Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

ελπίζουμε το μήνυμα αυτό να βρίσκει εσάς και τις οικογένειές σας υγιείς. Σας στέλνουμε ένα κείμενο - επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας. Θα διακινηθεί πανελλαδικά από πολλές ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και σας καλούμε αν συμφωνείτε να το υπογράψετε. Όσοι συμφωνείται απλά απαντήστε σ' αυτό το mail γράφοντας το ονοματεπώνυμό σας, το σχολείο που εργάζεστε και την ειδικότητά σας. Κάνουμε πράξη το σύνθημα: ΔΕ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΙΩΠΗΛΟΙ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ- ΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ!!



Επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας

Σταματήστε τα εξ αποστάσεως … ευχολόγια και πάρτε μέτρα τώρα για τη στήριξη όλων των παιδιών και των εκπαιδευτικών!

Εκεί στο Υπουργείο Παιδείας, ακούει κανείς;

Κυρία Υπουργέ, κύριοι της κυβέρνησης, 

Μας ζητήσατε, εκπαιδευτικοί αλλά και γονείς, να μπούμε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και να εξασφαλίσουμε για τα παιδιά μας μια θέση σε μια e-me ή e-class τάξη!

Δε μας ρωτήσατε αν έχουμε Η/Υ, αν έχουμε ίντερνετ, αν έχουμε σχετικές γνώσεις ή ακόμα και τις δυνατότητες, καθώς είμαστε όλοι κλεισμένοι μέσα στο σπίτι με τα παιδιά μας και τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας σε κίνδυνο! Φυσικά δεν περιμέναμε τέτοια «ευαισθησία», αφού με την πολιτική σας μας καταδικάσατε, δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες από μας, στην ανεργία και την ανασφάλεια. Μια ακόμα εκδοχή της περιβόητης θεωρίας της “ατομικής ευθύνης”, που απαλλάσσει το κράτος από τις δικές του ευθύνες. 

Παρά τις τεράστιες δυσκολίες μας, με αλληλεγγύη μεταξύ μας, άλλοι εκπαιδευτικοί καταφέραμε να δημιουργήσουμε την ηλεκτρονική μας τάξη, άλλοι το παλεύουμε κι άλλοι χρησιμοποιούμε κάθε πρόσφορο μέσο και επικοινωνούμε με τους γονείς και τους μαθητές μας, να σταθούμε δίπλα τους. Άλλωστε είχαμε ήδη αρχίσει να το κάνουμε, δεν περιμέναμε εσάς να μας το πείτε! Παράλληλα, άλλοι από μας καταφέραμε να εξασφαλίσουμε στα παιδιά μας τον πολυπόθητο κωδικό, άλλοι το παλεύουμε κι άλλοι θα θέλαμε αλλά μας λείπουν παντελώς τα μέσα. Φυσικά όλοι εμείς «παλεύουμε» στην κυριολεξία με το ηλεκτρονικό σύστημά σας, γιατί «σέρνεται», «πέφτει», μας πετάει έξω! Αλήθεια πού πήγαν τα τόσο εκατομμύρια ευρώ για το περίφημο “ψηφιακό σχολείο”, για το “νέο σχολείο”, που διαφήμιζαν εδώ και χρόνια όλες οι κυβερνήσεις και η δική σας;

Αλλά και τα παιδιά μας, έγκλειστα και νευρικά λόγω κορωνοϊού, προσπαθούν με τα ίδια απαράδεκτα μέρα να συνεχίσουν τον αγώνα για τη μόρφωση. Κάνουμε δηλαδή, όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και τα παιδιά μας, ό,τι είναι δυνατόν να συνεχίσουν να έχουν τα παιδιά μας μια έστω κι εξ αποστάσεως επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Αλλά είμαστε άοπλοι! Όπως οι ηρωικοί γιατροί μας και το ηρωικό νοσηλευτικό προσωπικό στα νοσοκομείο μάχονται αλλά δεν έχουν όπλα, ούτε αρκετό προσωπικό ούτε προστατευτικό εξοπλισμό ούτε αρκετά φάρμακα και κατάλληλες υποδομές, έτσι κι εμείς συναντάμε τοίχο, αλλά όχι αυτόν της ηλεκτρονικής τάξης αλλά της δικής σας εξ αποστάσεως …επαφής με την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Και ρωτάμε ευθέως:

  • Τι κάνατε για να εξασφαλίσετε την αναγκαία αναβάθμιση στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (που έτσι κι αλλιώς είναι αρκετά παλιό), για να δεχτεί χιλιάδες φορές περισσότερους εκπαιδευτικούς και μαθητές; ΤΙΠΟΤΑ!
  • Τι κάνατε για να εξασφαλίσετε τεχνολογική υποδομή στα σχολεία, ώστε να έχουν μια καλή βάση στην εκπαιδευτική διαδικασία, την επικοινωνία με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, να υπάρχουν δηλαδή ήδη mail, λογαριασμοί, καλό ίντερνετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τεχνολογικά μέσα κ.λπ.; ΤΙΠΟΤΑ!
  • Τι κάνατε για να εξασφαλίσετε έστω και τώρα τεχνολογικό εξοπλισμό σε κάθε σχολείο, εκπαιδευτικό και μαθητή; ΩΣ ΤΩΡΑ ΤΙΠΟΤΑ! Ή μήπως σκέφτεστε να μας τα «προσφέρουν» οι καλοί «χορηγοί» με το αζημίωτο φυσικά από σας και με τον λογαριασμό να φτάνει τελικά σε μας; ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ!
  • Τι κάνετε για τα παιδιά των πολύ φτωχών λαϊκών οικογενειών, ελληνόπουλα, προσφυγόπουλα και μεταναστόπουλα, που όχι μόνο δεν έχουν κανένα μα κανένα τεχνολογικό μέσο για την όποια εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά πεινάνε ή είναι άστεγες οικογένειες κ.λπ.; ΤΙΠΟΤΑ!

