Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020
Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020
Για τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς!
Η πρεμούρα του Υπουργείου Παιδείας να ανακοινώσει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς, δείχνει την αναλγησία και την απόσταση από την εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα καθορίζουν τα ίδια την ελάχιστη βάση εισαγωγής των υποψηφίων σε αυτά. Η βάση εισαγωγής θα ορίζεται «ως ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα. Η κλίμακα του ποσοστού αυτού θα καθορίζεται από το Υπουργείο και θα κυμαίνεται από το 80% έως το 120%. Δημιουργείται έτσι ένα ακόμα φίλτρο που θα αποκλείσει χιλιάδες μαθητές από τα Πανεπιστήμια.
Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι οι υποψήφιοι θα έχουν πλέον περιορισμένο αριθμό επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και η διαδικασία εισαγωγής θα γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα εισάγονται στις σχολές όσοι τα καταφέρουν (σε περιορισμένο αριθμό επιλογών και με βάσεις που θα καθορίζουν τα τμήματα). Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πρώτης φάσης, οι μη εισαχθέντες θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν ξανά τμήματα επιλέγοντας ανάμεσα σε εκείνα που έχουν μείνει κενές θέσεις από την πρώτη φάση. Με τις αλλαγές αυτές το Υπουργείο πρακτικά θέλει το Τμήμα να διαλέγει τους εισακτέους και όχι οι μαθητές να επιλέγουν το Τμήμα που επιθυμούν. Το σύστημα αυτό θυμίζει τις αλλαγές που επιχείρησε να εφαρμόσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τις λεγόμενες πράσινες και κόκκινες σχολές.
Αυτές οι αλλαγές σηματοδοτούν:
- Αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών -ιδιαίτερα των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών- από τα Πανεπιστήμια, αφού μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων.
- Βίαιη εκδίωξη χιλιάδων νέων, που ονειρεύονται να σπουδάσουν, και στροφή τους στην εφήμερη κατάρτιση.
- Περικοπή κάθε ελευθερίας στην επιλογή τμήματος από τους μαθητές, αφού όσοι δεν περάσουν με την πρώτη στις λιγοστές επιλογές τους, θα παίρνουν κυριολεκτικά “ό,τι περισσέψει”, αν “περισσέψει”, και πιθανότατα όχι αυτό που επιθυμούν.
- Κλείσιμο Τμημάτων, σύμφωνα με την Έκθεση Πισσαρίδη.
Είναι γνωστό ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μία ψυχοφθόρα και επίπονη διαδικασία για τους μαθητές και τις οικογένειες τους. Οι μαθητές της φετινής Γ΄ Λυκείου δίνουν τη μάχη αυτή από την προηγούμενη σχολική χρονιά κάτω από πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες. Η περσινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε κακήν κακώς, τα προβλήματα της «τηλεκπαίδευσης» και οι ανισοτιμίες οξύνονται, ο εγκλεισμός χιλιάδων εφήβων μεγαλώνει το άγχος και την πίεση. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς στηρίζουμε καθημερινά τα παιδιά μας να κρατηθούν όρθια, να διατηρήσουν την ηρεμία και την ισορροπία που απαιτείται για να ανταποκριθούν στη δοκιμασία των εξετάσεων.
Σε αυτή την δοκιμασία, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς είμαστε μία γροθιά, συνεργαζόμαστε, στηρίζουμε, συμπάσχουμε και αγωνιούμε. Όλοι καταλαβαίνουν την ανάγκη υποστήριξης της προσπάθειας χιλιάδων μαθητών. ΌΛΟΙ, εκτός από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Ξεχειλίζει από υποκρισία το Υπουργείο Παιδείας όταν μιλά για αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών στα Πανεπιστήμια ή ότι δεν μπορεί να περνάνε με «το όνομα τους» τα παιδιά στα ΑΕΙ. Τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα έλεγαν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια για να δικαιολογήσουν τα αντιδραστικά σχέδια για το Λύκειο και το Εξεταστικό.
Αυτή αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που «η μία έκοβε και η άλλη έραβε», δεν ενδιαφέρονται για την πραγματική αναβάθμιση της μόρφωσης στα σχολεία και τα πανεπιστήμια:
- Δημιουργούσαν ένα σχολείο-εξεταστικό κέντρο που αναπαράγει την αποστήθιση και την παπαγαλία και ενισχύει την παραπαιδεία (βλ. Τράπεζα Θεμάτων ως τρόπος διεξαγωγής των ενδοσχολικών εξετάσεων σε όλο το Λύκειο).
- Δημιουργούσαν ένα σχολείο-αρένα ανταγωνισμού που περιορίζει τις επιλογές στο μηχανογραφικό των μαθητών και τους αναγκάζει να ανταγωνίζονται ο ένας το άλλον. Στόχος δεν είναι να γράψεις καλά, αλλά καλύτερα από κάποιον άλλο.
- Υποστηρίζουν μέτρα δοκιμασμένα και αποτυχημένα, όπως η βάση του 10, η Τράπεζα Θεμάτων, η κατηγοριοποίηση των Ιδρυμάτων σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης κ.α. Αυτά δεν βελτιώνουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά λειτουργούν ως κόφτες και μάλιστα με ταξικά κριτήρια. Όταν, για παράδειγμα, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, κόπηκε σχεδόν το 40% των υποψηφίων.
Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς! Απαιτούμε μέτρα στήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα αυτή τη χρονιά, λόγω της πανδημίας:
- Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.
- Δικαίωμα σε όλους τους μαθητές να διεκδικήσουν την πρόσβαση σε όλες τις Σχολές.
- Έναρξη ΑΜΕΣΑ της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής στήριξης στα Λύκεια με όλες τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Παλεύουμε για την πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας της μόρφωσης:
- Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ.
- Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.
- Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις.
- Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις, στο κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.
- Σύγχρονη κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
- Ούτε 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των μαθητών και τη λειτουργία του σχολείου.
Δυναμώνουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς τον αγώνα για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.
Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020
Κοινή Συνέντευξη Τύπου της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ Λήμνου στα πλαίσια της Πανελλαδικής Μέρας Δράσης για την Εκπαίδευση - Συνεχίζεται η καμπάνια συλλογής υπογραφών.
Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020
Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης - Στη Λήμνο κοινή Συνέντευξη Τύπου της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ - Πανελλαδική Καμπάνια Συλλογής Υπογραφών.
Εδώ και τώρα μέτρα για ανοιχτά σχολεία με ασφάλεια και υγιεινή!
Ούτε ένας μαθητής αποκλεισμένος!
Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση!
Σύλλογοι και ΕΛΜΕ από όλη τη χώρα συντονίζουμε τη δράση μας απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.
Από την αρχή της πανδημίας έχουμε βρεθεί δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, γιατί αυτό επιτάσσει πρώτα απ' όλα ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να συνεχιστεί, με όσα μέσα έχουμε, η προσπάθεια στήριξης των μαθητών, έστω και μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάνουμε πράξη το σύνθημα «Δίπλα στους μαθητές μας με κάθε μέσο». Ωστόσο, ξέρουμε ότι αυτή η διαδικασία δεν αντικαθιστά με τίποτα την δια ζώσης εκπαίδευση και έχουμε τις ίδιες ανησυχίες με τους γονείς, ώστε να μη «χαθεί» η σχολική χρονιά.
Ενώ κάνουμε όλη αυτήν την προσπάθεια, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας όλους αυτούς τους μήνες κοροϊδεύει. Παρουσιάζει μια εικονική πραγματικότητα για την κατάσταση στα σχολεία. Αφήνει χωρίς πρόσβαση στη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» πάνω το 30% των μαθητών. Έχει την απόλυτη ευθύνη για την απίστευτη ταλαιπωρία μαθητών και εκπαιδευτικών την όξυνση των ταξικών διαφοροποιήσεων που εντείνονται όλο αυτό το διάστημα. Παραδέχεται κυνικά ότι η ανάγκη του λαού για να προστατευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο από τους κινδύνους της πανδημίας, είναι ένα τεράστιο κόστος. Αντί για γενναία αύξηση των κλινών ΜΕΘ και επίταξη του ιδιωτικού τομέα μειώνει κατά 600 εκ..€ τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την υγεία. Δεν προχωρά σε μείωση των μαθητών ανά τμήμα, σε μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία, σε μαζικές προσλήψεις στην καθαριότητα των σχολείων, αλλά και σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Το μόνο που συνεχίζουν ακάθεκτοι , είναι να τσακίζουν τα δικαιώματά μας και τη ζωή μας, ξυλοφορτώνοντας και προσπαθώντας να τρομοκρατήσουν όσους αγωνίζονται και διεκδικούν. Όπως την περίοδο της πρώτης καραντίνας, με το πολυνομοσχέδιο που, εκτός άλλων, αύξησε τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα, εν μέσω πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας έρχεται στη δεύτερη καραντίνα για να καταθέσει το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EEK), με κλειστά σχολεία. Ένα νομοσχέδιο μακριά από την ανάγκη για ποιοτική και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση, που την υποβαθμίζει.
Μάλιστα, είναι τόσο ξεδιάντροποι που μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο, βάζουν διατάξεις, όπως αυτή για τις τοπικές προσλήψεις αναπληρωτών από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που μετά τις τρίμηνες συμβάσεις, έρχονται να ολοκληρώσουν το σχέδιο για την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και να απαλλάξουν το Υπουργείο από την ευθύνη να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς για όλες τις ανάγκες των μαθητών, όποτε αυτές προκύπτουν. Ενώ, αυξάνοντας την ένταση του αυταρχισμού, το Υπουργείο έχει εντάξει στο νομοσχέδιο και διάταξη που στην ουσία καταργεί την εκπροσώπηση των εργαζομένων στα υπηρεσιακά συμβούλια.
Αντίστοιχα, ο προϋπολογισμός που ετοιμάζουν για το 2021 δείχνει ξεκάθαρα ποιες είναι οι αγωνίες της κυβέρνησης. Δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ χαρίζουν απλόχερα στους μεγαλοεπιχειρηματίες, την ίδια στιγμή που μειώνουν, εν μέσω πανδημίας τις δαπάνες για την υγεία και κατά -1,17% τον προϋπολογισμό για την Παιδεία.
Τέρμα πια στην κοροϊδία!
Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει ότι ο ιός δεν κολλάει στα σχολεία, είτε ότι περισσότεροι μαθητές στην τάξη δεν σημαίνει περισσότερος κίνδυνος διασποράς του ιού, η πραγματικότητα είναι πεισματάρα! Όλα τα αιτήματα που έχουν εδώ και καιρό τα σωματεία των εκπαιδευτικών, των γονιών και οι μαθητές είναι δίκαια.
Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη, στην κυβερνητική γι' αυτό και δε σταματάμε να διεκδικούμε όλα όσα είναι αναγκαία σήμερα για να ικανοποιούνται τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, και τα σύγχρονα εργασιακά δικαιώματά μας.
Δε θα κλείσουμε το στόμα απέναντι στην προσπάθεια την κυβέρνησης αν φορτώσει την κρίση στις πλάτες του λαού, να επιβάλει 10ωρη εργασία, απλήρωτες υπερωρίες, κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία, χτύπημα των σωματείων μας. Σε lockdown πρέπει να μπει η αντιλαϊκή πολιτική και όλοι όσοι την υπηρετούν.
Φωνάζουμε για όλα αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με υγιεινή και ασφάλεια, για τα μέτρα που πρέπει να παρθούν όσο τα σχολεία είναι κλειστά.
- Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις
- Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες
- Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία
- Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα
- Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους σύμβασης
- Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας
- Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων
- Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους
- Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία και φροντιστηριακά μαθήματα αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία.
- Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση μαζί με τις άθλιες διατάξεις για τις τοπικές προσλήψεις αναπληρωτών και για τη συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων.
Να γίνουν μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες στην εκπαίδευση. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
Βάζουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες και όχι τα κέρδη των λίγων!
Μέσα από τα σωματεία μας που σε όλες τις περιόδους της πανδημίας δεν έχουν σταματήσει τη δράση τους, προχωράμε σε πανελλαδική μέρα δράστης στις 17 του Δεκέμβρη, ώστε να ακουστεί για άλλη μια φορά η φωνή μας! Στη Λήμνο πραγματοποιούμε συνέντευξη τύπου την Πέμπτη στις 10:00 στο ΕΠΑΛ Μύρινας μαζί με τον ΣΕΠΕ Λήμνου παίρνοντας όλα τα μέτρα προστασίας που έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε πολύ καλύτερα από την κυβέρνηση να τηρούμε.
Μαζεύουμε χιλιάδες υπογραφές κάτω από το κάλεσμα των σωματείων μας.
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΕΔΩ
ΜΕ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ!
Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020
Για την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των μαθητών στο 1ο τετράμηνο.
Η σύνδεση του Υπουργείου Παιδείας με την καθημερινή σχολική πραγματικότητα έχει κρασάρει από καιρό …
Η κυβέρνηση σπάει όλα τα κοντέρ της πολιτικής αναλγησίας. Από τη μια, σπεύδει να χαρίσει εκατομμύρια στους κλινικάρχες και στα ΜΜE. Από την άλλη, «αδυνατεί» να προσφέρει Η/Υ, αξιόπιστο διαδίκτυο ή ακόμα και ρεύμα σε χιλιάδες μαθητές λαϊκών οικογενειών, για να έχουν ισότιμη πρόσβαση στην «εξ αποστάσεως εκπαίδευση». Βοά το πανελλήνιο, γιατί μόλις πριν λίγες μέρες, έκοψαν το ρεύμα σε μαθητή μονογονεϊκής οικογένειας. Την ίδια στιγμή, «κόπτεται» να προλάβει την αξιολόγηση των μαθητών προσποιούμενη δήθεν ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται κανονικά.
Τα λόγια στερεύουν μπροστά στην εικόνα των μαθητών που ξεσπιτώνονται για να βρουν σύνδεση internet στο καφέ της γειτονιάς ή στο σπίτι του φίλου τους. Πώς μπορεί η οθόνη να αντικαταστήσει το εργαστήριο, το πείραμα, τη ζωντανή παρατήρηση στη φύση και την κοινωνική ζωή; Ποια σύνδεση μπορεί να καλύψει το κενό στην εκπαίδευση των παιδιών μειονοτήτων που βιώνουν την ανισοτιμία σε κάθε πτυχή της ζωής τους και τώρα τιμωρούνται με τη στέρηση κάθε δικαιώματος στη μόρφωση. Τα παιδιά Ρομά, τα προσφυγόπουλα στους καταυλισμούς και τις δομές φιλοξενίας, παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών, στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αποκλειστεί από την εξ αποστάσεως διαδικτυακή εκπαίδευση.
Αλήθεια, στους γυάλινους πύργους που ζείτε, δεν έχετε ακούσει τίποτα για όλα αυτά; Αυτό που σας καίει είναι η αξιολόγηση των μαθητών και μάλιστα σε ένα περιβάλλον εχθρικό και αντιεκπαιδευτικό!
Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειες τους, αξιοποίησε κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας.
Ο βαθμός του 4μήνου είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο.
Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο 1ο τετράμηνο προκαλούν…
Προκαλούν γέλιο, γιατί όλοι γνωρίζουμε τις συνθήκες που γίνονται τα μαθήματα, στο κρεβάτι, με τις πιζάμες, με την παρουσία των γονιών. Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι οι μαθητές θα αξιολογηθούν από τη συμμετοχή τους στο «τηλεμάθημα». Και ο μαθητής που λέει ότι δεν έχει μικρόφωνο, ότι δεν έχει ήχο, ότι δεν είναι καλή η σύνδεση, ότι τελείωσε η μπαταρία του κινητού του; Ποιος θα κρίνει αν λέει αλήθεια ή ψέματα; Πώς θα κριθεί η συμμετοχή του στο μάθημα; Μέσω chat; Το υπουργείο καλεί τους εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα eclass για εξετάσεις εξ αποστάσεως. Πώς θα ερευνήσουμε αν ο μαθητής γράφει μόνος του; Ότι δεν γράφει με ανοιχτά βιβλία ή με τη βοήθεια όλης της οικογένειας ή του φροντιστή; Αυτή τη στιγμή δεν κρίνεται η επίδοση του μαθητή αλλά η σοβαρότητα του εκπαιδευτικού.
Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας προκαλούν αγανάκτηση, γιατί γελοιοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς. Θα αξιολογήσουμε τους μαθητές μας με τρεις βδομάδες ανοιχτά σχολεία; Θα βάλουμε βαθμό χωρίς να θυμόμαστε το πρόσωπο του μαθητή μας; Θα βάλουμε βαθμό που μπορεί να καθορίσει το απολυτήριο του Γυμνασίου ή του Λυκείου, χωρίς να έχουμε ακούσει τη φωνή του;
Η αγωνία των εκπαιδευτικών, η απόγνωση των γονιών, η ταλαιπωρία των μαθητών ξεχειλίζουν. Οι επιστολές, οι καταγγελίες, οι διαμαρτυρίες κατακλύζουν την ειδησεογραφία. Μόνο το Υπουργείο Παιδείας μένει ασυγκίνητο. Έχει κοπεί η σύνδεση με τη σχολική πραγματικότητα. Ίσως να φταίει ο πάροχος… ίσως να φταίει η εξ αποστάσεως σχέση που έχει επιλέξει να έχει με την εκπαιδευτική κοινότητα. Το σίγουρο είναι ότι οι αποφάσεις, οι νόμοι, οι εγκύκλιοι, οι πράξεις και κυρίως η απραξία τους είναι το χειρότερο τρολάρισμα για τους ίδιους και την πολιτική τους.
Το Υπουργείο Παιδείας έχει δοκιμαστεί στην αποτελεσματικότητα να λύνει τα προβλήματα και έχει κριθεί ανεπαρκές. Ας βελτιώσει τις επιδόσεις του το Υπουργείο και στη συνέχεια θα φροντίσουμε εμείς για τις επιδόσεις των μαθητών μας!
Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους. Σε αυτή τη χρονική στιγμή η μόνη ρεαλιστική πρόταση είναι η παράταση του 4μήνου, ώστε να δοθεί χρόνος στους εκπαιδευτικούς για να διδάξουν και να αξιολογήσουν δίκαια και αξιόπιστα και στους μαθητές για να διδαχθούν και να παρουσιάσουν την πραγματική εικόνα τους.
Οι εκπαιδευτικοί δε θα γίνουμε κομπάρσοι στην οπερέτα του Υπουργείου, δε θα νομιμοποιήσουμε τις αντιπαιδαγωγικές κατευθύνσεις. Καλούμε τους συναδέλφους να αγνοήσουν την απαράδεκτη εγκύκλιο του Υπουργείου και μην υλοποιήσουν την «εξ αποστάσεως αξιολόγηση» των μαθητών.
Απαιτούμε:
- Να παρθεί πίσω η εγκύκλιος για την αξιολόγηση των μαθητών
- Να γίνει αναπροσαρμογή της διδακτέας και της εξεταστέας ύλης
- Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να αραιώσουν οι μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής)
- Να εξασφαλιστεί η άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία
- Να δοθεί παράταση στο 1ο τετράμηνο ώστε να καλυφθούν κενά και ελλείψεις και να αξιολογηθούν δια ζώσης οι μαθητές. Αν τα σχολεία παραμείνουν κλειστά να υπολογισθεί ο βαθμός του 2ου τετραμήνου για την τελική βαθμολογία
Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2020
Για την προσθήκη διάταξης στο ν/σ για την επαγγελματική Εκπαίδευση σε σχέση με τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Μετά τις «ψευτοεκλογές» παρωδία για την ανάδειξη αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια και την συντριπτική – καθολική αποχή από αυτές σύσσωμου του κλάδου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχωρά ένα βήμα παραπέρα τον αντιλαϊκό και αντιδημοκρατικό της κατήφορο.
Στο ν/σ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που εισήγαγε στη Βουλή φέρνει άρθρο με το οποίο αντικαθιστά τα αιρετά μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων στην κυριολεξία με...όποιον βρεθεί. Συγκεκριμένα προβλέπει ότι «εφόσον δεν είναι η δυνατή η συγκρότηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων λόγω μη ανάδειξης επαρκούς αριθμού εκπροσώπων τους μετά την ολοκλήρωση της εκλογικής διαδικασίας ή μη αποδοχής του διορισμού τους ή παραίτησής τους ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, τα εν λόγω συμβούλια συγκροτούνται … από ισάριθμους διευθυντές σχολικών μονάδων ή εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης…»
Το Υπουργείο Παιδείας παραμένει αμετανόητο και εμμένει στον αυταρχισμό και στην επιβολή «με το έτσι θέλω» της πολιτικής του. Αφού δεν έπιασαν οι απειλές, οι καταναγκαστικές υποψηφιότητες, η διαστρέβλωση και τα ψέματα, η κινητοποίηση του διοικητικού και κομματικού μηχανισμού της κυβέρνησης και τους γύρισε την πλάτη πάνω από το 93% των εκπαιδευτικών, μετά και την δηλωμένη απόφαση όσων φέρονται να εκλέχθηκαν από τις εκλογές παρωδία να παραιτηθούν, φέρνει τέτοιες κατάπτυστες διατάξεις.
Επί της ουσίας η ΝΔ προχωρά στον αποκλεισμό των εκπροσώπων των εργαζομένων από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και έρχονται τώρα να ολοκληρώσουν το προσχεδιασμένο έγκλημα και να τα καταργήσουν στην πράξη. Με τις αλλαγές αυτές παραβιάζεται και στην ουσία του το Π.Δ. 1/2003 που προβλέπει τη συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων, αφού οι τελευταίοι εξοβελίζονται από αυτά, πρώτη φορά μάλιστα μετά την καθιέρωση τους.
Παραβιάζονται οι διατάξεις ακόμα και του ν.1264 που ορίζουν τις διαδικασίες αναπλήρωσης μελών που παραιτούνται. Ο κατήφορος δεν έχει πάτο!
Ας μην προτρέξουν κάποιοι να δηλώσουν την προθυμία τους να συμμετέχουν για να «μην χαθεί ο αιρετός από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια». Το σύνολο των εκπαιδευτικών, οι ΕΛΜΕ και οι Σύλλογοι Π.Ε. δεν στήριξαν τις «εκλογές παρωδία», δε στήριξαν την κυβερνητική παρέμβαση, τον κρατικό έλεγχο και τη νοθεία.
Κανένα αποτέλεσμα των ψευδολόγων δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί. Η διαδικασία της 7ης Νοεμβρίου θεωρείται ως μη γενόμενη. Δεν υπάρχουν «εκλεγμένοι» αιρετοί και κάθε απόπειρα ορισμού τους είναι παράνομη. Οι αιρετοί είναι ήδη παραιτημένοι και η κυβέρνηση αυτό το γνωρίζει. Ο κυβερνητικός εκβιασμός δε θα περάσει!
Στη νέα πρόκληση του Υπουργείου Παιδείας όλοι οι εκπαιδευτικοί απαντάμε με ενότητα. Κανείς διευθυντής, κανείς εκπαιδευτικός να μη δεχθεί να στηρίξει τα κυβερνητικά σχέδια, να συμμετέχει σε αυτά τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Απαιτούμε:
- Να αποσυρθεί το άρθρο του ν/σ που προβλέπει την κατάργηση των αιρετών
- Να καταργηθεί η τροπολογία του ΠΔ 1/2003 που προβλέπει «ηλεκτρονικές ψηφοφορίες»
- Να παραταθεί η θητεία των αιρετών, όπως έγινε σε όλα τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, και να πραγματοποιηθούν εκλογές δια ζώσης όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν
Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020
Διευκόλυνση των εκπαιδευτικών που εργάζονται μακριά από τον τόπο τους να μετακινηθούν προς τις οικογένειές τους.
Πάρα πολλοί συνάδελφοι μέλη της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, μόνιμοι και αναπληρωτές, υπηρετούν εδώ και αρκετά χρόνια μακριά από την οικογένειά τους. Αυτό τους αναγκάζει να μετακινούνται σχεδόν κάθε εβδομάδα από τον τόπο υπηρεσίας στον τόπο διαμονής, έτσι ώστε να κρατήσουν μια στοιχειώδη επαφή με τα παιδιά τους. Αυτή η κατάσταση έχει επιβαρύνει τους συναδέλφους τόσο σε συναισθηματικό-κοινωνικό επίπεδο, όσο και σε οικονομικό, αφού δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ο μισός μισθός καταναλώνεται στο νοίκι και ο άλλος μισός στα έξοδα μετακίνησης κάθε Σαββατοκύριακου.
Τη φετινή χρονιά, η τελευταία εργάσιμη ημέρα πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων τυχαίνει να είναι Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου. Η υποχρεωτική παρουσία συναδέλφων στο σχολείο εκείνη την ημέρα θα αναγκάσει αυτούς που ταξιδεύουν για μακρινούς προορισμούς να βρεθούν την παραμονή Χριστουγέννων ή ακόμα και την ημέρα των Χριστουγέννων στο δρόμο προς τα σπίτια τους.
Θεωρούμε ότι με πνεύμα συναδελφικότητας και αλληλεγγύης, οι συνάδελφοι μπορούν να διευκολυνθούν για να βρεθούν έγκαιρα στα σπίτια τους χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα στις σχολικές μονάδες που εργάζονται.
Ζητούμε από το Υπουργείο, σε συνεργασία με τις κατά τόπους Διευθύνσεις, να δώσει τη δυνατότητα στους συναδέλφους να μεταβούν στον τόπο διαμονής τους νωρίτερα από τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου.
Για την προσθήκη διάταξης στο ν/σ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που προβλέπει προσλήψεις ωρομισθίων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας ακολουθούν κατά γράμμα τη λαϊκή ρήση «βρήκαμε παπά, να θάψουμε πέντε - έξι», όπου ο «παπάς» είναι η πανδημία ως ευκαιρία να επιτεθούν και να «θάψουν» ό,τι εργασιακό δικαίωμα μας έχει απομείνει.
Στην προκειμένη περίπτωση, ξανά εν μέσω lockdown και περιορισμών, φέρνουν μέσα στο σχέδιο νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση στο άρθρο 114, νέο τρόπο πρόσληψης εκπαιδευτικών. Δεν έφτανε που με τον «νόμο – σφαγείο» Γαβρόγλου οι συνάδελφοι αναπληρωτές επιδίδονται στο μάζεμα οποιασδήποτε πιστοποίησης και δεξιότητας προκειμένου να προσληφθούν για 9 μήνες (στην καλύτερη περίπτωση), δεν έφτανε που με πρόσχημα την πανδημία προσλαμβάνονται ως 3μηνίτες, έρχεται τώρα το νέο φρούτο-τρόπος πρόσληψης που ακούει στο όνομα «Τοπική πρόσκληση πρόσληψης ωρομισθίων». Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, «σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη προσωρινού αναπληρωτή» θα μπορεί να γίνεται πρόσληψη αναπληρωτή από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης και αν υπάρχει έλλειψη ωρομισθίων τότε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης θα καταρτίζει πίνακες σε τοπικό επίπεδο.
Ήδη, σαν έτοιμοι από καιρό, Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας υλοποιούν κατά γράμμα το «σχέδιο Πισσαρίδη», που μεταξύ άλλων προβλέπει την αποκέντρωση της εκπαίδευσης με πέρασμα των αρμοδιοτήτων πρόσληψης στην Τοπική Διοίκηση και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης.
Αυτό θα σημάνει κατάφωρη παραβίαση των πινάκων που έχουν δημιουργηθεί, αφού το ποιος θα δουλεύει δε θα σχετίζεται με την κατάταξή του στους τελευταίους πίνακες αλλά θα εξαρτάται από τις «εξαιρετικές περιπτώσεις» που θα συντρέχουν σε τοπικό επίπεδο!
Επιπλέον, οι «εξαιρετικές περιπτώσεις» και οι «αντικειμενικοί λόγοι» θα εμφανίζονται μετά την πρώτη φάση, για την κάλυψη των χιλιάδων ωρών που παραμένουν ακάλυπτες στις σχολικές μονάδες και προφανώς η επιλογή του ωρομισθίου θα κοστίζει λιγότερο από έναν αναπληρωτή πλήρους ωραρίου.
Τέλος, οι συνάδελφοι θα εξαρτώνται πλήρως από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, αφού αυτός θα έχει την ευθύνη να εκδώσει την τοπική πρόσκληση και την κύρωση του πίνακα, ανοίγοντας με αυτόν τον τρόπο τους ασκούς του Αιόλου σε κάθε λογής ρουσφέτια και πελατειακές σχέσεις. Υπενθυμίζουμε πως υπάρχει αρνητική πείρα από την περίοδο που με συνέντευξη στον Διευθυντή του σχολείου αργότερα ο Διευθυντής εκπαίδευσης κανόνιζε την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και την Ενισχυτική Διδασκαλία. Διαδικασία που σταμάτησε με την ένταξη και αυτών των προγραμμάτων στους πίνακες οι οποίοι τώρα θα παρακάμπτονται.
Εδώ και τώρα, το Υπουργείο να πάρει πίσω το νομοθετικό έκτρωμα που προωθεί ακόμα περισσότερο τη μισή δουλειά, τη μισή ζωή, που υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Οι συνάδελφοι, συσπειρωμένοι στα σωματεία τους, να δυναμώσουν τον αγώνα για μόνιμη, σταθερή δουλειά, για μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν στην εκπαίδευση.
Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020
Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2020
Ψήφισμα για το νέο όργιο καταστολής από την κυβέρνηση.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου καταδικάζει το νέο όργιο κυβερνητικής καταστολής, με αφορμή τις εκδηλώσεις μνήμης από την εν ψυχρώ δολοφονία ενός νέου παιδιού, του Αλ. Γρηγορόπουλου.
Επιβεβαιώνεται για μία ακόμα φορά, ότι τα μέτρα καταστολής και της νέας απαγόρευσης των συναθροίσεων δεν έχουν καμία σχέση με την προστασία της δημόσιας υγείας.
Υπακούν μόνο σε μία λογική και σ’ ένα στόχο: Να μπει "φίμωτρο" στο λαό -και ιδιαίτερα στη νεολαία- και να μονιμοποιηθούν πρακτικές καταστολής με πρόσχημα την πανδημία.
Απαιτούμε την απελευθέρωση όλων των προσαχθέντων, όπως και να επιτραπεί ελεύθερα σε όσους το επιθυμούν να τιμήσουν τη μνήμη του Αλ. Γρηγορόπουλου.
Σύσκεψη της ΕΛΜΕ με τους συλλόγους διδασκόντων του ΕΠΑΛ Μύρινας και του ΕΠΑΛ Μούδρου με αφορμή το νομοσχέδιο για το "Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις".
Καλησπέρα συνάδελφοι,
Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020
Ψήφισμα ενάντια στη δίωξη του Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για την υπόθεση της απόλυσης εγκύου στον 7ο μήνα της εγκυμοσύνης της.
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΟΜΗΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Α ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΔΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2017-2018 ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλει την προσπάθεια ποινικοποίησης της δράσης και φίμωσης των σωματείων. Εκφράζει την αλληλεγγύη του στους συναδέλφους του ΔΣ της Α ΕΛΜΕ της περιόδου 2017-18 που διώκονται δικαστικά γιατί έπραξαν το αυτονόητο. Οι συνάδελφοι δικάζονται στις 7 Γενάρη, γιατί ως μέλη του ΔΣ ομόφωνα εξέφρασαν την συμπαράστασή τους σε έγκυο εργαζόμενη και καταδίκασαν την πράξη απόλυσής της από τον εργοδότη της.
Τον Μάρτιο του 2018 το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ ομόφωνα εξέδωσε ψήφισμα συμπαράστασης για την απόλυση εγκύου στον 7ο μήνα της εγκυμοσύνη της και καταδίκης του εργοδότη της Vresnet για την παράνομη πράξη του, κατήγγειλε την απαράδεκτη πρακτική των μηνύσεων σε όσους πήραν στάση αλληλεγγύης. Η έκφραση αλληλεγγύης σε εργαζόμενους είναι πάγια τακτική της ΕΛΜΕ και πολλών άλλων σωματείων. Για την πράξη του αυτή μηνύθηκε από τον εργοδότη της Vresnet και σύρθηκαν στο κρατητήριο η πρόεδρος και ο αντιπρόεδρός του Δέσποινα Δάσιου και Χρήστος Φιλίππου. Ύστερα από παρέμβαση σωματείων και εργαζομένων αφέθηκαν ελεύθεροι. Για το λόγο αυτό εκδόθηκαν ανακοινώσεις συμπαράστασης από σωματεία και φορείς.
Κι ενώ ο εργοδότης δικάστηκε και καταδικάστηκε σε αποζημίωση για την απόλυση της εργαζόμενης, τα μέλη του ΔΣ του σωματείου δικάζονται για τη συμπαράσταση τους προς την εργαζόμενη που δικαιώθηκε. Αντί δηλαδή η υπόθεση να μπει στο αρχείο τα μέλη του ΔΣ σέρνονται στα δικαστήρια. Είναι πρόκληση απέναντι στους εργαζόμενους να διώκεται η αλληλεγγύη σε μια εργαζόμενη που δικαιώθηκε από έναν εργοδότη που καταδικάστηκε.
Η πράξη αυτή στρέφεται ενάντια στο σωματείο, στο δικαίωμά και στην υποχρέωση που έχει να υπερασπίζεται τους εργαζόμενους, να εκφράζει την αλληλεγγύη του και τελικά ενάντια στη λειτουργία του. Προσπαθούν να φιμώσουν το σωματείο. Στα πρόσωπα των συναδέλφων του ΔΣ 2017-18 δικάζεται το ίδιο το σωματείο.
Δεν είναι τυχαίο πως οδηγούμαστε σ αυτό, σε μια περίοδο όπου οι κυβερνήσεις παλιές και νέες προσπαθούν να αφαιρέσουν και τα τελευταία ψήγματα των δικαιωμάτων των εργαζομένων, να δέσουν χειροπόδαρα το συνδικαλιστικό κίνημα, να περιορίσουν τη δράση του και τελικά να τα καταντήσουν σωματεία σφραγίδες.
Η δίκη αυτή αποτελεί συνέχεια και κλιμάκωση του αυταρχισμού της κυβέρνησης και της εργοδοσίας, είναι μια ενέργεια που έρχεται ως συνέχεια της ποινικοποίησης και της καταστολής των αγώνων των μαθητών, των καθηγητών, των σωματείων, του χτυπήματος από τα ματ, της σύλληψης και κράτησης ανήλικων μαθητών και κυρίως ως συνέπεια των προηγούμενων αλλά και προάγγελος του νέου συνδικαλιστικού νόμου που έρχεται.
Μετά την ποινικοποίηση των συγκεντρώσεων, ποινικοποιείται ακόμη και η έκφραση αλληλεγγύης.
Απαιτούμε:
Να σταματήσει κάθε δίωξη και να απαλλαγούν από κάθε κατηγορία οι 9 συνάδελφοι του ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης περιόδου 2017-2018.
Καλούμε :
Τα σωματεία, κάθε φορέα του εργατικού κινήματος, κάθε εργαζόμενο και εργαζόμενη να σταθούν δίπλα στην Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Κάθε δημοκράτη, τους πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς να πάρουν θέση και να υπερασπιστούν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των εργαζομένων.