- ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΟΙ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΛΗΜΝΟ ΚΑΙ ΑΗ ΣΤΡΑΤΗ
- ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ ΛΕΣΒΟΥ, ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ.
Λίγο μετά το πρώτο κουδούνι η εικόνα που παρουσιάζουν τα σχολεία σε όλη τη χώρα είναι για άλλη μια χρονιά αποκαρδιωτική. Η νέα κυβέρνηση συνεχίζει την εφαρμογή πολιτικών που διαλύουν το δημόσιο σχολείο και υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Τη στιγμή που η αμείλικτη πραγματικότητα των άδειων από εκπαιδευτικούς σχολείων, κάθε χρόνο τέτοια εποχή, βοά για την αναγκαιότητα μόνιμων διορισμών, η κυβέρνηση κωφεύει στο δίκαιο αίτημα των περίπου 32.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μάλιστα, παρόλο που οι εκπαιδευτικές ανάγκες είναι συγκεκριμένες και καταγεγραμμένες, η πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών Γενικής στη Β/θμια Εκπαίδευση δεν κάλυψε περισσότερο από το 35% των κενών, σε αντίθεση με την πάγια θέση της ΕΛΜΕ που είναι η κάλυψη όλων των κενών σε μία φάση.
Στη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο προσλήφθηκαν συνολικά 14 εκπαιδευτικοί όταν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι γύρω στα 40! Τραγική είναι η κατάσταση τόσο στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Αγίου Ευστρατίου όσο και στο ΓΕΛ Μούδρου. Στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Αγίου Ευστρατίου από τις 10 θέσεις εκπαιδευτικών καλύπτονται μόνο οι 2, από τη Διευθύντρια και μια αναπληρώτρια που φεύγει με άδεια κύησης στις αρχές του Δεκέμβρη! Αντίστοιχα, στο ΓΕΛ Μούδρου, από τις 10 θέσεις εκπαιδευτικών έχουν καλυφθεί μόνο οι 3, του Διευθυντή συμπεριλαμβανομένου! Πολλά είναι τα κενά που παραμένουν σε όλες τις σχολικές μονάδες και συχνά μάλιστα αφορούν σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Όλη αυτή τη ζοφερή εικόνα έρχεται να επιδεινώσει η απαράδεκτη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ Λέσβου, το οποίο, καταστρατηγώντας κάθε έννοια ομαλότητας και κανονικότητας στις διαδικασίες ευθύνης του, δυσχεραίνει αντί να διευκολύνει τη λειτουργία των Σχολείων, τη ζωή και τους όρους εργασίας των συναδέλφων, ενώ υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές.
Το ΠΥΣΔΕ Λέσβου, με την αριθ. 18/31-07-2019 πράξη του, τοποθέτησε έναν Φυσικό στο ΓΕΛ Μύρινας, κι έναν στο Γυμνάσιο Μύρινας, με ελάχιστες ώρες πρώτης ανάθεσης και ορατό τον κίνδυνο να κριθούν στη συνέχεια ως υπεράριθμοι. Ως αποτέλεσμα, έχουμε αυτή τη στιγμή το φαινόμενο να διδάσκεται η Βιολογία και τα Μαθηματικά από Φυσικούς, την ώρα που μένουν ακάλυπτα τρία σχολεία με πραγματική ανάγκη εκπαιδευτικών αυτής της ειδικότητας και μάλιστα για πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου με το αριθ. 60/14-08-2019 έγγραφό της, όπως επίσης και αρκετοί συνάδελφοι με ενστάσεις που υπέβαλαν, έγκαιρα επισήμαναν τα προβλήματα που θα προέκυπταν από αυτές τις τοποθετήσεις. Το ΠΥΣΔΕ Λέσβου όμως, σε μια κίνηση πρωτοφανούς απαξίωσης τόσο του Σωματείου όσο και των συναδέλφων, ΔΕΝ προέβη σε καμία απάντηση, όπως ήταν υποχρεωμένο.