Τελικά, νιώθουμε ότι μας εμπαίζετε! Ως Υπουργείο Παιδείας και ως κυβέρνηση, που από το πρωί ως το βράδυ λέτε ότι παίρνετε μέτρα να μας προστατέψετε από τον κορωνοϊό, μέχρι και απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβάλατε, τελικά σε μας και τα παιδιά μας δίνετε ψίχουλα και παράλληλα μας στοιβάζετε στα νέα εργασιακά κάτεργα, που με τους νόμους σας φτιάχνετε, μέσα ή έξω από το σπίτι, κι επιπλέον αφήνετε και τα  παιδιά μας αμόρφωτα.

Τελικά, την ώρα που είστε απόλυτα συγχρονισμένοι με τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων και τους δίνετε δις και ασυλία για αντεργατικά μέτρα στους χώρους δουλειάς, την ίδια ώρα δείχνετε απίστευτη ασύγχρονη …επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και όσα χρειάζονται τα παιδιά μας! 

Γι’ αυτό, εμείς οι εκπαιδευτικοί μαζί με τα παιδιά μας, δε θα κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Ο εγκλεισμός στο σπίτι και οι μάσκες, όταν έχουμε, δε θα μας κλείσουν το στόμα! Όταν πρόκειται για τη μόρφωση των παιδιών μας θα φωνάξουμε όσο πιο δυνατά γίνεται!  Με τη στάση μας θα τα διδάξουμε να παίρνουν τη ζωή τους στα χέρια τους και στις «σιωπηλές» μέρες μας αλλά και στην μετά τον κορωνοϊό εποχή!

Αν ακούει κάποιος στο Υπουργείο, επαναλαμβάνουμε ότι εδώ και τώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, απαιτούμε και διεκδικούμε πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους εκπαιδευτικούς και όλα τα παιδιά!

ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ: 

  1. Να εξασφαλιστούν τώρα όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, ώστε να συμμετέχουν ισότιμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση Η/Υ για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τώρα να εξασφαλιστεί ένα δωρεάν tablet για κάθε μαθητή.
  2. Δημιουργία κεντρικής ομάδας τεχνικής υποστήριξης στο Υπουργείο Παιδείας, στελεχωμένη με όλο το αναγκαίο προσωπικό, που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου ή με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή και θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση.
  3. Δημιουργία Κεντρικής Ψηφιακής Πλατφόρμας Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και υλικό για όλες τις ηλικίες. 
  4. Λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα, που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
  5. Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης και με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά. 
  6. Να δοθεί ξεκάθαρη οδηγία  από το Υπουργείο, με βάση τα παραπάνω προβλήματα, ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα, π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.ά., στην προσπάθεια των συναδέλφων να στηρίξουν τους μαθητές. 
  7. Εδώ και τώρα έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία, ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό. 

Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα για τη μόρφωση των παιδιών μας και ταυτόχρονα απαιτούμε από το Υπουργείο να ικανοποιήσει εδώ και τώρα τις διεκδικήσεις μας! 





Συλλογή υπογραφών στήριξης επιστολής διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

ελπίζουμε να είστε όλοι καλά, ασφαλείς και προστατευμένοι, εσείς και οι οικογένειές σας. Αυτές τις μέρες οργανώνεται συλλογή υπογραφών στήριξης μιας επιστολής διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας, σχετικά με τον υποκριτικό τρόπο που διαχειρίζεται το ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, με φιλότιμο και αγάπη για τους μαθητές μας και τη δουλειά μας, έχουμε μπει από νωρίς στη μάχη της συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας έστω και από απόσταση. Το Υπουργείο ωστόσο, για άλλη μια φορά στάθηκε κατώτερο των περιστάσεων και ανίκανο να μας υποστηρίξει στο έργο που μας καλεί να επιτελέσουμε, αλλά και να λάβει σοβαρά υπόψιν του όλες τις παραμέτρους της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί.
Η επιστολή διαμαρτυρίας που επισυνάπτεται διακινείται αυτή τη στιγμή πανελλαδικά από πολλές ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και σας καλούμε να τη διαβάσετε και, αν συμφωνείτε, να τη συνυπογράψετε. Για να το υπογράψετε απλώς πατήστε στον σύνδεσμο: https://sites.google.com/view/ypografes-elearning και δηλώστε εκεί την στήριξή σας. 
ΔΕ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΙΩΠΗΛΟΙ - ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ- ΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ!

Σταματήστε τα εξ αποστάσεως … ευχολόγια και πάρτε μέτρα τώρα 

για τη στήριξη όλων των παιδιών και των εκπαιδευτικών!

Εκεί στο Υπουργείο Παιδείας, ακούει κανείς;


Κυρία Υπουργέ, κύριοι της κυβέρνησης, 

Μας ζητήσατε, εκπαιδευτικοί αλλά και γονείς, να μπούμε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και να εξασφαλίσουμε για τα παιδιά μας μια θέση σε μια e-me ή e-class τάξη!

Δε μας ρωτήσατε αν έχουμε Η/Υ, αν έχουμε ίντερνετ, αν έχουμε σχετικές γνώσεις ή ακόμα και τις δυνατότητες, καθώς είμαστε όλοι κλεισμένοι μέσα στο σπίτι με τα παιδιά μας και τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας σε κίνδυνο! Φυσικά δεν περιμέναμε τέτοια «ευαισθησία», αφού με την πολιτική σας μας καταδικάσατε, δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες από μας, στην ανεργία και την ανασφάλεια. Μια ακόμα εκδοχή της περιβόητης θεωρίας της “ατομικής ευθύνης”, που απαλλάσσει το κράτος από τις δικές του ευθύνες. 

