Κυριακή 31 Μαρτίου 2019

Επιστολή προς τους γονείς.

Αγαπητοί γονείς, 

Μας γνωρίζετε. Είμαστε οι εκπαιδευτικοί που ερχόμαστε στα σχολεία και γρήγορα-γρήγορα πρέπει να μάθουμε τα παιδιά σας, τους μαθητές μας. Δεν έχουμε πολυτέλεια να το πάμε “σιγά-σιγά”, γιατί θέλουμε και πρέπει να αποκτήσουμε μια σταθερή και ζεστή επαφή με τους μαθητές μας. 

Μας γνωρίζετε. Αποφασίσαμε να γίνουμε εκπαιδευτικοί γιατί είναι πραγματικά όμορφο να βλέπεις τα παιδικά μάτια να αστράφτουν σε κάθε γνώση που παίρνουν, σε κάθε αστείο που ακούγεται στην τάξη. Είναι όμορφο, κι ας είναι δύσκολο, να πρέπει να βοηθήσεις στο να λυθούν προβλήματα ανάμεσα σε παιδιά, κυρίως να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που καθρεφτίζονται στις ψυχές των μαθητών μας. Από τα πιο μικρά έως τα πιο μεγάλα που φέρνουν, ούτως ή άλλως, από το σπίτι.

Αυτή τη μάχη έχουμε αποφασίσει να τη δώσουμε και τη δίνουμε καθημερινά.

Γνωρίζουμε εσάς και τις αγωνίες σας. Την αγωνία που έχετε όταν ξεκινάει το σχολείο, για να τα φέρετε βόλτα, να πληρώσετε τη σχολική λίστα, τα φροντιστήρια, τις εξωσχολικές δραστηριότητες. Ξέρουμε ότι έχετε όνειρα και προσδοκίες για τα παιδιά σας. Και αυτές οι προσδοκίες είναι που μας γεμίζουν αγωνία.

Την αγωνία που νιώθουμε  εμείς για το αν και που θα δουλεύουμε την επόμενη χρονιά, ξέρουμε ότι τη νιώθετε και εσείς για το αν το παιδί σας θα έχει δάσκαλο από τον Σεπτέμβρη, αν θα έρθει η Παράλληλη Στήριξη έγκαιρα. Ξέρουμε ότι όπως εμείς, ούτε κι εσείς θέλετε ένα σχολείο γεμάτο κενά και ελλείψεις!!

Αυτή την πραγματικότητα θέλουμε και πρέπει να αλλάξουμε. Δεν είναι αυτό το σχολείο που έχουμε ανάγκη!

Το τελευταίο διάστημα πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεις στις οποίες συμμετείχαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, με στόχο να αποτρέψουμε την ψήφιση του νέου νομοσχεδίου της Κυβέρνησης  για τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών και να διεκδικήσουμε να καλυφτούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Ξέρετε κι εσείς όπως κι εμείς ότι ο κοροϊδία πάει σύννεφο από τις κυβερνήσεις. Έχουμε ήδη ακούσει υποσχέσεις για χιλιάδες διορισμούς, και από αυτή την Κυβέρνηση και από την προηγούμενη, οι οποίες βέβαια ποτέ δεν πραγματοποιήθηκαν.

Ο νόμος που τελικά ψήφισε η κυβέρνηση ουσιαστικά διώχνει χιλιάδες από μας από τα σχολεία. Πετάει στα σκουπίδια χρόνια προϋπηρεσίας, δηλαδή χρόνια παιδαγωγικής σχέσης με τους μαθητές μας. Μας βάζει να κυνηγάμε χαρτιά και πιστοποιήσεις, λες και αυτά από μόνα τους αποδεικνύουν κάτι. Στην ουσία δείχνουν  ποιανού η τσέπη άντεξε λίγο περισσότερο, αφού όλο αυτό το κυνήγι προσόντων είναι επί πληρωμή.