Οι παραφωνίες της ΔΙΔΕ Λέσβου συνεχίστηκαν και μετά τις προσλήψεις των πρώτων αναπληρωτών, όταν με το αριθ. 7530/09-09-2019 έγγραφό της δημοσιοποίησε, με καθυστέρηση τριών ημερών, τα διαθέσιμα λειτουργικά κενά προκειμένου να καλυφθούν από τους αναπληρωτές. Με προκλητικό τρόπο απέκρυψε συγκεκριμένα κενά από τους συναδέλφους αναπληρωτές, στερώντας τους το νόμιμο δικαίωμα ελεύθερης επιλογής σχολείου και αναγκάζοντάς τους να τοποθετηθούν σε σχολεία που δεν επιθυμούν, την ώρα που υπήρχαν κενά στα σχολεία προτίμησής τους.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Προϊστάμενος της ΔΙΔΕ Λέσβου επισκέφθηκε τη Λήμνο και στις 12/9 ζήτησε να συναντηθεί με τους νεοπροσληφθέντες αναπληρωτές, με σκοπό να «διευθετήσει» τις υποθέσεις τους, μετά από σειρά ενστάσεων επί των τοποθετήσεων που προηγήθηκαν. Στη συνάντηση αυτή παρευρέθηκε το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου ζητώντας ακρόαση από τον Προϊστάμενο σχετικά με την πλειάδα προβλημάτων που έχουν προκύψει σε σχέση με τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών. Σε μια κίνηση πρωτοφανούς αυταρχισμού και επίδειξης εξουσίας, ο Προϊστάμενος έδιωξε κακήν κακώς το ΔΣ της ΕΛΜΕ, με λόγο και ύφος που δεν συνάδει με τη θέση του, αρνούμενος κάθε διάλογο με τους εκλεγμένους εκπροσώπους του Σωματείου, απαξιώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τους εκπαιδευτικούς του νησιού. Στη συνέχεια, προσήλθε στη συνάντηση με τους αναπληρωτές και επέδειξε διάθεση να «επιλύσει το πρόβλημα» του καθενός ατομικά, υποκαθιστώντας τις τυπικές διαδικασίες και παρουσιάζοντας ως «χάρη» το δικαίωμα των συναδέλφων να τοποθετούνται με βάση τα πραγματικά κενά και τις επιλογές τους, όπως άλλωστε προβλέπουν τα Π.Δ 50 και 100. Έπειτα, αρνήθηκε προκλητικά να απαντήσει στα ερωτήματα και τις ενστάσεις του αναπληρωτή εκπαιδευτικού και Προέδρου του ΔΣ της ΕΛΜΕ επί της διαδικασίας, δυναμίτισε τεχνηέντως την ατμόσφαιρα φωνάζοντας και απαξιώνοντας τον ερωτώμενο, προτού αποχωρήσει αιφνιδιαστικά από την αίθουσα.
Η απρόκλητα και ακατανόητα επιθετική στάση του Προϊσταμένου συνεχίστηκε και την επόμενη μέρα, Παρασκευή 13/9, όταν με έγγραφό του προς τη Νομική Υπηρεσία της ΟΛΜΕ και προς το Αυτοτελές Τμήμα της Νομικής Υπηρεσίας της Περ/κής Δ/νσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Β. Αιγαίου, παρενέβη ωμά στην λειτουργία του Σωματείου, ζητώντας να πληροφορηθεί εάν δικαιούνται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να γίνονται Πρόεδροι των ΕΛΜΕ και αν η θητεία τους μπορεί να συνεχίζεται μετά την απόλυσή τους στις 30/6. Πριν καν ακόμα ψηφιστεί ο αντισυνδικαλιστικός νόμος που ετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ, οι πρόθυμοι σπεύδουν να εναρμονιστούν με το πνεύμα του. Να πληροφορήσουμε λοιπόν τον Προϊστάμενο ότι το Σωματείο δεν απολύει τα μέλη του στις 30 Ιούνη, όπως κάνουν Κυβέρνηση και εργοδοσία. Άλλωστε, η ίδια η ΟΛΜΕ, στην οποία απευθύνει το ερώτημα, έχει εκλέξει ως μέλος του ΔΣ της απολυμένο αναπληρωτή. Το Σωματείο δεν δέχεται υποδείξεις για το ποιους εκπροσώπους θα εκλέξει, ιδιαίτερα μάλιστα από την εργοδοσία.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καταγγέλλει τον Διευθυντή ΔΙΔΕ Λέσβου και ζητά την άμεση παρέμβαση της ΑΔΕΔΥ και της ΟΛΜΕ. Ζητάμε την τήρηση της σωστής διαδικασίας τοποθετήσεων και τη διαφάνεια, προς υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των συναδέλφων, μονίμων και αναπληρωτών. Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε συσπείρωση στο Σωματείο ώστε συλλογικά να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας, κόντρα στη λογική του ατομικού βολέματος.