Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024

Να καλυφθεί άμεσα το κενό Μαθηματικού στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Αγίου Ευστρατίου.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ


Τα αποτελέσματα των χθεσινών προσλήψεων αφήνουν τα σχολεία με πολλά κενά, με τους εκπαιδευτικούς να δίνουν πραγματικά ό,τι έχουν και δεν έχουν, για να μείνουν όρθια.

Ένα τέτοιο παράδειγμα ανάμεσα στα εκατοντάδες ακόμα σε ολόκληρη τη χώρα είναι το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις του Αγίου Ευστρατίου όπου υπάρχει ακάλυπτο κενό σε μαθηματικό από την αρχή της χρονιάς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δεκάδες χαμένες ώρες για τους μαθητές και προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου.

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι τα παιδιά δεν είναι για το υπουργείο τίποτε άλλο παρά αριθμοί σε ένα ψηφιακό σύστημα διαχείρισης οικονομικών πόρων. Με άλλα λόγια μαθητές των μικρών ακριτικών σχολείων αντιμετωπίζονται ως κόστος.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου στηρίζει τη διαμαρτυρία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου - Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Αγίου Ευστρατίου για την έλλειψη μαθηματικού. Συμμεριζόμαστε την ανησυχία και την αγανάκτηση τόσο των γονιών όσο και των ίδιων των μαθητών και παραθέτουμε αυτούσια την ανακοίνωση του συλλόγου γονέων.


«Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου - Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Αγίου Ευστρατίου, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του σχετικά με την έλλειψη μαθηματικού από το σχολείο μας.

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς έγινε με την απουσία μαθηματικού, καθώς η ήδη διορισμένη στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Αγίου Ευστράτιου εκπαιδευτικός - μαθηματικός δεν ανέλαβε ποτέ καθήκοντα λόγω άδειας!

Αναμένοντας την ολοκλήρωση των προσλήψεων των αναπληρωτών θεωρούσαμε δεδομένο πως θα τοποθετηθεί εκπαιδευτικός με τη συγκεκριμένη ειδικότητα, δυστυχώς αυτό δε συνέβη!

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τη διευθύντρια του σχολείου μας, ενημερωθήκαμε πως παρόλο που ακολουθήθηκε η διαδικασία και ενώ τα κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα είχαν δηλωθεί από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του σχολείου, δεν τοποθετήθηκε αναπληρωτής μαθηματικός στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Αγίου Ευστρατίου. Αυτό σημαίνει, πως οι μαθητές δεν έχουν αρχίσει να διδάσκονται την ύλη για την οποία θα κληθούν να δώσουν γραπτές εξετάσεις, θα χρειαστεί να καλύψουν κενά, καθώς το Υπουργείο θα πιέζει να διδαχθεί η ύλη και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα πρέπει να κάνουν αγώνα δρόμου για να ολοκληρώσουν τα μαθήματα, εξασφαλίζοντας παράλληλα πως έχουν κατανοήσει πλήρως τη διδακτέα ύλη. Εάν φυσικά προχωρήσει άμεσα η διαδικασία για την επόμενη φάση προσλήψεων αναπληρωτών!

Συμπεραίνουμε, λοιπόν, πως το Υπουργείο Παιδείας και ο ίδιος ο Υπουργός συνεχίζουν να εφαρμόζουν πρακτικές που όχι μόνο υποβαθμίζουν τα σχολεία της περιοχής μας, αλλά κυρίως, απαξιώνουν τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.»


Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Διεκδικούμε να καλυφθούν εδώ και τώρα όλα τα κενά στα σχολεία!





Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024

Ψήφισμα για ηλεκτονικές εκλογές.

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΦΕΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΣΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΔ 1/2003

Ανακοινώθηκε στις 2/10 από την κυβέρνηση σε ειδικό ΦΕΚ, το πλαίσιο διεξαγωγής των φετινών εκλογών για την ανάδειξη αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια εκπαίδευσης με αποκλειστικά ηλεκτρονικές εκλογές. 

Ούτε λίγο, ούτε πολύ, μένοντας στην ίδια πεπατημένη, επικαλούμενο ακόμα την εποχή του covid με την καραντίνα, το υπουργείο επέλεξε για ακόμα μια φορά να αγνοήσει, την από καιρό εκφρασμένη θέληση των συναδέλφων και των ομοσπονδιών του κλάδου, για δια ζώσης εκλογική διαδικασία. Οι δια ζώσης εκλογές υπηρετούν τη δυνατότητα να εκφραστεί η γνήσια θέληση του κλάδου απέναντι στα σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν τον χώρο της εκπαίδευσης, και να αποτυπωθούν και οι διεκδικήσεις που θα πρέπει οι αιρετοί να βάζουν στα συμβούλια για λογαριασμό του κλάδου. Το ΥΠΑΙΘΑ επιλέγει μέσα από μια εντελώς έωλη και απαξιωμένη διαδικασία να φιμώσει τον κλάδο, να παρέμβει αυταρχικά στον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγουν τους εκπροσώπους τους. Φαίνεται δεν πήραν το μήνυμα από τη μαζική αποχή των συναδέλφων από τη μορφή αυτή των εκλογών στις προηγούμενες δύο διαδικασίες. Ο Υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης συνεχίζει στο δρόμο της απαξίωσης των σωματείων και των εκπαιδευτικών ακριβώς όπως η προκάτοχός του Κεραμέως.  