Όσο δεν λύνεται το πρόβλημα της κάλυψης των κενών με μόνιμους διορισμούς, τόσο θα βρίσκεται στον αέρα η μόρφωση των παιδιών σας, αφού εξαρτάται από το πότε θα προσλάβει αναπληρωτές η κάθε κυβέρνηση. Τέτοια παραδείγματα τα ζούμε έχουμε ζήσει όλοι. Μπορεί για όλη τη χρονιά να μην έχουν εκπαιδευτικό της  Ειδικής Αγωγής, καθώς και της Μουσικής, των Εικαστικών, της Γυμναστικής, της Πληροφορικής…

Αγαπητοί γονείς, δεν είμαστε μόνοι σε αυτή την κατάσταση της αβεβαιότητας. Ξέρουμε ότι πολλοί από εσάς ζουν με τον ίδιο τρόπο. Σήμερα είναι-αύριο δεν είναι. Κι όλα αυτά για να πλουτίζουν από τον ιδρώτα μας λίγοι. Αυτό το μέλλον ετοιμάζουν και για τα παιδιά μας, τους μαθητές μας. 

Απευθυνόμαστε με αίσθημα ευθύνης απέναντι σας.

Όπως επιλέγουμε το σωστό φάρμακο, αυτό που έχει ανάγκη το παιδί μας, έτσι και στη μόρφωση των παιδιών μας απαιτούμε, τίποτα λιγότερο από αυτό που έχουν ανάγκη, από αυτό που δικαιούνται!

Δεν έχουμε όλοι όμως τις ίδιες ανάγκες. Η κυβέρνηση αυτή, όπως και οι προηγούμενες, επιλέγει να βάζει μπροστά τις ανάγκες των μεγαλοεπιχειρηματιών, των τραπεζιτών και του ΝΑΤΟ, δίνοντάς τους πακέτα δισεκατομμυρίων 

Εμείς επιλέγουμε να βάζουμε μπροστά τις ανάγκες μας για σχολεία με δασκάλους και καθηγητές, με σταθερή παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή, με σταθερή εργασία. Από αυτό δεν θα κάνουμε βήμα πίσω. 

Αγαπητοί γονείς

Οι αγώνες που έγιναν, έδειξαν ποιος έχει δίκιο. Ήρθε καιρός αυτό το δίκιο να γίνει πραγματικότητα. Γονείς , εκπαιδευτικοί και μαθητές θέλουμε ένα σχολείο που θα μορφώνει ουσιαστικά τα παιδιά, θέλουμε αξιοπρεπή ζωή και μέλλον!

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

Αποφάσεις Δ.Σ. της Τετάρτης 27-03-2019.

Το σχέδιο της κυβέρνησης για το λύκειο και το εξεταστικό κινείται σε αντιδραστική κατεύθυνση! 

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ!

Το τελικό σχέδιο της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας για τη Γ’ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ επί της ουσίας δεν διαφοροποιείται από τις εξαγγελίες του τον περασμένο Σεπτέμβρη.

Παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις (τα Λατινικά παραμένουν ως μάθημα επιλογής, η πρώτη επιλογή τμημάτων θα γίνεται τον Οκτώβριο, ο βαθμός του απολυτηρίου μόνο για φέτος δεν θα προσμετράται στο βαθμό πρόσβασης) ο κεντρικός πυρήνας του που είναι η κατάργηση της Γ’ Λυκείου δεν αλλάζει. Με το σχέδιο αυτό: 

