Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

Κοινό κάλεσμα του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου σε νέο συλλαλητήριο για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου την Τρίτη 26/5 στις 7 μ.μ. στην Πλατεία ΟΤΕ.

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΣΤΙΣ 26 ΜΑΪΟΥ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΤΕ ΣΤΙΣ 7 μ. μ.


Προχωράμε αγωνιστικά! Πάμε κόντρα στον συμβιβασμό των πλειοψηφιών! Απαιτούμε να παρθούν πίσω όλα τα αντιλαϊκά μέτρα που ψηφίστηκαν μέσα στην πανδημία! Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο για την Παιδεία και να καταργηθούν τροπολογία και Υπουργική Απόφαση για τις κάμερες στην τάξη!


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση προωθεί με όποιο τρόπο μπορεί την αντιεκπαιδευτική της πολιτική. Γι` αυτό και χρησιμοποιεί κάθε επικοινωνιακό μέσο, για να μας πείσει πως όλα βαίνουν καλώς.

Χαιρετίζουμε όλες και όλους που στις 19/5 και όλο το προηγούμενο διάστημα αγωνίζονται ενάντια στο νομοσχέδιο, που έρχεται να εμπλουτίσει τα μέτρα των προηγούμενων κυβερνήσεων και να προωθήσει τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). 

Η ενίσχυση των «δεξιοτήτων» σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, η λειτουργία των σχολείων ως επιχειρήσεων, που θα μετρούν το «εκπαιδευτικό προϊόν» με τη «μεζούρα» της ανταγωνιστικότητας, η κατάπτυστη Υπουργική Απόφαση για τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες, βρέθηκαν στο στόχαστρο των πανεκπαιδευτικών κινητοποιήσεων. 

Ακόμα, η εκπαιδευτική κοινότητα δεν παραιτείται από τη διεκδίκηση ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολείων και έκτακτης χρηματοδότησης για τον σκοπό αυτό. Ταυτόχρονα το υπουργείο γνωρίζει ότι τα μέτρα προστασίας της σχολικής κοινότητας από την πανδημία δεν επαρκούν και τελικά πετάει το μπαλάκι σε γονείς και μαθητές, καθιστώντας το σχολείο προαιρετικό με μια απλή Υπεύθυνη Δήλωση. Επιπρόσθετα, ενώ φαίνεται να παίρνει πίσω, υπό την πίεση των κινητοποιήσεων και της γενικής κατακραυγής, την προκλητική αύξηση του ανώτατου ορίου μαθητών ανά τμήμα στην πρωτοβάθμια, κρύβει μεθοδικά την κατάργηση ενός μεγάλου αριθμού τμημάτων λόγω του κατώτατου ορίου των είκοσι μαθητών, οδηγώντας τελικά σε αύξηση των μαθητών σε πολλές τάξεις και κατά συνέπεια σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολικών μονάδων.

Οι μαθητές μας στα συλλαλητήρια της Αθήνας και αλλού βροντοφώναξαν: "Τόσες εξετάσεις ούτε οι ασθενείς, θα μας αρρωστήσουν αν δεν ξεσηκωθείς". Εμείς είμαστε δίπλα τους με το παράδειγμα ζωής μας και τους αγώνες μας. «Γιατί δεν τα θέλουμε ούτε "παπαγαλάκια" με την "τράπεζα θεμάτων", ούτε "σαρδέλες" με τα 26άρια τμήματα, ούτε "λιοντάρια" σε μια μόνιμη εξεταστική αρένα. Και φυσικά δεν τα θέλουμε πρωταγωνιστές σε ένα "school reality" με «on-line κάμερες», όπως σημείωσε στον χαιρετισμό της στα Προπύλαια η εκπρόσωπος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων (ΑΣΓΜΕ). 

Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για:

  • Να μην εφαρμοστεί η ρύθμιση που προβλέπει κάμερες στις τάξεις. Να καταργηθεί εδώ και τώρα συνολικά η κατάπτυστη τροπολογία.
  • Να καταργηθούν εδώ και τώρα όλες οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημίας. Δε θα επιτρέψουμε την παγίωση αντεργατικών – αντιλαϊκών ρυθμίσεων. Κάτω τα χέρια από τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και τις ελευθερίες. 
  • Να εξασφαλιστούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, για την προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
  • Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να το φέρει στη Βουλή.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. 
  • Άδειες ειδικού σκοπού και για ευπαθείς ομάδες στους αναπληρωτές, χωρίς την αφαίρεση του επιδόματος αδείας. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. 
  • Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.
  • Σύγχρονα, ασφαλή κτήρια και υποδομές για μαθητές και εκπαιδευτικούς. 



Καταγγελία για τις αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ Λέσβου σε σχέση με τα οργανικά κενά και τις σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου - Αναφορά στη Βουλή.

 Η απουσία μόνιμων διορισμών την τελευταία δεκαετία, παρά τις περί του αντιθέτου εξαγγελίες των κυβερνήσεων, έχει δημιουργήσει σοβαρές ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό των νησιών μας. Το αποτέλεσμα είναι το 40% των εκπαιδευτικών αναγκών να καλύπτεται από έκτακτες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς και μετά απολύονται, ενώ το μόνιμο προσωπικό πρακτικά στερείται του δικαιώματος στη μετάθεση στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους (φέτος πραγματοποιήθηκαν μόλις 3 μεταθέσεις συναδέλφων!). Επίσης, οι προσλήψεις των αναπληρωτών για την κάλυψη αυτών των πάγιων αναγκών πραγματοποιούνται σταδιακά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα να έχουμε απώλεια χιλιάδων διδακτικών ωρών σε πολλά σχολεία ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. 

