παρακολουθήσεις του μαθήματος. Και η στάση εργασίας (μορφή απεργιακής κινητοποίησης) είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη. Η συμμετοχή στις συλλογικές αποφάσεις της ΟΛΜΕ, η συμμετοχή στην απεργία – αποχή και τις στάσεις εργασία δεν μπορεί να στοιχειοθετήσει κανένα πειθαρχικό παράπτωμα ούτε να οδηγήσει σε επιβολή ποινών. Αυτό είναι σαφές!

Υπενθυμίζουμε ότι η ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ καλύπτει όλους τους εκπαιδευτικούς:

Από την αξιολόγηση Α1 (συζητήσεις προετοιμασίας, ανέβασμα εγγράφων στην πλατφόρμα, 2 παρακολουθήσεις διδασκαλίας κλπ) από το Σύμβουλο της Ειδικότητας.

Από την αξιολόγηση Α2 (συζητήσεις προετοιμασίας, ανέβασμα εγγράφων στην πλατφόρμα, 2 παρακολουθήσεις διδασκαλίας κλπ) από τον Διευθυντή του Σχολείου για τη διαχείριση του κλίματος της τάξης.

Από την αξιολόγηση Β (συζητήσεις προετοιμασίας, ανέβασμα εγγράφων στην πλατφόρμα κλπ) από το Σύμβουλο Παιδαγωγικής ευθύνης ΚΑΙ το Διευθυντή του Σχολείου.

Και αυτές είναι διαδικασίες, οι οποίες θα επαναλαμβάνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, για όλους τους εκπαιδευτικούς!


Συγκεκριμένα βήματα υλοποίησης της Απεργίας – Αποχής:


Δηλώνουμε άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχουμε ήδη κάνει) και μαζί μας και οι διευθυντές-διευθύντριες των σχολείων υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΟΛΜΕ που έχει αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου και την πρωτοκολλούμε.

Αν οι αξιολογητές (Σύμβουλοι ή Διευθυντές σχολείων) επικοινωνήσουν μαζί μας με mail, μήνυμα, τηλέφωνο, προφορικά, τους απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην Απεργία – Αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ. Εκεί σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή κι ενημερώνουμε την ΕΛΜΕ.

Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δεν δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή, για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας.

Αν ο αξιολογητής επιμένει, παρά τη θέληση του συναδέλφου, να παρακολουθήσει τη διδασκαλία, τότε δηλώνουμε τη στάση εργασίας, που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ (και θα προκηρύσσει κάθε μήνα) και αποχωρούμε από την αίθουσα. Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή μας καλύπτει η Απεργία – Αποχή.

Στην περίπτωση αυτή όμως ο Σύλλογος Διδασκόντων θα πρέπει να σταθεί δίπλα στο συνάδελφο που αντιστέκεται και συμμετέχοντας και οι υπόλοιποι συνάδελφοι στη στάση εργασίας, να «μπλοκάρουν» όλοι μαζί τη διαδικασία αξιολόγησης.

Τώρα είναι η ώρα της κλιμάκωσης του αγώνα μας για να βγούμε ξανά νικητές. Καλούμε:

  • Σε συμμετοχή όλων των συναδέλφων (νεοδιόριστων, αναπληρωτών, μόνιμων, διευθυντών) στην Απεργία - Αποχή που είναι σε ισχύ από κάθε διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης. Αξιοποιούμε τις στάσεις εργασίας που έχουν προκηρύξει οι Ομοσπονδίες. 
  • Σε Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας με στόχο τη συσπείρωση όλων των συναδέλφων και τη διαμόρφωση ενιαίας στάσης.
  • Σε ενημερωτική συνάντηση με διευθυντές/τριες και προισταμένους/ες μαζί με το ΣΕΠΕ Λήμνου την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου στις 17:30 στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας. 



Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

Κάλεσμα σε σύσκεψη για την έναρξη του Α2 πεδίου της ατομικής αξιολόγησης.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Το Υπουργείο, σταθερά αφοσιωμένο στη διάλυση του δημόσιου σχολείου, κάλεσε και Διευθυντές-ντριες και Προϊστάμενες-νους σε τηλεδιάσκεψη για την αξιολόγηση, την Πέμπτη 18/1 στις 09:30 π.μ. Ο σκοπός της ήταν να προετοιμάσει το έδαφος για να προχωρήσει η φάση Α2, η φάση δηλαδή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τις/τους Διευθυντ(ρι)ες. Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε μάλιστα, την ημέρα που υπήρχαν κηρυγμένες στάσεις εργασίας από τα πρωτοβάθμια σωματεία και τις ομοσπονδίες, την ημέρα κινητοποίησης για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, την ημέρα που εκπαιδευτικοί μαζί με φοιτητές/τριες και μαθητές/τριες διαδήλωναν ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, ενάντια συνολικά στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης! Καλούμε τις συναδέλφισσες και τους συνάδελφους δ/ντές-τριες να μην συμμετέχουν σε τηλεδιασκέψεις από τη στιγμή που πραγματοποιούνται σε ώρες μαθημάτων, πολύ δε περισσότερο όταν γίνονται για την αξιολόγηση όπου υπάρχει κηρυγμένη απεργία-αποχή από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ. Οι αποφάσεις των Ομοσπονδιών καλύπτουν σε όλες τις φάσεις τους συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση. 

Το Υπουργείο έχει απύθμενο θράσος να προσκαλεί σε πολύωρη τηλεδιάσκεψη σε ώρα διδακτικού ωραρίου με τα σχολεία σε κανονική λειτουργία. Αποδεικνύει για μια ακόμα φορά ότι δεν έχει απολύτως καμία ιδέα πως λειτουργούν τα σχολεία, αδιαφορεί παντελώς για τα παιδιά και το σχολείο, ενδιαφέρεται μόνο να προχωρήσει την αξιολόγηση, αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως υποτακτικούς που τους διατάζει και αυτοί οφείλουν να υπακούν με κάθε τρόπο. Είναι προφανή τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν. Οι Προϊστάμενες/οι Νηπιαγωγείων και οι Διευθυντές/ντριες Δημοτικών Σχολείων είναι εργαζόμενοι και δεν μπορούν, ούτε υποχρεούνται, να αφήνουν τα διδακτικά τους καθήκοντά όποτε το αποφασίζει το Υπουργείο. Ειδικά οι Προϊσταμένες/οι Νηπιαγωγείων έχουν καθημερινά πλήρη διδακτικά καθήκοντα, έχουν στην ευθύνη τους τμήμα νηπίων!

Συναδέλφισσες/οι,

Ξεκινά από εδώ και πέρα μια περίοδος με τους Διευθυντές/ντριες και τις Προϊσταμένες/ους να καλούνται από το ΥΠΑΙΘΑ να πάρουν τον ρόλο του αξιολογητή των συναδέλφων/ισσών τους και να βρεθούν απέναντί τους! Τις επόμενες ημέρες  οι Διευθυντές σχολείων  θα κληθούν να αξιολογήσουν το Α2 πεδίο στο πλαίσιο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών το οποίο περιλαμβάνει δύο  επιμέρους πεδία: α) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της σχολικής τάξης  και β) αναστοχασμός της διδασκαλίας -αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού. Δηλαδή, θα πρέπει να μπουν στην τάξη και να παρακολουθήσουν το μάθημα που κάνουν οι συνάδελφοι/ισσες!

  • Καλούμε όσες/όσους Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες/ους άλλα και όσους νεοδιόριστους συναδέλφους δεν έχουν υπογράψει την δήλωση της Απεργίας- Αποχής από την αξιολόγηση, να το κάνουν (επισυνάπτονται οι δηλώσεις της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ). Τους καλούμε να υπερασπίσουν το Δημόσιο δωρεάν Σχολείο, την ισότητα και την δικαιοσύνη στους Συλλόγους Διδασκόντων και να ταχθούν με τον αγώνα που δίνουν όλο αυτό το χρονικό διάστημα και οι νεοδιόριστες/οι και όλος ο κλάδος!
  • Καλούμε όλους τους Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες/ους σε σύσκεψη για το ζήτημα της αξιολόγησης, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας, την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου στις 5.30 μ.μ.



Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024

Έκτακτη Γενική Συνέλευση.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καλεί τα μέλη της ΕΛΜΕ σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 07-02-2024 στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας εν όψει και της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10-02-2024 στην Αθήνα. Τα θέματα της Γενικής Συνέλευσης:

  • μισθολογικά, εργασιακά, θεσμικά αιτήματα του κλάδου,
  • ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (Α2),
  • όποιο θέμα επιθυμεί να θέσει ο κάθε συνάδελφος/συναδέλφισσα.

Η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο του σωματείου μας και η παρουσία όλων είναι απαραίτητη. Να είμαστε όλοι εκεί!




Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε - ΕΛΜΕ την Κυριακή 11.00 π.μ στο Μαράσλειο.



Με πρωτοβουλία και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική σύσκεψη συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ την Κυριακή 21 Ιανουαρίου στις 11:00 στη Μαράσλειο για να συντονίσουμε τον αγώνα μας ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση και στη νέα φάση της ατομικής αξιολόγησης Α2, για να διεκδικήσουμε πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας. 

Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024

Για το ν/σ για την επαγγελματική εκπαίδευση.

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΑΔΙΕΞΟΔΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΕΕ-ΟΟΣΑ – ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ 

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!

Η κυβέρνηση παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού παρουσίασε στο ΕΠΑΛ Περάματος το νέο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και το φέρνει για ψήφιση στη βουλή μέσα στο Γενάρη. 

Το νέο νομοσχέδιο θέλει να επιταχύνει και να εξειδικεύσει τους στρατηγικούς στόχους της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την επαγγελματική εκπαίδευση, είναι συνέχεια του προηγούμενου νόμου που ψηφίστηκε μόλις 3 χρόνια πριν και έχει κριθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Δεν αλλάζει τίποτα από την εικόνα και τον αδιέξοδο δρόμο της ουσιαστικής υποβάθμισης που ζει όλα αυτά τα χρόνια ο κόσμος της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Αποτελεί συνέχεια της ίδρυσης των Πρότυπων ΕΠΑΛ, των διετών ΕΣΚ (της ανήλικης εργασίας) και του πολυπλόκαμου μηχανισμού με μια αλυσίδα οργάνων για την προσαρμογή των ειδικοτήτων και των αντίστοιχων δεξιοτήτων σε κάθε περιοχή στις ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων. 

Το νομοσχέδιο ήρθε σαν ραβασάκι απ’ τις εργοδοτικές ενώσεις, που συχνά πυκνά παρουσιάζουν τις ανάγκες τους για την παραπέρα κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων ως τη λύση δια πάσαν νόσον.  Με σαφήνεια περιγράφεται σε κάθε άρθρο η στοχοθεσία που συγκλίνει στους παρακάτω άξονες:

  • διασύνδεση των καταρτιζόμενων με τις ανάγκες της αγοράς και την ανάπτυξη σε τοπικό, περιφερειακό αλλά και κλαδικό επίπεδο, διευκόλυνση της κινητικότητας των εργαζομένων για την ενίσχυση της οικονομίας και της παραγωγικότητας.
  • σύναψη μνημονίων συνεργασίας και ανάπτυξη προνομιακών σχέσεων συνεργασίας  με τοπικές επιχειρήσεις.
  • καθορίζεται το περιεχόμενο των σπουδών, των μαθημάτων, η δημιουργία ή η κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων με βάση τις αντίστοιχες δεξιότητες που επικεντρώνονται οι οικονομικές δραστηριότητες της κάθε περιοχής.
  • προσέλκυση δωρεών και ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στην ανάπτυξη, εφαρμογή του κοινού στρατηγικού σχεδιασμού. Ενίσχυση του βαθμού αυτονομίας με ενεργό ρόλο των εκπροσώπων των τοπικών επιχειρήσεων
  • ειδικά μαθήματα σε όλα τα ΕΠΑΛ με ιδιαίτερο αναπτυξιακό χαρακτήρα.

