Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

Για την εγκύκλιο με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ σχετικά με την έναρξη της διαδικασίας «αξιολόγησης» του πεδίου Α2.

  • Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ για μια ακόμα φορά θα πάρουν απάντηση, οι απειλές και η τρομοκράτηση δε θα περάσουν!
  • Συνεχίζουμε συσπειρωμένοι/ες στις ομόφωνες αποφάσεις ΔΟΕ – ΟΛΜΕ για απεργία – απόχη από την «ατομική αξιολόγηση». Ούτε βήμα πίσω!
  • Όλοι μαζί ενωμένοι σε κάθε σχολείο αντιμετωπίζουμε τον φόβο, ρίχνουμε φως στα σκοτάδια που θέλουν να μας επιβάλουν.

Αυτές τις ημέρες και μετά τη δημοσίευση της εγκυκλίου για την έναρξη της δεύτερης φάσης της ατομικής αξιολόγησης (Α2) το Υπουργείο περνάει σε μια νέα, ποιοτικά αναβαθμισμένη προσπάθεια εκβιασμού και πίεσης των εκπαιδευτικών, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να επιταχύνει μια διαδικασία που έχει αποτύχει πλήρως και έχει μπλοκαριστεί από τον αγώνα που δίνουμε ενωμένοι χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Τα σχέδιά κυβέρνησης και υπουργείου δεν προχωράνε κάτω από την πάλη μας και τη συμμετοχή μας στις συλλογικές μας αποφάσεις. 

Το ομολόγησαν και οι ίδιοι στην ημερίδα-φροντιστήριο του Γ.Γ. του Υπουργείου προς τους Διευθυντές και Προϊσταμένους των σχολείων την προηγούμενη εβδομάδα. Μια μικρή μειοψηφία συναδέλφων, κάτω από πίεση και τον φόβο έχει συμμετάσχει στην πρώτη φάση της λεγόμενης αξιολόγησης σε όλη την Ελλάδα. Στην Αττική δε, η συμμετοχή δεν ξεπερνά το 10% των νεοδιόριστων. Έτσι «παρακάμπτοντας» το ότι η Α1 φάση έχει μείνει κυριολεκτικά στα χαρτιά, επιχειρούν να επιστρατεύσουν – εκβιάσουν τους διευθυντές-προϊσταμένους των σχολικών μονάδων με στόχο την προώθηση της κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων. Και αυτή τους η απόπειρα θα πέσει στο κενό. Θα υπερασπιστούμε τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. 

Και η προσπάθεια αυτή δεν απευθύνεται πλέον, μόνο στους νεοδιόριστους, ΑΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Η προσπάθεια να μετατραπούν οι διευθυντές-προϊστάμενοι στο μακρύ χέρι της κυβερνητικής πολιτικής δεν θα περάσει. Τα σχολεία μας δεν θα τα αφήσουμε να μετατραπούν σε αρένες. Θα υπερασπιστούμε όλοι μαζί τις συλλογικές μας αποφάσεις, τη συλλογική στάση και τη δημοκρατική λειτουργία στους Συλλόγους Διδασκόντων. Όσοι επιχειρήσουν να διαλύσουν το παιδαγωγικό κλίμα συνεργασίας και συναδελφικότητας στα σχολεία θα πάρουν αποστομωτική απάντηση. Όσοι θέλουν να διαμορφώσουν συνθήκες ανθρωποφαγίας, ανταγωνισμού αλλά και εξαγοράς μέσα στους συλλόγους διδασκόντων θα αποτύχουν. Καλούμε και τους συναδέλφους διευθυντές να υψώσουν τείχος σε αυτή την προσπάθεια, να μην επιτρέψουν να τους ξεχωρίσουν από τον αγώνα που δίνουμε όλοι μαζί για να κρατηθούν όρθια τα σχολεία μας σε πολύ δύσκολες συνθήκες. 

Όλοι για έναν και ένας για όλους!

Απαντάμε ότι η συμμετοχή στην προσπάθεια διάλυσης, υποβάθμισης κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών δεν αποτελεί «ατομική υπόθεση». Η προσωπική στάση και επιλογή μας διαμορφώνει τη συλλογική και συνολική εικόνα που θα έχει το σχολείο, το μορφωτικό και εργασιακό περιβάλλον για τις επόμενες γενιές μαθητών και εκπαιδευτικών. Για αυτό δεν θα αφήσουμε τους διάφορους καλοθελητές να διαλύσουν τον παιδαγωγικό μας ρόλο και την εργασιακή μας υπόσταση και προοπτική.

Η Κυβέρνηση, το Υπουργείο αλλά και οι σύμβουλοι εκπαίδευσης έχουν ήδη ξεκινήσει τις απειλές και τον εκφοβισμό, αφού γνωρίζουν καλά ότι δεν μπορούν να πείσουν πλέον κανέναν ότι η λεγόμενη αξιολόγηση είναι για το καλό μας. Σε ορισμένες Δ/νσεις, μάλιστα, για να εντείνουν τις πιέσεις καλούν τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να διεκδικήσουν στο μέλλον θέση στελέχους να αξιολογηθούν εθελοντικά και κατά προτεραιότητα. Ντροπή! Αναμασούν ξανά τα γνωστά, περί πειθαρχικών παραπτωμάτων των εκπαιδευτικών, περί κακής βαθμολογίας στην ατομική αξιολόγηση των διευθυντών, περί καθαιρέσεων, περικοπών μισθών και άλλα. Για άλλη μια φορά τους απαντάμε συλλογικά. Συνεχίζουμε το μπλοκάρισμα της εφαρμογής της ατομικής αξιολόγησης. Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή των Ομοσπονδιών από την ατομική αξιολόγηση, καλλιεργούμε τη συλλογική στάση των Συλλόγων Διδασκόντων και τη συμμετοχή στις στάσεις εργασίας, σε περιπτώσεις που οι σύμβουλοι και οι διευθυντές προχωρούν τις διαδικασίες. 

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, τους μόνιμους, τους νεοδιόριστους τους διευθυντές-διευθύντριες και τις προϊσταμένες να υπογράψουν το κείμενο της απεργίας αποχής, να υλοποιήσουν τις αποφάσεις του κλάδου, να παραμείνουμε ενωμένοι μέσα στα σχολεία. 

Η συμμετοχή στην απεργία – αποχή είναι ο μόνος τρόπος ώστε οι διευθυντές/ριες προϊστάμενο/ες να είναι και οι ίδιοι καλυμμένοι/ες από την ατομική αξιολόγηση που θα επιχειρηθεί να πραγματοποιηθεί και προς αυτούς/ες με ευθύνη των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

Για ακόμα μια φορά ξεκαθαρίζουμε ότι η απεργία - αποχή είναι μια κανονική μορφή πάλης πλήρως κατοχυρωμένη. Η ΟΛΜΕ την έχει προκηρύξει με βάση όλες τις τυπικές διαδικασίες (κατάθεση εξώδικου κτλ). Επίσης, μας καλύπτει πλήρως και η στάση εργασίας από τις παρακολουθήσεις του μαθήματος. Και η στάση εργασίας (μορφή απεργιακής κινητοποίησης) είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη. Η συμμετοχή στις συλλογικές αποφάσεις της ΟΛΜΕ, η συμμετοχή στην απεργία – αποχή και τις στάσεις εργασία δεν μπορεί να στοιχειοθετήσει κανένα πειθαρχικό παράπτωμα ούτε να οδηγήσει σε επιβολή ποινών. Αυτό είναι σαφές!

Υπενθυμίζουμε ότι η ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ καλύπτει όλους τους εκπαιδευτικούς:

Από την αξιολόγηση Α1 (συζητήσεις προετοιμασίας, ανέβασμα εγγράφων στην πλατφόρμα, 2 παρακολουθήσεις διδασκαλίας κλπ) από το Σύμβουλο της Ειδικότητας.

Από την αξιολόγηση Α2 (συζητήσεις προετοιμασίας, ανέβασμα εγγράφων στην πλατφόρμα, 2 παρακολουθήσεις διδασκαλίας κλπ) από τον Διευθυντή του Σχολείου για τη διαχείριση του κλίματος της τάξης.

Από την αξιολόγηση Β (συζητήσεις προετοιμασίας, ανέβασμα εγγράφων στην πλατφόρμα κλπ) από το Σύμβουλο Παιδαγωγικής ευθύνης ΚΑΙ το Διευθυντή του Σχολείου.

Και αυτές είναι διαδικασίες, οι οποίες θα επαναλαμβάνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, για όλους τους εκπαιδευτικούς!


Συγκεκριμένα βήματα υλοποίησης της Απεργίας – Αποχής:


Δηλώνουμε άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχουμε ήδη κάνει) και μαζί μας και οι διευθυντές-διευθύντριες των σχολείων υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΟΛΜΕ που έχει αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου και την πρωτοκολλούμε.

Αν οι αξιολογητές (Σύμβουλοι ή Διευθυντές σχολείων) επικοινωνήσουν μαζί μας με mail, μήνυμα, τηλέφωνο, προφορικά, τους απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην Απεργία – Αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ. Εκεί σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή κι ενημερώνουμε την ΕΛΜΕ.

Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δεν δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή, για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας.

Αν ο αξιολογητής επιμένει, παρά τη θέληση του συναδέλφου, να παρακολουθήσει τη διδασκαλία, τότε δηλώνουμε τη στάση εργασίας, που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ (και θα προκηρύσσει κάθε μήνα) και αποχωρούμε από την αίθουσα. Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή μας καλύπτει η Απεργία – Αποχή.

Στην περίπτωση αυτή όμως ο Σύλλογος Διδασκόντων θα πρέπει να σταθεί δίπλα στο συνάδελφο που αντιστέκεται και συμμετέχοντας και οι υπόλοιποι συνάδελφοι στη στάση εργασίας, να «μπλοκάρουν» όλοι μαζί τη διαδικασία αξιολόγησης.

Τώρα είναι η ώρα της κλιμάκωσης του αγώνα μας για να βγούμε ξανά νικητές. Καλούμε:

  • Σε συμμετοχή όλων των συναδέλφων (νεοδιόριστων, αναπληρωτών, μόνιμων, διευθυντών) στην Απεργία - Αποχή που είναι σε ισχύ από κάθε διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης. Αξιοποιούμε τις στάσεις εργασίας που έχουν προκηρύξει οι Ομοσπονδίες. 
  • Σε Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας με στόχο τη συσπείρωση όλων των συναδέλφων και τη διαμόρφωση ενιαίας στάσης.
  • Σε ενημερωτική συνάντηση με διευθυντές/τριες και προισταμένους/ες μαζί με το ΣΕΠΕ Λήμνου την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου στις 17:30 στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας. 



Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

Κάλεσμα σε σύσκεψη για την έναρξη του Α2 πεδίου της ατομικής αξιολόγησης.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Το Υπουργείο, σταθερά αφοσιωμένο στη διάλυση του δημόσιου σχολείου, κάλεσε και Διευθυντές-ντριες και Προϊστάμενες-νους σε τηλεδιάσκεψη για την αξιολόγηση, την Πέμπτη 18/1 στις 09:30 π.μ. Ο σκοπός της ήταν να προετοιμάσει το έδαφος για να προχωρήσει η φάση Α2, η φάση δηλαδή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τις/τους Διευθυντ(ρι)ες. Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε μάλιστα, την ημέρα που υπήρχαν κηρυγμένες στάσεις εργασίας από τα πρωτοβάθμια σωματεία και τις ομοσπονδίες, την ημέρα κινητοποίησης για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, την ημέρα που εκπαιδευτικοί μαζί με φοιτητές/τριες και μαθητές/τριες διαδήλωναν ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, ενάντια συνολικά στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης! Καλούμε τις συναδέλφισσες και τους συνάδελφους δ/ντές-τριες να μην συμμετέχουν σε τηλεδιασκέψεις από τη στιγμή που πραγματοποιούνται σε ώρες μαθημάτων, πολύ δε περισσότερο όταν γίνονται για την αξιολόγηση όπου υπάρχει κηρυγμένη απεργία-αποχή από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ. Οι αποφάσεις των Ομοσπονδιών καλύπτουν σε όλες τις φάσεις τους συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση. 

Το Υπουργείο έχει απύθμενο θράσος να προσκαλεί σε πολύωρη τηλεδιάσκεψη σε ώρα διδακτικού ωραρίου με τα σχολεία σε κανονική λειτουργία. Αποδεικνύει για μια ακόμα φορά ότι δεν έχει απολύτως καμία ιδέα πως λειτουργούν τα σχολεία, αδιαφορεί παντελώς για τα παιδιά και το σχολείο, ενδιαφέρεται μόνο να προχωρήσει την αξιολόγηση, αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως υποτακτικούς που τους διατάζει και αυτοί οφείλουν να υπακούν με κάθε τρόπο. Είναι προφανή τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν. Οι Προϊστάμενες/οι Νηπιαγωγείων και οι Διευθυντές/ντριες Δημοτικών Σχολείων είναι εργαζόμενοι και δεν μπορούν, ούτε υποχρεούνται, να αφήνουν τα διδακτικά τους καθήκοντά όποτε το αποφασίζει το Υπουργείο. Ειδικά οι Προϊσταμένες/οι Νηπιαγωγείων έχουν καθημερινά πλήρη διδακτικά καθήκοντα, έχουν στην ευθύνη τους τμήμα νηπίων!

Συναδέλφισσες/οι,

Ξεκινά από εδώ και πέρα μια περίοδος με τους Διευθυντές/ντριες και τις Προϊσταμένες/ους να καλούνται από το ΥΠΑΙΘΑ να πάρουν τον ρόλο του αξιολογητή των συναδέλφων/ισσών τους και να βρεθούν απέναντί τους! Τις επόμενες ημέρες  οι Διευθυντές σχολείων  θα κληθούν να αξιολογήσουν το Α2 πεδίο στο πλαίσιο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών το οποίο περιλαμβάνει δύο  επιμέρους πεδία: α) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της σχολικής τάξης  και β) αναστοχασμός της διδασκαλίας -αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού. Δηλαδή, θα πρέπει να μπουν στην τάξη και να παρακολουθήσουν το μάθημα που κάνουν οι συνάδελφοι/ισσες!

  • Καλούμε όσες/όσους Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες/ους άλλα και όσους νεοδιόριστους συναδέλφους δεν έχουν υπογράψει την δήλωση της Απεργίας- Αποχής από την αξιολόγηση, να το κάνουν (επισυνάπτονται οι δηλώσεις της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ). Τους καλούμε να υπερασπίσουν το Δημόσιο δωρεάν Σχολείο, την ισότητα και την δικαιοσύνη στους Συλλόγους Διδασκόντων και να ταχθούν με τον αγώνα που δίνουν όλο αυτό το χρονικό διάστημα και οι νεοδιόριστες/οι και όλος ο κλάδος!
  • Καλούμε όλους τους Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες/ους σε σύσκεψη για το ζήτημα της αξιολόγησης, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας, την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου στις 5.30 μ.μ.



Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024

Έκτακτη Γενική Συνέλευση.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καλεί τα μέλη της ΕΛΜΕ σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 07-02-2024 στις 17:30 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας εν όψει και της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10-02-2024 στην Αθήνα. Τα θέματα της Γενικής Συνέλευσης:

  • μισθολογικά, εργασιακά, θεσμικά αιτήματα του κλάδου,
  • ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (Α2),
  • όποιο θέμα επιθυμεί να θέσει ο κάθε συνάδελφος/συναδέλφισσα.

Η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο του σωματείου μας και η παρουσία όλων είναι απαραίτητη. Να είμαστε όλοι εκεί!




Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε - ΕΛΜΕ την Κυριακή 11.00 π.μ στο Μαράσλειο.



Με πρωτοβουλία και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική σύσκεψη συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ την Κυριακή 21 Ιανουαρίου στις 11:00 στη Μαράσλειο για να συντονίσουμε τον αγώνα μας ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση και στη νέα φάση της ατομικής αξιολόγησης Α2, για να διεκδικήσουμε πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας. 

Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024

Για το ν/σ για την επαγγελματική εκπαίδευση.

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΑΔΙΕΞΟΔΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΕΕ-ΟΟΣΑ – ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ 

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!

Η κυβέρνηση παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού παρουσίασε στο ΕΠΑΛ Περάματος το νέο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και το φέρνει για ψήφιση στη βουλή μέσα στο Γενάρη. 

Το νέο νομοσχέδιο θέλει να επιταχύνει και να εξειδικεύσει τους στρατηγικούς στόχους της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την επαγγελματική εκπαίδευση, είναι συνέχεια του προηγούμενου νόμου που ψηφίστηκε μόλις 3 χρόνια πριν και έχει κριθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Δεν αλλάζει τίποτα από την εικόνα και τον αδιέξοδο δρόμο της ουσιαστικής υποβάθμισης που ζει όλα αυτά τα χρόνια ο κόσμος της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Αποτελεί συνέχεια της ίδρυσης των Πρότυπων ΕΠΑΛ, των διετών ΕΣΚ (της ανήλικης εργασίας) και του πολυπλόκαμου μηχανισμού με μια αλυσίδα οργάνων για την προσαρμογή των ειδικοτήτων και των αντίστοιχων δεξιοτήτων σε κάθε περιοχή στις ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων. 

Το νομοσχέδιο ήρθε σαν ραβασάκι απ’ τις εργοδοτικές ενώσεις, που συχνά πυκνά παρουσιάζουν τις ανάγκες τους για την παραπέρα κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων ως τη λύση δια πάσαν νόσον.  Με σαφήνεια περιγράφεται σε κάθε άρθρο η στοχοθεσία που συγκλίνει στους παρακάτω άξονες:

  • διασύνδεση των καταρτιζόμενων με τις ανάγκες της αγοράς και την ανάπτυξη σε τοπικό, περιφερειακό αλλά και κλαδικό επίπεδο, διευκόλυνση της κινητικότητας των εργαζομένων για την ενίσχυση της οικονομίας και της παραγωγικότητας.
  • σύναψη μνημονίων συνεργασίας και ανάπτυξη προνομιακών σχέσεων συνεργασίας  με τοπικές επιχειρήσεις.
  • καθορίζεται το περιεχόμενο των σπουδών, των μαθημάτων, η δημιουργία ή η κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων με βάση τις αντίστοιχες δεξιότητες που επικεντρώνονται οι οικονομικές δραστηριότητες της κάθε περιοχής.
  • προσέλκυση δωρεών και ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στην ανάπτυξη, εφαρμογή του κοινού στρατηγικού σχεδιασμού. Ενίσχυση του βαθμού αυτονομίας με ενεργό ρόλο των εκπροσώπων των τοπικών επιχειρήσεων
  • ειδικά μαθήματα σε όλα τα ΕΠΑΛ με ιδιαίτερο αναπτυξιακό χαρακτήρα.

Όλα τα παραπάνω, πέρα από το ότι επαναλαμβάνουν μονότονα έναν δρόμο και μια πολιτική που τη ζουν επώδυνα όσοι εμπλέκονται με την επαγγελματική εκπαίδευση, στην ουσία με ένα μόνο πράγμα προσομοιάζουν. Με επιχείρηση και σχέδιο κερδοφορίας και για να υπηρετηθούν οι στόχοι γίνονται και οι αναγκαίες αλλαγές, με την επίσημη θεσμοθέτηση Manager! Μα όλα αυτά τα χρόνια η «καλύτερη» σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με αυτή την «αγορά» έχει παράξει ανεργία, ετεροαπασχόληση, χαμηλούς μισθούς, άγχος κτλ. Γιατί η «αγορά» θέλει φθηνούς και αναλώσιμους εργαζόμενους! Λίγα μόνο από τα νέα μαργαριτάρια!

  • Συγχωνεύονται τα συστεγαζόμενα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα! Θεσμοθετείται η γιγάντωση των ΕΠΑΛ με σχολεία τέρατα πλέον των 500 μαθητών. Δεν μας έφτανε η σημερινή κατάσταση με τους τεράστιους συλλόγους διδασκόντων, τώρα ακόμα πιο απρόσωπα οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μόνιμοι – συμβασιούχοι σε κάθε ΕΠΑΛ θα επιχειρούν στο μεγαθήριο μαγαζί – σχολείο οπού η εποπτεία, έλεγχος και λειτουργικότητα θα είναι τουλάχιστον αμφισβητήσιμα. Ενώ είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να χαθούν αρκετές ειδικότητες και οργανικές θέσεις. 
  • Δημιουργείται ένα καινούριο όργανο διοίκησης στα ΕΠΑΛ (αν δεν ανήκει σε ΚΕΕΚ): η Επιτροπή Συντονισμού. Στους Συλλόγους Διδασκόντων πλέον μόνο μεταφορά καθηκόντων! 
  • Στους Τομεάρχες των ΕΠΑΛ πλέον ανατίθενται και νέα καθήκοντα καθώς ως στελέχη εκπαίδευσης θα έχουν την πλήρη και συνολική ευθύνη λειτουργιάς των τομέων τους ακόμα και του θεωρητικού μέρους των μαθημάτων και πολλά άλλα, καθώς θα συμμετέχουν στην επιτροπή συντονισμού μαζί με την διεύθυνση του ΕΚ. Και επειδή ο έλεγχος πρέπει να γίνεται ακόμα πιο ασφυκτικός στην απαρέγκλιτη εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου, στο νομοσχέδιο γεννιέται πλέον και ο Τομεάρχης Γενικών Μαθημάτων. 
  • Δημιουργούνται τα CAMPUS (Κ.Ε.Ε.Κ.) για την διασύνδεση των ΕΣΚ-ΕΠΑΛ-ΣΑΕΚ-ΕΚ (βαφτίσια των ΙΕΚ) για την σύνδεση των δεξιοτήτων όλων των επιπέδων προσόντων 3-4-5. Αυτή η «εκπαιδευτική διαδρομή» είχε προβλεφθεί από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με τις 2ετείς σχολές, τις οποίες κατήργησε η ΝΔ και τις ξαναφέρνει με την μετονομασία των ΙΕΚ σε ΣΑΕΚ. Για την υλοποίηση της «αποστολής» προβλέπεται η ύπαρξη Οργανωτικού Συντονιστή. Μάλιστα στο συμβούλιο θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι των επιμελητηρίων!
  • Τα ΚΕΕΚ θα αξιοποιούν για όλες τις δομές τα υπάρχοντα  απαρχαιωμένα εργαστήρια των ΕΚ και με τα ΓΕΑΣ (γραφεία σταδιοδρομίας) θα παρακολουθούν τις προσαρμογή της φοίτησης στις ανάγκες της αγοράς. Τα ΓΕΑΣ θα στελεχώνονται με έναν σύμβουλο συντονιστή για κάθε 150 καταρτιζόμενους, ένα ψυχολόγο και ένα κοινωνικό λειτουργό για κάθε 200 καταρτιζόμενους! «Και η ενδοσχολική  βία πάπαλα….»
  • Η «πετυχημένη» πρακτική άσκηση που δεν εφαρμόστηκε στη συντριπτική πλειοψηφία των Π.ΕΠΑΛ αλλάζει: και εισάγονται «στη Γ τάξη, 22 μέρες συνεχόμενα ή τμηματικά». Ποιος αλήθεια δεν γνωρίζει ότι σχεδόν σε όλα τα Π.ΕΠΑΛ δεν άλλαξε επί της ουσίας σχεδόν τίποτα, παρά μονάχα η διαδικασία της λεγόμενης «αξιολόγησης» και ταυτόχρονα μεγάλωσε η δυσκολία πρόσβασης των παιδιών να σπουδάσουν την τεχνική ειδικότητα που επιθυμούν. Όμως εδώ το πράγμα «πάει αλλού», όταν για παράδειγμα σε έναν τουριστικό π.χ. τόπο θα μπορεί αυτός που κάνει πρακτική (αφού θα να είναι και χρονικά ενιαία) να αντικαθιστά έναν κοινό εργαζόμενο σχεδόν τζάμπα!

Ποια  αιτήματα των μαθητών, των σπουδαστών, των εκπαιδευτικών λύνει το νέο νομοσχέδιο;

  • Την αναβάθμιση των σπουδών και την αξία των πτυχίων;
  • Τα σύγχρονα επαρκή και εξοπλισμένα εργαστήρια; 
  • Τις απαρχαιωμένες κτιριακές υποδομές και τα ταβάνια που πέφτουν;
  • Την επιθυμία των μαθητών να σπουδάσουν στην ειδικότητα που επιθυμούν;
  • Τα μικρά τμήματα στα εργαστηριακά μαθήματα;
  • Το μόνιμο και αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό;
  • Την πιστοποίηση μέσα στο πτυχίο και την ουσιαστική πρακτική άσκηση με δικαιώματα;
  • Τον εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας;  
  • Τα  απαρχαιωμένα σχολικά βιβλία;
  • Την απολύτως αναγκαία σύνδεση των εργαστηριακού με το θεωρητικό μέρος των μαθημάτων;
  • Την αναγκαία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εξέλιξη της τεχνολογίας και της παραγωγής;

Απαντάμε, απολύτως κανένα! Από το πρώτο ως το τελευταίο άρθρο και παράγραφο το νομοσχέδιο, το διατρέχει η επιτάχυνση της  κατεύθυνσης και ο προσανατολισμός που τόσα χρόνια όλες οι κυβερνήσεις επιδιώκουν. Στην γρήγορη προσαρμογή της επαγγελματικής εκπαίδευσης στις εφήμερες δεξιότητες των αντίστοιχων ειδικοτήτων που επιτάσσουν τα κέρδη και η άναρχη οικονομία τους. Προσαρμογές, οδηγίες και κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, για την επιτάχυνση του στόχου, για ακόμα μεγαλύτερο αριθμό ευέλικτων, μισοκαταρτισμένων και χωρίς δικαιώματα αποφοίτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης, για την παραπέρα γιγάντωση των κερδών των επιχειρήσεων.

Δικαιολογημένη η ανησυχία όλων μας λοιπόν, εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών. Τους λέμε προκαταβολικά, αυτός ο δρόμος δεν είναι ο δικός μας, είναι μακριά απ τις δικές μας ανάγκες μας. Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας θα αντιπαλέψουμε μαζικά του αντιδραστικούς τους σχεδιασμούς. Παλεύουμε και διεκδικούμε:

  • Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό της ΕΕΚ
  • Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια για όλες τις δομές της ΕΕΚ, εξοπλισμός και υποδομές
  • Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων για να μπορούν οι σπουδαστές να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν
  • Μαζικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών 
  • Ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, 
  • Πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας/πρακτικής άσκησης
  • Μόνη προϋπόθεση για τη δουλειά, όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα να δίνονται με το πτυχίο. Κατάργηση της πιστοποίησης


Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024

Για το άνοιγμα των σχολείων.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

όσα δυστυχώς ζήσαμε την περίοδο της πανδημίας, με τα γνωστά, τραγικά αποτελέσματα, αλλά και τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης βλέπουμε να επαναλαμβάνονται και σήμερα. 

Παρά τις επισημάνσεις, αλλά και τις ανησυχίες επιστημόνων, μπροστά στο άνοιγμα των σχολείων, για την έξαρση του covid και των  ιώσεων, την αύξηση των διασωληνωμένων και των θανάτων, η κυβέρνηση συστήνει:

  • το συχνό πλύσιμο των χεριών (!)
  • το άνοιγμα των παραθύρων στις τάξεις (!), προφανώς ακόμα και αν κάνει έξω παγωνιά…
  • την αποφυγή του συνωστισμού, σε τάξεις όμως με 25, 26, 27 και βάλε μαθητές…
  • τη δικαιολόγηση των απουσιών των μαθητών, όταν νοσούν, αλλά όχι των εκπαιδευτικών, αφού έχει καταργηθεί η άδεια ειδικού σκοπού
  • την αυστηρή καθαριότητα των σχολείων, όταν όμως το προσωπικό δεν αρκεί ούτε στο ελάχιστο, με καθαρίστριες που εργάζονται με μερική απασχόληση (ακόμα και 3ωρες).

Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, υποτίθεται ενάντια στην έξαρση των ιώσεων και του covid, αποτελούν κυριολεκτικά μνημείο εμπαιγμού και κοροϊδίας.

Την ίδια ώρα αρνείται πεισματικά, όπως και την περίοδο της πανδημίας, να υιοθετήσει τις ουσιαστικές προτάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, των φορέων του γονεϊκού κινήματος, γιατί τις θεωρεί κόστος. Συγκεκριμένα:

  • τη μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη
  • τη διενέργεια ελέγχων (test) με ευθύνη του ΕΟΔΥ, με σημείο αναφοράς την σχολική μονάδα
  • τις μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς που αντικειμενικά θα προκύπτουν
  • την επαναφορά της άδειας ειδικού σκοπού. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δικαιούνται μόλις 15 ημέρες αναρρωτική άδεια για κάθε έτος, ενώ για κάθε ημέρα αναρρωτικής που λαμβάνουν, χάνουν χρήματα από το μισθό τους. Ουσιαστικά, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί απαγορεύεται να λείψουν λόγω ασθένειας, ενώ δεν υπάρχει και καμία πρόβλεψη και για εκπαιδευτικούς-γονείς, που θα νοσήσει το παιδί τους.
  • την πρόβλεψη για εκπαιδευτικούς και μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες

Φυσικά, όπως και την περίοδο της πανδημίας και παρά τις έρευνες των εκπαιδευτικών για τις πολύπλευρες επιπτώσεις που είχε, δεν προβλέπεται κανένα μέτρο για την ουσιαστική στήριξη των μαθητών που θα λείπουν από την τάξη για πολλές μέρες. Και μάλιστα, θα λείπουν περιοδικά διαφορετικές ομάδες μαθητών, γεγονός πού σημαίνει ότι θα παρουσιαστούν σημαντικά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην εμπέδωση και διδασκαλία της ύλης.

Δεν μας προξενεί εντύπωση από τα παραπάνω! Έχει αποδείξει η κυβέρνηση ποιες είναι οι προτεραιότητές της. Ό, τι έχει να κάνει με την υγεία, τη μόρφωση, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, συνολικά τις ανάγκες του λαού και της νεολαίας θεωρείται κόστος, που εμποδίζει την επίτευξη των στόχων της εξοικονόμησης ζεστού χρήματος για τους επιχειρηματικούς ομίλους, της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας, τον υπέρτατο στόχο της κερδοφορίας!

Καταγγέλλουμε τον νέο κυβερνητικό εμπαιγμό και ζητάμε τη λήψη μέτρων με βάση τις σαφείς διεκδικήσεις που έχουμε αναδείξει για πάνω από δυο χρόνια μέσα στην πανδημία με αξιοποίηση επιπλέον αιθουσών, αυξημένη καθαριότητα στα σχολεία, δωρεάν παροχή μέσων ατομικής προστασία κτλ. Καλούμε άμεσα το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει σε κατοχύρωση επιπλέον άδεια ασθενείας χωρίς περικοπή μισθού και προϋπηρεσίας ειδικά για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.




Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024

Απάντηση της Aegean Sea Lines στο αίτημα της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ για παροχή έκπτωσης στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι η Aegean Sea Lines αποδέχθηκε το αίτημα της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και θα παρέχει έκπτωση 50% στα ατομικά μας εισιτήρια και στα ΕΙΧ μας καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής της στη γραμμή του Βορείου Αιγαίου και μέχρι το τέλος της σχολικής περιόδου. Επισυνάπτουμε την απάντηση της εταιρείας για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουμε για την εκδοση των εκπτωτικών εισιτηρίων. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση είμαστε στη διάθεσή σας.  







Αίτημα παροχής έκπτωσης στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Τα  Δ.Σ. των εκπαιδευτικών σωματείων της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα νησιά μας, σας ζητάμε να εγκρίνετε τη χορήγηση έκπτωσης 50% σε επιβάτες και οχήματα για το διάστημα που η εταιρεία σας θα δραστηριοποιείται στα νησιά μας, όπως κάνει τα τελευταία επτά χρόνια η εταιρεία Blue Star Ferries και έκανε μέχρι πρότινος η εταιρεία Seajets. 

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία χρειαστείτε.




Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2024

Με αφορμή τις “αυξήσεις” που είδαμε με το νέο μισθολόγιο των Δ.Υ. 
και την ευαγγελιζόμενη “ενίσχυση” της ζωής στην παραμεθόριο.


Στις 29 Ιουλίου 2023 εκδόθηκε το ΦΕΚ του νόμου 5045 με τίτλο “Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων, της οικογένειας και της εργασίας - Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις” που άρχισε να εφαρμόζεται από 01-01-2024 με σκοπό “…τη θέσπιση σειράς μέτρων για την τόνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών και την ενίσχυση της οικογένειας, της ανάπτυξης και της εργασίας” και αντικείμενο “…την ενίσχυση του πραγματικού εισοδήματος των πολιτών, καθώς και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την προστασία της οικογένειας, της ανάπτυξης και της εργασίας”. 

Μία πρώτη γεύση από αυτή την ενίσχυση του εισοδήματος πήραμε αντικρίζοντας το μηνιαίο εκκαθαριστικό του Ιανουαρίου. Πραγματικά μας “τόνωσε” την ψυχολογία και είναι σίγουρο ότι θα “ενισχύσει” τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουμε για να επιβιώσουμε! Δεν είναι μικρή η αύξηση των 40€ έως και λίγο πάνω από 50€ καθαρά για κάθε εργαζόμενο και 15€ για κάθε παιδί (να τη και η ενίσχυση της οικογένειας)! Ή αλλιώς τα 1,8€ τη μέρα με την προσαύξηση 0,5€ για κάθε παιδί. Είναι ένας καφές τη μέρα στο χέρι … αν έχεις παιδιά! Ιδιαίτερα μετά από μια δωδεκαετία σκληρών μνημονίων και τεράστιων περικοπών στους μισθούς  (βλ. πίνακα), που εφάρμοσαν διαδοχικά οι κυβερνήσεις ΝΔ/ΠΑΣΟΚ/ΣΥΡΙΖΑ, οι “αυξήσεις” κοροϊδία που αντικρίσαμε δεν αναπληρώνουν στο ελάχιστο ούτε τις πραγματικές μειώσεις μισθών των τελευταίων ετών, αλλά ούτε αντιμετωπίζουν τον πληθωρισμό και την ακρίβεια που καλπάζει. Για να μιλήσουμε με όρους καθημερινότητας μιας τετραμελούς οικογένειας, η “αύξηση” των πραγματικών μας μισθών δεν καλύπτει ούτε καν τις αυξήσεις στις τιμές του εβδομαδιαίου καλαθιού!






Επιπροσθέτως, μονιμοποιούνται (όχι οι αναπληρωτές που διδάσκουν όλα αυτά τα χρόνια με τους χειρότερους δυνατούς όρους, με μια βαλίτσα στο χέρι και οι “αυξήσεις” τους θα είναι μικρότερες και από αυτές των μονίμων) οι περικοπές του 13ου και του 14ου μισθού, η κλοπή ενός Μ.Κ. για τα έτη 2016-2017, η μείωση του αφορολόγητου, η κατάργηση σειράς επιδομάτων (εξωδιδακτικής απασχόλησης, άδειας κ.τ.λ.), οι δυσβάσταχτες εισφορές και φόροι (ΕΝΦΙΑ, αλληλεγγύης κ.τ.λ.) κτλ.

Η κυβέρνηση με τις “αυξήσεις” αυτές προσπαθεί να κρύψει την κοροϊδία που επιφυλάσσει για τους εργαζόμενους, αναμασώντας το παραμύθι ότι τάχα “αυτό μπορώ, αυτό έχω, αυτό δίνω…”, ενώ την ίδια στιγμή νομοθετεί με κάθε τρόπο για να αυξηθούν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, των εφοπλιστών, των βιομήχανων κ.λπ. Προσπαθεί να μας πείσει ότι απ’ όλο αυτό το φαγοπότι περισσεύουν μόνο 50 ευρώ το μήνα για τον εργαζόμενο δημόσιο υπάλληλο!

Στοχεύοντας να προσδέσει ακόμα περισσότερο τους Δημοσίους Υπαλλήλους στους στόχους του κεφαλαίου προχωρά στη σύνδεση των μισθών με τη στοχοθεσία και την αντιδραστική αξιολόγηση, μέτρο που έχει ανακοινώσει ήδη το Υπουργείο Εσωτερικών και ταυτόχρονα προχωρά στην προκλητική “αύξηση” του επιδόματος θέσης ευθύνης κατά 30%, ενισχύοντας κατά κύριο λόγο τα υψηλόβαθμα στελέχη που θα υλοποιήσουν την αντιλαϊκή πολιτική. Τη στιγμή που οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί που μορφώνουν τα παιδιά μας κάτω από αντίξοες συνθήκες -σε 27άρια και 28άρια τμήματα- βλέπουν “αύξηση” γύρω στα 50€, ένας Γενικός Δ/ντής Υπουργείου έχει αύξηση 300€ επιπλέον, ενώ ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις στο αντίστοιχο επίδομα έχουν οι αναπληρωτές γενικοί γραμματείς υπουργείων που από 1150€ το μήνα έχουν αύξηση 345€ και οι γενικοί γραμματείς που από 1400€ έχουν αύξηση 420€.

Ιδιαίτερα ως εκπαιδευτικοί που ζούμε και εργαζόμαστε στην παραμεθόριο έχουμε να επισημάνουμε κάποιες επιπλέον παραμέτρους που εξανεμίζουν κυριολεκτικά το εισόδημα και επιδεινώνουν τους όρους διαβίωσης μας. 

Η τρομερή υποστελέχωση - απορρύθμιση των δημόσιων νοσοκομείων των νησιών μας πέρα από το γεγονός ότι θέτει ανά πάσα στιγμή σε θανάσιμο κίνδυνο τη ζωή τη δική μας και των παιδιών μας, μας οδηγεί αναγκαστικά στα ιδιωτικά ιατρεία για την κάλυψη βασικών αναγκών που εμπίπτουν στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Στο νοσοκομείο της Λήμνου, από τις 44 θέσεις μόνιμων ιατρών που προβλέπει ο απαρχαιωμένος κανονισμός λειτουργίας μετά βίας καλύπτονται οι μισές, με αποτέλεσμα να λείπουν γιατροί πολλών ειδικοτήτων. Δεν είναι λίγες οι περίοδοι του έτους που δεν υπάρχει ούτε αναισθησιολόγος για την εκτέλεση έκτακτων ιατρικών πράξεων! Τόσο μεγάλη είναι η προστασία της οικογένειας που ευαγγελίζεται ο νόμος! 

Η απομόνωση γίνεται όλο και μεγαλύτερη χρόνο με τον χρόνο λόγω των πανάκριβων αεροπορικών εισιτηρίων που απαιτούνται για τη μετάβαση στην ηπειρωτική Ελλάδα (φτάνουν τα 250€ μετ’ επιστροφής), αλλά και των εξαιρετικά αραιών ακτοπλοϊκών δρομολογίων και των  πανάκριβων ναύλων με υπέργηρα και αργά πλοία. Όπως είναι εύκολα κατανοητό η κατάσταση αυτή επιδρά αρνητικά ανεβάζοντας και τις τιμές των βασικών ειδών λαϊκής κατανάλωσης, της βενζίνης και του πετρελαίου θέρμανσης, ψαλιδίζοντας ακόμα περισσότερο το εισόδημά μας. Είναι ενδεικτικό ότι η απλή αμόλυβδη βενζίνη κοστίζει 2,1€/λίτρο ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης 1,5€/λίτρο. Κι ενώ η πολιτική του Υπουργείου να μην προσλαμβάνει το αναγκαίο προσωπικό, αλλά να επιχειρεί να βουλώσει τις “τρύπες” εκ των ενόντων ακόμα και με υποχρεωτικές υπερωρίες, έχει οδηγήσει σε δραματική αύξηση των καθημερινών μετακινήσεων εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, η αντίστοιχη χιλιομετρική αποζημίωση για τις μετακινήσεις αυτές ορίζεται στο…ιλιγγιώδες ποσό των 0,2€/χιλιόμετρο!

Επίσης, η εύρεση στέγης τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πραγματικά άθλος τόσο για τους μόνιμους και πολύ περισσότερο για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς - που περνούν αυτό το ψυχολογικό μαρτύριο και την τεράστια οικονομική αιμορραγία κάθε χρόνο - ενώ τα ενοίκια έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη που αντιστοιχούν ακόμα και στο μισό του μηνιάτικου (χωρίς να υπολογίζουμε τις αυξήσεις στο ρεύμα μετά από την “απελευθέρωση” της αγοράς ενέργειας). Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει μέριμνα για τη δωρεάν στέγαση των εκπαιδευτικών που το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο τους έχει κάνει “μπαλάκι” μεταξύ υπουργείων και δήμων! 

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από την τελευταία απογραφή είναι αμείλικτα και αδιαμφισβήτητα σε ό,τι αφορά την φροντίδα των κυβερνήσεων για την ζωή των ιθαγενών στην παραμεθόριο. Την τελευταία δεκαετία στην περιφερειακή ενότητα Λήμνου έχουμε μείωση του πληθυσμού κατά 3,4% (πάνω και από την πανελλαδική μείωση που είναι στο 3,1%).  Αυτή είναι η μέριμνα της κυβέρνησης για την προστασία της οικογένειας, της ανάπτυξης και της εργασίας που ευαγγελίζεται!

Σ’ αυτές τις συνθήκες είναι πραγματικά προκλητικό η κυβέρνηση να αυξάνει το επίδομα παραμεθορίου από 100€ μεικτά σε μόλις 130€ μεικτά, κι αυτό μόνο για συγκεκριμένες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων που υπηρετούν στα νησιά μας και όχι για όλους!

Οι οξυμένες ανάγκες των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου δεν καλύπτονται ούτε με ψίχουλα, ούτε με τα διάφορα pass που η κυβέρνηση επεκτείνει και για το επόμενο διάστημα. Απέναντι στον εμπαιγμό και στην κοροϊδία οργανώνουμε την πάλη μας με αιτήματα που δίνουν πραγματικές ανάσες στη ζωή μας. Μπροστά στην αντιλαϊκή επίθεση αντιπαραθέτουμε τα δικό μας πλαίσιο πάλης που ικανοποιεί τις ανάγκες μας:

  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στον κλάδο.
  • Αυξήσεις τώρα 20% στους μισθούς όλων των εκπαιδευτικών. 
  • Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
  • Αύξηση και επέκταση του επιδόματος παραμεθορίων περιοχών σε όλες τις κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων.
  • Μισθολογική προαγωγή για όλους κάθε 2 χρόνια υπηρεσίας.
  • Αποσύνδεση του μισθού από την αντιδραστική αξιολόγηση και στοχοθεσία. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη.
  • Παροχή των αναγκαίων μέσων ατομικής προστασίας σε όλους τους εργαζόμενους.
  • Κατάργηση της «ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας». 
  • Να προσμετρηθεί στη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων η διετία 2016-2017 κατά την οποία είχε “παγώσει” η μισθολογική εξέλιξη.
  • Αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ με προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε παιδί.
  • Πλήρης αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα για την ένταξη του υπαλλήλου σε μισθολογικό κλιμάκιο. 
  • Πλήρης κάλυψη των εξόδων μετακίνησης των εκπαιδευτικών προς τα σχολεία που εργάζονται. 
  • Μέτρα ενάντια στην ακρίβεια και τη φοροληστεία.
  • Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που καλύπτουν διαχρονικά τις πάγιες εκπαιδευτικές ανάγκες. 
  • Μέριμνα για τη δωρεάν στέγαση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε δυσπρόσιτες
    περιοχές.