Παρά τις τεράστιες δυσκολίες μας, με αλληλεγγύη μεταξύ μας, άλλοι εκπαιδευτικοί καταφέραμε να δημιουργήσουμε την ηλεκτρονική μας τάξη, άλλοι το παλεύουμε κι άλλοι χρησιμοποιούμε κάθε πρόσφορο μέσο και επικοινωνούμε με τους γονείς και τους μαθητές μας, να σταθούμε δίπλα τους. Άλλωστε είχαμε ήδη αρχίσει να το κάνουμε, δεν περιμέναμε εσάς να μας το πείτε! Παράλληλα, άλλοι από μας καταφέραμε να εξασφαλίσουμε στα παιδιά μας τον πολυπόθητο κωδικό, άλλοι το παλεύουμε κι άλλοι θα θέλαμε αλλά μας λείπουν παντελώς τα μέσα. Φυσικά όλοι εμείς «παλεύουμε» στην κυριολεξία με το ηλεκτρονικό σύστημά σας, γιατί «σέρνεται», «πέφτει», μας πετάει έξω! Αλήθεια πού πήγαν τα τόσο εκατομμύρια ευρώ για το περίφημο “ψηφιακό σχολείο”, για το “νέο σχολείο”, που διαφήμιζαν εδώ και χρόνια όλες οι κυβερνήσεις και η δική σας;

Αλλά και τα παιδιά μας, έγκλειστα και νευρικά λόγω κορωνοϊού, προσπαθούν με τα ίδια απαράδεκτα μέρα να συνεχίσουν τον αγώνα για τη μόρφωση. Κάνουμε δηλαδή, όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και τα παιδιά μας, ό,τι είναι δυνατόν να συνεχίσουν να έχουν τα παιδιά μας μια έστω κι εξ αποστάσεως επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Αλλά είμαστε άοπλοι! Όπως οι ηρωικοί γιατροί μας και το ηρωικό νοσηλευτικό προσωπικό στα νοσοκομείο μάχονται αλλά δεν έχουν όπλα, ούτε αρκετό προσωπικό ούτε προστατευτικό εξοπλισμό ούτε αρκετά φάρμακα και κατάλληλες υποδομές, έτσι κι εμείς συναντάμε τοίχο, αλλά όχι αυτόν της ηλεκτρονικής τάξης αλλά της δικής σας εξ αποστάσεως …επαφής με την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Και ρωτάμε ευθέως:

  • Τι κάνατε για να εξασφαλίσετε την αναγκαία αναβάθμιση στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (που έτσι κι αλλιώς είναι αρκετά παλιό), για να δεχτεί χιλιάδες φορές περισσότερους εκπαιδευτικούς και μαθητές; ΤΙΠΟΤΑ!
  • Τι κάνατε για να εξασφαλίσετε τεχνολογική υποδομή στα σχολεία, ώστε να έχουν μια καλή βάση στην εκπαιδευτική διαδικασία, την επικοινωνία με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, να υπάρχουν δηλαδή ήδη mail, λογαριασμοί, καλό ίντερνετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τεχνολογικά μέσα κ.λπ.; ΤΙΠΟΤΑ!
  • Τι κάνατε για να εξασφαλίσετε έστω και τώρα τεχνολογικό εξοπλισμό σε κάθε σχολείο, εκπαιδευτικό και μαθητή; ΩΣ ΤΩΡΑ ΤΙΠΟΤΑ! Ή μήπως σκέφτεστε να μας τα «προσφέρουν» οι καλοί «χορηγοί» με το αζημίωτο φυσικά από σας και με τον λογαριασμό να φτάνει τελικά σε μας; ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ!
  • Τι κάνετε για τα παιδιά των πολύ φτωχών λαϊκών οικογενειών, ελληνόπουλα, προσφυγόπουλα και μεταναστόπουλα, που όχι μόνο δεν έχουν κανένα μα κανένα τεχνολογικό μέσο για την όποια εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά πεινάνε ή είναι άστεγες οικογένειες κ.λπ.; ΤΙΠΟΤΑ!

Τελικά, νιώθουμε ότι μας εμπαίζετε! Ως Υπουργείο Παιδείας και ως κυβέρνηση, που από το πρωί ως το βράδυ λέτε ότι παίρνετε μέτρα να μας προστατέψετε από τον κορωνοϊό, μέχρι και απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβάλατε, τελικά σε μας και τα παιδιά μας δίνετε ψίχουλα και παράλληλα μας στοιβάζετε στα νέα εργασιακά κάτεργα, που με τους νόμους σας φτιάχνετε, μέσα ή έξω από το σπίτι, κι επιπλέον αφήνετε και τα  παιδιά μας αμόρφωτα.

Τελικά, την ώρα που είστε απόλυτα συγχρονισμένοι με τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων και τους δίνετε δις και ασυλία για αντεργατικά μέτρα στους χώρους δουλειάς, την ίδια ώρα δείχνετε απίστευτη ασύγχρονη …επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και όσα χρειάζονται τα παιδιά μας! 

Γι’ αυτό, εμείς οι εκπαιδευτικοί μαζί με τα παιδιά μας, δε θα κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Ο εγκλεισμός στο σπίτι και οι μάσκες, όταν έχουμε, δε θα μας κλείσουν το στόμα! Όταν πρόκειται για τη μόρφωση των παιδιών μας θα φωνάξουμε όσο πιο δυνατά γίνεται!  Με τη στάση μας θα τα διδάξουμε να παίρνουν τη ζωή τους στα χέρια τους και στις «σιωπηλές» μέρες μας αλλά και στην μετά τον κορωνοϊό εποχή!

Αν ακούει κάποιος στο Υπουργείο, επαναλαμβάνουμε ότι εδώ και τώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, απαιτούμε και διεκδικούμε πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους εκπαιδευτικούς και όλα τα παιδιά!

ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ: 

  1. Να εξασφαλιστούν τώρα όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, ώστε να συμμετέχουν ισότιμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση Η/Υ για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τώρα να εξασφαλιστεί ένα δωρεάν tablet για κάθε μαθητή.
  2. Δημιουργία κεντρικής ομάδας τεχνικής υποστήριξης στο Υπουργείο Παιδείας, στελεχωμένη με όλο το αναγκαίο προσωπικό, που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου ή με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή και θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση.
  3. Δημιουργία Κεντρικής Ψηφιακής Πλατφόρμας Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και υλικό για όλες τις ηλικίες. 
  4. Λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα, που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
  5. Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης και με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά. 
  6. Να δοθεί ξεκάθαρη οδηγία  από το Υπουργείο, με βάση τα παραπάνω προβλήματα, ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα, π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.ά., στην προσπάθεια των συναδέλφων να στηρίξουν τους μαθητές. 
  7. Εδώ και τώρα έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία, ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό. 


Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα για τη μόρφωση των παιδιών μας
και ταυτόχρονα απαιτούμε από το Υπουργείο να ικανοποιήσει
εδώ και τώρα τις διεκδικήσεις μας!
 


Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Καταγγελία - Να σταματήσουν οι πιέσεις και οι αυθαιρεσίες.

Το Υπουργείο Παιδείας και οι υπηρεσίες του να ικανοποιήσουν τις διεκδικήσεις των Συλλόγων και των ΕΛΜΕ. 

Να σταματήσουν τις πιέσεις και τις αυθαιρεσίες!

Χιλιάδες συνάδελφοι σε όλη την Ελλάδα, επί ατελείωτες ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή προσπαθούμε να μείνουμε δίπλα στους μαθητές μας, να τους στηρίξουμε ψυχολογικά, παιδαγωγικά σε αυτές τις δύσκολες ώρες. Δοκιμάζονται κάθε μέρα η υπομονή μας, η ευρηματικότητα μας ώστε με κάθε μέσο να πετύχουμε αυτή την επαφή (email, τηλέφωνα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.α.), αφού η λειτουργία της πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας έχει γίνει ανέκδοτο στα χείλη των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερο βάρος έχουν σηκώσει οι συνάδελφοι της πληροφορικής που πολλές φορές σηκώνουν στην πλάτη τους την τεχνική υποστήριξη 3-4 σχολείων, αφού το Υπουργείο δεν έχει υλοποιήσει ακόμα το αίτημα για κεντρική ομάδα υποστήριξης. 

Αυτή μας η στάση σε συνδυασμό με τις πολύ συγκεκριμένες καταγγελίες για τις ελλείψεις και τις αστοχίες στην απαραίτητη υποδομή για την εξ αποστάσεως διδασκαλία από το Υπουργείο Παιδείας αλλά και οι συγκεκριμένες προτάσεις για να λυθούν τα προβλήματα από δεκάδες σωματεία σε όλη την Ελλάδα, ανέστρεψαν τελείως το κλίμα. Η αήθης επίθεση από διάφορα παπαγαλάκια (Τέλογλου, Χασαπόπουλος, Βερύκιος) ότι οι εκπαιδευτικοί είναι τεμπέληδες, πρέπει να περικοπεί ο μισθός τους, ενώ το Υπουργείο Παιδείας τα έχει σχεδιάσει όλα καλά, έχει τσαλακωθεί στην πράξη. Η δήλωση της Υπουργού Παιδείας «Οι εκπαιδευτικοί υπερβάλλουν εαυτούς και καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες σε όλη αυτή τη διαδικασία και τους οφείλουμε ένα τεράστιο ευχαριστώ και μπράβο» δεν αναιρεί την ευθύνη του Υπουργείου, είναι κενό γράμμα στο μέτρο που δε λαμβάνει άμεσα τα απαραίτητα μέτρα στήριξης της προσπάθειάς μας. Το Υπουργείο οφείλει να ικανοποιήσει τα αιτήματα των σωματείων, να λύσει δηλαδή άμεσα όλα τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί και όχι να σαμποτάρει και να υπονομεύει την προσπάθεια των συναδέλφων.

Επιπλέον, η πίεση που ασκείται τις τελευταίες μέρες από τη Διοίκηση, προφανώς με κατεύθυνση του Υπουργείου, να φτιαχτεί συγκεκριμένο πρόγραμμα στα σχολεία για την ασύγχρονη εκπαίδευση δείχνει ότι δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα. Οι συνάδελφοι προσπαθούν οικειοθελώς από το ξημέρωμα μέχρι αργά τη νύχτα να καταφέρουν να τροφοδοτήσουν με υλικό τους μαθητές, μέσω της πλατφόρμας και επειδή κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο, καταφεύγουν στη λύση του email. Είναι κατανοητό ότι ο χρονικός περιορισμός αυτής της διαδικασίας για κάθε μάθημα στα πλαίσια ενός ωρολογίου προγράμματος, θα τινάξει την κάθε προσπάθεια συναδέλφου στον αέρα. Άλλωστε οποιοσδήποτε έχει στοιχειώδη επαφή με το αντικείμενο, γνωρίζει ότι αυτή η πρακτική δε συνάδει με τη φύση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Όσον αφορά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, προφανώς πρέπει να υπάρχει συνεννόηση σε ένα καλό κλίμα μεταξύ των συναδέλφων, ώστε να μη συμπέσουν οι ώρες διδασκαλίας, κάτι που ούτως ή άλλως συμβαίνει ήδη σε πολλά σχολεία που έχουν ξεκινήσει τη σύγχρονη στη Γ΄ Λυκείου.

Στις παραπάνω δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί με ευθύνη του Υπουργείου, έρχονται να προστεθούν, οι εκτός τόπου και χρόνου, απαιτήσεις π.χ. στις 17:00 του Σαββάτου (!) να μαζευτούν στοιχεία ως το βράδυ. Και την ίδια στιγμή οι Διευθυντές των Σχολείων να μη  μπορούν να μπουν καν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Τέτοιες καταγγελίες φτάνουν από πολλές περιοχές της χώρας! Το Υπουργείο ζητάει στοιχεία για το πόσοι συνάδελφοι συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως αποκλειστικά με βάση την εγγραφή στο ΠΣΔ ενώ την ίδια στιγμή πολλοί συνάδελφοι αξιοποιώντας αλλά μέσα ήδη είναι σε επαφή με τους μαθητές τους! Προφορικά το Υπουργείο βεβαιώνει ότι οι συνάδελφοι μπορούν αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο αλλά με τα στοιχεία που ζητά αναιρεί αυτή την κατεύθυνση.  Ηθελημένα  δημιουργείται σε Διευθυντές των σχολικών μονάδων και σε συναδέλφους σύγχυση και αδικαιολόγητη πίεση. 

Το Υπουργείο επιδιώκει να φορτώσει όλα τα προβλήματα στους εκπαιδευτικούς! 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

όπως επισημάναμε από την πρώτη στιγμή ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε ακόμα και τη σκέψη να μονιμοποιηθούν αυτές οι έκτακτες συνθήκες και να υποκατασταθεί όπως-όπως η διά ζώσης διδασκαλία από την εξ αποστάσεως, ώστε να περιορίσει τις ανάγκες σε αναπληρωτές το Υπουργείο Παιδείας, έτσι δε θα ανεχθούμε και οποιαδήποτε αυθαιρεσία από τη διοίκηση. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε εγρήγορση και φαινόμενα αυταρχισμού, υποχρεωτικότητας, ελέγχου-αξιολόγησης να καταγγέλλονται άμεσα για να γίνονται παρεμβάσεις επί τόπου.

