Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022

Νέο αίτημα για σίτιση μονίμων εκπαιδευτικών που δεν κατοικούν μόνιμα στη Λήμνο στη στρατιωτική λέσχη Μύρινας.

 Σας επισυνάπτουμε και πάλι το από τις 7-9-2021 αίτημα των μονίμων συναδέλφων μας που δεν κατοικούν μόνιμα και δεν κατάγονται από τη Λήμνο, για να μπορούν να σιτίζονται στη Λέσχη Αξιωματικών της Μύρινας, για το οποίο δεν είχαμε μέχρι τώρα επίσημη απάντηση και παρακαλούμε να μας απαντήσετε γραπτώς για να ενημερώσουμε υπεύθυνα τους συναδέλφους μας.

  Σας ενημερώνουμε ότι το αίτημά μας αυτό είχε γίνει δεκτό τα τελευταία χρόνια από τις αντίστοιχες διοικήσεις.




Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022

Ψήφισμα καταγγελίας για διώξεις συναδέλφων.

Δε θα περάσει ο εκφοβισμός και η τρομοκρατία!

 Να σταματήσει κάθε διαδικασία πειθαρχικής δίωξης εκπαιδευτικών στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταδικάζει την άδικη και εκδικητική δίωξη συναδέλφων εκπαιδευτικών του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας που παραπέμπονται σε πειθαρχικό συμβούλιο επειδή υπερασπίστηκαν το δικαίωμα των μαθητών να έχουν τον εκπαιδευτικό τους στην τάξη από την αρχή της χρονιάς, επειδή άσκησαν το νόμιμο δικαίωμά τους να ενημερωθούν γραπτά για τις αποφάσεις της διοίκησης, επειδή άσκησαν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα μέσα από το σωματείο τους.   

Η Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας, αντί να αναλάβει τις ευθύνες της για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο 10ο Δ.Σ. Χαλκίδας από την αρχή της χρονιάς, εξ αιτίας των κενών σε εκπαιδευτικούς, προχωράει σε πειθαρχικές διώξεις. Αντί να καλύψει άμεσα το κενό σε εκπαιδευτικό της ΣΤ΄ Δημοτικού, που δημιουργήθηκε λόγω άδειας της εκπαιδευτικού, επιχειρεί να συγκαλύψει το πρόβλημα, να κουκουλώσει τις ελλείψεις και να φορτώσει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς. Μέσα από προφορικές εντολές και αυθαιρεσίες επιδίωξε να επιβάλει ένα καθεστώς «συνδιδασκαλίας» σε δύο τμήματα με 36 μαθητές. Μάλιστα από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχει αφήσει χωρίς εκπαιδευτικούς και τις δύο τάξεις ΖΕΠ στο συγκεκριμένο σχολείο. 

Το Υπουργείο Παιδείας και η Δ/νση Εκπαίδευσης επιλέγουν να αγνοούν παιδιά που από την αρχή της χρονιάς σημειώνουν πολλές ή συνεχόμενες απουσίες και, αντί να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε αυτά τα παιδιά να ενταχθούν ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία, κάνουν ακριβώς το αντίθετο, επιχειρούν να τα εξαφανίσουν και με αυθαίρετες διαδικασίες να εξαναγκάσουν τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, παράνομα, να προχωρήσουν σε συνένωση τμημάτων. 

Μάλιστα, συναδέλφισσα, νεοδιόριστη εκπαιδευτικός του σχολείου, δασκάλα ενός εκ των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ Δημοτικού, ενεργή συνδικαλιστικά και γνωστή για την δράση της στη περιοχή, διώκεται με την αιτιολογία ότι «προέτρεψε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να προχωρήσουν σε διαμαρτυρίες προς τη Δ/νση Π.Ε. Εύβοιας»! 

Δε θα επιτρέψουμε να επιβληθεί καθεστώς τρόμου στα σχολεία μας! Οι εκπαιδευτικοί έχουν φωνή και αυτή δεν πρόκειται να φιμωθεί. Αποτελεί προσβολή προς τους χιλιάδες συναδέλφους, που εδώ και δύο χρόνια δίνουν τη μάχη να κρατήσουν όρθια τα σχολεία, χωρίς καμία στήριξη, να σέρνονται στο τέλος και στα πειθαρχικά επειδή διεκδικούν τα αυτονόητα. 

Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι η κορυφή του παγόβουνου μιας απαράδεκτης προσπάθειας της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ να συγκαλύψουν τα κενά στα σχολεία, να συμπτύξουν και να συγχωνεύσουν τμήματα ακόμα και εν μέσω της σχολικής χρονιάς. Είναι συνέχεια πιέσεων αλλά και των παράνομων προφορικών εντολών στις οποίες προχωρούν πολλές Δ/νσεις Εκπαίδευσης, με εντολή του ΥΠΑΙΘ, για υποχρεωτικές υπερωρίες, μετακινήσεις εκπαιδευτικών και «φύλαξη» μαθητών προκειμένου να μη βγουν στην επιφάνεια τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, κενά που πολλαπλασιάζονται το τελευταίο διάστημα από τα κρούσματα κορωνοϊού.

Η κατρακύλα του Υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Εύβοιας δεν είναι τυχαία. Επιθυμούν το νέο σχολείο της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης και της ταξικής διαφοροποίησης, ανάλογα με την τσέπη του κάθε γονιού, να εφαρμοστεί με τον βούρδουλα του φόβου και τις τρομοκρατίας. Πρόκειται για την ίδια λογική της ατομικής ευθύνης στη δουλειά, στην υγεία, στην παιδεία, που «ξαλαφρώνει» το κράτος από τις ευθύνες του και φορτώνει περισσότερα βάρη στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών και την προχωρούν με κάθε τρόπο, με καρότο αλλά ιδιαίτερα με μαστίγιο!

Στηρίζουμε με κάθε τρόπο κάθε εκπαιδευτικό που παλεύει για τη μόρφωση των παιδιών με ουσιαστικό τρόπο και ασφάλεια, έτσι όπως έχουν ανάγκη στις σημερινές συνθήκες. 


Διεκδικούμε, μαζί με τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας και τους συναδέλφους μας στην Εύβοια:

  • Να ανακληθεί κάθε συγχώνευση.
  • Να καλυφθούν άμεσα τα κενά με εκπαιδευτικούς.
  • Να παρθούν ουσιαστικά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά μέτρα, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να περιοριστεί η σχολική διαρροή. 
  • Να ανακληθούν όλες οι συγχωνεύσεις και να καλυφθούν τα εκρηκτικά κενά που υπάρχουν στα σχολεία.
  • Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα.

Απαιτούμε εδώ και τώρα να σταματήσει κάθε πειθαρχική διαδικασία εναντίων των εκπαιδευτικών του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας και ζητάμε από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να στηρίξει με όλα τα μέσα, συνδικαλιστικά και νομικά τους συναδέλφους.

Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των σωματείων της περιοχής ενάντια στις άδικες διώξεις!

Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ/ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ!




Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2022

Ενημερωτικό σε σχέση με την "αξιολόγηση".

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι έφτασε χθές στα σχολεία έγγραφο που υπογράφει ο γενικός γραμματέας π/θμιας και δ/θμιας εκπαίδευσης (επισυνάπτεται) σύμφωνα με το οποίο δίνεται παράταση στην προθεσμία για την ανάρτηση των σχεδίων δράσης μέχρι την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022. Το υπουργείο Παιδείας πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή γιατί βρίσκει απέναντί του σύσσωμο τον κλάδο και τους φυσικούς του συμμάχους, τους γονείς και τους μαθητές. Οι αγώνες μας εμποδίζουν τη κυβέρνηση να προχωρήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη λειτουργία τους με όρους επιχείρησης. Καλούμε τους συναδέλφους να αξιοποιήσουν αυτή την παράταση. Προχωράμε συντεταγμένα με βάση το πρόγραμμα δράσης που σας έχουμε στείλει καλώντας την ομοσπονδία να επαναπροκηρύξει απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σύμφωνα με τη θέληση του κλάδου. 

Το ΔΣ


Δελτίο Τύπου - Συνάντηση εκπροσώπων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με τον Αντιδήμαρχο κ. Γ. Ποντίκα.

Συνάντηση εκπροσώπων της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου
και του ΣΕΠΕ Λήμνου με τον Αντιδήμαρχο Γ. Ποντίκα.

Συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο Γ. Ποντίκα είχαν το πρωί της Τετάρτης 12/1 εκπαιδευτικοί, μέλη των ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου και του ΣΕΠΕ Λήμνου, με σκοπό να ζητήσουν τη συνδρομή του Δήμου Λήμνου στην επίλυσή των αυξημένων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα, τόσο των πάγιων, όσο και εκείνων που οφείλονται στην επιλογή της κυβέρνησης να ανοίξει τα Σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, χωρίς να έχει λάβει κανένα ουσιαστικό επιπλέον μέτρο πρόληψης και προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, παρά την έξαρση της πανδημίας. 

Ενημερώσαμε τον Αντιδήμαρχο για:

  • Τις αυξημένες ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών σε μάσκες και self-test, με την υποχρέωση μάλιστα των εκπαιδευτικών να χρησιμοποιούν τις αυξημένου κόστους μάσκες ΚΝ-95, και την σημαντική συνακόλουθη οικονομική επιβάρυνση που προκύπτει τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους γονείς των μαθητών μας. Επιπλέον, στηλιτεύσαμε το καθαρά τιμωρητικό μέτρο της υποχρέωσης των λίγων ανεμβολίαστων συναδέλφων μας να διενεργούν rapid και όχι self test, αναλαμβάνοντας οι ίδιοι το κόστος. Λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι σε πρώτη φάση θα ήταν δυνατή η παροχή20 μασκών ΚΝ-95 για κάθε εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, μέσω της Σχολικής Επιτροπής, για την κάλυψη των άμεσων αναγκών του επόμενου μήνα.
  • Την ανάγκη προμήθειας των απαραίτητων ειδικών στολών μιας χρήσης για όλες τις σχολικές μονάδες, ώστε να είναι δυνατή η ορθή διαχείριση ενδεχόμενου κρούσματος στον χώρο του Σχολείου.
  • Το σοβαρό πρόβλημα που έχει προκύψει σε ό,τι αφορά τη μετακίνηση των μαθητών του Γυμνασίου Μούδρου (που δεν διαμένουν στον Μούδρο) μετά τη λήξη της ενισχυτικής διδασκαλίας που λαμβάνει χώρα στο Σχολείο. Ο Αντιδήμαρχος μας ενημέρωσε ότι ο Δήμος δεν μπορεί να δώσει λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα.
  • Τα κενά σε εκπαιδευτικούς που παραμένουν στο ΕΠΑΛ Μούδρου από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς (συγκεκριμένα υπάρχει ανάγκη εκπαιδευτικού Αγγλικών και Γεωπονίας).
  • Το πρόβλημα που έχει προκύψει στο Γυμνάσιο Μύρινας με τα παράθυρα κάποιων αιθουσών που μπάζουν νερά σε περίπτωση βροχόπτωσης, αλλά και τα προβλήματα με τα air-conditionστο ΕΠΑΛ Μύρινας τα οποία χρήζουν συντήρησης/επισκευής.
  • Την ανάγκη αντικατάστασης της σκεπής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και της επισκευής της σκεπής του Ειδικού Σχολείου Καλλιθέας που βάζουν νερά κάθε φορά που βρέχει με τον κίνδυνο καταστροφής υπολογιστών και άλλου εξοπλισμού των σχολείων αυτών.

Τέλος, τα Σωματεία παρέδωσαν στον Αντιδήμαρχο αντίγραφο της πρόσφατης κοινής ανακοίνωσής τους αναφορικά με το άνοιγμα των Σχολείων σε συνθήκες υπερμετάδοσης του κορωνοϊού (ολόκληρη η ανακοίνωση εδώ: http://www.elme-limnou.gr/2022/01/08/κοινή-ανακοίνωση-της-ελμε-και-του-σεπε-4/). Στο πνεύμα της ανακοίνωσης, επαναλάβαμε και στον αντιδήμαρχο τις θέσεις των σωματείων μας σύμφωνα με τις οποίες διεκδικούμε άμεσα:

  • Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων, όπως είναι για τη Λήμνο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας και στο ΕΕΕΕΚ Ρεπανιδίου.
  • Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
  • Την άμεση στελέχωση της ΚΟΜΥ στη Λήμνο με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό για τη διαρκή λειτουργία της – επίταξη των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων για δωρεάν τεστ.
  • Τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής στο νησί με το διορισμό του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Έχουμε πιάσει μέσα Ιανουαρίου και παραμένουν κενά τόσο στην πρωτοβάθμια όσο στην δευτεροβάθμια. Ενδεικτικά αναφέρουμε την έλλειψη εκπαιδευτικών Γεωπονίας ΠΕ 88.04 (18 ώρες) και Αγγλικών ΠΕ06 (9 ώρες) στο ΕΠΑΛ Μούδρου και την έλλειψη εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής και εικαστικών στην πρωτοβάθμια. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας, χωρίς υποχρεωτικές υπερωρίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, για να μην σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. 


  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας σε όλο το προσωπικό στα σχολεία. 
  • Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεση των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
  • Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.
  • Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που είναι θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
  • Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης. 
  • Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.  
  • Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. 


Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2022

Κοινή ανακοίνωση της ΕΛΜΕ και του ΣΕΠΕ Λήμνου για το άνοιγμα των σχολείων με όρους υπερμετάδοσης κορονοϊού.

Σχολεία ασφαλή και όχι εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού. 

Εδώ και τώρα ουσιαστικά μέτρα προστασία της υγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων! 