Όλα τα παραπάνω, πέρα από το ότι επαναλαμβάνουν μονότονα έναν δρόμο και μια πολιτική που τη ζουν επώδυνα όσοι εμπλέκονται με την επαγγελματική εκπαίδευση, στην ουσία με ένα μόνο πράγμα προσομοιάζουν. Με επιχείρηση και σχέδιο κερδοφορίας και για να υπηρετηθούν οι στόχοι γίνονται και οι αναγκαίες αλλαγές, με την επίσημη θεσμοθέτηση Manager! Μα όλα αυτά τα χρόνια η «καλύτερη» σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με αυτή την «αγορά» έχει παράξει ανεργία, ετεροαπασχόληση, χαμηλούς μισθούς, άγχος κτλ. Γιατί η «αγορά» θέλει φθηνούς και αναλώσιμους εργαζόμενους! Λίγα μόνο από τα νέα μαργαριτάρια!

  • Συγχωνεύονται τα συστεγαζόμενα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα! Θεσμοθετείται η γιγάντωση των ΕΠΑΛ με σχολεία τέρατα πλέον των 500 μαθητών. Δεν μας έφτανε η σημερινή κατάσταση με τους τεράστιους συλλόγους διδασκόντων, τώρα ακόμα πιο απρόσωπα οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μόνιμοι – συμβασιούχοι σε κάθε ΕΠΑΛ θα επιχειρούν στο μεγαθήριο μαγαζί – σχολείο οπού η εποπτεία, έλεγχος και λειτουργικότητα θα είναι τουλάχιστον αμφισβητήσιμα. Ενώ είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να χαθούν αρκετές ειδικότητες και οργανικές θέσεις. 
  • Δημιουργείται ένα καινούριο όργανο διοίκησης στα ΕΠΑΛ (αν δεν ανήκει σε ΚΕΕΚ): η Επιτροπή Συντονισμού. Στους Συλλόγους Διδασκόντων πλέον μόνο μεταφορά καθηκόντων! 
  • Στους Τομεάρχες των ΕΠΑΛ πλέον ανατίθενται και νέα καθήκοντα καθώς ως στελέχη εκπαίδευσης θα έχουν την πλήρη και συνολική ευθύνη λειτουργιάς των τομέων τους ακόμα και του θεωρητικού μέρους των μαθημάτων και πολλά άλλα, καθώς θα συμμετέχουν στην επιτροπή συντονισμού μαζί με την διεύθυνση του ΕΚ. Και επειδή ο έλεγχος πρέπει να γίνεται ακόμα πιο ασφυκτικός στην απαρέγκλιτη εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου, στο νομοσχέδιο γεννιέται πλέον και ο Τομεάρχης Γενικών Μαθημάτων. 
  • Δημιουργούνται τα CAMPUS (Κ.Ε.Ε.Κ.) για την διασύνδεση των ΕΣΚ-ΕΠΑΛ-ΣΑΕΚ-ΕΚ (βαφτίσια των ΙΕΚ) για την σύνδεση των δεξιοτήτων όλων των επιπέδων προσόντων 3-4-5. Αυτή η «εκπαιδευτική διαδρομή» είχε προβλεφθεί από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με τις 2ετείς σχολές, τις οποίες κατήργησε η ΝΔ και τις ξαναφέρνει με την μετονομασία των ΙΕΚ σε ΣΑΕΚ. Για την υλοποίηση της «αποστολής» προβλέπεται η ύπαρξη Οργανωτικού Συντονιστή. Μάλιστα στο συμβούλιο θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι των επιμελητηρίων!
  • Τα ΚΕΕΚ θα αξιοποιούν για όλες τις δομές τα υπάρχοντα  απαρχαιωμένα εργαστήρια των ΕΚ και με τα ΓΕΑΣ (γραφεία σταδιοδρομίας) θα παρακολουθούν τις προσαρμογή της φοίτησης στις ανάγκες της αγοράς. Τα ΓΕΑΣ θα στελεχώνονται με έναν σύμβουλο συντονιστή για κάθε 150 καταρτιζόμενους, ένα ψυχολόγο και ένα κοινωνικό λειτουργό για κάθε 200 καταρτιζόμενους! «Και η ενδοσχολική  βία πάπαλα….»
  • Η «πετυχημένη» πρακτική άσκηση που δεν εφαρμόστηκε στη συντριπτική πλειοψηφία των Π.ΕΠΑΛ αλλάζει: και εισάγονται «στη Γ τάξη, 22 μέρες συνεχόμενα ή τμηματικά». Ποιος αλήθεια δεν γνωρίζει ότι σχεδόν σε όλα τα Π.ΕΠΑΛ δεν άλλαξε επί της ουσίας σχεδόν τίποτα, παρά μονάχα η διαδικασία της λεγόμενης «αξιολόγησης» και ταυτόχρονα μεγάλωσε η δυσκολία πρόσβασης των παιδιών να σπουδάσουν την τεχνική ειδικότητα που επιθυμούν. Όμως εδώ το πράγμα «πάει αλλού», όταν για παράδειγμα σε έναν τουριστικό π.χ. τόπο θα μπορεί αυτός που κάνει πρακτική (αφού θα να είναι και χρονικά ενιαία) να αντικαθιστά έναν κοινό εργαζόμενο σχεδόν τζάμπα!