Μένουμε όρθιοι, δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει τις ευθύνες του!




Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Προτάσεις δωρεάν ψυχαγωγίας και ενημέρωσης για μικρούς και μεγάλους από την ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, 
το ΔΣ της ΕΛΜΕ συγκέντρωσε και σας προτείνει μια εκτεταμένη λίστα με προτάσεις ψυχαγωγίας και ενημέρωσης για μικρούς και μεγάλους, για τις δύσκολες μέρες του εγκλεισμού που βιώνουμε. Η λίστα θα εμπλουτίζεται σταδιακά και μπορείτε να κάνετε κι εσείς τις προτάσεις σας απαντώντας σε αυτό το mail. Oι προτάσεις θα δημοσιεύονται και στην ιστοσελίδα και στο facebooκ της ΕΛΜΕ.
Επίσης, θα θέλαμε να επαναλάβουμε ότι όλα τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε πρόβλημα σας απασχολεί ή για οποιαδήποτε βοήθεια μπορεί να χρειαστείτε, ειδικά αυτές τις δύσκολες μέρες. Μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε μαζί μας είτε μέσω mail είτε και τηλεφωνικά. 

Εκ του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου


Κινηματογράφος

  • H ΕΡΤ δίνει τη δυνατότητα σε όλους να παρακολουθούν ελεύθερα και δωρεάν μέσω της ιστοσελίδας της μια σειρά ταινιών που σταδιακά θα ανανεώνονται. Ήδη περιλαμβάνονται σημαντικές ταινίες όπως: "Ι Daniel Blake", "The Tale", "Still Alice" και άλλες. Απολαύστε τες εδώ: https://webtv.ert.gr/shows/to-sinema-sto-spiti-sas/


  • Η νέα τηλεοπτική πλατφόρμα Cinobo που διανέμει κινηματογραφικές ταινίες ποιότητας και μια πολύ μεγάλη συλλογή ανεξάρτητου, arthouse, πολυβραβευμένου, ελληνικού και ξένου περιεχομένου, προσφέρει σε όποιον το επιθυμεί μια δωρεάν δοκιμαστική περίοδο 14 ημερών. Θυμηθείτε να διακόψετε μετά το πέρας αυτής της περιόδου, εάν δεν επιθυμείτε να χρεώνεστε για την υπηρεσία. www.cinobo.com


  • Η περίοπτη πλατφόρμα MUBI προσφέρει τρεις μήνες συνδρομή με αντίτιμο ένα ευρώ. Μετά το τρίμηνο ισχύουν οι κανονικές χρεώσεις, οπότε αν δε σας ενδιαφέρει θυμηθείτε να διακόψετε τη σνδρομή. www.mubi.com 


  • Eλεύθερα διατίθεται στο youtube η ταινία του  Σωτήρη Τσαφούλια «Έτερος Εγώ». Μια πολύ προσεγμένη και αξιόλογη ταινία, ένα καλογυρισμένο ελληνικό αστυνομικό θρίλερ που συνδυάζει την έννοια της φιλίας με τον Πυθαγόρα και τα Μαθηματικά.  https://www.youtube.com/watch?v=y3zho2aV2bs




Θέατρο

Πολλές θεατρικές παραγωγές, επαγγελματικές και ερασιτεχνικές, προσφέρονται από τους δημιουργούς τους ελεύθερα στο διαδίκτυο σε μια προσπάθεια υποστήριξης του κοινού αυτές τις μέρες του εγκλεισμού. Ενδεικτικά ορισμένες που επιλέξαμε και σας προτείνουμε:

- 🎭 "Το Γάλα" του Β. Κατσικονούρη. Μια συγκλονιστική ιστορία, ένα από τα σπουδαιότερα νεοελληνικά έργα των τελευταίων χρόνων. Δείτε το εδώ: https://youtu.be/GnrjzH3_ZJo

- 🎭 "Πέρσες" του Αισχύλου (παράσταση του μοναδικού Λεύτερη Βογιατζή που είχε παρουσιαστεί στην Επίδαυρο, στις 6 Αυγούστου του 1999). Το σπουδαιότερο αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου, η παλαιότερη σωζόμενη τραγωδία. Δείτε την εδώ: https://youtu.be/vSwaMHWpeMc

- 🎭 To Θέατρο Πορεία θα διαθέτει κάθε μέρα και για δέκα μέρες, ελεύθερα μέσω της ιστοσελίδας του, μια διαφορετική θεατρική παράσταση, ξεκινώντας από 24/3 με την "Μεγάλη Χίμαιρα". Απολαύστε τες εδώ: https://poreiatheatre.com/plays/h-megalh-ximaira/

- 🎭  2” του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Το 2006 ο Δ. Παπαϊωάννου παρουσίασε στο «Παλλάς» το «2», πρώτη του δουλειά μετά τη διοργάνωση της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Το «2», ένα έργο 90 λεπτών με 22 άντρες χορευτές/ερμηνευτές σε μουσική από τον Κ.Βήτα αποτελεί μια κατάδυση στον βαθύτερο κόσμο των ανδρών. Παρουσιάστηκε σε 73 παραστάσεις και έκοψε 100.000 εισιτήρια. Την παράσταση μπορείτε να δείτε τώρα online και δωρεάν εδώ:  https://vimeo.com/76409048

- 🎭  Η ιστοσελίδα Popaganda επιλέγει και προτείνει 10 παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου που διατίθενται ελεύθερα μέσω της ιστοσελίδα του. Δείτε και επιλέξτε εδώ: https://popaganda.gr/art/ethniko-theatro

- 🎭  «Ο Ματωμένος Γάμος» του Φ.Γ.Λόρκα από το Θέατρο της Δευτέρας στην ΕΡΤ1 στη μετάφραση του Νικου Γκάτσου και μουσική του Μάνου Χατζιδάκι https://youtu.be/6oYQeZXZyIs

- 🎭  Ο Μ.Ε.Α.Σ Λήμνος και η θεατρική του πτέρυγα ανεβάζουν στο κανάλι του Συλλόγου στο youtube θεατρικές παραστάσεις από τη μακρόχρονη πορεία του Συλλόγου. Μπείτε εδώ: https://www.youtube.com/user/measlemnos και επιλέξτε παράσταση.