  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών. 
  • Μετατρέπεται η Γ΄ τάξη του Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 
  • Διπλασιάζεται το άγχος των εξετάσεων με την θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 
  • Όχι μόνο δεν καταργείται την ανάγκη των μαθητών για φροντιστήρια αλλά αντίθετα τη γιγαντώνει αφού προσδένει ακόμα πιο ασφυκτικά τη διαδικασία της πρόσβασης με το σχολείο, αυξάνει την ύλη, κάνει ακόμα πιο δύσκολη την απόκτηση του απολυτηρίου. Η κυβέρνηση προσθέτει ένα ακόμα δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος πάνω στα πλάτες της λαϊκής οικογένειας. Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων άλλωστε με δηλώσεις τους επιβεβαιώνουν ότι τα σχέδια της κυβέρνησης …. θα ωφελήσουν τις εγγραφές των παιδιών! Αν ήθελε το Υπουργείο να κάνει ένα βήμα για την πάταξη της παραπαιδείας δεν θα καταργούσε την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και δεν θα απαξίωνε την Ενισχυτική Διδασκαλία.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης». 

Η κυβέρνηση φτιάχνει ένα Λύκειο πιο ταξικό, ένα Λύκειο αποστεωμένο, πολύ πιο ανταγωνιστικό και σκληρό, υποταγμένο στις εξετάσεις. 

Τα “περί ελεύθερης πρόσβασης” στα Τμήματα χαμηλής ζήτησης είναι μια ακόμα κοροϊδία της κυβέρνησης αφού είναι Τμήματα που δεν τα προτιμούν οι υποψήφιοι, στα οποία και σήμερα μπορούν να περάσουν με πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Η πρόσβαση επιπλέον δεν είναι καθόλου «ελεύθερη», αφού θα δίνουν τις εξετάσεις τύπου πανελλαδικών για το απολυτήριο και μάλιστα θα πρέπει να συγκεντρώσουν και βαθμολογία πάνω από 9,5 (μεγαλύτερη απ' ό,τι απαιτείται σε αυτά τα Τμήματα σήμερα). 

Τα σχέδιο αυτό ούτε καινούργιο είναι, ούτε καινοτόμο. Κινείται σε αντιδραστική κατεύθυνση. Πατάει στην ένταση των ταξικών φραγμών και στην υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου, της κριτικής ικανότητας, της συναισθηματικής και νοητικής ανάπτυξης των μαθητών. Το υπηρετούν με συνέπεια και η σημερινή κυβέρνηση και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που έχουν δώσει δείγματα γραφής με τις μεταρρυθμίσεις τους που αφορούν και το Λύκειο, αναπαράγοντας τον πυρήνα όσων επιχειρεί τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ. Άλλωστε, οι αλλαγές αυτές δεν είναι τίποτε άλλο παρά εφαρμογή και υλοποίηση μέρους των κατευθύνσεων ΕΕ – ΟΟΣΑ για ένα σχολείο της αγοράς, με μαζικότερη και πιο πρόωρη στροφή στην κατάρτιση και στις δεξιότητες.

Απαιτούμε:

  • Να αποσυρθεί το σχέδιο της κυβέρνησης για το Λύκειο.
  • Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
  • Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές. 
  • Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων. 
  • 20 μαθητές στα τμήματα Γυμνασίου και Γενικής Παιδείας του Λυκείου-15 μαθητές στους προσανατολισμούς- 10 μαθητές στα εργαστήρια.
  • Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική διδασκαλία από την έναρξη της σχολικής χρονιάς με όλο το απαραίτητο προσωπικό.
  • Πραγματική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε υποδομές και προσωπικό. Δουλειά με δικαιώματα για τη νέα γενιά.
  • Το ποσοστό 10% της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής να πα ραμείνει επ’ αόριστον και να ισχύσει και για τα υπόλοιπα τμήματα ΤΕΙ που συγχωνεύτηκαν με ΑΕΙ.

Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουν την πάλη ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης!

  • Προχωράμε σε ενημερωτικές συσκέψεις με γονείς και 15μελή των μαθητών.
  • Η ΟΛΜΕ να ζητήσει συνάντηση με την ΑΣΓΜΕ για την κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονιών.
  • Προχωράμε άμεσα σε τοπικά συλλαλητήρια με γονείς και μαθητές ενάντια στα σχέδια του Υπουργείου.
  • Προχωράμε σε συνεντεύξεις στα τοπικά μέσα για την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας. 
  • Προχωράμε σε 24ώρη απεργιακή κινητοποίηση τη μέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου. Κλιμακώνουμε με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Η κυβέρνηση να πάρει πίσω το σχέδιο το σχέδιο – ταφόπλακα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας!




