Συνάντηση εκπροσώπων της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου
και του ΣΕΠΕ Λήμνου με τον Αντιδήμαρχο Γ. Ποντίκα.
Συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο Γ. Ποντίκα είχαν το πρωί της Τετάρτης 12/1 εκπαιδευτικοί, μέλη των ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου, με σκοπό να ζητήσουν τη συνδρομή του Δήμου Λήμνου στην επίλυσή των αυξημένων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα, τόσο των πάγιων, όσο και εκείνων που οφείλονται στην επιλογή της κυβέρνησης να ανοίξει τα Σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, χωρίς να έχει λάβει κανένα ουσιαστικό επιπλέον μέτρο πρόληψης και προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, παρά την έξαρση της πανδημίας.
Ενημερώσαμε τον Αντιδήμαρχο για:
- Τις αυξημένες ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών σε μάσκες και self-test, με την υποχρέωση μάλιστα των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιούν τις αυξημένου κόστους μάσκες ΚΝ-95, και την σημαντική συνακόλουθη οικονομική επιβάρυνση που προκύπτει τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους γονείς των μαθητών μας. Επιπλέον, στηλιτεύσαμε το καθαρά τιμωρητικό μέτρο της υποχρέωσης των λίγων ανεμβολίαστων συναδέλφων μας να διενεργούν rapid και όχι self test, αναλαμβάνοντας οι ίδιοι το κόστος. Λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι σε πρώτη φάση θα ήταν δυνατή η παροχή20 μασκών ΚΝ-95 για κάθε εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, μέσω της Σχολικής Επιτροπής, για την κάλυψη των άμεσων αναγκών του επόμενου μήνα.
- Την ανάγκη προμήθειας των απαραίτητων ειδικών στολών μιας χρήσης για όλες τις σχολικές μονάδες, ώστε να είναι δυνατή η ορθή διαχείριση ενδεχόμενου κρούσματος στον χώρο του Σχολείου.
- Το σοβαρό πρόβλημα που έχει προκύψει σε ό,τι αφορά τη μετακίνηση των μαθητών του Γυμνασίου Μούδρου (που δεν διαμένουν στον Μούδρο) μετά τη λήξη της ενισχυτικής διδασκαλίας που λαμβάνει χώρα στο Σχολείο. Ο Αντιδήμαρχος μας ενημέρωσε ότι ο Δήμος δεν μπορεί να δώσει λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα.
- Τα κενά σε εκπαιδευτικούς που παραμένουν στο ΕΠΑΛ Μούδρου από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς (συγκεκριμένα υπάρχει ανάγκη εκπαιδευτικού Αγγλικών και Γεωπονίας).
- Το πρόβλημα που έχει προκύψει στο Γυμνάσιο Μύρινας με τα παράθυρα κάποιων αιθουσών που μπάζουν νερά σε περίπτωση βροχόπτωσης, αλλά και τα προβλήματα με τα air-conditionστο ΕΠΑΛ Μύρινας τα οποία χρήζουν συντήρησης/επισκευής.
- Την ανάγκη αντικατάστασης της σκεπής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και της επισκευής της σκεπής του Ειδικού Σχολείου Καλλιθέας που βάζουν νερά κάθε φορά που βρέχει με τον κίνδυνο καταστροφής υπολογιστών και άλλου εξοπλισμού των σχολείων αυτών.
Τέλος, τα Σωματεία παρέδωσαν στον Αντιδήμαρχο αντίγραφο της πρόσφατης κοινής ανακοίνωσής τους αναφορικά με το άνοιγμα των Σχολείων σε συνθήκες υπερμετάδοσης του κορωνοϊού (ολόκληρη η ανακοίνωση εδώ: http://www.elme-limnou.gr/2022/01/08/κοινή-ανακοίνωση-της-ελμε-και-του-σεπε-4/). Στο πνεύμα της ανακοίνωσης, επαναλάβαμε και στον αντιδήμαρχο τις θέσεις των σωματείων μας σύμφωνα με τις οποίες διεκδικούμε άμεσα:
- Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων, όπως είναι για τη Λήμνο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας και στο ΕΕΕΕΚ Ρεπανιδίου.
- Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
- Την άμεση στελέχωση της ΚΟΜΥ στη Λήμνο με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό για τη διαρκή λειτουργία της – επίταξη των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων για δωρεάν τεστ.
- Τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής στο νησί με το διορισμό του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού.
- Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Έχουμε πιάσει μέσα Ιανουαρίου και παραμένουν κενά τόσο στην πρωτοβάθμια όσο στην δευτεροβάθμια. Ενδεικτικά αναφέρουμε την έλλειψη εκπαιδευτικών Γεωπονίας ΠΕ 88.04 (18 ώρες) και Αγγλικών ΠΕ06 (9 ώρες) στο ΕΠΑΛ Μούδρου και την έλλειψη εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής και εικαστικών στην πρωτοβάθμια. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας, χωρίς υποχρεωτικές υπερωρίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, για να μην σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων.
- Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας σε όλο το προσωπικό στα σχολεία.
- Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεση των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
- Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.
- Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που είναι θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
- Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης.
- Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.
- Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.