Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022

Απόφαση της ΕΛΜΕ - Πρόταση προς τους συναδέλφους για την επόμενη φάση της αξιολόγησης.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει την προσπάθεια εκφοβισμού και πίεσης των εκπαιδευτικών, που εδώ και σχεδόν 1,5 χρόνο δίνουν μάχη ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια κατηγοριοποίησης των σχολείων και απαξίωσης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Σε μια περίοδο, μάλιστα, που οι εκπαιδευτικοί -και ειδικά της Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης- «τρέχουν και δε φτάνουν» με διαγωνίσματα, διορθώσεις γραπτών, καταχωρήσεις απουσιών και όλες τις άλλες εργασίες -διδακτικές και μη- που τους βαρύνουν.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αποκομμένη πλήρως από την πραγματικότητα, αδιαφορώντας πλήρως για μαθητές και εκπαιδευτικούς, έχει έναν και μόνο στόχο: να περάσει η πολιτική της κυβέρνησης στην εκπαίδευση κι ας πάει πίσω η εκπαιδευτική διαδικασία. Την ίδια στάση κρατούν και πολλοί συντονιστές εκπαίδευσης, πιέζοντας συναδέλφους ώστε να συμπληρωθούν οι δείκτες, όπως ακριβώς θέλουν οι ίδιοι κι όχι οι εκπαιδευτικοί.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι εκπαιδευτικοί, με τις συλλογικές μας αποφάσεις, δεν αποδεχόμαστε, απορρίπτουμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, τη βαθιά αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων στέκεται απέναντι στα σχέδια για κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, για απαξίωση της ολόπλευρης μόρφωσης για όλα τα παιδιά και στροφή στις εφήμερες δεξιότητες, για τη μεταφορά του κόστους ακόμα περισσότερο στις τσέπες των γονιών, για την απαξίωση των συλλόγων διδασκόντων και την αλλοίωση του παιδαγωγικού ρόλο των εκπαιδευτικών.

Οι ευθύνες της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ είναι τεράστιες! Έχουν αφήσει τον κλάδο ακάλυπτο εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο, κόντρα στην εκφρασμένη διάθεση χιλιάδων εκπαιδευτικών για συνέχιση του αγώνα. Αντιμάχονται μετά μανίας κάθε συζήτηση για επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής που κατά κοινή ομολογία αποτελεί το πιο ισχυρό μας όπλο ενάντια στην «αξιολόγηση» και το πλέον ικανό να συσπειρώσει τον κλάδο! Από την άλλη, ακόμα περιμένουμε από την ΟΛΜΕ να ανακοινώσει εκείνους τους περίφημους «άλλους τρόπους και μέσα» που δήθεν θα εξασφάλιζαν τη συνέχιση του αγώνα. Αντίθετα, η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει κυριολεκτικά «εξαφανίσει» εντελώς ως θέμα την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας! Ουσιαστικά, αρνούνται να ενεργοποιήσουν τον κλάδο ώστε να εκφραστεί συλλογικά η αντίθεσή του στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. 



Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου αποφασίζει τα παρακάτω βήματα:

  1. Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα θέση και να καλύψει τους εκπαιδευτικούς ώστε να αντισταθούν στη συμπλήρωση των δεικτών της αξιολόγησης.
  2. Απαιτούμε την άμεση προκήρυξη απεργίας – αποχής από την ΟΛΜΕ (χωρίς καμιά υποχώρηση στις αντιδραστικές προϋποθέσεις του ν. Χατζηδάκη), ώστε να εκφραστεί συλλογικά η αντίθεση του κλάδου.
  3. Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταθέτει πρόταση (ακολουθεί) μπροστά στην επόμενη φάση της αξιολόγησης (10/12/2022), με βάση τις θέσεις και τα αιτήματα του κλάδου, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί από τους συναδέλφους. Καλούμε τους συντονιστές των ομάδων και στην τρέχουσα συγκυρία να αξιοποιούν το κείμενο της ΕΛΜΕ, ώστε σε κάθε περίπτωση να αποτυπώνουν τις θέσεις του κλάδου.


Υπενθυμίζουμε επίσης:


  • Οι συντονιστές εκπαίδευσης δεν έχουν κανένα δικαίωμα να τροποποιήσουν τη διατύπωση ή να επιβάλλουν στις ομάδες να γράψουν κάτι συγκεκριμένο στους δείκτες αξιολόγησης.




ΑΠΟΦΑΣΗ-ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ 

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΜΑΣ  

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


Οι εκπαιδευτικοί που εργαζόμαστε στο Δημόσιο Σχολείο αντιμετωπίζουμε, στην προσπάθεια για τη διαπαιδαγώγηση και τη μόρφωση των μαθητών μας, πολλά και οξυμένα προβλήματα, που αφορούν συνολικά το πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης και ασφαλώς και το σχολείο που εργάζομαι. Τα προβλήματα αυτά, τόσο του κάθε σχολείου, όσο και συνολικά της εκπαίδευσης, είναι γνωστά και καταγεγραμμένα στο Υπουργείο Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί, είτε ως άτομα, είτε ως Σύλλογος Διδασκόντων, είτε μέσα από την ΕΛΜΕ, είτε από κοινού με γονείς και μαθητές, έχουμε καταθέσει, προφορικά ή γραπτά, τις απόψεις μας και τα αιτήματά μας, στη Διοίκηση και στο Υπουργείο Παιδείας, χωρίς καμία ανταπόκριση.

Στο πλαίσιο αυτό, διαχρονικά διεκδικούμε την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς, τη συχνή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, τη γενναία αύξηση της χρηματοδότησης, την πρόσληψη διοικητικού προσωπικού, την παρουσία εξειδικευμένου βοηθητικού επιστημονικού προσωπικού, (πχ ψυχολόγοι) και πολλά άλλα.

