Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025

Αντιπολεμικό Δεκαήμερο στα σχολεία 20-31 Ιανουαρίου - Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου συνυπογράφει τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία του ΣΕΠΕ "Σωκράτης"


Αντιπολεμικό Δεκαήμερο στα σχολεία 20-31 Ιανουαρίου

 Όχι στον πόλεμο και στο μακελειό των λαών.

Λευτεριά στην Παλαιστίνη και όλους τους λαούς που αγωνίζονται!

 

  Επειδή “ο πόλεμός τους σκοτώνει ό,τι άφησε όρθιο η ειρήνη τους”  καλούμε τους συναδέλφους σε όλη τη χώρα να κάνουν αντιπολεμικά μαθήματα, διδάσκοντας τις αξίες του αγώνα για την πραγματική ειρήνη, τη φιλία και αλληλεγγύη των λαών. Τα σχολεία να «βομβαρδιστούν» με τις ζωγραφιές, τα ποιήματα, τα κείμενα, τις ευχές των παιδιών για ειρήνη σε όλο τον κόσμο.

 ΥΓ. Επιδίωξή μας είναι η συνυπογραφή και η συμμετοχή όσο 

το δυνατόν περισσότερων Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ στη 

συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Είναι αυτονόητο ότι κάθε 

Σύλλογος ή ΕΛΜΕ μπορεί να θέσει αναλυτικά το πλαίσιό του, 

να προτείνει διδακτικό υλικό ή δράσεις, να οργανώσει 

πρωτοβουλίες. Είναι επίσης αυτονόητο ότι η παραπάνω 

πρωτοβουλία εντάσσεται στο ευρύτερο αντιπολεμικό κίνημα.




Για τις αλλαγές στα ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ



 


Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025

ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ - Πετσοκόβουν το επίδομα - Αποκλείουν χιλιάδες εκπαιδευτικούς!

 

ΝΕΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΟΦΤΕΣ ΣΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ

ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ - ΑΠΟΚΛΕΙΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ

ΚΑΤ’ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΟ 80% ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΜΙΣΘΟΥ

ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ!

Με τον εύηχο τίτλο “Νέο επίδομα ανεργίας – με περισσότερα κίνητρα για εργασία, πιο δίκαιο, πιο
ανταποδοτικό”, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ανακοίνωσε στις 23/12/2024, παραμονές Χριστουγέννων, την υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) μεταξύ του ίδιου και του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία τίθεται σε πιλοτική εφαρμογή το νέο επίδομα ανεργίας (βλέπε εδώ: https://ypergasias.gov.gr/neo-epidoma-anergias-me-perissotera-kinitra-gia-ergasia-pio-dikaio-pio-antapodotiko/). Η ΚΥΑ αναρτήθηκε και σε ΦΕΚ (αριθμός 54427/τεύχος Β’/20-12-2024).

Πίσω από τα μεγάλα λόγια (“περισσότερα κίνητρα για εργασία, ανταποδοτικότητα και δικαιοσύνη,
αποτελεσματικότητα), κρύβονται νέες αντιδραστικές και επικίνδυνες αλλαγές, που θα έχουν σαν αποτέλεσμα τον αποκλεισμό από την παροχή του επιδόματος ανεργίας περισσότερων ανέργων, ανάμεσα τους και χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Ένα επίδομα ανεργίας που με το υφιστάμενο πλαίσιο κινείται σε εξευτελιστικά επίπεδα, με βάση το
τεράστιο κόστος ζωής,και τολαμβάνουν μόλις 1 στους 10 ανέργους πανελλαδικά, χάρη στους
διάφορους κόφτες και περιορισμούς. Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση, με την γενίκευση της πιλοτικής δράσης, θα γίνει ακόμα πιο ζοφερή.