Ποια  αιτήματα των μαθητών, των σπουδαστών, των εκπαιδευτικών λύνει το νέο νομοσχέδιο;

  • Την αναβάθμιση των σπουδών και την αξία των πτυχίων;
  • Τα σύγχρονα επαρκή και εξοπλισμένα εργαστήρια; 
  • Τις απαρχαιωμένες κτιριακές υποδομές και τα ταβάνια που πέφτουν;
  • Την επιθυμία των μαθητών να σπουδάσουν στην ειδικότητα που επιθυμούν;
  • Τα μικρά τμήματα στα εργαστηριακά μαθήματα;
  • Το μόνιμο και αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό;
  • Την πιστοποίηση μέσα στο πτυχίο και την ουσιαστική πρακτική άσκηση με δικαιώματα;
  • Τον εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας;  
  • Τα  απαρχαιωμένα σχολικά βιβλία;
  • Την απολύτως αναγκαία σύνδεση των εργαστηριακού με το θεωρητικό μέρος των μαθημάτων;
  • Την αναγκαία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εξέλιξη της τεχνολογίας και της παραγωγής;

Απαντάμε, απολύτως κανένα! Από το πρώτο ως το τελευταίο άρθρο και παράγραφο το νομοσχέδιο, το διατρέχει η επιτάχυνση της  κατεύθυνσης και ο προσανατολισμός που τόσα χρόνια όλες οι κυβερνήσεις επιδιώκουν. Στην γρήγορη προσαρμογή της επαγγελματικής εκπαίδευσης στις εφήμερες δεξιότητες των αντίστοιχων ειδικοτήτων που επιτάσσουν τα κέρδη και η άναρχη οικονομία τους. Προσαρμογές, οδηγίες και κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, για την επιτάχυνση του στόχου, για ακόμα μεγαλύτερο αριθμό ευέλικτων, μισοκαταρτισμένων και χωρίς δικαιώματα αποφοίτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης, για την παραπέρα γιγάντωση των κερδών των επιχειρήσεων.

Δικαιολογημένη η ανησυχία όλων μας λοιπόν, εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών. Τους λέμε προκαταβολικά, αυτός ο δρόμος δεν είναι ο δικός μας, είναι μακριά απ τις δικές μας ανάγκες μας. Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας θα αντιπαλέψουμε μαζικά του αντιδραστικούς τους σχεδιασμούς. Παλεύουμε και διεκδικούμε:

  • Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό της ΕΕΚ
  • Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια για όλες τις δομές της ΕΕΚ, εξοπλισμός και υποδομές
  • Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων για να μπορούν οι σπουδαστές να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν
  • Μαζικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών 
  • Ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, 
  • Πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας/πρακτικής άσκησης
  • Μόνη προϋπόθεση για τη δουλειά, όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα να δίνονται με το πτυχίο. Κατάργηση της πιστοποίησης