Μπορεί να βολεύει το υπουργείο και την κυβέρνηση η κατάσταση παρακμής στην οποία έχουν περιέλθει τα υπηρεσιακά συμβούλια τα τελευταία χρόνια, όπου μέσα σε αυτά ουσιαστικά αλωνίζει χωρίς αντίλογο η διοίκηση και η κυβερνητική πολιτική εις βάρος των δικαιωμάτων μας, αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει. 

Απαιτούμε να αποσυρθεί η απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ για ηλεκτρονικές κάλπες στις επερχόμενες εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια και να οριστούν ζωντανές διαδικασίες που να υπηρετούν πραγματικά την έκφραση της γνήσιας θέλησης του κλάδου, για να υπάρχει πραγματικό βήμα για τους εκπαιδευτικούς μέσα στα συμβούλια.

Τα σωματεία μας δεν πρόκειται να συναινέσουν στην κυβερνητική πολιτική ούτε να διευκολύνουν την παραπέρα απαξίωση των υπηρεσιακών συμβουλίων μέσα από μια εκλογική διαδικασία διάτρητη και πλήρως ενταγμένη στα μέτρα του ΥΠΑΙΘΑ.

Εδώ και τώρα δια ζώσης εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια!




Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024

Ψήφισμα συμπαράστασης στους συναδέλφους της ΕΛΜΕ Πειραιά.

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου στηρίζει και προσυπογράφει το ψήφισμα της Γ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ

ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΕ ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΑΡΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΠΟΥ ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΕΛΜΕ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ Δ. ΧΑΡΤΖΟΥΛΑΚΗ ΚΑΙ Χ. ΧΟΤΖΟΓΛΟΥ

ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ

Με μια εξωφρενική, τρομοκρατική ενέργεια, που ξεπερνάει κάθε όριο, το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Αττικής, μετά από απαίτηση του Υπουργού Παιδείας, καλεί την συνάδελφο Χ. Χοτζόγλου, μέλος της ΕΛΜΕ Πειραιά, σε ακρόαση, προκειμένου να αποφανθεί αν θα τεθεί ή όχι σε δυνητική αργία!

Το “έγκλημά” της ήταν ότι εξέφρασε, από κοινού με μαθητές της, τη διαφωνία της με την πραγματοποίηση της αξιολόγησης σε νεοδιόριστη εκπαιδευτικό, δηλαδή εξέφρασε την αντίθεση του κλάδου στην αξιολόγηση, όπως αποτυπώνεται και στις συλλογικές αποφάσεις ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ.

Με αστήριχτες κατηγορίες, επιχειρούν να επιβάλλουν μια εξοντωτική ποινή πριν καλά-καλά ολοκληρωθεί το πειθαρχικό, πριν καλά-καλά υπάρξει απόφαση, κάτι που εκτός των άλλων, είναι και ανήθικο.

Θυμίζουμε ότι για την ίδια υπόθεση έχει παραπεμφθεί και ο συνάδελφος Δ. Χαρζουλάκης, μέλος το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά και αναπληρωτής και το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά εκτιμά ότι αντίστοιχη διαδικασία θα κινηθεί και για εκείνον. 

Πρόκειται για κλιμάκωση και αναβάθμιση της βιομηχανίας διώξεων (κάλεσαν σε ακρόαση και το Γιώργο Καββαδία, με το ερώτημα της δυνητικής αργίας, ενώ έχει συναταξιοδοτηθεί), όχι μόνο στον Πειραιά, αλλά και πανελλαδικά, ενάντια στην συνδικαλιστική δράση. Δεν θέλουν ούτε να μιλάμε, γυρίζοντας την εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω, στα πιο μαύρα χρόνια!

Η Γ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά, στα πλαίσια των προηγούμενων αποφάσεων της ΕΛΜΕ και της Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ, δηλώνει την αμέριστη συμπαράστασή της στους συναδέλφους. 

Καλεί:

  • σε συγκέντρωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και πορεία στη ΔΙΔΕ Πειραιά την Τετάρτη 9/10 13:00 (στάση εργασίας 12:00-14:00)
  • σε συμμετοχή σε συγκέντρωση έξω από το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο την Τρίτη 23/10 10:00 (Ξενίας 24). Για το λόγο αυτό, κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας (08:00-11:00) και καλεί και το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να κηρύξει 3ωρη συμπληρωματική στάση εργασίας (11:00-14:00). Καλεί επίσης τα υπόλοιπα σωματεία να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής στην κινητοποίηση.

Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ



Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024

Ενημερωτικό για τις θέσεις της Ομοσπονδίας σχετικά 1. με τις Ειδικές Συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για τον προγραμματισμό ομάδων - δράσεων στα πλαίσια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και 2. με την ατομική αξιολόγηση.

1. Σε σχέση με τις Ειδικές Συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για τον προγραμματισμό ομάδων και δράσεων στα πλαίσια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα, η ΟΛΜΕ έχει απόφαση για την υιοθέτηση της στρατηγικής των ενιαίων κειμένων, προκειμένου να αποτραπούν οι συνέπειες της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων. Επισυνάπτουμε την απόφαση και το κείμενο με τους στόχους/τίτλους των σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό που απαιτούνται για την πρώτη φάση αξιολόγησης, βασισμένο στις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές και τα ψηφισμένα αιτήματα του κλάδου. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων /ουσών να τα υιοθετήσουν ούτως ώστε να αποτυπωθεί μια ενιαία στάση για την αποφυγή της κατηγοριοποίησης των σχολείων αφού όλα τα σχολεία θα δηλώνουν τα ίδια επομένως θα αναδειχθούν τα διαχρονικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης μη επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο την μετακύλιση των ευθυνών της Πολιτείας στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία. 