Τρίτη 26 Μαρτίου 2019

Με αφορμή την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στο Γυμνασίο Λιβαδοχωρίου Λήμνου.

Με αφορμή την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στο Γυμνάσιο Λιβαδοχωρίου Λήμνου έχουμε  να σημειώσουμε τα εξής:

  1. Ο σύλλογος διδασκόντων του συγκεκριμένου σχολείου, όπως των περισσότερων σχολείων των ακριτικών νησιών, στελεχώνεται σε μεγάλο ποσοστό από συμβασιούχους - αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν δοκιμάσει την πολιτική της αδιοριστίας τόσο των κυβερνήσεων της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ από τη μία, όσο και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ από την άλλη. Δεν ξεχνάμε τους υποτιθέμενους 10.000 διορισμούς της κυβέρνησης Σαμαρά, που ακολούθησαν οι 20.000 «διορισμοί» της υπουργίας Φίλη και οι «μαζικοί διορισμοί» σε βάθος τριετίας της υπουργίας Γαβρόγλου. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το νέο σύστημα προσλήψεων – απολύσεων που ψήφισε ανακυκλώνει την ανεργία και διατηρεί τις τεράστιες ελλείψεις στα σχολεία! Όμοια και ο κ. Μητσοτάκης «…. δεν δεσμεύεται για κανέναν διορισμό εάν δεν μελετήσει πρώτα ενδελεχώς τα στοιχεία και διαπιστώσει πόσα πραγματικά κενά υπάρχουν …». Φαίνεται πως και για τον ΣΥΡΙΖΑ και για τη ΝΔ οι 33 χιλιάδες συνάδελφοί μας που δουλεύουν αυτή τη στιγμή στην εκπαίδευση είναι φαντάσματα, δεν υπάρχουν …
  2. Οι αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα των Γυμνασίων, που έγιναν πριν τρία χρόνια, καθώς και οι προωθούμενες αλλαγές, με το σχέδιο νόμου του ΣΥΡΙΖΑ, για τη Γ΄ Λυκείου και το εξεταστικό, χαρακτηρίζονται από τον εξοβελισμό της γενικής παιδείας και την υποταγή συνολικά του Λυκείου στη διαδικασία της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα Γενικά Λύκεια μετατρέπονται σε αρένες για τη διεκδίκηση μίας θέσης στις πανεπιστημιακές σχολές. Η κυβέρνηση πιάνει το νήμα από εκεί που το άφησε η ΝΔ. Το Λύκειο του Αρβανιτόπουλου και της ΝΔ έχει περισσότερες ομοιότητες από ότι διαφορές με αυτό που φέρνει ο Γαβρόγλου επι ΣΥΡΙΖΑ, κινούνται στην ίδια γραμμή, έχουν τις ίδιες στοχεύσεις.
  3. Με αφορμή την αναφορά που έγινε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο κτιριακό πρόβλημα του Γυμνασίου Μύρινας, επισημαίνουμε ότι πάγια πολιτική τόσο της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ είναι η λεγόμενη αποκέντρωση και αυτονομία των σχολικών μονάδων. Δηλαδή, η πολιτική της υποχρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών και των Δήμων για τα σχολικά κτίρια, την οποία υιοθετεί και η σημερινή κυβέρνηση. Είναι απαράδεκτο οι ανάγκες για τη δημιουργία και τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων να γίνονται μπαλάκι ανάμεσα στα Υπουργεία, τους Δήμους και τις Περιφέρειες με αποτέλεσμα τα προβλήματα να χρονίζουν και να στρώνεται ο δρόμος στους διάφορους “χορηγούς”-“ευεργέτες” και την ιδιωτική πρωτοβουλία. Άλλωστε η κατάργηση του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων έγινε επί Νέας Δημοκρατίας, ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενέταξε το νέο φορέα “Κτιριακές Υποδομές Α.Ε” (ΚΤΥΠ), άρα και τις σχολικές υποδομές, στο λεγόμενο Υπερταμείο.

 Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου έχει ανοικτό μέτωπο με όλες τις αντιλαϊκές πολιτικές που υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο ανεξάρτητα από τις κυβερνήσεις που τις υλοποιούν. Παλεύει σταθερά για ένα δημόσιο σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές. Ένα σχολείο που θα στελεχώνεται με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων. Ένα σχολείο που θα δουλεύει με όλα - και για όλα - τα παιδιά, αναπτύσσοντας όλες τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα, που θα καλλιεργεί τη δίψα για μόρφωση και θα δίνει διέξοδο στις νεανικές ανησυχίες. Το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας. Για μια κοινωνία όπου κανείς δεν είναι περιττός.




Δημιουργία Μουσείου πολιτικών εξόριστων στη Λήμνο.

  Στηρίζουμε το αίτημα των συναδέλφων εκπαιδευτικών του Γυμνασίου Μούδρου αλλά και αρκετών συναδέλφων των όμορων σχολείων για τη δημιουργία χώρου μνήμης των πολιτικών εξόριστων στη Λήμνο (κομμουνιστών και άλλων αγωνιστών).

  Συμφωνούμε με τη συναδέλφισσα Ρεβέκκα Καραγάτση, ότι απουσιάζει από την τοπογραφία του νησιού η ιστορία του εκτοπισμού εκατοντάδων πολιτικών εξόριστων: η ιστορία των κοινωνικοπολιτικών αγώνων και των διώξεων στη μετεμφυλιακή Ελλάδα, των συνθηκών ζωής των εξόριστων στη Λήμνο, των σχέσεών τους με τους ντόπιους, και άλλα θέματα όπως τα έχει αναδείξει η σύγχρονη ιστοριογραφία του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα. 

  Υιοθετούμε την πρόταση για τη δημιουργία και τη λειτουργία μουσείου στη Λήμνο και μάλιστα στο Κοντοπούλι, χώρο εξορίας του ποιητή Γιάννη Ρίτσου, όπου θα εκτίθεται υλικό που θα έχει συλλεγεί μετά από επιστημονική έρευνα, ώστε να αποδίδεται και να μην αλλοιώνεται η ιστορική αλήθεια. Ένα μουσείο όπου θα μπορούσαν να γίνονται εκδηλώσεις και να λειτουργεί ως χώρος μελετών και εργασιών των σχολείων της Λήμνου.

  Προσθέτουμε ότι στο χώρο του μουσείου αυτού θα μπορούσε να εκτεθεί το έργο και η δράση των δασκάλων που ίδρυσαν το ΕΑΜ στη Λήμνο και διώχθηκαν και θυσιάστηκαν για τη δράση τους και τις ιδέες τους, όπως ο Κώστας Ανδριώτης που εκτελέστηκε στη Θεσσαλονίκη το 1943, ο Γιώργος Βασδέκης, ο Λεωνίδας Βελιαρούτης, ο Λάζαρος Γιωτόπουλος, ο Μανώλης Βουλαλάς, που απολύθηκαν και εξορίστηκαν στην Ικαρία και τη Μακρόνησο από το μετεμφυλιακό αστικό κράτος.

  Επίσης υιοθετούμε την πρόταση για τη δημιουργία ενός χώρου, που θα παραχωρήσει ο Δήμος Λήμνου για αυτόν το σκοπό, ικανοποιώντας έτσι προσωρινά την ανάγκη ανάδειξης των παραπάνω θεμάτων και προσφέροντας ειδικότερα ένα πεδίο δημιουργικών συναντήσεων στα παιδιά.  




Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

Έκτακτη Γενική Συνέλευση ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου - Τετάρτη 27-03-2019 στις 18:00 στο Εσπερινό Γ/σιο με Λ.Τ. Μύρινας

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καλεί τα μέλη της σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 27-03-2019 στις 18:00 στο Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ. Μύρινας με θέματα:

  • την εισήγηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για τη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 30 Μάρτη στην Αθήνα,
  • το σχέδιο της κυβέρνησης για το “Νέο Λύκειο”,
  • τον προγραμματισμό δράσης.

Συνάδελφοι, η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο του σωματείου μας και η παρουσία όλων είναι απαραίτητη. Να είμαστε όλοι εκεί!




Τρίτη 19 Μαρτίου 2019

«Αρχαιρεσίες ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου για την εκλογή αντιπροσώπου στο 19ο συνέδριο της ΟΛΜΕ.»

Η εκλογοαπολογιστική συνέλευση της ΕΛΜΕ Λήμνου για την ανάδειξη αντιπροσώπου στο 19ο συνέδριο της ΟΛΜΕ θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 10 Απριλίου 2019 στο ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Μύρινας στις 9π.μ. 

Υποψηφιότητα μπορεί να θέσει κάθε οικονομικά τακτοποιημένο μέλος της ΕΛΜΕ μέχρι την Τρίτη 2 Απριλίου 2019 στις 8μμ, καταθέτοντας την αίτηση υποψηφιότητας του στο ΔΣ της ΕΛΜΕ.

Τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη του σωματείου που επιθυμούν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα δικαιούνται άδεια μίας ημέρας, προκειμένου να παραστούν στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση. Όσα μέλη δεν ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα οφείλουν να παρευρίσκονται κανονικά στο σχολείο τους την παραπάνω ημέρα (σύμφωνα με την υπ’αριθμόν 2451/15-3-19 έγκριση της ΔΔΕ ν.Λέσβου).




Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

Ψήφισμά για τη Φώφη Μπουλούτα και την αγωγή Σαμαρά.

Η Φώφη Μπουλούτα απολύθηκε το 2012 από το Κολλέγιο Αθηνών, έχοντας συμπληρώσει 21 χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας στο εν λόγω σχολείο, μετά από επεισόδιο με γιο γνωστού πολιτικού που προσπαθούσε να αντιγράψει κατά την διάρκεια γραπτών απολυτηρίων εξετάσεων. Πρόσφατα, ένα χρόνο μετά τον θάνατό της, αναμοχλεύτηκε η υπόθεση αυτή με βολές κατά της επαγγελματικής επάρκειάς της, προκειμένου να δικαιολογηθεί η αποπομπή της από το σχολείο. Οι προσβλητικές για την μνήμη της συναδέλφισσας αναφορές προκάλεσαν την ομόφωνη αντίδραση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την υποβολή αγωγής κατά της ΟΙΕΛΕ από τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.


Το Σωματείο μας καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την ενέργεια του Αντώνη Σαμαρά, που δεν στρέφεται μόνο κατά της Ομοσπονδίας, αλλά εκφράζει την αντίληψη που θέλει τους εργαζόμενους υποταγμένους και τα συνδικάτα όμηρους δικαστικών διώξεων.


Η απόλυση της Φώφης Μπουλούτα είναι μία από τις πολλές εκδικητικές απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Πρόκειται για μία απαράδεκτη πράξη επίδειξης ισχύος, αλλά είναι και φυσικό επόμενο της ύπαρξης ιδιωτικής εκπαίδευσης. Όσο υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία, θα ισχύει και ο νόμος του ισχυρού εργοδότη έναντι του εργαζόμενου. Όποιο νομικό πλαίσιο και αν θεσπίζεται, όποια κυβέρνηση και αν το θεσπίζει και το εφαρμόζει, η πραγματικότητα επαληθεύει την παραπάνω διαπίστωση. Μοναδικό όπλο του εργαζόμενου για να αντιμετωπίσει την εργοδοτική αυθαιρεσία είναι η αλληλεγγύη των συναδέλφων του μέσα από την οργάνωσή τους σε μαζικά και μαχητικά σωματεία με ταξικό προσανατολισμό. Σε μία τέτοια κατεύθυνση καλούμε τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να δώσουν την μάχη τους, τιμώντας την μνήμη της Φώφης Μπουλούτα και δίνοντας την πιο ουσιαστική απάντηση σε όσους επιχειρούν να την προσβάλουν.