  • Τρίτη 11/1 προχωράμε σε συνέντευξη τύπου Συλλόγου και ΕΛΜΕ στα τοπικά ΜΜΕ. Αποκαλύπτουμε την πραγματική κατάσταση στα σχολεία. 
  • Τετάρτη 12/1 πραγματοποιούμε παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Δημαρχείο και Επαρχείο για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία
  • Κλιμακώνουμε τις διεκδικήσεις μας δυναμικά με νέα πανεκπαιδευτική κινητοποίηση τις αμέσως επόμενες μέρες. 

Τα μέτρα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας για το άνοιγμα το σχολείων μετά τις γιορτές προκαλούν την οργή και το θυμό μαθητών και εκπαιδευτικών, συνολικά όλης της κοινωνίας. Το άνοιγμα των σχολείων με το «μέτρο» τους ενός τεστ επιπλέον για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας τους, τη στιγμή που η πανδημία με τη νέα μετάλλαξη έχει φουντώσει, το δημόσιο σύστημα υγείας έχει πρακτικά καταρρεύσει, αποτελεί κοροϊδία και εμπαιγμό. 

Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας είναι εγκληματικές. Η πολιτική της, οι συνεχείς επικλήσεις στην ατομική ευθύνη, η απόρριψη όλων των δίκαιων διεκδικήσεων μας εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, τα μέτρα – καρικατούρα που ανακοινώνει, όχι απλά δεν υπηρετούν την προστασία της υγείας του λαού αλλά την υπονομεύουν. Μοναδική έγνοια τους είναι η απρόσκοπτη λειτουργία της οικονομίας, οι απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων, η διασφάλιση της κερδοφορίας τους. Για αυτό και δεν επιτάσσουν τον ιδιωτικό τομέα υγείας, δεν κάνουν προσλήψεις υγειονομικών και εκπαιδευτικών, μετατρέπουν τους χώρους δουλειάς και τα ΜΜΜ σε χώρους διασποράς του κορωνοΐου, φορτώνουν το κόστος για την προμήθεια των μασκών και των τεστ στους γονείς και τους μαθητές.

Οι όροι λειτουργίας των σχολείων, τα ανύπαρκτα μέτρα προστασίας, τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορονοϊού, το απαράδεκτο 50% +1, για να κλείσει ένα τμήμα, το αίσχος της 5νθήμερης καραντίνας, που θα οδηγεί τους νοσούντες να προσέρχονται κανονικά στην εργασία, τα self-test, που σε πολλές περιπτώσεις δε γίνονται και δε δηλώνονται με τον σωστό τρόπο, θα εκτινάξουν τα κρούσματα. Δημιουργούνται συνθήκες ώστε με το άνοιγμα των σχολείων να έχουμε ακόμα μεγαλύτερη έκρηξη των κρουσμάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το χρονικό διάστημα από 30/11 έως 27/12 του 2021, τα κρούσματα στις ηλικίες 0-17 (βασικά μαθητές) ήταν 35.718, δηλαδή το 25% των συνολικών κρουσμάτων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, πριν ακόμα επεκταθεί η μετάλλαξη όμικρον. 

Η κυβέρνηση ανακυκλώνει σχεδόν καθημερινά τα ίδια μέτρα χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αρνείται πεισματικά να υλοποιήσει έστω και στοιχειωδώς τα αιτήματα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία που εδώ και 2 χρόνια διεκδικούν εκπαιδευτικά σωματεία, φορείς των γονιών και μαθητές. Είχε όλο τον χρόνο να τα υλοποιήσει, δεν το έκανε όμως, γιατί τα θεωρεί «κόστος» και γιατί δεν της «καίγεται καρφί» για τη μόρφωση των μαθητών μας. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι πώς θα υλοποιήσει και θα τρέξει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική (κατηγοριοποίηση σχολείων, υποχρηματοδότηση, Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ κλπ). Η τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ ότι τα κενά που θα προκύπτουν από τους εκπαιδευτικούς που θα νοσούν «θα καλύπτονται εκ των ενόντων» πέρα από κυνική είναι και παραδοχή ότι τους είναι πλήρως αδιάφορο το πώς θα εξελίσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία. 

Δεν περιμένουμε λύσεις από αυτές τις απαράδεκτες πολιτικές, της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, που θεωρούν την υγεία και τη μόρφωση ως κόστος. Δεν περιμένουμε λύσεις από τα κόμματα που την υπηρετούν. Δυναμώνουμε την οργάνωση και τον αγώνα, με επίκεντρο τα μέτρα προστασίας και την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Εδώ και τώρα διεκδικούμε:

  • Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων, όπως είναι για τη Λήμνο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας και στο ΕΕΕΕΚ Ρεπανιδίου.
  • Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
  • Την άμεση στελέχωση της ΚΟΜΥ στη Λήμνο με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό για τη διαρκή λειτουργία της – επίταξη των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων για δωρεάν τεστ.
  • Τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής στο νησί με το διορισμό του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Έχουμε πιάσει μέσα Ιανουαρίου και παραμένουν κενά τόσο στην πρωτοβάθμια όσο στην δευτεροβάθμια. Ενδεικτικά αναφέρουμε την έλλειψη εκπαιδευτικών Γεωπονίας ΠΕ 88.04 (18 ώρες) και Αγγλικών ΠΕ06 (9 ώρες) στο ΕΠΑΛ Μούδρου και την έλλειψη εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής και εικαστικών στην πρωτοβάθμια. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας, χωρίς υποχρεωτικές υπερωρίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, για να μην σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. 
  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας (π.χ. μάσκες ΚΝ95) σε όλο το προσωπικό στα σχολεία. 
  • Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεσης των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσων νόσησαν.
  • Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.
  • Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
  • Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης. 
  • Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.  
  • Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. 

Προχωράμε στις παραπάνω άμεσες αγωνιστές πρωτοβουλίες και καλούμε όλους τους συναδέλφους να τις ενισχύσουν, να είναι σε επαφή με τα Δ.Σ. των Σωματείων. Συντονίζουμε τη δράση μας με τους γονείς, τους μαθητές και όλους τους εργαζόμενους. 

Τις επόμενες μέρες τα σωματεία μας θα προχωρήσουν σε μια σειρά πρωτοβουλίες για την ενημέρωση του λαού σε σχέση με την πραγματική κατάσταση στα σχολεία, σε παρεμβάσεις προς πάσα κατεύθυνση (Υπουργείο Υγείας, Υπουργείο Παιδείας, Υγειονομικές Περιφέρεις, Δ/νσεις Εκπαίδευσης, Δήμους, Περιφέρειας κ.ά.) με σκοπό την ικανοποίηση των αιτημάτων μας. 

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα επιδιώξουμε τον συντονισμό ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για την κλιμάκωση της πάλης.

Εδώ και τώρα τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να αναλάβουν την ευθύνης τους, να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες για την υπεράσπιση της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών καθώς και των μορφωτικών δικαιωμάτων. 



 

 





 

Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2022

Για την επόμενη φάση της αξιολόγησης και τα συντονισμένα βήματα του κλάδου.

Οι εκπαιδευτικοί όλο το προηγούμενο διάστημα, δίνουμε έναν σπουδαίο αγώνα!

Ο αγώνας μας είναι δίκαιος, γιατί αφορά την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας σε ένα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, που δε θα διαχωρίζει τους μαθητές, θα δίνει ενιαία τη γνώση σε όλα τα παιδιά, θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει. 

Όλο αυτό διάστημα αποκαλύφθηκαν οι πραγματικές στοχεύσεις της κυβέρνησης, για ακόμα βαθύτερη ταξική κατηγοριοποίηση και διαφοροποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, για υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων για την πλειονότητα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, για επέκταση της επιχειρηματικής – ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας του σχολείου με τους γονείς και τους μαθητές πελάτες και τους εκπαιδευτικούς με σκυμμένο κεφάλι. Αποκαλύφθηκε η απάτη ότι δήθεν η «αξιολόγηση» στοχεύει στην «αναβάθμιση του σχολείου και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού». Πίσω από τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» όλων των κυβερνήσεων κρύβεται μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική, που αντιμετωπίζει την μόρφωση των νέων σαν εμπόρευμα και τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σαν κόστος. Βρίσκονται οι κατευθύνσεις της Ε.Ε., του ΟΟΣΑ και οι απαιτήσεις τους ΣΕΒ, στις οποίες «πίνουν νερό» όλες οι κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ στριμώχτηκαν από τους αγώνες μας, από την τεράστια αλληλεγγύη που αναπτύχθηκε από εργατικά συνδικάτα και γονείς. Είναι σημαντική η συμμετοχή των εργατικών συνδικάτων στις απεργιακές συγκεντρώσεις της 11/10, είναι πολύ σημαντική η συνεισφορά, σε κάθε φάση του αγώνα μας, η αγωνιστική στάση της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) με αποκορύφωμα την ανακοίνωση της με τίτλο «δάσκαλε σ΄ ευχαριστώ». Είναι συγκινητική η διεθνής απήχηση του αγώνα μας, η αλληλεγγύη εκπαιδευτικών συνδικάτων και ενώσεων από όλο τον κόσμο (βλ. FISE, ΠΟΕΔ κ.α.). 

 Ο αυταρχικός κατήφορος, οι αλλεπάλληλες δικαστικές προσφυγές και η καταστολή που επιστράτευσε η κυβέρνηση δείχνουν ότι δεν έχουν άλλο τρόπο για να προωθήσουν μια πολιτική που έχει μαζικά απορριφθεί από τον κλάδο. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μέσα από νέα εγκύκλιο του Γ.Γ., συνεχίζει την προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που δίνουν, εδώ και σχεδόν δέκα μήνες, τη μάχη ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια κατηγοριοποίησης των σχολείων και απαξίωσης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Το ΥΠΑΙΘ εξαπολύει ένα νέο κυνήγι μαγισσών στον χώρο της εκπαίδευσης, στήνει έναν απαράδεκτο μηχανισμό τρομοκράτησης και στοχοποίησης των εκπαιδευτικών. 

Στη βάση των παραπάνω, η επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής αποτελεί αναγκαιότητα, σημαντικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών για την ακύρωση της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης, των νόμων Γαβρόγλου-Κεραμέως. 

Η ευθύνη της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ είναι τεράστιες! Έχει αφήσει τον κλάδο ακάλυπτο, δυο μήνες μετά το σταμάτημα, με το “έτσι θέλω” και παρά τη διάθεση χιλιάδων εκπαιδευτικών για συνέχιση του αγώνα. Εδώ και τώρα να προχωρήσει στην επαναπροκήρυξη της Απεργίας-Αποχής.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου αποφασίζει τα παρακάτω βήματα:

1) Αναλαμβάνει πρωτοβουλία, σε συντονισμό με άλλες ΕΛΜΕ, για την σύγκληση νέας Γενικής Συνέλευσης Προέδρων ΕΛΜΕ (τέλη Γενάρη-αρχές Φλεβάρη), με σκοπό την επαναπροκήρυξη για όλο τον κλάδο της Απεργίας-Αποχής. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζουμε την ενότητα του κλάδου. Μόνο με μαζικούς όρους να ασκήσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή πίεση στην κυβέρνηση, να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις αποτελεσματικότητας του αγώνα, προϋποθέσεις νίκης.

2) Στο βαθμό που στη Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ δεν εξασφαλιστούν τα 2/3, όπως απαιτεί το καταστατικό της ΟΛΜΕ, η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου καταθέτει την εξής πρόταση: Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων, με απόφασή της, καλεί όλες τις ΕΛΜΕ της χώρας να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις για να προκηρύξουν Απεργία-Αποχή, να αναλάβουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης και άλλα μέτρα για τη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αναλαμβάνει την υποστήριξη των ΕΛΜΕ, που θα προκηρύξουν Απεργία-Αποχή, με όλα τα πρακτικά-νομικά βήματα (εξώδικο, δήλωση κλπ). Η απόφαση αυτή της Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ είναι δεσμευτική για το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, για όλο τον κλάδο και απαιτεί απλή πλειοψηφία (50+1) και όχι τα 2/3.

3) Ταυτόχρονα, μέχρι την πραγματοποίηση της νέας Γ.Σ. Προέδρων ΕΛΜΕ, η ΕΛΜΕ  αποφασίζει να καταθέσει πρόταση μπροστά στην επόμενη φάση της αξιολόγησης (12/1/2022), με βάση τις θέσεις και τα αιτήματα του κλάδου (ακολουθεί), που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους συναδέλφους.

ΑΠΟΦΑΣΗ-ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (12/1/2022)

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!

ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΜΑΣ  ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Οι εκπαιδευτικοί που εργαζόμαστε στο Δημόσιο Σχολείο αντιμετωπίζουμε, στην προσπάθεια για τη διαπαιδαγώγηση και τη μόρφωση των μαθητών μας, πολλά και οξυμένα προβλήματα, που αφορούν συνολικά το πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης και ασφαλώς και το σχολείο που εργάζομαι.

Τα προβλήματα αυτά, τόσο του σχολείου που εργάζομαι, όσο και συνολικά της εκπαίδευσης, αποτελούν αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, ενώ είναι γνωστά και καταγεγραμμένα στο Υπουργείο Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί, είτε ως άτομα, είτε ως Σύλλογος Διδασκόντων, είτε μέσα από την ΕΛΜΕ, είτε από κοινού με γονείς και μαθητές, έχουμε καταθέσει, προφορικά ή γραπτά, τις απόψεις μας και τα αιτήματά μας, στη Διοίκηση και στο Υπουργείο Παιδείας, χωρίς καμία ανταπόκριση.

Στα πλαίσια αυτά διεκδικούμε διαχρονικά την κάλυψη των κενών με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς, που να καλύπτουν τα κενά, την ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, την γενναία αύξηση της χρηματοδότησης, την πρόσληψη διοικητικού προσωπικού, την παρουσία εξειδικευμένου βοηθητικού επιστημονικού προσωπικού, όπως ψυχολόγοι και πολλά άλλα.

