Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023

Απολογισμός Δράσης του ΔΣ της ΕΛΜΕ για το Σχολικό Έτος 2022 - 2023.

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι, 

Η δράση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου κατά τη σχολική χρονιά 2022 – 2023 αναπτύχθηκε σε μια χρονική περίοδο η οποία για άλλη μια φορά σημαδεύτηκε δυστυχώς από την περαιτέρω υποβάθμιση τόσο του βιοτικού μας επιπέδου, όσο και της εργασιακής μας καθημερινότητας, ως αποτέλεσμα των πολιτικών της Κυβέρνησης στον τομέα της Οικονομίας, που έχουν οδηγήσει στην φτωχοποίηση ολοένα και αυξανόμενα τμήματα του πληθυσμού, των εκπαιδευτικών συμπεριλαμβανομένων, αλλά και στους τομείς της Εργασίας και της Παιδείας, με την εφαρμογή μια σειράς αντεργατικών και αντιεκπαιδευτικών νόμων. Σ’ αυτό το ήδη αρκετά ζοφερό περιβάλλον έρχονται δυστυχώς να προστεθούν οι οξύτατες συνέπειες του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία, που συνεχίζεται ακόμα, αλλά και του εγκλήματος που συντελεί το κράτος του Ισραήλ στη Γάζα. Για άλλη μια φορά στην ανθρώπινη Ιστορία η καπιταλιστική κρίση και η σύγκρουση των ισχυρών στο πεδίο των οικονομικών και γεωπολιτικών συμφερόντων γεννούν ανθρωπιστικές κρίσεις με χιλιάδες νεκρούς. 

Την ίδια ώρα, η υγειονομική κρίση του Covid-19 είναι ακόμα εδώ, ενώ κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν έχει ληφθεί από την Κυβέρνηση ώστε να υποστηριχθεί δραστικά το ΕΣΥ, το ιατρικό και υγειονομικό προσωπικό, στον τιτάνιο αγώνα τους για την υγεία και τις ζωές μας. Αντιθέτως, η υποβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας συνεχίζεται σε όλη τη χώρα και κυρίως στην επαρχία, όπως καλά γνωρίζουμε όλοι οι νησιώτες, με αποτέλεσμα την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της υγείας προς όφελος των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων. Τέλος, η χρονιά αναμφίβολα στιγματίστηκε από το πολύνεκρο έγκλημα των Τεμπών αλλά και από τις αλλεπάλληλες φυσικές καταστροφές (πλημμύρες στη Θεσσαλία, πυρκαγιές σε Εύβοια, Έβρο και αλλού) που αποκάλυψαν για άλλη μια φορά την τραγική και εγκληματική ανεπάρκεια και αναποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού που κοστίζει ανθρώπινες ζωές.         

Μέσα σ’ αυτές τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, το Σωματείο μας, η ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου, έδωσε και συνεχίζει να δίνει μάχες σε όλα τα μέτωπα και με κάθε πρόσφορο μέσο. Διεκδικήσαμε τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την ασφαλή λειτουργία  των σχολείων: απαιτήσαμε δραστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, αύξηση των αιθουσών διδασκαλίας, του εκπαιδευτικού προσωπικού και του προσωπικού καθαριότητας, με μόνιμους διορισμούς, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και η διασπορά τόσο του κορονοϊού, όσο και άλλων λοιμώξεων και ιώσεων. Στις διεκδικήσεις μας συμπορευτήκαμε με τους συναδέλφους μας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με γονείς, μαθητές, φοιτητές, αλλά και άλλους εργαζόμενους. Για να εξασφαλίσουμε τη συστράτευση των γονέων στους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας, φροντίσαμε να τους ενημερώνουμε με κάθε δυνατό τρόπο για όλα τα σημαντικά ζητήματα, τόσο σε ό, τι αφορά στην εκπαίδευση, όσο και σχετικά με την πανδημία. 

Συμμετείχαμε σε  όλες τις απεργιακές μάχες που αποφάσισαν η ΟΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ, οργανώνοντας απεργιακές κινητοποιήσεις με συγκεντρώσεις και πορείες μέσα στη Μύρινα, σε συντονισμό με τους συναδέλφους της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με συμμετοχή γονέων, μαθητών και φοιτητών. Πήραμε θέση τόσο για τα γενικά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος συνολικά, όσο και για επιμέρους ζητήματα, ή ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος. Εκδώσαμε δεκάδες ανακοινώσεις, ψηφίσματα και καταγγελίες, που κοινοποιήθηκαν ηλεκτρονικά στο Υπουργείο Παιδείας, τη Διεύθυνση Δ/βθμιας Λέσβου, σε σχολεία, συναδέλφους, ΜΜΕ και κάθε ενδιαφερόμενο, και μέσα από την παρουσία της στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. 

Δώσαμε και συνεχίζουμε να δίνουμε μεγάλη μάχη ενάντια στην «αξιολόγηση»-κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, που απειλεί να επιφέρει περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας, όπως η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι έχει συμβεί οπουδήποτε κι αν αυτή έχει εφαρμοστεί. Η ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου είναι σταθερά μία από τις ΕΛΜΕ που πρωτοστατούν στον συντονισμό για την άσκηση πίεσης προς την ΟΛΜΕ στην κατεύθυνση της υιοθέτησης μιας αγωνιστικής στάσης που να παρέχει κάλυψη στους συναδέλφους στον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική «αξιολόγηση» και συνολικά στην επίθεση της κυβέρνησης στον κόσμο της εκπαίδευσης. Δυστυχώς, οι διαμορφωμένοι συσχετισμοί δυνάμεων στην Ομοσπονδία και η σθεναρή αντίσταση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ/ΣΥΝΕΚ/ΠΕΚ) στην επαναπροκήρυξη της Απεργίας – Αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης στερούν μέχρι στιγμής από τον κλάδο μας αυτό το ισχυρό «όπλο». 

Ωστόσο, ο αγώνας μας ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης όχι μόνο δεν περιορίστηκε, αλλά συνεχίστηκε με ακόμα περισσότερη ένταση και αποφασιστικότητα, αφού δεν πρόκειται για μια μόνο μάχη, άλλα για ένα διαρκή «πόλεμο». Έτσι, συμμετείχαμε στην προσπάθεια συλλογής υπογραφών συναδέλφων ενάντια στην ατομική αξιολόγηση. Καλέσαμε σε στάσεις εργασίας από τις ειδικές συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για τον συλλογικό προγραμματισμό και την εσωτερική αξιολόγηση. Επιχειρήσαμε να μπλοκάρουμε τις διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης νεοδιόριστων συναδέλφων μας, θέτοντας προ των ευθυνών τούς τους συμβούλους που επιχείρησαν να εφαρμόσουν την αξιολόγηση ερχόμενοι κατ’ αυτόν τον τρόπο σε ευθεία αντιπαράθεση με τις αποφάσεις του κλάδου. Ακόμα και όταν αυτό το «μπλοκάρισμα» δεν κατέστη δυνατό, αναδείχθηκε ωστόσο σε όλο της το μεγαλείο η γελοιότητα της διαδικασίας, αλλά και η απονομιμοποίησή της στα μάτια της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που έβλεπαν συμβούλους να μπαίνουν στα Σχολεία αχάραγα «σαν τους κλέφτες», χωρίς να έχει ενημερωθεί ο Σύλλογος των Διδασκόντων, αποδεικνύοντας έτσι περίτρανα ότι η «αξιολόγηση» εν κρυπτώ, η εκβιαστική «αξιολόγηση» που θέτει εργαζόμενους σε ομηρία, η «αξιολόγηση» κόντρα στη βούληση και στις θέσεις ενός ολόκληρου κλάδου δεν μπορεί παρά να είναι μια «αξιολόγηση» που ντρέπεται για τον εαυτό της, μια «αξιολόγηση» που έχει ήδη αποτύχει στα μάτια και στη συνείδηση όσων πραγματικά αγωνιούν και ενδιαφέρονται για την δημόσια εκπαίδευση. Διοργανώσαμε από κοινού με τον ΣΕΠΕ Λήμνου κοινές συσκέψεις νεοδιόριστων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας για την ενημέρωση και την οργάνωση της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση. Διανείμαμε ενημερωτικό σημείωμα με ερωτήσεις και απαντήσεις για όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι συνάδελφοι στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση. Καλέσαμε τους συναδέλφους να κάνουν χρήση των κειμένων-προτάσεων της ΕΛΜΕ και προσφάτως των ενιαίων κειμένων που αποφάσισε η τελευταία Γενική Συνέλευση των Προέδρων, ώστε να αποτυπώνουν σε κάθε περίπτωση τις θέσεις του κλάδου ακυρώνοντας στην πράξη τη διαδικασία. Παρακολουθούμε αδιαλείπτως τις εξελίξεις και συμβάλλουμε όσο μπορούμε στη διαμόρφωσή τους, ενώ ενημερώνουμε διαρκώς τους συναδέλφους για όλες τις μορφές πάλης που έχουμε στη διάθεσή μας.  

Απαιτήσαμε την άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων συναδέλφων μας που έχουν συμπληρώσει τη διετία, και την άρση της ομηρίας τους και της χρησιμοποίησής τους ως μοχλό πίεσης για την εφαρμογή της αξιολόγησης. Οι μόνιμοι διορισμοί των συναδέλφων μας στη Γενική και Ειδική Εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια προέκυψαν ως αποτέλεσμα των πολύχρονων αγώνων του κλάδου, κι όχι ως παραχώρηση των κυβερνήσεων, που αποδεδειγμένα επιχειρούν να καθιερώσουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας χωρίς δικαιώματα. Το Σωματείο μας στάθηκε αρωγός στα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι, διεκδικώντας την κατάργηση της υποχρέωσης διετούς παραμονής τους στη θέση διορισμού τους, αλλά και την ίση μεταχείρισή τους αναφορικά με το δικαίωμα στην άδεια ανατροφής τέκνων.

Συνεχίσαμε και την περασμένη χρονιά σταθερά να προτάσσουμε το αίτημα για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, των χιλιάδων συναδέλφων μας που, ενώ επί χρόνια καλύπτουν πάγιες ανάγκες των σχολείων, εξακολουθούν να υφίστανται την ταλαιπωρία και την εκμετάλλευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και την ανισότητα στους όρους εργασίας. Ταυτόχρονα, απαιτήσαμε συνολικά την εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών συναδέλφων με αυτά των μονίμων και κάναμε συγκεκριμένη αναφορά στο δικαίωμα 9μηνης άδειας ανατροφής. Αιτηθήκαμε την επιδότηση στέγασης και σίτισης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη Λήμνο με παράστασή μας σε Δημοτικό Συμβούλιο, αίτημα που απορρίφθηκε από την δημοτική αρχή. Τέλος, καλέσαμε τη ΔΙΔΕ Λέσβου και το ΥΠΑΙΘ να δώσουν τη δυνατότητα στους συναδέλφους αναπληρωτές που προέρχονται από περιοχές που επλήγησαν από τις φοβερές φυσικές καταστροφές να κάνουν άμεσα ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας και, να ξεκινήσει άμεσα η μισθοδοσία τους, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στα μεγάλα έξοδα μετεγκατάστασης στους τόπους της πρόσληψής τους.

Εκφράσαμε με κάθε ευκαιρία και κάθε πρόσφορο μέσο την ανάγκη κάλυψης των πολυάριθμων εκπαιδευτικών κενών, αλλά και την αντίθεσή μας στην τράπεζα θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την εξίσωση των Πανεπιστημιακών πτυχίων με αυτά των κολεγίων, και συνολικά στις αντιδραστικές πολιτικές που καθιστούν την προσπάθειά των μαθητών μας για μόρφωση, αλλά και τη σχολική τους ζωή γενικότερα, πιο ψυχοφθόρα, εξοντωτική, απωθητική και δυσβάσταχτα δαπανηρή. Δεν σταματήσαμε να διεκδικούμε ουσιαστικές αυξήσεις των αποδοχών μας, επιστροφή 13ου και 14ου μισθού, αλλά και των κλεμμένων ΜΚ, μείωση των ορίων συνταξιοδότησης, αιτήματα που βρίσκονται στην προμετωπίδα των διεκδικήσεων μας.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, δεν έλειψαν οι συνεργασίες και με άλλα σωματεία, όπως ήταν η συμμετοχή μας στην πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ όλης της χώρας στις 19/11/22. Επίσης, σε συνεργασία με το Νομαρχιακό Τμήμα Λήμνου της ΑΔΕΔΥ και με άλλα σωματεία της Λήμνου, δώσαμε αδιάκοπο αγώνα ενάντια στην διαρκή υποβάθμιση του Νοσοκομείου Λήμνου, διεκδικώντας την στελέχωσή του με όλο το απαιτούμενο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, και τον εξοπλισμό του με όλα τα απαραίτητα εργαλεία και μέσα, ώστε να είναι σε θέση να παράσχει τις υπηρεσίες υγείας που έχουν ανάγκη οι κάτοικοι και να μην μετατρέπονται ακόμα και απλά περιστατικά σε ζητήματα «ζωής και θανάτου» που αντιμετωπίζονται μόνο με αεροδιακομιδή σε άλλες πόλεις. Στο πλαίσιο αυτού του αγώνα για την Υγεία συμμετείχαμε στη διοργάνωση πέντε  κινητοποιήσεων στο Νοσοκομείο Λήμνου μέσα σε έναν χρόνο, με αποκορύφωμα την Παναιγαιακή Κινητοποίηση για την Υγεία στις 6/11 στην Αθήνα. Τέλος, εκφράσαμε με ψηφίσματα και ανακοινώσεις τη συμπαράστασή μας τόσο σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς, αλλά και άλλους εργαζομένους που διώκονταν, ιδίως για τη συνδικαλιστική τους δράση, όσο και στους δίκαιους αγώνες εργαζομένων σε διάφορους τομείς, όπως αυτών των υγειονομικών υπαλλήλων.

Σε ό, τι αφορά ζητήματα περισσότερο τοπικού ενδιαφέροντος, η δράση του Σωματείου μας υπήρξε ιδιαίτερα έντονη. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής: Απαιτήσαμε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου να μεριμνά για τη διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών που αφορούν τους εκπαιδευτικούς, με διαφάνεια, μεθοδικότητα, τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και πλήρη ενημέρωση των ενδιαφερομένων, ώστε: 1) να καλύπτονται στο σύνολό τους οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς, 2) να καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας, και 3) να εξασφαλίζεται η αίσθηση της ισότιμης μεταχείρισης μεταξύ συναδέλφων και να αποφεύγονται οι αδικίες. Αντικρούσαμε αυταρχικές και αντισυναδελφικές συμπεριφορές όπου και όποτε αυτές παρουσιάστηκαν, υπερασπιζόμενοι τα δικαιώματα των συναδέλφων. Καταγγείλαμε τόσο το Υπουργείο όσο και τη Διεύθυνση Β’θμιας για την μη κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών με όλες τις συνεπακόλουθες συνέπειες, τις συγχωνεύσεις τμημάτων, αλλά και την αλλαγή διαθέσεων και αναθέσεων μαθημάτων συναδέλφων, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους και παρά τη θέλησή τους! Απαιτήσαμε τη λύση των οξυμένων προβλημάτων στη σχολική στέγη στην περιοχή μας (επισκευή του ιστορικού κτιρίου του Γυμνασίου Μύρινας, αποσυμφόρηση του συγκροτήματος ΓΕΛ/ΕΠΑΛ/Εσπερινού/ΙΕΚ Μύρινας με ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου), εκφράζοντας τις θέσεις μας με κάθε πρόσφορο μέσο. Πιέσαμε τη Δ/νση Β/θμιας και πετύχαμε να αναγνωρίζει, ως οφείλει, την προϋπηρεσία σε ΣΔΕ ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία που προσμετράται στον υπολογισμό του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Καλέσαμε το Υπουργείο να ρυθμίσει το ζήτημα του διπλασιασμού των μορίων και για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε Δημόσια ΙΕΚ της παραμεθορίου.

Μετά από συνεννόηση με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, εξασφαλίσαμε την παροχή εκπτωτικών ακτοπλοϊκών εισιτήριων (-50%) για όλα τα μέλη του σωματείου μας και για τα μεταφορικά τους μέσα. Εξασφαλίσαμε τη σίτιση από τη Λέσχη Αξιωματικών Μύρινας και των μόνιμων εκπαιδευτικών, πέραν των αναπληρωτών που έτσι κι αλλιώς το δικαιούνται, αλλά και τη δυνατότητα πρόσβασης και αγορών από το στρατιωτικό πρατήριο. Φροντίσαμε για τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μελών μας, διοργανώνοντας με μεγάλη επιτυχία πάρτι γνωριμίας παλιών και νέων συναδέλφων στην αρχή της φετινής χρονιάς. Εξασφαλίσαμε έκπτωση για τα μέλη μας σε πολιτιστικές εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Για την οικονομική ενίσχυση του Σωματείου μας κυκλοφορήσαμε σημειωματάρια της ΕΛΜΕ με συμβολικό αντίτιμο. 

Τέλος, δεν μείναμε αμέτοχοι στις περιπτώσεις που ως άνθρωποι αλλά και ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να πάρουμε θέση στηρίζοντας τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. Αυτό πράξαμε κάθε φορά που συνάνθρωποί μας βρέθηκαν στο έλεος φυσικών καταστροφών (σεισμοπαθείς σε Τουρκία – Συρία, πυρόπληκτοι Έβρου/Εύβοιας, πλημμυροπαθείς Θεσσαλίας) συγκεντρώνοντας κάθε δυνατή βοήθεια, αυτό πράξαμε και μπροστά στο έγκλημα που συντελείται στη Γάζα εκφράζοντας την σταθερή και αταλάντευτη αλληλεγγύη μας στον πολύχρονο αγώνα του Παλαιστινιακού λαού και καταδικάζοντας την συνεχιζόμενη, βάρβαρη και δολοφονική Ισραηλινή κατοχή που ισοπεδώνει οικισμούς και δολοφονεί αμάχους και γυναικόπαιδα. 

 Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως τα όποια δικαιώματα απολαμβάνουμε σήμερα, τα οφείλουμε στους αγώνες των προηγούμενων από μας, ενώ έχουμε χρέος και ευθύνη να τα διαφυλάξουμε και να τα προσαυξήσουμε για μας και για τους μελλοντικούς συναδέλφους. Είναι λοιπόν ξεκάθαρο πως όλοι αυτοί οι αγώνες πρέπει να συνεχιστούν, με ακόμη μεγαλύτερη μαζικότητα, με καλύτερη οργάνωση, με βαθύτερο περιεχόμενο. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη και επιτυχία αυτών των αγώνων είναι η συσπείρωση όλων των συναδέλφων στο σωματείο μας, στην ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου. 

Αναμφίβολα, η παρουσία και η δράση του απερχόμενου ΔΣ είχε αδυναμίες, κενά και παραλείψεις. Ακριβώς γι' αυτό τον λόγο ζητάμε την ενεργή συμμετοχή όλων των συναδέλφων, για τη στήριξη του σωματείου και των πρωτοβουλιών του, για την καλύτερη οργάνωση της δράσης του. Σ’ αυτή την προσπάθεια έχουν θέση και ρόλο όλες οι συναδέλφισσες και όλοι οι συνάδελφοι, αφού η πραγματική δύναμη του σωματείου δεν είναι άλλη από τα δραστήρια και ενεργά μέλη του. Οι προτάσεις τους και η συμμετοχή τους είναι που εξασφαλίζουν τη ζωντάνια, τη φρεσκάδα, αλλά και την αποτελεσματικότητα των αγώνων. Σας καλούµε λοιπόν να συνεχίσετε να αγκαλιάζετε την προσπάθεια που γίνεται για να έχουμε ένα σωματείο που διεκδικεί την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών µας, που δεν κάνει ούτε βήµα πίσω από το αίτηµα για ανάκτηση των απωλειών των τελευταίων ετών, που δε διστάζει να συγκρουστεί µε τη διοίκηση για να υπερασπιστεί το δίκιο του συνόλου των συναδέλφων. 

Με αγωνιστικούς χαιρετισµούς για την επόµενη συνδικαλιστική χρονιά, συσπειρωµένοι στον Σύλλογό µας, στο Σωµατείο µας, µε πίστη κι αισιοδοξία, προχωράµε µπροστά!

Για το απερχόμενο ΔΣ της ΕΛΜΕ






Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - Αναβολή εκλογών για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. και εποπτικού συμβούλιου.

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι οι εκλογές για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. και εποπτικού συμβούλιου της Τετάρτης 22 Νοεμβρίου αναβάλλονται λόγω αποχής των δικηγόρων - μελών των δικηγορικών συλλόγων από τα καθήκοντά τους, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το υπό ψήφιση φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο είναι καθαρά φοροεισπρακτικό, κατάφωρα άδικο και πλήττει βάναυσα όλους τους αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες. Η εκλογοαπολογιστική συνέλευση θα γίνει κανονικά αύριο Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023 στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας. 

Για τη νέα ημέρα και ώρα διεξαγωγής της εκλογής νέου Δ.Σ. και εποπτικού συμβούλιου θα σας ενημερώσουμε σε επόμενο χρόνο. 




Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023

ΚΑΛΕΣΜΑ στον αγωνιστικό εορτασμό της επετείου για τα 50 χρόνια από τον ηρωικό ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 του ΝΟΕΜΒΡΗ στις 6 μ.μ. στο ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΜΥΡΙΝΑΣ.

"Έξω οι ΗΠΑ - Έξω το ΝΑΤΟ", "Ψωμί – Παιδεία - ελευθερία"

   50 χρόνια μετά, τα συνθήματα του ξεσηκωμού του Πολυτεχνείου και της αντιδικτατορικής πάλης παραμένουν ζωντανά και επίκαιρα, γιατί παραμένει επίκαιρος ο αγώνας ενάντια στους επικίνδυνους πολεμικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ, ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που συνθλίβει τα δικαιώματα και τις ζωές του λαού και της νέας γενιάς. Μας δείχνουν τον δρόμο για ακόμα πιο αποφασιστικούς, μαζικούς και ανυποχώρητους αγώνες, για τους δικούς μας Νοέμβρηδες!

  Ο φετινός εορτασμός του ξεσηκωμού του Πολυτεχνείου πραγματοποιείται τη στιγμή που η Παλαιστίνη "φλέγεται" και όλη η περιοχή μας απειλείται από μια γενικότερη πολεμική ανάφλεξη!

  Το κράτος - δολοφόνος Ισραήλ, με τη στήριξη των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), δολοφονεί παιδιά και αμάχους, επεκτείνει την πολύχρονη κατοχή των παλαιστινιακών εδαφών, συνεχίζει να φυλακίζει και να εκτοπίζει τον Παλαιστινιακό λαό.

  Στο έγκλημα αυτό συνένοχη είναι η ελληνική κυβέρνηση, που προκλητικά βαφτίζει τη γενοκτονία στη Γάζα "αυτοάμυνα" του Ισραήλ, φτάνοντας στο σημείο να μη στηρίξει ψήφισμα στον ΟΗΕ για ανθρωπιστική εκεχειρία!

Ενώνουμε τη φωνή μας με τους λαούς όλου του κόσμου, εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον Παλαιστινιακό λαό. Υποστηρίζουμε το δικαίωμά του για Παλαιστίνη ελεύθερη και ανεξάρτητη! 

  Ο Νοέμβρης δείχνει πως στα "σκοτάδια" αυτού του βάρβαρου συστήματος υπάρχει το "φως" που θα τα συντρίψει!

  Τον Νοέμβρη του 1973 "μίλησε ο λαός"! Ο λαός και η νεολαία έγιναν πρωταγωνιστές των εξελίξεων και έδειξαν τη δύναμή τους κόντρα σε έναν ισχυρό αντίπαλο, τη χούντα των συνταγματαρχών, στις διεθνείς και εγχώριες συμμαχίες της, στο ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ. 

Τιμάμε όλους όσοι αγωνίστηκαν, φυλακίστηκαν, εξορίστηκαν, βασανίστηκαν, δολοφονήθηκαν από τη χούντα!

  Με όπλο την πείρα των αγώνων του χτες, προετοιμάζουμε τις νέες νικηφόρες αναμετρήσεις με τη δικτατορία του κεφαλαίου!

  Για να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο το ρεύμα αμφισβήτησης της κυρίαρχης πολιτικής, για να δυναμώσει ο αγώνας για τις σύγχρονες ανάγκες του λαού και της νέας γενιάς, για δωρεάν, σύγχρονες σπουδές, για δουλειά με δικαιώματα, για τη ζωή που μας αξίζει, για την κοινωνία της πραγματικής ελευθερίας.

Αυτός είναι ο δρόμος και σήμερα: Να δυναμώσουμε παντού την οργάνωση, τη συλλογική διεκδίκηση, την αλληλεγγύη!

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΛΗΜΝΟΥ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΛΗΜΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΛΕΣΒΙΑΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΛΗΜΝΟΥ - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΛΗΜΝΟΥ - ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΗΜΝΟΥ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΤΑ ΛΗΜΝΟΥ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΗΜΝΟΥ - ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΗΜΝΟΥ - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΛΗΜΝΟΥ

Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2023

Εκλογές για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. και εποπτικού συμβουλίου.

Ενημερώνουμε τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους ότι οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ θα διεξαχθούν την Τετάρτη  22/11/2023 ως εξής:

από τις 13:00 έως τις 15:00 στο ΓΕΛ/ΕΠΑΛ Μούδρου 

και

από τις 15:30 έως τις 19:00 στο ΓΕΛ/ΕΠΑΛ Μύρινας

Θα προηγηθεί η Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση την Τρίτη 21/11/2022 στις 17:30 στο ΓΕΛ/ΕΠΑΛ Μύρινας. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν τις υποψηφιότητές τους μέχρι την  Τετάρτη 15 Νοεμβρίου στις 15:00. 

Καλούμε τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους - σ’ αυτήν την από κάθε άποψη δύσκολη συγκυρία- να συσπειρωθούν ακόμα περισσότερο στο Σωματείο, ώστε να οργανώσουμε τον αγώνα μας για το Σχολείο που δικαιούμαστε εμείς και τα παιδιά μας, αλλά και για την υπεράσπιση της προσωπικής και επαγγελματικής μας αξιοπρέπειας. 




Πρόσκληση σε σύσκεψη - συζήτηση για την ενημέρωση και την οργάνωση της μάχης ενάντια στην ατομική αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών. - Πέμπτη 9 Νοεμβρίου στις 17:30 στο 2ο Δημοτικό.




Τα Δ.Σ. του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου προσκαλεί τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς/ΕΕΠ/ΕΒΠ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σύσκεψη- συζήτηση  την Πέμπτη 9/11/2023 στις 17:30 στο 2ο Δημοτικό σχολείο Μύρινας με σκοπό την ενημέρωση για το ζήτημα της ατομικής αξιολόγησης και τη διαμόρφωση ενιαίας στάσης των εκπαιδευτικών για το θέμα. 




Ψήφισμα - Ανιστόρητες και επικίνδυνες οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας κ. Πιερρακάκη.

Ο υπουργός Παιδείας, κ. Πιερρακάκης, μετά τη συνάντησή του με το προεδρείο του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδας, προχώρησε σε μια απίστευτη δήλωση, με αφορμή τη μεγαλειώδη κινητοποίηση μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών στο κέντρο της Αθήνας και σε άλλες πόλεις στις 6/11. Ταύτισε τον αγώνα υπέρ του Παλαιστινιακού λαού που δολοφονείται από το κράτος – δολοφόνο του Ισραήλ, την ΟΛΜΕ και χιλιάδες εκπαιδευτικούς με τον «αντισημιτισμό». Μίλησε για τυφλό φανατισμό και ποδηγέτηση της ελεύθερης σκέψης των μαθητών. Ντράπηκε και ντροπή!

Έφτασε μάλιστα στο σημείο να δηλώνει ότι ο ρόλος του σχολείου … «δεν είναι να διακρίνει τα θύματα της τρομοκρατίας ή ενός πολέμου σε αθώους ή ένοχους»!!! Πραγματικά απαράδεκτες και ανιστόρητες απόψεις που ανοίγουν επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την ιστορική αλήθεια που έχουμε χρέος να διδάσκουμε στους μαθητές μας. 

Είναι κατανοητή η δύσκολη θέση της κυβέρνησης και του ιδίου, να πείσουν τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους αλλά και τη νεολαία για την απαράδεκτη στάση που κρατάει η κυβέρνηση απέναντι στη γενοκτονία που διεξάγεται στη Λωρίδα της Γάζας, στο διαχρονικό έγκλημα της παράνομης κατοχής των παλαιστινιακών εδαφών, της διαρκούς εξόντωσης αμάχων και παιδιών. Δυσκολεύονται να πείσουν για τις τεράστιες ευθύνες της εμπλοκής της χώρας μας στον πόλεμο, στη μετατροπή της Ελλάδας σε ορμητήριο πολέμου, στην απαράδεκτη στάση της κυβέρνησης στο ψήφισμα του ΟΗΕ για κατάπαυση του πυρός. Είναι σε δύσκολη θέση γιατί υπάρχει ομόθυμη στήριξη του ελληνικού λαού στον παλαιστινιακό αλλά και τον ισραηλινό λαό, που πληρώνει και αυτός βαρύ τίμημα, στην απαίτηση να μπει ένα τέλος στη σφαγή με την ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματος για τη δημιουργία κράτους στη βάση των αποφάσεων του ΟΗΕ.

Όμως ο Υπουργός Παιδείας ξεπέρασε κάθε όριο! 

Με τις δηλώσεις του προσβάλλει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς και μαθητές, που με τον πολύμορφο αγώνα τους μαζί με τον ελληνικό λαό, εδώ και μέρες, εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στον παλαιστινιακό λαό. Προσβάλλει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που εδώ και χρόνια δίνουμε μάχη μέσα στις τάξεις, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, για να αποτρέψουμε ρατσιστικές συμπεριφορές και να διαπαιδαγωγήσουμε τους μαθητές μας να απομονώνουν ιδεολογίες φυλετικού μίσους. 

Όλη την προηγούμενη δεκαετία, συνάδελφοι στοχοποιήθηκαν, δέχθηκαν επιθέσεις, αλλά πάντα έμπαιναν μπροστά προκειμένου το σχολείο να είναι ανοιχτό σε κάθε μαθητή, ανεξάρτητα από το φύλο, την καταγωγή ή το θρήσκευμα. Έμπαιναν απέναντι στο δηλητήριο του φασισμού και του ναζισμού. Προσβάλλει τους μαθητές, οι οποίοι δεν ποδηγετούνται, έχουν σκέψη, βούληση και δικαίωμα να εκφράζουν την αλληλεγγύη τους με όποια μορφή πάλης αυτοί επιλέγουν. 

Αλήθεια, η επίκληση του Υπουργού σε ένα σχολείο που δεν ξεχωρίζει τους μαθητές με βάση την καταγωγή και το θρήσκευμα, πόσο υποκριτικη είναι, όταν αφήνει χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες χωρίς την κατάλληλη στήριξη, στοιβάζοντάς τους μέσα σε τμήματα χωρίς καμία προετοιμασία και γνώση της ελληνικής γλώσσας, αποκλείοντάς τους συνειδητά από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο Υπουργός Παιδείας για το μόνο που ενδιαφέρεται είναι να στηρίξει την απαράδεκτη στάση της ελληνικής κυβέρνησης που στηρίζει τη σφαγή στην Παλαιστίνη. Η δική μας έγνοια είναι οι χιλιάδες μαθητές μας που μας κοιτούν κάθε ώρα, κάθε λεπτό στα μάτια και ζητάνε απαντήσεις στα μεγάλα “γιατί”. 

Γιατί το 2023 βομβαρδίζονται νοσοκομεία, σχολεία, ασθενοφόρα, εκκλησίες; Γιατί έχουν πεθάνει πάνω από 4.000 παιδιά; Γιατί εδώ και δεκαετίες χιλιάδες παιδιά στη Λωρίδα της Γάζας αποκλείονται από το σχολείο, φυλακίζονται, βασανίζονται;

Αυτές τις απαντήσεις προσπαθούμε να τις δίνουμε κάθε μέρα στη σχολική τάξη, στον δρόμο, στην κινητοποίηση, εκεί που ζουν και αναπνέουν οι μαθητές μας. Αυτή η σχέση εμπιστοσύνης έχει χτιστεί στην ελληνική κοινωνία εδώ και δεκαετίες, σε πολύ δυσκολότερες συνθήκες από τις σημερινές και δεν μπορεί να την διαταράξει κανένας περαστικός από το υπουργείο Παιδείας.

  • Απαιτούμε εδώ και τώρα, ο Υπουργός να αποσύρει τις απαράδεκτες δηλώσεις που προσβάλλουν όλο τον κλάδο.
  • Άμεσα το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ, προκειμένου να υπερασπίσει την τιμή και την υπόληψη των χιλιάδων εκπαιδευτικών και να τους προστατεύσει από κάθε στοχοποίηση να προχωρήσει σε κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς προς τον Υπουργό Παιδείας για τις άθλιες, απαράδεκτες και συκοφαντικές δηλώσεις του.
  • Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ, ΔΟΕ, οι ΣΕΠΕ, η ΟΙΕΛΕ να προσυπογράψουν την μηνυτήρια αναφορά. Να υπάρξει ένα κύμα καταδίκης της στάσης του Υπουργού Παιδείας.

Με την Παλαιστίνη ως λευτεριά! Αυτή είναι της ιστορίας η σωστή πλευρά!





Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2023

Ψήφισμα συμπαράστασης σε συναδέλφους για την υπόθεση του "Μουσείου Πειραμάτων".

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου εκφράζει τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη της στους εργαζόμενους Ελπίδα Νασιοπούλου, Γιάννη Κοτζαμπάση και Διονυσία Θεοφυλάκτου, εξαίρετους καθηγητές και μέλη του Δ.Σ. του ιστορικού σωματείου «Σύλλογος Εργαζομένων Ιδιωτικής Εκπαίδευσης Νομού Αττικής “ο Βύρων”, οι οποίοι βρέθηκαν κατηγορούμενοι από την εργοδότρια του “Μουσείου Πειραμάτων” και δικάζονται ωσάν κοινοί εγκληματίες την 16/11/2023 στο Ι΄ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, με ανυπόστατες κατηγορίες, με επίκληση ανυπόστατων και ψευδών γεγονότων. Κι όλα τούτα γιατί το σωματείο και η διοίκησή του, διαμαρτυρήθηκαν για την άδικη απόλυση της Διονυσίας Θεοφυλάκτου, που ήλθε ως απάντηση της εργοδότριας στην άρνηση της εργαζόμενης να συμφωνήσει σε αύξηση των ωρών εργασίας της στο Μουσείο Πειραμάτων, λόγω άλλων επαγγελματικών υποχρεώσεών της. Όλα τούτα διότι, αφού από θέση ισχύος που εξ ορισμού έχει ο κάθε εργοδότης, αρνήθηκαν οποιοδήποτε διάλογο για την ανάκληση της απόλυσης, αφού σε επανειλημμένες προσπάθειες του σωματείου να συναντηθεί με την εργοδότρια συνάντησαν την άρνησή της, προέβησαν σε νόμιμη και εντός των πλαισίων της συνδικαλιστικής δραστηριότητας διαμαρτυρία. Διαμαρτυρία με ανακοινώσεις και παραστάσεις, η οποία περιελάμβανε τα προβλήματα του κλάδου εν γένει, που –κακά τα ψέματα- είναι παλαιόθεν γνωστά στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ». Συνδικαλιστική διαμαρτυρία, η οποία έλαβε χώρα, παρουσία του Δημάρχου Καισαριανής και δίπλα ακριβώς σε Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ουδεμία αξιόποινη πράξη διεπίστωσε, ουδεμία παρέμβαση έκανε. Συνδικαλιστική διαμαρτυρία, όπου η διατύπωση των παγίων προβλημάτων του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης μετονομάστηκε από την εργοδότρια ως συκοφαντική δυσφήμιση, απειλή, κλπ. Διαμαρτυρία ένεκα της οποίας, κατηγορούνται για δήθεν φθορές της ιδιοκτησίας της εργοδότριας, που διαπιστώθηκαν ένα χρόνο αργότερα!

Με τέτοιες πρακτικές επιχειρείται η επιβολή σιωπής στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αφού όποιος αναδεικνύει τα προβλήματα του κλάδου δυσφημεί. Όποιος διαμαρτύρεται ή διεκδικεί κινδυνεύει να βρεθεί κατηγορούμενος με το μισό ποινικό κώδικα.

Συνάδελφοι στο πρόσωπο των τριών εργαζομένων, όπως και άλλων στο παρελθόν, κατηγορούμαστε όλοι. Η δίωξή τους είναι και δίωξη σε βάρος μας. Αν δεν στηλιτεύσουμε την πρακτική αυτή, δεν θα αργήσει να επαναληφθεί.

Γι’ αυτό, καλούμε όλους τους εργαζόμενους σε συμπαράσταση και αλληλεγγύη στους κατηγορούμενους συνδικαλιστές. Γι΄ αυτό καλούμε τους Δικαστές να δουν την πραγματική αλήθεια και την ουσία της υπόθεσης και να μην επιστρέψουν τη φίμωση των εργαζομένων με αθέμιτες μεθόδους και ανυπόστατες κατηγορίες.




Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2023

Κοινό ενημερωτικό σημείωμα με τη μορφή ερωταπαντήσεων της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου για την απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση που έχουν προκηρύξει η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ.

Ανακοινώθηκε η νέα εγκύκλιος για την ατομική αξιολόγηση του έτους 2023. Οι νεοδιόριστες/οι και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί όλων των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ της χώρας, θα αρχίσουν να λαμβάνουν προσωπικά email από τις δ/νσεις εκπαίδευσης. Πιθανόν τις επόμενες μέρες να βρεθούν αντιμέτωπες/οι με τους αξιολογητές τους. Θα κληθούν σε συνάντηση με τον αξιολογητή για να καθοριστεί το πλαίσιο της αξιολόγησης (καθήκον σε εξωδιδακτικό χρόνο) και να καθοριστούν οι δυο διδακτικές ώρες που ο/η αξιολογητής/τρια θα μπει για να παρακολουθήσει το μάθημα τους.

Ήδη την περσινή χρονιά δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα αρνήθηκαν να συναινέσουν κι υπέγραψαν μαζικά Απεργία/Αποχή και μπλόκαραν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας.

Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι και αμέσως μετά όλοι οι υπόλοιποι. Γι’ αυτό το ζήτημα δεν είναι ατομικό. Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ εκπαιδευτικών και σχολείων δε θα περάσει!

Θα μας βρουν απέναντι συλλογικά, μαζικά, μαχητικά! Θα ακυρώσουμε και θα μπλοκάρουμε την αξιολόγηση, όπως χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες σε όλη την χώρα μέχρι τώρα! Κανένας και καμία μόνος/-η!

Καλούμε κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να συμμετέχει στην Απεργία/Αποχή από την ατομική αξιολόγηση και στις στάσεις εργασίας, όχι από αλληλεγγύη στους νεοδιόριστους, αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στον αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης που επιδιώκει διαχρονικά την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την προώθηση της αυτόνομης σχολικής μονάδας που θα λειτουργεί με όρους αγοράς. 


Ερωτήσεις και απαντήσεις

Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνω;

Να δηλώσω άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχω ήδη κάνει) υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΟΛΜΕ/ΔΟΕ που έχει αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μου και να την πρωτοκολλήσω.


Τα στελέχη του ΥΠΑΙΘ δηλώνουν ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα η άρνηση της αξιολόγησης που επισύρει πειθαρχικές διώξεις και κρατήσεις μισθού. Ισχύει; Επίσης, μήπως κινδυνεύω να στοχοποιηθώ;

Σε καμία περίπτωση. Από την πρώτη στιγμή του αγώνα μας, το Υπουργείο κατέφυγε σε απειλές, εκβιασμούς και ποικίλους εκφοβισμούς. Μια μεγάλη μερίδα συμβούλων αλλά και κάποιοι διευθυντές σχολικών μονάδων αναπαρήγαγαν αυτό το κρεσέντο εκφοβισμού. Ότι οι αναπληρωτές κινδυνεύουν να απολυθούν, να μην επαναπροσληφθούν, ότι δε θα μπορούν να μετατεθούν οι νεοδιόριστοι, ότι η Απεργία Αποχή είναι παράνομη, ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα. Αντίθετα, υπενθυμίζουμε ότι αναπληρωτές που συμμετείχαν στην Απεργία Αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας διορίστηκαν κανονικά, οι μεταθέσεις έγιναν κανονικότατα.

Είναι νόμιμη μορφή η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α); Οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας;

Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας, η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Επισυνάπτουμε και σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.  Το ίδιο ισχύει και για τις στάσεις εργασίας.


Τι απαντάμε εάν σταλεί email από τον αξιολογητή;

Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ/ΔΟΕ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή. Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στο ΔΣ της ΕΛΜΕ/ του ΣΕΠΕ. Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δεν συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δεν δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή, για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του, για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία, ενημερώνουμε άμεσα και πάλι το Δ.Σ. με οποιονδήποτε τρόπο.


Η Α/Α έχει κρατήσεις από τον μισθό μου;

Όχι, δεν έχει. Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να μπορεί να υπολογιστεί το χρονικό διάστημα που απείχε κάποιος, πράγμα αδύνατο. Ποτέ έως τώρα δεν επιχειρήθηκε να επιβληθούν κρατήσεις, αντίστοιχες για παράδειγμα με τις στάσεις εργασίας.


Υπογράφουμε στο σχολείο που έχουμε οργανική ή και σε όσα σχολεία συμπληρώνουμε ωράριο;

Υπογράφουμε σε όλα τα σχολεία που υπηρετούμε.


Πότε κάνουμε Α/Α και πότε στάση εργασίας;

Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ/ΔΟΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην Απεργία- Αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως. Στάση εργασίας δηλώνουμε, όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει ο αξιολογητής στο σχολείο. Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή μας καλύπτει η Α/Α.


Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο;

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από όλες/όλους τις/τους συναδέλφισσες/ους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το ΔΣ των ΟΛΜΕ/ΔΟΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ) και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Ενημερώνουμε άμεσα το ΔΣ, με οποιονδήποτε τρόπο, εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.


Πώς είναι ενημερωμένος ο εκπαιδευτικός για αυτή του την επίσκεψη;

Ο Σύμβουλος ενημερώνει το σχολείο για το ραντεβού. Είναι υποχρεωμένος. Και ο δ/ντής τον αξιολογούμενο εκπ/κό.


Τι θα γίνει με τη μονιμοποίησή μου, εάν δεν αξιολογηθώ; Δεν είναι πρόβλημα να παραμείνω δόκιμος/η;


Η μονιμοποίησή των εκπαιδευτικών πραγματοποιείται με την έκδοση του ΦΕΚ διορισμών. Επομένως, είναι ήδη μόνιμοι. Γι’ αυτό άλλωστε ισχύουν για τους νεοδιόριστους (δόκιμους) κανονικά όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις κτλ) και έχουν τα ίδια δικαιώματα π.χ. ίδια μισθολογική εξέλιξη. Η διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης υπογράφεται από τη ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ αυτοδίκαια με την παρέλευση της διετούς υπηρεσίας των νεοδιόριστων του 2020 ως δοκίμων. Το υπουργείο προς στιγμήν δεν εκδίδει τις διαπιστωτικές πράξεις, γι’ αυτό έχουμε κατ’ επανάληψη προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και θα συνεχίσουμε να το διεκδικούμε. Το ίδιο θα συνεχίσουμε να κάνουμε και για τους νεοδιόριστους του 2021 και μετά για τους οποίους ισχύει ο νόμος 4823/21.


Να κάνω τη διαδικασία παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω; Αρκετά δεν υπηρέτησα ως αναπληρωτής/αναπληρώτρια;

Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. Ακόμα και αν ολοκληρωθεί η Α’ φάση (Α1) ΔΕΝ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό! Επίσης, η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 ή 4 χρόνια! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ («έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε»). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: «μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι»; Με δυο λόγια: δε θα τελειώσεις, ίσα-ίσα που τότε θα αρχίσουν όλα για σένα. Η αξιολόγηση δεν οδηγεί στην πολυπόθητη εργασιακή ασφάλεια αλλά σε ένα καθεστώς μόνιμης εργασιακής αβεβαιότητας.

 

Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορώ να πάθω αν δεν αξιολογηθώ;

Το χειρότερο που μπορεί να πάθει όποιος/α δεν αξιολογηθεί είναι να πάει για επιμόρφωση…  χωρίς καμία επίπτωση στην εργασιακή σχέση (μονιμότητα) ή τη μισθολογική εξέλιξη. Ήδη κατά δήλωσή του προέδρου του ΙΕΠ το σχετικό υλικό «επιμόρφωσης» για τους μη ικανοποιητικούς είναι έτοιμο!


Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση, στη συνέχεια θα κριθώ ανεπαρκής και θα απολυθώ;

Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δεν συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Επιπλέον, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία δεν προβλέπεται η απόλυση.  


Δεν υπέγραψα τη δήλωση απεργίας-αποχής και τώρα έχει πρωτοκολληθεί.

Μπορείς να υπογράψεις οποιαδήποτε στιγμή τη δήλωση απεργίας-αποχής και να πρωτοκολληθεί με την ημερομηνία της ημέρας που υπέγραψες.


Η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων δεν κάνει απεργία-αποχή. Έχω το δικαίωμα να δηλώσω απεργία-αποχή ακόμη και μόνος/η μου;

Ακόμα και ένας/μία συνάδελφος μπορεί να δηλώσει Α/Α, όπως ακριβώς και απεργία.


Στην περίπτωση που ο/η σύμβουλος ενημερώσει ότι θα έρθει να γνωριστεί μαζί μας αλλά χωρίς να αξιολογήσει τι κάνουμε;

Ειδοποιούμε σε κάθε περίπτωση το ΔΣ της ΕΛΜΕ/του ΣΕΠΕ. Η γνωριμία σε ατομικό επίπεδο μόνο στην ατομική αξιολόγηση παραπέμπει. Εάν πρόκειται για ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων, οπωσδήποτε πρέπει να ειδοποιηθεί το ΔΣ και να του ξεκαθαρίσουμε την πλήρη αντίθεσή μας με την αξιολόγηση και σε κάθε περίπτωση πως οποιαδήποτε αναφορά στην αξιολόγηση δεν θα γίνει αποδεκτή.


Ενημερώθηκα ότι στις περιοχές που έχουν επιλεγεί οι νέοι σύμβουλοι, όσοι αξιολογητές πηγαίνουν στα σχολεία και πέφτουν σε συναδέλφους που απέχουν, ζητούν να καταγραφεί η απεργία-αποχή σε πρακτικό και να υπογραφεί από τον συνάδελφο που απέχει ή ζητούν να καταγραφεί στο βιβλίο σχολικής ζωής ή τους λένε ότι έκλεισε ο φάκελός τους κλπ. Πώς πρέπει να κινηθώ σε αντίστοιχες περιπτώσεις; Υπάρχει κάποιος κίνδυνος σε αυτές τις κινήσεις;

Δεν προβλέπεται από καμία διάταξη κάτι από τα παραπάνω. Ενημερώνονται για τη συμμετοχή μας στην απεργία αποχή, η οποία είναι νόμιμη και διασφαλίζει τους συμμετέχοντες. Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων (ΣΔ) καταγράφονται οι αποφάσεις του ΣΔ και υπογράφονται από όλες/όλους τις/τους παρούσες/όντες. Η απεργία-αποχή, όπως και η συμμετοχή σε απεργίες, στάσεις εργασίας κλπ. δεν τίθενται ως θέμα συζήτησης στον ΣΔ. Επομένως κανένα τέτοιο πρακτικό δεν μπορεί να γραφτεί. Στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής καταχωρούνται στοιχεία της καθημερινής ζωής της σχολικής μονάδας και καταγράφονται με χρονολογική σειρά όλα τα στοιχεία, γεγονότα, συμβάντα που αναφέρονται στη σχολική ζωή και τη λειτουργία του σχολείου, όπως εκδηλώσεις, συνεργασία με φορείς, έκτακτη απουσία εκπαιδευτικού, έκτακτη αλλαγή εφημερίας κ.λπ. - Άρα δεν γράφονται «όλα», κυρίως όχι η απεργία. Η απεργία-αποχή καταγράφεται στο πρωτόκολλο του σχολείου. Εάν κάποιος σχολικός σύμβουλος ζητήσει αντίγραφο της δήλωσης απεργίας-αποχής θα πρέπει να το πράξει εγγράφως. Αμέσως ενημερώνουμε το ΔΣ της ΕΛΜΕ/του ΣΕΠΕ. 

ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΟΣ/Η

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!




Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023

Για τη χορήγηση της άδειας άνευ αποδοχών στους εκπαιδευτικούς για την ανατροφή τέκνου.

ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ Η ΑΔΕΙΑ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΦΗ ΤΕΚΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ

Όπως είναι γνωστό, όλοι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι δικαιούνται άδεια για την ανατροφή τέκνου, χωρίς αποδοχές, μέχρι το παιδί να συμπληρώσει την ηλικία των 8 ετών. 

Η άδεια αυτή ωστόσο, σε ό,τι αφορά στους εκπαιδευτικούς, υπόκειται σε μια σειρά περιορισμούς, που εμποδίζουν τη χρήση της. Συγκεκριμένα, ενώ σε όλο το Δημόσιο Τομέα μπορεί να δοθεί τμηματικά, οποιοδήποτε διάστημα επιθυμεί ο υπάλληλος, στους εκπαιδευτικούς ειδικά, η λήξη της άδειας πρέπει να συμπίπτει με την λήξη του σχολικού έτους, δηλαδή 31-08. 

Για παράδειγμα: εκπαιδευτικός που θέλει να λάβει την άδεια την 1η Νοέμβρη και μέχρι τις 30 Απριλίου, υποχρεούται να λάβει την άδεια άνευ αποδοχών, υποχρεωτικά μέχρι τις 31 Αυγούστου.

Άλλο παράδειγμα: εκπαιδευτικός που θέλει να λάβει την άδεια για 4 μόνο μήνες κι όχι για ένα ολόκληρο σχολικό έτος (οι 4 μήνες λογίζονται σαν δημόσια υπηρεσία και αμείβονται οι 2 πρώτοι μήνες) υποχρεώνεται να λάβει την άδεια από 1η Μαΐου-31 Αυγούστου! Δηλαδή, η Υπηρεσία καθορίζει με το “έτσι  θέλω” και την ημερομηνία έναρξης και την ημερομηνία λήξη της άδειας.

Για τον περιορισμό αυτό, γίνεται επίκληση του άρθρου 16 του νόμου 1566/1965 (ο οποίος όμως αναφέρεται σε άδεια άνευ αποδοχών γενικά για σοβαρούς λόγους και όχι ειδικά για την ανατροφή τέκνου, όπως εξειδικεύουν οι νόμοι 4808 και 4830), αλλά και σχετικής γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους του 2016 (80/2016), δηλαδή πριν την έκδοση του νόμου 4830/2021 (άρθρο 56), που εξειδικεύει τα όσα ισχύουν για την άδεια άνευ αποδοχών λόγω ανατροφής  τέκνου.

Το ζήτημα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελεί ζήτημα ερμηνείας της κάθε υπηρεσίας (ΔΙΔΕ-ΔΙΠΕ), του κάθε Προϊστάμενου, αλλά ούτε και του ΥΠΑΙΘ! Είναι χαρακτηριστικό ότι το ΥΠΑΙΘ έχει αποστείλει “συστάσεις” προς τις ΔΙΔΕ-ΔΙΠΕ για τη τη χορήγηση της άδειας άνευ αποδοχών με τους παραπάνω περιορισμούς, ωστόσο, αποφεύγει να εκδώσει (γιατί άραγε;) σχετική εγκύκλιο.

Η κυβέρνηση φέρει ακέραια την ευθύνη για τη λύση του ζητήματος αυτού, δηλαδή τη χορήγηση χωρίς περιορισμούς της άδειας άνευ αποδοχών λόγω ανατροφής. 

Ήδη μια σειρά ΔΔΕ (π.χ. Πειραιά, Βόλου ) χορηγούν την συγκεκριμένη άδεια τμηματικά, αλλά και χωρίς να απαιτούν να συμπίπτει με τη λήξη του σχολικού έτους (31/08) (π. χ. από 1/9-31/12).

Μια σειρά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον προγραμματισμό των προσλήψεων για την κάλυψη των κενών που θα προκύπτουν, μπορούν να λυθούν με διάφορους τρόπους (π.χ. έτσι και αλλιώς γίνεται ενημέρωση για την πρόθεσης λήψης μακροχρόνιας άδειας μέχρι 31/5, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς). Άλλωστε, είναι καθαρά υποκριτικό το επιχείρημα αυτό, με δεδομένο ότι κενά ή επιστροφές εκπαιδευτικών από σχετικά μακροχρόνιες άδειες προκύπτουν μέσα στη μέση της σχολικής χρονιάς για μια σειρά άλλους λόγους (ανωτέρα βία ή άλλους), εδώ και χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, το δικαίωμα στην ανατροφή του τέκνου/τέκνων, στη διευκόλυνση για το μεγάλωμα των παιδιών, είναι αυτό που προέχει. 

Απαιτούμε την άμεση επίλυση του ζητήματος.