Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022

Για τα ανύπαρκτα μέτρα για την πανδημία στα σχολεία - Αναφορά στη Βουλή.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΔΩΡΕΑΝ, ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΑ TEST ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ) ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΕΟΔΥ.

Πριν λίγες ημέρες, με κοινή δήλωση των Υπουργών Υγείας και Παιδείας ανακοινώθηκαν  τα περιβόητα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία, δηλαδή το απόλυτο τίποτα! Προειδοποιούμε για ακόμα μία φορά ότι η κυβέρνηση αφήνει εκτεθειμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές, όπως και τις οικογένειές τους. Ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς και μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι για μία ακόμα φορά δεν υπάρχει καμία ειδική μέριμνα βάζοντας την ίδια τους τη ζωή σε κίνδυνο.

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την κάλυψη των κενών που θα δημιουργηθούν στα σχολεία από εκπαιδευτικούς που θα νοσήσουν. Μετά την πενθήμερη καραντίνα για όσους νοσήσουν, προβλέπεται επιστροφή στο σχολείο ακόμα και αν κάποιος/α είναι θετικός/η(!).Τεράστιο ζήτημα υπάρχει με την άδεια των αναπληρωτών. Όσοι μετά την πέμπτη ημέρα συνεχίζουν να έχουν συμπτώματα, θα χρεώνονται την άδεια. Κανένα επιπλέον μέτρο δεν έχει παρθεί για την καθαριότητα στα σχολεία, παρά τις αυξημένες ανάγκες (5.000 επιπλέον τμήματα ολοήμερου). Δεν υπάρχει πρόβλεψη για δωρεάν παροχή όλων των απαραίτητων Μέσων Ατομικής Προστασίας.   

Καταργείται η υποχρέωση για self-test στους μαθητές, ώστε, είτε να μη γίνεται καθόλου, είτε να γίνεται με ευθύνη και έξοδα των γονιών, όταν εμφανιστούν συμπτώματα. Για μια ακόμα φορά, οι γονείς θα βάλουν το χέρι στην τσέπη σε περίπτωση υποψίας κρούσματος. 

Και ενώ όλα τα μέτρα για την πανδημία έχουν πάει περίπατο… οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί οφείλουν να κάνουν με δικά τους έξοδα ένα rapid – test την εβδομάδα. Στην αρχή του Σεπτέμβρη, το ίδιο ζητήθηκε και από τους αναπληρωτές συναδέλφους της Α’ φάσης (που δε διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης)! Πρόκειται για ένα μέτρο χωρίς καμία επιδημιολογική λογική, που έχει καθαρά τιμωρητικό χαρακτήρα. 

Αντί η κυβέρνηση να πάρει μέτρα για την παρακολούθηση της πανδημίας στο επίπεδο της σχολικής μονάδας, επικαλείται ξανά την περιβόητη ατομική ευθύνη.

Τα ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου,  

  • Απαιτούμε δωρεάν, επαναλαμβανόμενα test, με ευθύνη του ΕΟΔΥ για όλους. Επίσης, δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης για rapid test στις δημόσιες δομές υγείας για όλους.
  • 15 μαθητές ανά τάξη.
  • Δωρεάν παροχή όλων των Μέσων Ατομικής Προστασίας. 
  • Προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας με πλήρες ωράριο.





Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022

Για την υποχρεωτική διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR) των μη εμβολιασμένων και μη νοσήσαντων εκπαιδευτικών με δικά τους έξοδα.

Σχετικά με την υποχρεωτική διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR) των μη εμβολιασμένων και μη νοσήσαντων εκπαιδευτικών, τα ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστράτιου και του ΣΕΠΕ Λήμνου δηλώνουμε την αντίθεσή μας στον απαράδεκτο αυτό διαχωρισμό των εκπαιδευτικών σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους. Ο διαχωρισμός αυτός δεν εξυπηρετεί την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων. Αν υπήρχε πραγματική έγνοια από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ για την υγεία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας θα έπρεπε να υιοθετηθεί το πάγιο αίτημα των σωματείων μας για την πραγματοποίηση δωρεάν επαναλαμβανόμενων τεστ τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές μας.




Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022

Ψήφισμα για την πανεπιστημιακή αστυνομία - Έξω η αστυνομία από τις σχολές!

ΜΑΖΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΛΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου καταγγέλλει το νέο κυβερνητικό αυταρχισμό, την προσπάθεια να υλοποιήσει το σύγχρονο «συνδικαλιστικό» της ασφάλειας μέσω της λεγόμενης «Πανεπιστημιακής Αστυνομίας». Με μια αιφνιδιαστική κίνηση, σαν τον κλέφτη επιχείρησαν νύχτα, να εγκαταστήσουν ομάδες καταστολής στα πανεπιστημιακά ιδρύματα των ΕΚΠΑ, ΕΜΠ, ΟΠΑ και ΑΠΘ.

Μακριά από τα πραγματικά προβλήματα των φοιτητών που διεκδικούν καθηγητές, δωρεάν συγγράμματα, δωρεάν σίτιση – στέγαση ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να σπουδάζουν χωρίς να επιβαρύνουν το ήδη εξανεμισμένο εισόδημα των γονιών τους, η κυβέρνηση το μόνο που βλέπει είναι το πως θα θωρακίσει τις επιχειρήσεις που δρουν ανεξέλεγκτα μέσα στα Πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο συνολικότερο σχέδιο της κυβέρνησης να θωρακίσει την αντεργατική πολιτική της από όσους αγωνίζονται για τα δικαιώματα και τις ανάγκες τους (άγρια καταστολή των απεργών εργαζομένων της Μαλαματίνα, στην Cosco και σε άλλους εργασιακούς χώρους, απεργίες που βγαίνουν παράνομες εν ριπή οφθαλμού,  κλπ).