Αντί να ικανοποιηθούν τα παραπάνω, κοινή διαπίστωση είναι ότι τα σχολεία λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο, στην προσπάθεια και στην προσφορά των εκπαιδευτικών, όπως π.χ. έδειξε ανάγλυφα η περίοδος της καραντίνας. Οι εκπαιδευτικοί, εκτός από τα διδακτικά τους καθήκοντα, διεκπεραιώνουν πλήθος άλλων εργασιών και δραστηριοτήτων, άσχετες με το διδακτικό τους έργο, ενώ συνεχώς επιφορτίζονται και νέα καθήκοντα.

Είναι προφανές λοιπόν, ότι η αξιολόγηση και οι σχετικές διαδικασίες, όπως δείκτες, βαθμολόγηση δεικτών κ.α. και μάλιστα με “εντέλλεσθαι”, δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην ανάδειξη και κυρίως στη λύση, των έτσι και αλλιώς γνωστών στο ΥΠΑΙΘ προβλημάτων της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα, η διεθνής πείρα δείχνει ότι, όπου εφαρμόστηκαν τα μέτρα αυτά, βάθυνε η κατηγοριοποίηση των σχολείων, η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολικών μονάδων, σχολεία οδηγήθηκαν σε κλείσιμο κ.α.

Πιο συγκεκριμένα, για τους άξονες-δείκτες που προτείνει το ΥΠΑΙΘ:

  • για την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, εφαρμογή διαφοροποιημένης μάθησης, υποστήριξη ένταξης ευάλωτων ομάδων μαθητών/τριών και μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σήμερα η πλειοψηφία των σχολείων είναι κτιριακά ακατάλληλα, με σημαντικές ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή. Μέσα στο Δεκέμβρη υπάρχουν ελλείψεις στο Ειδικό Βοηθητικό και στο Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό. Το 30% των σχολικών κτιρίων είναι 50ετίας. Γυμναστήριο έχει το 19% των Δημοτικών, το 42% των Γυμνασίων/Λυκείων και το 17% των ΕΠΑΛ. Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων έχει το 27% Δημοτικών. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών έχει το 5% Δημοτικών και το 26% των Γυμνασίων/Λυκείων. Βιβλιοθήκη έχει το 12% των Δημοτικών, το 38% των Γυμνασίων/Λυκείων και το 37% των ΕΠΑΛ.

Η υλοποίηση των παραπάνω δεικτών συνδέεται με:

  1. Με ετήσια επιστημονική επιμόρφωση και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, 
  2. Την δημιουργία ψηφιακού-υποστηρικτικού υλικού για τους εκπαιδευτικούς,
  3. Δημιουργία σύγχρονων υποδομών, εργαστηρίων και βιβλιοθηκών, 
  4. Την ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών με βάση ένα ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα που θα που θα μορφώνει όλα τα παιδιά, θα συνδέει τη θεωρία με την πράξη, την επιστήμη με την Τέχνη και τον Αθλητισμό.  Θα παρέχει σύγχρονα και καλογραμμένα βιβλία σε όλα τα παιδιά αλλά και όλο το αναγκαίο υποστηρικτικό υλικό. Θα προσφέρει την απαραίτητη στήριξη και ενισχυτική δομή με βάση και τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυσκολίες των μαθητών. 
  • για τη παρακολούθηση/μείωση της σχολικής διαρροής, μέριμνα για τη μετάβαση από βαθμίδα σε βαθμίδα και την αγορά εργασίας.

Είναι γνωστό από πληθώρα μελετών και στοιχείων ότι τα αίτια της σχολικής διαρροής έχουν κατά βάση κοινωνική προέλευση. Η πτώση του μισθού και συνακόλουθα του βιοτικού επιπέδου, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, η αύξηση της ανεργίας σε οικογένειες χιλιάδων μαθητών μας αποτυπώνεται στην αύξηση των μαθησιακών προβλημάτων.  

Συγχρόνως το γεγονός ότι δεν διδάσκονται όλα  τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς, η αποδοχή ότι η παρεχόμενη εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να διαφοροποιείται ανά περιοχή και σχολείο (υποδομή, προσωπικό, κενά κα) αντικειμενικά οξύνει τις ανισότητες και την σχολική διαρροή. 

Επίσης, στο σημερινό σχολείο πολύ μεγάλες είναι οι ελλείψεις στη στήριξη και τα αντισταθμιστικά μέτρα για αυτές τις οικογένειες, η εξειδικευμένη βοήθεια από ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό, όπως διεκδικούμε οι εκπαιδευτικοί, ενώ ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη είναι πολύ πίσω από τις σύγχρονες ανάγκες

Ουσιαστική εκπαιδευτική πολιτική για τη σχολική διαρροή σημαίνει:

  1. Η Ενισχυτική Διδασκαλία και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη από την αρχή της χρονιάς,
  2. 20 μαθητές ανά τάξη (και 15 στην πανδημία), για να μπορούν να στηριχθούν όλα τα παιδιά,
  3. Τμήματα ένταξης και υποδοχής με βάση τις ανάγκες και την σημερινή ελληνική πραγματικότητα,
  4. Ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για όλους του μαθητές. Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών σε όλα τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς. 

Για τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων.

Σήμερα ανησυχία προκαλεί η αύξηση της σχολικής βίας εντός και εκτός σχολείου. Οι συνέπειες του μακροχρόνιου εγκλεισμού, το υποβαθμισμένο σχολικό περιβάλλον, η υπερφορτωμένη τάξη, η φτωχοποίηση της κοινωνίας και οι αξίες του ανταγωνισμού και του ατομισμού συμβάλλουν στην όξυνση αυτού του προβλήματος. Η λειτουργία της εκπαίδευσης οφείλει να κινείται στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων: 

  1. Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.
  2. 20 μαθητές ανά τάξη,
  3. Πρόγραμμα σχολικών γευμάτων κρατικά οργανωμένο με επέκταση σε όλα τα σχολεία,
  4. Δωρεάν εκδρομές για όλους τους μαθητές,
  5. Αναβάθμιση των πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων στα σχολεία με την υλοποίηση των αντίστοιχων υποδομών και κάλυψη του απαραίτητου προσωπικού,
  6. Ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό σε όλα τα σχολεία. 
  • για την καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

Σημειώνουμε ότι ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τέτοιες πλευρές διαρκώς υποβαθμίζεται με σειρά νομοθετημάτων, ενώ απουσιάζει το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, που θα μπορούσε να διαχειριστεί ενδοσχολικές αντιπαραθέσεις μεταξύ των μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών και μαθητικών που οξύνθηκαν την περίοδο της πανδημίας.

Άμεση ανάγκη είναι η πρόσληψη σταθερού ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού σε όλα τα σχολεία (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές).

  • για την ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας, υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, κοινωνίας, την υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος. 

Οι σύλλογοι γονέων, οι μαζικοί φορείς και τα σωματεία στα πλαίσια της αυτοτελούς λειτουργίας τους και των διακριτών τους ρόλο μπορούν σε ένα πνεύμα συνεργασίας να συναντηθούν με τα αιτήματα και τις αγωνίες των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Μέσα από τα όργανά και την αλληλοτροφόδοτηση μπορούν να εντοπίσουν καλύτερα, να εξειδικεύσουν τις γενικές και ειδικές ανάγκες κάθε σχολείου και να ζητήσουν από την πολιτεία την ικανοποίηση όλων των σχετικών αναγκών. 

  • για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, την κατανομή και διαχείριση πόρων, την αξιοποίηση σχολικών πόρων και υποδομών. 

Η συνεργασία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας με σκοπό την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και των υποδομών προϋποθέτει :

  1. Την κάλυψη όλων των αναγκών και την επαρκή χρηματοδότηση όλων των σχολείων,
  2. Άμεση εξάλειψη του φαινόμενου των προκάτ/ σχολείων,
  3. Ειδικές αίθουσες σε κάθε σχολείο,
  4. Κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό,
  5. Καμία εμπλοκή των γονέων και ιδιωτικών φορέων στην χρηματοδότηση των σχολείων.

Σε διαφορετική περίπτωση η μόρφωση και το επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα διαφοροποιείται ανά σχολείο με αποτέλεσμα την ανισότιμη μόρφωση.

  • για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις. 

Ισότιμη συμμετοχή των  εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση σημαίνει:

  1. Δραστική εξάλειψη του φαινομένου ένα στους τρεις εκπαιδευτικούς να είναι σε δύο και πάνω σχολεία,
  2. Ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
  • για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, που όμως είναι γνωστό ότι δεν απευθύνονται σε όλα τα παιδιά. 

Τα χρήματα που δίνονται για τη χρηματοδότηση αυτών των προγραμμάτων θα μπορούσαν να κατευθυνθούν στην κάλυψη ουσιαστικών αναγκών των σχολείων και των μαθητών. Πολλά από αυτά τα προγράμματα οδηγούν στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του ενιαίου προγράμματος σπουδών.

Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε, όπως κάναμε μέχρι τώρα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, να συμβάλλουμε στη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου και ταυτόχρονα, να διεκδικούμε ένα σχολείο Δημόσιο και Δωρεάν για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

Τα παραπάνω αποτελούν και την άποψή μου/της ομάδας σχετικά με το δείκτη …. που έχω/έχουμε αναλάβει.