Αντί να ικανοποιηθούν τα παραπάνω, κοινή διαπίστωση είναι ότι τα σχολεία λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο, στην προσπάθεια και στην προσφορά των εκπαιδευτικών, όπως έδειξε ανάγλυφα η περίοδος της καραντίνας. Οι εκπαιδευτικοί, εκτός από τα διδακτικά τους καθήκοντα, διεκπεραιώνουν πλήθος άλλων εργασιών και δραστηριοτήτων, άσχετων με το διδακτικό τους έργο, ενώ συνεχώς επιφορτίζονται και νέα καθήκοντα.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η αξιολόγηση και οι σχετικές διαδικασίες, όπως δείκτες, βαθμολόγηση δεικτών κ.α. και μάλιστα με “εντέλλεσθε”, δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην ανάδειξη και κυρίως στη λύση των έτσι και αλλιώς γνωστών στο ΥΠΑΙΘ προβλημάτων της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα, η διεθνής πείρα δείχνει ότι, όπου εφαρμόστηκαν τα μέτρα αυτά, βάθυνε η κατηγοριοποίηση των σχολείων, η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολικών μονάδων, ενώ σχολεία οδηγήθηκαν σε κλείσιμο.


Πιο συγκεκριμένα, για τους άξονες-δείκτες που προτείνει το ΥΠΑΙΘ:

Για την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, εφαρμογή διαφοροποιημένης μάθησης, υποστήριξη ένταξης ευάλωτων ομάδων μαθητών/τριών και μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σήμερα η πλειοψηφία των σχολικών κτηρίων είναι ακατάλληλα, με σημαντικές ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή. Μέσα στον Δεκέμβρη υπάρχουν ακόμα ελλείψεις στο Ειδικό Βοηθητικό και στο Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό. Το 30% των σχολικών κτηρίων είναι 50ετίας. Γυμναστήριο έχει το 19% των Δημοτικών, το 42% των Γυμνασίων/Λυκείων και το 17% των ΕΠΑΛ. Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έχει το 27% Δημοτικών. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών έχει το 5% Δημοτικών και το 26% των Γυμνασίων/Λυκείων. Βιβλιοθήκη έχει το 12% των Δημοτικών, το 38% των Γυμνασίων/Λυκείων και το 37% των ΕΠΑΛ. Η δε διαφοροποιημένη μάθηση δεν μπορεί να εφαρμοστεί, σε ένα σχολείο που κυνηγάει δείκτες, που εφαρμόζει έντονους εξεταστικούς φραγμούς (τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις τύπου Pisa).

Η υλοποίηση των παραπάνω δεικτών συνδέεται με:

  1. Με ετήσια επιστημονική επιμόρφωση και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. 
  2. Δημιουργία ψηφιακού-υποστηρικτικού υλικού για τους εκπαιδευτικούς.
  3. Δημιουργία σύγχρονων υποδομών, εργαστήριων και βιβλιοθηκών.  
  4. Ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών με βάση ένα ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα που θα μορφώνει όλα τα παιδιά, θα συνδέει τη θεωρία με την πράξη, την επιστήμη με την Τέχνη και τον Αθλητισμό.  Θα παρέχει σύγχρονα και καλογραμμένα βιβλία σε όλα τα παιδιά, αλλά και όλο το αναγκαίο υποστηρικτικό υλικό. Θα προσφέρει την απαραίτητη στήριξη και ενισχυτική δομή με βάση και τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυσκολίες των μαθητών. 




Για την παρακολούθηση/μείωση της σχολικής διαρροής, μέριμνα για τη μετάβαση από βαθμίδα σε βαθμίδα και την αγορά εργασίας.

Είναι γνωστό από πληθώρα μελετών και στοιχείων ότι τα αίτια της σχολικής διαρροής έχουν κατά βάση κοινωνική προέλευση. Η καταβαράθρωση των μισθών και συνακόλουθα του βιοτικού επιπέδου, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, η αύξηση της ανεργίας στις οικογένειες χιλιάδων μαθητών μας αποτυπώνεται στην αύξηση των μαθησιακών προβλημάτων. Συγχρόνως, το γεγονός ότι δεν διδάσκονται όλα τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς, η αποδοχή ότι η παρεχόμενη εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να διαφοροποιείται ανά περιοχή και σχολείο (υποδομή, προσωπικό, κενά κ.α) αντικειμενικά οξύνει τις ανισότητες και την σχολική διαρροή. Επιπλέον, στο σημερινό σχολείο πολύ μεγάλες είναι οι ελλείψεις στη στήριξη και τα αντισταθμιστικά μέτρα για αυτές τις οικογένειες, η εξειδικευμένη βοήθεια από ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό, όπως διεκδικούμε οι εκπαιδευτικοί, ενώ ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη είναι πολύ πίσω από τις σύγχρονες ανάγκες.

Ουσιαστική εκπαιδευτική πολιτική για τη σχολική διαρροή σημαίνει:

  1. Ενισχυτική Διδασκαλία και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη από την αρχή της χρονιάς.
  2. 20 μαθητές ανά τάξη (και 15 στην πανδημία), για να μπορούν να στηριχθούν όλα τα παιδιά.
  3. Τμήματα ένταξης και υποδοχής με βάση τις ανάγκες και την σημερινή ελληνική πραγματικότητα. 
  4. Ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για όλους τους μαθητές. Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών σε όλα τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς.

 

Για τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων.

Σήμερα ανησυχία προκαλεί η αύξηση της σχολικής βίας εντός και εκτός σχολείου. Οι συνέπειες του μακροχρόνιου εγκλεισμού, το υποβαθμισμένο σχολικό περιβάλλον, η υπερφορτωμένη τάξη, η φτωχοποίηση της κοινωνίας και οι αξίες του ανταγωνισμού και του ατομισμού συμβάλλουν στην όξυνση αυτού του προβλήματος. Η λειτουργία της εκπαίδευσης οφείλει να κινείται στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων: 

  1. Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.
  2. 20 μαθητές ανά τάξη. 
  3. Πρόγραμμα σχολικών γευμάτων κρατικά οργανωμένο με επέκταση σε όλα τα σχολεία. 
  4. Δωρεάν εκδρομές για όλους τους μαθητές.
  5. Αναβάθμιση των πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων στα σχολεία με την υλοποίηση των αντίστοιχων υποδομών και κάλυψη του απαραίτητου προσωπικού.
  6. Ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό σε όλα τα σχολεία. 