Συγκεκριμένα:

α) Προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος ανεργίας θα είναι οι 175 ημέρες ασφάλισης και όχι οι 125 που ισχύουν σήμερα, κατ’ ελάχιστο κατά τους 14 μήνες πριν την ένταξη στην επιδότηση εξαιρουμένων των 2 τελευταίων μηνών. Αυτό πρακτικά για έναν/μία αναπληρωτή/αναπληρώτρια σημαίνει πως θα χρειάζεται 7 μήνες εργασίας τους τελευταίους 14-από 5 που είναι σήμερα- με εξαίρεση τους τελευταίους.
Π.χ. Αναπληρωτής που προσλήφθηκε Δεκέμβριο, χρειάζεται να έχει δουλέψει 2 τουλάχιστον μήνες και το προηγούμενο σχολικό έτος, για να πάρει επίδομα μετά την απόλυσή του τον Ιούνιο.

β) Ύψος επιδόματος ανεργίας: Ακόμα και αν λάβει κάποιος/κάποια το επίδομα ανεργίας, αυτό θα είναι
κυριολεκτικά ψίχουλα! Το νέο επίδομα ανεργίας, θα χωρίζεται πλέον σε δύο μέρη, στο σταθερό (70% του κατώτατου μισθού ή και κάτω από αυτόν, που θα μειώνεται σταδιακά όσο πλησιάζει στο τέλος της περιόδου επιδότησης-αλήθεια, τους επόμενους μήνες που θα μειώνεται κι άλλο το εξευτελιστικό ποσό, πώς θα τα βγάζουν πέρα οι άνεργοι και οι οικογένειές τους;) και στο μεταβλητό-ανταποδοτικό, με κριτήρια όπως τα έτη ασφάλισης και ο μέσος όρος αποδοχών πριν την ανεργία.

Ωστόσο, για να λάβει κανείς το ανταποδοτικό μέρος του επιδόματος ανεργίας απαιτούνται:

1)             να ενταχθείς στην τακτική επιδότηση (175 ημέρες ασφάλισης μέχρι και τον Απρίλιο),

2)             900 ημέρες ασφάλισης κατ’ ελάχιστο (!) κατά τους 50 μήνες πριν την ένταξη στην επιδότηση,
εξαιρουμένων των 2 τελευταίων μηνών, και ταυτόχρονα αποδοχές ίσες ή μεγαλύτερες από τον κατώτατο μισθό κατά τους 14 μήνες πριν την ένταξη στην επιδότηση, εξαιρουμένων των 2 τελευταίων μηνών. 900 ημέρες ασφάλισης σημαίνει 36 μήνες εργασίας, τους τελευταίους 50, που σημαίνει πωςαν κάποιος εκπαιδευτικός προσληφθεί κάποιες χρονιές καθυστερημένα, δεν θα μπορεί να λάβει το ανταποδοτικό μέρος του
επιδόματος ανεργίας
.

Αυτή η πρακτική, με τον διαχωρισμό σε σταθερό και ανταποδοτικό μέρος, έχει δοκιμαστεί ήδημε τις
συντάξεις και αποδείχθηκε ότι είχε τεράστια «επιτυχία» για τις κυβερνήσεις και δραματική αποτυχία για τους εργαζόμενους.Είχε ως αποτέλεσμα την κατακρήμνιση των συντάξεων μεσοσταθμικά στο 35% για τους
δικαιούχους μετά την ψήφιση του «νόμου Κατρούγκαλου».

Και μόνο που εισάγεται ο όρος “ανταποδοτικότητα” και μάλιστα βαφτίζεται σαν ένα δίκαιο σύστημα
απόδοσης επιδομάτων και κοινωνικών παροχών, είναι πρόκληση!
H ανταποδοτικότητα είναι που ράβεται κάθε φορά στα μέτρα της κυρίαρχης πολιτικής λιτότητας για τους εργαζόμενους και τις «αντοχές της οικονομίας», δηλαδή τα κέρδη των λίγων!Οι αλλαγές αυτές μεθοδεύονται στο σημερινό έδαφος, όπου ήδη εφαρμόζονται δεκάδες κόφτες που τεμαχίζουν το ποσό του επιδόματος και κυρίως το χρονικό διάστημα που ένας άνεργος μπορεί να το λάβει.