Είναι βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση αν νομίζει πως με την καταστολή θα κλείσει τα στόματα των εργαζομένων και της νεολαίας που αγωνίζονται για τα δικαιώματα στη μόρφωση, τη δουλειά, τη ζωή με δικαιώματα. 

Οι επιλογές της κυβέρνησης αντί να φοβίζουν, βγάζουν όλο και περισσότερους στον δρόμο του αγώνα. Αντί να απομονώνουν όσους αγωνίζονται, μεγαλώνουν το κύμα αλληλεγγύης από τον λαό που αγωνίζεται ενάντια στην ακρίβεια, στην επισιτιστική και ενεργειακή κρίση.

Τα Πανεπιστήμια όπως και τα σχολεία έχουν ανάγκες σε προσωπικό, σε διδάσκοντες, σε υποδομές. Εκεί να διοχετευθούν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που δίνει η κυβέρνηση και όχι για τη σύσταση αστυνομίας στα Πανεπιστήμια.

Θα μας βρουν απέναντί τους! Μαζί με τους συλλόγους των φοιτητών, τα εργατικά σωματεία θα βάλουμε εμπόδια στα σχέδια έντασης της καταστολής. Δυναμώνουμε καθημερινά τον αγώνα να μείνει στα χαρτιά οι αντεργατικοί και αντεκπαιδευτικοί νόμοι.

Το σύνθημα "Φοιτητές, εργατιά, μια φωνή και μια γροθιά" θα το νιώσουν καλά σε κάθε κινητοποίηση, σε κάθε μικρό και μεγάλο αγώνα, σε κάθε σχολή και χώρο δουλειάς, μέχρι να ακυρωθούν στην πράξη όλα τα εκτρώματα που έφεραν και ψήφισαν στη βουλή.




Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

Σίτιση μόνιμων εκπαιδευτικών στη Λέσχη Αξιωματικών Μύρινας.

Σας ενημερώνουμε ότι η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες ώστε να εξασφαλιστεί και φέτος η δυνατότητα να σιτίζονται στη Λέσχη Αξιωματικών Μύρινας, πέρα από τους αναπληρωτές, και οι μόνιμοι συνάδελφοι. Παρακαλούνται όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να σιτίζονται στη Λέσχη Αξιωματικών να επικοινωνήσουν με την ΕΛΜΕ και να το δηλώσουν μέχρι την Πέμπτη 8 Σεπτέμβρη στις 14:00.



Για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Από την πρώτη μέρα στον αγώνα για μόρφωση, δουλειά, ζωή με δικαιώματα!

Ευχόμαστε σε κάθε εκπαιδευτικό, γονιό και μαθητή μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά. Όλοι μας επιδιώκουμε το καλύτερο για τη μόρφωση των παιδιών μας, έχουμε ελπίδες και προσδοκίες για το μέλλον και την πρόοδό τους. Γι΄αυτό και δε συμβιβαζόμαστε με τη μιζέρια, με τα λίγα… Δε στριμώχνουμε τις ανάγκες μας για μόρφωση και ζωή με δικαιώματα στα voucher και τα pass, δεν «τσιμπάμε» στο κυβερνητικό αφήγημα για «καινοτομίες στην εκπαίδευση και επιστροφή στην κανονικότητα». 

Αγαπητοί γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί,

Αυτή την περίοδο, ερχόμαστε αντιμέτωποι με ένα «βουνό» υποχρεώσεων, λογαριασμών, ενώ οι αυξήσεις σε ρεύμα, καύσιμα, είδη πρώτης ανάγκης σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Ο κυβερνητικός μύθος ότι «βγήκαμε από τα μνημόνια» και ότι θα μας σώσουν οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης καταρρέει με πάταγο από την πραγματικότητα που ζούμε. 

Ο μισθός μας δε φτάνει ούτε για το πρώτο δεκαήμερο του μήνα. Τα ενοίκια και το κόστος μετακίνησης, ειδικά για αναπληρωτές και νεοδιόριστους, τον εξανεμίζουν και ότι απομένει είναι ψίχουλα… Αυτό δεν είναι φυσικό φαινόμενο, δε φταίει η κακή μας τύχη και συγκυρία. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής στήριξης των επιχειρηματικών συμφερόντων, από όλες τις κυβερνήσεις, που πραγματικά «βγάζει μάτι». Τέτοια είναι τα κέρδη ρεκόρ των μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων, ενώ οι μισοί εργαζόμενοι δεν πήγαν ούτε μια μέρα διακοπές, οι τροπολογίες που φοροαπαλλάσουν και χαρίζουν ξανά χρέη στους εφοπλιστές, η ψήφιση οδηγίας της ΕΕ, που επικαιροποιεί το καθεστώς των άδικων φόρων στα «ενεργειακά προϊόντα». 

Η κλιμάκωση της επίθεση στη ζωή και τα δικαιώματά μας πάει χέρι-χέρι με την ένταση της καταστολής, της επίθεσης στα συνδικάτα και τη δράση τους, στο φακέλωμα και τον κρατικό έλεγχο, στην ενεργοποίηση ενός άθλιου μηχανισμού ενάντια  στον «εχθρό λαό», που ήρθε στην επιφάνεια με αφορμή και την υπόθεση των «παρακολουθήσεων». 