Για την καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

Σημειώνουμε ότι ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τέτοιες πλευρές διαρκώς υποβαθμίζεται με σειρά νομοθετημάτων, ενώ απουσιάζει το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, που θα μπορούσε να διαχειριστεί ενδοσχολικές αντιπαραθέσεις μεταξύ των μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών και μαθητικών που οξύνθηκαν την περίοδο της πανδημίας. Άμεση ανάγκη αποτελεί η πρόσληψη σταθερού ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού σε όλα τα σχολεία (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές).


Για την ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας, υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, κοινωνίας, την υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος. 

Οι σύλλογοι γονέων, οι μαζικοί φορείς και τα σωματεία στα πλαίσια της αυτοτελούς λειτουργίας τους και  των διακριτών τους ρόλων μπορούν σε πνεύμα συνεργασίας να συναντηθούν με τα αιτήματα και τις αγωνίες των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Μέσα από τα όργανά τους και την αλληλοτροφόδοτηση μπορούν να εντοπίσουν καλύτερα, να εξειδικεύσουν τις γενικές και ειδικές ανάγκες κάθε σχολείου και να ζητήσουν από την πολιτεία την ικανοποίηση όλων των σχετικών αναγκών. 


Για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, την κατανομή και διαχείριση πόρων, την αξιοποίηση σχολικών πόρων και υποδομών. 

Η συνεργασία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας με σκοπό την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου  και των υποδομών προϋποθέτει:

  1. Την κάλυψη όλων των αναγκών και την επαρκή χρηματοδότηση όλων των σχολείων. 
  2. Άμεση εξάλειψη του φαινόμενου των προκάτ/σχολείων. 
  3. Ειδικές αίθουσες σε κάθε σχολείο. 
  4. Κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό.
  5. Καμία εμπλοκή των γονέων και ιδιωτικών φορέων στην χρηματοδότηση των σχολείων.

Σε διαφορετική περίπτωση η μόρφωση και το επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα διαφοροποιείται ανά σχολείο με αποτέλεσμα την ανισότιμη μόρφωση.


Για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις. 

Ισότιμη συμμετοχή των  εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση σημαίνει:

  1. Δραστική εξάλειψη του φαινομένου ένας στους τρεις εκπαιδευτικούς να εργάζεται σε δύο και περισσότερα σχολεία.
  2. Ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

Για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, που όμως είναι γνωστό ότι δεν απευθύνονται σε όλα τα παιδιά. 

Τα χρήματα που δίνονται για τη χρηματοδότηση αυτών των προγραμμάτων θα μπορούσαν να κατευθυνθούν στην κάλυψη ουσιαστικών αναγκών των σχολείων και των μαθητών. Πολλά από αυτά τα προγράμματα οδηγούν στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του ενιαίου προγράμματος σπουδών.


Για τον εσωτερικό κανονισμό

Κανείς δεν είναι ενάντια στη θέσπιση κανόνων ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, στα πλαίσια των ευρύτερων στοχεύσεων δημιουργίας κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ενημερώνουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που πιθανόν αδυνατεί να το αντιληφθεί, ότι όλα αυτά συμβαίνουν και σήμερα. Πολλά από τα κοινωνικά και εκπαιδευτικά προβλήματα που ξεσπούν μέσα στο σχολείο έχουν την αιτία τους σε προβλήματα που γεννιούνται έξω από αυτό. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, με συναίσθηση του παιδαγωγικού μας ρόλου,  μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων, χωρίς τυμπανοκρουσίες, αντιμετωπίζουμε καθημερινά απλά ή συνθετότερα προβλήματα. 


Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε, όπως κάναμε μέχρι τώρα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, να συμβάλλουμε στη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου και ταυτόχρονα, να διεκδικούμε ένα σχολείο Δημόσιο και Δωρεάν για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.


ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ!
Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

Ψήφισμα για Υγειονομικούς

Η ΕΛΜΕ Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου συνυπογράφει

το ψήφισμα της ΟΕΝΓΕ για τους υγειονομικούς

  • Να γυρίσουν ΤΩΡΑ στη δουλειά οι ανεμβολίαστοι συνάδελφοι!
  • Να σταματήσει η αδιαλλαξία των κ.κ. Μητσοτάκη – Πλεύρη!

Η παράταση αναστολής εργασίας για τους υγειονομικούς που δεν έχουν εμβολιαστεί έναντι του Covid 19 αποτελεί κατάφωρη και αδικαιολόγητη παραβίαση των στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων μιας αναπτυγμένης κοινωνίας. Το επιχείρημα περί προστασίας των ασθενών και των ευπαθών ομάδων των νοσοκομείων από τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς δεν στηρίζεται σε καμιά υγειονομική ή επιστημονική λογική, ιδιαίτερα από τη στιγμή που έχει αποδειχτεί ότι ο Covid 19 - λόγω και των πολλαπλών, εξελικτικών μεταλλάξεων του – μεταδίδεται από όλους προς όλους και μολύνονται όλοι από όλους (τόσο εμβολιασμένοι όσο και ανεμβολίαστοι). Αυτό τεκμηριώνεται ξεκάθαρα από το γεγονός ότι, παρά την απουσία των ανεμβολίαστων υγειονομικών από τα νοσοκομεία και τα ΚΥ εδώ και 9 μήνες, η ενδονοσοκομειακή μετάδοση του κορονοϊού δεν έχει σταματήσει, ίσα – ίσα έχει επιδεινωθεί.

Το ισχυρότατο όπλο του εμβολίου είναι εξαιρετικά χρήσιμο απέναντι στη βαριά νόσηση και στο θάνατο και γι’ αυτό υποστηρίζουμε σθεναρά την ανάγκη του εμβολιασμού (πάντα στη βάση της πειθούς). Ο εμβολιασμός δεν μπορεί όμως να αποτελεί ούτε τιμωρία, ούτε εκφοβισμό, ούτε επιβράβευση. Είναι ένα μέσο συλλογικής και ατομικής προστασίας που θα μπορούσε συλλειτουργώντας με ένα συνολικό σχέδιο για την δημόσια υγεία να οδηγήσει σε πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τα σημερινά.