- 🎭   Οι Θεατρικές Ομάδες μέλη της Ομοσπονδίας Θεατρικών Θιάσων Αιγαίου ανεβάζουν παραστάσεις τους ελεύθερα στο youtube και τις κοινοποιούν στη σελίδα της Ομοσπονδίας στο facebook (https://www.facebook.com/groups/103989579670299/) όπου και μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες. 

Ενδεικτικά αναφέρουμε:
«Η Επίσκεψη της Γηραιάς Κυρίας» του Φ. Ντύρενματ από τη Θεατρική Ομάδα Σάμου
https://youtu.be/3g0EEEAxCwA

«Αmazing Thailand» του Λένου Χρηστίδη, Θεατρική Ομάδα «Νηρέας» Νάουσας Πάρου https://youtu.be/qUYTH8dABd0

"Κόκκινα φανάρια" του Αλέκου Γαλανού - Θεατρικός Πολιτιστικός Όμιλος Σύρου "ΑΠΟΛΛΩΝ" https://youtu.be/85UUO81PF1M 

«Άντε Πάλιιι!!! Άλλο ένα...Ρωμαίος και Ιουλιέτα» από τη Θεατρική Ομάδα Μυτιλήνης «Οι Άστεγοι» https://youtu.be/Pm40BuLhf4s 


Ντοκιμαντέρ – Ενημέρωση

  • H Cosmote TV παρέχει δωρεάν το πρόγραμμα του COSMOTE HISTORY HD, με πρωτότυπες σειρές με θέμα την ελληνική ιστορία και πολιτισμό, αλλά και εκπομπές με εκπαιδευτικό περιεχόμενο για παιδιά και νέους. Παρακολουθείστε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=9FC3OUc_G74



Για τους μικρούς μας φίλους


Για μικρά παιδιά


-        Ο Πρίγκιπας και η Μαγεμένη Βασιλοπούλα https://youtu.be/NnqMkxW9N90

-        Ο Μικρός Νικόλας – Είμαι άρρωστος https://youtu.be/XY7FGRHx7uw

-        Ο Μικρός Νικόλας - Φεύγω από το σπίτι https://youtu.be/s3Utk3UEhV4

-        Το Δέντρο που Έδινε https://youtu.be/UmZulvbllPU

-        Ευγένιος Τριβιζάς «Ένα δέντρο μια φορά» https://youtu.be/Voz9S4xb0xM 

-        Το Κάλεσμα Της Άγριας Φύσης https://youtu.be/ENiOMd3UoKY

-        Χανς Κρίστιαν Άντερσεν - Το Ασχημόπαπο https://youtu.be/2GoPABVSzrM

-        O  Γαργαληστής (του Δ. Μπασλάμ) μέρος 1: https://youtu.be/fJGz1TCwem8

                                                                    μέρος 2: https://youtu.be/5RO9UmyTd6I

                                                                    μέρος 3: https://youtu.be/vitK0jMA7aY

                                                                    μέρος 4: https://youtu.be/BIWbBWCMR64



Για μεγαλύτερα παιδιά



  • Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους της Ολυμπίας, μέσω της ιστοσελίδας του στο facebook εξασφαλίζει και προβάλλει ποιοτικές ταινίες για παιδιά, νέους και όλη την οικογένεια. Μπείτε στη σελίδα και ενημερωθείτε για το πρόγραμμα προβολών: https://www.facebook.com/olympiafestival/ Απόψε 28/3 στις 18:00 θα προβληθεί η Ολλανδική ταινία «Το Αγόρι με την Καλιακούδα», διάρκειας 90’.  Ενώ αύριο Κυριακή 29/3 στις 11 το πρωί και στις 6 το απόγευμα θα προβληθεί η σπουδαία ταινία του Δήμου Αβδελιώδη «Το Δέντρο που Πληγώναμε». (Οι προβολές σε αυτή τη σελίδα είναι σύγχρονες γι’ αυτό αν θέλετε να παρακολουθείτε τις ταινίες πρέπει να μπαίνετε στη σελίδα στις ώρες προβολής. Δεν υπάρχει δυνατότητα ασύγχρονης προβολής) 


  • 🎭 "Ελίζα" της Ξ. Καλογεροπούλου, από το Θέατρο "Μικρή Πόρτα". Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής, Τηλεοπτική Σκηνοθεσία για την ΕΡΤ1: Στέλιος Ράλλης. Ένα πολύ όμορφο έργο της Ξ. Καλογεροπούλου σε μια απολαυστική παράσταση που απευθύνεται στα παιδιά, αλλά αρέσει πάρα πολύ και στους μεγάλους!

Δείτε το εδώ:  https://www.youtube.com/watch?v=fMAB6DqNqOs


- 🎭 12 θεατρικές παραστάσεις για παιδιά από το Εθνικό Θέατρο εδώ: http://www.nt-achive.gr/theaters.aspx?company=10&fbclid=IwAR2ehs5gph14v6tZLcLaQMT5fnMNtmmaKBjuBdwA3lGokMn4eX6iGcWnux8







Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

Δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα.

ΜΕ ΟΠΛΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ!

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΣΤΗΝ ΕΞ' ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες, 

Δίνουμε όλοι τη μάχη έτσι ώστε να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας, να συμβάλουμε με κάθε δυνατό τρόπο στη μαθησιακή, κοινωνική και ψυχολογική στήριξή τους. Ειδικά για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου η κατάσταση είναι τραγική, αφού με τις αλλεπάλληλες και αντικρουόμενες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών έχουν φτάσει στο σημείο να μη ξέρουν ούτε πότε θα δώσουν πανελλαδικές, ούτε σε ποια ύλη για κάθε μάθημα.

