Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018

Μια οφειλόμενη απάντηση στον Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Β'θμιας Εκπ/σης Β.Αιγαίου (από ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ / ΣΑΜΟΥ / ΙΚΑΡΙΑΣ).

  αφορμή  το  έγγραφο  παράκληση  του  κ. Ευστρατίου  Ι.  Αναγνώστου  προς  τους  Συλλόγους διδασκόντων, παρακαλείται ο κύριος Ευστράτιος Ι. Αναγνώστου να λάβει υπόψη του τα εξής:

  • το ‘’φυσικό’’ περιβάλλον του εκπαιδευτικού είναι η σχολική αίθουσα. Έχοντας ήδη διανύσει 17 εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων (δηλαδή τουλάχιστον 340 ώρες παρουσίας μας στην τάξη), θεωρούμε ότι μπορούμε να προβούμε σε εποικοδομητική βαθμολόγηση των μαθητών μας.
  • δεν  είναι  οι  εκπαιδευτικοί  ή  η  βαθμολόγηση  που  εξοντώνουν  τους  μαθητές. Η εξόντωση εκπαιδευτικών και μαθητών θεσμοθετείται από την πολιτεία και προωθείται από ανθρώπους που απέχουν από την καθημερινότητα της σχολικής πραγματικότητας. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης η εξόντωση των μαθητών θα ήταν προτιμότερο να αναζητηθεί στις δύσκολες οικονομικοκοινωνικές συνθήκες που βιώνουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους. Από την άλλη, να  επισημανθεί  και  η  εξόντωση  των  εκπαιδευτικών  από  την  απώλεια  του  40%  του εισοδήματός τους, την αύξηση ωραρίου, την έλλειψη διορισμών καθώς και τον ελάχιστο αριθμό μεταθέσεων.
  • θεωρούμε  άκρως   αντιεπιστημονική   και   αντιπαιδαγωγική   την  υπόδειξη  περί  αποφυγής  διακυμάνσεων στη βαθμολογία διαφορετικών μαθημάτων ιδιαιτέρως όταν αυτή διατυπώνεται από τον προϊστάμενο επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης. Θεωρούμε αυτονόητη την ύπαρξη  διακυμάνσεων,  ιδιαιτέρως ανάμεσα σε διαφορετικά μαθήματα, ακόμα και όταν αυτά διδάσκονται από τον ίδιο εκπαιδευτικό.
  • χαιρόμαστε  που  στο  έγγραφο  τονίζεται  ο  κίνδυνος  κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων, αν και αποκρύπτεται το γεγονός ότι η κατηγοριοποίηση αυτή θα προκληθεί από την επικείμενη  αξιολόγηση,  υπό  την  οποιαδήποτε μορφή και τίτλο λάβει αυτή, και όχι από τους εκπαιδευτικούς.

1/2/2018

ΕΛΜΕ ΙΚΑΡΙΑΣ –ΦΟΥΡΝΩΝ

ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ

ΕΛΜΕ ΣΑΜΟΥ