Αυτό είναι το λεγόμενο “επιτελικό” κράτος που υπερασπίζονται από κοινού ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ. Γρήγορο και αποτελεσματικό για τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων, την προώθηση της αντεργατικής πολιτικής και το χτύπημα του εργατικού κινήματος. Ανύπαρκτο και δυσλειτουργικό για την υπεράσπιση της ζωής και της υγείας των εργαζομένων, την προστασία του περιβάλλοντος από τις φυσικές καταστροφές, των δικαιωμάτων και της μόρφωσης της νεολαίας.

Τίποτα δε γίνεται αν μένεις θεατής – όλα ανατρέπονται αν πρωταγωνιστείς!

Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και όλοι οι εργαζόμενοι, μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα! Έχουμε αποδείξει ότι μόνο με τη συλλογική οργάνωση, τους αγώνες και την αλληλεγγύη μπορούμε να έχουμε θετικά αποτελέσματα. Αυτό έδειξαν οι αγώνες μας για να κρατήσουμε όρθια τα σχολεία όλα τα προηγούμενα χρόνια, αυτό γίνεται πράξη και σε μια σειρά άλλους χώρους δουλειάς και κλάδους, που οι αγώνες των εργαζομένων έχουν επιτυχίες, με τελευταίες αυτές στα Λιπάσματα Καβάλας και αλλού. Έτσι ακυρώνονται στην πράξη κυβερνητικά μέτρα και άδικοι νόμοι. Έτσι ακυρώθηκε στην πράξη η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, δεν μπήκαν κάμερες στις τάξεις, έχουμε αφήσει ανενεργό για πάνω από ένα χρόνο τον ν. Χατζηδάκη. 

Τα σχολεία ανοίγουν και παρά τις θριαμβολογίες του Υπουργείου Παιδείας για τους διορισμούς και τις καινοτομίες που τάχα εισάγει, γνωρίζουμε την πραγματική κατάσταση που επικρατεί. Τα πραγματικά κενά σε εκπαιδευτικούς, χωρίς τα μαγειρέματα και το πετσόκομμα, παραμένουν μεγάλα ακόμα και μετά τις πρώτες προσλήψεις χιλιάδων αναπληρωτών. Οι γονείς θα κληθούν για μια ακόμα χρονιά να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, ενώ είναι υπαρκτός ο κίνδυνος πολλά παιδιά να ξεπαγιάσουν τον χειμώνα, αν δεν παρθούν μέτρα για πετρέλαιο, φυσικό αέριο και ρεύμα. Η υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών σπάει κόκαλα. Οι αυξήσεις στα σχολικά είδη είναι μεγάλες, μόνο στο χαρτί φωτοτυπίας ξεπερνούν το 30%. 

Η κανονικότητα της Κυβέρνησης της ΝΔ αναφέρεται στο νομοθετικό οπλοστάσιο που έχει ψηφίσει. Πατώντας και επεκτείνοντας νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων, επιδιώκει να διαμορφώσει, ακόμα πιο γρήγορα, ένα κατηγοριοποιημένο, πιο ταξικό και εμπορευματοποιημένο στη δομή και στο περιεχόμενο σχολείο, μέσω της εφαρμογής της λεγόμενης «αξιολόγησης», των μεντόρων και των εκπαιδευτικών ομίλων, της ΕΒΕ, της Τράπεζας Θεμάτων και τον νόμων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Το περιβόητο «διευρυμένο ολοήμερο μέχρι τις 17:30», υλοποιείται χωρίς κανένα σχέδιο, χωρίς υποδομές και παιδαγωγικό πλαίσιο, δημιουργώντας κυριολεκτικό μπάχαλο στα σχολεία.  

Και τη φετινή χρονιά, στο όνομα της «ήπιας διαχείρισης», αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να υλοποιήσει ούτε τα πιο στοιχειώδη μέτρα προστασίας της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, αφού δεν προβλέπει ούτε καν δωρεάν τεστ. 

Δε μένουμε θεατές! Δεν περιμένουμε σωτήρες! Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! 

Οργανώνουμε σε κάθε σωματείο, σε κάθε δήμο, σε κάθε σχολείο, τον αγώνα για τις δικές μας ανάγκες:

  • Δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Αυξήσεις 20% στους μισθούς των εκπαιδευτικών. Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού. Αφορολόγητο στα €12.000. 
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών στα σχολεία. Μέτρα στήριξης της καθημερινής διαβίωσης των εκπαιδευτικών. Επιδότηση ενοικίου στα 300€, αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποδομών για τη στέγαση. 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ. Δωρεάν σίτιση σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες.
  • 15 μαθητές ανά τάξη. 
  • Μέτρα επιδημιολογικής επιτήρησης των σχολείων. Δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ covid με ευθύνη του ΕΟΔΥ και παροχή όλων των Μέσων Ατομικής Προστασίας. Προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας με πλήρες ωράριο.
  • Λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία. Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στο πόλεμο. 
  • Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών. Διαγραφή χρεών σε ρεύμα και ΔΕΚΟ. Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και Φυσικού αερίου. Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη. Επιβολή πλαφόν στις τιμές.
  • Δωρεάν γεύμα και δεκατιανό σε όλα τα παιδιά. Άμεση έναρξη των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. 
  • Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων. 

ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ – ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟ ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ




Για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και τη στάση μας σε ζητήματα αξιολόγησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΕ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. ΤΗΡΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΜΑΣ!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΝ ΔΣ ΔΟΕ ΚΑΙ ΟΛΜΕ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΕΝΙΑΙΑ ΣΤΑΣΗ!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Καλή χρονιά, με αισιοδοξία, δύναμη, υγεία και μαζικούς αγώνες για ζωή με δικαιώματα.

Καλωσορίζουμε όλους τους συναδέλφους που φέτος τοποθετήθηκαν στα σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστράτιου και ιδιαίτερα τους νεοδιόριστους και τους αναπληρωτές! Σας καλούμε να είμαστε όλες και όλοι συσπειρωμένοι στην ΕΛΜΕ ώστε να έχουν αποτέλεσμα οι αγώνες μας.

Απαντώντας σε ερωτήματα συναδέλφων και επειδή στα σχολεία μας γίνεται συζήτηση για τα θέματα αυτά, ξεκαθαρίζουμε τα παρακάτω:

1. Σε σχέση με τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων τις επόμενες μέρες, προχωράμε κανονικά με όλα όσα κάνουμε κάθε χρόνο (κατανομή εξωδιδακτικών εργασιών κλπ). Δεν υλοποιούμε καμιά δράση σε σχέση με την αξιολόγηση και ζητάμε από τους Διευθυντές/ντριες να μην προχωρήσουν σε ορισμό μεντόρων, σχολικών συντονιστών κ.τ.λ. και να αξιοποιήσουν το χρονικό περιθώριο που έχουν ακόμα και από το ΦΕΚ (μέχρι τέλος Σεπτέμβρη). ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΒΙΑΣΥΝΗ.

2. Καλούμε τους συναδέλφους να ακολουθήσουν τη συλλογική αυτή στάση, να μη δεχτούν να συζητηθούν τα ζητήματα αυτά. Να μην αποδεχτούν τη συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης είτε ως μέντορες/συντονιστές είτε ως «κατώτεροι» στην αξιολογική ιεραρχία. Να συνεχίσουν να συνεργάζονται στο πλαίσιο της δημοκρατικής παιδαγωγικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων.

3. Ζητάμε από τα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν άμεσα απόφαση, ώστε να διαμορφωθεί συλλογική ενιαία στάση στον Κλάδο και γι’ αυτά τα ζητήματα (το ΔΣ της ΟΛΜΕ συνεδριάζει την Τρίτη, 6/9).

4. Τις επόμενες μέρες και ανάλογα με τη στάση των ΔΟΕ – ΟΛΜΕ, η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου θα επανέλθει με αναλυτική ανακοίνωση για τη στάση που κρατάμε στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

Συσπειρωμένοι/ες στο Σωματείο μας, θα συνεχίσουμε χωρίς συμβιβασμούς τον δρόμο της αγωνιστικής διεκδίκησης και της συλλογικής στάσης .




Για τα δήθεν καινοτόμα προγράμματα (εκπαιδευτικοί όμιλοι – ενδοσχολικοί συντονιστές – μέντορες).

Copy – paste χρεοκοπημένων μοντέλων με νέο περιτύλιγμα – Καμία σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και της υποστήριξης των εκπαιδευτικών!

Δημοσιεύτηκε με ΦΕΚ (4509/Β/25-8-2022) η απόφαση του ΥΠΑΙΘ που προβλέπει τη συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων στις σχολικές μονάδες και τον ορισμό ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, με την τετριμμένη φράση που χρησιμοποιεί εδώ και 3 χρόνια, αυτή της ενδυνάμωσης του εκπαιδευτικού έργου.

Μετά λοιπόν την «ενδυνάμωση» με την αύξηση των μαθητών στις τάξεις, τα σχολικά κτήρια να είναι από ασυντήρητα έως ακατάλληλα, τους εκπαιδευτικούς εξουθενωμένους να προσπαθούν να ανταποκριθούν στον αυξανόμενο γραφειοκρατικό φόρτο (με αντίκτυπο στον παιδαγωγικό τους ρόλο), έρχεται φέτος ξανά το ΥΠΑΙΘ να «ενδυναμώσει» ακόμα περισσότερο το έργο μας!

Με «συνταγές» που δοκιμάστηκαν σε πλήθος άλλων χωρών στο παρελθόν και απέτυχαν, ακόμα και ως νομοθετήματα που έμειναν στο συρτάρι (νόμος Διαμαντοπούλου του ΠΑΣΟΚ), το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να παρέμβει ακόμα περισσότερο στη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, όχι όμως από τη σκοπιά των συμφερόντων των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Εκπαιδευτικοί όμιλοι

Μπορούν να λειτουργούν (όχι υποχρεωτικά) μετά το πέρας του ωρολόγιου προγράμματος ή ακόμα και κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος. Πρόκειται για τη διενέργεια πλήθους δραστηριοτήτων που στη σχολική πραγματικότητα είναι ανεφάρμοστες, εκτός και αν εμπλακούν οι δήμοι ή ιδιώτες. Σε κάθε περίπτωση, με δεδομένη την υποχρηματοδότηση και την έλλειψη κατάλληλου προσωπικού, η λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων είναι πρακτικά αδύνατη, παρά μόνο με τη χρηματική επιβάρυνση των γονιών! Άλλωστε, σε τι υποδομές να πραγματοποιηθούν π.χ. εργαστήρια ρομποτικής, ορχήστρας, καλλιτεχνικής δημιουργίας, όταν μόνο το 10% των σχολικών μονάδων έχουν βοηθητικούς χώρους για εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων κλπ.;

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε τεράστια εμπειρία από πολιτιστικές, επιστημονικές, αθλητικές πρωτοβουλίες με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών μας. Χιλιάδες συνάδελφοι δε φείδονται χρόνου και μόχθου προκειμένου να δώσουν ζωντάνια σε ένα σχολείο στεγνό, αποκρουστικό πολλές φορές για τους μαθητές. Δε θα επιτρέψουμε αυτή η προσπάθειά μας να γίνει στοιχείο κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων και ελαστικοποίησης του ωραρίου εργασίας μας. Δε θα επιτρέψουμε να εμπεδωθεί ένα καθεστώς απλήρωτης εργασίας.   