2. Σε σχέση με την ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων υπενθυμίζουμε ότι είναι σε ισχύ η απεργία - αποχή που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ μετά από αίτημα της ΟΛΜΕ στις 15-07-2024. Η συμμετοχή μας στην απεργία - αποχή εκφράζεται με την υπογραφή της δήλωσης που επισυνάπτουμε και είναι αναρτημένη στον πίνακα ανακοινώσεων των σχολείων μας και στη συνέχεια με την κατάθεσή της στο σχολείο όπου λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου. Επίσης, είναι σε ισχύ στάσεις εργασίας από την ΟΛΜΕ (επισυνάπτεται) από σήμερα 07-10-20024 μέχρι 01-11-2024 στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν. 4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ).
Όσες συναδέλφισσες και συνάδελφοι επιθυμούν να δουν τις αποφάσεις που έχει πάρει η ΕΛΜΕ για το θέμα διαχρονικά μπορεί να επισκεφθεί το blog της ΕΛΜΕ elmelimnosaistratis.blogspot.com στην ετικέτα "αξιολόγηση" ή πατώντας κατευθείαν τον παρακάτω σύνδεσμο: https://elmelimnosaistratis.blogspot.com/search/label/%CE%91%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7












Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2024

Απόφαση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου ενόψει της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα γίνει το Σάββατο 5/10

Χαιρετίζουμε τις μαζικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, σε δ/νσεις εκπαίδευσης, σε περιφερειακές δ/νσεις και στο Υπουργείο Παιδείας απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση χτυπώντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αλλά και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Αυτές οι κινητοποιήσεις έφεραν τα πρώτα αποτελέσματα αναγκάζοντας την κυβέρνηση να πάρει πίσω εκατοντάδες συγχωνεύσεις! Συνεχίζουμε το επόμενο διάστημα πιο δυναμικά, πιο μαζικά σε κοινό βηματισμό με τους γονείς και τους υπόλοιπους εργαζόμενους. 

Το Υπουργείο Παιδείας από το καλοκαίρι προχώρησε στο μεγαλύτερο κύμα συγχωνεύσεων μετά την υπουργό της φωτοτυπίας – την κα Διαμαντοπούλου – επιχειρώντας να βάλει λουκέτο σε εκατοντάδες τμήματα σχολείων, να περικόψει προσλήψεις. Βάζει τη μόρφωση των μαθητών στο ζύγι του κόστους.  

Οι επικοινωνιακές εξαγγελίες για το «ψηφιακό σχολείο», οι «11 τομές» (τα κινητά στην τσάντα, ο κανονισμός λειτουργίας, οι ψηφιακές πλατφόρμες, το πολλαπλό βιβλίο), όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας, αλλά στην ουσία προσπαθούν να κρύψουν τα εκρηκτικά προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων στα σχολεία. 

Δεν μπορεί να αποτελούν κανονικότητα:

  • Τα χιλιάδες κενά, που, για να αντιμετωπιστούν, επιχειρούνται εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων. Πάει πολύ η κυβέρνηση να πανηγυρίζει για το ύψος των διορισμών, όταν αυτοί είναι λιγότεροι από το 50% των συνταξιοδοτήσεων των τελευταίων χρόνων, όταν το 1/3 των εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι αναπληρωτές.
  • Οι καταργήσεις ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, που στερούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και οδηγούν αυτούς και τις οικογένειές σε απόγνωση! Γιατί συνιστούν πρόκληση και εμπαιγμό οι δήθεν εναλλακτικές «επιλογές» όπως, η υποχρεωτική αλλαγή ειδικότητας, η μετακίνηση μαθητών από νομό σε νομό (ακόμα και από νησί προς την ηπειρωτική χώρα) ή το να εξωθούνται προς την ιδιωτική εκπαίδευση, ώστε να βρουν την ειδικότητα που επιθυμούν.
  • Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που δεν μπορούν να βρουν στέγη, γιατί ο πενιχρός μισθός που παίρνουν δεν τους φτάνει για να βγάλουν το μήνα. Πώς μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του π.χ. ένας νεοδιόριστος εκπαιδευτικός των 776ευρώ, όταν μόνο για το ενοίκιο θα πρέπει να καταβάλει πάνω από τον μισό μισθό του; Οι εικόνες με εκπαιδευτικούς να κοιμούνται σε κάμπινγκ ή αυτοκίνητα, γιατί δεν βρίσκουν σπίτι, μόνο ντροπή μπορούν να προκαλέσουν. 
  • Οι απαράδεκτες και επικίνδυνες σχολικές υποδομές, με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωποι μαθητές και εκπαιδευτικοί. Σχολεία και περιοχές που πλημμυρίζουν με τις πρώτες βροχές, επειδή με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. δεν θεωρούνται επιλέξιμα τα αντιπλημμυρικά έργα σε φτωχές-λαϊκές περιοχές. Σχολεία ερείπια, χωρίς αντισεισμική θωράκιση και με υποδομές λειψές, αίθουσες σε κοντέινερ με στοιβαγμένους μαθητές ακόμα και σε 28άρια τμήματα.

Η πολιτική της κυβέρνησης έχει μια κατεύθυνση: την ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση της παιδείας και τη μετακύλιση του κόστους της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου όλο και περισσότερο στις πλάτες των γονιών, λόγω της υποχρηματοδότησης από το κράτος. Μέσω του εργαλείου της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών επιχειρεί να επιταχύνει αυτή τη διαδικασία. 