Η συγκεκριμένη κυβερνητική επιλογή, όχι απλά δεν συνάδει στον σύγχρονο πολιτισμό, αλλά είναι και υποκριτική, αφού στην πραγματικότητα στοχεύει: α) στη μετατροπή των ανεμβολίαστων υγειονομικών σε εξιλαστήρια θύματα που πάνω τους φορτώνεται όλη η ανεπάρκεια του συστήματος υγείας, β) στον αποδεκατισμό του ΕΣΥ από ανθρώπινο δυναμικό που επιβαρύνει την ήδη οριακή κατάσταση του συστήματος λόγω των χρόνιων ελλείψεων, γ) στην εκδικητικότητα απέναντι στο σύνολο του υγειονομικού κινήματος που αποκάλυψε και αντιπάλεψε τις εγκληματικές κυβερνητικές ευθύνες στην πανδημία, δ) στην ιδιωτικοποίηση και εργολαβοποίηση του Δημοσίου, ε) στην επίδειξη σιδερένιας φτέρνας απέναντι στους εργαζόμενους με την τρομοκρατική πρακτική των διαθεσιμοτήτων, της στέρησης μισθού, των απολύσεων, στ) στον άμεσο σχεδιασμό της για το «νέο ΕΣΥ», με τη λειτουργία των δημόσιων μονάδων υγείας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, όπου το κόστος θα καλύπτεται από τις πληρωμές των ασθενών – πελατών, με όσο το δυνατό μικρότερη κρατική χρηματοδότηση.

Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει σκόπιμα μπερδέψει την προάσπιση τη δημόσιας υγείας με το εμπόριο και τις τουριστικές business. Σέρνεται και υποτάσσεται στα επιχειρηματικά συμφέροντα με τακτικίστικες κινήσεις, περιφρονώντας τις λαϊκές ανάγκες για ένα σύγχρονο, δημόσιο σύστημα υγείας, με εντελώς διαφορετική στρατηγική από αυτή που έχουν εφαρμόσει όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια.

Πραγματικά είναι μια τραγική απόφαση τη στιγμή που οι ελλείψεις είναι τεράστιες, αν μάλιστα λάβουμε υπόψη τις αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδοτήσεων, το γεγονός ότι τα τελευταία 2,5 χρόνια η κυβέρνηση αυτή δεν έχει ολοκληρώσει καμία πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, και τις αυξημένες ανάγκες λόγω πανδημίας. Δεν ξεχνάμε ότι συνεχίζεται η αναστολή εργασίας μόνο των υγειονομικών, όταν οι υπόλοιποι κλάδοι (πχ στρατιωτικοί, σώματα ασφαλείας, στελέχη του ίδιου του υπουργείου υγείας) μπορούν να εργάζονται κανονικά στις υπηρεσίες τους κάνοντας συχνό διαγνωστικό έλεγχο με rapid test.  Η τιμωρητική επιλογή για τους υγειονομικούς και μόνο είναι ξεκάθαρη!

Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Επιστήμονες, υγειονομικοί, κοινωνία, όλοι μαζί, για να μην περάσουν οι τιμωρητικές και εκδικητικές τακτικές! Αύριο μπορεί να είμαστε εμείς στη θέση αυτών που απολύονται, αυτών που θα πληρώνουν αδρά όταν αρρωστήσουν!

Καλούμε τους συναδέλφους σε αναστολή να συστρατευτούν με τις σημαίες του μαχόμενου υγειονομικού κινήματος, για το σύνολο των αιτημάτων μας και όχι ως “θεματοφύλακες” του Συντάγματος, στο όνομα του οποίου και στο πλαίσιο του, το αστικό σύστημα και η σύγχρονη βαρβαρότητα εξαθλιώνει τους εργαζόμενους και κάνει τους πλούσιους πλουσιότερους.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Καμία απόλυση. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων.
• Άρση των αναστολών εργασίας ΤΩΡΑ.
• ΟΧΙ ΣΤΟ «ΝΕΟ ΕΣΥ» των νοσοκομείων-επιχειρήσεων και των ιδιωτικοποιήσεων.
• Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
• Ένταξη όλου του υγειονομικού προσωπικού στα ΒΑΕ





Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022

Ψηφίσματα συμπαράστασης σε συναδέλφους.

Κάτω τα χέρια από τον εκπαιδευτικό Γιώργο Καββαδία 

μέλος του  Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ!

Η λογοκρισία,  ο αυταρχισμός και η επιβολή δε θα περάσουν! Καμία δίωξη – καμία απολογία!

Η Κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν επιδοθεί σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού, καταστολής και προσπάθειας τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού κινήματος. Τη φετινή χρονιά έχουμε ένα κύμα διώξεων σε βάρος συνδικαλιστών και μελών Δ.Σ. των εκπαιδευτικών σωματείων για τη συμμετοχή τους σε προκηρυγμένες απεργίες ή για δηλώσεις τους σε ΜΜΕ και ΜΚΔ σχετικά με την πολιτική που υλοποιούν οι κυβερνητικοί υπάλληλοι - προϊστάμενοι στις ΔΙΔΕ κ ΔΙΠΕ. Αυτοί οι τελευταίοι είναι πλέον ο μοχλός του αυταρχισμού και της καταστολής.

Στη ΔΙΔΕ Πειραιά, ο ΔΔΕ έχει πάρει εργολαβία τη δίωξη τόσο απλών μελών, όσο και μελών του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ. Μετά την κλήση σε πειθαρχικό των 2 διευθυντών Γυμνασίων του Πειραιά (3ου Γυμνασίου Περάματος και 8ου Γυμνασίου Πειραιά) γιατί εφάρμοσαν την απόφαση της ΕΛΜΕ για Απεργία –Αποχή από τον ορισμό μεντόρων και ενδοσχολικών συντονιστών, μετά την κλήση του μέλους του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά Μάγδας Δρούγκα για έγγραφες διευκρινήσεις σχετικά με την «συμπεριφορά» της στα πλαίσια κινητοποίησης της ΕΛΜΕ(!), καθώς και την άποψή της για το «θεσμό» των «ιδιαίτερων» μαθημάτων(!), έχουμε και νέο κρούσμα. Αυτή τη φορά «ζητούνται διευκρινίσεις» από το μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά Γιώργο Καββαδία γιατί θεωρήθηκαν συκοφαντικές οι απόψεις της παράταξης της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ που «υιοθέτησε» σε κείμενό του και η κριτική που άσκησε στη ΔΙΔΕ Πειραιά για «παρεμπόδιση της συνδικαλιστικής δράσης»!

Είναι φανερό ότι η παραπάνω δίωξη είναι ένας ακόμα κρίκος στην αλυσίδα διώξεων της ΔΙΔΕ Πειραιά. Είναι επίσης προφανές ότι η κλιμάκωση της καταστολής και του αυταρχισμού, τόσο στον Πειραιά, όσο και αλλού συντελείται με άνωθεν κυβερνητική εντολή - παρέμβαση, προκειμένου να μπει φρένο στους αγώνες και τα σωματεία. 

Με όπλο τα σωματεία μας, τις κινητοποιήσεις και συγκεντρώσεις βάζουμε φραγμό στην κυβερνητική πολιτική διάλυσης των σωματείων και στο εργαστήριο διώξεων των ΔΔΕ και του υπουργείου. Τώρα χρειάζεται να δυναμώσουμε τον αγώνα με νέα πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στη ΔΙΔΕ Πειραιά, όπου θα απαιτούμε να σταματήσει κάθε απόπειρα δίωξης και φίμωσης των εκπαιδευτικών και των μελών των Δ.Σ.

Εμείς τους απαντάμε: Δε θα φιμωθούμε – Δε θα μπει η συνδικαλιστική δράση στον γύψο! Και τους θυμίζουμε τα περήφανα λόγια του Μενέλαου Λουντέμη: «Χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια για να γίνουν τα τέσσερα πόδια δύο. Δεν θα τα κάνω πάλι τέσσερα εγώ».



ΤΟΥ  ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ


 Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλει την προσπάθεια φίμωσης του μέλους του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λάρισας Παπαδόπουλου Δημήτρη, από τον πρώην ΔΔΕ Λάρισας Καψάλη Ιωάννη, ο οποίος προχώρησε σε μηνυτήρια αναφορά εναντίον του συναδέλφου συνδικαλιστή, γιατί ενημέρωσε το ΔΣ της ΕΛΜΕ και τη συνέλευση των προέδρων της ΟΛΜΕ για ποινή που είχε επιβληθεί στον κ. Καψάλη. Ο πρώην ΔΔΕ Λάρισας τιμωρήθηκε με τρίμηνη στέρηση μισθού διότι επί της θητείας του είχε προχωρήσει στην περικοπή μισθού δύο εκπαιδευτικών γιατί «εξέθεσαν δημόσια» τις απόψεις τους για διοικητικά θέματα της ΔΔΕ Λάρισας και συγκεκριμένα την τοποθέτηση διευθυντή με λανθασμένη μοριοδότηση. Οι δυο συνάδελφοι τελικά δικαιώθηκαν και τους επιστράφηκαν τα χρήματα, ενώ ο κ. Καψάλης παραπέμφθηκε στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο του υπουργείου εσωτερικών όπου και του επιβλήθηκε η παραπάνω ποινή. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δυο εκπαιδευτικοί είχαν απευθυνθεί από την αρχή στο σωματείο τους και στην ΟΛΜΕ.

• Απαιτούμε να αποσυρθεί άμεσα η μηνυτήρια αναφορά και να παύσει κάθε προσπάθεια ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης του εκλεγμένου συναδέλφου.

    Είναι πρωτοφανές ο προϊστάμενος να παρεμβαίνει και να ασκεί λογοκρισία στο τι συζητά το ΔΣ των εργαζομένων. Ο συνάδελφος άσκησε τα συνδικαλιστικά του καθήκοντα όπως ακριβώς προβλέπεται και συνταγματικά. Θεωρούμε αυτονόητο δικαίωμα των εργαζομένων να γνωρίζουν αν τιμωρήθηκε ο προϊστάμενος τους για αποφάσεις που τους αφορούν.

Όχι στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης





Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022

Συγκρότηση ΔΣ ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγίου Ευστρατίου.

Με βάση τα αποτελέσματα των εκλογών της 10ης Νοεμβρίου 2022 για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου, τα νεοεκλεγέντα μέλη συνεδρίασαν στις 14 Νοεμβρίου 2022 και αποφάσισαν τη συγκρότηση του νέου ΔΣ σε σώμα, ως εξής:









Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022

Δελτίο Τύπου της Πανελλαδικής Σύσκεψης Συντονισμού Σ.Ε.Π.Ε. & ΕΛΜΕ της 19/11/2022.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι
Στις 19/11/2022 η ΕΛΜΕ μας συμμετείχε στην Πανελλαδική Σύσκεψη Συντονισμού Σ.Ε.Π.Ε. & ΕΛΜΕ, όπου έκανε τοποθέτηση ο Πρόεδρος του ΔΣ Ανδρέας Ξυπτεράς.
Σας προωθούμε συνημμένα 1) το Δελτίο Τύπου της Σύσκεψης και 2) την τοποθέτηση του Προέδρου της ΕΛΜΕ μας.


Το Σάββατο 19/11/2022, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στην Αίθουσα του Συνδικάτου Οικοδόμων, πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού 52 Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ, για την οργάνωση και κλιμάκωση της πάλης.

Συγκεκριμένα στη σύσκεψη συμμετείχαν:


  • Σύλλογοι Π.Ε. με απόφαση: Α΄ Αθηνών, «Αθηνά», Αιγάλεω, Αλίμου-Αργυρούπολης-Ελληνικού «ο Θουκυδίδης», Αμαρουσίου, Αν. Αττικής «ο Σωκράτης», Βύρωνα-Καισαριανής-Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης,  Γρεβενών, Δ. Γληνός, Δελμούζος, Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος», Ικαρίας-Φούρνων, Καλλιθέας-Μοσχάτου «ο Αριστοτέλης», Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Κέρκυρας, Κεφαλληνίας-Ιθάκης, Κορινθίας, Κορυδαλλού-Αγίας Βαρβάρας,  Λακεδαίμονος «Ο Πλήθων», Λήμνου "Αργύριος Μοσχίδης" , Νέας Ιωνίας-Ηρακλείου-Μεταμόρφωσης-Λυκόβρυσης «Γ. Σεφέρης», Νέας Σμύρνης, Νήσων Αργοσαρωνικού, «ο Παρθενώνας», Παλαιού Φαλήρου,  Πειραιά «Η Πρόοδος», Περικλής, Περιστέρι «Έλλη Αλεξίου», Σάμου, Σικυώνας-Ξυλόκαστρου, Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, Φωκίδας «Αλ. Δελμούζος», Χαϊδαρίου, Χίου.
  • Σύλλογοι ΠΕ παρατηρητές: Α΄ Πειραιά «Ρήγας Φεραίος», Βάρναλης, Ζακύνθου.
  • ΕΛΜΕ με απόφαση: Αρκαδίας, Β΄ Δωδεκανήσου, Ζακύνθου, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας-Ιθάκης, Λήμνου- Αγ. Ευστρατίου ,  Χαλκιδικής.
  • ΕΛΜΕ παρατηρητές:   Α΄ Δυτικής Αττικής (Περιστερίου), Α΄ Θεσσαλονίκης, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Νότιας Αθήνας, Πειραιά,  Χανίων.
  • Χαιρετισμό απεύθυνε η Ελπίδα Νασιοπούλου, πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων  Ιδιωτικής Εκπαίδευσης Αττικής «Ο Βύρωνας», ενημερώνοντας για την απόλυσή της πριν καν λήξει η σύμβασή της.


Η συζήτηση είχε στο επίκεντρό της την κυβερνητική επίθεση στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, του λαού και της νεολαίας, τις μεγάλες μάχες του εκπαιδευτικού και γενικότερα του εργατικού κινήματος της τελευταίας περιόδου και την αναγκαιότητα κλιμάκωσης του αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική πολιτική. 


Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων επικέντρωσαν στα παρακάτω ζητήματα:

  1. Η κατακόρυφη άνοδος της ακρίβειας ιδιαίτερα σε καύσιμα, ρεύμα, ενοίκια και είδη πρώτης ανάγκης και η συνεχιζόμενη λιτότητα οδηγούν στην απότομη φτωχοποίηση της λαϊκής εργαζόμενης πλειοψηφίας. Στον κλάδο μας, ιδιαίτερα οι αναπληρωτές, νεοδιόριστοι και όσοι συνάδελφοι μετακινούνται σε νέες περιοχές, αλλά και όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα υψηλότατα ενοίκια και στην καλπάζουσα ακρίβεια. Δε θα επιτρέψουμε να πεινάσουμε, να κρυώσουμε ούτε εμείς ούτε οι μαθητές μας, τη στιγμή που τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων απογειώνονται. Δε αποδεχόμαστε το κυβερνητικό δόγμα «όποιος δεν προσαρμόζεται πεθαίνει», δε θα στριμώξουμε τις ζωές μας σε voucher και pass. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για αύξηση μισθών και συντάξεων.  
  2. Η γενικότερη όξυνση της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής, με την κατάργηση θεμελιωμένων ασφαλιστικών δικαιωμάτων ως συνέχεια του αντιασφαλιστικού νόμου Κατργούγκαλου και το ξεπούλημα της περιουσίας του ΜΤΠΥ, τον νόμο Χατζηδάκη που στοχεύει στη διάλυση των συνδικάτων, την εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο της Ουκρανίας, τη θεαματική αύξηση των στρατιωτικών δαπανών και εγκατάσταση νέων αμερικάνικων βάσεων, την επέκταση της ελαστικής εργασίας, την πρωτοφανή αστυνομική καταστολή ενάντια στη νεολαία, στους φοιτητές και ενάντια στις κινητοποιήσεις του εργατικού κινήματος πρέπει να απαντηθεί άμεσα από τους αγώνες και τις απεργίες του οργανωμένου συνδικαλιστικού εργατικού κινήματος.  
  3. Απέναντι στους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος για να μην περάσει η αξιολόγηση, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί, ταυτόχρονα με την προσπάθεια αυταρχισμού και τρομοκράτησης των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών, να αρθρώσει μια σειρά από «παιδαγωγικά» ιδεολογήματα. Από την πλευρά μας συνεχίζουμε τον αγώνα για την ακύρωση στην πράξη της αξιολόγησης σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών μέχρι τη συνολική κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου των ν. 4692/20 και ν. 4823/21, ακριβώς γιατί αποτελούν στρατηγικά εργαλεία για την εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου, την όρθωση ακόμα περισσότερων ταξικών φραγμών στη γνώση και την αλλαγή του περιεχομένου αλλά και των διδακτικών μεθόδων σε ακόμα πιο αντιδραστική κατεύθυνση.
  4. Πλευρές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής είναι, ανάμεσα στα άλλα, το ζήτημα της μονιμοποίησης χιλιάδων νεοδιόριστων του 2020 που εκκρεμεί στις περισσότερες ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ της χώρας, το ωράριο των νηπιαγωγών και η εντατικοποίηση της εργασίας τους και η γιγάντωση της ελαστικής εργασίας με την κάλυψη όλο και περισσότερων κενών με προσλήψεις αναπληρωτών αντί για τους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών που διεκδικεί το εκπαιδευτικό κίνημα και τα φαινόμενα αδιαφάνειας, αυθαιρεσίας και αυταρχισμού στις τοποθετήσεις των νέων συναδέλφων. 
  5. Η υπεράσπιση των σωματείων αποτελεί κρίσιμο μέτωπο πάλης, ενάντια στην κυβερνητική προσπάθεια διάλυσής τους ή μετατροπής τους σε οικόσιτα λόμπυ εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού. Χαιρετίζουμε την αποχή της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών από τις ηλεκτρονικές ψευτοεκλογές για την ανάδειξη αιρετών, δεν αναγνωρίζουμε τους νόθους «αιρετούς», διεκδικούμε την διεξαγωγή γνήσιων εκλογών αποκλειστικά δια ζώσης. Επιδιώκουμε κοινές ανακοινώσεις Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ ανά ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ με αντίστοιχο περιεχόμενο. Η μαζική ανταπόκριση του Κλάδου στο κάλεσμα για Αποχή από τις ηλεκτρονικές εκλογές είναι ενδεικτική της δύναμης που έχει το εκπαιδευτικό κίνημα να ακυρώσει στην πράξη τους αντεργατικούς νόμους, να υπερασπιστεί τη φυσιογνωμία και τη ζωντανή λειτουργία των σωματείων, να πετάξει στα σκουπίδια τον νόμο-έκτρωμα του Χατζηδάκη. 
  6. Με τη δυναμική των πρωτοβάθμιων σωματείων και  την πλούσια πείρα που έχουμε από τις μεγάλες μάχες που δώσαμε το τελευταίο δίμηνο, με τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια της 17ης Νοέμβρη σε όλη τη χώρα, τη μαζική και δυναμική Απεργία και τις απεργιακές διαδηλώσεις στις 9 Νοέμβρη και την εκκωφαντική Αποχή του Κλάδου από τις ηλεκτρονικές ψευδο-εκλογές της Διοίκησης στις 5/11, είμαστε εδώ και συνεχίζουμε ακόμα πιο δυναμικά! Συντονίζουμε τις δυνάμεις μας, κλιμακώνουμε τους αγώνες μας! Αποδείξαμε, για μια ακόμα φορά, ότι είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα τα δικά μας και των μαθητών μας, ότι δεν θα υποκύψουμε στα εκβιαστικά διλήμματα, στην υποταγή και τη μιζέρια που μας ετοιμάζουν. Δεν πέφτουμε στην παγίδα της προεκλογικής αναμονής κάποιων δήθεν σωτήρων. Δεν θα δείξουμε καμία ανοχή, καμία αναμονή, γιατί ξέρουμε ότι έτσι θα είμαστε πάλι εμείς αυτοί που θα πληρώσουμε την κρίση τους. Έχουμε αποδείξει, με τη στάση μας όλα αυτά τα χρόνια, ότι με την οργάνωσή μας, μαζί με όλους τους εργαζόμενους, μπορούμε να έχουμε σημαντικά αποτελέσματα. Κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες καταφέρνουμε να κρατήσουμε τα σχολεία όρθια, να υπερασπιστούμε τη μόρφωση των παιδιών μας, την αξιοπρέπειά μας. Βάζουμε τεράστια εμπόδια σε νόμους και αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, σε κατευθύνσεις της Ε.Ε. που προσπαθούν εδώ και χρόνια όλες οι κυβερνήσεις να υλοποιήσουν. Οι εκπρόσωποι των σωματείων μέσα από τις τοποθετήσεις μας δηλώνουμε ότι θα παλέψουμε ενάντια στη μίζερη εκπαιδευτική κυβερνητική, στους αντιεκπαιδευτικούς νόμους που υπονομεύουν τη μόρφωση των μαθητών μας μέσα και σε άθλιες σχολικές υποδομές. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για τους μισθούς και τη διαβίωσή μας, ενάντια στην αυξανόμενη ακρίβεια, για τη υγεία μας που διαλύεται περεταίρω με το νέο ν/σ της Κυβέρνησης για τη δευτεροβάθμια περίθαλψη. 


Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους. Με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας που θα συναντηθεί με τους ευρύτερους αγώνες των εργαζομένων, με στόχο την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής στο σύνολό της και να σαρώσει όσους την στηρίζουν, με απεργίες (γενικές και κλαδικές), συλλαλητήρια, τοπικές δράσεις και εκδηλώσεις, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους. Με αγώνα για αύξηση μισθών και συντάξεων και σταθερή δουλειά με αξιοπρέπεια, για αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών της προηγούμενης δεκαετίας και του πληθωρισμού, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ξεπάγωμα του ΜΚ 15 -17, για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς και μονιμοποίηση/διορισμό όλων των αναπληρωτών, για ουσιαστικά μέτρα οικονομικής ενίσχυσης των σχολείων μπροστά στις αυξημένες ενεργειακές και άλλες οικονομικές τους ανάγκες. Σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκαν από τα εκπαιδευτικά σωματεία οι παρακάτω κοινές προτάσεις:          

Σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκαν από τα εκπαιδευτικά σωματεία οι παρακάτω κοινές προτάσεις:             


Δίνουμε συνέχεια στον δρόμο που άνοιξε η Απεργία στις 9/11 και κλιμακώνουμε τον αγώνα, προτείνοντας στα Δ.Σ. και στις Γ.Σ. των Συλλόγων και ΕΛΜΕ αλλά και στα Δ.Σ. των Ομοσπονδιών τα εξής:


  • Στις 25/11 μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας στις 13.30 για το θέμα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων συναδέλφων και το ωράριο των νηπιαγωγών. Απαντάμε άμεσα σε κάθε προσπάθεια της Κεραμέως που θα επιχειρήσει να ακυρώσει όσες μονιμοποιήσεις έγιναν από τις Διευθύνσεις, με αποτέλεσμα να παρατείνεται εκβιαστικά η εργασιακή ομηρία χιλιάδων συναδέλφων. Απαιτούμε άμεσα ουσιαστική δικαίωση στο αίτημα μείωσης του ωραρίου των νηπιαγωγών. Ταυτόχρονα, προτείνουμε οργάνωση παραστάσεων διαμαρτυρίας σε όσες ΔΙΠΕ και ΔΙΔΕ δεν έχουν προχωρήσει σε μονιμοποιήσεις των νεοδιόριστων.


  • Προχωράμε σε προειδοποιητική 24ωρη Απεργία (με ενδεικτική ημερομηνία 13/12), με αιχμή την αύξηση μισθών και την άμεση απόδοση του Δώρου των Χριστουγέννων.


  • Συμμετέχουμε σε συλλαλητήριο Σωματείων και Συνδικάτων το επόμενο διάστημα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της ακρίβειας, της λιτότητας και των περικοπών.


  • Καλούμε τις/τους συναδέλφους σε μαζική συμμετοχή στις Γ.Σ. και τις αποκλειστικά δια ζώσης αρχαιρεσίες στα σωματεία που έχουν εκλογές, με βάση το Καταστατικό τους. Υπερασπιζόμαστε τις ζωντανές γνήσιες εκλογικές διαδικασίες και τη δημοκρατική λειτουργία των σωματείων μας.


  • Θέτουμε στη βάση των σωματείων, στις ΓΣ του επόμενου διαστήματος, πρόταση για σχέδιο Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ώστε να συζητηθεί ολοκληρωμένα και διεξοδικά σε όλα τα όργανα και τις συλλογικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού κινήματος.


  • Με το άνοιγμα των σχολείων τη νέα χρονιά, να υπάρξει κύκλος Γ.Σ. και Ολομέλεια Προέδρων με στόχο την απεργιακή κλιμάκωση με νέα Απεργία στα μέσα του Γενάρη. 


  • Προχωράμε αμέσως μετά τις γιορτές σε νέα πανελλαδική σύσκεψη των εκπαιδευτικών σωματείων με ενδεικτική ημερομηνία 14 Ιανουαρίου.


  • Κοινή δράση με το γονεϊκό και το μαθητικό κίνημα με στόχο για την ακύρωση στην πράξη του διαγωνισμού της λεγόμενης Ελληνικής PISA, με απεργιακές κινητοποιήσεις από τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και συντονισμό με το γονεϊκό και μαθητικό κίνημα. 


  • Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ να προχωρήσουν άμεσα σε έκδοση ψηφισμάτων για την απόλυση της προέδρου του Σωματείου Εργαζομένων  Ιδιωτικής Εκπαίδευσης Αττικής «Ο Βύρωνας» και για την απειλή μήνυσης σε βάρος της προέδρου του Συλλόγου Π.Ε. «Αριστοτέλης» από φερόμενη νομική εκπρόσωπο του Δ/ντή εκπ/σης Π.Ε. Δράμας και σε όσους εκπαιδευτικούς διώκονται. 

Τοποθέτηση Α. Ξυπτερά στη Σύσκεψη Συντονισμού 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

χαιρετίζουμε τη σημερινή σύσκεψη, χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία του ΣΕΠΕ “Σωκράτης” για τον πανελλαδικό συντονισμό των ΣΕΠΕ και των ΕΛΜΕ μετά από τη μεγαλειώδη απεργιακή κινητοποίηση της 9ης Νοεμβρίου. Η αναγκαιότητα αυτών των πρωτοβουλιών είναι μεγάλη, από τη στιγμή που οι πλειοψηφίες στα ΔΣ των Oμοσπονδιών μας, δυστυχώς, λειτουργούν σαν πέμπτη φάλαγγα μέσα στο κίνημα των εκπαιδευτικών υπονομεύοντας ανοιχτά τις αγωνιστικές διαθέσεις των συναδέλφων και τον αγώνα που κάνουμε για να ζωντανέψουμε τα σωματεία μας. 

Έχουμε από τη μία την Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να προσπαθούν να χτυπήσουν τη συνδικαλιστική δράση, να απονευρώσουν και να απομαζικοποιήσουν τα Σωματεία μας, όπως με την εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη και από την άλλη τις πλειοψηφίες των δύο μεγαλύτερων ομοσπονδιών του Δημοσίου, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, να συνεπικουρούν. Σε ό, τι αφορά στη στάση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ, αναφέρω ενδεικτικά την απόφαση για συμμετοχή στις ηλεκτρονικές εκλογές - παρωδία για τα υπηρεσιακά συμβούλια, το «άδειασμα» των συναδέλφων και του περήφανου αγώνα που κάνουμε απέναντι στην αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην εφαρμογή του πλαισίου για τους μέντορες και τους συντονιστές κτλ. Έφτασαν στο σημείο να αναβάλλουν τη Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ δύο μέρες πριν την πραγματοποίησή της για να μην εκφραστεί η αντίθεση της βάσης στις ηλεκτρονικές εκλογές, ενώ μόλις προχθές όρισαν την αναβληθείσα Γ.Σ. των προέδρων για σήμερα Σάββατο χωρίς προηγούμενα να γίνουν Γ.Σ. των ΕΛΜΕ, ούτε καλά-καλά Δ.Σ. 

Απέναντι στην Κυβέρνηση και τον κυβερνητικό συνδικαλισμό με τη δράση που έχουμε αναπτύξει στην ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου έχουμε καταφέρει να συσπειρώσουμε τους συναδέλφους στο Σωματείο. Στις αρχαιρεσίες που είχαμε πριν μία εβδομάδα σημειώθηκε αύξηση του ποσοστού συμμετοχής και αυτή τη στιγμή είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του σωματείου οι 111 από τους περίπου 130 συναδέλφους που υπηρετούν στη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο. Αντίστοιχα, η συμμετοχή στην απεργία της 9ης Νοεμβρίου ήταν γύρω στο 35% μετά από 3 περιοδείες και 2 Γ.Σ. που αποφάσισε και πραγματοποίησε η ΕΛΜΕ μας καθ’ όλο το προηγούμενο διάστημα. 


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

το πλαίσιο αιτημάτων με το οποίο απεργήσαμε ακουμπά όλους τους εκπαιδευτικούς, αφορά στην αξιοπρεπή μας διαβίωση και μπορεί να αγκαλιάσει ακόμα περισσότερους συναδέλφους. Ενδεικτικά αναφέρω την αύξηση 20% στους μισθούς , την επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού, την κατάργηση του φόρου στο ρεύμα και τα καύσιμα, τη δραστική μείωση των τιμών στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, τη μονιμοποίηση των αναπληρωτών κλπ.

Είναι ανάγκη, με κοινό βηματισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων, των ΣΕΠΕ και των ΕΛΜΕ, να τραβήξουμε μπροστά μετά την απεργία της 9ης Νοεμβρίου κλιμακώνοντας την πάλη μας με πολύμορφες κινητοποιήσεις. Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου θα συμμετέχει σε ό, τι αποφασίσει η σημερινή μας σύσκεψη.