Ενδοσχολικός συντονιστής

Οι ενδοσχολικοί συντονιστές αναλαμβάνουν να «συντονίζουν» το έργο εκπαιδευτικών όμοιων ειδικοτήτων ή τάξεων. Κάτι δηλαδή που γίνεται έτσι κι αλλιώς στα πλαίσια της συνεργασίας των εκπαιδευτικών, της καθημερινής συζήτησης και του διαλόγου στα σχολεία στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ευθύνης που έχουν. Φυσικά, αυτό για το ΥΠΑΙΘ είναι το προκάλυμμα, γιατί αναφέρεται ρητά πως καθήκον των ενδοσχολικών συντονιστών είναι η «επόπτευση του προγραμματισμού της διδακτέας ύλης», η σύνταξη προγραμματισμού και αποτίμησης των ενεργειών, οι μηνιαίες  συνεδριάσεις και οι τουλάχιστον 3 διδασκαλίες που τις παρακολουθούν οι εκπαιδευτικοί των τάξεων/ ειδικοτήτων. Δηλαδή μια μορφή εκπαιδευτικού «αυθεντίας» ο οποίος θα «αναφέρει» στον διευθυντή/προϊστάμενο. 

Δηλαδή στα 2 τμήματα τάξεων ο ένας θα συντονίζει τον άλλο συνάδελφο, ενώ σε μια σειρά ειδικότητες, πχ. Πληροφορική, ο συντονιστής θα συντονίζει τον εαυτό του! Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων αυτό το μέτρο είναι από ανεφάρμοστο έως γελοίο. Ολόκληρες ειδικότητες καλύπτονται από έναν έως τρεις συναδέλφους (φυσικών επιστημών, πληροφορικής, κοινωνιολόγοι, οικονομικών, γυμναστές, ξένες γλώσσες). Στην ουσία πρόκειται για μια πρόχειρη αντιγραφή του – έτσι κι αλλιώς αντιδραστικού - αγγλικού μοντέλου δομής και αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται σε σχολεία γίγαντες που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και έχουν μεγάλη οικονομική διαστρωμάτωση στο προσωπικό του σχολείου (εκπαιδευτικοί-μέντορες-συντονιστές-διευθυντές). Είναι ενδεικτικό πάντως της στόχευσης του υπουργείου για προσαρμογή του ελληνικού σχολείου στο πιο σκληρό, ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο της Ε.Ε που ήδη εφαρμόζεται σε πολλές χώρες. Στον δρόμο αυτό κινήθηκαν και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων. 

Παιδαγωγικός σύμβουλος – μέντορας

Πρόκειται για άλλη μια αποτυχημένη συνταγή του παρελθόντος. Το ΥΠΑΙΘ αναφέρει πως ρόλος του «μέντορα» είναι «να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο, αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη». Καταρχάς μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας και διορισμών με το σταγονόμετρο, η πλειοψηφία των νεοδιοριζόμενων, αλλά και των αναπληρωτών, έχει ήδη 5 χρόνια προϋπηρεσία. Η στήριξη του νέου συναδέλφου γινόταν ανέκαθεν από τον σύλλογο διδασκόντων, τα πιο έμπειρα μέλη του, με ένα πνεύμα συναδελφικότητας, προσαρμογής του συναδέλφου στα νέα του καθήκοντα.  Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κάποια «αυθεντία» με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό ή διάφορα προσόντα, που θα τους προσανατολίζει στο έργο τους. Το μέτρο του μέντορα αντικειμενικά συνδέεται με τη «διοικητική αξιολόγηση» του νεοδιορισμένου συναδέλφου, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και τη διαδικασία μονιμοποίησής του στη διετία, όπως προβλέπει ο νόμος. 

Παράλληλα, ο ορισμός του από τον Διευθυντή/προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ακόμα και αν ο συνάδελφος διαφωνεί με αυτό, δημιουργεί μια απαράδεκτη, αυταρχική λογική μέσα στα σχολεία, ενδεικτική των προθέσεων. 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τα παραπάνω καμία σχέση δεν έχουν με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Όλα αυτά τα χρόνια ο Σύλλογος Διδασκόντων, τόσο στην αρχή και στο τέλος, όσο και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συνεδριάζει, συζητά, προσπαθεί να λύνει ζητήματα που προκύπτουν, πάντα συλλογικά και προς όφελος των μαθητών. Η ΙΔΙΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΌΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ! Ιδίως οι νέοι συνάδελφοι δεν έχουν ανάγκη από «μέντορες» και «συντονιστές». Έχουν ανάγκη από ολιγομελή τμήματα, κάλυψη όλων των κενών με βάση τις ανάγκες των μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή σε σχολεία σύγχρονα, μισθούς αξιοπρεπείς, μόνιμη και σταθερή δουλειά. Έχουν ανάγκη από συστηματική επιστημονική επιμόρφωση, άμεσα συνδεδεμένη με τα Πανεπιστήμια, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν. 