Τα βαρύγδουπα λόγια για την «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου» και την «βελτίωση των σχολείων», ο «ψηφιακός μετασχηματισμός», δεν είναι τίποτε άλλο παρά κούφιες εκφράσεις, που μόνο σκοπό έχουν να κρύψουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί αλλά και τις βαθύτερες στοχεύσεις. Θέλουν ένα σχολείο κατηγοριοποιημένο, που θα αναζητά πόρους σε χορηγούς και γονείς, που δεν θα προσφέρει ολοκληρωμένη γνώση, αλλά αποσπασματικές εφήμερες δεξιότητες με βάση τις ανάγκες της αγοράς.

Το Υπουργείο Παιδείας, μη μπορώντας να πείσει για την πολιτική του, καταφεύγει στη μόνη μέθοδο που ξέρει καλά: στον αυταρχισμό και τις απειλές στους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς. Η απρόκλητη επίθεση με ΜΑΤ και χημικά στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 4/9, οι διώξεις, τα πειθαρχικά και οι απειλές σε αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς σε μια σειρά ΔΙΔΕ αποτελούν κύριο συστατικό της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του. 

Καμία ανοχή στην πολιτική των διώξεων και τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Καμιά ανοχή απέναντι στην πολιτική που τσακίζει τις ζωές μας και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας! 

Την ίδια ώρα το κράτος είναι επιτελικό και αποτελεσματικό, όταν πρόκειται για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, και αναποτελεσματικό, όταν πρόκειται για τις ανάγκες των εργαζομένων.

Το ζήσαμε το τελευταίο διάστημα με:

  • Τις πυρκαγιές να κατακαίνε τα δάση και τη λαϊκή περιουσία, να αφήνουν πίσω νεκρούς και την ίδια στιγμή στη θέση τους  να ξεπηδούν βιομηχανίες, μονάδες ΑΠΕ και ξενοδοχειακά συγκροτήματα, αξιοποιώντας την «ευκαιρία» για κερδοφόρα δραστηριότητα πάνω στα καμένα. 
  • Το να θεωρείται ρίσκο για τη ζωή το ταξίδι με ένα λαϊκό μέσο μεταφοράς όπως το τρένο, γιατί καμιά κυβέρνηση τα τελευταία 30 χρόνια δεν φρόντισε για την εγκατάσταση και τήρηση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας, αφού λογίζονται ως κόστος.
  • Τους εργαζόμενους να δουλεύουν είτε 10ωρα είτε με ωράρια λάστιχο, χωρίς συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας πολλές φορές και με μισθούς πείνας.
  • Την ακρίβεια και τον πληθωρισμό που καλπάζουν, αλλά και την ενεργειακή φτώχεια στην οποία έχουν καταδικάσει τον λαό λόγω και του χρηματιστηρίου ενέργειας.
  • Το δημόσιο σύστημα υγείας να «νοσεί βαριά», με τους ασθενείς να πεθαίνουν ακόμα και σε καρότσες αγροτικών ελλείψει ασθενοφόρων, και τους υγειονομικούς να μετακινούνται υποχρεωτικά πότε εδώ και ποτέ εκεί, για να μπαλώσουν τα μεγάλα κενά, την ίδια στιγμή που οι ιδιώτες επενδυτές στην υγεία κάνουν πάρτι.
  • Το να σύρονται οι λαοί στη δίνη και τον όλεθρο του πολέμου για τους ανταγωνισμούς και τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Και αν ακόμα γλιτώσουν από τα πυρά, να ξενιτεύονται περνώντας από στεριά αλλά και θάλασσα, που για πολλούς γίνεται υγρός τάφος.

Η καλπάζουσα ακρίβεια στα βασικά είδη, τα χαμηλά εισοδήματα, οι πρόσθετες δυσκολίες της διαβίωσης για όλους τους συναδέλφους μας μάς φέρνουν αντιμέτωπους με την ακραία φτώχεια. Την ίδια ώρα πακτωλός «ζεστού» χρήματος, φοροαπαλλαγές και τα άλλα προνόμια δίνονται στους επιχειρηματικούς ομίλους (10 δις κέρδη τον τελευταίο χρόνο, οι τέσσερις «συστημικές» τράπεζες καταγράφουν αύξηση κερδών 25%, στα 2,3 δις, οι ενεργειακοί όμιλοι, μόνο το πρώτο εξάμηνο του έτους, είχαν κέρδη πάνω από 770 εκατομμύρια ευρώ, 7 δις για Νατοϊκούς εξοπλισμούς).

Αυτή είναι η βαρβαρότητα του συστήματος που ζούμε! 

Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Οργανώνουμε την πάλη για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, για να ζούμε με αξιοπρέπεια.