Όλη αυτή τη ζοφερή εικόνα έρχεται για άλλη μία φορά να επιδεινώσει η απαράδεκτη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ Λέσβου που δυσχεραίνει αντί να διευκολύνει τη λειτουργία των Σχολείων, τη ζωή και τους όρους εργασίας των συναδέλφων, υποβαθμίζοντας την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές. Συγκεκριμένα, το ΠΥΣΔΕ Λέσβου με τις υπ’ αριθμ. 10/15 & 18-05-2020 και 11/21-05-2020 πράξεις του (οι οποίες ελήφθησαν κατά πλειοψηφία) και το αριθμ. 4349/18-05-2020 έγγραφο προέβη στην ανακοίνωση των οργανικών κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό για τα νησιά της Λήμνου και του Αγίου Ευστράτιου. Στο έγγραφο αυτό είναι ξεκάθαρη η καταστρατήγηση κάθε λογικής στον υπολογισμό των οργανικών κενών, που οδηγεί ως δια μαγείας στην «εξαφάνιση» τριών οργανικών κενών, τα οποία ωστόσο στοιχειοθετούνται από τις αντίστοιχες ανάγκες των Σχολείων σε ώρες διδασκαλίας. Συγκεκριμένα αποκρύπτονται: ένα οργανικό κενό Φυσικού στο ΓΕΛ Μούδρου (19 ώρες), ένα οργανικό κενό Βιολόγου στο ΓΕΛ Μύρινας (15 ώρες) και ένα οργανικό κενό Γεωλόγου στο Γυμνάσιο Μύρινας (12 ώρες). 

Με αυτές τις πρακτικές, η Διοίκηση στερεί τα Σχολεία από καθηγητές συγκεκριμένων ειδικοτήτων, με οδυνηρές συνέπειες τόσο στη λειτουργία των Σχολείων, όσο, και κυρίως, στην παρεχόμενη στους μαθητές μας εκπαίδευση, αφού ακόμα και πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα καταλήγουν να διδάσκονται από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, ή να καθυστερεί τραγικά η έναρξη της διδασκαλίας τους. Τα Σχολεία και οι μαθητές της Λήμνου έχουν δυστυχώς πικρή πείρα από τις ακατανόητες και επιζήμιες επιλογές της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ Λέσβου, με οδυνηρά αποτελέσματα που τα βιώνουμε μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα, τη σχολική χρονιά που διανύουμε, οι επιλογές αυτές είχαν ως αποτέλεσμα στο ΓΕΛ Μούδρου τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας να ξεκινήσουν να διδάσκονται στα μέσα του Νοέμβρη, ενώ η Βιολογία τον Οκτώβρη! Ταυτόχρονα, άλλες παλινωδίες του ΠΥΣΔΕ οδήγησαν στο ΓΕΛ της Μύρινας οι μαθητές της Α΄ και Β’ Λυκείου να μη διδαχθούν φέτος ΚΑΘΟΛΟΥ το μάθημα της Πληροφορικής, ενώ οι της Γ’ Λυκείου, που θα κληθούν να εξεταστούν σ’ αυτό στις Πανελλήνιες, δεν είχαν καθηγητή να τους το διδάξει για ένα πολύ μεγάλο διάστημα της φετινής χρονιάς! Το γεγονός αυτό σήκωσε θύελλα αντιδράσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα και οδήγησε σε δύο μαθητικές κινητοποιήσεις τη σχολική χρονιά που διανύουμε. Επιπλέον, η προχειρότητα στην οργάνωση της σχολικής ζωής από το ΠΥΣΔΕ Λέσβου έχει οδηγήσει ακόμα και στην συχνή αναίρεση των ίδιων τους των αποφάσεων. Ακόμα και αυτή τη στιγμή λαμβάνονται απίστευτες αποφάσεις που υποχρεώνουν συναδέλφους που έχουν συμπληρωμένο το υποχρεωτικό τους ωράριο να αφήσουν ώρες από το ένα σχολείο για να καλύψουν κενά που παραμένουν σε άλλο, όπως στην περίπτωση των Θρησκευτικών του Μούδρου και της Πληροφορικής της Μύρινας, αγνοώντας τον προγραμματισμό και τις αναθέσεις των μαθημάτων που κάνουν κάθε χρονιά οι Σύλλογοι των Διδασκόντων του κάθε Σχολείου. 