Αναφέρουμε χαρακτηριστικά: α) 125 νέες ημέρες ασφάλισης μετά την επιδότηση, β) από τις απαιτούμενες ημέρες ασφάλισης, εξαιρούνται οι μέρες της νόμιμης άδειας κύησης και λοχείας! Δηλαδή, η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός, η μόνη σε όλο το Δημόσιο που δεν δικαιούται 9μηνη άδεια ανατροφής, τιμωρείται ξανά, επειδή έμεινε έγκυος, αν π.χ. προσληφθεί μέσα στο Νοέμβρη και βγει σε άδεια το Μάρτιο! γ) σε χρονικό διάστημα τετραετίας υπάρχει πλαφόν 400 ημερών επιδότησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως αν κάποιος/κάποια
προσληφθεί αργοπορημένα, π.χ. Δεκέμβριο και επιδοτηθεί για τους μήνες Σεπτέμβριο-Οκτώβριο-Νοέμβριο, υπάρχει κίνδυνος να ξεπεράσει το όριο των 400 ημερών επιδότησης μέσα στην τετραετία (με δεδομένο πως οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εντάσσονται κάθε χρόνο στην επιδότηση μετά την απόλυσή τους) και να μην λάβει επίδομα, παρότι έχει τον αριθμό ημερών ασφάλισης. Με αυτό τον τρόπο, αποκλείστηκαν πολλοί
συνάδελφοι που προσλήφθηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος στη Δ’ Φάση (4/12/2023) από το επίδομα.

Με αυτά τα δεδομένα, ας φανταστεί κανείς τι έχει να συμβεί όταν γενικευτούν οι προϋποθέσεις της
«πιλοτικής δράσης» της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης για την Τακτική Επιδότηση Ανεργίας. Σε
συνδυασμό με τους υπάρχοντες εξευτελιστικούς μισθούς, τη μετακίνηση από περιοχή σε περιοχή με μια
βαλίτσα στο χέρι, χωρίς καμία κρατική στήριξη και μέριμνα (επίδομα διαβίωσης, 50% μείωση στη μετακίνηση κ.α.), το πανάκριβο κόστος ζωής, ο αποκλεισμός (επιπλέον) χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και από το επίδομα ανεργίας το καλοκαίρι δημιουργεί τελικά το εύλογο ερώτημα: για ποιο λόγο να επιλέξει κανείς το επάγγελμα του εκπαιδευτικού;

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Δίπλα σε όλα τα δίκαια αιτήματά μας, τώρα είναι η ώρα να δυναμώσει ο αγώνας για επιδότηση όλων των ανέργων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, κατ’ ελάχιστον στο 80% του τελευταίου μισθού, για όσο διάστημα διαρκεί η ανεργία!

Τώρα είναι η ώρα της πάλης για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στον χώρο της Εκπαίδευσης, που θα κατοχυρώνει και αυτό το δίκαιο αίτημα, πλάι στα παρακάτω:

·           να αποσυρθεί άμεσα η απαράδεκτη Κ.Υ.Α.

·           αυξήσεις άμεσα 20% στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού!

·           επίδομα διαβίωσης σε όσους/όσες εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους

·           να προσμετρώνται οι μέρες άδειας κύησης και λοχείας για τη χορήγηση του επιδόματος ανεργίας

·           εξίσωση αδειών μονίμων-αναπληρωτών

·           χορήγηση 9μηνης άδειας ανατροφής στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς

·            μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών








Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2025

Ανασύνθεση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ μετά από παραίτηση μέλους

 

Ενημερώνουμε τα μέλη του Σωματείου μας ότι το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου
Ευστρατίου προχώρησε σε ανασύνθεση λόγω παραίτησης μέλους. Συγκεκριμένα, στις 12
Ιανουαρίου,υπέβαλε την παραίτησή της η Φωτεινή Ρώιμπα, μέλος του ΔΣ, για λόγους που αναφέρονται αναλυτικά στην επιστολή που απέστειλε προς το ΔΣ.

Με βάση το καταστατικό της ΕΛΜΕ, σε περίπτωση που ένα μέλος του Δ.Σ. παραιτηθεί, «αναπληρώνεται από το πρώτο στη σειρά αναπληρωματικό μέλος του αντίστοιχου
ψηφοδελτίου». Πρώτος επιλαχών από το ψηφοδέλτιο της παράταξης “Αγωνιστικές
Παρεμβάσεις”, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των εκλογών,ήταν οΜιχάληςΚιτσώνας, ο οποίος αποδέχθηκε τη συμμετοχή του στο ΔΣ και αναλαμβάνει τη θέση του Μέλους.
Ευχαριστούμε την Φωτεινή Ρώιμπα για την συνεργασία και την προσφορά της στο Σωματείο, καλωσορίζουμε στο ΔΣ τον Μιχάλη Κιτσώνα και του ευχόμαστε καλή δύναμη για τα νέα του καθήκοντα.

Ως εκ τούτου, το νέο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου είναι το εξής:

Διοικητικό Συμβούλιο

Ονοματεπώνυμο

email

κινητό τηλέφωνο

Πρόεδρος

Ξυπτεράς Ανδρέας

andxypt@gmail.com

6946898028

Αντιπρόεδρος

Μέλλιος Γεώργιος

mellgems@yahoo.gr

6973246856

Γραμματέας

Ρίζος Αλέξιος

alexisrizos@gmail.com

6998454979

Ταμίας

Λουρίδα Ελένη

elourida@gmail.com

6972526624

Μέλος

Κιτσώνας Μιχάλης

mkitsonas@yahoo.gr

6979128417




Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025

Ενημερωτικό σχετικά με την κατάθεση των αιτήσεων ακύρωσης για τους νεοδιόριστους συναδέλφους - Αίτημα κάλυψης εξόδων από την ΟΛΜΕ

 

Ενημερώνουμε ότι, σε εφαρμογή των αποφάσεων της ΟΛΜΕ και του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου, και με την σύμφωνη γνώμη των άμεσα ενδιαφερόμενων συναδέλφων, κατατέθηκαν στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά οι τρεις αιτήσεις ακύρωσης (προσφυγές) απαιτώντας τηνά μεση έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης για 12 συνολικά συναδέλφους και συναδέλφισσες του 2020, του 2021 και του 2022.

Οι προσφεύγοντες νεοδιόριστοι είναι συνάδελφοι που άντεξαν στις αφόρητες πιέσεις, τις απειλές και τον αυταρχισμό και σήκωσαν το βάρος ενός πολύ κρίσιμου αγώνα που αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς και τους δημόσιους υπάλληλους. Βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ενάντια στην επιβολή των αντιλαϊκών αντιδραστικών μέτρων της κυβέρνησης που αμφισβητούν εργασιακά δικαιώματα όπως η μονιμότητα, η ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη, η εργασιακή αξιοπρέπεια, αλλά και η παιδαγωγική ελευθερία και ο δημόσιος χαρακτήρας της Παιδείας!

Για το λόγο αυτό τα συνολικά έξοδα των προσφυγών καλύφθηκαν εξολοκλήρου από την ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου και ανέρχονται στα 1.582,12 ευρώ. Να σημειώσουμε ότι για να γίνει αυτή η διαδικασία αποτελεσματικότερα και οικονομικότερα έχουμε προκρίνει την ομαδική κατάθεση προσφυγών για τους νεοδιόριστους συναδέλφους των ετών 2020-2021-2022. Έτσι και η ΕΛΜΕ μας συμμετέχει στην ομαδική προσφυγή που κατατέθηκε από κοινού με την ΕΛΜΕ Ν. Αθήνας και την ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Μοσχάτου Ν. Σμύρνης.

Ωστόσο, παρά τις συντονισμένες προσπάθειες των ΕΛΜΕ το οικονομικό κόστος παραμένει μεγάλο και είναι δύσκολο έως αδύνατο να καλυφθεί από τα πρωτοβάθμια σωματεία. Το μεγαλύτερο μέρος των συνδρομών το αποδίδουμε, χωρίς καθυστερήσεις, στην Ομοσπονδία και την ΑΔΕΔΥ.

Με δεδομένο ότι τόσο η ΕΛΜΕ μας, όσο και άλλες ΕΛΜΕ, προχώρησαν στην κατάθεση των προσφυγών (αιτήσεων ακύρωσης) ανταποκρινόμενες στο σχετικό κάλεσμα της ΟΛΜΕ για συντονισμό, συγκέντρωση στοιχείων των νεοδιόριστων και κατάθεση αιτήσεων ακύρωσης, ζητάμε με τη σειρά μας από την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα απόφαση στήριξης των πρωτοβάθμιων σωματείων (ΕΛΜΕ) και να αναλάβει το οικονομικό κόστος των προσφυγών, συνολικά ή έστω κατά το μεγαλύτερο μέρος του. Ειδικότερα, για την ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου, αλλά και για άλλες μικρές ΕΛΜΕ με πενιχρά οικονομικά μέσα, η στήριξη αυτή είναι απολύτως απαραίτητη ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε απρόσκοπτα την δράση μας.

Ο αγώνας συνεχίζεται αμείωτος ενάντια στην ατομική αξιολόγηση, αγώνας ο οποίος βασίζεται σε ομόφωνες αποφάσεις του κλάδου, αποφάσεις γενικών συνελεύσεων προέδρων, αποφάσεις συνεδρίων, δηλαδή, αποφάσεις της ίδιας της Ομοσπονδίας!

Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να ανταποκριθεί άμεσα στο αίτημά μας, καθώς η κατάθεση των προσφυγών πανελλαδικά είναι σε εξέλιξη. Αυτή η οικονομική στήριξη αποτελεί σημαντικό μέρος ενός πολύ κρίσιμου συνδικαλιστικού αγώνα που δίνει η Ομοσπονδία μας σχεδόν 30 χρόνια!

Επιβάλλεται όσοι/-ες προσφεύγουν να στηριχτούν πλήρως οικονομικά. Ο αγώνας τους είναι κοινή υπόθεση όλων κι η ΟΛΜΕ οφείλει να αναλάβει την ευθύνη που της αναλογεί!



Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024

Με αφορμή την επίσκεψη συμβούλων - αξιολογητών στο νησί μας την περασμένη εβδομάδα

Δυο Λόγια για την “Αξιολόγηση” και όχι μόνο…


Με αφορμή την επίσκεψη των συμβούλων-αξιολογητών στο νησί μας την εβδομάδα που μας πέρασε, υπενθυμίζουμε για άλλη μια φορά την από καιρό διακηρυγμένη θέση της ΕΛΜΕ μας, απέναντι στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

Συνάδελφοι,

η λεγόμενη αξιολόγηση έρχεται να δείξει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, τους ίδιους τους μαθητές ως τους μεγάλους υπεύθυνους για τα αδιέξοδα του σημερινού σχολείου. 