Παλεύουμε για:

  • Να καλυφθούν άμεσα με μόνιμες προσλήψεις όλα τα κενά σε γενικό- ειδικό εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό (π.χ. καθαριότητα) στα σχολεία. Μονιμοποίηση των αναπληρωτών. 
  • Δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Αυξήσεις 20% στους μισθούς των εκπαιδευτικών. Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού. Αφορολόγητο στα €12.000.
  • Υπογραφή εδώ και τώρα Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. 
  • 20 μαθητές ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, 10 στα εργαστήρια. Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Να σταματήσουν τώρα οι συγχωνεύσεις.
  • Να ανοίξουν όλες οι ειδικότητες που επιθυμούν οι μαθητές στα ΕΠΑΛ, με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές σε τεχνολογικό εξοπλισμό και τις απαραίτητες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας.
  • Κάλυψη της στέγασης των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους για όσους αναγκάζονται να νοικιάσουν εκτός μόνιμης κατοικίας, αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποδομών για τη στέγαση. Γενναία κρατική χρηματοδότηση, ώστε οι δήμοι να μπορούν να υλοποιήσουν τη δυνατότητα παροχής στέγασης σε όλους τους εκπαιδευτικούς. 300€ επίδομα στέγασης. 
  • Γενναία κρατική χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των σχολείων. Διαγραφή χρεών σε ρεύμα και ΔΕΚΟ. Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και Φυσικού αερίου. Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων. 
  • Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη. Επιβολή πλαφόν στις τιμές. 
  • Δωρεάν γεύμα και δεκατιανό σε όλα τα παιδιά. Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφερειών από την πρώτη μέρα των μαθημάτων. 
  • Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτηρίων. Επισκευή και συντήρηση των σχολείων, αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά από τα κακοσυντηρημένα υλικά (σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λπ.). Άμεση έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας, πυρασφάλειας και έλεγχοι του ηλεκρομηχανολογικού εξοπλισμού. 
  • Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων. 
  • Καμιά κατηγοριοποίηση σχολείων μέσω της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Όχι στο σχολείο των ταξικών διαχωρισμών και των εφήμερων δεξιοτήτων. Κάτω τα χέρια από τους εκπαιδευτικούς. Να σταματήσουν οι διώξεις και τα πειθαρχικά. 
  • Λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία. Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στο πόλεμο.

Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας για την υπεράσπιση του παιδαγωγικού μας ρόλου, την αξιοπρεπή δουλειά, τη μόρφωση των μαθητών! Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση με όπλο τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου. Κρατάμε ενιαία στάση στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία – αποχή και τις στάσεις εργασίας από την ατομική αξιολόγηση που βρίσκεται σε ισχύ.

Πρόγραμμα Δράσης:

  1. Συνεχίζουμε τις παραστάσεις διαμαρτυρίας και τις δυναμικές παρεμβάσεις μαζί με τους φορείς των γονέων, για να αποτραπούν οι συγχωνεύσεις, για την κάλυψη των κενών, για να σπάσουν τα πολυπληθή τμήματα.
  2. Άμεση παρέμβαση – κινητοποίηση σε περίπτωση πειθαρχικών διώξεων σε συναδέλφους που συμμετέχουν στις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου, που αγωνίζονται ενάντια στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών και ασκούν το απεργιακό τους δικαίωμα. 
  3. Προχωράμε στις διαδικασίες για τη συλλογική αίτηση για τους νεοδιόριστους του 2022 και κλιμάκωση των ενεργειών που ήδη έχουν αποφασιστεί για την μονιμοποίησή τους. 
  4. Δυναμώνουμε την αλληλεγγύη μας στον Παλαιστινιακό λαό, προχωράμε σε πολύμορφες δράσεις στα σχολεία μας.
  5. Καλούμε τα ΔΣ των Ομοσπονδιών να προχωρήσουν άμεσα σε όλες τις ενέργειες, ώστε να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, για κατοχύρωση εργασιακών δικαιωμάτων και αυξήσεις για μόνιμους και αναπληρωτές και πραγματοποίηση συγκέντρωσης - παράστασης διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Οικονομικών.
  6. Προχωράμε σε 24ωρη Πανεκπαιδευτική Απεργία μέσα στον Οκτώβρη (ενδεικτικά στις 22 Οκτωβρίου) ως πρώτο βήμα για την  κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στην οικονομική και εργασιακή εξαθλίωση των εκπαιδευτικών. 
  7. Αμέσως μετά προχωράμε σε νέο κύκλο Γενικών Συνελεύσεων για την κλιμάκωση του αγώνα μας.
  8. Απαιτούμε να πραγματοποιηθούν δια ζώσης εκλογές για τους αιρετούς στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, ώστε να αποτυπωθεί η γνήσια και πραγματική βούληση του κλάδου.



Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024

Με τεράστια επιτυχία το πάρτι των Σωματείων των Εκπαιδευτικών Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου.





Συναδέλφισσες/-οι, Τεράστια επιτυχία είχε το πάρτι των Εκπαιδευτικών Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου! Νέοι και παλιοί συνάδελφοι έδωσαν το παρών και είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε μεταξύ μας και να διασκεδάσουμε σε χαλαρή ατμόσφαιρα, ενόψει μιας ακόμη σχολικής χρονιάς που μόλις ξεκίνησε, απέναντι στις προκλήσεις της οποίας μπορούμε να ανταπεξέλθουμε ενωμένοι και συσπειρωμένοι στα Σωματεία μας!
Καλή σχολική χρονιά λοιπόν και ραντεβού στον αγώνα, εντός και εκτός σχολικής αίθουσας, για το Σχολείο που ονειρευόμαστε και που δικαιούνται οι μαθητές και οι μαθήτριές μας! Εκ του ΔΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΔΕ ΛΕΣΒΟΥ

Το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Νομαρχιακού Τμήματος Λήμνου της ΑΔΕΔΥ συνάντηση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ με τον προϊστάμενο της ΔΙΔΕ Λέσβου κ. Θεοφανέλλη, μετά από αίτημα του τελευταίου. 