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου, ήδη από τον Αύγουστο του 2019, προσπάθησε να αναδείξει όλα αυτά τα προβλήματα όπως αποδεικνύεται και με τα έγγραφα 60/14-08-2019 (http://www.elme-limnou.gr/2019/08/14/ενημερωτικό-σημείωμα-για-τη-συνάντησ/) και 63/14-09-2019 (http://www.elme-limnou.gr/2019/09/14/καταγγελία-της-ελμε-λήμνου-και-αγίου-ε/). Αν το ΠΥΣΔΕ Λέσβου είχε αξιοποιήσει τις έγκαιρα διατυπωμένες ενστάσεις, επισημάνσεις και προτάσεις της ΕΛΜΕ, θα είχαν αποφευχθεί τα περισσότερα, αν όχι όλα, από τα προβλήματα που ταλάνισαν την σχολική κοινότητα της Λήμνου καθόλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς. Φαίνεται, όμως, ότι ακριβώς αυτή η δράση της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου ενοχλεί το ΠΥΣΔΕ Λέσβου και τη Διοίκηση γιατί αποκαλύπτει ανεπάρκειες, αλλά και ύποπτες επιδιώξεις. Θεωρούμε ότι η μη δήλωση του οργανικού κενού του Βιολόγου στο ΓΕΛ Μύρινας, που αφορά μάλιστα σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, εγείρει σοβαρά δεοντολογικά θέματα, από τη στιγμή που αυτό καλύπτεται πάγια τα τελευταία 6 χρόνια από αναπληρωτές, συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου και αναπληρωτή Βιολόγου. Η άρνηση από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ Λέσβου ακόμα και να συζητήσει την ένσταση επί του θέματος με την απαράδεκτη, έωλη και αστήρικτη αιτιολογία ότι ο ενδιαφερόμενος είναι αναπληρωτής, αποδεικνύει περίτρανα ότι για τη Διοίκηση οι αναπληρωτές είναι εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας χωρίς στοιχειώδη επαγγελματικά δικαιώματα. Η τακτική αυτή έρχεται να συμπληρώσει την απαράδεκτη προσπάθεια της Διοίκησης να παρέμβει στη λειτουργία του Σωματείου μας (με έγγραφο που απέστειλε στη Νομική υπηρεσία της ΟΛΜΕ και προς το Αυτοτελές Τμήμα της Νομικής Υπηρεσίας της Περ/κής Δ/νσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Β. Αιγαίου) και εντάσσεται στο πλαίσιο της συνδικαλιστικής δίωξης στελεχών της ΕΛΜΕ την οποία έχουμε καταγγείλει (http://www.elme-limnou.gr/2019/09/14/καταγγελία-της-ελμε-λήμνου-και-αγίου-ε/). Καλούμε το ΠΥΣΔΕ Λέσβου να τροποποιήσει τον πίνακα οργανικών κενών που ανακοίνωσε, λαμβάνοντας επιτέλους υπόψιν τις πραγματικές ανάγκες των Σχολείων, έτσι όπως τις παρουσιάσαμε νωρίτερα. Καλούμε την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και το Υπουργείο Παιδείας να πάρει θέση επί του θέματος και να καταστήσει σαφές αν εγκρίνει αυτές τις ενέργειες του ΠΥΣΔΕ Λέσβου.







Κυριακή 24 Μαΐου 2020

Ψήφισμα για τις πιέσεις και τις απειλές των σχολαρχών σε εκπαιδευτικούς για τη ζωντανή αναμετάδοσης του μαθήματος στα ιδιωτικά σχολεία.

Μέσα σε κλίμα αντιδράσεων από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην ψήφιση τροπολογίας και εγκυκλίου που επιτρέπει τη χρήση κάμερας στην τάξη. Πρόκειται για πρωτοφανή διαδικασία που παραβιάζει κατάφωρα τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, αφήνοντας στο έλεος του κάθε καλοθελητή, εκπαιδευτικούς και ανήλικα παιδιά, καθώς δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται. Πρόκειται για μια απαράδεκτη διαδικασία που υπονομεύει την παιδαγωγική σχέση που αναπτύσσεται εντός της σχολικής τάξης.

Αρκετοί ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων «έλαβαν το δώρο» της Κυβέρνησης και προχώρησαν από την πρώτη μέρα στην εγκατάσταση εξοπλισμού αναμετάδοσης του μαθήματος.

Καταγγέλλουμε το κλίμα τρομοκρατίας, την άσκηση πίεσης εκ μέρους των σχολαρχών και το κλίμα απειλών και άμεσων ή έμμεσων εκβιασμών προς τους συναδέλφους που εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία προκειμένου να αποδεχθούν τη χρήση κάμερας ή/και ήχου μέσα στην τάξη και να κάνουν μάθημα σε απευθείας μετάδοση είτε το θέλουν είτε όχι. Αίρεται ακόμα και η έννοια της προαιρετικότητας που –σε αυτή τουλάχιστον τη φάση- βάζει η εγκύκλιος. Οι σχολάρχες αποφασίζουν οι ίδιοι για όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου-επιχείρησής τους, αφαιρώντας από τους συναδέλφους το δικαίωμα να διαθέτουν κρίση, παιδαγωγική και επιστημονική άποψη, πόσο μάλλον να την εκφράζουν! 

Η ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση. Έχει να κάνει με ανθρώπους, εκπαιδευτικούς και μαθητές που θα μπορεί να παρακολουθεί από την οθόνη ενός υπολογιστή οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση σε αυτόν ή και να ανεβάζει στο διαδίκτυο όποιο στιγμιότυπο  θέλει, χωρίς κανένας να μπορεί να ελέγξει ποιος βλέπει ή να εμποδίσει να συμβεί κάτι τέτοιο. Αφαιρείται ακόμα και η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. 

Πρέπει να σημάνει συναγερμός σε όλα τα σχολεία! Αυτές οι πρακτικές ανοίγουν επικίνδυνους δρόμους για την παγίωση μέτρων που πάρθηκαν δήθεν για έκτακτες περιπτώσεις, την παγίωση της κάμερας μέσα στη σχολική αίθουσα και τελικά την αμφισβήτηση της αξίας της ζωντανής διδασκαλίας, όχι μόνο στα ιδιωτικά αλλά και στα δημόσια σχολεία. 