Ας μη μας κοροϊδεύουν:

  • Φταίει το έλλειμμα της “αξιολόγησης” για τα χάλια των σχολικών υποδομών που πλημμυρίζουν στην πρώτη βροχή;
  • Φταίει το έλλειμμα της “αξιολόγησης” για την όξυνση πολλών κοινωνικών, μαθησιακών και άλλων προβλημάτων που εντοπίζουμε μέσα στα σχολεία και μεγάλωσαν μετά την πανδημία; Και έχουν το θράσος οι «άριστοι» να μας κουνάνε το δάχτυλο ενώ οι ίδιοι δεν μπόρεσαν να διεξάγουν μια εκπαιδευτική έρευνα μέσω ΙΕΠ - για το οποίο εκτός των άλλων δαπανώνται πολλά εκ. € για την λειτουργία του – σε σχέση με τις επιπτώσεις τη πανδημίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Γιατί ενώ έφεραν νέα αναλυτικά προγράμματα που συνεχίζουν στον ίδιο δρόμο της αποσπασματικότητας και των εφήμερων δεξιοτήτων, δεν “αξιολόγησαν” τα προηγούμενα; Εδώ η αξιολόγηση δεν είναι αναγκαία; 
  • Φταίει η έλλειψη “αξιολόγησης” για το θέμα της λεγόμενης σχολικής βίας, που επιχειρούν να την αντιμετωπίσουν με ανώνυμες πλατφόρμες καταγγελίας και να φορτώσουν με ανάθεση από τον διευθυντή όλη την ευθύνη σε έναν εκπαιδευτικό υπεύθυνο ανά σχολείο;
  • Ο συνάδελφος και η συναδέλφισσα που εδώ και μια δεκαετία γύριζε όλη την Ελλάδα ως αναπληρωτής/ρια για να στηρίξει με προσωπικό, οικονομικό και οικογενειακό κόστος το δημόσιο σχολείο, που εξαναγκάστηκε να δώσει ένα σκασμό λεφτά σε προσόντα και πιστοποιήσεις για να γίνει στην πορεία μόνιμος και να αμείβεται με 735€ δεν είναι αξιολογημένος; Πρέπει να τον περάσουμε από κρίση;  Ήταν ικανός τόσα χρόνια να ματώνει και να πληρώνει και τώρα πρέπει να αποδείξει ότι είναι άξιος και ικανός να μορφώνει τα παιδιά του λαού; 

Σε καμία περίπτωση! Έχει “αξιολογηθεί” στις πιο σκληρές συνθήκες κρατώντας το σχολείο όρθιο, το “καθαρό βλέμμα” των χιλιάδων μαθητών είναι η πιο ζωντανή απόδειξη, και δεν πρόκειται να κριθεί σε δύο προπαρασκευασμένα 45λεπτά σόου.

ΛΕΝΕ ΨΕΜΑΤΑ!

Αν ήθελαν ένα καλύτερο σχολείο όλες οι κυβερνήσεις θα ξεκινούσαν με τα βασικά: 

  • α) Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών 
  • β) Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης 
  • γ) Μείωση των μαθητών στις τάξεις 
  • δ) Εξασφάλιση σύγχρονών και ασφαλών σχολείων 
  • ε) Αύξηση των δαπανών για την παιδεία και των μισθών μας 
  • στ) Θέσπιση σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων που θα προάγουν την ολόπλευρη γνώση για σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει. 

Τίποτα από αυτά δεν κάνουν γιατί η λογική τους είναι το «κόστος – όφελος»
και τα κέρδη των λίγων

Στόχος τους είναι η μετατροπή της εκπαίδευσης σε ατομική υπόθεση, είναι το άνοιγμα νέων πεδίων για κερδοφορία, είναι η πλήρης υποταγή των νέων, της μελλοντικής βάρδιας της εργατική τάξης, στις επιδιώξεις του κεφαλαίου και στην απαίτηση για φθηνό, ευέλικτο και υποταγμένο εργατικό δυναμικό.