Παραθέτουμε τα θέματα που τέθηκαν από την πλευρά της ΕΛΜΕ και τις απαντήσεις που λάβαμε:

  • Μισθολογικά - Συνθήκες Διαβίωσης - Στέγαση

Παρουσιάστηκε η τραγική οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί, πολλοί από τους οποίους αναγκάζονται να συντηρούν δύο σπίτια, ένα στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους και ένα στον τόπο εργασίας τους. Τονίστηκε η κατακόρυφη πτώση της αγοραστικής δύναμης των μισθών των εκπαιδευτικών που σε συνδυασμό με τις εκρηκτικές αυξήσεις στις τιμές των βασικών προϊόντων κατανάλωσης έχουν κάνει την επιβίωση καθημερινό ζητούμενο. Ενημερώσαμε τον προϊστάμενο για τις βασικές οικονομικές διεκδικήσεις του σωματείου όπως η αύξηση 20% του βασικού μισθού, η επιστροφή των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα που δίνεται αυτή τη στιγμή στους ιδιωτικούς υπαλλήλους, το ξεπάγωμα των Μ.Κ. της διετίας 16-17, η εξίσωση του επιδόματος παραμεθόριου που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με αυτό των σωμάτων ασφάλειας κ.τ.λ. Ενημερώσαμε για τις παρεμβάσεις της ΕΛΜΕ τόσο στο δημοτικό συμβούλιο όσο και στον Έπαρχο σε σχέση με την απόφαση που πήρε η ΚΕΔΕ και το Περιφερειακό συμβούλιο για τη χορήγηση επιδόματος στέγασης 300 ευρώ καταρχήν στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές. Καλέσαμε τον προϊστάμενο να συμβάλει κι εκείνος σε συνεργασία με τη Δήμαρχο για να κατασκευαστεί, πέρα από τα σπίτια που δρομολογούνται για τους στρατιωτικούς, ένας αριθμός κατοικιών για τους εκπαιδευτικούς που δε θα είναι συμβολικός αλλά θα καλύπτει την ανάγκη στέγασης των συναδέλφων σήμερα και στο μέλλον. Για το τελευταίο ο προϊστάμενος δεσμεύτηκε ότι θα το θέσει στη συνάντηση που θα είχε με τη Δήμαρχο. 

  • Σχολική στέγη

Καταθέσαμε τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί της Μύρινας στην εκτέλεση των καθηκόντων τους που απορρέουν από την εδώ και 10 χρόνια μη επισκευή του παλιού κτίριου του Γυμνασίου και την μη κατασκευή καινούριου Λυκειακού συγκροτήματος παρά την καθολική απαίτηση των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών. Για το Γυμνάσιο της Μύρινας επισημάναμε την ύπαρξη λυόμενων (4) για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών κάτι  που συμβαίνει και στο ΕΠΑΛ Μύρινας, γεγονός που υποβαθμίζει σημαντικά την εκπαιδευτική διαδικασία. Ζητήσαμε τη συμβολή του στην επίλυση των χρόνιων αυτών προβλημάτων. Ο προϊστάμενος απάντησε ότι αυτά τα ζητήματα θα απασχολήσουν τη συνάντησή του με τη Δήμαρχο.  

  • Αριθμός μαθητών ανά τμήμα

Επισημάναμε την τάση αύξησης των μαθητών ανά τμήμα μετά και την ψήφιση σχετικού νόμου μέσα στη πανδημία, την ύπαρξη αρκετών τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη γνωματεύσεις μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, η κρίση των συλλόγων διδασκόντων όπως επίσης το μέγεθος των αιθουσών όταν σε πολλές περιπτώσεις δεν ικανοποιείται ούτε το 1,5 m2  ανά μαθητή. Επισημάναμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που δεν εφαρμόζεται ούτε η υφιστάμενη νομοθεσία. Η απάντηση του προϊστάμενου ήταν ότι ελέγχεται από το myschool. 

  • Κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό 

Παρουσιάσαμε την εικόνα των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό στη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο. Τα υφιστάμενα κενά είναι συγκριτικά λιγότερα από άλλες χρονιές γεγονός που μας χαροποιεί και στο οποίο έχει συμβάλλει και η ΕΛΜΕ με την άμεση ανάδειξή τους κάθε σχολική χρονιά. Παρόλ’ αυτά το ζήτημα της κάλυψης των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ένα ποιοτικό ζήτημα και κάθε μαθητής των νησιών μας έχει το δικαίωμα να διδάσκεται μουσική, καλλιτεχνικά, γαλλικά κτλ. ανεξάρτητα αν οι αντίστοιχες ώρες δικαιολογούν την παρουσία  συναδέλφου με πλήρες εργασιακό ωράριο. Επισημάναμε ότι η αντιμετώπιση των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό γίνεται με την μονιμοποίηση των αναπληρωτών συναδέλφων πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. 