Αυτά είναι τα ζητήματα που πρέπει να ικανοποιήσει το Υπουργείο και όχι να πετάει την μπάλα στην εξέδρα με διάφορες μορφές που όχι μόνο δε δυναμώνουν το παιδαγωγικό κλίμα, αλλά δημιουργούν εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων,  διαρρηγνύουν το συναδελφικό κλίμα και αυξάνουν τον γραφειοκρατικό φόρτο, απαξιώνουν και στην πράξη καταργούν τον Σύλλογο Διδασκόντων με τη μεταφορά πλήθους αρμοδιοτήτων στη διεύθυνση του σχολείου. Καμία σχέση δηλαδή με το σχολείο που έχουν ανάγκη οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.

Το Υπουργείο να μην προχωρήσει στην εφαρμογή των παραπάνω αντιδραστικών / αντιπαιδαγωγικών ρυθμίσεων. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν την εμπειρία, τη βούληση, την επαγγελματική ευσυνειδησία να είναι δίπλα σε όποιο συνάδελφο παραστεί ανάγκη!

Καλούμε τους συναδέλφους:

  • Να μην προχωρήσουν στη συγκρότηση των εκπαιδευτικών ομίλων στη βάση της προαιρετικότητας. Συσπειρωμένοι στα Σωματεία να διεκδικήσουν όρους για πραγματικά ουσιαστικό ολοήμερο πρόγραμμα στα σχολεία, με παιδαγωγικό πλαίσιο λειτουργίας και όχι «πάρκινγ» μαθητών.
  • Να συνεχίσουν να υλοποιούν, όπως κάνουν χρόνια τώρα, παιδαγωγικές δράσεις, πρωτοβουλίες και άλλες δραστηριότητες στα πλαίσια του ωρολογίου προγράμματος. Να απαιτήσουν, μαζί με τους γονείς, όλες τις απαραίτητες υποδομές, το υλικό και τη χρηματοδότησή που απαιτείται από το κράτος και τους δήμους. 
  • Να μη δεχθούν καμία θέση ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα. Οι σύλλογοι διδασκόντων είναι αυτοί που μπορούν με συλλογικό τρόπο να εμπνέουν, να βοηθούν, να στηρίζουν όλους τους συναδέλφους. Κανείς δεν μπορεί να μας υποχρεώσει, παρά και ενάντια στη θέλησή μας, να αποδεχτούμε αυτές τις θέσεις. 

Καλούμε τους/τις διευθυντές/ριες:

  • Να μην προχωρήσουν σε ανάθεση καθηκόντων ενδοσχολικού συντονιστή και μέντορα σε συνάδελφους/ισσες. Να μην προστρέξουν σε συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων για αυτά τα θέματα και να υλοποιήσουν τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου. 

Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ:

  • Να συνεδριάσουν άμεσα και να διαμορφώσουν ενιαία στάση απέναντι στην υλοποίηση ενός ακόμα κρίκου της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Να καλύψουν με όλα τα μέσα τους/τις συναδέλφους/ισσες και τους/τις διευθυντές/ριες απέναντι στον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘ. 
  • Τα Δ.Σ. των Συλλογών και ΕΛΜΕ, σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται να παρέμβουν όπου χρειαστεί, ώστε να αντιμετωπίσουν συλλογικά τυχόν φαινόμενα αυταρχισμού και αυθαιρεσίας. 

Μπροστά στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των ταξικών φραγμών και της κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, μέσω της υλοποίησης των νόμων 4692/21 και 4823/21, καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αποφασίσουν άμεσα την κήρυξη απεργίας – αποχής από το σύνολο των διατάξεων που σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Στα πλαίσια αυτής της απόφασης να ενταχθούν και οι διατάξεις για τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές. Να πάρουν όλα τα μέτρα για την ενημέρωση και την προετοιμασία του κλάδου με στόχο την επιτυχία της κινητοποίησης. Ο κλάδος έχει πείρα. Ενωμένος και αποφασισμένος μπορεί να ακυρώσει την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών νόμων.

Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Δυναμώνουμε τον αγώνα για μόρφωση,
δουλεία και ζωή με δικαιώματα. Το επόμενο διάστημα:

  • Προχωράμε άμεσα σε συνεδριάσεις των Δ.Σ Συλλόγων και ΕΛΜΕ, σε ενημερώσεις σχολείο το σχολείο, σε καλά προετοιμασμένες Γενικές Συνελεύσεις, σε τοπικές κινητοποιήσεις.
  • Προετοιμάζουμε πανεργατική απεργιακή κλιμάκωση το αμέσως επόμενο διάστημα απέναντι στην πολιτική της ακρίβειας και της φτώχειας, για αυξήσεις στους μισθούς και μέτρα στήριξης των εργαζομένων.


Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022

Δελτίο Τύπου Σωματείων Εκπαιδευτικών για τη Συνεδρίαση της Επιτροπής Παιδείας Δήμου Λήμνου.

Στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Λήμνου που διεξήχθη στις 29/8/2022, τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:

  1. Ανέγερση κτηρίου για τη στέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου Μύρινας.
  2. Ανέγερση κτηρίου για τη στέγαση του Νηπιαγωγείου Μούδρου.
  3. Ίδρυση νέου Δημοτικού Σχολείου στη Μύρινα και ανέγερση κτηρίου για τη στέγασή του.
  4. Ανέγερση κτηρίου για τη μεταστέγαση του Γυμνασίου Μύρινας.