Πρέπει να καταδικαστούν από όλο τον κόσμο της εκπαίδευσης, από όλους τους εργαζόμενους και να μην εφαρμοστούν από κανέναν συνάδελφο! Καλούμε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία, τις ενώσεις και τους συλλόγους γονέων, όλους τους εκπαιδευτικούς, ιδιωτικούς και δημόσιους να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα για να μην εφαρμοστεί η απαράδεκτη τροπολογία που μετατρέπει τη σχολική ζωή σε big brother.

Απαιτούμε να σταματήσει εδώ και τώρα αυτή η διαδικασία! Η εργοδοτική τρομοκρατία δεν θα περάσει!




Πέμπτη 21 Μαΐου 2020

H τροπολογία για ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος δεν θα εφαρμοστεί. - Πρόταση πρακτικού μη εφαρμογής της τροπολογίας προς τους συλλόγους διδασκόντων.

H κυβέρνηση για μια ακόμα φορά έφερε σαν τον κλέφτη για ψήφιση τροπολογία που προβλέπει δια ζώσης διδασκαλία και την ταυτόχρονη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη.

Παρότι είναι γνωστή στην κυβέρνηση και στο υπουργείο η καθολική αντίθεση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονιών και των μαθητών που εκφράστηκε όλο το προηγούμενο διάστημα με τις μαζικές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα, η Υπουργός Παιδείας έστειλε στα σχολεία την Υπουργική Απόφαση και τις οδηγίες για την εφαρμογής της κατάπτυστης τροπολογίας.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου δηλώνει για μια ακόμα φόρα ότι η συγκεκριμένη τροπολογία ανοίγει επικίνδυνους δρόμους, δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Η ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο. Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε οι εκπαιδευτικοί καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια οποιουδήποτε τύπου κάμερα!

Παραβιάζει κατάφορα τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Κυριολεκτικά, αφήνει στο έλεος του κάθε καλοθελητή εκπαιδευτικούς και ανήλικα παιδιά, καθώς δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται. 

Καλούμε τους συναδέλφους σε κάθε σχολείο, τους συλλόγους διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις καταδίκης και μη εφαρμογής της ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων. 

  • Δηλώνουμε την αντίθεση μας στη δια ζώσης διδασκαλία και την ταυτόχρονη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη. Οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της συγκεκριμένης τροπολογίας θα βρει το κλάδο ενωμένο και θωρακισμένο και δεν θα την εφαρμόσουμε.
  • Συμμετέχουμε στην  απεργία – αποχή, που κήρυξε το Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020, από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων
  • Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να κηρύξουν άμεσα απεργία – αποχή στη βάση και της αντίστοιχης απόφασης του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να συντάξουν ενδεικτικά  πρακτικά μη εφαρμογής της τροπολογίας:

«Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……. κατά τη συνεδρίαση του αποφάσισε να μην εφαρμόσει την υπουργική απόφαση υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020 που αφορά την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία, και τη ζωντανή αναμετάδοσή της από την τάξη. 

Αυτή η Υπουργική Απόφαση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε οι εκπαιδευτικοί καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια οποιουδήποτε τύπου κάμερα! Δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε! ΚΑΜΙΑ ΚΑΜΕΡΑ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΤΑΞΗ!!

Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από την σχολική αίθουσα που προκήρυξε το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020.»




Τρίτη 19 Μαΐου 2020

Δελτίο τύπου για τη σημερινή κινητοποίηση.










Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα στην πλατεία ΟΤΕ το συλλαλητήριο που κάλεσε ο ΣΕΠΕ και η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου. Στο επίκεντρο των διεκδικήσεων βρέθηκε και πάλι η απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Παιδεία. Τονίστηκε η ανάγκη για τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων και για την προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Τέθηκε το θέμα της δημιουργίας σύγχρονων κτιριακών υποδομών και η επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Επισημάνθηκε το πάγιο αίτημα των σωματείων για κάλυψη των σχολείων με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, η μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία και η εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Τέλος μοιράστηκε στους περαστικούς γράμμα που έγραψαν οι εκπαιδευτικοί προς τους γονείς και τους μαθητές μας.



Κυριακή 17 Μαΐου 2020

Επιστολή στους γονείς και στους μαθητές μας

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Θα θέλαμε να απευθυνθούμε σε σας, με αφορμή τα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στην Ελλάδα και στον κόσμο με την έξαρση του νέου ιού, covid 19, αλλά και τις παρενέργειες που έχει στη ζωή μας.

Πέρα από τη σοβαρότητα της κατάστασης και τη σημασία που πρέπει να δίνουμε όλοι μας στις οδηγίες των ειδικών, υπάρχει και μια πλευρά που δεν είναι καθόλου αόρατη. 

Από την πρώτη στιγμή φάνηκε ότι η κυβέρνηση με τα μέτρα που πήρε ήθελε να κρύψει τις δικές της αδυναμίες. Αδυναμίες που όμως είναι συνειδητές επιλογές χρόνων, όπως για παράδειγμα το οι απολύσεις που έκαναν το 2011 σε γιατρούς, νοσηλευτές, το κλείσιμο νοσοκομείων, τη μείωση των δαπανών για την υγεία γενικότερα κτλ. Από την άλλη χάρισαν φόρους σε μεγαλοεπιχειρηματίες, έδωσαν δανεικά και αγύριστα στις τράπεζες, οδήγησαν το λαό στην ιδιωτική περίθαλψη κτλ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στο νησί μας, όπου οι περισσότερες γυναίκες γεννάνε εκτός Λήμνου.

 Σήμερα με όλον αυτόν το χαμό που έχει γίνει έδωσαν εκατομμύρια ευρώ στους κλινικάρχες, μόνο και μόνο για την περίπτωση που χρησιμοποιήσει το σύστημα υγείας κάποια από τα κρεβάτια τους, ενώ όποιος θέλει να κάνει το τεστ θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Από την άλλη στη δημόσια υγεία δεν έκαναν ούτε μια μόνιμη πρόσληψη για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τη σημερινή κατάσταση, αλλά και αυτή στο μέλλον μιας και όπως λένε οι ειδικοί ο ιός θα επανέλθει. 

 Παρόλα αυτά όλο αυτό το διάστημα μας έλεγαν σε όλους τους τόνους πόση ατομική ευθύνη έχουμε και ότι η διασπορά του ιού εξαρτάται αποκλειστικά σε μας. Μας έκλεισαν στα σπίτια μας, χιλιάδες έχασαν τη δουλειά τους, έκλεισαν τις εμπορικές επιχειρήσεις. Πολλοί άνθρωποι δεν είχαν κανένα εισόδημα, ενώ το επίδομα που έδωσαν δεν έφτανε σε καμία περίπτωση να ζήσει οικογένειες με παιδιά, ούτε καν ένα άτομο σε νοίκι. Το υγειονομικό προσωπικό το άφησαν σχεδόν άοπλο να παλέψει τον μεγάλο αόρατο εχθρό, απλά μόνο με τις ιαχές χειροκροτημάτων… 

Όλο αυτό το διάστημα οι συνάδελφοί μας με αυταπάρνηση, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό να μην χάσουν οι μαθητές την επαφή τους με τα μαθήματα, αλλά και να απασχοληθούν δημιουργικά όσο διάστημα κρατούσε η απαγόρευση κυκλοφορίας. Ενώ παράλληλα αναδείξαμε από την πρώτη στιγμή την ανάγκη να εφοδιαστούν όλοι οι μαθητές με τα απαραίτητα εργαλεία για να έχουν όλοι μαθητές τις ίδιες δυνατότητες παρακολούθησης των εξ αποστάσεως μαθημάτων. Η κυβέρνηση δεν βοήθησε τους μαθητές των λαϊκών οικογενειών (υπολογιστή, tablet, internet κτλ), αλλά  ούτε και τους εκπαιδευτικούς ούτε καν με εκπαιδευτικό υλικό.

Αυτό  το  διάστημα  η  κυβέρνηση  ξεδιπλώνει μια  ολομέτωπη  επίθεση  ενάντια  σε  μαθητές  και  εκπαιδευτικούς ,  μέσα  από ένα  πολυνομοσχέδιο που  φέρνει  για  ψήφιση.

Κάνει το σχολείο μας χειρότερο εξεταστικό μαραθώνιο, αφού βάζει σε όλο το Λύκειο Πανελλαδικές εξετάσεις.

Επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων για όλες τις τάξεις του Λυκείου, που όταν εφαρμόστηκε άφησε χιλιάδες μαθητές μετεξεταστέους.

Το χέρι των γονιών θα μπαίνει από πιο νωρίς βαθιά στην τσέπη για να πηγαίνουν τα παιδιά στο φροντιστήριο. 

Στην ζωή των μαθητών μπαίνει ακόμα περισσότερο η παπαγαλία, το κυνήγι για τα «SOS»  και μένει πολύ λιγότερος ελεύθερος χρόνος για να ασχοληθούν με τα ενδιαφέροντά τους. 

Έρχεται σε συνέχεια με όλα τα προηγούμενα, γιατί απλά στόχος τους είναι οι μαθητές να μη μορφώνονται ολόπλευρα, να μην αναπτύσσουν τη σκέψη τους, αλλά να μαθαίνουν σκόρπιες πληροφορίες και μισή γνώση. 

Κι ενώ μας λένε σε όλους τους τόνους ότι δεν έχουμε ξεμπερδέψει με τον ιό, στο νέο πολυνομοσχέδιο αυξάνουν τα παιδιά που θα είναι στις τάξεις των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων, ενώ για Γυμνάσιο- Λύκειο θα ρυθμίζεται με υπουργική απόφαση. Πράγμα που σημαίνει σαρδελοποίηση των μαθητών και σ αυτές τις τάξεις, στη λογική της δημοσιονομικής σταθερότητας, μιας και η πανδημία θα βυθίσει την ελληνική οικονομία σε νέα ύφεση, που θα κληθούμε να την πληρώσουμε εμείς. Στην ίδια λογική παραμένουν και αυξάνονται συνεχώς τα προβλήματα στα κτίρια των σχολείων, που και στη Λήμνο είναι σοβαρά (4ο Νηπιαγωγείο, ΕΠΑΛ – ΓΕΛ Μύρινας, Γυμνάσιο Μύρινας).

Ονειρεύονται σχολείο «bigbrother»

Και  σαν  να μην  έφταναν  όλα  αυτά , η κυβέρνηση ψήφισε  πριν  λίγες  μέρες  τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη. Δηλαδή κάμερες  και  μικρόφωνα  μέσα  στις  σχολικές  τάξεις. Μια   αντιδραστική   και επικίνδυνη  επιδίωξη  διαχρονική ,  με  αφορμή  την  πανδημία , πάει  να  γίνει  πραγματικότητα.

    Αυτή η ρύθμιση δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, ενώ παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.   Το Υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «bigbrother» Αυτό  που  χρόνια  προσπαθούν  να περάσουν  στην συνείδηση  του  κόσμου  ότι  είναι  φυσιολογικό να  παρακολουθείται ο  καθένας  ,  στην  προσωπική  του  ζωή ,  στην  εργασία  του ,  στην  οικογένειά  του (με  πολύτιμη  βοήθεια  των  κάθε λογής  αηδιαστικών  τηλεσκουπιδιών)   πάνε  να  το  εφαρμόσουν και  στη  σχολική  τάξη.  Εκεί  που κατά  τη  γνώμη  μας  υπάρχει ένας ιερός  κώδικας επικοινωνίας μεταξύ  μαθητών  και  εκπαιδευτικού ,  όπου  οικοδομούνται  σχέσεις  εμπιστοσύνης ,  όπου το  κάθε  πρόβλημα αντιμετωπίζεται  με  φροντίδα  και παιδαγωγική  ευθύνη.  Εκεί  που  το  κάθε  παιδί ,  με  τις  ιδιαιτερότητες του,  τις  αδυναμίες αλλά  και  τις  δυνατότητές  του  παίρνει εκείνα  τα εφόδια που  θα  το κάνουν ολοκληρωμένη  προσωπικότητα,  θα το  βοηθούν  να   ανοίγει  τα  φτερά  του. Αυτό  που  συντελείται μέσα  στην  τάξη ,  που είναι τόσο  σπουδαίο , αλλοιώνεται , η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!  Όταν θα  νοιώθουν ότι  οι  απορίες  τους  ,  οι  απαντήσεις  τους ,  οι  ανησυχίες  τους θα  βγουν έξω  από  τη  σχολική  τάξη .  Άλλωστε υπάρχει  πολλή  συσσωρευμένη αρνητική  εμπειρία , πως    μπορεί να  σημαδευτούν  ανεξίτηλα  ολόκληρες  παιδικές  ζωές  μέσα  από  αυτές  τις  διαδικασίες.

Το  σχολείο  που  έχουμε  ανάγκη, είναι  ένα  σχολείο  που  θα  μορφώνει  και  δεν  θα  εξοντώνει ,  δεν  είναι  υπόθεση  δική  τους.  Είναι  υπόθεση  δική  μας   και  δική  σας. Εμείς  με  αίσθημα  παιδαγωγικής  ευθύνης  και  εσείς  με  την αγκαλιά  και  την  αγάπη  σας,  μπορούμε να  αποτελέσουμε  την  ασπίδα  προστασίας  των  παιδιών  σας 

«Γιατί  αν  γλυτώσει  το  παιδί ,  υπάρχει  ελπίδα»,  όπως  λέει  και  ο  ποιητής.

Σήμερα ενώνουμε εσείς  και  εμείς  την  φωνή  μας:

Τον αγώνα   για ένα καλύτερο μέλλον, για μια ζωή με αξιοπρέπεια για μας και   τα παιδιά μας οφείλουμε να τον δώσουμε μαζί!         

Κάλεσμα των συλλόγων Γονέων και κηδεμόνων και των 15μελών μαθητικών συμβουλίων σε συσκέψεις (Τετάρτη στις 18:30 στο προαύλιο του ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μύρινας και την Πέμπτη στις 18:30 στο προαύλιο του ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μούδρου)

 



Κάλεσμα σε νέο συλλαλητήριο ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης την Τρίτη 19/5 στις 19:00 στην πλατεία ΟΤΕ

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΑ – ΠΙΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ!

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΤΕ ΣΤΗ ΜΥΡΙΝΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 19/5, ΣΤΙΣ 7 μ. μ.

Χαιρετίζουμε τις μαζικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, που πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 13/5, σε όλη την Ελλάδα.

Η μαζικότητα και ο αγωνιστικός παλμός των κινητοποιήσεων στέλνει ηχηρό μήνυμα, που κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει!

Ούτε να το σκέφτεται η Κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας να φέρει για κατάθεση στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο, που χειροτερεύει τη λειτουργία του σχολείου, αυξάνει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη, μετατρέπει το Λύκειο - ακόμα περισσότερο - σε εξεταστική αρένα με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, βάζει «κόφτη» στη φοίτηση των μαθητών στα ΕΠΑΛ, προχωρά σε αντιδραστικές τομές στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου υψώνοντας νέους ταξικούς φραγμούς.

Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να εφαρμόσει την κατάπτυστη τροπολογία, που προβλέπει κάμερες μέσα στην τάξη και μετατροπή του μαθήματος σε ριάλιτι. 

Να πάρουν, εδώ και τώρα, όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη στήριξη των σχολείων, για τη δημιουργία όλων των απαραίτητων προϋποθέσεων ασφάλειας και υγιεινής για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, στις νέες συνθήκες, που διαμορφώθηκαν από την πανδημία. 

Οι μαζικές κινητοποιήσεις στον χώρο της Παιδείας είναι ελπιδοφόρες και σημαντικές για όλους τους εργαζόμενους. Αποτελούν συνέχεια της δράσης των συνδικάτων όλο το προηγούμενο διάστημα και συμβολή στον αγώνα που δίνουμε, στις νέες συνθήκες, ώστε να μην πληρώσουμε ξανά εμείς την κρίση. 

Φτάνει πια! Πληρώσαμε πολλά, δε θα πληρώσουμε ξανά!

Η πάλη για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων της νέας γενιάς, για αποκλειστικά δημόσια δωρεάν παιδεία για όλο τον λαό, για μέτρα στήριξης των μαθητών των λαϊκών οικογενειών είναι άμεσα δεμένη με τη μάχη που δίνουν οι εργαζόμενοι γονείς των μαθητών, να κρατηθούν «όρθιοι» απέναντι στα μέτρα που αφορούν το μεροκάματο, το αν θα έχουν δουλειά, το αν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στον δυσβάσταχτο πλέον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, συσπειρωθείτε στους Συλλόγους Π.Ε. και στις ΕΛΜΕ δυναμώνοντας τον αγώνα για το δικαίωμα στη μόρφωση, τη δουλειά, τη ζωή! Συνεχίζουμε με μεγαλύτερη ορμή!

Στις 19 Μαΐου εκπαιδευτικοί – μαθητές – γονείς, βγαίνουμε ξανά στους δρόμους!



Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

Δελτίο τύπου για την κινητοποίηση της Τετάρτης 13 Μαΐου 2020.















Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το συλλαλητήριο που οργάνωσε ο ΣΕΠΕ και η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου στην πλατεία του ΟΤΕ με αιτήματα: 

  • την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, 
  • τη μη εφαρμογή της τροπολογίας που κάνει το μάθημα ριάλιτι, 
  • τη γενναία χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προυπολογισμό,
  • σύγχρονα, ασφαλή και υγιεινά σχολικά κτίρια και υποδομές,
  • τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που καλύπτουν όλα αυτά τα χρόνια τις πάγιες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Την κεντρική ομιλία πραγματοποίησε ο Αλέξης Ρίζος γραμματέας της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου. Ακολούθησε πορεία μέσα στην αγορά της Μύρινας με κατεύθυνση το Επαρχείο της Λήμνου. Ολιγομελής αντιπροσωπεία των σωματείων παρέδωσε στον Έπαρχο το ψήφισμα της συγκέντρωσης με τα αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων. Επίσης, ζητήθηκε να υπάρξει μέριμνα για την ασφαλή μεταφορά των εκπαιδευτικών και των μαθητών των σχολείων της Λήμνου με αύξηση των δρομολογίων. 



Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Σχετικά με την εγκύκλιο για τη «Λειτουργία Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης»

Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας, το παιδαγωγικό και επιστημονικό προσωπικό στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, προσπερνώντας την αδιαφορία του Υπουργείου και αναλογιζόμενο την ευθύνη που του αναλογεί απέναντι στις σύνθετες ανάγκες των παιδιών που χρίζουν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, πρωτοστάτησε στη στήριξη των οικογενειών και των παιδιών τους με κάθε μέσο.  

Σε συνθήκες πρωτόγνωρες, που δημιουργούσαν γενικευμένο άγχος,  οι  οικογένειες αυτές κυριολεκτικά εγκαταλείφθηκαν από το κράτος, καθώς σταμάτησε κάθε είδους επιστημονική στήριξη, αναντικατάστατη και σημαντική για την εξέλιξή τους. Σε αυτές τις συνθήκες η γέφυρα αυτή, εργαζομένων και οικογενειών, έστειλε το μήνυμα «ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ, όχι ΜΟΝΟΙ και ΣΙΩΠΗΛΟΙ», δίνοντας έναν τόνο αισιοδοξίας μέσα στην καταχνιά της οικονομίας που δεν υπολογίζει απώλειες τόσο για την κίνηση,  όσο και για την επανεκκίνησή της. 

Το Υπουργείο, με εγκύκλιο που εξέδωσε στις 6/5/2020, ζητά από τα ΚΕΣΥ την καταγραφή των επιπλέον αναγκών σε ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό για τη διενέργεια διεπιστημονικών αξιολογήσεων, με προτεραιότητα τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, αλλά και όσων έχουν αιτηθεί παράλληλης στήριξης, ώστε να διατεθούν συνάδελφοι από τα ειδικά σχολεία που είναι σε αναστολή. Ταυτόχρονα ζητά την υπόδειξη επιπλέον χώρων, κατά προτίμηση σχολείων όμορων των ΚΕΣΥ, για την αποφυγή συγχρωτισμού και τη διενέργεια αξιολογήσεων.

Μαθαίνουμε, λοιπόν, με διοικητικό τρόπο -γιατί μέσω διαγγέλματος δεν υπήρξε καμία απολύτως αναφορά-  την τελεσίδικη απόφαση του Υπουργείου να αναστείλει επ’ αόριστον τη λειτουργία των ειδικών σχολείων. Η εξέλιξη αυτή δε μας κάνει εντύπωση, αφού ο ευάλωτος αυτός τομέας, καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, βρέθηκε για άλλη μια φορά στην αθέατη πλευρά της σελήνης. 

Αποτελεί φυσικό επακόλουθο μιας πολιτικής που σχεδιάζει επί χάρτου χωρίς να εξασφαλίζει τα αναγκαία προαπαιτούμενα, όπως είναι η γενναία έκτακτη κρατική χρηματοδότηση, η μόνιμη πρόσληψη όλων των αναπληρωτών κ.τ.λ., ανοίγοντας τα σχολεία με γενικές υποδείξεις, και μετακυλίοντας την ευθύνη σε καθηγητές, μαθητές και τις οικογένειες τους. Όμως, εκπαιδευτική πολιτική,  εν μέσω πανδημίας, με γενικές υποδείξεις δεν μπορείς να κάνεις, και ειδικά στον τομέα της ειδικής εκπαίδευσης αυτό είναι απαγορευτικό. 

Δυστυχώς, με την εγκύκλιο αυτή το Υπουργείο στερεί από τις οικογένειες που έχουν παιδιά με αναπηρία την ελάχιστη και αυτονόητη «εξ αποστάσεως» στήριξη που τους προσέφερε το επιστημονικό και παιδαγωγικό προσωπικό στα αδιέξοδα και τα προβλήματα που βίωσαν λόγω του εγκλεισμού. Η αλήθεια είναι ότι η απουσία κρατικής παρέμβασης περιόρισε την προσφορά στο απολύτως ανθρώπινο, την επαφή, τη στήριξη και την αλληλεγγύη των δύο πλευρών και, ενδεχόμενα, όχι στην ουσιαστική επιστημονική στήριξη που προϋποθέτει τη δια ζώσης επαφή. Όμως ακόμα κι αυτό, στις δεδομένες συνθήκες,  είναι πολύ ουσιαστικό και αναγκαίο. Τονίζουμε δε, ότι όταν λήξει σε λίγο καιρό η σύμβαση των αναπληρωτών που εργάζονται εκεί, θα είναι πολύ μεγάλες οι ελλείψεις προσωπικού.

Από την άλλη, στον σύνθετο, απαιτητικό τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που είναι η γνωμάτευση, το Υπουργείο επιλέγει να λύσει το πρόβλημα με συνοπτικές διαδικασίες, μεταφέροντας το επιστημονικό δυναμικό από τα σχολεία στα ΚΕΣΥ.

Η μεθόδευση αυτή επιχειρεί  να αντιμετωπίσει τη λίστα των παιδιών που είναι σε αναμονή, με ημίμετρα. Μια λίστα, που φυσικά προϋπήρχε της πανδημίας, λόγω της υποστελέχωσης των ΚΕΣΥ και απλά μεγάλωσε εξαιτίας των έκτακτων μέτρων. Έχουμε σοβαρές αμφιβολίες, όμως,  εάν αυτό θα γίνει με ουσιαστικό τρόπο για τα ίδια τα παιδιά. 

Επιπλέον, ανοίγει ο δρόμος για την παγίωση αρνητικών αλλαγών στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, τη μετακίνηση του προσωπικού, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. 

Κάθε επεισόδιο αυτής της πανδημίας και όχι μόνο, φωνάζει με τον πλέον κραυγαλέο τρόπο αυτό που είναι σύγχρονο και αναγκαίο για τη στοιχειώδη ικανοποίηση των αναγκών, εν προκειμένω, των παιδιών με αναπηρία. Η διαχρονική επιλογή όλων των κυβερνήσεων μέχρι τώρα να μη διορίζουν το αναγκαίο μόνιμο επιστημονικό και παιδαγωγικό προσωπικό σε όλες τις δομές της ειδικής εκπαίδευσης  έχει σαν αποτέλεσμα κάθε άλλη πρόταση να είναι ημίμετρο, που τελικά βαίνει σε βάρος των αναγκών των ίδιων των παιδιών. 

Τώρα και όχι αύριο το Υπουργείο Παιδείας να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα και τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, να στηρίξει ουσιαστικά τον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγή. Γι’ αυτό απαιτούμε:

  • Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για να καλυφθούν τόσο οι έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν από την πανδημία, όσο και οι διαχρονικές ελλείψεις που βασανίζουν την ειδική εκπαίδευση.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων που εργάζονται στην ειδική εκπαίδευση, που η ίδια η πραγματικότητα δείχνει ότι υπολείπονται των πραγματικών αναγκών που υπάρχουν.
  • Πλήρης στελέχωση των ΚΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό ώστε να καταργηθούν οι λίστες αναμονής των παιδιών και να γίνονται οι διεπιστημονικές γνωματεύσεις με αποκλειστική ευθύνη του φορέα, σε άμεσο χρόνο από τον εντοπισμό του προβλήματος.
  • Ίδρυση και λειτουργία όλων  των ειδικών δομών (σχολεία, τμήματα ένταξης) ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
  • Λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την υγιεινή και ασφάλεια των συναδέλφων που θα ξεκινήσουν τη διαδικασία των αξιολογήσεων (ατομικά μέσα, μάσκες, γάντια, αντισηπτικά,  καθαριότητα χώρων κ.τ.λ.) με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.


Επισημαίνουμε επιπλέον ότι, με βάση την εγκύκλιο του Υπουργείου, καμία μετακίνηση συναδέλφου δεν είναι υποχρεωτική, καμία επιβολή – πίεση για υποχρεωτική δήλωση στις Περιφερειακές Διευθύνσεις δε θα γίνει αποδεκτή.