Δίνουμε τη μάχη και ταυτόχρονα απαιτούμε όλα τα απαραίτητα μέσα για να τα καταφέρουμε!

Στη μέχρι τώρα εφαρμογή της εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης αποτυπώνονται τραγικές δυσκολίες,  που πρέπει με ευθύνη της κυβέρνησης να λυθούν άμεσα:

  • Η πλατφόρμα του Υπουργείου, τόσο για την σύγχρονη (webex), όσο και για την ασύγχρονη εκπαίδευση (e-me, eclass) μπλοκάρει συνεχώς, από τις πρώτες μέρες λειτουργίας. H χρήση τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις δυνατότητες του υπολογιστή και του δικτύου τόσο του καθηγητή, όσο και των μαθητών. Ειδικά στις απομακρυσμένες περιοχές, είναι πρακτικά αδύνατη. 
  • Όσον αφορά το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό, σε κάποια μαθήματα είναι ελλιπέστατο, ενώ σε άλλα που υπάρχει επάρκεια, δεν υπάρχει κάποια προεπιλογή – οργάνωση από το Υπουργείο, με αποτέλεσμα να επικρατεί χάος.
  • Μαθητές μας, ιδιαίτερα σε λαϊκές περιοχές, δεν διαθέτουν υπολογιστή/tablet, ακόμα και σύνδεση στο διαδίκτυο. Η ύπαρξη σταθερής σύνδεσης Internet σε κάθε σπίτι δεν είναι τόσο αυτονόητη. Υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών εδώ στη Λήμνο, όπου το σπίτι τους δεν διαθέτει καν τηλεφωνική σύνδεση, λόγω οικονομικών δυσχερειών.
  • Μεγάλο κομμάτι εκπαιδευτικών στερείται επίσης του αναγκαίου εξοπλισμού, όπως κάμερες, μικρόφωνα, ψηφιακές γραφίδες κ.α., με συνέπεια να αδυνατεί να συμμετάσχει.
  • Εκεί που φοιτούν παιδιά μεταναστών και προσφυγόπουλα υπάρχουν επιπλέον, ιδιαίτερες  δυσκολίες, που πρέπει το Υπουργείο να βρει άμεση και εφαρμόσιμη λύση!

Δεν εμπιστευόμαστε τις “εξαγγελίες” του Υπουργείου που, παρά τις «εντυπωσιακές» δηλώσεις του, δεν έχει εξασφαλίσει ούτε στο ελάχιστο την ενιαία εφαρμογή του μέτρου, με υλικοτεχνική υποδομή και προετοιμασία-εξοικείωση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών. Να σταματήσει τώρα ο εμπαιγμός και η μεταφορά των κρατικών ευθυνών στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

Εδώ και χρόνια δεν υπήρξε καμία ουσιαστική στήριξη των υποδομών, σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό των σχολείων. Καμία ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών. Η εκπαίδευση, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, οι ανάγκες σε προσωπικό, η λειτουργία υποστηρικτικών δομών (π.χ. ΚΕΠΛΗΝΕΤ) μπήκαν στην «κλίνη του Προκρούστη», στο όνομα των περικοπών και της εφαρμογής των δημοσιονομικών περιορισμών. Ακόμα και σήμερα το Υπουργείο Παιδείας μέσα από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την Εκπαίδευση φροντίζει να διευκολύνει τη λειτουργία των ιδιωτικών δομών ενώ, με απαράδεκτο τρόπο, τις ανάγκες του Δημόσιου σχολείου τις εναποθέτει στους χορηγούς και στις δωρεές!! Στην πράξη μέχρι τώρα οι εκπαιδευτικοί αφήνονται μόνοι και αβοήθητοι να υλοποιήσουν τα συγκεκριμένα προγράμματα.

Καλούμε τους συναδέλφους να αναδείξουν όλα τα παραπάνω ζητήματα,
να ενημερώνουν άμεσα την ΕΛΜΕ! 

Στην πρωτόγνωρη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, οι διάφορες ηλεκτρονικές πλατφόρμες και άλλα ηλεκτρονικά μέσα μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε ο μαθητής να μην χάσει την επαφή του με τα αντικείμενα που έχει ήδη διδαχθεί, να διατηρηθεί στοιχειωδώς μια συνέχεια στο μάθημα.

Ταυτόχρονα δεν παραγνωρίζουμε, με βάση τα επιστημονικά και παιδαγωγικά δεδομένα, ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία της τάξης και την επαφή των εκπαιδευτικών με τα παιδιά, η οποία συμπεριλαμβάνει, εκτός από τη μάθηση, την κοινωνικοποίηση των παιδιών, την αλληλεπίδραση όλων όσων συμμετέχουν στη διαδικασία, την ανάληψη πρωτοβουλιών των παιδιών, τη συναισθηματική τους ανάπτυξη. 

Απόψεις που ακούγονται να απέχουμε από την εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά ταυτόχρονα να μη μετακινηθούν οι Πανελλαδικές εξετάσεις, στερούνται σοβαρότητας. Αυτές οι απόψεις απαξιώνουν το δημόσιο σχολείο, την ίδια στιγμή που τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά σχολεία αυτό το διάστημα λειτουργούν αξιοποιώντας την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Απαιτούμε - Διεκδικούμε: 

  • Να εξασφαλίσει το Υπουργείο, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διαφόρων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Να εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση Η/Υ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καμερών, μικροφώνων, ψηφιακών γραφίδων και απαραίτητων προγραμμάτων. Τώρα να εξασφαλιστεί ένα δωρεάν tablet για κάθε μαθητή.
  • Να διευκρινιστεί ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.α. 
  • Οι συνάδελφοί μας έχουν ανάγκη στήριξης στη προσπάθεια που ήδη καταβάλουν και όχι στοχοποίηση, απαξίωση. Δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι αντικειμενικές δυσκολίες που αφορούν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, οι οποίες πρέπει να αναγνωρίζονται και να ξεπερνιούνται με υποστηρικτικά μέτρα. Καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. 
  • Να διαμορφωθεί κεντρική ομάδα τεχνικής υποστήριξης στο Υπουργείο Παιδείας, στελεχωμένη με όλο το αναγκαίο προσωπικό, που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου ή με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή και θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση. Οι όποιες επιμορφώσεις να γίνονται αποκλειστικά τις πρωινές ώρες. 
  • Να δημιουργηθεί Κεντρική Ψηφιακή Πλατφόρμα Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και ύλη για όλες τις ηλικίες, βασισμένες στα αντικείμενα που έχουν ήδη διδαχθεί στο σχολείο, επικεντρωμένη στα απαραίτητα αντικείμενα κάθε τάξης. Μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί ότι όλα τα παιδιά – σχετικά ενιαία – μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση στο ίδιο εκπαιδευτικό υλικό.  
  • Το Υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει τη λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών, και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. 
  • Να ανακοινώσει το Υπουργείο την κατάργηση για φέτος των προαγωγικών εξετάσεων.
  • Για τη Γ’Λυκείου να ανακοινώσει τη μείωση της ύλης με σαφή τρόπο για κάθε μάθημα, λαμβάνοντας υπόψη μέχρι ποιο σημείο της ύλης είχαν φτάσει τα δημόσια σχολεία, πριν κλείσουν.
  • Είναι απόλυτη ανάγκη ενιαία να δοθούν επαναληπτικές σημειώσεις, ασκήσεις και τεστ. Δεν μπορεί το Υπουργείο να κρύβεται πίσω από το φιλότιμο και την πρωτοβουλία του κάθε συναδέλφου. Το Υπουργείο είναι υπεύθυνο για την επιτροπή που ορίζει τα  θέματα των Πανελλαδικών, το Υπουργείο πρέπει να πάρει και την ευθύνη για τη στήριξη που χρειάζεται ο μαθητής της Γ’ Λυκείου αυτό το διάστημα. 
  • Κάθε σκέψη για γενίκευση αυτών των μεθόδων, με στόχο την υλοποίηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών π.χ. αξιολόγηση, περικοπές σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μετά τη λήξη της έκτακτης κατάστασης θα μας βρει απέναντι. 
  • Να κλείσει η πόρτα σε κάθε ιδιωτική εταιρεία, χορηγό και επίδοξο επενδυτή, φορέα της Τοπικής Διοίκησης που αξιοποιεί την “κρίση” ως ευκαιρία για να βάλει χέρι στο Δημόσιο σχολείο. Κάθε πρόγραμμα, κάθε υποδομή και τεχνολογική εφαρμογή με ευθύνη και αποκλειστική χρηματοδότηση του κράτους. 
  • Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία ώστε όλες οι σχολικές μονάδας, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Η κυβέρνηση την ίδια στιγμή που δίνει “ευχολόγια” για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς καμία υποδομή, δίνει εκατοντάδες εκατομμύρια ζεστό χρήμα στις μεγάλες επιχειρήσεις.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Παρ’ όλες τις δύσκολες συνθήκες δεν ξεχνάμε το ρόλο που έχουμε ως παιδαγωγοί, να αναπτύσσουν οι μαθητές μας πνεύμα αλληλεγγύης, συλλογικότητας, αγωνιστικής διάθεσης. Δεν ξεχνάμε τις ευθύνες όλων αυτών που έχουν διαλύσει το δημόσιο σύστημα υγείας. Αντί για 3.500 κλίνες ΜΕΘ, που συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, στη χώρα μας λειτουργούν μόλις 567, ενώ παραμένουν κενές 30.000 οργανικές θέσεις προσωπικού στα δημόσια νοσοκομεία. Όσο και να κουνάνε το δάχτυλο και να επικαλούνται την ατομική ευθύνη του καθενός, δεν μπορούν να κρύψουν τη δική τους αυτής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. 

Μόνο οργή μπορούμε να νιώσουμε, όταν διάφοροι μεγαλοεπιχειρηματίες, κλεισμένοι μέσα στις πανάκριβες βίλες τους, μας νουθετούν λέγοντας ότι όλοι μαζί θα ξεπεράσουμε την κρίση, τη στιγμή που οι γονείς των μαθητών μας αναγκάζονται κάθε μέρα να δουλεύουν στις επιχειρήσεις, βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία τους, για να παράγουν τα κέρδη τους. Αν χρειαστούν, βέβαια, οι μεγαλοεπιχειρηματίες υγειονομική περίθαλψη, θα τη βρουν σε πανάκριβες ιδιωτικές κλινικές, σε αντίθεση με εμάς και τις οικογένειες των μαθητών μας, που θα βρεθούμε μπροστά στο σύστημα υγείας που οι ίδιοι διέλυσαν. 

Όπως, λοιπόν, κάθε κρίση, έτσι και αυτή την πανδημία δε θα την ξεπεράσουμε όλοι μαζί. Θα δώσουμε τη μάχη οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, συνολικά την εργατική τάξη με αίσθημα αλληλεγγύης, αγωνιστικότητας, υπερηφάνειας. 

Αυτό θα είναι το καλύτερο μάθημα για τους μαθητές μας!

Αντιμετωπίζουμε την κατάσταση με ρεαλισμό, ψυχραιμία και αισιοδοξία!

Μένουμε δυνατοί – Δε μένουμε σιωπηλοί!

Υ.Γ. Δεν μας εκπλήσσουν ούτε μας αγγίζουν οι κάθε λογής συκοφαντίες τύπου Τέλλογλου για τους “τεμπέληδες εκπαιδευτικούς” που κάνουν διακοπές...Δεν έχουμε να αποδείξουμε τίποτα σ΄ αυτόν και τους ομοίους του. Άλλωστε... αυτός αλλά και οι υπόλοιποι συστημικοί κονδυλοφόροι δε στάθηκαν ποτέ δίπλα στα τεράστια προβλήματα του εκπαιδευτικού κόσμου, στους αγώνες για να έχουν όλα τα παιδιά δασκάλους και καθηγητές από την αρχή της χρονιάς... Τους μαθητές και τους εργαζόμενους γονείς τους, όμως, θα τους κοιτάμε στα μάτια, γιατί μαζί τους θα είμαστε αύριο στο δρόμο του αγώνα για ένα καλύτερο σχολείο και μια καλύτερη κοινωνία.

Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε, αδελφέ μου, απ' τον κόσμο.

Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο…