Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΙ ΒΙΑΙΗ ΑΡΠΑΓΗ ΤΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΤΑΣΣΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταγγέλλει την αναίτια, αυθαίρετη και βίαιη αρπαγή της γραμματέως του ΣΕΠΕ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ νηπιαγωγού Δήμητρας Τάσσου από αστυνομικούς με πολιτικά, χωρίς διακριτικά και με συμβατικό όχημα, ενώ περίμενε στη στάση του λεωφορείου. 

Οι αστυνομικοί της φόρεσαν χειροπέδες και της άσκησαν σωματική βία, προκαλώντας της μώλωπες και εκδορές. Στη συνέχεια, την μετέφεραν στο αστυνομικό τμήμα Κυψέλης, όπου, παρότι τους γνωστοποιήθηκε η ιδιότητά της και ότι είναι μητέρα βρέφους 7 εβδομάδων, επέμειναν στην κράτησή της, ενώ μηνύθηκε από τους άνδρες της ασφάλειας για απείθεια! Χάρη στην άμεση και αποφασιστική στάση και κινητοποίηση  της ΔΟΕ, Σωματείων και πλήθους αλληλέγγυων έξω από το αστυνομικό τμήμα, αφέθηκε τελικά ελεύθερη μετά από πολύωρη κράτηση και ταλαιπωρία. Είναι εξοργιστική η πολύωρη ταλαιπωρία της και πολύ περισσότερο το γεγονός πως αναγκάστηκε να θηλάσει το νεογέννητο παιδί της στο δρόμο. 

Καταγγέλλουμε τις βίαιες και προκλητικές πρακτικές της ΕΛ.ΑΣ που δεν διστάζει, αναίτια και χωρίς την παραμικρή εξήγηση, να αρπάζει μια γυναίκα, εκπαιδευτικό και συνδικαλίστρια, μέσα στη μέση του δρόμου! Την ώρα που κράτος και κυβέρνηση αντιμετωπίζουν με το γάντι όσους κατηγορούνται για διαφθορά και εγκληματική δράση σε βάρος της κοινωνικής πλειοψηφίας και του δημόσιου πλούτου, η αρπαγή εργαζόμενης μητέρας, χωρίς καν κατηγορίες, αποτελεί μέγιστη πρόκληση και προσβολή. Καλούμε την κυβέρνηση να πάψει να συγκαλύπτει την αστυνομική αυθαιρεσία και τη βία των δυνάμεων καταστολής, απέναντι στον λαό και τις αντιστάσεις που προκαλεί η αντιλαϊκή πολιτική.

Απαιτούμε την απόσυρση της μήνυσης!

Καλούμε όλα τα σωματεία να βγάλουν ψηφίσματα στήριξης και καταγγελίας.

Καταγγέλλουμε τις τρομοκρατικές μεθόδους της ΕΛ.ΑΣ. 

Το Υπ. Προστασίας του Πολίτη και η Κυβέρνηση έχουν την άμεση πολιτική ευθύνη! 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΕΙ ΣΤΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΠΟΥ ΚΗΡΥΞΕ Η ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΠΟ ΜΕΝΤΟΡΕΣ/ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ

ΨΗΦΙΣΜΑ

Να αθωωθούν οι δυο εκπαιδευτικοί που διώκονται επειδή πήραν μέρος
στην απεργία-αποχή της ΕΛΜΕ Πειραιά για μέντορες/συντονιστές.

Δεν θα περάσουν η τρομοκρατία και οι διώξεις.

Στις 30/6 εκδικάζεται στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Αττικής η παραπομπή των συναδέλφων Σπύρου Πουλή και Νίκου Τζιανάκη, μετά από πειθαρχική διαδικασία που ξεκίνησε ο ΔΙΔΕ Πειραιά τον Οκτώβριο του 2022. Πρόκειται για τους δύο συναδέλφους, που τότε εκτελούσαν χρέη διευθυντή σχολικής μονάδας (3ο Γυμνάσιο Περάματος και 8ο Γυμνάσιο Πειραιά αντίστοιχα) και πήραν μέρος στην Απεργία-Αποχή που κήρυξε η ΕΛΜΕ Πειραιά από τον θεσμό των μεντόρων και των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου. Στα πλαίσια της νόμιμα προκηρυχθείσας απεργιακής κινητοποίησης, απείχαν από τα καθήκοντα που όριζε η σχετική εγκύκλιος και συνεπώς, όντας απεργοί, δεν όρισαν μέντορες και συντονιστές στη σχολική τους μονάδα.

Πρόκειται για μία από τις πρώτες προσπάθειες τότε της κυβέρνησης της ΝΔ, του ΥΠΑΙΘΑ και της ΔΙΔΕ Πειραιά να ποινικοποιηθεί η συνδικαλιστική δράση, να χτυπηθεί το απεργιακό δικαίωμα. Προσπάθεια τρομοκράτησης που τότε έπεσε στο κενό, καθώς ξεδιπλώθηκε ένα τεράστιο κύμα αλληλεγγύης τόσο στον Πειραιά, όσο και πανελλαδικά, που στρίμωξε το ΔΙΔΕ Πειραιά, την κυβέρνηση και είχε φέρει ένα πρώτο θετικό αποτέλεσμα. Με βάση τις αντιδραστικές διατάξεις του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα (κάθε υπόθεση που παραπέμπεται στο Πειθαρχικό Συμβούλιο δεν αναπέμπεται) ορίστηκε, 2,5 χρόνια μετά, η εκδίκαση της υπόθεσης στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Αττικής.

Αξίζει να σημειώσουμε πως η απεργία της ΕΛΜΕ Πειραιά ουδέποτε προσβλήθηκε νομικά. Με βάση αυτό, είναι απόλυτα νόμιμη, καθώς η μόνη αρχή που μπορεί να κρίνει για το νόμιμο ή το παράνομο μίας απεργιακής κινητοποίησης, είναι η δικαστική, χωρίς βέβαια να τρέφουμε αυταπάτες και για το ρόλο της αστικής δικαιοσύνης. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός, πως το ΥΠΑΙΘΑ, προσέφυγε δικαστικά κατά της απόφασης της ΕΛΜΕ Πειραιά να κηρύξει στάση εργασίας από τις υποχρεωτικές υπερωρίες.

Οι αποφάσεις των όποιων Διοικητικών παραγόντων του ΥΠΑΙΘΑ, δηλαδή του εργοδότη μας, που από μόνοι τους, αποφαίνονται για τη νομιμότητα ή όχι μίας απεργιακής κινητοποίησης, πέρα από όλα τα άλλα, είναι και παράνομες και αντισυνταγματικές, ακόμα και με το σημερινό απεργοκτόνο, αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει. Οι συνάδελφοι ουδέποτε υπέπεσαν σε κάποιο υπηρεσιακό παράπτωμα, αλλά πήραν μέρος σε απεργιακή κινητοποίηση που κήρυξε με όλα τα τυπικά μέτρα το σωματείο τους.

Άλλωστε, ουδέποτε τούς στερήθηκε το δικαίωμα να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα στις κρίσεις των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, κάτι που δεν θα ήταν εφικτό, αν είχαν υποπέσει σε πειθαρχικό παράπτωμα.

Είναι ξεκάθαρο πως η κυβέρνηση, στριμωγμένη από τον αγώνα των εκπαιδευτικών, όπως παραδέχτηκε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, έχει επιλέξει το δρόμο της ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης, των πειθαρχικών, αλλά και της άρσης της μονιμότητας των Δημοσίων Υπαλλήλων (την ώρα που το 1/3 των εκπαιδευτικών είναι συμβασιούχοι και λείπουν εκπαιδευτικοί ακόμα και στο τέλος του σχολικού έτους). Οξύνουν την καταστολή και τον αυταρχισμό, την ώρα που δυναμώνει η αντιλαϊκή πολιτική της ακρίβειας, της φοροληστείας, η πολιτική που θεωρεί κόστος τα μέτρα ολοκληρωμένης προστασίας από φυσικές καταστροφές, της υποβάθμισης της υγείας, αλλά και της ενεργούς πολεμικής εμπλοκής της χώρας μας στα επικίνδυνα πολεμικά σενάρια που μακελεύουν τους λαούς για τα κέρδη των εφοπλιστών, των βιομηχάνων.

Καλούμε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία, την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ, να στηρίξουν με κάθε τρόπο τους δύο διωκόμενους συναδέλφους μας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - Για το σχέδιο νόμου σχετικά με το νέο πειθαρχικό δίκαιο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο: 

«Αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων, των υπαλλήλων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων»

Σε μια περίοδο σοβαρών και επικίνδυνων εξελίξεων σε διεθνές επίπεδο, σε ένα περιβάλλον οικονομικής και κοινωνικής αστάθειας, εξαιτίας της πολιτικής που τα δίνει όλα στους λίγους αλλά και στο φόντο σφοδρών ανταγωνισμών, η Κυβέρνηση επιδιώκει να διαμορφώσει ένα ακόμα πιο ασφυκτικό και εκφοβιστικό πλαίσιο λειτουργίας και εργασίας των Δημοσίων Υπαλλήλων.

Δόθηκε στην ΑΔΕΔΥ για «διαβούλευση» το σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο: «Αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των δημόσιων πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων, των υπαλλήλων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων».  Είναι φανερή η προσπάθεια διαμόρφωσης ενός ακόμα πιο αντιδραστικού και εχθρικού Κράτους για τις ανάγκες και τις εργασιακές συνθήκες των εργαζομένων, ώστε να είναι πιο «αποτελεσματικό» στην προώθηση των στρατηγικών επιλογών των Κυβερνήσεων.

Το νέο σχέδιο νόμου εισάγει ένα αυστηρότερο πειθαρχικό πλαίσιο σε σχέση με τον ισχύοντα Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων. Όχι μόνο διατηρεί τις υφιστάμενες πειθαρχικές ποινές, αλλά τις επεκτείνει με νέες μορφές κυρώσεων, κυρίως σε μισθολογικό και οργανωτικό επίπεδο, όπως η αφαίρεση έως τεσσάρων μισθολογικών κλιμακίων, η στέρηση μισθολογικής εξέλιξης έως και 5 έτη, καθώς και η απαγόρευση άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου με οποιονδήποτε τρόπο. Επιπλέον, ενισχύονται σημαντικά οι πρόσθετες ποινές με οικονομικά πρόστιμα που μπορούν να φτάσουν έως και 30.000 € ή ακόμη και 100.000 € σε σοβαρές περιπτώσεις οικονομικής φύσης.

Το πεδίο των πειθαρχικών παραπτωμάτων διευρύνεται και περιλαμβάνει πλέον ρητές προβλέψεις για τη «χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπή ή ανάξια διαγωγή εντός ή εκτός υπηρεσίας»,


«την άρνηση συμμετοχής ή διευκόλυνσης της διαδικασίας αξιολόγησης για δύο συνεχόμενες
περιόδους», «τη δημόσια, γραπτή ή προφορική κακόβουλη άσκηση κριτικής προς την προϊστάμενη
αρχή». Εισάγεται παράλληλα για πρώτη φορά η υποχρέωση επιβολής ελάχιστης ποινής ανάλογα με τη βαρύτητα του παραπτώματος, ενισχύοντας τη λογική της τυποποιημένης πειθαρχικής αυστηρότητας.

Τέλος, οι προϋποθέσεις για την επιβολή της οριστικής παύσης όχι μόνο διατηρούνται, αλλά επεκτείνονται, με τρόπο που καθιστά την απόλυση πιο άμεση και πιο εύκολη. Προστίθενται νέοι λόγοι παύσης, ενώ αρκεί πλέον και μόνο το «πειθαρχικό ιστορικό» των τελευταίων ετών για να ανοίξει ο δρόμος της εκδίωξης. Η επαναλαμβανόμενη άρνηση συμμετοχής στην αξιολόγηση, η δημόσια κριτική προς την προϊσταμένη αρχή, ακόμη και η «ανάξια» ή «αναξιοπρεπής» συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας, αναγορεύονται σε λόγους οριστικής παύσης.

Δεν πρόκειται για μια απλή αυστηροποίηση των πειθαρχικών ποινών των Δημοσίων Υπαλλήλων αλλά για ένα απαράδεκτο, κυνικό και αντεργατικό σχέδιο, που στόχο έχει να ενισχύσει το κλίμα φόβου και τρομοκρατίας μέσα στους χώρους δουλειάς, να ποινικοποιήσει την συνδικαλιστική και πολιτική δράση, με στόχο να προχωράει η αντιλαϊκή πολιτική «άνευ αντιρρήσεως».

Με το άρθρο 20 του σχεδίου νόμου, αντικαθίστανται τα υφιστάμενα πειθαρχικά συμβούλια, που έτσι και αλλιώς στην σύνθεσή τους δεν έχουν πλέον αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, με το νέο «Πειθαρχικό Συμβούλιο Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα», το οποίο θα αποτελείται αποκλειστικά από νομικούς του ΝΣΚ, και πάλι χωρίς την εκπροσώπηση των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων. Επίσης, στις μεταβατικές διατάξεις του νομοσχεδίου ξεκαθαρίζεται ότι για τα «πειθαρχικά παραπτώματα που έγιναν έως και τις 31/12/2025 ισχύουν οι διατάξεις του παλιού πειθαρχικού δικαίου».

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι, 

βρισκόμαστε μπροστά στην επιχειρούμενη ένταση της επιθετικότητας της Κυβέρνησης, της στοχοποίησης όποιου εργαζόμενου αγωνίζεται, στην προσπάθεια παρεμπόδισης και φίμωσης της συνδικαλιστικής δράσης, στην απόπειρα πλήρους υποταγής των εργαζόμενων στο Δημόσιο μέσα και από τις επιχειρούμενες αλλαγές στο πειθαρχικό δίκαιο. Επιχειρούν να εκφοβίσουν και να εκβιάσουν ξανά, με ευθύνες και διάφορων «προθύμων» που σπεύδουν να αναπαράγουν


τρομοκρατικά τα κυβερνητικά σχέδια. Είναι σαφές πως όλα τα παραπάνω αποτελούν αιτία πολέμου για τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρούν να βάλουν φίμωτρο στους εργαζόμενους και να καταστείλουν τους αγώνες των Δημοσίων Υπαλλήλων και τη συνδικαλιστική τους δράση. Κι άλλοι στο παρελθόν το δοκίμασαν με ιδιώνυμα, με απειλές και ποινές — και απέτυχαν παταγωδώς. Το ίδιο θα συμβεί και τώρα. Οι απαράδεκτες, αυταρχικές διατάξεις τους, που στην ουσία λένε «απαγορεύεται να μιλάς και να διεκδικείς», αποκαλύπτουν τον φόβο τους. 

Φοβούνται, γιατί ξέρουν πως ένα μεγάλο μέρος των δημοσίων υπαλλήλων δεν έχει συμβιβαστεί. Επιλέγει να σταθεί δίπλα στους εργαζόμενους, στον λαό. Όπως κάνουν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που δίνουν έναν δίκαιο αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική «αξιολόγηση» — έναν αγώνα που εδώ και πέντε χρόνια δεν μπορούν να τον σταματήσουν. Που επιλέγουν να διδάσκουν την επιστημονική και ιστορική αλήθεια, να λένε τα πράγματα με το όνομά τους, να αγωνίζονται.

Γι’ αυτό και καταφεύγουν σε τέτοια νομοθετήματα, πατώντας πάνω στο αντιδραστικό καθεστώς του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Δεν τους φοβόμαστε. Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας και τη δύναμη του συλλογικού μας αγώνα. Δηλώνουμε ακόμα μια φορά με σαφήνεια. Όλοι και όλες όσοι συμμετέχουμε στην Απεργία-Αποχή της ΑΔΕΔΥ από την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, ασκούμε το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά μας στην Απεργία. Δεν διαπράττουμε πειθαρχικό παράπτωμα, ούτε αρνούμαστε κάποιο υπηρεσιακό καθήκον, είμαστε ΑΠΕΡΓΟΙ. 

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς σε ετοιμότητα, 

όλες τις Ομοσπονδίες του Δημοσίου σε αγωνιστικό ξεσηκωμό και συμπόρευση.

Να μην τολμήσει η Κυβέρνηση της ΝΔ να καταθέσει αυτό το απαράδεκτο σχέδιο νόμου.

Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025

ΨΗΦΙΣΜΑ - Για την δικαστική απόφαση κατά της ΕΛΜΕ Κέρκυρας

 


Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου καταγγέλλει τη δικαστική απόφαση που έκρινε ένοχα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ Κέρκυρας και επέβαλε ποινή φυλάκισης 7 μηνών και χρηματικό πρόστιμο 200 ευρώ στο κάθε μέλος του για το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφήμησης, για ανακοίνωση - καταγγελία που αυτό είχε εκδώσει. Αφορμή για την έκδοση της ανακοίνωσης στάθηκαν τα «έργα και ημέρες» Διευθύντριας σχολικής μονάδας, η οποία – σύμφωνα με το Σωματείο και τους συναδέλφους που προσέφυγαν σε αυτό – είχε αναστατώσει την λειτουργία του σχολείου και καταστρατηγήσει τα εργασιακά τους δικαιώματα. Η δικαστική αυτή απόφαση αποτελεί πολύ επικίνδυνη εξέλιξη, τόσο για την εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και για τις συνδικαλιστικές ελευθερίες και την προστασία των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Θεωρούμε πως πρόκειται ουσιαστικά για μια πρωτοφανή πολιτική δίωξη, με απώτερο σκοπό την παρεμπόδιση της συνδικαλιστικής δράσης, η οποία ξεκίνησε με τη μήνυση της Διευθύντριας του σχολείου, στελέχους του κυβερνώντος κόμματος και υπεύθυνης Παιδείας της ΔΕΕΠ Κέρκυρας της ΝΔ, προς τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ.

 Οι δημόσιες ανακοινώσεις, για τέτοιου είδους γεγονότα και συμπεριφορές, είναι μια πρακτική που χρησιμοποιούν ΟΛΑ τα σωματεία σε ΟΛΗ την Ελλάδα και το γεγονός αυτό αποδεικνύει και στον πιο αφελή την πραγματική στόχευση της δικαστικής αυτής απόφασης.

Παρόλο που οι συνήγοροι υπεράσπισης «κονιορτοποίησαν» και αποδόμησαν εντελώς το κατηγορητήριο περί συκοφαντικής δυσφήμισης, η εισαγγελέας, φάνηκε ότι το προσπέρασε στην αγόρευσή της, ακόμα και με αναφορές στον «ορθό» τρόπο άσκησης της συνδικαλιστικής μας δράσης.

Η συγκεκριμένη δικαστική απόφαση δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία», αφού έρχεται ως συνέχεια των εντεινόμενων συνδικαλιστικών διώξεων, αλλά και μιας σειράς αντιδραστικών κυβερνητικών επιλογών ενάντια στους εκπαιδευτικούς, που περιλαμβάνει πειθαρχικά, καθαιρέσεις, ποινές, συνεχείς απειλές και πάνω από 20 προσφυγές στα δικαστήρια για τις απεργίες των εκπαιδευτικών.

Καταγγέλλουμε επίσης και το γεγονός της παρουσίας ΟΠΚΕ (Ομάδα Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος) εντός(!) της δικαστικής αίθουσας, γεγονός το οποίο, καταδεικνύει αφενός την πολιτική επιλογή να στοχοποιούνται, ως εν δυνάμει εγκληματίες, οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που βρέθηκαν στο δικαστήριο δίπλα στο Σωματείο τους και αφετέρου την προσπάθεια τρομοκράτησης των σωματείων, των μελών τους, και γενικότερα όσων αγωνίζονται και αντιστέκονται.

  Αυτό ακριβώς συμβαίνει όχι μόνο στον χώρο της εκπαίδευσης, αλλά και σε όλους τους εργασιακούς χώρους, ώστε να επιβληθεί «σιγή νεκροταφείου», είτε με την καταστολή, είτε με την συκοφαντία, είτε, στα «δύσκολα», και με τη συνδρομή της «δικαιοσύνης».

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας όμως, όπως και τα σωματεία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα σε όλη την Ελλάδα, δεν τρομοκρατούνται, ούτε εκφοβίζονται. Η απόφαση αυτή δεν αλλάζει τίποτα στον τρόπο δράσης και λειτουργίας τους. Θα συνεχίσουν τις περιοδείες στους χώρους εργασίας τους για την ενημέρωση των εργαζομένων, τις κινητοποιήσεις, τις παραστάσεις διαμαρτυρίας. Θα συνεχίσουν να καταγγέλλουν τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης και της εργοδοσίας, με δημόσιες ανακοινώσεις, προκειμένου να κινητοποιηθούν οι εργαζόμενοι, στη μαζική και οργανωμένη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους, που τόσες νίκες μας έχει φέρει στο παρελθόν και θα φέρει κι άλλες στο μέλλον.

Σε μια περίοδο που τα σύννεφα του πολέμου φαντάζουν πιο απειλητικά από ποτέ, που η τρομοκρατία και ο αυταρχισμός αγγίζουν κάθε πτυχή της ζωής μας, που η οικονομική εξαθλίωση των εργαζομένων έχει φτάσει στο απροχώρητο, τα σωματεία και το οργανωμένο λαϊκό κίνημα, είναι και θα είναι η μόνη λύση που έχουν οι εργαζόμενοι για τη διεκδίκηση μιας αξιοπρεπούς ζωής.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Π.Ε. της χώρας, την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να στηρίξουν την ΕΛΜΕ Κέρκυρας και να καταδικάσουν την απαράδεκτη απόφαση του δικαστηρίου. Όλοι μαζί να μην επιτρέψουμε τη φίμωση των εργαζομένων που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση και οι μηχανισμοί της.




Παρασκευή 23 Μαΐου 2025

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΛΜΕ ΜΕ ΔΗΜΑΡΧΟ ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡXΟ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Την Τρίτη 20/5/2025 πραγματοποιήθηκε στο γραφείο της Δημάρχου συνάντηση αντιπροσωπείας της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου με την Δήμαρχο και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο. Η συζήτηση βασίστηκε σε υπόμνημα που είχε καταθέσει νωρίτερα η ΕΛΜΕ αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νησιού, από πλευράς εξοπλισμού, εγκαταστάσεων και υποδομών.

 

Στη συνάντηση η Δήμαρχος επανέλαβε τη στήριξή της στον αγώνα που δίνουν οι διωκόμενοι εκπαιδευτικοί που υπερασπίζονται το δικαίωμά τους στην απεργία και δεσμεύτηκε ότι θα θέσει το ζήτημα των συνθηκών εργασίας, διαβίωσης και στέγασης των εκπαιδευτικών στην επόμενη συνάντησή της με την υπουργό Παιδείας.

 

Όσον αφορά τα προβλήματα των σχολείων, άμεσες λύσεις στα οξυμένα κτιριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Μύρινας δεν φαίνεται να υπάρχουν. Η Δήμαρχος μας ενημέρωσε ότι για το παλιό κτίριο του Γυμνασίου της Μύρινας, που και η ίδια πιστεύει ότι πρέπει να λειτουργήσει ως σχολείο, δεν υπάρχει ακόμα καμία εγκεκριμένη μελέτη. Μελέτες θα εκπονηθούν στο μέλλον γι’ αυτό το ζήτημα, οπότε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το ζήτημα της επαναλειτουργίας του παλαιού κτιρίου του Γυμνασίου ακόμα δεν υπάρχει.

 

Σχετικά με το σοβαρό πρόβλημα της συστέγασης στο ίδιο κτίριο τεσσάρων δομών εκπαίδευσης (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και Εσπερινό Γ/σιο  με Λ.Τ. Μύρινας και Σ.Α.Ε.Κ Λήμνου), εκφράστηκε από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής η πρόθεση για δημιουργία νέου σχολικού συγκροτήματος που θα στεγάσει το ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ, ωστόσο δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί το κατάλληλο οικόπεδο για τον σκοπό αυτό.

 

Συμπερασματικά, για τα επόμενα αρκετά χρόνια, τα βασικά και οξυμένα προβλήματα στέγασης των σχολείων, που αυτή τη στιγμή κυριολεκτικά ασφυκτιούν στους χώρους όπου λειτουργούν, θα παραμείνουν ως έχουν.

 

Σε σχέση με τα κατεστραμμένα θρανία και καρέκλες των σχολείων ο Δήμος δεσμεύτηκε να προσπαθήσει να καλύψει τις άμεσες ανάγκες με θρανία και καρέκλες που είναι σε καλή κατάσταση και βρίσκονται σε σχολεία του νησιού τα οποία είναι πλέον κλειστά. Ταυτόχρονα, βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης λύσης για προμήθεια νέων.

 

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους προβλήματα των σχολείων που σχετίζονται με ζημιές, ελλείψεις, ανάγκη επισκευών, προσβασιμότητα κ.λ.π, όπως καταγράφονται και στο υπόμνημα της ΕΛΜΕ, η Δημοτική Αρχή αναγνώρισε την ύπαρξή τους και την αναγκαιότητα επίλυσής τους, αλλά εξέφρασε έντονο προβληματισμό για το μέγεθος της απαιτούμενης δαπάνης. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει περίτρανα την πρόβλεψη της ΕΛΜΕ μας πριν από μερικά χρόνια ότι το πέρασμα της ευθύνης των σχολείων από την κεντρική διοίκηση στους Δήμους, θα δημιουργήσει συνθήκες υποβάθμισης και κατηγοριοποίησης για τα σχολεία, αλλά και οικονομικού στραγγαλισμού για τους Δήμους. Αυτή, άλλωστε, η κατάσταση είναι που δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις για την είσοδο ιδιωτών χορηγών στα σχολεία, η οποία θα παρουσιαστεί ως «αναγκαιότητα».

 

Σε ό,τι αφορά την ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, δεσμευόμαστε να επαναφέρουμε τα ζητήματα λειτουργίας των σχολείων με κάθε ευκαιρία, σε όλους τους αρμόδιους και με όλους τους τρόπους μέχρι την οριστική επίλυση τους.

 


 

Σάββατο 17 Μαΐου 2025

Υπόμνημα καταγραφής των σοβαρών προβλημάτων υποδομών και λειτουργίας των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Λήμνου.

 Αξιότιμη κυρία Δήμαρχε,

 

 Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου, όπως άλλωστε αναφέρεται και στους καταστατικούς σκοπούς ίδρυσης του Σωματείου, οφείλει, μεταξύ άλλων, να αναλαμβάνει κάθε δυνατή πρωτοβουλία για την εξασφάλιση όλων εκείνων των προϋποθέσεων (επάρκεια προσωπικού, κτιριακές υποδομές, υλικοτεχνικός εξοπλισμός κλπ.) που απαιτούνται ώστε όλες/-οι οι μαθήτριες/-ές των Σχολείων ευθύνης μας, χωρίς εξαιρέσεις και αποκλεισμούς, να απολαμβάνουν ισότιμη πρόσβαση σε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου, υπό συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής.
 Στο πλαίσιο αυτό και ενόψει της συνάντησής μας την Τρίτη 20/05/2025, επιθυμώντας τη θεσμική και ουσιαστική συνεργασία μαζί σας, με στ
όχο την επίλυση των χρόνιων και οξυμένων προβλημάτων που επηρεάζουν άμεσα την ασφάλεια, την πρόσβαση, την ποιότητα διδασκαλίας και τη γενικότερη λειτουργία των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Λήμνο, σας απευθύνουμε το παρόν υπόμνημα, το οποίο συντάχθηκε μετά από επικοινωνία με τους/τις Διευθυντές/-τριες αλλά και τους/τις εκπαιδευτικούς όλων των σχολικών μονάδων Β'θμιας Εκπ/σης της Λήμνου και αποτυπώνει τις απόψεις των συναδέλφων και τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία του νησιού. Η αποκατάσταση των προβλημάτων που περιγράφονται δεν αποτελεί απλώς τεχνική ή διαχειριστική υποχρέωση, αλλά ζήτημα ισονομίας, ασφάλειας και εκπαιδευτικής αξιοπρέπειας

Το ΔΣ























Πέμπτη 15 Μαΐου 2025

Ενιαία κείμενα για την 3η φάση της αξιολόγησης σχολικής μονάδας

 

Ο.Λ.Μ.Ε.                                                            

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                    Αθήνα, 25/04/2024

                                                                                         Α.Π.: 2523

 

ΕΝΙΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

ΑΞΟΝΑΣ 1: Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επιτυχής καταγραφή των  μέσων διδασκαλίας που απαιτούν βελτίωση

Επιτυχής καταγραφή προβλημάτων που δυσχεραίνουν την διδασκαλία και τη μάθηση

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών για τις ανάγκες που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ)

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τη διδασκαλία και τη μάθηση.

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 2: Σχολική διαρροή, φοίτηση

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επιτυχής καταγραφή αναγκών για δημιουργία  τμημάτων ένταξης, τάξεων υποδοχής  και παράλληλη στήριξη και για ψυχολογική υποστήριξη μαθητών και μαθητριών

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών  για τις ανάγκες  που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ)

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τη σχολική διαρροή και τη φοίτηση

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 3: Σχέση μεταξύ μαθητών/τριών

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επιτυχής εντοπισμός συγκρουσιακών καταστάσεων και αιτιών τους και παιδαγωγικές παρεμβάσεις όπου κρίθηκε αναγκαίο

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών  για τις ανάγκες  που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης, μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού λόγω πανδημίας

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ) . Παρήχθη σχολικός κανονισμός

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 4: Σχέση μεταξύ μαθητών/τριών εκπαιδευτικών

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επιτυχής εντοπισμός προβλημάτων  που δυσχεραίνουν την ουσιαστική επικοινωνία και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών  για τις ανάγκες  που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης, μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού λόγω πανδημίας

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ). Παρήχθη σχολικός κανονισμός.

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 5: Σχέσεις σχολείου-οικογένειας

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Συχνή επικοινωνία με το Σύλλογο Γονέων, διερεύνηση ιδιαίτερων συνθηκών των οικογενειών που επηρεάζουν τις μαθησιακές και παιδαγωγικές διαδικασίες

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών  για τις ανάγκες  που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης, μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού λόγω πανδημίας

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ). Παρήχθη σχολικός κανονισμός.

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

 

ΑΞΟΝΑΣ 6: Ηγεσία, οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επικαιροποίηση σχολικού κανονισμού με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές

Λεπτομερής καταγραφή αναγκών για προσωπικό, πόρους και εκσυγχρονισμό υποδομών

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών  για τις ανάγκες  που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης, μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού λόγω πανδημίας

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ). Παρήχθη σχολικός κανονισμός.

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους σε όλα τα ζητήματα και τις παραμέτρους που επηρεάζουν διαχρονικά τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τη διοίκηση της σχολικής μονάδας,  για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων επίλυσης των καταγεγραμμένων ζητημάτων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 7: Σχολείο και κοινότητα

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Πρόθεση συνεργασίας με γειτονικά σχολεία  εντός ωραρίου και  με ευθύνη του ΠΕΚΕΣ και της ΔΔΕ για διάχυση καλών πρακτικών

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Διερεύνηση δυνατοτήτων μελλοντικής συνεργασίας με άλλα σχολεία

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, πρακτική αδυναμία πραγματοποίησης συνεργασιών εντός ωραρίου, πλημμελής κεντρικός σχεδιασμός ώστε να παρέχεται η δυνατότητα συνεργασιών,  ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης.

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, διερεύνηση καλών πρακτικών άλλων σχολείων

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Αξιοποίησή τους για μελλοντικές συνεργασίες

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για μεθόδους συνεργασίας του σχολείου με την κοινωνία

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων στους αρμόδιους φορείς, , διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 8: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Επιτυχής καταγραφή των αναγκών επιμόρφωσης και των προτάσεων του συλλόγου για τον προσφορότερο τρόπο πραγματοποίησης της επιμόρφωσης

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση, ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών για τις επιμορφωτικές ανάγκες και τον τρόπο πραγματοποίησης της επιμόρφωσης

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκε συναφής βιβλιογραφία, έρευνες και μελέτες (UNESCO, ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ) και οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τα επιμέρους ζητήματα που αντιμετώπισαν και για τα επιμέρους διδακτικά αντικείμενα

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Προώθηση των προτάσεων στους αρμόδιους φορείς, διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για τα νέα προγράμματα σπουδών και για τη χρήση τεχνολογίας στη διδακτική διαδικασία, για τη διαθεματικότητα, για τη διαχείριση της τάξης, για τις συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους και την αντιμετώπιση των φαινομένων εκφοβισμού και βίας

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων στους αρμόδιους φορείς,  διενέργεια κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης

 

ΑΞΟΝΑΣ 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΛΘΑΝ

Καμία

Αποτελέσματα Δράσης

Υλοποίηση εκπαιδευτικά προγραμμάτων, εκπαιδευτικών και πολιτιστικών επισκέψεων και εκδρομών

 

Βαθμός επίτευξης

Τέσσερα

Εκτίμηση λόγων που σχετίζονται με τον βαθμό επίτευξης

Αναλυτική διερεύνηση των σχετικών αναγκών,  ενδελεχής συζήτηση, συνεργασία εκπαιδευτικών

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Συνεργασία των εκπαιδευτικών, μελέτη και αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Φόρτος εργασίας, πληθώρα αρμοδιοτήτων των εκπαιδευτικών, ελλείψεις προσωπικού,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου που δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αύξηση της ύλης, περιορισμοί λόγω πανδημίας

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Αξιοποιήθηκαν εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων και πολιτιστικών φορέων, ξεναγήσεις

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης

Καμία

Προτάσεις για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν

Προώθηση προτάσεων στους αρμόδιους φορείς, συνεργασία με άλλα σχολεία και με περαιτέρω φορείς

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Επιμόρφωση για την αξιοποίηση των εγκεκριμένων προγραμμάτων του ΙΕΠ, επιμόρφωση για τις δυνατότητες αξιοποίησης ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων

Προτάσεις για τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου έτους

Προώθηση των προτάσεων στους αρμόδιους φορείς,  εντοπισμός εκπαιδευτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών για την επόμενη χρονιά και εναρμόνισή τους με την υλοποίηση προγραμμάτων, επισκέψεων κλπ.