  • Λειτουργία ΠΥΣΔΕ Λέσβου

Μεταφέραμε τα σοβαρά παράπονα που εκφράζουν οι συνάδελφοι κάθε χρόνο για τις διαδικασίες των τοποθετήσεων που απορρέουν από τον αδιαφανή τρόπο λειτουργίας του ΠΥΣΔΕ Λέσβου. Ζητήσαμε για πολλοστή φορά να δημοσιοποιούνται όλα τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία σε ώρες ανά ειδικότητα (και όχι +1, -1 κτλ). Ζητήσαμε για πολλοστή φορά τη δημοσιοποίηση των συνολικών μορίων των συναδέλφων και τις επιλογές τους κατά τη διαδικασία των τοποθετήσεων κάτι που μας είχε υποσχεθεί σε παλιότερη συνάντησή μας. Ζητήσαμε για πολλοστή φορά οι τοποθετήσεις να γίνονται με βάση την κείμενη νομοθεσία και να δίνονται αιτιολογημένες απαντήσεις στους συναδέλφους που κάθε φορά ενίστανται για την τοποθέτησή τους και όχι ότι “έτσι τους είπαν από το Υπουργείο”. Διαμαρτυρηθήκαμε για την ενεργοποίηση της Γ΄ ανάθεσης πριν τις 30/9 χωρίς να γίνει προσπάθεια πρόσληψης αναπληρωτή που διδάσκει το αντικείμενο ως Α΄ ή Β΄ ανάθεση. Το σχόλιο που έκανε ο προϊστάμενος ήταν “γιατί να αφήσει συναδέλφους να κάθονται;”. Ζητήσαμε να σταματήσει η πίεση προς τους συναδέλφους να αναλάβουν τη διδασκαλία μαθημάτων που δεν τα έχουν ως ανάθεση  π.χ μηχανολόγος να κάνει Χημεία κτλ. χωρίς να υπάρξει σχόλιο από μέρους του.

  • Έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης στους νεοδιόριστους 

Ζητήσαμε την άμεση έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων μετά και τις αιτήσεις που καταθέσαμε ως ΕΛΜΕ και τις δικαστικές αποφάσεις του Πρωτοδικείου Αθηνών. Μας απάντησε ότι οι δικαστικές αποφάσεις είναι ατομικές και δεν αφορούν στο σύνολο των νεοδιόριστων και μας είπε ότι πρέπει να προσφύγει για όλους δικαστικά η ΟΛΜΕ.

  • Ποινικοποίηση συμμετοχής σε απεργία

Ζητήσαμε να μην προχωρήσει σε πειθαρχικές διώξεις συναδέλφων που νόμιμα συμμετέχουν σε απεργία - αποχή από την αξιολόγηση όπως έχουν κάνει άλλοι Διευθυντές Εκπαίδευσης στα πλαίσια της  ποινικοποίησης των αγώνων και τις τρομοκράτησης των συναδέλφων. Απάντησε ότι όσο δεν πάνε εκείνον για πειθαρχικό δε θα σύρει κανένα συνάδελφο - απεργό. 

  • Μισθοδοσία αναπληρωτών

Ζητήσαμε ενημέρωση για την ακριβή ημερομηνία πληρωμής των αναπληρωτών. Ο προϊστάμενος απάντησε ότι η πρώτη πληρωμή θα γίνει στις 10/10 και στη συνέχεια στις 10 κάθε μήνα. 

  • Μεταφορά μαθητών

Μεταφέραμε το χρόνιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με την μεταφορά των μαθητών.  Καταθέσαμε την πρόταση για αγορά από την Περιφέρεια σε συνεργασία με το Δήμο ιδιόκτητων λεωφορείων με πρόσληψη των αντίστοιχων οδηγών για να τελειώσουν μια για πάντα τα προβλήματα  μεταφοράς των μαθητών μας. Ο προϊστάμενος συμφώνησε με την πρότασή μας.  

  • Για τις σχέσεις ΕΛΜΕ - ΔΙΔΕ Λέσβου

Τέλος, διαμαρτυρηθήκαμε έντονα για τη δημόσια τοποθέτηση του προϊσταμένου σε σύλλογους διδασκόντων, κατά την περιοδεία του στα σχολεία της Λήμνου, για το πώς κάνει τη δουλειά του το σωματείο, τι κάνει ή τι δε θα έπρεπε να κάνει. Όπως επίσης ονομαστικές αναφορές σε στελέχη της ΕΛΜΕ που δεν ήταν παρόντα, αφήνοντας προσωπικές αιχμές. Του είπαμε ότι τέτοιες τοποθετήσεις είναι ανεπίτρεπτες από προϊστάμενο εκπαίδευσης που μάλιστα δεν είναι καν μέλος της ΕΛΜΕ μας και του ζητήσαμε να είναι πιο προσεκτικός. Η απάντηση του προϊστάμενου ήταν ότι “δεν καταλάβαμε καλά”. 






Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024

Έκτακτη Γενική Συνέλευση.

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καλεί τα μέλη της ΕΛΜΕ σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τρίτη 01-10-2024 στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας εν όψει και της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 05-10-2024 στην Αθήνα. Τα θέματα της Γενικής Συνέλευσης:

  • ακρίβεια, μισθολογικά, στεγαστικό 
  • συγχωνεύσεις - αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα,
  • κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό - μονιμοποίηση αναπληρωτών,
  • προβλήματα σχολικής στέγης,
  • κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών - αξιολόγηση,
  • όποιο θέμα επιθυμεί να θέσει ο κάθε συνάδελφος/συναδέλφισσα.

Η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο του σωματείου μας και η παρουσία όλων είναι απαραίτητη. Να είμαστε όλοι εκεί!




Προβλήματα από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΔΗΓΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τα σχολεία βρίσκονται σε κατάσταση οικονομικής ασφυξίας και αδυναμίας λειτουργίας ακόμα και για τα στοιχειώδη ζητήματα καθημερινότητας. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξυμμένο στους Δήμους κάτω των 100 σχολικών μονάδων, όπως είναι και ο Δήμος Λήμνου, όπου καταργήθηκαν με νόμο του 2023 οι σχολικές επιτροπές. Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών ήρθε να προστεθεί στη διαχρονική υποχρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό και στην σταθερή προσπάθεια όλων των κυβερνήσεων για τη μετάθεση του βάρους στους ίδιους τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. 

Η κατάσταση τη φετινή χρονιά είναι τραγική!

Στις 30 Ιούνη οι διευθυντές ήταν υποχρεωμένοι να επιστρέψουν όσα χρήματα είχαν στα ταμεία τους στους δήμους, στους οποίους σύμφωνα με το νέο νόμο περνάει η αποκλειστική διαχείριση των χρημάτων. Έκτοτε κανένα χρηματικό ποσό δεν έχει δοθεί στα σχολεία. Και με το που μπήκε ο Σεπτέμβρης, βιώσαμε πραγματικά τραγελαφικές καταστάσεις: Σχολεία με κομμένο τηλέφωνο, διευθυντές να κάνουν «ανταλλαγή προϊόντων»: Θα σου δώσω χαρτί τουαλέτας, δώσε μου χλωρίνη. Διευθυντές να ψωνίζουν «βερεσέ» ή να βάζουν χρήματα από την τσέπη τους, για να μπορέσει το σχολείο να λειτουργήσει έστω και υποτυπωδώς.

Ειδικά φέτος η περιβόητη σχολική λίστα που μοιράζεται στους γονείς των μαθητών κυρίως των δημοτικών και των νηπιαγωγείων, ήταν εμπλουτισμένη με νέα «σχολικά είδη» όπως χαρτί κουζίνας, μωρομάντιλα, αντισηπτικά, καθαριστικά κ.α., χωρίς να αναφέρουμε βέβαια το «αυτονόητο» φωτοτυπικό χαρτί Α4.

Η 3η δόση εκταμιεύτηκε, όπως μάθαμε, μόλις αυτή την εβδομάδα αλλά τα χρήματα, με ευθύνη των δήμων, θα φτάσουν στα σχολεία μέσα Οκτώβρη και αν… Πόσα χρήματα θα πάρουν τα σχολεία και πως κανείς δεν ξέρει!!! Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία μέχρι τότε και τι θα γίνει με τα χρήματα που έχουν βάλει ήδη οι διευθυντές από την τσέπη τους; Τι θα γίνει με τους απλήρωτους λογαριασμούς; Τι θα γίνει με την προμήθεια του πετρελαίου; Πως θα γίνονται οι απαραίτητες επισκευές; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα περιμένουν απάντηση. Εδώ και τώρα Κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας και Δήμοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και όχι να απαντούν, όπως έγινε σε αρκετές περιπτώσεις, «ζητήστε χρήματα από τους γονείς»!!

Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών αποτελεί έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα της υποχρηματοδότησης του σχολείου, που ισχύει και πριν την κατάργησή τους.  Το γεγονός ότι δεν φρόντισαν όλο αυτό το διάστημα, μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, να διαμορφώσουν ένα σαφές πλαίσιο χρηματοδότησης των σχολείων δεν είναι αστοχία. Είναι επιλογή για να εξαναγκάσουν τα σχολεία να ξεκινήσουν να ψάχνουν χορηγούς και πόρους. Εντάσσεται στη γενικότερη κατεύθυνση εμπορευματοποίησης του σχολείου και λειτουργίας του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Αποτελεί πολιτική επιλογή όχι μόνο της Κυβέρνησης της ΝΔ αλλά και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών νόμων που έχουν ψηφίσει προωθούν ένα Σχολείο αυτόνομο, αποκεντρωμένο με διευθυντές-μάνατζερ, που θα έχουν οι ίδιοι την ευθύνη διαχείρισης της σχολικής μονάδας και μαζί με τον σύλλογο διδασκόντων θα ψάχνουν να βρουν χορηγούς για να χρηματοδοτούν τα σχολεία, ενώ οι γονείς θα καλούνται να βάζουν κάθε χρόνο ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη όχι μόνο για τα έξοδα των παιδιών τους αλλά ακόμη και για τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης των σχολείων. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ο κ. Πιερρακάκης επιδιώκουν την επιτάχυνση της εφαρμογής των ν. 4692/20 και 4823/21 (Κεραμέως), μέσα από τους οποίους έχουν θεσμοθετήσει τη αναζήτηση πόρων και χορηγών από την σχολική μονάδα.

Δεν είναι τυχαίο ότι στα πλαίσιο της λεγόμενης «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» υπάρχει και δείκτης που αξιολογεί την ικανότητα προσέλκυσης χορηγών.

Ο οικονομικός στραγγαλισμός των σχολείων, τα μαζικά λουκέτα σε τμήματα, η ελαστικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών, η οικονομική αφαίμαξη των γονιών και η με πάση θυσία επιβολή της κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της λεγόμενης «αξιολόγησης» είναι κρίκοι στην ενιαία αλυσίδα μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει την μόρφωση των παιδιών ως κόστος, που ματώνει καθημερινά το λαό, για να υπηρετεί τα ματωμένα πλεονάσματα και τα κέρδη των λίγων.  

Εδώ και τώρα απαιτούμε:

  • Σαφές πλαίσιο και διαδικασίες που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών με βάση τις ανάγκες και τα αιτήματα των σχολικών μονάδων.
  • Άμεση κάλυψη των  λειτουργικών αναγκών των σχολείων με ευθύνη του κράτους.
  • Δραστική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των πραγματικών αναγκών.
  • Δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία.
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία χωρίς χορηγούς και ιδιώτες.
  • Όχι στην κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών.