Πέμπτη 15 Μαΐου 2025

Ενιαία κείμενα για την 3η φάση της αξιολόγησης σχολικής μονάδας

 

Ο.Λ.Μ.Ε.                                                            

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                    Αθήνα, 25/04/2024

                                                                                         Α.Π.: 2523

 

ΕΝΙΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

ΑΞΟΝΑΣ 1: Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επιτυχής καταγραφή των  μέσων διδασκαλίας που απαιτούν βελτίωση

Επιτυχής καταγραφή προβλημάτων που δυσχεραίνουν την διδασκαλία και τη μάθηση

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών για τις ανάγκες που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ)

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τη διδασκαλία και τη μάθηση.

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 2: Σχολική διαρροή, φοίτηση

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επιτυχής καταγραφή αναγκών για δημιουργία  τμημάτων ένταξης, τάξεων υποδοχής  και παράλληλη στήριξη και για ψυχολογική υποστήριξη μαθητών και μαθητριών

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών  για τις ανάγκες  που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ)

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τη σχολική διαρροή και τη φοίτηση

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 3: Σχέση μεταξύ μαθητών/τριών

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επιτυχής εντοπισμός συγκρουσιακών καταστάσεων και αιτιών τους και παιδαγωγικές παρεμβάσεις όπου κρίθηκε αναγκαίο

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών  για τις ανάγκες  που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης, μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού λόγω πανδημίας

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ) . Παρήχθη σχολικός κανονισμός

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 4: Σχέση μεταξύ μαθητών/τριών εκπαιδευτικών

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επιτυχής εντοπισμός προβλημάτων  που δυσχεραίνουν την ουσιαστική επικοινωνία και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών  για τις ανάγκες  που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης, μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού λόγω πανδημίας

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ). Παρήχθη σχολικός κανονισμός.

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 5: Σχέσεις σχολείου-οικογένειας

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Συχνή επικοινωνία με το Σύλλογο Γονέων, διερεύνηση ιδιαίτερων συνθηκών των οικογενειών που επηρεάζουν τις μαθησιακές και παιδαγωγικές διαδικασίες

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών  για τις ανάγκες  που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης, μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού λόγω πανδημίας

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ). Παρήχθη σχολικός κανονισμός.

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

 

ΑΞΟΝΑΣ 6: Ηγεσία, οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επικαιροποίηση σχολικού κανονισμού με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές

Λεπτομερής καταγραφή αναγκών για προσωπικό, πόρους και εκσυγχρονισμό υποδομών

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών  για τις ανάγκες  που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης, μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού λόγω πανδημίας

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ). Παρήχθη σχολικός κανονισμός.

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τη διοίκηση της σχολικής μονάδας,  για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 7: Σχολείο και κοινότητα

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Πρόθεση συνεργασίας με γειτονικά σχολεία  εντός ωραρίου και  με ευθύνη του ΠΕΚΕΣ και της ΔΔΕ για διάχυση καλών πρακτικών

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Διερεύνηση δυνατοτήτων μελλοντικής συνεργασίας με άλλα σχολεία

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, πρακτική αδυναμία πραγματοποίησης συνεργασιών εντός ωραρίου, πλημμελής κεντρικός σχεδιασμός ώστε να παρέχεται η δυνατότητα συνεργασιών,  ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης.

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, διερεύνηση καλών πρακτικών άλλων σχολείων

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους για μελλοντικές συνεργασίες

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για μεθόδους συνεργασίας του σχολείου με την κοινωνία

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 8: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επιτυχής καταγραφή των αναγκών επιμόρφωσης και των προτάσεων του συλλόγου για τον προσφορότερο τρόπο πραγματοποίησης της επιμόρφωσης

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών για τις επιμορφωτικές ανάγκες και τον τρόπο πραγματοποίησης της επιμόρφωσης

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ) και οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τα επιμέρους ζητήματα που αντιμετώπισαν και για τα επιμέρους διδακτικά αντικείμενα

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Προώθηση των προτάσεων στους αρμόδιους φορείς, διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων στους αρμόδιους φορείς,  διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Υλοποίηση εκπαιδευτικά προγραμμάτων, εκπαιδευτικών και πολιτιστικών επισκέψεων και εκδρομών

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση των σχετικών αναγκών,  ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης, περιορισμοί λόγω πανδημίας

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκαν εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων και πολιτιστικών φορέων, ξεναγήσεις

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Προώθηση προτάσεων στους αρμόδιους φορείς, συνεργασία με άλλα σχολεία και με περαιτέρω φορείς

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για την αξιοποίηση των εγκεκριμένων προγραμμάτων του ΙΕΠ, επιμόρφωση για τις δυνατότητες αξιοποίησης ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων στους αρμόδιους φορείς,  εντοπισμός εκπαιδευτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών για την επόμενη χρονιά και εναρμόνισή τους με την υλοποίηση προγραμμάτων, επισκέψεων κλπ.




Παρασκευή 9 Μαΐου 2025

Ψήφισμα στήριξης της διωκόμενης συναδέλφισσας δασκάλας Σοφίας Καψαλάκη

 

ΨΗΦΙΣΜΑ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ

 

Αίσχος! Κλήση δασκάλας σε ακρόαση ενώπιον Πειθαρχικού Συμβουλίου,
με την απειλή της δυνητικής αργίας, επειδή τόλμησε να υπερασπιστεί δημόσια

την απρόσκοπτη πρόσβαση μαθητή στην εκπαιδευτική διαδικασία!



Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου εκφράζει την αλληλεγγύη, τη στήριξη και συμπαράστασή του στη συναδέλφισσα δασκάλα, Σοφία Καψαλάκη, και καταγγέλλει απερίφραστα ότι η ΔΙ.Π.Ε Αν. Αττικής, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής και το Υπ. Παιδείας, στοχεύοντας στον εκφοβισμό και τη φίμωση κάθε φωνής που αντιστέκεται στην πλήρη διάλυση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, καλούν σε ακρόαση την συναδέλφισσά μας, με την απειλή της δυνητικής αργίας, γιατί τόλμησε να υπερασπιστεί δημόσια την απρόσκοπτη πρόσβαση μαθητή στην εκπαιδευτική διαδικασία!

 Η δασκάλα του 7ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών, Σοφία Καψαλάκη,  μίλησε δημόσια, ως μέλος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αν. Αττικής «ο Σωκράτης», για τις επιπτώσεις που έχει η μακρόχρονη απουσία μαθητή του σχολείου, από το φυσικό και κοινωνικό του περιβάλλον, στην ψυχοκοινωνική του εξέλιξη και την μαθησιακή του πορεία. Συγκεκριμένα, ο μαθητής αναγκάστηκε να μείνει εκτός σχολείου και εκπαιδευτικής διαδικασίας για  3 ολόκληρους μήνες επειδή δεν καλύφθηκε το κενό Σχολικής Νοσηλεύτριας, άκρως αναγκαίας,  ώστε να μπορεί με ασφάλεια να βρίσκεται στο σχολείο του.

 

 Η επιλογή της διοίκησης, αντί να επιβραβεύσει την συναδέλφισσα που υπερασπίστηκε τον μαθητή της και το αναφαίρετο δικαίωμά του για ισότιμη πρόσβαση στο σχολείο και στην εκπαίδευση, να την απειλεί με δυνητική αργία, φανερώνει για ακόμη μια φορά ποιες είναι οι στοχεύσεις και οι προτεραιότητές τους. Οι όποιες αναφορές της διοίκησης σε παραγράφους του νόμου δεν αρκούν για να συγκαλύψουν τις τεράστιες ευθύνες που φέρει η Πολιτεία και οι αρμόδιοι φορείς για το γεγονός ότι, αντί να προσληφθεί σχολική Νοσηλεύτρια στο σχολείο του, μεταφέρθηκε ο μαθητής υποχρεωτικά και παρά τη θέλησή του σε άλλη σχολική μονάδα, εκτός γεωγραφικών ορίων!!!

 

Ο ΣΕΠΕ «Σωκράτης» προκηρύσσει 3ωρη Στάση Εργασίας (8:00–11:00) για την Παράσταση Διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής την Τρίτη 20 Μαΐου 2025 και ώρα 9:00 π.μ ημέρα κλήσης της συναδέλφισσας σε ακρόαση.

 

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στη δασκάλα του 7ου  Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών και απαιτούμε την άμεση παύση της δίωξής της. Στηρίζουμε την Παράσταση Διαμαρτυρίας, που καλεί ο Σύλλογος Σωκράτης για την απαράδεκτη δίωξη της δασκάλας. Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. και την ΟΛΜΕ να πάρουν θέση και να προκηρύξουν επιπλέον 3ωρη στάση εργασίας για τις ώρες 11:00 - 14:00, για την διευκόλυνση των συναδέλφων που θέλουν να συμμετάσχουν στην Παράσταση Διαμαρτυρίας.





 

 

Δευτέρα 28 Απριλίου 2025

Για τις απαράδεκτες δηλώσεις του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Παιδείας

Ο Πρωθυπουργός και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, αμετανόητοι και προκλητικοί, εμμένουν στην υλοποίηση της καταστροφικής τους πολιτικής για την Παιδεία. 

Χωρίς ίχνος ντροπής, υπερηφανεύονται για ένα τάχα «βελτιωμένο σχολείο» 

που ωστόσο δεν «υπάρχει», παρά μόνο στην εικονική τους πραγματικότητα. 

Την ίδια στιγμή, εντείνουν τις απειλές, την τρομοκρατία και τον αυταρχισμό, ενάντια στους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται για την υπεράσπιση της δημόσιας Παιδείας. 


Τα ΔΣ του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλουν τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΑΙΘΑ, με τις οποίες ισχυρίστηκε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι όλα βαίνουν καλώς στο δημόσιο σχολείο, ότι υπάρχει βελτίωση και πρόοδος, και ότι μονάχα η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης δεν έχει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα». Μάλιστα, αδυνατώντας να υποστηρίξει με οποιοδήποτε σοβαρό επιχείρημα την αδιέξοδη κατάσταση στην οποία έχει οδηγήσει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές η εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική, κατέφυγε σε απαράδεκτες απειλές. 

Απείλησε ευθέως, ακόμα και με απόλυση, χιλιάδες εκπαιδευτικούς – εκείνες/-ους που κρατούν όρθια τα σχολεία στις πιο αντίξοες συνθήκες – επειδή τολμούν και αγωνίζονται με σθένος ενάντια στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης και εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, επειδή ούτε καν αυτή η πολιτική των απειλών, των διώξεων και των πειθαρχικών δεν έχει καταφέρει να κάμψει τη σθεναρή και μαζική τους αντίσταση, με αποτέλεσμα, όπως ο ίδιος παραδέχθηκε, να μην επιτυγχάνονται τα…«προσδοκώμενα αποτελέσματα». 

Οι δηλώσεις αυτές του Πρωθυπουργού συνιστούν ξεκάθαρη επίθεση στους/στις εκπαιδευτικούς και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης: την επιβολή ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, που καμία απολύτως σχέση δεν έχει με τις ανάγκες του σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Η απροκάλυπτη αυτή επίθεση της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχουν οδηγηθεί. Φανερώνει όμως και τον ασύλληπτο κυνισμό τους! Πώς απαντούν στη σθεναρή αντίσταση των εκπαιδευτικών στην τρομοκρατία και τις διώξεις; Με ακόμη περισσότερη τρομοκρατία, με ακόμα περισσότερες διώξεις, αυτή τη φορά από το στόμα του ίδιου του Πρωθυπουργού! 

Για άλλη μια φορά, η Κυβέρνηση, δια του Πρωθυπουργού, προσπαθεί να εξαπατήσει τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, αλλά και συνολικά την κοινωνία. Με μια απροκάλυπτα ψευδή και ανυπόστατη ρητορική επιχειρεί να φτιασιδώσει και να υποβαθμίσει την ανησυχητική και ιδιαίτερα προβληματική πραγματικότητα που βιώνουν στα σχολεία μαθητές και εκπαιδευτικοί. Περιγράφει την κατάσταση στην εκπαίδευση επικαλούμενη μια ανύπαρκτη «βελτίωση», μια επίπλαστη «εικονική πραγματικότητα», με την οποία επιδιώκει να κρύψει τα τεράστια και εκρηκτικά προβλήματα που η ίδια έχει δημιουργήσει με την αντι-εκπαιδευτική της πολιτική. Φτάνει μάλιστα στο σημείο να ισχυρίζεται ότι ακόμα μεγαλύτερη «βελτίωση» θα είχε σημειωθεί, αν δεν ήταν οι χιλιάδες των εκπαιδευτικών που, με την αντίστασή τους στην αξιολόγηση, αποτρέπουν τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα». 

Ποια είναι όμως αυτά τα περιβόητα «προσδοκώμενα αποτελέσματα», που για να επιτευχθούν επιστρατεύτηκε μέχρι κι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός για να μας φοβερίσει, και να μας πείσει ότι η αξιολόγηση είναι το μέσο για την επίτευξή τους; Δεν είναι βέβαια σε καμία περίπτωση η με οποιοδήποτε τρόπο βελτίωση και αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Αντίθετα, έχει γίνει πλέον σαφές, ότι η αξιολόγηση επιχειρείται να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, τον σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ τους και την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. 

Αυτά είναι τα «αποτελέσματα» ενάντια στα οποία οι εκπαιδευτικοί δίνουμε έναν μεγάλο αγώνα εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια, για να μην περάσει η κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας, για τη διατήρηση της  παιδαγωγικής και επαγγελματικής μας υπόστασης. Αυτός ο αγώνας έχει «αποκαλύψει» τα σχέδια της Κυβέρνησης, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Αυτός ο αγώνας είναι που τους εξοργίζει και τους αναγκάζει να καταφεύγουν σε αδιανόητη τρομοκρατία και σε απειλές μέχρι και για απόλυση. Όμως, οι απειλές τους ούτε μας φοβίζουν, ούτε μας πτοούν, αντίθετα μας πεισμώνουν και επιβεβαιώνουν ακόμα περισσότερο το δίκαιο του αγώνα μας. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε, αφού δεν έχουμε υποπέσει σε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα, ούτε αρνούμαστε κάποιο υπηρεσιακό καθήκον, αλλά συμμετέχουμε στις συλλογικές αποφάσεις των Ομοσπονδιών μας και ασκούμε το νόμιμο απεργιακό μας δικαίωμα.

Συνεχίζουμε τον αγώνα συσπειρωμένοι στις αποφάσεις του κλάδου για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών!

Παρασκευή 11 Απριλίου 2025

Σχετικά με τους εμπλεκόμενους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

 Την επόμενη περίοδο αναμένεται να συγκροτηθούν οι Λυκειακές Επιτροπές για τα εξεταστικά κέντρα των Πανελλαδικών εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου, καθώς επίσης και να ορισθούν οι επιτηρητές. Ως ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου θεωρούμε πως η εύρυθμη λειτουργία των Λυκειακών Επιτροπών προϋποθέτει τη στελέχωσή τους από ικανό αριθμό εκπαιδευτικών με την απαιτούμενη εμπειρία, ενώ εξίσου σημαντικός είναι και ο ρόλος των επιτηρητών. Ως εκ τούτου, με γνώμονα την απρόσκοπτη διενέργεια των Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και την ισότιμη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων, χωρίς καμιά διάκριση, προτείνουμε:

• Η δυνατότητα συμμετοχής στις Λυκειακές Επιτροπές να είναι ανοικτή για όλες/όλους τις/τους εκπαιδευτικούς και απολύτως διαφανής, με έγκαιρη ενημέρωση και επάρκεια χρόνου για την κατάθεση αιτήσεων από κάθε συνάδελφο/-ισσα που το επιθυμεί. Αν ο αριθμός των αιτήσεων είναι μεγαλύτερος από τις θέσεις, τότε να γίνεται κλήρωση.

• Σε ό, τι αφορά στις επιτηρήσεις, να συμμετέχουν όλες/όλοι οι συνάδελφοι/-ισσες, εκτός όσων αντιμετωπίζουν σοβαρό κώλυμα. Έτσι, εξασφαλίζεται μικρότερος φόρτος για κάθε συνάδελφο/-ισσα, με αποτέλεσμα την πιο εύρυθμη διενέργεια των εξετάσεων.

• Τέλος, να εξασφαλιστεί ότι κάθε χρονιά εναλλάσσονται οι συνάδελφοι που ορίζονται ως μέλη επιτροπών ή επιτηρητές, για προφανείς λόγους ηθικής τάξης και δεοντολογίας.