Καταγγελία για κενά-πλεονάσματα.

ΣΑΝ ΤΟΝ ΚΛΕΦΤΗ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΦΑΣΤ-ΤΡΑΚ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΜΗΔΕΝΙΣΕΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ


Με διαδικασίες φαστ τρακ το Υπουργείο επιχειρεί να μηδενίσει και για φέτος τις μεταθέσεις. Πιο συγκεκριμένα με την υπ’ αριθμό 37423/Ε2/08-03-2019 εγκύκλιό του που στάλθηκε στις ΔΔΕ Παρασκευή 08/3 μεσημέρι πριν το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, απαιτεί έως την Τετάρτη 13/3 να ολοκληρωθούν οι ενέργειες υπολογισμού κενών-πλεονασμάτων για την πραγματοποίηση μεταθέσεων. Πρακτικά, χωρίς να έχουν καθοριστεί τα τμήματα για την επόμενη σχολική χρονιά, χωρίς τη γνώμη των συλλόγων, αγνοώντας σχεδόν και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, με το ωρολόγιο πρόγραμμα για τα ΓΕΛ στον αέρα, το Υπουργείο προσπαθεί να δώσει ψευδή εικόνα για τα κενά και να μηδενίσει με αυτόν τον τρόπο τις μεταθέσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και ΔΔΕ που στελεχώνονται σε ποσοστό 25% και άνω από αναπληρωτές εμφανίζονται πλεονασματικές σε προσωπικό!

Είναι ξεκάθαρο ότι και εν όψει εκλογών το Υπουργείο σχεδιάζει να μηδενίσει τις μεταθέσεις με στόχο να πετάξει το «τυράκι» των αποσπάσεων στους συναδέλφους. Το έργο το είδαμε και την προηγούμενη σχολική χρονιά, όταν ικανοποιήθηκε περίπου το 7% των αιτήσεων μετάθεσης και περίπου το 63% των αιτήσεων απόσπασης.

Η κοροϊδία δεν πάει άλλο! Απαιτούμε:

  • Άμεση ανάκληση της εγκυκλίου των μεταθέσεων. 
  • Να δοθεί στους συλλόγους διδασκόντων το δικαίωμα να καθορίζουν τον αριθμό τμημάτων με βάση το πάγιο αίτημα για 20 μαθητές ανά τμήμα Γυμνασίου και Γενικής Παιδείας των ΓΕΛ-ΕΠΑΛ, 15 ανά κατεύθυνση, 10 ανά εργαστήριο ΕΠΑΛ.
  • Ο υπολογισμός των κενών να γίνεται με βάση τους υπηρετούντες συναδέλφους κατά το τρέχον σχολικό έτος.
  • Τα διευθυντικά κενά να δίνονται ως κενά μεταθέσεων.
  • Οργανική για όλους τους συναδέλφους σε σχολείο ανεξαρτήτως του πλήθους ωρών.
  • Άμεση επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς ωραρίου – επαναφορά της μείωσης ωραρίου για τους υπευθύνους ΣΕΦΕ και ΣΕΠΗΥ.
  • Να δίνεται ως κενό κάθε θέση που μένει κενή λόγω μετάθεσης ή συνταξιοδότησης.
  • Στελέχωση όλων των κενών με μόνιμο προσωπικό – εδώ και τώρα μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.