Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

Έκτακτη ενημέρωση.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, σήμερα το πρωί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μπροστά στο συντριπτικό ρεύμα των συναδέλφων και των σχολείων σε όλη την Ελλάδα που δήλωσαν μαζικά απεργία αποχή από την λεγόμενη αξιολόγηση (στη Λήμνο δηλώθηκε απεργία - αποχή στα 8 από τα 9 σχολεία δηλαδή ποσοστό 88,9%) κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή που εκδικάζεται αυθημερόν για να βγάλει την απεργία παράνομη και καταχρηστική! Αυτή η κίνηση δείχνει τον πανικό της κυβέρνησης απέναντι στην ομόθυμη καταδίκη της πολιτικής της από τον κλάδο και αποδεικνύει ότι όσο είναι σε ισχύ η απεργία-αποχή είμαστε απόλυτα καλυμμένοι. Αποδεικνύεται επίσης ότι όλα όσα διαδίδονταν για ποινές είχαν ως αποκλειστικό στόχο την τρομοκράτηση των συναδέλφων και τη διάρρηξη της ενότητάς μας. Σε λιγότερο από μία ώρα έχει καλεστεί παράσταση διαμαρτυρίας στα δικαστήρια Ευελπίδων (όπου εκδικάζεται η αγωγή του Υπουργείου) και σε όλες τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στη κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη λειτουργία τους με επιχειρηματικούς όρους.




Κοινή ανακοίνωση του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για την προσφυγή του ΥΠΑΙΘ στα δικαστήρια ενάντια στις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ).


Ο αυταρχισμός δε θα περάσει! Ο νόμος Χατζηδάκη θα μείνει στα χαρτιά!

Το Υπουργείο Παιδείας, σε μια ακόμα επίδειξη αυταρχισμού, προσέφυγε στα δικαστήρια, αξιοποιώντας μάλιστα τις κατάπτυστες προβλέψεις του νόμου Χατζηδάκη, για να βγάλει την απεργία – αποχή των ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΟΙΕΛΕ – ΠΟΣΕΕΠΕΑ παράνομη και καταχρηστική. Η μαζική και αποφασιστική στάση χιλιάδων συναδέλφων και της συντριπτικής πλειοψηφίας των συλλόγων διδασκόντων να βάλουν φρένο στην πολιτική της κατηγοριοποίησης των σχολείων και των ταξικών φραγμών έχει στριμώξει για τα καλά την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ. Από τα υποκριτικά «ευχαριστώ» στους εκπαιδευτικούς για τον εμβολιασμό και τα ψεύτικα λόγια ότι η «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση δεν είναι τιμωρητική», η κυβέρνηση πέρασε στον αυταρχισμό και την καταστολή. 

Η Κυβέρνηση, σε ένα ακόμα επεισόδιο Νόμου και Τάξης, αποδεικνύει ότι στη μαζική, συλλογική και με δημοκρατικό τρόπο καταδίκη της πολιτικής της απαντά με την ποινικοποίηση των αγώνων, την τρομοκράτηση κάθε φωνής που της εναντιώνεται.

Η κίνηση αυτή γίνεται ακόμα πιο προκλητική όταν μέχρι αυτήν την ώρα το Υπουργείο δεν έχει καταδικάσει τις φασιστικές-ακροδεξιές δυνάμεις που επιτέθηκαν σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς στη Σταυρούπολη.

Οι εκπαιδευτικοί  μέσα στην πανδημία με ανύπαρκτα μέσα και χωρίς στήριξη από το Υπουργείο δώσαμε έναν τεράστιο αγώνα για να κρατηθούν τα παιδιά κοντά στο σχολείο. Στα αιτήματα μας για μέτρα προστασίας της υγείας, προσλήψεις προσωπικού εκπαίδευσης, καθαριότητας, για ουσιαστικά μέτρα που θα εξασφαλίζουν ασφαλή και ανοιχτά σχολεία, οι πόρτες του Υπουργείου ήταν κλειστές, με ΜΑΤ.

Η πολιτική μετατροπής των μαθητών σε πελάτες των ιδιωτικών κολεγίων και των εκπαιδευτικών σε υποτακτικούς των κερδών και της ανταγωνιστικότητας που προωθούν Κυβερνήσεις και ΕΕ έχει ήδη αξιολογηθεί και βαθμολογηθεί κάτω από τη βάση από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Αυτή η βάρβαρη πολιτική θέλει τα σχολεία μας να λειτουργούν πλήρως ανταγωνιστικά μεταξύ τους, με τους γονείς να βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Απέναντι στους σχεδιασμούς αυτούς αντιστεκόμαστε με την απεργία – αποχή. 

Όλα τα επιχειρήματα της κυβέρνησης που αναφέρονται στην αγωγή (παραβίαση υποχρέωσης δημόσιου διαλόγου, έλλειψη διάθεσης προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας κλπ) κατέπεσαν ένα προς ένα στην αίθουσα τους δικαστηρίου. Παρ’ όλα αυτά το ΥΠΑΙΘ επιμένει. Έφτασαν στο σημείο να υποστηρίζουν ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν έχουν δικαίωμα να αμφισβητούν ψηφισμένους νόμους. Επι της ουσίας η κυβέρνηση λέει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορείτε να διεκδικείτε και να αγωνίζεστε για τίποτα και απλά με σκυφτό το κεφάλι να εκτελείτε τις εντολές της διοίκησης!

Ο αυταρχικός κατήφορος της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστεί από όλους τους συναδέλφους και τα σωματεία, από όλους τους εργαζόμενους. 

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που κρατάμε όρθια τας σχολεία είμαστε οι πρώτοι που ενδιαφερόμαστε για την ποιότητα του δημόσιου σχολείου, αντίθετα με την κυβέρνηση. Δώσαμε τη μάχη όλο αυτό το διάστημα για να στηρίξουμε τους μαθητές μας χωρίς την παραμικρή στήριξη από το Υπουργείο και την κυβέρνηση, διεκδικούμε ασφαλή και ανοιχτά σχολεία! 

Όλοι οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς και τους μαθητές να βάλουμε φραγμό στον αυταρχισμό και τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια.

Συνεχίζουμε αποφασιστικά!

Στον δρόμο του αγώνα θα σπάσουμε τον «τσαμπουκά» της κυβέρνησης. 





Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021

Ενημερωτικό από τη Γενική Συνέλευση των προέδρων ΕΛΜΕ της 25ης Σεπτεμβρίου 2021.

Με ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα μπλοκάρουμε την αντιδραστική αξιολόγηση του Υπουργείου Παιδείας 

Συναδέλφισσες συνάδελφοι,

Το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ και αποφάσισε με ακόμα μεγαλύτερη πλειοψηφία την επικαιροποίηση και την επέκταση της απεργίας – αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης, όπως προβλέπονται από τους νόμους 4692/20 και 4823/21 της κυβέρνησης της ΝΔ. Σχεδόν όλες οι ΕΛΜΕ υπερψήφισε τη συνέχιση του αγώνα, ενώ δεν βρέθηκε ούτε μια να καταψηφίζει την απόφαση αυτή. Συγκεκριμένα στο σύνολο των 78 ΕΛΜΕ, 72 ψήφισαν θετικά (ποσοστό 92,3%) ενώ μόλις 6 ψήφισαν λευκό.

Η Γενική Συνέλευση των ΕΛΜΕ επιβεβαίωσε την απόφαση του κλάδου να αντιπαλέψει την αντιεκπαιδευτική πολιτική που θα οδηγήσει στην ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση, στην κατηγοριοποίηση και στην βαθύτερη ταξική διαφοροποίηση των σχολείων. Συνεχίζουμε με  μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, όπως τον προηγούμενο Φλεβάρη που σχεδόν το 90% των συναδέλφων και των συλλόγων διδασκόντων έδωσαν ένα ηχηρό χαστούκι στις επιδιώξεις της κυβέρνησης.

Η αποφασιστική αυτή θέση των ΕΛΜΕ δίνει δύναμη στον κλάδο όχι μόνο να μην συναινέσουν σε καμία από αυτές τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεπιστημονικές προτάσεις της κυβέρνησης, αλλά να αντιπαλέψουν με όλες τους τις δυνάμεις και να ανατρέψουν μαζικά τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. 

Σύσσωμο, σχεδόν, το σώμα των Προέδρων των ΕΛΜΕ απέρριψε τις απειλές-προκλήσεις του Υπουργείου Παιδείας, ως απαράδεκτες. Οι απειλές και οι εκβιασμοί που επιστρατεύει η κυβέρνηση αυτό το διάστημα θα μείνουν στα χαρτιά. 

Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ έδωσε επίσης αποστομωτική απάντηση στις φωνές ορισμένων δυνάμεων οι οποίες επέλεξαν να υπερασπιστούν την πολιτική του υπουργείου, να γίνουν τα φερέφωνα της κυβέρνησης, ως η «πέμπτη φάλαγγα» μέσα στον κλάδο. Όπως τους ξεπέρασε ο κλάδος σε όλες τις κρίσιμες στιγμές με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις της προηγούμενης χρονιάς (ηλεκτρονικές ψευτο-εκλογές, οι κάμερες στις τάξεις, η εντολή να γίνουν οι εκπαιδευτικοί καταδότες των μαθητών που αγωνίζονται, κλπ.) έτσι και τώρα σύσσωμος ο κλάδος θα τους βάλει στο περιθώριο. 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Το επόμενο χρονικό διάστημα ο κλάδος ενωμένος και συσπειρωμένος θα δώσει νικηφόρα τη μάχη της απεργίας-αποχής για να αποτρέψει την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών. Η κατάργηση όλων των αντεκπαιδευτικών νόμων (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων, υποχρηματοδότηση σχολείων κ.α.) αποτελεί μέρος της ενιαίας πάλης εκπαιδευτικών - μαθητών-γονέων. 

Μπαίνουμε και πάλι στον αγώνα με μεγαλύτερη ορμή και αποφασιστικότητα. 

Τα σχέδια τους δεν θα περάσουν! 

Όλοι στον Αγώνα – Όλοι στην ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ!




 

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021

Δελτίο Τύπου από την Πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ (18/9/2021).

Το Σάββατο 18/9/2021, πραγματοποιήθηκε στη Γκράβα πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ, για την οργάνωση της πάλης.

Συγκεκριμένα στη σύσκεψη συμμετείχαν:

  • Σύλλογοι ΠΕ με απόφαση: Α΄ Αθηνών, Α΄ Πειραιά «Ρήγας Φεραίος», Αιγάλεω, Αθηνά, Αλίμου-Αργυρούπολης-Ελληνικού «ο Θουκυδίδης», Αμαρουσίου, Αν. Αττικής «Σωκράτης», Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», «Αριστοτέλης», Βύρωνα-Καισαριανής-Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, «Δημήτρης Γληνός», Ζ΄ Θεσσαλονίκης, Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος», Ικαρίας-Φούρνων, «Κ. Σωτηρίου», Καλλιθέας-Μοσχάτου «ο Αριστοτέλης», Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Κέρκυρας, Λαγκαδά, Λήμνου, Νέας Ιωνίας-Ηρακλείου-Μεταμόρφωσης-Λυκόβρυσης «Γ. Σεφέρης», Νήσων Αργοσαρωνικού, «ο Παρθενώνας», Πειραιά «Η Πρόοδος», Σύρου-Τήνου-Μυκόνου
  • Σύλλογοι ΠΕ παρατηρητές: Αγίων Αναργύρων, Ν. Σμύρνης, Περικλής, Περιστερίου, ΣΤ Θεσσαλονίκης, 
  • ΕΛΜΕ με απόφαση: Α΄ Δυτ. Αττικής (Ελευσίνα), Α΄ Θεσσαλονίκης, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Β΄ Αθήνας, Β΄ Δυτ. Αττικής, Β΄ Δωδεκανήσου, Γ΄ Αθήνας, Γ΄ Θεσσαλονίκης, Δ΄ Ανατ. Αττικής, Δ΄ Θεσσαλονίκης, Ε΄ Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, Ηλείας, Ηρακλείου, Καλλιθέας-Ν.Σμύρνης-Μοσχάτου, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας, Λήμνου, Πειραιά, Φθιώτιδας, Φωκίδας
  • ΕΛΜΕ παρατηρητές: Α΄ Δυτικής Αθήνας (Περιστέρι), Ε΄ Αθήνας, Νότιας Αθήνας, Ρεθύμνου
  • Η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών, το Συντονιστικό Αναπληρωτών και Αδιόριστων Εκπαιδευτικών και το Συντονιστικό Νηπιαγωγών

Επίσης, στη σύσκεψη απηύθυνε χαιρετισμό εκπρόσωπος της Επιτροπής ντόπιων και μεταναστ(ρ)ιών καθαριστ(ρι)ών των σχολικών μονάδων του Δήμου της Αθήνας, θέτοντας το ζήτημα του αποκλεισμού των μεταναστ(ρ)ιών καθαριστ(ρι)ών από τις προσλήψεις για την καθαριότητα των δημόσιων σχολείων με αποτέλεσμα να πετιούνται στο δρόμο μετά από 25 και περισσότερα χρόνια σχολικές/οί καθαριστ(ρι)ες.

Η συζήτηση είχε στο επίκεντρό της την οργάνωση του αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των ταξικών φραγμών, της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, για την θωράκιση της δημόσιας παιδείας και υγείας ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια και τη γενικότερη πάλη των εκπαιδευτικών σωματείων, σε συνεργασία με το ευρύτερο εργατικό κίνημα, για την κατάργηση στην πράξη του νόμου Χατζηδάκη. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων επικέντρωσαν στα παρακάτω ζητήματα:

  1. Χαιρετίζουμε τη μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικών σωματείων στη σύσκεψη που δείχνει τη δυνατότητα να δυναμώσει ο αγώνας και η κοινή δράση απέναντι στην κυβερνητική πολιτική, η πάλη για την ανατροπή όλων των αντεργατικών, αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών που τσακίζουν τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα. 
  2. Χαιρετίζουμε  τις μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών και εργαζόμενων, στο κέντρο της Αθήνας, στο Υπουργείο Παιδείας, σε Περιφέρειες και Διευθύνσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα σε όλη την Ελλάδα.
  3. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους/στις καθαριστ(ρι)ες των σχολείων του Δήμου Αθηναίων και υποστηρίζουμε τα δίκαια αιτήματά τους. Ζητάμε μόνιμες προσλήψεις καθαριστ(ι)ών σε όλα τα σχολεία της χώρας, ώστε να λυθεί οριστικά το θέμα της καθαριότητας.
  4. Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που στόχο έχει την επιτάχυνση της υλοποίησης των κατευθύνσεων που εδώ και χρόνια έχει η Ε.Ε. και ο ΟΟΣΑ για το σχολείο και εναλλάξ εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών στην εκπαίδευση. Επιδιώκουν να οικοδομήσουν ένα ακόμα πιο ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή του μέσα από την αυτονομία και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής «αξιολόγησης»: Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, λαιμητόμοι εξετάσεων με την τράπεζα θεμάτων σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ, τις διαπιστωτικές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου (PISA) στην ΣΤ΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Γυμνασίου για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σε εθνικό, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας, σχολεία των «αρίστων» σε πειραματικά και πρότυπα, υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τις δίχρονές σχολές, κ.ά. διευθυντής μάνατζερ με υπερεξουσίες, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των  προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση». Προωθείται η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, καθώς μεταξύ άλλων, το Σχολικό Συμβούλιο συρρικνώνεται σε ένα ολιγομελές όργανο, το οποίο, ανάμεσα στις άλλες αρμοδιότητές του, καλείται να αναζητά χρηματικές πηγές, εκτός της κρατικής χρηματοδότησης για να ενισχύσει το ταμείο της κάθε σχολικής επιτροπής.
  5. Καταγγέλλουμε τη νέα προσπάθεια τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών με την εγκύκλιο (αρ. πρωτ. 115853/ΓΔ5, 16/9/2021) του Γ.Γ. κου Κοπτσή, καθώς και με την ετεροχρονισμένη αποστολή στα σχολεία της εγκυκλίου (με ημερομηνία 26/8/2021) του Υπουργείου Εργασίας, αμέσως μετά την απόφαση της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση. Αποτελεί δείγμα πανικού της κυβέρνησης, κορυφαία αυταρχική και αντιδημοκρατική ενέργεια απέναντι στους εκπαιδευτικούς που στηρίζουν με την εργασία τους το δημόσιο σχολείο σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, ενέργεια που δεν έχει ίχνος νομικού ερείσματος. Η προσφυγή στις απειλές και τους εκβιασμούς αποτελεί το τελευταίο καταφύγιο των κυβερνώντων, ωστόσο, 24 χρόνια τώρα, τέτοιου είδους απειλές εξόργιζαν και δεν τρομοκρατούσαν το εκπαιδευτικό σώμα – με απειλές άλλωστε καμία αναδιάρθρωση στην εκπαίδευση δεν υλοποιήθηκε. Δηλώνουμε στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι. Δεν θα κάνουμε ούτε βήμα πίσω από την απεργία-αποχή, αντιθέτως, το 95% απεργίας-αποχής της προηγούμενης χρονιάς θα γίνει 100% φέτος. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα έχει την ίδια τύχη με τους προκατόχους της, εμείς όμως θα μείνουμε εδώ, στα σχολεία μας, δίπλα στους μαθητές μας, υπερασπιστές των μορφωτικών τους δικαιωμάτων.
  6. Η   εφαρμογή των σχεδιασμών,  που προωθούνται από τον εν λόγω νόμο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις. Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ξεκαθαρίζουμε ότι αυτός ο νόμος δεν αποτελεί βάση συζήτησης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις αλλά απορρίπτεται συνολικά. Αποτελεί μέρος της συνολικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που άφησε έξω από τα Πανεπιστήμια 40.000 μαθητές με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
  7. Επιπλέον, τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους και χειρότερους όρους που έκλεισαν, με πρωτοφανή πρωτόκολλα διάδοσης του ιού (50%+1 για να κλείσει ένα τμήμα) χωρίς να έχει υλοποιηθεί κανένα από τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Ένα νέο κλείσιμο των σχολείων θα είναι καταστροφικό για μια ολόκληρη μαθητική γενιά.
  8. Την ίδια στιγμή, με τον νόμο Χατζηδάκη που ψηφίστηκε στις 2 Σεπτεμβρίου, η επικουρική ασφάλιση, οι κόποι και ο ιδρώτας μιας ζωής, ιδιωτικοποιείται, και μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση, ένα ακόμα επεισόδιο σε μια πολιτική διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης που στηρίχθηκε και προετοιμάστηκε από όλες τις προηγούμενες Κυβερνήσεις.
  9. Ο νόμος Χατζηδάκη για τα εργασιακά προσπαθεί να μετατρέψει τα συνδικάτα σε συνεταίρο της κυβέρνησης, όμως ο κοινός αγώνας των σωματείων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα θα τον καταστήσουν ανενεργό στην πράξη. Επίσης η σύσκεψη κατήγγειλε την προσπάθεια, μέσω της ΚΥΑ για τον covid, επιβολής συνδικαλιστικού lockdown στις ζωντανές - δια ζώσης διαδικασίες των σωματείων και τις αρχαιρεσίες για τα σωματεία με πάνω από 150 μέλη, την ώρα που όλες οι άλλες δραστηριότητες -αθλητικά και πολιτιστικά γεγονότα- επιτρέπονται με χιλιάδες συμμετέχοντες! Δηλώθηκε η διάθεση να προχωρήσουν τα σωματεία τις συλλογικές τους διαδικασίες, σπάζοντας τις απαγορεύσεις, τηρώντας τα μέτρα υγειονομικής προστασίας.

Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους. Με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας, με στόχο την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στο σύνολό της και να σαρώσει όσους την στηρίζουν με απεργίες, συλλαλητήρια, απεργία αποχή από  την αξιολόγηση,  τοπικές δράσεις και εκδηλώσεις, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους για την ανατροπή του πολυνομοσχεδίου – εκτρώματος. Σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκαν από τα εκπαιδευτικά σωματεία οι παρακάτω κοινές προτάσεις:

  • Καθολική συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες από την αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών. Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για τη συσπείρωση, την ενημέρωση, την αποκάλυψη της παραπληροφόρησης και της επιχείρησης τρομοκράτησης του ΥΠΑΙΘ.  Η ενότητα, ο αγώνας και η καθολική συμμετοχή είναι η απάντησή μας στον αυταρχισμό και τις απειλές του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης.
  • Υλοποιούμε και φέτος την απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (για καταλήψεις κλπ) και την ζωντανή αναμετάδοση. Καλούμε την ΑΔΕΔΥ να επικαιροποιήσει όπου χρειάζεται την απεργία – αποχή από την Σύγχρονη Εξ ΑΕ (για καταλήψεις κλπ) και την ζωντανή αναμετάδοση.
  • Δεν υπηρετούμε τη στοχοθεσία των εργαστηρίων δεξιοτήτων, την προπαγάνδα της επιχειρηματικότητας, της παραγωγικότητας, της προσαρμοστικότητας στους νόμους της αγοράς και τις «ήπιες δεξιότητες». Διδάσκουμε με πυξίδα και κριτήριο τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, την ανάπτυξη της ολόπλευρης μόρφωσης και της κριτικής σκέψης επιλέγοντας τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούσαμε. Δεν παραδίδουμε φόρμες με στόχους και απολογισμούς, δεν συμπληρώνουμε portfolio μαθητών/τριών, διαδικασίες που συνδέονται με την αυτοαξιολόγηση με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, δεν εμπλέκουμε φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, κ.λπ.
  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να διαμορφώσουν όπως κάθε χρόνο το πλαίσιο κανόνων τους και δεν καταθέτουμε Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας προς έγκριση σε Συντονιστές/Συμβούλους, ιστοσελίδες κλπ. 
  • Κανένας συνάδελφος /ισσα να μην αποδεχτεί το ρόλο μέντορα, συντονιστή τάξης,  κλπ. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπιστούν τον κυρίαρχο ρόλο τους και να ακυρώσουν στην πράξη το διευθυντικό δικαίωμα. Καλούμε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να καλύψουν με αποφάσεις τους και με επέκταση της απεργίας-αποχής όπου είναι απαραίτητο, τις παραπάνω δράσεις.
  • Προπαγανδίζουμε την αντίθεσή μας και την απαίτηση για κατάργηση του νόμου 4823 καθώς και όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων (π.χ. ν/ 4547/18 του Γαβρόγλου) με πικετοφορίες, αφίσες, πανό αλλά και ανακοινώσεις κεντρικά σε πλατείες, σε γειτονιές, με συγκεντρώσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
  • Πραγματοποιούμε συσκέψεις με γονείς. Είναι πολύ σημαντική τώρα η ενημέρωση  τους - με όλα τα μέσα - για το τι θα αντιμετωπίσουν μαζί με τα παιδιά τους την τρέχουσα σχολική χρονιά, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.
  • Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη, ημέρα που θα καθορισθεί με συνεννόηση των ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, φοιτητών και μαθητών.
  • Κήρυξη 24ωρης πανεκπαιδευτικής απεργίας το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στα πλαίσια του παρατεταμένου και πολύμορφου αγώνα για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης, με διεξαγωγή αμέσως μετά ΓΣ και ολομελειών προέδρων σε ΔΟΕ ΚΑΙ ΟΛΜΕ για την κλιμάκωση του αγώνα. 
  • Θεωρούμε αναγκαιότητα την κοινή δράση όλου του εργατικού κινήματος και τον συντονισμό της δράσης σωματείων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σε ισότιμη βάση, για την ακύρωση και μη εφαρμογή του νόμου έκτρωμα 4808/21 ( Χατζηδάκη) καθώς και την εκδήλωση πανεργατικού αγώνα με πλατύ, μαζικό και ενωτικό μέτωπο. Καλούμε τις Ομοσπονδίες στην εκπαίδευσης (ΔΟΕ – ΟΛΜΕ) αλλά και την ΑΔΕΔΥ να πάρουν αποφάσεις καταδίκης και μη εφαρμογής του νόμου με συγκεκριμένα (πρακτικά) βήματα ακύρωσής του στην πράξη. 
  • Πραγματοποιούμε Τακτικές Γενικές Συνελεύσεις, εκλογές στους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ με τη λήξη της θητείας τους (ή όσων έχουν ήδη λήξει οι θητείες τους) εντός του 2021. Απαίτηση από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να εκκινήσουν άμεσα τις  κανονικές λειτουργίες με Γενικές Συνελεύσεις, αρχαιρεσίες κ.ο.κ.

 

Αθήνα, 18 Σεπτεμβρίου 2021

Κοινό αίτημα του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για τροποποίηση δρομολογίων της AEGEAN προς και από Θεσσαλονίκη για το Σαββατοκύριακο.

Σας μεταφέρουμε το αίτημα των εκπαιδευτικών της Λήμνου, μονίμων και αναπληρωτών, για τροποποίηση των δρομολογίων από Λήμνο προς Θεσσαλονίκη και από Θεσσαλονίκη προς Λήμνο.

  Οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι που κατάγονται από τη Βόρεια Ελλάδα, που είναι περισσότεροι από 100, θα είχαν τη δυνατότητα να μετακινούνται κάθε Σαββατοκύριακο στις εστίες τους με αεροπλάνο της εταιρείας σας. 

  Όμως, με την αλλαγή των δρομολογίων του Οκτωβρίου, χάνουν αυτή τη δυνατότητα, αφού άλλαξαν οι απευθείας πτήσεις του Σεπτεμβρίου κάθε Παρασκευή 1 το μεσημέρι από Λήμνο προς Θεσσαλονίκη και κάθε Κυριακή από Θεσσαλονίκη προς Λήμνο.

  Ζητούμε να δείτε τη δυνατότητα τροποποίησης των συγκεκριμένων δρομολογίων του Οκτωβρίου και για όλη την περίοδο της σχολικής χρονιάς, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς μετακίνησης προς τις εστίες τους στη Θεσσαλονίκη, για το Σαββατοκύριακο.

  Αξίζει να σημειώσουμε, πως, δεδομένου ότι πρόκειται για γραμμή επιδοτούμενη, με έγκαιρο προγραμματισμό, είναι δυνατό να ανευρεθούν εισιτήρια φθηνά, (από 30 ευρώ), εξυπηρετώντας τους εκπαιδευτικούς που είναι από Βόρεια Ελλάδα. 








Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2021

Πρόσκληση σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση - Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου στις 18:00 στο προαύλιο του Εσπερινού Γυμνασίου με Λ.Τ. Μύρινας.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καλεί τα μέλη της EΛΜΕ σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τρίτη 21-09-2021 στις 18:00 στο προαύλιο του Εσπερινού Γυμνασίου με Λ.Τ. Μύρινας εν όψει της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25-09-2021 στην Αθήνα, τηρουμένων όλων των μέτρων για την υγειονομική προστασία των συμμετεχόντων/ουσών. Τα θέματα της Γενικής Συνέλευσης:

  • Οι όροι λειτουργίας των σχολείων στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς,
  • Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων,
  • Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών - Λειτουργία ΠΥΣΔΕ,
  • Λοιπά θέματα.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο του σωματείου μας και η παρουσία όλων είναι απαραίτητη. Να είμαστε όλοι εκεί!

Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021

Βίντεο της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου - ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ" ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, όλες και όλοι στον αγώνα, για το Σχολείο που ονειρευόμαστε, για το Σχολείο που δικαιούμαστε! Πάμε κόντρα στον αυταρχισμό και την τρομοκρατία του ΥΠΑΙΘ, συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία - αποχή από κάθε διαδικασία "αξιολόγησης"!
Δείτε εδώ το βίντεο της ΕΛΜΕ


Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2021

Αίτημα για τροποποίηση δρομολογίων πλοίων για το Σαββατοκύριακο.

  Σας μεταφέρουμε το αίτημα των εκπαιδευτικών της Λήμνου, μόνιμων και αναπληρωτών για τροποποίηση του δρομολογίου του Σαββάτου προς Καβάλα.

  Οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι που κατάγονται από τη Βόρεια Ελλάδα, που είναι περισσότεροι από 100 και  που κινούνται κάθε Σαββατοκύριακο στις εστίες τους και με πλοίο της εταιρείας σας, έχοντας μαζί τους και τα μικρά παιδιά τους, εξυπηρετούνται  με το δρομολόγιο των 00:45 . Όπως καταλαβαίνετε,  είναι πολύ μεγάλη η ταλαιπωρία όλων. 

  Ζητούμε να δείτε τη δυνατότητα τροποποίησης του συγκεκριμένου δρομολογίου σε μια πιο κατάλληλη και ανθρώπινη ώρα (π.χ. Παρασκευή μετά τις 2 το μεσημέρι  και σε ώρες που να είναι δυνατή η ανταπόκριση με τα ΚΤΕΛ Καβάλας). 



Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2021

Συνεχίζουμε τον νικηφόρο αγώνα ενάντια στη λεγόμενη εσωτερική και εξωτερική «αξιολόγηση»! Για μια ακόμη φορά θα μείνει στα χαρτιά!

Συναδέλφισσες συνάδελφοι,

Το Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση με νέα Υπουργική Απόφαση 108906/ΓΔ4/2021 - ΦΕΚ 4189/Β/10-9-2021, επιχειρεί να υλοποιήσει για μια ακόμη φορά τον αντιδραστικό έλεγχο των εκπαιδευτικών, τη λεγόμενη «αξιολόγηση».

Τη στιγμή που αύριο τα σχολεία θα ανοίξουν για τους μαθητές μας, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας, τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για την αντιμετώπιση των οξυμένων μαθησιακών και ψυχο-κοινωνικών προβλημάτων των μαθητών, που επέτεινε η πανδημία και τα συνεχή lockdown, ο μόνος καημός του Υπ. Παιδείας είναι να εφαρμόσει ακάθεκτο την αντιεκπαιδευτική πολιτική και να δείξει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης, υλοποιώντας την «αξιολόγηση». 

Τρέχει να εφαρμόσει με «χίλια» το εργαλείο εκείνο που θα αποτιμά το κατά πόσο το σχολείο θα είναι αυτόνομο, τα παιδιά δε θα μαθαίνουν τα ίδια γράμματα, θα δίνεται έμφαση στις δεξιότητες και οι γονείς θα είναι μόνιμα με το χέρι στην τσέπη. Το εργαλείο, δηλαδή, που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, που θα εντείνει τις μαθησιακές ανισότητες και τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις σχολικές μονάδες. Αυτό θα μετράει η λεγόμενη «αξιολόγηση», πώς και κατά πόσο προχωράνε οι παραπάνω, εφιαλτικές για τη μόρφωση των παιδιών μας και το εργασιακό μας μέλλον, αλλαγές.

Ο κλάδος μας πέρυσι έκοψε από νωρίς το βήχα της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας για την «αξιολόγηση». Με το εμβληματικό ποσοστό 95% στην Απεργία – Αποχή, απέρριψε τον νόμο στο περιεχόμενό του και στην υλοποίησή του. Τον άφησε ανενεργό με την καθολική του συμμετοχή, την οργανωμένη δράση του, την υλοποίηση όλων των μέτρων για την επιτυχία της Απεργίας – Αποχής. 

Η νίκη αυτή των εκπαιδευτικών, που αποτέλεσε σοβαρή συμβολή στην υπεράσπιση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων, ήταν ηχηρό χαστούκι στο Υπ. Παιδείας και την κυβέρνηση. Γι’ αυτό τώρα επιδιώκουν να φοβίσουν τους συναδέλφους με τιμωρητικές διατάξεις. Φανερώνει την αδυναμία που έχουν και τον φόβο τους μπροστά στην αποφασιστικότητα που δείξαμε και θα ξαναδείξουμε!

Είμαστε σε θέση μάχης και φέτος. Η εκ νέου προσπάθεια, να εφαρμοστεί η αντιεκπαιδευτική «αξιολόγηση», χρειάζεται να συναντήσει την καθολική αντίδραση των εκπαιδευτικών. Χρειάζεται να απαντηθεί με την ενίσχυση του αγώνα από κοινού με γονείς και μαθητές, ώστε να παρθούν άμεσα μέτρα για την ασφάλεια και υγιεινή στα σχολεία, για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας στο μαθησιακό και ψυχο-κοινωνικό κομμάτι, για την ουσιαστική στήριξη της δουλειάς των εκπαιδευτικών μέσα στην τάξη, με επίκεντρο τις ανάγκες των μαθητών, για να καλυφθούν εδώ και τώρα τα χιλιάδες κενά, για να μη μείνει κανένας μαθητής χωρίς την απαραίτητη στήριξη. 

Εδώ και τώρα, άμεσα, να συνεδριάσουν τα ΔΣ των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ και στη βάση των αποφάσεων που παραμένουν σε ισχύ, να επικαιροποιήσουν με όλα τα απαραίτητα μέτρα την απόφαση στη βάση της νέας Υπουργικής Απόφασης. Να επικαιροποιηθούν τα έγγραφα δήλωσης της Απεργίας – Αποχής και να σταλούν ξανά όλα τα πρακτικά βήματα. Να οργανωθούν ΓΣ των Σωματείων και ενημερωτικές εκδηλώσεις, να στηριχθούν οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, να οργανωθεί η υλοποίηση της απόφασης για Απεργία – Αποχή.

Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μη συνεδριάσει με θέμα την έκθεση αποτίμησης της περσινής σχολικής χρονιάς, κάτι το οποίο είναι ούτως ή άλλως αδύνατο, ακριβώς επειδή δεν έγιναν οι διαδικασίες της αξιολόγησης. Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην προχωρήσει στη διαδικασία του προγραμματισμού για τη φετινή σχολική χρονιά και σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την αυτοαξιολόγηση (δημιουργία ομάδων κλπ.). Άλλωστε οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν ήδη προχωρήσει στον προγραμματισμό τους, όπως κάνουν πάντα στην αρχή της χρονιάς. Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου θα σταθεί στο πλευρό των συναδέλφων όπως και την περσινή χρονιά. Καμία πίεση και απειλή από την πλευρά του Υπουργείου δε θα γίνει αποδεκτή. Η συμμετοχή μας στην Απεργία - Αποχή από τις συγκεκριμένες διαδικασίες της αξιολόγησης αποτελεί δικαίωμά μας, που ακόμα και συνταγματικά είναι κατοχυρωμένο. Αποτελεί, ακόμα και με βάση το υπάρχον νομικό πλαίσιο, δικαίωμα των συνδικάτων και των εργαζομένων. 

Μαζικά, μαχητικά με οργανωμένο τρόπο για μια ακόμη φορά θα υπερασπιστούμε τον ρόλο μας, την παιδαγωγική μας υπόσταση, τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας! 




Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2021

Πρόσκληση σε πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων ΠΕ και των ΕΛΜΕ, το Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου, στις 11 π.μ στο θεατράκι της Γκράβας.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Χαιρετίζουμε τις μαζικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών-γονιών-φοιτητών-μαθητών σε Υπουργείο Παιδείας, Περιφέρειες και Διευθύνσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα σε όλη την Ελλάδα. 

Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την αυτονομία τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης: Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης, κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, ακόμα πιο κάθετη και ιεραρχική δομή διοίκησης, εργαστήρια δεξιοτήτων, διαχείριση του ήδη υπάρχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού με σχέδιο μείωσης των προσλήψεων των αναπληρωτών/συμβασιούχων εκπαιδευτικών, κατακερματισμός του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης και του σχολικού προγράμματος με το πολλαπλό βιβλίο, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία όπως η «ανεστραμμένη μάθηση». 

Η εφαρμογή των σχεδιασμών, που προωθούνται από τον εν λόγω νόμο, αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για τα θέματα εκπαίδευσης, και βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις. Αποτελούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική τομή, διαμορφώνουν ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο σχολείο και συνιστούν πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Ξεκαθαρίζουμε ότι αυτός ο νόμος δεν αποτελεί βάση συζήτησης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις αλλά απορρίπτεται συνολικά. Αποτελεί μέρος της συνολικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που άφησε έξω από τα Πανεπιστήμια 40.000 μαθητές με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Επιπλέον, τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους και χειρότερους όρους που έκλεισαν, με πρωτοφανή πρωτόκολλα διάδοσης του ιού (50%+1 για να κλείσει ένα τμήμα) χωρίς να έχει υλοποιηθεί κανένα από τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Ένα νέο κλείσιμο των σχολείων θα είναι καταστροφικό για μια ολόκληρη μαθητική γενιά.

Την ίδια στιγμή, με τον νόμο Χατζηδάκη που ψηφίστηκε στις 2 Σεπτεμβρίου, η επικουρική ασφάλιση, οι κόποι και ο ιδρώτας μιας ζωής, ιδιωτικοποιείται, και μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση, ένα ακόμα επεισόδιο σε μια πολιτική διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης που στηρίχθηκε και προετοιμάστηκε από όλες τις προηγούμενες Κυβερνήσεις.

Επιπλέον ο νόμος Χατζηδάκη για τα εργασιακά, που προσπαθεί να μετατρέψει τα συνδικάτα σε συνεταίρο της κυβέρνησης, θα καταστεί ανενεργός στην πράξη από τον κοινό αγώνα των σωματείων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Καλούμε τα Δ.Σ. όλων των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να αποφασίζουν την συμμετοχή τους στην  πανελλαδική  σύσκεψη το Σάββατο 18/9, στο θεατράκι της Γκράβας, Ταϋγέτου 60, με το πλαίσιο δράσης και αποφάσεις τους, με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας, με απεργίες, συλλαλητήρια, απεργία-αποχή από την αξιολόγηση,  τοπικές δράσεις και εκδηλώσεις, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους για την ανατροπή του αντιεκπαιδευτικού νόμου.  Για τους συναδέλφους της επαρχίας, εκπροσώπους σωματείων που θα πάρουν απόφαση συμμετοχής στη σύσκεψη και δεν μπορούν να μετακινηθούν στην Αθήνα θα υπάρχει πρόβλεψη διαδικτυακής σύνδεσης και παρέμβασης. Σε αυτό το πλαίσιο καλούμε: 

  • Σε μαζική συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τετάρτη 15/9, στις 6.30 μ.μ στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή.
  • Σε πλατιά καμπάνια με την απαίτηση για κατάργηση του νόμου με τοπικές δράσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πικετοφορίες, αφίσες, πανό, αλλά και ανακοινώσεις κεντρικά σε πλατείες, σε γειτονιές. 
  • Πραγματοποιούμε συσκέψεις με γονείς. Είναι πολύ σημαντική τώρα η ενημέρωση  τους για το τι θα αντιμετωπίσουν μαζί με τα παιδιά τους την επόμενη σχολική χρονιά, που στις πλάτες και στις τσέπες τους θα πέσει το βάρος της μεγαλύτερης «αυτονόμησης» των σχολείων.
  • Ούτε βήμα πίσω από την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει (και βρίσκεται σε πλήρη ισχύ) οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΠΟΣΕΠΕΕΑ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Προχωράμε αποφασιστικά, στο δρόμο που χάραξαν τα 77 εκπαιδευτικά σωματεία. Οι εκφοβισμοί και οι απειλές του ΥΠΑΙΘ θα πέσουν στο κενό. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ πρέπει άμεσα να επικαιροποιήσουν την απεργία-αποχή συμπεριλαμβάνοντας όλα τα νέα δεδομένα που βάζει ο νόμος 4823.
  • Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις στους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ.
  • Τακτικές Γενικές Συνελεύσεις, εκλογές στους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ με τη λήξη της θητείας τους (ή όσων έχουν ήδη λήξει οι θητείες τους) το φθινόπωρο. Απαίτηση από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να εκκινήσουν άμεσα τις κανονικές λειτουργίες με Γενικές Συνελεύσεις, αρχαιρεσίες κ.ο.κ.

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

Δελτίο τύπου για τις παρεμβάσεις του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για τα ζητήματα μετακίνησης μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία, του προσωπικού καθαριότητας και τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων.

  Την Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2021, στα πλαίσια των κινητοποιήσεων των σωματείων των εκπαιδευτικών για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, αντιπροσωπεία του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, συναντήθηκαν με τον Έπαρχο και τον Δήμαρχο Λήμνου και έθεσαν τα ζητήματα μετακίνησης μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία, του προσωπικού καθαριότητας και τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων.

  Από τον Έπαρχο Λήμνου ζήτησαν την έγκαιρη εξασφάλιση της δωρεάν και ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων που μετακινούνται από τα χωριά στα γειτονικά σχολεία, αλλά και της δωρεάν μεταφοράς εκπαιδευτικών που μετακινούνται από τη Μύρινα στο Μούδρο. Ζήτησαν ακόμη την πύκνωση των δρομολογίων των λεωφορείων, ώστε οι μετακινούμενοι μαθητές να καταλαμβάνουν το 50% των θέσεων του λεωφορείου προκειμένου να τηρούνται οι δέουσες αποστάσεις για την πρόληψη τυχόν διασποράς κρουσμάτων κορονοϊού.  

  Ο Έπαρχος Λήμνου δήλωσε αδυναμία ικανοποίησης των αιτημάτων, επικαλούμενος την έλλειψη χρηματοδότησης από το κράτος, αλλά και την έλλειψη σαφών οδηγιών ως προς τον ανώτερο αριθμό των μαθητών μέσα στο λεωφορείο. 

  Από τον Δήμαρχο Λήμνου, ζήτησαν τη διάθεση προσωπικού καθαριότητας σε όλα τα σχολεία και σε όλη τη διάρκεια των μαθημάτων της ημέρας, ώστε να τηρείται η σχολαστική καθαριότητα των σχολείων σύμφωνα και με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. Επίσης τέθηκαν ξανά τα κτιριακή προβλήματα του Γυμνασίου Μύρινας, του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και της αίθουσας ΔΟΥΚΑΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ του Ειδικού Σχολείου Καλλιθέας.

  Ο Δήμαρχος είπε ότι θα προσπαθήσει να αυξήσει τις ώρες εργασίας του προσωπικού καθαριότητας σε όποια σχολεία είναι ελλιπείς, ανάλογα και με τα κονδύλια που έχει πάρει ο Δήμος από το κράτος. Για τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων που αναφέρθηκαν είπε και πάλι για τις μελέτες που έχουν βαλτώσει με ευθύνη των αντίστοιχων υπηρεσιών, ενώ για το Γυμνάσιο Μύρινας είπε ότι θα βρει τρόπο να λειτουργήσει φέτος με καλύτερους όρους σε ό, τι αφορά τις υπάρχουσες αίθουσες. Τέλος, ανέφερε για άλλη μια φορά την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να προχωρήσει σε ανέγερση σχολικών κτηρίων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε νέο οικόπεδο που θα παραχωρήσει ιδιώτης, με αποτέλεσμα να αλλάξει η χρήση των σημερινών κτιριακών εγκαταστάσεων του Γυμνασίου Μύρινας (θα στεγαστούν όλες οι υπηρεσίες του Δήμου και το παλιό κτήριο θα γίνει μουσείο ή κάτι άλλο).

  Οι εκπρόσωποι των σωματείων των εκπαιδευτικών είπαν ότι μέχρι να γίνει αυτό, είναι επιτακτική ανάγκη η επίσπευση της ολοκλήρωσης των μελετών και η επισκευή του παλιού κτηρίου του Γυμνασίου Μύρινας προκειμένου να λυθεί το κτιριακό πρόβλημα για του μαθητές αυτού του σχολείου, καθώς και η επίσπευση της ολοκλήρωσης των μελετών για την επέκταση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και την επισκευή της σκεπής της αίθουσας ΔΟΥΚΑΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ, προκειμένου αυτή να χρησιμοποιηθεί ως αίθουσα ψυχοκινητικής για τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου Καλλιθέας.

  Θεωρούμε επιτακτική ανάγκη την ενίσχυση του μετώπου εκπαιδευτικών – γονιών – μαθητών ώστε να διεκδικήσουμε λύσεις σε όλα τα παραπάνω προβλήματα. 

Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων διεκδικούμε :

  • Αραίωση των μαθητών στις αίθουσες - 15 μαθητές ανά τάξη.
  • Κάλυψη των πραγματικών αναγκών σε εκπαιδευτικούς. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. 
  • Αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης.
  • Μόνιµο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία.
  • Περισσότερα δρομολόγια για τη μεταφορά των μαθητών. 
  • Αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών για την αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών σε µέσα προστασίας, υλικά και υποδοµές. 
  • Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και της Τράπεζας Θεµάτων.
  • Πλήρης, έγκυρη και επιστημονική ενημέρωση. Κέντρα ενημέρωσης, εμβολιασμού, διεξαγωγής τεστ και εξατομικευμένης παρακολούθησης συνδεδεμένα µε τα σχολεία. 
  • Δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία µε ευθύνη του ΕΟΔΥ. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των εργαζομένων. 
  • Όχι στον εκβιασµό και τη διαίρεση των εργαζομένων που καλλιεργεί η κυβέρνηση. Δε θα περάσουν οι  ποινές και οι απολύσεις.