Ο αγώνας μας για να υπερασπιστούμε τον ρόλο του εκπαιδευτικού και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας έχει στριμώξει για τα καλά την Κυβέρνηση. Η καθημερινότητα που ζούμε όλοι μας μέσα και έξω από το σχολείο, αλλά και η πλήρης αποτυχία της να πείσει για τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεκπαιδευτικές στοχεύσεις της, την έχει αναγκάσει να καταφεύγει μόνο στους εκβιασμούς και τις απειλές. Έχουμε χάσει το μέτρημα πια, πόσες φορές έχει στείλει στα δικαστήρια τον αγώνα που δίνουμε εδώ και χρόνια. 

Αλήθεια γιατί κανένας εισαγγελέας δεν ασχολήθηκε με τις εκατοντάδες καταγγελίες ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για τις απαράδεκτες και επικίνδυνες σχολικές υποδομές; Γιατί δεν έγινε καμία παρέμβαση για τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που καταστρατηγούν ακόμα και το συνταγματικό δικαίωμα στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά; Ρητορικά τα ερωτήματα…

Η μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην πανεργατική Απεργία στις 20/11, η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή παρά την τρομοκρατία του υπουργείου και τις άδικες δικαστικές αποφάσεις εδώ και χρόνια, δείχνουν για ακόμα μια φορά την αποφασιστικότητα του κλάδου να συνεχίζει ενωμένος και συσπειρωμένος ενάντια στα σχέδια κατηγοριοποίησης μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών. Φανερώνουν τη δύναμη που έχει η συλλογική, ενιαία και μαζική δράση, ότι οι συντονισμένοι αγώνες με περιεχόμενο και δίκαιες διεκδικήσεις είναι η πραγματική αντιπολίτευση σε αυτή και κάθε Κυβέρνηση.  

Οι εκπαιδευτικοί, νεοδιόριστοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, θα παραμείνουμε μια γροθιά, γιατί ο κοινός αγώνας μας είναι δίκαιος. Γιατί γνωρίζουμε καλά ότι η στάση του καθενός μας σήμερα, διαμορφώνει τη συλλογική και συνολική εικόνα που θα έχει το σχολείο αύριο, το μορφωτικό και εργασιακό περιβάλλον για τις επόμενες γενιές μαθητών και εκπαιδευτικών. Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, έχουμε τον τρόπο να ακυρώσουμε για ακόμα μια φορά το σχέδιο τρομοκράτησης και επιβολής της πολιτικής της κατηγοριοποίησης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. 

Ο αγώνας που δίνουμε αφορά όλη μας τη ζωή, για να εργαζόμαστε και να ζούμε με αξιοπρέπεια. Έχουν το θράσος να μας λένε για «αναβάθμιση του σχολείου», για «στήριξη του εκπαιδευτικού» και «αξιολόγηση», όταν οι μισθοί μας είναι καθηλωμένοι εδώ και 15 χρόνια και η τεράστια ακρίβεια κατατρώει ότι έχει απομείνει από το πενιχρό εισόδημά μας. Όταν υπάρχουν 51 χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί-μπαλάκι, από περιοχή σε περιοχή και από σχολείο σε σχολείο κάθε χρόνο, χωρίς δικαίωμα ούτε καν σε αναρρωτική άδεια. Όταν τα ενοίκια και έξοδα της καθημερινής διαβίωσης έχουν σπάσει κάθε όριο και από την πλευρά της κυβέρνησης δεν υπάρχει κανένα μέτρο. 

Για όλα τα παραπάνω αποφασίζουμε συλλογικά να δυναμώσουμε τον αγώνα.

Για τα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει ο κάθε συνάδελφος, σας παραπέμπουμε και σε παλιότερο κείμενο της ΕΛΜΕ μας, από κοινού με τον ΣΕΠΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου, με ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με την αξιολόγηση.

https://elmelimnosaistratis.blogspot.com/2024/07/blog-post_22.html?m=1


Κάθε συνάδελφος που έχει απορίες, προβληματισμούς, σκέψεις να μην διστάσει να επικοινωνήσει με το Σωματείο.