Οι εκπρόσωποι των ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου εκφράσαμε τη σύμφωνη γνώμη μας σε ό,τι αφορά στον σχεδιασμό για την ανέγερση νέων κτηρίων για το 4ο Νηπιαγωγείο Μύρινας και το Νηπιαγωγείο Μούδρου, καθώς και για το νέο Δημοτικό Σχολείο στη Μύρινα.

Σε ό,τι όμως αφορά το θέμα της ανέγερσης νέου κτηρίου για τη μεταστέγαση του Γυμνασίου Μύρινας, η θέση των δύο Σωματείων είναι ότι προφανώς συμφωνούμε στην κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου σχολικού κτηρίου, ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ωστόσο ΑΠΟΛΥΤΑ στην προοπτική μετεγκατάστασης εκεί του Γυμνασίου Μύρινας. Η διαφωνία μας εδράζεται στους εξής λόγους:

  1. Αυτή τη στιγμή, στο Λυκειακό Συγκρότημα της Μύρινας συστεγάζονται τέσσερις (!!!) εκπαιδευτικές δομές: το ΓΕΛ Μύρινας, το ΕΠΑΛ Μύρινας, το Εσπερινό Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μύρινας και το Δ.Ι.Ε.Κ Λήμνου. Όπως είναι λογικό, η συστέγαση τεσσάρων δομών στο ίδιο κτήριο προκαλεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία όλων των δομών, καθώς παρουσιάζεται σοβαρή έλλειψη χώρων, ενώ η συμφόρηση αυτή προκαλεί και τα εύλογα παράπονα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να λυθεί οριστικά αν στο νέο κτήριο μετεγκατασταθεί ένα εκ των δύο Λυκείων (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) και ένα εκ των Δ.Ι.Ε.Κ Λήμνου και Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ.   
  2. Από την άλλη, το μαθητικό δυναμικό και συνολικά οι ανάγκες του Γυμνασίου Μύρινας, θα μπορούσαν άνετα να φιλοξενηθούν στο υπάρχον κτήριο, όπου λειτουργεί σήμερα το Γυμνάσιο, σε συνδυασμό με το παρακείμενο ιστορικό κτήριο του Γυμνάσιου της Μύρινας, αυτό το στολίδι του τόπου μας, με την προϋπόθεση, προφανώς, αυτό να επισκευαστεί και να επαναλειτουργήσει ως Σχολείο. Η επισκευή του ιστορικού κτηρίου, από τις ζημιές που υπέστη με τον σεισμό του 2014, και η επιστροφή του προς χρήση από την εκπαιδευτική κοινότητα και τα παιδιά μας είναι χρέος του Κράτους και της Δημοτικής Αρχής. Κάθε σχέδιο για αλλαγή χρήσης του ιστορικού κτηρίου του Γυμνασίου της Μύρινας, που είναι προφανές ότι δρομολογείται από την Δημοτική Αρχή, μας βρίσκει ξεκάθαρα και απόλυτα αντίθετους.  
  3. Ο χώρος στον οποίο λειτουργεί σήμερα το Γυμνάσιο είναι ιδανικός για τα παιδιά αυτής της ηλικίας, ώστε να μετακινούνται με ευκολία και ασφάλεια, με τα πόδια, από και προς το Σχολείο τους, αλλά και να το επισκέπτονται για παιχνίδι ή άλλες δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Το νέο κτήριο, με βάση τον σχεδιασμό ο οποίος μας κοινοποιήθηκε, θα ανεγερθεί σε οικόπεδο κάπου στις παρυφές της πόλης. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι και για λόγους ασφαλείας θα ήταν καλύτερο να απευθύνεται σε μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας.

Για όλους αυτούς τους λόγους πιστεύουμε ακράδαντα ότι η εκπαιδευτική κοινότητα της Μύρινας έχει σήμερα ανάγκη από ένα νέο, επιπλέον κτήριο για τις ανάγκες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα για την αποσυμφόρηση του Λυκειακού Συγκροτήματος. Αντίθετα, με την πρόταση της Δημοτικής αρχής, ο αριθμός των σχολικών κτηρίων μας δεν αυξάνεται, αφού δεν έχουμε την προσθήκη ενός επιπλέον κτηρίου, αλλά την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ενός υπάρχοντος και την αντικατάστασή του από ένα άλλο. 

Τέλος, οι εκπρόσωποι των σωματείων των εκπαιδευτικών, εκτός από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, θέσαμε και το ζήτημα της ικανοποίησης των αιτημάτων των εκπαιδευτικών για τις αναγκαίες επισκευές των σχολικών κτηρίων ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, οι οποίες έπρεπε ήδη να έχουν γίνει, καθώς και τα ζητήματα της τοποθέτησης νέας παιδικής χαράς στο 1ο Νηπιαγωγείο Μύρινας, (έχει εγκριθεί κονδύλι 70.000 ευρώ από το 2020), της επισκευής της σκεπής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και της επισκευής του Ειδικού Σχολείου Καλλιθέας και της αίθουσας ΔΟΥΚΑΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ.

Σε ό,τι αφορά το τελευταίο αίτημα, ο Δήμαρχος επανέλαβε ότι επίκειται μετεγκατάσταση του Ειδικού Σχολείου στη Νέα Κούταλη, μέχρι την ανέγερση νέου κτηρίου στην Καλλιθέα που θα λειτουργεί όχι μόνο ως Ειδικό Σχολείο, αλλά και ως στέγη για τη δημιουργική απασχόληση των ΑμεΑ και μετά την αποφοίτησή τους από το σχολείο.




Ψήφισμα για την άγρια καταστολή κατά των απεργών στη ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑ.

Τα Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου, καταγγέλλουμε την απρόκλητη επίθεση της κυβέρνησης με ΜΑΤ, γκλοπ και χημικά εναντίον των απεργών στη “Μαλαματίνα” και όσων τους συμπαραστέκονται, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό τουλάχιστον πέντε εργαζομένων. Μεταξύ των τραυματιών είναι και η συνάδελφός μας Ελένη Μαυροπούλου, εκλεγμένη στο Δ.Σ. της Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και μέλος του Γενικού

Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, η οποία νοσηλεύεται στο νοσοκομείο με κακώσεις και αναπνευστικά προβλήματα.

Η Κυβέρνηση της ΝΔ ξεπέρασε κάθε όριο και κάθε πρόσχημα λειτουργώντας επί της ουσίας ως «μπράβος» της εργοδοσίας, στέλνοντας τα ΜΑΤ και Εισαγγελέα να χτυπήσουν τους εργαζόμενους και να σπάσουν την απεργία στη ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑ. Δηλαδή να σπάσουν τον αγώνα των εργαζομένων που διεκδικούν να γυρίσουν στην δουλειά οι 15 απολυμένοι συνάδελφοί τους και να υπογραφεί Συλλογική  Σύμβαση  Εργασίας. Παρόμοιο έργο έχουμε ξαναδεί και στην περίπτωση του μεγαλειώδους αγώνα των εργατών στην Cosco.

Για την εξέλιξη αυτή τεράστιες ευθύνες έχουν ο Υπουργός Εργασίας Χατζηδάκης και ο Υπουργός Ενέργειας Σκρέκας, ενώ η κυβερνητική πρόκληση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη καθώς πρόκειται για μια επιχείρηση που απέλυσε εργαζόμενους, ενώ την ίδια στιγμή με κυβερνητική εντολή διαγράφηκαν τα χρέη της σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία!!!


Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! Ως εδώ! Να αποσυρθούν άμεσα οι αστυνομικές δυνάμεις. Να παρέμβει η κυβέρνηση για την επιστροφή των απολυμένων στη δουλειά και να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας. Συμπαραστεκόμαστε και στηρίζουμε τον δίκαιο αγώνα των απεργών στη «Μαλαματίνα» και απαιτούμε την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.



Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022

Εκπτωτικά εισιτήρια για τα μέλη της ΕΛΜΕ για την παράσταση "Μικρασία" - Δευτέρα 29/8, 21:00 - Γυμνάσιο Μύρινας

Αγαπητά μέλη της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου,

η διοργανώτρια εταιρεία της μουσικο-θεατρικής παράστασης "Μικρασία", που θα λάβει χώρα τη Δευτέρα 29/8 στις 21:00 στο Γυμνάσιο Μύρινας, μας ενημέρωσε ότι τα μέλη του Σωματείου μας θα μπορούν να λαμβάνουν εκπτωτικό εισιτήριο στα 10 ευρώ, αντί για 15 γενική είσοδο και 13 προπώληση που ισχύουν κανονικά. 

Μπορείτε να προμηθεύεστε τα εκπτωτικά σας εισιτήρια με την επίδειξη της κάρτας μέλους της ΕΛΜΕ, από τα ειδικά τραπεζάκια της εταιρείας που θα βρίσκονται στην Πλατεία ΟΤΕ την Κυριακή 28/8 (πρωί 10:30 - 14:00, απόγευμα 18:00 - 20:00) και τη Δευτέρα 29/8 το πρωί από τις 10:30 ως τις 14:00. 



Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου της παράστασης:

"Η μουσικο θεατρική παράσταση "ΜΙΚΡΑΣΙΑ" αφιερωμένη στην επέτειο από τα 100 χρόνια της  Μικρασιατικής καταστροφής και της ανάμνησης των χαμένων πατρίδων, ΄θα παρουσιαστεί για μία μόνο παράσταση στο Γυμνάσιο της Μύρινας τη Δευτέρα 29 Αυγούστου 2022 στις 9 η ώρα. 

Πρόκειται για μια ιδιαίτερη παράσταση, στην οποία πρωταγωνιστούν οι Θεοδώρα Σιάρκου, η Νίκη Παλληκαράκη, ο Κωνσταντίνος Κάππας, ο Αλέξανδρος Καλπακίδης, η Στέλλα Κρούσκα, η Δώρα Θωμοπούλου. Τα τραγούδια της παράστασης, τραγούδια, ακούσματα που λίγο πολύ όλοι έχουμε ακούσει από τις γιαγιάδες και τους παππούδες μας, ερμηνεύει η σπουδαία Ελένη Ροδά, ενω παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί  Αντώνης Μωραΐτης και Νίκος Τουρνάκης.

Η παράσταση "ΜΙΚΡΑΣΙΑ" είναι μία παράσταση που ζωντανεύει μνήμες, για πατρίδες, ήθη και έθιμα που σε καμία περίπτωση δεν μπόρεσε να αλλοιώσει ο χρόνος! 

Σας προσκαλούμε λοιπόν σε τούτη τη συνάντηση στο Γυμνάσιο της Μύρινας τη προσεχή Δευτέρα στις 9 η ώρα το βράδυ! Τα εισιτήρια της παράστασης κοστίζουν 15&13 ευρώ αντίστοιχα, όμως ειδικά για τα μέλη του συλλόγου σας η τιμή του εισιτηρίου διαμορφώνεται στα 10 ευρώ."